در دهه ۸۰ میلادی، مینی ونها تبدیل به انتخاب اول خانوادهها شده بودند و اگر هم خانوادهای به دنبال یک شاسیبلند اقتصادی میگشت میتوانست فورد اکسپلورر را انتخاب کند. اما امروزه انواع SUV و کراساوور تبدیل به انتخاب نخست خانوادههای بیش ا ز دو نفره شدهاند. در این میان سانتافه در دو نسخه اسپرت با دو ردیف صندلی و معمولی موسوم به گرند با سه ردیف صندلی نیز یکی از محبوبترین خودروها محسوب میشود.
نمایشگاه شیکاگو، جایی است که این شرکت کرهای برای معرفی محصول بهروزرسانی شده خود یعنی سانتافه ۲۰۱۷ انتخاب کرده است.
فیسلیفت سانتافه شامل تغییرات ظریف در جلوپنجره مشبک، چراغهای LED روزتاب، مجموعه کاسه چراغهای جلو و عقب جدید، اگزوزهای دوتایی، مجموعه چرخهای جدید و تزئینات بدنه میشود.
بین دو مدل معمولی و اسپرت سانتافه ۲۰۱۷ نیز تفاوتهای ظاهری ظریفی به چشم میخورد. عمده این تفاوتها در چراغهای جلو و مخصوصاً عقب و شکل ستون انتهایی خودرو قابل تشخیص است. در مدل اسپرت، جلوپنجره شامل سه نوار افقی و مدل ۷ نفره شامل ۵ نوار افقی میشود. چراغهای روزتاب مدل اسپرت نیز افقی و مدل ۷ نفره به صورت عمودی میباشند. خروجی اگزوز در مدل اسپرت به صورت دوقلو و از یک سمت بوده در حالی که مدل پرقدرتتر ۷ نفره از دو اگزوز متوازیالاضلاع در دو سمت بهره میگیرد. با ورود به درون کابین، مجموعهای از تجهیزات بهروز شده شامل سیستم سرگرمی با گزینههای بیشتر و نمایشگر ۵ اینچی در مدل پایه یا ۷ تا ۸ اینچی همراه با سیستم آندروید و مجموعه اتصال پیشرفته و یک سیستم صوتی پیشرفته به اینفینیتی با صدای فراگیر را خواهید یافت. تریم داخلی در دو نوع با تزئینات کرومی یا تیره رنگ قابل انتخاب است. یک لیست طولانی از تجهیزات به صورت استاندارد برای مدل پایه نیز خوشآمدگوی شما خواهد بود. این لیست مواردی چون دوربین دید عقب، سیستم خودکار روشنایی چراغها، ورود بدون کلید، آینههای الکتریکی با گرمکن و نشانگر نقاط کور، کنترلهای سیستم صوتی روی فرمان، کروز و هندزفری بلوتوث را شامل میشود. هیوندای همچنین در آپشن بلولینک خود ویژگیهای ایمنی و تشخیصی پیشرفتهای نظیر دوربینهای چندگانه، استارت از راه دور و راهاندازی سیستم تهویه از راه دور، بازیابی خودروی سرقت شده و قفل و باز کردن آن از راه دور و از طریق گوشی همراه را ارائه میکند.
در بخش ایمنی باید به سیستمهای پیشرفته کروز کنترل هوشمند، اخطار خروج از لاین جاده، ترمز اضطراری خودکار همراه با تشخیص عابر پیاده، ترمز پارک الکترونیکی و مجموعه چراغهای انطباقی بعلاوه نوربالای خودکار اشاره کرد. یکی از ویژگیهای دیگر سانتافه جدید، امکان انتخاب حالت رانندگی در سه تنظیم اسپرت، اقتصادی و عادی است. سانتافه همچنان در طیف وسیعی از پیشرانهها با امکان انتقال نیرو به محور جلو یا دو دیفرانسیل قابل انتخاب است. پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و موتور V6 با حجم ۳.۳ لیتر برای نسخه ۷ نفره سانتافه با قدرت ۲۹۰ اسب بخار که همگی با یک گیربکس ۶ سرعته خودکار جفت میشوند، نیروبخش این خودرو خواهند بود. سانتافه ۲۰۱۷ همچنان از مزیت قیمت رقابتی و ارزش بالا در برابر پرداخت بهره میبرد. قیمت پایه مدل اسپرت از ۲۵ هزار دلار آغاز میشود. مدل توربوی دو دیفرانسیل فول آن هم بیش از ۳۸ هزار دلار هزینه خواهد داشت. برای مدل هفت نفره هم قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری تعیین شده در حالی که برای گرانترین مدل باید ۴۱ هزار دلار پرداخت نمود.
خوب دوباره طراحی می بینیم که تغیرات یادی در طراحی خارجی و داخلی نداشته یه نکته عرز کنم واقعا کره داره خیل انبوهی از سطح آ÷شن و خدمات رو عرضه می کنه که شکی درش نیست ولی نکته اینجاست که واقعا این آ÷شن ها در حد حرفه یا بازده عملی مناسبی دارن و کیفیت و مواد اولیه استفاده شده چطوریه یا مثلا سطح رانندگی عادی یا اقتصادی یا اس÷رت رو چه مقدار درست می تونه ÷یاده کنهو واقعا تفاوت محسوسی بین این حالات راندگی ایجاد شده یا صرفا جنبه تبلیغاتی داشته در چند پایین تر در مورد کادیلاک بود که با قیمت پایه برابری حوددی داشت با این سانتافه 2017 مخلص کلام این که کره داره دست و ÷ا می زنه که خودشو بتونه در این بازار فوق رقابتی نگه داره
کلا رو اتاق کیا سورنتو جدید سوار شده…کره ایی ها خیلی زود شروع کردن به طراحی های روز و فضایی خطوط زیاد بدنه …حالا کم آوردن و دارن کم کم طراحی هاشونو نرم تر میکنن و خطوط رو کاهش میدن..تویوتا ..بنز…bmwو هزاران شرکت معتبر دیگه هزاران طرح جدید دارن ولی چون آینده ایی هست ، سریع اون طراحی رو رونمایی نمیکنن..ولی کره ایی ها یهو از هول حلیم افتادن تو دیگ..همون طور که میبینید سوناتا LFهرگز فروشی اندازهYFنداشت..و کیا و هیوندا دارن کم کم شبیه هم مشن
خدایی تویوتا که از همون اولش طراحی جالبی نداشته بنزم که دیگه الان همشون یه شکلن بی ام و طراحیاش خوشکل نیست ولی موندگاره ولی زمان کریس بنگل طراحیاش فوق العاده بود هیوندای هم بهترین طراحیش فکر کنم سوناتای دو نسل قبل بود هنوزم تو خیابون که میبینی در عین سادگی ابهت خودشو داره
با سلام جناب آقای سکوت ببین سوناتا ال اف فروش نداشت چون فقط ی مدل ازش اومد ولی وای اف هفت تا مدل ازش اومد واس همینه که فروش چندانی هم نداشت بعد هم خودرو سازی هیوندای که اصلا شناخته شده نبود تو همین چند سال اخیر بوده اونم به خاطر طراحی های پشت سر همش هست وگرنه هیچ وقت به این مقام دست پیدا نمیکرد
داش جلو پنجره تمامی محصولات هیوندای یه جورایی شبیه آِئودیه چراغای عقب توسان2017 یه جورایی شبیه آلفارومِو جولیتا هستش سوناتا چراغاش الهام گیری از پژو 508 2017 هستش کیا اسپورتیج 2017 مخلوطی از ام جی پورشه و پژو 3008 مدل قدیم هستش چراغای عقب سوناتا 2017 کاملا شبیه محصولات رنو هست و تقریبا تمامی مدل جنسیس یه تقلید کورکورکی از بنز هستش مدل چراغای آزرا جلوی2017 از بی ام دابلیو کپ شده
8 اینچی ها سیستم عاملش اندروید اتو هستش و معمولا تو امریکا و اروپا و جاهایی که مردم به جای دلال ماشین رو مستقیم از سایت با انتخاب آپشن ها سفارش میدن نصب میشه . البته مدل 2017 فکر میکنم فابریک روش باشه ، فکر کن دلال عزیز بیاد نمونه فول آپشن رو برای مردم انتخاب کنه.
من نگفتم با مانیتور بزرگ مشکل دارم و نباید باشه. گفتم چرا تو ایران این نمونه ها که مانیتور بزرگ دارن نیست و همه مانیتور کوچیک دارن درواقع نمونه های موجود در ایران اصلا مانیتور ندارن.
دوست عزیز اونایی که در ایران مانیتور کوچک دارند، شرکتی می باشند که در اصطلاح به آنها بیزینس هم گفته می شود ولی بیشتر آنهایی که مدل واردااتی هستند مجهز به صفحه نمایش بزرگ می باشند.
سورنتو قابلیت های بیشتر طراحی جذابتر موتور قویتر گشتاور بیشتر و امکانات بهتری داره اما متاسفانه در ایران بیشتر مردم سانتافه را میخرند البته سانتافه هم خودوری قابل زیبا و پر ابهتی است اما سورنتو از هر لحاظ بهتر است
توسان جدید و سانتافه جدید از نمای جلو خیلی بهم نزدیک شدن ! بنظرم این که با هم شباهت زیاد پیدا کردن اصلا خوب نیست و بنوعی اشتباه در بازاریابیه . پول سانتافه بدی بعد فکر کنن توسان سوار شدی !
از مدلهای مرسدس و بی ام و که غیر قابل تشخیص تر نیست! هیچ کارخونه ی دیگه ای رو نمیتونم اسم ببرم که اینقدر مدلهای مختلفش شبیه هم باشن. واقعا تشخیصشون سخته.
خیلی این حرفتون جالب بود شما سی کلاس 1997 (W202) رو ببینی تا سی کلاس 2017 (W205) بله شبیه هم هستند به دلیل وجود اصلات در طرح و کارکتر ماشین ولی ؟ S Class شبیه C Class هست ؟؟؟/ یا شبیه G کلاس ؟ یا بی م و سری 3 شبیه 5 هست؟؟؟؟ اگه شباهت سری 4 و سری 3 منظور شما هست که خود بی ام و هم گفته در سری 4 از پلت فرم و قطعات از سری 3 (f30 ) استفاده کرده ….
.با اینکه یکم دیر دست به کار شد ولی بازم خوبه.دیگه هیوندا باید همه ماشیناشو از سواری بگیر تا شاسی بلند همه رو به فرم جنسیس دربیاره که تقریبا همین کارم کرده.توسان جدید.سانتافه.النترا جدید.سوناتا رو هم باید فورا یه حرکت بزنه روش
یادمون باشه که هیوندای10سال بعد از ایرانخودرو فعالیت خودش را شروع کرد.الان اونا کجا هستن و ما کجا!!!هیوندای از لحاظ طراحی و کیفیت هر روز پیشرفت بیشتری میکنه.الانم سومین خودرو ساز برتر جهان شده.رمز موفقیت این خودرو ساز کره ای هم احترام گذاشتن به چشمان و جان مردم است.زیبایی و امنیت!!!
تو این عکس ها احساس کردم ستون عقب با هم فرق دارند و ی خورده دراز تر نیست؟ فکر کنم این بجا ی وراکروز داره عرضه می کنه؟ ولی نمیدونم چرا با سانتافه اصلا حال نمی کنم حیکل گنده قلب جوجه موتور 2.4 خیلی از هیجان این ماشین کاسته. ارتفاع شم خیلی آوردن پایین خلاصه ارزش دویست تومن نداره این پول بدی ی پرادو دو درب 2012 ببین چی هست این لامصب پرادو.
نام کاربری خیلی آسه کره هرچی میسازه عالیه و کیفیت داره واقعا نوش جونشون که از اول با کیفیت اومدن جلو کاش هیوندا برخی سایت های تولبدیش مثل توسان از چین جمع کنه فقط که چین دست تو هر چی میبره گند میزنه بهش
هیوندای گرانجور و هیوندای سانتافه مدل اسپرت به نظر من جزو زیباترین ماشینهای دنیا هستند.سقف سانروف هر دو مدل گرانجور و سانتافه اسپرت خیلی قشنگه.عاشق چراغهای عقب و جلو گرانجور و سانتافه اسپرت هستم
عزیزان بااینکه من عاشق ماشینهای کره ایم خلاصه بهتون بگم هیوندا رفت به ده سال پیش ازلحاظ طراحی دیگه باز میخواد ماشینهاشو جمع وجور بزنه یکی از دلایلی که یه سری میگن هیوندا اصالت نداره همینه
سلام . چقدر خوب بود دوستان و عزیزانی که به این زیبایی و دقت نقد میکنند و هوشمندانه مینویسند میتوانستند رفراندمی از سلیقه و نظرخودرا به تولیدات داخلی بدهند البته اگر جامعه عمل از سوی کسانی که سود را فقط برای خود میخواهند و نفع جامعه حالا و آینده را درنظر نمیگیرند باشد . روزی که ما برندآریا و شاهین از رامبرل و بیوک ایران را از شورلت داشتیم ،کره چیداشت؟؟!! . حیف از صنعت خودروسازی ایران .. افسوس .. صد افسوس
سلام به دوستان من سانتافه 2015داشتم فروختم فقط قیافه داشت یه موتور خیلی ضعیف خیلی ماشین خشک و تو مسافت طولانی خسته کننده عجیب ماشین تکان داشت تو دست اندازهای خیابان وحشتناک تکان داشت مصرف سوخت خیلی بالاتر بخدا 206تیپ 5برشتاب تر و نرم تر هست اگه سانتافه خریدی به حرفم مرسی
سلام ایا سانتافه گرند در ایران وجود داره موتور و قیمتش چنده چون از سانتافه اسپرت اصلا خوشم نمیاد چون معلومه با موتور ۲۴۰۰ و اتاق به این بزرگى معلومه بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نمیتونه بره ممنون میشم جواب بدین
محسن
۲۴ بهمن ۱۳۹۴چراغ های عقب مدل معمولیش مثل مدل اسپورت جذاب نیست، ولی نکته ی مثبتش اینه هیوندای برا همه ی مدلاش به یه طراحی واحد رسیده… کارشون درسته
CORVETTE Z06
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ولی من همچنان توسان 2016 رو بیشتر از سانتافه دوست دارم
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خوب دوباره طراحی می بینیم که تغیرات یادی در طراحی خارجی و داخلی نداشته
یه نکته عرز کنم واقعا کره داره خیل انبوهی از سطح آ÷شن و خدمات رو عرضه می کنه که شکی درش نیست ولی نکته اینجاست که واقعا این آ÷شن ها در حد حرفه یا بازده عملی مناسبی دارن و کیفیت و مواد اولیه استفاده شده چطوریه یا مثلا سطح رانندگی عادی یا اقتصادی یا اس÷رت رو چه مقدار درست می تونه ÷یاده کنهو واقعا تفاوت محسوسی بین این حالات راندگی ایجاد شده یا صرفا جنبه تبلیغاتی داشته
در چند پایین تر در مورد کادیلاک بود که با قیمت پایه برابری حوددی داشت با این سانتافه 2017 مخلص کلام این که کره داره دست و ÷ا می زنه که خودشو بتونه در این بازار فوق رقابتی نگه داره
pourya
۲۴ بهمن ۱۳۹۴نسخه معمولی قیافه ی مردونه و سنگینی داره . یه نیم چهره ای جلوش شبیه سورنتو شده.خوشم اومد.
کامران
۲۵ بهمن ۱۳۹۴مگه کت شلواره ؟؟
سکوت
۲۴ بهمن ۱۳۹۴کلا رو اتاق کیا سورنتو جدید سوار شده…کره ایی ها خیلی زود شروع کردن به طراحی های روز و فضایی خطوط زیاد بدنه …حالا کم آوردن و دارن کم کم طراحی هاشونو نرم تر میکنن و خطوط رو کاهش میدن..تویوتا ..بنز…bmwو هزاران شرکت معتبر دیگه هزاران طرح جدید دارن ولی چون آینده ایی هست ، سریع اون طراحی رو رونمایی نمیکنن..ولی کره ایی ها یهو از هول حلیم افتادن تو دیگ..همون طور که میبینید سوناتا LFهرگز فروشی اندازهYFنداشت..و کیا و هیوندا دارن کم کم شبیه هم مشن
علیرضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خدایی تویوتا که از همون اولش طراحی جالبی نداشته بنزم که دیگه الان همشون یه شکلن بی ام و طراحیاش خوشکل نیست ولی موندگاره ولی زمان کریس بنگل طراحیاش فوق العاده بود هیوندای هم بهترین طراحیش فکر کنم سوناتای دو نسل قبل بود هنوزم تو خیابون که میبینی در عین سادگی ابهت خودشو داره
محمد
۱ فروردین ۱۳۹۵با سلام
جناب آقای سکوت
ببین سوناتا ال اف فروش نداشت چون فقط ی مدل ازش اومد ولی وای اف هفت تا مدل ازش اومد واس همینه که فروش چندانی هم نداشت بعد هم خودرو سازی هیوندای که اصلا شناخته شده نبود تو همین چند سال اخیر بوده اونم به خاطر طراحی های پشت سر همش هست وگرنه هیچ وقت به این مقام دست پیدا نمیکرد
Mohammad
۲۴ بهمن ۱۳۹۴اون چراغهای مه شکن جلو چه رخی میده…..
کامران
۲۴ بهمن ۱۳۹۴هد لایت و جلو پنجره اصلا از لکسوس کپی نشده D:
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۴دقیقا هیوندایی یعنی کپی کاری
درگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۴جناب بنز مهندس جان
میشه بگی دقیقا از کجا فهمیدی هیوندایی یعنی کوپی کاری؟
و لطفا بگو مثلا در چه نمونه هایی کوپی کرده؟
وات؟
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۵داش جلو پنجره تمامی محصولات هیوندای یه جورایی شبیه آِئودیه
چراغای عقب توسان2017 یه جورایی شبیه آلفارومِو جولیتا هستش
سوناتا چراغاش الهام گیری از پژو 508 2017 هستش
کیا اسپورتیج 2017 مخلوطی از ام جی پورشه و پژو 3008 مدل قدیم هستش
چراغای عقب سوناتا 2017 کاملا شبیه محصولات رنو هست
و تقریبا تمامی مدل جنسیس یه تقلید کورکورکی از بنز هستش
مدل چراغای آزرا جلوی2017 از بی ام دابلیو کپ شده
و………….
بازم دلت میخواد بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۴اره لابد اونم از ایرانخودرو!!!همونطور که جلو پنجره دنا را ژاپنی ها تقلید کردن و لنسر ساخته شد?
Pooya_SK
۲۴ بهمن ۱۳۹۴چرا تو نمونه هایی که در ایران هست مانیتور کوچیکه و اصلا وجود نداره ولی در این نمونه ها مانیتور بزرگه؟
کامران
۲۴ بهمن ۱۳۹۴8 اینچی ها سیستم عاملش اندروید اتو هستش و معمولا تو امریکا و اروپا و جاهایی که مردم به جای دلال ماشین رو مستقیم از سایت با انتخاب آپشن ها سفارش میدن نصب میشه . البته مدل 2017 فکر میکنم فابریک روش باشه ، فکر کن دلال عزیز بیاد نمونه فول آپشن رو برای مردم انتخاب کنه.
درگ
۲۴ بهمن ۱۳۹۴جناب مهندس پویا فراموش کردن از شما نظر بخواهند طراحان شرکت هیوندا
شما ببخش حالا مانیتور اگه بزرگه.
Pooya_SK
۲۴ بهمن ۱۳۹۴من نگفتم با مانیتور بزرگ مشکل دارم و نباید باشه. گفتم چرا تو ایران این نمونه ها که مانیتور بزرگ دارن نیست و همه مانیتور کوچیک دارن درواقع نمونه های موجود در ایران اصلا مانیتور ندارن.
امیر سابق
۲۵ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز اونایی که در ایران مانیتور کوچک دارند، شرکتی می باشند که در اصطلاح به آنها بیزینس هم گفته می شود ولی بیشتر آنهایی که مدل واردااتی هستند مجهز به صفحه نمایش بزرگ می باشند.
سعید
۲۴ بهمن ۱۳۹۴طراحی این مدل محل مه شکن رو از کیا(سورنتو) یاد گرفته.
sunmartin
۲۴ بهمن ۱۳۹۴سورنتو قابلیت های بیشتر طراحی جذابتر موتور قویتر گشتاور بیشتر و امکانات بهتری داره اما متاسفانه در ایران بیشتر مردم سانتافه را میخرند البته سانتافه هم خودوری قابل زیبا و پر ابهتی است اما سورنتو از هر لحاظ بهتر است
MjM
۲۴ بهمن ۱۳۹۴هیوندا..هروز بهتر از دیروز…..
محمدرضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۴توسان جدید و سانتافه جدید از نمای جلو خیلی بهم نزدیک شدن ! بنظرم این که با هم شباهت زیاد پیدا کردن اصلا خوب نیست و بنوعی اشتباه در بازاریابیه . پول سانتافه بدی بعد فکر کنن توسان سوار شدی !
پویان
۲۴ بهمن ۱۳۹۴از مدلهای مرسدس و بی ام و که غیر قابل تشخیص تر نیست!
هیچ کارخونه ی دیگه ای رو نمیتونم اسم ببرم که اینقدر مدلهای مختلفش شبیه هم باشن. واقعا تشخیصشون سخته.
کامران
۲۴ بهمن ۱۳۹۴خیلی این حرفتون جالب بود شما سی کلاس 1997 (W202) رو ببینی تا سی کلاس 2017 (W205) بله شبیه هم هستند به دلیل وجود اصلات در طرح و کارکتر ماشین
ولی ؟ S Class شبیه C Class هست ؟؟؟/
یا شبیه G کلاس ؟
یا بی م و سری 3 شبیه 5 هست؟؟؟؟
اگه شباهت سری 4 و سری 3 منظور شما هست که خود بی ام و هم گفته در سری 4 از پلت فرم و قطعات از سری 3 (f30 ) استفاده کرده ….
پویان
۲۴ بهمن ۱۳۹۴من فکر کنم در معنی و مفهموم کلماتِ “شباهت و تفاوت” مشکلات عمیق و ریشه ای دارین!
امیر
۲۴ بهمن ۱۳۹۴.با اینکه یکم دیر دست به کار شد ولی بازم خوبه.دیگه هیوندا باید همه ماشیناشو از سواری بگیر تا شاسی بلند همه رو به فرم جنسیس دربیاره که تقریبا همین کارم کرده.توسان جدید.سانتافه.النترا جدید.سوناتا رو هم باید فورا یه حرکت بزنه روش
حميد
۲۴ بهمن ۱۳۹۴به نظر یکم پیشرفت داشته واقعا طراحی خوبی داره ولی فول ابشنش خیلی گرونه تو این قیمت انتخابهای بهتری وجود داره
reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۴یادمون باشه که هیوندای10سال بعد از ایرانخودرو فعالیت خودش را شروع کرد.الان اونا کجا هستن و ما کجا!!!هیوندای از لحاظ طراحی و کیفیت هر روز پیشرفت بیشتری میکنه.الانم سومین خودرو ساز برتر جهان شده.رمز موفقیت این خودرو ساز کره ای هم احترام گذاشتن به چشمان و جان مردم است.زیبایی و امنیت!!!
창세기
۲۴ بهمن ۱۳۹۴هر دو عزیز دلمن هر دو رو تو جهان آخرت میخرم
دم کره ایا گرم ماشیناشون همگی ارزش خرید دارن درود بر مردم شریف کره
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۴تو این عکس ها احساس کردم ستون عقب با هم فرق دارند و ی خورده دراز تر نیست؟ فکر کنم این بجا ی وراکروز داره عرضه می کنه؟ ولی نمیدونم چرا با سانتافه اصلا حال نمی کنم حیکل گنده قلب جوجه موتور 2.4 خیلی از هیجان این ماشین کاسته. ارتفاع شم خیلی آوردن پایین خلاصه ارزش دویست تومن نداره این پول بدی ی پرادو دو درب 2012 ببین چی هست این لامصب پرادو.
sunmartin
۲۴ بهمن ۱۳۹۴نام کاربری خیلی آسه
کره هرچی میسازه عالیه و کیفیت داره
واقعا نوش جونشون که از اول با کیفیت اومدن جلو کاش هیوندا برخی سایت های تولبدیش مثل توسان از چین جمع کنه فقط که چین دست تو هر چی میبره گند میزنه بهش
m5
۲۴ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده زشت!!!
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۴کسی که به این میگه زشت پس به طراحی راو 4 چی میگه افتضاح؟
احسان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴من کلا هر کشور و هر برندی از هرجای دنیا پیشرفت کنه براش احترام قایلم و دوستش دارم .واقعا کره ای ها دارن عالی کار میکنن
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ماشین خوبیه پیشرفتشم خوب هست ولی نمیدونم من چرا اصلاباهیوندایی حال نمیکنم!!!!! صلا از ارمش بدم میاد!!!نیدونم چرا….
نت
۲۶ بهمن ۱۳۹۴هیوندای گرانجور و هیوندای سانتافه مدل اسپرت به نظر من جزو زیباترین ماشینهای دنیا هستند.سقف سانروف هر دو مدل گرانجور و سانتافه اسپرت خیلی قشنگه.عاشق چراغهای عقب و جلو گرانجور و سانتافه اسپرت هستم
نت
۲۶ بهمن ۱۳۹۴چراغ عقب سانتافه اسپرت ازسانتافه معمولی خیلی جذابتره
arvin
۱۳ اسفند ۱۳۹۴اینا همه2016هستن که
جواد
۲۷ خرداد ۱۳۹۵سانتافه اسپورت همون سانتافه ای هست که ما تو خیابونامون می بینیم ولی تو کشور های دیگه چون مدل گرندش هم موجود هست به اونکی مدل اسپورت گفته میشه.
علیرضا car
۱ تیر ۱۳۹۵عزیزان بااینکه من عاشق ماشینهای کره ایم خلاصه بهتون بگم هیوندا رفت به ده سال پیش ازلحاظ طراحی دیگه باز میخواد ماشینهاشو جمع وجور بزنه یکی از دلایلی که یه سری میگن هیوندا اصالت نداره همینه
حسن
۱۲ تیر ۱۳۹۵حرف نداره پسر، من همه شاسی بلندا رو سوار شدم هیچ کدوم سانتافه نمیشه پسر
رضا
۲۳ تیر ۱۳۹۵تویوتا لندکروزر هم. سوار شدی؟
parsa
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سانتافه 2017 کی میاد به بازار پاسخ بدین ممنون میشم…
ایران
۱۲ مرداد ۱۳۹۵سلام . چقدر خوب بود دوستان و عزیزانی که به این زیبایی و دقت نقد میکنند و هوشمندانه مینویسند میتوانستند رفراندمی از سلیقه و نظرخودرا به تولیدات داخلی بدهند البته اگر جامعه عمل از سوی کسانی که سود را فقط برای خود میخواهند و نفع جامعه حالا و آینده را درنظر نمیگیرند باشد . روزی که ما برندآریا و شاهین از رامبرل و بیوک ایران را از شورلت داشتیم ،کره چیداشت؟؟!! . حیف از صنعت خودروسازی ایران .. افسوس .. صد افسوس
مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۵سلام به دوستان من سانتافه 2015داشتم فروختم فقط قیافه داشت یه موتور خیلی ضعیف خیلی ماشین خشک و تو مسافت طولانی خسته کننده عجیب ماشین تکان داشت تو دست اندازهای خیابان وحشتناک تکان داشت مصرف سوخت خیلی بالاتر بخدا 206تیپ 5برشتاب تر و نرم تر هست اگه سانتافه خریدی به حرفم مرسی
امير مرادي
۳ مهر ۱۳۹۵سلام ایا سانتافه گرند در ایران وجود داره موتور و قیمتش چنده چون از سانتافه اسپرت اصلا خوشم نمیاد چون معلومه با موتور ۲۴۰۰ و اتاق به این بزرگى معلومه بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نمیتونه بره ممنون میشم جواب بدین