هیوندای در طول چند سال گذشته برخی محصولات جذاب و احساسبرانگیز را معرفی کرده است. علاوه بر طراحیهای زیبا، برخی محصولات جدید همچون i20 N حتی پرفورمنسی قابلتوجه نیز داشتهاند. البته جدیدترین تکنولوژی این خودروساز کرهای شامل بخشی از خودروست که معمولاً نادیده گرفته میشود: سیستم تهویه مطبوع.
تکنولوژی جدید هیوندای به دنبال بهبود کیفیت هوای داخل خودروهاست و این کار با کاهش ریسک تشکیل قارچ و کپک صورت میگیرد تا سرنشینان حداکثر راحتی ممکن را داشته باشند. با این تکنولوژی میزان گردوغبار کابین نیز کاهش مییابد. ظاهراً این تکنولوژی جدید در محصولات پرچمداری همچون هیوندای سوناتا یا پالیسید معرفی شده و پس از آن راهی دیگر محصولات کیا و هیوندای خواهد شد.
هیوندای توسعه سه تکنولوژی جدید را اعلام کرده که اولین آنها تکنولوژی پس از وزش خوانده میشود. این تکنولوژی هرگونه آب حاصل از میعان اضافی را روی تبخیرکننده کولر خشک کرده و بنابراین از رشد کپکها و قارچها در کابین پیشگیری میشود. این سیستم یک و نیم ساعت پس از خاموشی پیشرانه شروع به کار کرده و تا ۱۰ دقیقه به وزش ادامه میدهد تا هرگونه تبخیر و میعان اضافی حذف شود. اگر نشانی از افت ولتاژ باتری دیده شده تا دمای بیرون خودرو کمتر باشد و البته از کولر برای مدتی استفاده نشود این سیستم بهطور خودکار روشن نخواهد شد.
دومین تکنولوژی هم حالت مولتی ایر نامیده شده و همان میزان هوایی را که انتظار دارید در اختیارتان قرار خواهد داد اما با وجود دریچههای هوای جدید در صندلیها هوا دیگر فقط از دریچههای روی داشبورد نخواهد وزید. این امر محیط بهتری را ایجاد کرده و خودرو از نظر دمایی تنظیمات بهتری خواهد داشت و نیازی به وزیدن حجم بالایی از هوا بهصورت مستقیم به سرنشینان نیست.
نهایتاً هم به نشانگر میزان ایده آل گردوغبار میرسیم که میزان هوای خودرو را اندازهگیری کرده و به راننده اجازه میدهد تا میزان گردوغبار مناسب در هوا را تشخیص دهد. اگر این میزان زیاد باشد سیستم بهصورت خودکار شروع به تمیز کردن هوا و کاهش حداکثری رطوبت داخل کابین خواهد کرد. اگر کیفیت هوا بهبود نیابد شاید فیلترهای کولر نیاز به تعویض داشته باشند. ترکیب این سه تکنولوژی باهم باعث بهبود قابلتوجه کیفیت هوا میباشد.
REZA
۱۱ مرداد ۱۳۹۹واقعا شاهکاره. دمشون گرم که به فکر نهایت رفاه مشتریان هستن. نونشون حلاله چون بابت خدماتی که صادقانه میدن پول میگیرن نه مثل تابوت سازان داخلی که پولشون آغشته به خون خلق الله است.
Hamed
۱۱ مرداد ۱۳۹۹دقیقا?
Mad.z.Max
۱۱ مرداد ۱۳۹۹خدایی جالب بود! نکته عجیب ولی حجم کلی این سیستم کولر هست که بنظرم خیلی بزرگه..
نامجو
۱۱ مرداد ۱۳۹۹تکنولوژی خیلی خوبیه.
خیلی عجیبه که عده ای از پیشرفت خودروسازهای کره ای یا چینی بدحال میشن یا از ضربه خوردن خودروسازهای آمریکایی و ژاپنی و آلمانی لذت میبرن. البته ذوق زگی و طرفداری شدید باعث تعصب بدی میشه. اما واقعا برای بشر چه فرقی داره مثلا تکنولوژی خودروهای خودران رو تسلا توسعه بده یا بنز و هوندا و کیا یا اصلا یک خودروساز چینی مثل جیلی؟ هر کدوم اول پیش افتاد بقیه هم تلاش میکنن سبقت بگیرن. اختراع و نوآوری بدست هر کسی باشه قابل ستایشه و باعث شدید شدن رقابت بر سر نوآوری بیشتر میشه. یعنی ایجاد یک چرخه سازنده.
AMG///
۱۱ مرداد ۱۳۹۹آفرین به هیوندای
Abbas.Lambo
۱۱ مرداد ۱۳۹۹احسنت به این کارشون،چون خواه نا خواه سیستم تهویه یه بخش فوق العاده مهم تو ماشینه،اینو من که یه جنوبیم خوب میفهمم،اینجا هم شرجی وحشتناکه هم گرد و غبار،وقتی کولر ماشینو میزنم اول باید کلی گرد و خاک کنه تو حلقم،جای این سیستم تهویه اینجا بشدت خالیه
meysam
۱۱ مرداد ۱۳۹۹تکنولوژیهای خیلی خوب
با قیمت خیلی خوب
با الکتریکی شدن هم مشکل پیشرانه هاش برای همیشه حل میشه
البته چند سالیه تو لیست قابلیت اطمینان رتبه های خوبی میاره
حسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۹آفرین به امپراطور بادها?
Hadi
۱۱ مرداد ۱۳۹۹بخاری پیکان هم گرمای موتور رو با رایحه بنزین سوخته میده تو اتاق ??
علیرضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۹لذت زیباتر بخاری پراید است که بعد از 20 اندی سال هنوز نتونستن گرما را از دریچه سرنشین بیرون بدهد البته اگر گرم کند! ولی به جاش تابوت فلزی نقطه زن داریم