از نظر محبوبیت در بین علاقهمندان، کراساورها چندان گزینه جذابی برای معرفی در یک نمایشگاه اتومبیل نیستند. ولی در همین حال، هیوندای توسان ۲۰۱۶، برخی ویژگیهای جدید اضافه کرده و در عین غیرعادیبودن، میتوانند برای خانوادههای مشتریان بسیار مفید نیز باشند.
۱) محافظت از زانوهایک صفحه کوچک و نرم چرمی در کناره قسمت وسط، بهگونهای طراحی شده تا یک جای مناسب برای استراحت زانوی سمت راست فراهم کند. این صفحه از ساییدهشدن و بالا پایینشدن زانوی راننده بر روی پلاستیک جلوگیریم کند. در همین حال، سرنشین جلو، به این اندازه خوششانس نخواهد بود و فقط یک فضای کوچک برای وسایل خود دارد.
۲) راحت باشیدصندلیهای پارچهای فیبری مخصوص که در خودروهای انگشتشماری مورد استفاده قرار میگیرند، در اینجا نیز شما را در مقابل لکهها، بوها و الکتریسیته ساکن محافظت خواهند نمود. هیوندای توسان ۲۰۱۶ نیز همانند بیشتر کراساورها معمولاً پر از بچه خواهد شد و به نظر میرسد این یک روش هوشمندانه از طرف هیوندای برای تمیز نگه داشتن داخل کابین است.
۳) کنترل کامل رادیوبه لطف سیستم XM تیون استارت در هیوندای توسان ۲۰۱۶، هیچکدام از آهنگها را از دست نخواهید داد. وقتی کنترل رادیوی ماهوارهای را میزنید، این سیستم به صورت اتوماتیک، آهنگ کنونی را از ابتدا اجرا میکند.
۴) تکیه به عقبدر بسیاری از کراساورهای شناختهشده، زاویه پشتی صندلیها را به صورت ثابت طراحی شده است. ولی در هیوندای توسان ۲۰۱۶، خودروساز، برای صندلیهای جمعشونده ۶۰/۴۰ زاویه خم بیشتری را درنظر گرفته است. در این مدل، زاویه پشتی را تا ۳۷ درجه میتوان تنظیم کرد که در مقابل تنظیم ۲۸ درجه مدل قبلی قرار میگیرد. بنابراین، چه بخواهید صاف بنشینید و یا لم بدهید، توسان تمام حالتهای شما را پوشش خواهد داد.
۵) باز شدن راحتبسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم میکنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراساور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که بهعنوان مثال، کیسههای خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.
۶) تکنولوژی کلاچوقتی هیوندای توسان ۲۰۱۶ از گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر استفاده کند، با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه میشود که از «سوناتا اکو» به عاریت گرفته شده است. تنها تعداد اندکی از کراساورها دارای آپشن گیربکس دوکلاچه هستند و بیشتر با گیربکسهای مبدّل گشتاور اتوماتیک ۶ سرعته یا اگر جیپ و لندروور را در نظر بگیریم، ۹ سرعته همراه میشوند. سیستم دوکلاچه موجود در توسان میتواند واکنشهای سریعتری را در شیفت دندهها فراهم کند و در همین حال، با افزودن بهینهسازی مصرف سوخت باعث خواهد شد که این کراساور در تریم «اکو» به مصرف سوخت ۷/۱۳ لیتر و در تریمهای «اسپورت» و «لیمیتد» به مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.
MOHAMAD TBAG
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبی هست …..
ولی من تو شاسی بلند های هیوندا ……
سانتافه رو بیشتر میپسندم ….
AliZeus
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ولی انصافا توسان مدل 2016 اش از سانتافه فعلی خوشگل تره.
ali
۱۹ فروردین ۱۳۹۴خیلی خوبه ولی خداییش از همه جهت از هوندا hrv
و rav 4 2016 پایبن تره. ولی در کل ماشین خوب و کاملی هست
Zonda R
۱۹ فروردین ۱۳۹۴@.F
علی عزیز
هوندا CRV
البته حمل بر بی نزاکتی نشه
فقط تصحیح کردم
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۵هوندا hr-v هم داریم
usa
۱۹ فروردین ۱۳۹۴هیوندا هم شد ماشین؟؟؟؟؟؟
عشق فقط امریکایی
عرفان
۱۹ فروردین ۱۳۹۴عشق فقط آلمانی…..
sAMG
۱۹ فروردین ۱۳۹۴با توسان 2015 فول با پارس elx کورس گذاشتم بد جوری حالش گرفتم.خخخخخ:-)…البته ما که پول توسان نداریم ماله دوستم بود!….ببخشید دوستان این سوالو اینجا میپرسم:چه تفاوتی بین پژو206 تیپ5 باکد26814وپژو206 تیپ5 باکد26815وجود داره که دوملیون و200هزار تومن تفاوت قیمت دارن!؟لطفا جواب بدین.تنکس.
daniyal
۱۹ فروردین ۱۳۹۴شیشه ها برقی نیس.اینه ها برقی نیس.تهویه هوا اتوماتیک نیس.سنسور دنده عقب ندارد.به حساب دیگه 206تیپ2 با موتور تیپ5ولی اون یکی 206تیپ5 واقعیه
Zonda R
۱۹ فروردین ۱۳۹۴@.F
یه سوال برام پیش اومد در مورد نحوه باز شدن درب صندوق عقب
یعنی اگه مالک ریموت تو جیبش باشه بعدد بخواد با یکی پشت ماشین صحبت کنه درب صندوق باز بشه؟
بعد اگه کسی صورتش نزدیک درب باشه که منهدم خواهد شد یا بچه ای جلوی درب باشه
تکنولوژی bmw که پا رو میگیری زیره سپر و صندوق باز میشه بسیار ایمن تر هست
میثم
۱۹ فروردین ۱۳۹۴آقا نمیشه یکی از طراحای کیا یا هیوندای رو یواشکی بیاریم اینور؟!
یا چمیدونم سایپا و ایرانخودرو رو بدن مثلا به هیوندای یا کیا یا تویوتا. کاری که اکثر خودروسازای دنیا کردن. به نظرم انقلابی رخ میده تو خودروسازی. ها؟
البته برادران متفکر سایپا و ایرانخودرو با شعار” ماشین بی کیفت تر ، سود بیشتر” حتما به ذهنشون رسیده!
نوید
۱۹ فروردین ۱۳۹۴البته که شما کاملا درست میفرمایید
ولی خواهشا از این به بعد دیگه
کیا و هیوندا رو با تویوتا جمع نبند
احسان(احسان سابق)
۱۹ فروردین ۱۳۹۴چراغای جلوش خوب نیست
علی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵سلام اقا احسان چراغای عقبشم که یه کپی آب آبکی از آلفارمئو جولیتاهست و فقط گوشه هاشو تیز کردن دقیقا مث چینیا چراغای عقب لیفان x ۵۰هم یه کپی بی شرمانه از این خودرو هستش. به نظر منم چراغای جلوش خوب نیست !!!!!
SAEED
۱۹ فروردین ۱۳۹۴نسل جدید طراحی های هیوندای بهبود چشمگیری نسبت به قبل پیدا کرده و از طراحی سیال نسل قبل هم خبری نیست که یک نقطه قوت به نظر میاد هم طراحی داخل و هم ظاهر
نکته ی که در سوناتای جدید هم به وفور به دیده میشه
البته از نظر من فعلا پشت سر کیا جا داره
یعنی خوبی طراحی فعلی کیا اینه که وقتی میاد یک نسل جدید طراحی میکنه یا فیس لیفت و یا هر تغییر در ظاهر . اصول طراحی نسل قبل رو طوری رعایت میکنه که تمام مدل ها دارای یک خط مشی (چه کم یا چه زیاد) در ظاهر باشند نه متفرقه .
momad
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بعضیا همچین از خودرو سازای خارجی انتقاد میکنند که اینگار یا خودشون طراح هستند یا اینکه وضعیت خودرو سازای داخلی رو نمیدونند-خوب مثلا آقای usa هیوندا سوار نشو شما همون پراید و سمند سوار شو قربونت برم هرچند پول همینارو هم نداری چه برسه به هیوندا
mamad
۱۹ فروردین ۱۳۹۴اسپورتج بهتره..البته نظر شخصیمه
Hooman
۲۰ فروردین ۱۳۹۴منم اسپورتیج قدیمی رو دوست دارم
بهزاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴شاید بشه گفت زیباترین خودرو ساخت هیوندای باشه و از همه لحاظ به تکامل رسیده و شاید در جزییات فنی و هندلینک و… بشه ازش در برابر سایرین ایراد گرفت ولی یک نکته اساسی مقابل این شرکت قرار گرفته که میتونست با درس گرفتن از بازار اونهارو رعایت کنه و به موفقیت در تمامی مدلها برسه؛
اگر تمامی زیبایی و عملکرد رو فقط معطوف یک مدل بکنه ممکنه در فروش خودرو نزدیک اون کلاس تاثیر بذاره و از دور رقابت خارج بشه.
این شرکت آپشن های گوناگونی را برای خودروهای ارزان و متوسط خودش قرار داده که باعث میشه خریدار این برند دلیلی برای خرید مدل های گرانتر نداشته باشه.
مثلا در این کلاس خودرو دلیلی برای ارایه همه ی این امکانات نیست و میتونست برای حفظ بازار سانتافه به صورت منطقی اونهارو در اون کلاس بزاره و اگر این تفکیک رو رعایت میکرد الان وراکروز نیز همچنان در صحنه حضور داشت و همین نکات ریز بازاریابی باعث شده تا فروش جهانی گرنجور و سوناتا تحت تاثیر الانترا و i40 قرار بگیره و اگر همین خودرو با این آپشن ها و تکنولوژی ها روانه بازار بشه بدون شک فروش سانتافه رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اگر این بذل و بخشش ها برای تمامی مدلها ادامه دار باشه در آینده ای نچندان دور کاهش سودآوری خواهد داشت و به نفعش نیست.
مک میسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۴اقا بهزاد شما مثل اینکه زدی رو دست مدیر عامل سایپا
کلن به فکر سود اوری هستی نه؟
برند خوبیه میخواد بذل و بخشش کنه اپشنای مختلفو.
به ضرر شماست؟یا شما تو هیوندا کار میکنی
به این میگن یه شرکت خوب
بهزاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴درود مک میسل جان.
نه عزیز بنده کاره ای نیستم .
فقط روند پیش رو در بازار رو دنبال میکنم و اگر شرکتی در جایی موفق بشه یا دچار رکود و شکست بشه رو شرح میدم و برداشت ها آزاد هست.
البته زیاد شنیده میشه که سایپا و ایرانخودرو خیلی سودآورن و همش به فکر چاپیدن جیب مردم که واقعا اینطور نیست و چندین سال هست که با کمک های دولتی سرپا موندن.
تمام فعالیت ها برای کسب سود هست و در این راه برخی بهترند و برخی هم دچار اشتباهاتی میشوند و ادامه کار براشون سخت میشه و احتمالا دل هواداران هم با این وقایع شاد یا نگران خواهد شد…
milad
۱۹ فروردین ۱۳۹۴نسل قبلی که خیلی پرفروش بود…فکر کنم این یکی همینطوری باشه.
سعید
۱۹ فروردین ۱۳۹۴نسل قبلش که اصلا به زیبایی اسپورتیچ نبود،ولی ظاهرا این یکی خیلی بهتره
شهریار
۲۰ فروردین ۱۳۹۴خوبه دیگه..باور کنید سرعت پیشرفت این کره ای ها تو صنایع فقط لایق تحسینه….کار رو درست انجام میدن …برای این مدل هم سنگ تموم گذاشتن…جذاب شده و پر امکانات
سامان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بچها من ماستنگ 2014اروند داشتم دادمش.1پلاک سانتافه فول 2015 اوردم…باور کنید ماشینه خوبیه نصبت به پولی که میدیم.واقعا راضیم
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴من ix35 دارم واقعا ازش راضی ام لذت رانندگی با هاش وقتی تو کویر های ماسه بادی می روی حس می کنید هر چند یک شاسی بلند شهری است تا افرود
ALiHidden
۱۷ خرداد ۱۳۹۴همه مورد ها خوب و کاربردی و امیدوارم دیگر برندها هم این آپشن ها رو داشته باشن!
فقط این مورد پنج؟!ب قول Zonda R اصن ناجوره!:|
در کل پیشرفت این کره ای ها تحسین برانگیزه!
melody
۲۴ تیر ۱۳۹۴سلام یه سوال داشتم من یک توسان گرفتم به اسم فول ولی از کجا بایذدبفهمم فوله؟به نظرم این همه اپشن اپشن می کردند چیز خاصی نسبت به ماشین قبلی که مال سال 2009 بود نداره که هیچ کمتر هم هست یک چیزاییش؟لطفا راهنماییم کنید چطوری بفهمم فوله یا نه؟
فریبرز
۷ اسفند ۱۳۹۵به آدرس زیر مراجعه کن و VIN کد ماشین خود را بزن . مشخصات کامل و فابریک خودرو را بهت میده .
http://service.hyundai-motor.com:444/euro5/login.tiles
سجاد ابراهیمی
۲۴ تیر ۱۳۹۴خدایی خیلی قشنگتره سانتافه هست ولی تنها برتری سانتافه کشیده تر بودنشه که بزگتر نشون میده ماشین رو
Reza
۱۱ آبان ۱۳۹۴سلام
کسی دلیل وارد نشدن توسان 2016 فیس لیفت رو تا الان میدونه ….
علی
۲۹ دی ۱۳۹۴فکر کنم بخاطر حجم موتور و قدرت پایین ترشه.چون نسبت به مدل 2015 که 2400سیسی بود به 1600سیسی تنزل پیدا کرد و شرکتها ترسیدن بخاطر ضعف موتور دیگه طرفدار نداشته باشه
mohammad
۵ آذر ۱۳۹۴من خودم هم 2008روسوارشدم هم2015به نظرم توسان2008خیلی بهتراز2015-2016هست.
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من از سر ما ایرانیا هم زیاده هیوندای پیشرفت زیادی تو صنعت اتومبیل کرده چهارمین خودروساز دنیا شده واقعا دست مریزاد داره خدمت شما عرض کنم این ماشین رو با هوندا CRV , راو4 مقایسه نکنید اونا قیمتای به مراتب بیشتر از توسان دارن .
رضا
۴ تیر ۱۳۹۵با سلام
من پلاک منطقه آزاد اروندش رو دیدم پشتش افتضاحه!!!! خیلی ضایع و زشته ،باید از نزدیک ببینیدش.
اشکان
۲۰ تیر ۱۳۹۵موتور ضعیفی داره!
من تویوتا رو خیلی بیشتر ترجیح میدم…کره زیبا کار میکنه ولی دوام ندارن.رنو رو هم به هیوندا و کیا ترجیح میدم…خودم کولیوس دارم واقلا محشره
سعید
۸ مرداد ۱۳۹۵دوستان عزیز چون ما از اتوموبیلهای ایرانی استفاده میکنیم فکر میکنیم کره ای جزو بهترینها هستش! در حالی که نسبت به ژاپنی از لحاظ فنی حرفی برای گفتن ندارن. چه برسه به اتوموبیل اروپایی یا آمریکایی.
اتوموبیل های کیا و هیوندا تا سال 2010 از لحاظ موتوری و اسطحلاک بسیار عالی بودن ولی از مدل 2011 توی این دوتا مورد ضعیف عمل کردن.
من خودم توسان 2013 دارم. اما وقتی با توسان 2010 رانندگی کردم متوجه شدم چقدر از لحاظ نرمی و قدرتموتور از ماشین من بهتره.. اگه بحث آپشن و ظاهر رو کنار بذاریم و فقط از لحاظ فنی بخوایم قضاوت کنیم به نظر من بی عیب ترین اتوموبیل ساخت هیوندا فقط آزرا هستش
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان توسان ماشین خیلی خوبی است از نظر همه چی شما با پول یک پارس یا یک النود سوار یک توسان یا اسپرتیج شود یا با پول یک 206تیپ5سوار یک شورولت اسپارک شوید
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۵بنظرتون بین شرکت های هیوندای و تویوتا و شرکت های اروپایی کدوم یکی شون ماشین های با کیفیت تری و هم از لحاظ موتری هم از لحاظ داخلی دارن؟
راد
۲۳ مهر ۱۳۹۵سلام ودرود برشمادوستان وجناب حسینی
دوستان چرا هیوندای توسان مدل های 2009و2010 آمپر آب ندارن ولی مدلهای قبل دارن ؟
ممنون هستم از دوستانی که اطلاعات فنی در این زمینه دارن لطفا پاسخ بدن
مهران
۲۰ اسفند ۱۳۹۵از دوستان یک سوال داشتم لطفا راهنمایی کنید . آیا صحت داره که موتور GDI توسان با بنزین هایی که توی ایران توزیع میشه به مشکل بر میخوره ؟
آیدین امینی
۸ فروردین ۱۳۹۶من این ماشین رو قبل عید خریدم. عالیه ولی در کل داخلش بهتر از سانتافه هس.و بیرونش رو قبول دارم که سانتافه بهتره ولی در کل توسان ۲۰۱۷ به سانتافه نمیرسه.نه؟
امير
۱۱ خرداد ۱۳۹۶من اسپورتیج2015 رو روندم روون بود انگار که ماشین خاموش بود ولی توسان 2017 زور می زنه و سر و صدا میکنه