در دهه ۸۰ میلادی، مینی ونها تبدیل به انتخاب اول خانوادهها شده بودند و اگر هم خانوادهای به دنبال یک شاسیبلند اقتصادی میگشت میتوانست فورد اکسپلورر را انتخاب کند. اما امروزه انواع SUV و کراساوور تبدیل به انتخاب نخست خانوادههای بیش ا ز دو نفره شدهاند. در این میان سانتافه در دو نسخه اسپرت با دو ردیف صندلی و معمولی موسوم به گرند با سه ردیف صندلی نیز یکی از محبوبترین خودروها محسوب میشود.
نمایشگاه شیکاگو، جایی است که این شرکت کرهای برای معرفی محصول بهروزرسانی شده خود یعنی سانتافه ۲۰۱۷ انتخاب کرده است.
فیسلیفت سانتافه شامل تغییرات ظریف در جلوپنجره مشبک، چراغهای LED روزتاب، مجموعه کاسه چراغهای جلو و عقب جدید، اگزوزهای دوتایی، مجموعه چرخهای جدید و تزئینات بدنه میشود.
بین دو مدل معمولی و اسپرت سانتافه ۲۰۱۷ نیز تفاوتهای ظاهری ظریفی به چشم میخورد. عمده این تفاوتها در چراغهای جلو و مخصوصاً عقب و شکل ستون انتهایی خودرو قابل تشخیص است. در مدل اسپرت، جلوپنجره شامل سه نوار افقی و مدل ۷ نفره شامل ۵ نوار افقی میشود. چراغهای روزتاب مدل اسپرت نیز افقی و مدل ۷ نفره به صورت عمودی میباشند. خروجی اگزوز در مدل اسپرت به صورت دوقلو و از یک سمت بوده در حالی که مدل پرقدرتتر ۷ نفره از دو اگزوز متوازیالاضلاع در دو سمت بهره میگیرد. با ورود به درون کابین، مجموعهای از تجهیزات بهروز شده شامل سیستم سرگرمی با گزینههای بیشتر و نمایشگر ۵ اینچی در مدل پایه یا ۷ تا ۸ اینچی همراه با سیستم آندروید و مجموعه اتصال پیشرفته و یک سیستم صوتی پیشرفته به اینفینیتی با صدای فراگیر را خواهید یافت. تریم داخلی در دو نوع با تزئینات کرومی یا تیره رنگ قابل انتخاب است. یک لیست طولانی از تجهیزات به صورت استاندارد برای مدل پایه نیز خوشآمدگوی شما خواهد بود. این لیست مواردی چون دوربین دید عقب، سیستم خودکار روشنایی چراغها، ورود بدون کلید، آینههای الکتریکی با گرمکن و نشانگر نقاط کور، کنترلهای سیستم صوتی روی فرمان، کروز و هندزفری بلوتوث را شامل میشود. هیوندای همچنین در آپشن بلولینک خود ویژگیهای ایمنی و تشخیصی پیشرفتهای نظیر دوربینهای چندگانه، استارت از راه دور و راهاندازی سیستم تهویه از راه دور، بازیابی خودروی سرقت شده و قفل و باز کردن آن از راه دور و از طریق گوشی همراه را ارائه میکند.
در بخش ایمنی باید به سیستمهای پیشرفته کروز کنترل هوشمند، اخطار خروج از لاین جاده، ترمز اضطراری خودکار همراه با تشخیص عابر پیاده، ترمز پارک الکترونیکی و مجموعه چراغهای انطباقی بعلاوه نوربالای خودکار اشاره کرد. یکی از ویژگیهای دیگر سانتافه جدید، امکان انتخاب حالت رانندگی در سه تنظیم اسپرت، اقتصادی و عادی است. سانتافه همچنان در طیف وسیعی از پیشرانهها با امکان انتقال نیرو به محور جلو یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب است. پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و موتور V6 با حجم ۳.۳ لیتر برای نسخه ۷ نفره سانتافه با قدرت ۲۹۰ اسب بخار که همگی با یک گیربکس ۶ سرعته خودکار جفت میشوند، نیروبخش این خودرو خواهند بود. سانتافه ۲۰۱۷ همچنان از مزیت قیمت رقابتی و ارزش بالا در برابر پرداخت بهره میبرد. قیمت پایه مدل اسپرت از ۲۵ هزار دلار آغاز میشود. مدل توربوی دو دیفرانسیل فول آن هم بیش از ۳۸ هزار دلار هزینه خواهد داشت. برای مدل هفت نفره هم قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری تعیین شده در حالی که برای گرانترین مدل باید ۴۱ هزار دلار پرداخت نمود.
با سلام واحترام خدمت همه دوستان که از نظرات ارزشمند خود بنده رو بهرهمند کردند ،در کشورهای دیگر همین سانتافه ای که اینجاهست با موتور ۳۳۰۰سی سی است که با توجه به برداشتن محدودیت واردات موتور بالای ۲۵۰۰سی سی احتمالاً واردات جدید با موتور ضعیف ۲۴۰۰ نباشد.
وقتی که از طریق ایرکاندیشن حالت بخار زدایی شیشه جلو رو فعال کنی (دکمش جلوی داشبرد هست)بعد از ۱ تا ۳ دقیقه (بسته به دمای هوا) آینه های بغل گرم میشن. فرمت های تصویری ام معمولا mp4 استاندارد رو پخش می کنه و مشکلی نداره.
با سلام سانتافه2017 فایل های تصویری رو پخش نمیکنه و هنوز سیستم تغییر در اون به بازار نیومده.اگه خیلی واست مهمه باید مانیتور و عوض کنی.حدود 700هزلرتومان. گرمکن آیینه بغل ، دکمه اون بغل فلشر هستش
من سانتافه خریدم انتظار داشتم بابت پولی که دادم شاسی اس یو وی داشته باشم یعنی هم نیاز جاده ای هم نیاز جاده ای ام رو بر طرف کنه اما تو گل همیشه گیر می کردم زمستونا برف تو کوچه می ومد چهار تا چرخ می رفت رو برفا و فقط یه دو چرخ هرز می چرخید و با هزار تا بدبختی هل می دادیم برش می گردوندیم پارکینگ یعنی عملا 250 میلیون فوت شده بود تازه یه بار با برادرم که کورس گذاشتیم از پژو پارسش واقعا عقب موندم ..فروختم و ام جی جی اس خریدم که نه اینکه تو برف گیر میکنم تو جاده با قدرت فوق العاده همه ماشینا رو عقب می زنه و بعضی وقتا دلی هم به طبیعت می زنم یعنی سیستم قفل چرخ هرزگرد داره با نصف قیمت و صدای داخل اطاق سانتافه که رو مخم بود رو نداره . الانم که سانتافه سیصد و خورده ای هست و اقعا به نظرتون چه توجیهی داره خرید این ماشین وقتی جنس درجه یک چین جایی برای صحبت باقی نمی ذاره .
علي
۲۰ مهر ۱۳۹۵با سلام واحترام خدمت همه دوستان که از نظرات ارزشمند خود بنده رو بهرهمند کردند ،در کشورهای دیگر همین سانتافه ای که اینجاهست با موتور ۳۳۰۰سی سی است که با توجه به برداشتن محدودیت واردات موتور بالای ۲۵۰۰سی سی احتمالاً واردات جدید با موتور ضعیف ۲۴۰۰ نباشد.
حسين ملكى
۲۶ آذر ۱۳۹۵البته حالا حالا ها کره باید بره جلو تا بشه ژاپن از کیفیت ضعیفه…
ساناز
۹ دی ۱۳۹۵سانتافه اسپرت 2017 چه تغیری نسبت به سالهای قبل کرده؟؟
aliak
۹ مهر ۱۳۹۶سیستم روشنایی به روزرسانی شده و یکسری تغییرات در چراغ های جلو و عقب
شاپور وزیری
۱۷ اسفند ۱۳۹۵سلام من یه لکسوس RX350 مدل 2010 دارم زدم بنگاه برا فروش دارم تحقیق میکنم که چی بخرم لکسوس بد نبود منتهی اون خوبی که همه میگن هم نیست
طاهری
۲۵ فروردین ۱۳۹۶سلام
من سانتافه اسپرت۲۰۱۷
خریدم ولی متاسفانه گرم کن ایینه های بغل و فرمت تصویری ضبط را سر درنمیارم اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
باتشکر…
حمزه ارکیا
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوست من
وقتی که از طریق ایرکاندیشن حالت بخار زدایی شیشه جلو رو فعال کنی (دکمش جلوی داشبرد هست)بعد از ۱ تا ۳ دقیقه (بسته به دمای هوا) آینه های بغل گرم میشن.
فرمت های تصویری ام معمولا mp4 استاندارد رو پخش می کنه و مشکلی نداره.
Dariush
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام
سانتافه2017 فایل های تصویری رو پخش نمیکنه و هنوز سیستم تغییر در اون به بازار نیومده.اگه خیلی واست مهمه باید مانیتور و عوض کنی.حدود 700هزلرتومان.
گرمکن آیینه بغل ، دکمه اون بغل فلشر هستش
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶گرمکن ایینه ب صورت خودکار عمل میکنه و نیازی نیست فعال یا غیر فعالش کنید
در مورد فرمت هم اطلاعی ندارم
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶فیس لیفت انجام شده برای جلو بهتر از عقب بوده….
سهراب
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
من بین سانتافه وتویوتا راور۴ ماندم کدام بهتراست که بخرم
MEHDI
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه اپشن برات مهمه سانتافه ولی راوفور هم ماشین فوق العاده خوبی هس میاونی رو کیا سورنتو هم فک کنی
مهبد احمدي
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ببخشید از بین توسان ۲۰۱۷ و سانتافه ۲۰۱۷ کدوم برای خرید مناسب تره؟؟؟
حميد
۱۵ خرداد ۱۳۹۶بین سورنتو و سانتافه کدوم رو پیشنهاد میکنن دوستان؟
حمید
۶ تیر ۱۳۹۶سلام لطفا راهنمایی بفرمایید رنو کولئوس 2018بخرم یا سانتافه جدید؟ممنونم.
قلی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶مردم ما محکومند یا فرغون های داخلی بخرین یا به گمرک سواری بدن
سانتافه اونور 150 میلیون اینور 250 میلیون
حراست
۲ آبان ۱۳۹۶سلام
میشه یه نمایندگی خوب برا خرید حضوری معرفی کنید
Sogand
۶ دی ۱۳۹۶سلام سانتافه ۲۰۱۷ کدوم مدلش بهتره لطفا راهنمایی کنید بهم توضیح بدید من سر در نمیارم گرون ترین مدلش چه فرقی داره
amir
۱۱ اسفند ۱۳۹۶من سانتافه خریدم انتظار داشتم بابت پولی که دادم شاسی اس یو وی داشته باشم یعنی هم نیاز جاده ای هم نیاز جاده ای ام رو بر طرف کنه اما تو گل همیشه گیر می کردم زمستونا برف تو کوچه می ومد چهار تا چرخ می رفت رو برفا و فقط یه دو چرخ هرز می چرخید و با هزار تا بدبختی هل می دادیم برش می گردوندیم پارکینگ یعنی عملا 250 میلیون فوت شده بود تازه یه بار با برادرم که کورس گذاشتیم از پژو پارسش واقعا عقب موندم ..فروختم و ام جی جی اس خریدم که نه اینکه تو برف گیر میکنم تو جاده با قدرت فوق العاده همه ماشینا رو عقب می زنه و بعضی وقتا دلی هم به طبیعت می زنم یعنی سیستم قفل چرخ هرزگرد داره با نصف قیمت و صدای داخل اطاق سانتافه که رو مخم بود رو نداره . الانم که سانتافه سیصد و خورده ای هست و اقعا به نظرتون چه توجیهی داره خرید این ماشین وقتی جنس درجه یک چین جایی برای صحبت باقی نمی ذاره .