هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ اخیراً وارد بازار آمریکای شمالی شده و فیس لیفت سنگینی را تجربه کرده است. این خودرو از کابینی ارتقا یافته، تکنولوژیهای ایمنی جدید، فضای بار بیشتر و حتی قوای محرکه جدید به فرم ۲.۵ لیتری توربو و نسخه هیبریدی جدید سود میبرد. شاید سانتافه بازنگری ظاهری بسیار زیادی را تجربه نکرده باشد اما هنوز هم بهبودهای مفصلی را نشان میدهد.
البته یکچیز تغییر نکرده و آنهم تعداد صندلیهاست. سانتافه هنوز هم با دو ردیف صندلی عرضه میشود و خبری از نسخه سه ردیف سانتافه XL برای مدل سال ۲۰۲۱ نیست. هیوندای در مصاحبه اخیر خود با اصحاب رسانه به دلیل این کار اشاره کرده است.
هیوندای میگوید تصمیم شرکت برای عدم عرضه سانتافه XL سه ردیفه به تحقیق از مشتریان مربوط میشود.
تروور لای مدیر تولید سانتافه میگوید:
این چیزی است که کمی دربارهاش مطالعه کردهایم. تحقیقات ما نشان داده خریداران با وجود سه ردیف صندلی اذیت خواهند شد. در این صورت فضای پای زیادی وجود نداشته و رضایت مشتریان جلب نخواهد شد.
برای افرادی که نیازمند صندلی ردیف سوم هستند راهحلی وجود دارد. این خودروساز کرهای میگوید:
برای تجربه سه ردیف صندلی کامل ما هیوندای پالیسید محبوب را عرضه میکنیم. این خودرو نه تنها در ردیف سوم صندلیها فضای زیادی دارد بلکه از فضای بار بیشتری هم مخصوصاً در صورت استفاده از صندلیهای پشتی سود میبرد.
البته انتخاب پالسید با هزینه بیشتری همراه خواهد بود زیرا قیمت ۲۸۰۲۵ دلاری سانتافه در برابر بهای ۳۲۵۲۵ دلاری پالیسید خیلی کمتر به نظر میرسد؛ اما اگرچه خود هیوندای گزینه مشابه سانتافه با صندلی ردیف سوم را عرضه نمیکند اما دیگر برند گروه هیوندای چنین محصولی را دارد.
لای با اشاره به کیا سورنتو گفته است:
ما متوجه کمپانی برادر خود هستیم که گزینهای سه ردیفه دارد.
کیا نیز همانند هیوندای دارای یک خودروی میان سایز بزرگتر است که تلوراید نام دارد اما این برند هم تصمیم گرفته سورنتو جدید را بهصورت هفتنفره و با قیمت پایه ۲۹۳۹۰ دلاری عرضه کند. البته صندلیهای ردیف سوم سورنتو بسیار تنگ هستند.
Ho3in
۲۲ آذر ۱۳۹۹اگتوجه کرده باشید نسل قدیمش
نمای عقب سری های سه ردیفه با سری های دو ردیفه فرق داشت
و زیاد همتوی ایراناز نسل سه ردیفه نبود
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹به نظر من صندلیای ردیف سوم رو نباید حذف میکردن
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۹وقتی این صندلیها در عمل هیچ کاربردی نداره و فقط برای رُخِ کار و آپشنال بودن هست که طرف بخواد میتینگشو واسه رفیقاش بده .
صندلی سوم یعنی لندکروزر که عملاً دو تا چهار فرد بزرگسال میتوانند بشینند و نه اینی که به در بچههای زیر ۵ سال میخوره و لاغیر .
Reza ar
۲۲ آذر ۱۳۹۹چهار نفر !!!درسته عقبش بزرگه ولی جای چهار نفر نداره .سه نفر به زور !دو نفر راحت ! ردیف سومش چسبیده به زمینه که زانو ها جمع میشن و بیشتر از نیم ساعت نمیشه نشست که زانو درد و کمر درد میاد سراغت!!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۹استاندارد دو نفر هست اما تا ۴ نفر هم میتوانند ، داداش صندلیهای لندکروز از کنارهها باز میشه ، اصلاً تاحالا تجربشو داشتی که چنین میگی !
اما با قضیه محدودیت پا با شما موافقم .
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹نوید من بطور کلی گفتم که شاسی بلندایی که سه ردیف صندلی دارن مناسب خونواده های پر جمعیت هستن حالا از هر برندی که باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۹زیزیگولو جان
روی سخنم با کاربر reza ar بود .
اما باور کن به در خانوادهها که نمیخُره هیچ ، تازه یه جایِ اضافی هم میگیره و الکی وزن ماشین هم میبره بالا !
Me
۲۲ آذر ۱۳۹۹اونایی که ۳ ردیف صندلی داشت موتورش ۳.۸ بود تعداد خیلی کمی وارد شد
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۹نه عزیزم
از هر دو نسل سانتافهای که وارد ایران شدند ، صندلی سوم داشتند !
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹همه سانتافه های ایران ((نسل دوم و سوم)) سه ردیف صندلی دارن
رهگذر
۲۲ آذر ۱۳۹۹هر کاری بکنی نسل جدید سانتافه زشته
اصلا نمی دونم چرا اکثر کمپانی ها تو طراحی ظاهری عقبگرد کردن؟
Hadi
۲۲ آذر ۱۳۹۹آره باهاشون موافقم ?
صندلی سه ردیفه توی پالیسید بهتره ولی حداقل باید به طور سفارشی واسش بزارن…
Mr.X
۲۲ آذر ۱۳۹۹قیافش زشت شده. زشت.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۲ آذر ۱۳۹۹طراحی ماشین برای اینا هزینه نداره هرسال طراحی رو میکوبونن از نو میسازن؟؟
Reza
۲۲ آذر ۱۳۹۹سیاستشون اینه دیگه،خودشون هم اعلام کرده بودن،واسشون هم جواب داده
Reza
۲۲ آذر ۱۳۹۹اون مدل ۳ ردیفه که بهشون میگفتن گرند بنظرم حالًا که پالاسید اومده تولیدش منطقی نیست اصلا
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹آمار فروش بازار مصرف کننده ها نشون میده که اکثر مشتریا و خریدارا به جای سدان به خریدن کراس اوورا تمایل دارن الآنم اکثر کمپانیای خودروسازی موضوع حملو نقل خونوادگی رو مد نظر دارن و به همین منظور بیشتر تمرکزشون رو مدلای کراس اوور خونوادگی هستش و از طرف دیگه خونواده ها هم یه سری چیزا مثل آسایشو راحتی سواریو فضای بیشتر سرنشینو فضای بار بیشترو از یه کراس اوور خونوادگی انتظار دارن …… پس کمپانی هیوندای اگر صندلی ردیف سوم رو حذف نمیکرد بهتر بودش چون مدل هفت نفره واسه خونواده های پر جمعیت مناسبتره
یکی دیگر از ملزومات مشتریان عصر مدرن که امسال مشاهده شد، افزایش ایمنی پیشرفته، مانند چراغهایی با قابلیت تطبیق، هشدار عبور و مرور متقابل، ویژگیهای کمک به راننده، اتصال مدرن و تکنولوژی سرگرمی است. بسیاری از این ویژگیها که زمانی به طور انحصاری فقط در مدلهای لوکس مشاهده میشدند، اکنون در خودروهایی با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار نیز ارائه میشوند.
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹پاراگراف دوم کامنتمو یکی از دوستام فرستاده بود تو گروه واتساپ که منم به آخر کامنتم اضاف کردم، البته خودشم تو پدال فعالیت داره و بخاطر همین گفتم که ناراحت نشه یه وقت
حسین دهمرد
۲۲ آذر ۱۳۹۹خانواده های پر جمعیت وسایلشونم بیشتره. چه فایده هفت تا صندلی داشته باشه ولی جا واسه چمدوناشون نداشته باشه؟ البته این راجب ایرانیاس که دوس دارن بیشتر وسایل مورد نیازشونو با خودشون ببرن انگار دارن میرن وسط بیابون بی آب و علف.
فک کنم تو آمریکا اینجوری نباشه.
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹حسین یه جورایی باهات موافقم ولی حتی اگه دوتا صندلی ردیف سومم نخابونده باشی بازم جا واسه چهار پنجتا چمدون هستش مخصوصاً اگه لندکروز باشه
مهرداد كمال
۲۲ آذر ۱۳۹۹یک فیس لیفت میان دوره ای هیوندای به اندازه ۵ نسل پورشه تغییرات داره
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۹حرف منطقی هست
مهدی،:امید اینده
۲۲ آذر ۱۳۹۹زیباست خدایی عالیه
چجوری بگم
زشت زیبا
net
۲۲ آذر ۱۳۹۹این سانتافه ۲۰۲۱ چهار چراغ جلو خیلی بد هست و طولش یه کم زیاده برای کراس اور.کراس اور ۳ ردیف صندلی بد هست و کراس اور ۲ ردیف صندلی خوبه.فقط هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ که در ایران هم خیلییی طرفدار داره و طراحی داخلی و بیرونی زیبایی داره