ظاهراً کیا و هیوندای جاهطلبیهای زیادی برای برنامههای تولید خود در آمریکا دارند. کمپانی گفته که برنامههایی برای سرمایهگذاری ۳.۱ میلیارد دلاری ظرف ۵ سال آینده در آمریکا داشته و دنبالهروی کمپانیهایی چون فورد و جنرال موتورز در بحث تهدیدات دونالد ترامپ برای وضع تعرفههای سنگین میباشد.
بخشی از این سرمایهگذاری دربردارندهی کارخانهای جدید خواهد بود که بهصورت ویژه به تولید مدلهای لوکس جنسیس خواهد پرداخت. کمپانی امید دارد تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۶ مدل جدید را معرفی نماید. در این کارخانه همچنین شاسیبلند مخصوص بازار آمریکا نیز تولید خواهد شد. این میزان سرمایهگذاری در نظر گرفته شده ۵۰ درصد بیشتر از سرمایهگذاری ۵ سال گذشتهی کیا و هیوندای در آمریکا است. در دورهی ذکر شده تنها ۲.۱ میلیارد دلار سرمایهی شرکت در این آمریکا صرف شده است.
مدیرعامل هیوندای در مصاحبهای که اوایل هفته با رسانهها داشته گفته است:
ما انتظار داریم اقتصاد آمریکا بهبود یابد و به دنبال قولهای ترامپ مبنی بر ایجاد ۱ میلیون شغل در ۵ سال تقاضاها برای خودروهای مختلف افزایش پیدا کند. ما بهطور فعالانه معرفی مدلهای جدیدی که تقاضای زیاد دارند را در دستور کار داریم.
اما هیوندای و کیا اولین کمپانیهایی نیستند که استراتژی سرمایهگذاری و تولید بیشتر را در نظر گرفتهاند. اخیراً فورد برنامههای خود برای افزایش تولید در آمریکا را اعلام کرد. فیات کرایسلر نیز بیش از یک سال پیش گفت که سرمایهگذاری سنگینی را در تأسیسات تولید میشیگان خود انجام خواهد داد. تویوتا نیز به همین ترتیب توسط ترامپ تهدید به وضع تعرفههای سنگین بر کرولاهای تولیدی در مکزیک شده است.
فرزاد لاکچری
۲ بهمن ۱۳۹۵کیا و هیوندای واقعا دارن گل میکارن آفرین بر این دو درد و بلاتون بخوره تو سر بعضیا
Parker
۲ بهمن ۱۳۹۵آفرین به این 2 خودروساز دوست داشتنی آسیایی.
حسین
۲ بهمن ۱۳۹۵چرا از هیوندا آزرا ( گرنجور) خبر یا تاریخ عرضه ای نمیگذارید ؟
Madjid911 GT2
۳ بهمن ۱۳۹۵عشق گرنجور کُشت بچه های این سایت رو…
احسان(احسان سابق)
۲ بهمن ۱۳۹۵ترامپ اولین نفره که واقعا در برابر جهانی سازی ایستاده و ظاهرا حرف هایی که زده ظاهرا تاثیر خوبی حداقل برای امریکا داشته. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی میوفته
sunmartin
۲ بهمن ۱۳۹۵درود بر دوستان فهیمی که میدونند این دوشرکت معظم و پیشرفته آسیایی چقدر برای رسیدن به چنین جایگاهی سرمایه گذاری تلاش و کوشش شبانه روزی کردند همینطور بی جهت و بی خود نیست که شرایر و جی جی و حتی طراحان برتر انجین و گیرباکس و نیز جناب بنگل تمایل به کیا هیوندا و کار با این دوشرکت دارند خوشبختانه بالاخره شرکتی در جهان وجود داره که محافظه کار نیست و میخواد تابو ها را پشت سر بگذارد این حجم عظیم سرمایه گذاری و نیز کارخانه بسیار مدرن کیا در امریکا که اکثر واحد های فنی و تست و آزمایش را در بردارد نشان از جهش کره ای ها و بخصوص دو برند محبوب کیا و هیوندای است در حالیکه ما در ایران نشسته ایم و از محولات این دو شرکت ایراد میگیریم و برخی از کاربران پا را فراتر نهاده و محصولات با کیفیت این دو را با چینی ها مقایسه و در نهایت نتیجه گیری هم میکنند که جای بسی تعجب دارد دوناد ترامپ با اولتیماتومی که به شرکت ها داد راه را برای جذب سرمایه ببشتر در آمریکا و بهبود بازار کار و وضع معیشیتی مردم هموارد کرد