آیا خودروهای کرهای به آن حد از بلوغ و توانایی رسیدهاند که با نمونههای مشابه ژاپنی و حتی اروپایی رقابت کنند؟ آیا کیفیتی که کرهایها ارائه میدهند بهاندازهی رقبای کارکشتهی خود است؟ چقدر میتوان مطمئن بود که پس از چند سال استفاده از یک خودروی کرهای، آن خودرو بتواند کیفیت اولیه خود را حفظ نماید؟
همهی اینها سؤالات بسیار مهمی هستند که در ذهن یک خریدار بالقوه میچرخند. خصوصاً در کشورمان که خودرو یک کالای سرمایهای محسوب شده و بسیاری از افراد قبل از خرید آن دقت فراوانی میکنند. در پدال نیز شاهد بحثهای فراوان دربارهی خودروهای کرهای و ژاپنی و مقایسهی کیفیت آنها بودهایم. در این نوشتار قصد داریم تا یکی از خودروهای کرهای محبوب و پرفروش در ایران را بررسی نماییم، البته بررسیای از جنس کیفیت ثانویه و دوام و پایداری یک مدل چندین سال پس از عرضه.
بعدازظهر یک روز آفتابی به دیدار هیوندای سانتافه ۲۰۱۱ رفتیم تا ببینیم پس از ۵ سال از تولید این خودرو و طی بیش از یکصد هزار کیلومتر با آن، کیفیت خودرو در چه حدی بوده و آیا هیوندای توانسته در بحث کیفیت به ژاپنیها برسد یا خیر؛ و از آن مهمتر، در آخر به این سؤال پاسخ دهیم که آیا خودروی کرهای (نو یا دستدوم) ارزش خرید دارد یا خیر. پس با ما همراه باشید.
نسل دوم سانتافه در سال ۲۰۰۷ وارد کشورمان شد و با توجه به قیمت معقولی که در آن زمان داشت موردتوجه اکثر مردم قرار گرفت. با توجه به ورود نسل جدید رقبا و عقب نماندن از قافله هیوندای اقدام به فیس لیفتی جزئی روی سانتافه نمود و نسخهی فیس لیفت شدهی این خودرو در سال ۲۰۱۰ به کشورمان وارد شد. عمدهی تغییرات این مدل را میتوان در تغییر گرافیک چراغها و مه شکنهای جلو، تغییر سپر و خروجیهای اگزوز عقب و چند تغییر جزئی دیگر شمرد؛ اما مهمترین تغییر به قلب تپندهی خودرو مربوط میشود که در نمونهی فیس لیفت شده از پیشرانهای ۶ سیلندر و ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتون متری سود میبرد. گیربکس خودرو نیز ۶ سرعته و اتوماتیک است. از تجهیزات این خودرو نیز میتوان به ورود بدون کلید، فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، نمایشگر دیویدی و سیستم صوتی با ۷ بلندگو، صندلیهای جلو با تنظیم برقی، سانروف و… اشاره کرد. ازنظر ایمنی نیز وجود ۱۲ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و موارد دیگر باعث ایجاد خاطری آسوده میگردند.
اما هدف اصلی این مقاله بررسی کیفیت خودرو پس از ۵ سال استفاده از خودرو است. مطمئناً بیشتر عزیزان اکثر تستهای مربوط به این خودرو را پیشازاین بارها و بارها مطالعه نمودهاند بنابراین پرداختن به موارد مربوط به آمار و مباحث اینچنینی تکرار مکررات خواهد بود.
در نمای ظاهری خودرو پس از چندین سال، تغییر خاصی اعم از مات شدن چراغها و یا کدر شدن رنگ خودرو مشاهده نمیشود و کیفیت رنگ خودرو مطلوب بوده و حتی رنگرفتگی سپرها نیز مشاهده نمیگردد.
با ورود به داخل خودرو شاهد فضای جادار و سه ردیف صندلی هستیم که مزیت بزرگی برای سانتافه به حساب میآید. صندلیها حمایت خوبی از بدن انجام میدهند اما نباید انتظار راحتی و حمایت خودروهای سطح بالا را داشته باشید. اولین موردی که مشاهده میشود، پوستهپوسته شدن فرمان خودرو است که باعث جلبتوجه میشود. نکتهای که شاید کمتر در خودروهای باکیفیت شرقی دیده شود. مورد بعدی که به گفتهی مالک در اکثر سانتافهها دیده میشود، تَرَک خوردگی و پوستهپوسته شدن چرمهای صندلی است که شاید باعث تعجب گردد. از دیگر مواردی که باعث میشوند خودرو کهنسال به نظر برسد میتوان به اهرم تعویض دنده رنگ و رو رفته و دکمهی استارت استاپ اشاره کرد که گوشزد میکنند این یک خودروی کارکرده است؛ اما در یک نگاه کلی داخل کابین در وضعیت مطلوبی بوده و اثری از کاهش کیفیت آنچنانی در خودرو مشاهده نمیشود. با توجه به حساسیتی که مالک در نگهداری خودرو دارد، میتوان اذعان نمود که خودرو در وضع بسیار مناسبی بوده و مطالبی که در ادامه بیان خواهد شد مؤید این نکته خواهند بود.
برای توقف این خودرو نیز از ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ به همراه ABS و EBD استفادهشده که انصافاً بهخوبی خودرو را متوقف مینمودند.
طی این مدتی که خودرو در اختیار مالک بوده، سانتافه به غیر از هزینههای معمول و مصرفی از قبیل تعویض روغن و لنت ترمز و… هزینهی دیگری نداشته است. فقط یکبار کامپیوتر مرکزی خودرو دچار مشکل شده که آن هم به آسانی رفع گردیده است.
در کل پس از چندین ساعت همراه بودن با سانتافه، این خودرو را مناسب یافتیم و برخلاف نظر عموم که خودروهای کرهای را فاقد دوام و پایداری بلندمدت میدانند معتقدیم که کرهای ها نیز درسهای خود را به خوبی یاد گرفتهاند و راهی بسیار کوتاه تا رسیدن به قله دارند. باید خاطرنشان ساخت که نگهداری و رسیدگی بهموقع خودرو نیز تأثیر بسیار مهمی در دوام و پایداری خودرو دارد. چندی پیش و به مدت دو ماه یک دستگاه هیوندای الانترا ۲۰۱۴ نیز در اختیار نگارنده بود که در وضعیت بسیار نامناسبی نگهداری میشد و کلا باعث تغییر نگاه نسبت به خودروهای کرهای شده بود.
سانتافهی حاضر در تست در بازار امروز حدود ۱۲۰-۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد که با توجه به وجود تعداد زیادی از خودروهای وارداتی در این بازهی قیمتی، خریدار در یک چندراهی قرار میگیرد. در این بازهی قیمتی میتوان از شاسی بلندهای کارکردهای چون تویوتا پرادو، کیا سورنتو، میتسوبیشی ASX، بامو X3 و… نام برد که خرید آنها به علاقه و دید و ذهنیت خریدار بستگی دارد. هرچند که نگاه خیلیها شاید به پرادو به عنوان یک تویوتا معطوف شود. از طرف دیگر خودروهای سدان زیادی نیز در این بازهی قیمتی وجود دارند که برخی صفرکیلومتر بوده و شاید خرید آنها بهصرفهتر باشد.
درمجموع باید گفت که خودروهای کرهای علیالخصوص هیوندای و کیا به سرعت رشد نمودند و در حال حاضر رقابت فشردهای با بازیگران باسابقهی این صنعت دارند. باید گفت که در بازار خودروی کشورمان، با توجه به بازار خوب خودروهای کره ای و همچنین فراوانی نسبی قطعات و نمایندگی، خرید آنها منطقی و عقلانی بوده و باید اذعان کرد که “خودروهای کره ای دست دوم نیز ارزش خرید دارند.”
در پایان از آقای میلاد اسکندری مالک خودرو جهت در اختیار گذاشتن خودروی خود قدردانی میکنیم.
نوید جهرمی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شاهین جان خیلی ممنون . مقاله ی خوبی بود. جای این قبیل مقالات در سایت کمه که امیدوارم با کمک دوستان زیاد شه.
مقاله معقول و با دید صحیح نوشته شده بود و قلم روانی داشت.
فقط دوتا نکته ب نظرم میرسه. کیفیت رانندگی و مچ بودن موتور و گیربکس کم بررسی شد. هم چنین برای کسانی که میخوان خودروی کارکرده خریداری کنن قیمت مواد مصرفی مثل لنت و فیلتر و … اگر بتونین انتهای مقاله بگنجونین دیگه چیزی کم نداره.
با تشکر از شاهین عزیز
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز
amir ali
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ذکر این نکته لازم است که نگهداری از چرم باید صحیح انجام شود و کمی هزینه بر است . در کل فرسوده شدن فضای داخل ماشین به نگهداری مالک بستگی دارد .
(*مهرداد*)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بعد از پنج سال قطعات داخلی مثله فرمان ،دنده،و صندلی و دکمه ها بدجوری آسیب دیده !!!! مثله اینه که سی سال کارکرده!
هوشنگ
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵باسلام خدمت شما عزیزان
بحث کیفیت شد نظر شخصی بنده بستگی به رعایت و سلیقه مالک خودرو بستگی داره یه پژو پارس مدل 88 دارم که بعد از گذشت 7 سال با 185000 کارکرد فقط مات شدن چراغ های جلو و زی های سپرها و بغل خودرور و تعویض آنها ، کلیه لوازم بیرونی و داخلی خودرو در شرایط بسیار خوب و مطلوبی قراردارند . البته کیفیت خودروهای داخلی در دهه 80 قابل مقایسه با خودروهای داخلی امروزی نیست و افت کیفیت در خودروهای داخلی هرساله بیشتر شده و برخلاف قیمت های گزافی که دارند هیچگونه اقدامی در خصوص کیفیت انجام نشده….
hoshang
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵باسلام
بحث کیفیت شد نظر شخصی بنده بستگی به رعایت و سلیقه مالک خودرو بستگی داره یه پژو پارس مدل 88 دارم که بعد از گذشت 7 سال با 185000 کارکرد فقط مات شدن چراغ های جلو و زی های سپرها و بغل خودرور و تعویض آنها ، کلیه لوازم بیرونی و داخلی خودرو در شرایط بسیار خوب و مطلوبی قراردارند . البته کیفیت خودروهای داخلی در دهه 80 قابل مقایسه با خودروهای داخلی امروزی نیست و افت کیفیت در خودروهای داخلی هرساله بیشتر شده و برخلاف قیمت های گزافی که دارند هیچگونه اقدامی در خصوص کیفیت انجام نشده….
radman
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من یک سال پیش جلوی یه نمایشگاه ماشین یه تویوتای کرولا دیدم که حدودا به 4تا 5 سال کارکرده میخورد که رنگ پلاستیک روی داشبوردش که سربی رنگ هم بود رفته بود.
راستش خیلی تعجب کردم .
حسين
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. تبریک میگم به شاهین عزیز که اگه اشتباه نکنم اولین تست اتومبیلش رو انجام داد. مطلب خوب بود. امیدوارم تست های بعدی بهتر هم باشن. موفق باشی
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خواهش میکنم حسین جان
ان شاالله که در آینده بتونیم بهتر کار کنیم.
ارادت
matin
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا شاهین مطمءنی مصرف سوختش به 78 لیتر در 100 کیلومتر رسیده؟؟؟ طبیعیه؟؟؟
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵متین جان وقتی تخت گاز حرکت می کردیم و دور موتور به محدوده ی قرمز می رسید،مصرف سوخت “لحظه ای” به همچین اعدادی می رسید که البته تو اون لحظه هست.
توی رانندگی نرمال و البته کمی با چاشنی اسپورت توی شهر،مصرف سوخت “متوسط” 17 لیتری ثبت شد.
ارادتمندم
Sina
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵پوسته شدن فرمان،ترک خوردن چرم صندلی، رنگ پریدگی دکمه استارت و دسته دنده، جلو بندی ضعیف، صروصدا درب و ستون،مشکل کامپیوتر .، اینهمه مشکل پیدا کرده بعد چطوری اخرش میگن که خریدش بصرفه هست. من نمیدونم این مشکلات بعد پنج سال طبیعی هست یا نه ولی من الان پنج ساله مزدا 3 جدید مدل 2011 دارم که 120 هزار کیلومتر کار کرده و تنها آسیبی که دیده رنگ پریدگی دستگیره در های داخل ماشین هست که نقره ای هست و الان رد دست مشکی شده بقیه ادوات داخلی مانند چرم فرمان و صندلی و چرم درها و دسته دنده و….هیچ مشکلی نداره و از نظر سرو صدا هم فقط دریچه هوای طرف شاگرد کمی صدای ریز گرفته بود،.بقیه قسمت های ماشین من تو این پنج سال مشکلی پیدا نکرده، حالا این مشکلاتی که شما میگن رو وقتی با ماشین خودم مقایسه میکنم بنظرم کیفیت این سانتافه خیلی پایین بنظر میاد و البته دایی بنده یه تویوتا اریون مدل 2009 داره که آون هم همچنین مشکلات کیفیتی نداره و فقط کمی فرمان ماشینش ساییده شده و بقیه ادوات خودروش سالم هست
moein
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا هر خودرویی که باشه مالک می تونه تاثیر داشته باشه روی خودرو
اشاره شد به رنگ خودرو از کجا معلوم که خودرو کلا داخل پارکینگ سرپوشیده نبوده
و اشاره شد به خودرو های دیگه در این بازه قیمتی که رقیب ژاپنی مخصوصا تویوتا پرادو باشه که یه عمر اسم ورسم کیفیت پشتشه بعید می دونم کسی بیاد یه کره ایی بخره
درضمن من منکر رشد کره نمی شم ولی هنوز خیییلی جا داره تا مقایسه شه با یه ژاپنی یا اروپایی اونم با این بازه قیمتی
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بدور از هرگونه تعصب میگم که این مشکلاتی که ذکر کردید نشان از کیفیت پایین این ماشین و خودروهای کره ای داره، چون یکی از اقوام ما نیسان تیانا مدل 2011 داره که هیچکدوم از این مشکلاتی که ذکر کردید رو نداره،
سپهر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوباره شروع شد!!!! فلانی این ماشینو داشته! بچه همسایه 7 کوچه اونورترمون اونو داشته!!! پدر شوهر عمه دوستم اونو داشته .بس دیگه!!
نویسنده عزیز به طور کامل همه نکات را گفتند!!! و واقعا هم واسه یه ماشین 5 سال کار کرده کیفیت خوبی داشته و در آخر هم عنوان کردن که کره ای هایی دست دوم ارزش خرید دارند! در ضمن مشخصه که این ماشین ساعت های زیادی زیر آفتاب پارک میشه! چون نمونه های بسیار سالم ترش تو بازار زیاده برید خودتون ببینید!!! از اول شروع خوندن مقاله مطمئن بودم مخصوصا به لحاظ فنی نویسنده ماشینو تایید میکنه.
وحيد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵تازه این ماشین مدل 2011 هست و تو اون سال ها کره ای ها کیفیت اولیه انچنانی هم نداشتن!!!!
خودروهای کره ای 2015 به بعد که کاملا بهبود کیفیت در اونا واضح و مشخص است( چون خودم سورنتو را هم مدل 2011در زمانی که صفرکیلومتر بود و هم اخیرا مدل 2016 را دارم). صد درصد کیفیت و دوام مدل های جدید در 5 سال آینده مثال زدنی خواهد بود.
احسان(احسان سابق)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا انجینش انقدر کثیفه؟مثل این میمونه بارون گل بوده و در کاپوت باز گذاشته شده.ما که تو خوزستان زندگی می کنیم و هر از چند روز یه بار طوفان خاک میاد به هیچ وجه به این اندازه کثیف نمیشه
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام احسان عزیز
فکر کنم موتورش از اول شسته نشده (بخاطر اینکه احیانا مشکلی پیش نیاد).
ارادت
احسان(احسان سابق)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵احتمالا دلیلش همین بوده اما چنین صحنه ای خیلی تو ذوق میزنه.
همینطور فرمون و صندلی ماشین نه تنها پوسته پوسته شده که اثار پارگی و خطوطی هست که شبیه اثر ناخن یا چیزای تیزه.احتمالا صاحب ماشین زیادی ماشین رو تو افتاب میذاره
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵بنظرم درسته که کره ای ها پیشرفت های زیادی داشتن اما تو این مدت ژاپنی ها و غیره در خواب زمستانی که نبودن، اونا هم پیشرفت داشتن و هنوز فاصله کیفیت کره ای ها با بقیه برند های معتبر زیاده
ايمان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵جواد جان
اینجا بحث سرعت پیشرفته!!!!!
فاصله کیفیت کره ای ها با بقیه برند های معتبر!!!!!!!! زیاده؟؟؟؟
مرد حسابی فکر کنم بجای هیوندا و کیا اون سایپا و ایرانخودرو بودن که جز ده برند اول دنیا در 2015 شدن!!!!
کارشناسان کانسومرریپورتز هم حتما هر سال دارن شکر می خورن که رتبه کره ای را بالاتر می برند!!!
شما مثلا سوناتا مدل2004 را با کمری 2004 مقایسه کن بعد بیا مدل های 2015 را با هم مقایسه کن تا معنی سرعت پیشرفت را متوجه بشی!
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵من فکر کنم مقایسه شما از نظر اپشن و…اینطور چیز هاست ولی من دارم از نظر کیفیت میگم همین کمری 2015 چندین برابر سوناتا فروش داره، کیفت ساخت بالاتری داره، تو نظر سنجی های کمری نسبت به سوناتا بسیار مورد اعتماد تره از نظر مردم ولی شما آگه منظورت از نظر اپشن وطراحی هست که اره الان دیگه چینی هاهم از این نظر دارن به خودروهای مطرح میرسن، من یه سوال ازت دارم ایمان، آگه میتونی یه رقیب کره ای برای لندکروز و لکسوس lx570 نام ببر؟
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز جواد جان
داری رو هوا حرف میزنی!!!! در جی دی پاور قسمت میدسایز ها یه نگاهی بکنی میبینی که قابلیت اعتماد سوناتا بیشتر از کمری هست!!!! تو خود همین سایت هم هست برو نگاه کن.
به نظر من ایمان درست میگه 10 سال پیش اگر به کسی می گفتی که در 2015 جی دی پاور قابلیت اعتماد سوناتا را بالاتر از کمری معرفی می کنه کسی باور نمی کرد!!!! ولی امروز این اتفاق افتاده!!! به این میگن سرعت پیشرفت ببشتر!!!!!!!!
احمد باقری
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ببینید کسی منکر رشد و پیشرفت سریع هیوندای و کیا نیست، در واقع شکی درش نیست، اما بقیه خودروسازها هم بیکار ننشستند تاهیوندای بهشون برسه، اونها هم پیشرفت می کنن. به نظرم هیوندای هنوز جای کار زیادی داره.
Sina
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵گل گفتی، بعضی ها جوری میگن کره ای ها تو این یک دهه اخیر پیشرفت کردن و به بقیه رسیدن که انگار بقیه خودروسازان مثل ژاپنی ها و…. تو یک دهه اخیر درجا میزدن و هیچ پیشرفتی نکردن
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵کره حالا حالا زمان لازم داره به خودروسازان المانی و ایتالیایی و امریکایی برسه ولی رشد پیشرفت خوبی هم داره
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستانی که میان به همه رای منفی میدن لطفا بفرمایید کدوم خودروی کره ای تونسته با خودروسازان المانی رقابت کنه؟؟؟؟؟؟؟من خودم سانتافه دارم ولی المانی ها ی چیز دیگست.
ايمان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از منفی ها را من به شما دادم
مثلا اسپورتیج در بازار اروپا تونسته با تیگوان آلمانی رقابت کنه و فروش بیشتری هم داشته باشه!!!!
درسته هیچ برند کره ای نمی تونه شاهکاری مثل اس کلاس و ….. تولید کنه ولی در بازار خودروهای ارزان و اقتصادی حرف های زیادی واسه گفتن دارن.
در آینده هم در کلاس لوکس ها برند تازه متولد شده ی جنسیس برای بزرگان دردسرساز خواهد بود!!!
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب ایمان عزیز مگه من گفتم کره خودروساز بدی؟؟؟؟؟؟؟
من خودم اتومبیل کره ای دارم راضی هم هستم
درضمن اینده نمیشه پیش بینی کرد شاید شاید شاید چین از همه بالاتر بزنه.البته حدس
بهنام طیبی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ایمان جان خودت جواب خودتو دادی گفتی خودروهای ارزان و اقتصادی موفق هستن
پس نمیشه خودروسازی کره از همه جنبه ها بگی بهترین.من باشما موافقم که میگی اقتصادی بله درست ولی فعلا اروپایی ها در صدر بهترین ها هستن
amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵شاهین جان خسته نباشی
ولی انصافا صاحب ماشین هم کلا اهمیتی به ماشینش نمیداده
قبول دارم کیفیت کره به ژاپن نمیرسه ولی دیگه در این حد ضایع هم نیست
ما خودمون مدل 2008 سانتافه رو داریم ولی اینقدی که این 2011 رو داغون جلوه دادین خراب نیست ن از اون صدا ها میده ن کله داشبردش رنگو رو رفتس فرمونشم هنوز اینجوری نشده
من نمیدونم طرف با ماشینه چطوری برخورد میکرده
peyman.german
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از نگارنده محترم
عکسای اولی یکم سرگیجه به همراه داشت!!
ولی در کل تست خیلی خوبی بود با توجه به محبوبیت این خودرو در ایران
شایان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام. چند روز پیش رفتیم تهران و مدل 2010 سانتافه 3500 رو با کارکرد 80 هزار تا به قیمت 110 تومن خریدیم و هدفمون این بود که بیاریم مشهد و بفروشیمش و در نهایت پس از گذشت 5 روز به قیمت 119 تومن فروختیم. بگذریم… موقع رفتن از تهران به مشهد بخوام نظرم رو در مورد این خودرو بگم اینه که شتابش عالیه البته پدال رو اگه یکباره فشار بدی ماشین یک مکس کوتاهی میکنه که اصلا جالب نیست و نشون از عدم هماهنگی گیربکس با موتور هستش که البته تاثیرش رو مصرف سوخت مشخص میشه . ترمزهاش معمولیه (البته به نسبت جثه و وزن خودرو). صندلی هاش نه خیلی نرمه عین ام جی جی اس و نه خیلی سفت و خشن عین سوزوکی و کاملا معمولیه. جنس داشبرد و متریال معمولی به پایینه و چرم صندلی و فرمون و بعضی ادوات رنگش تا حد زیادی رفته و میتونم بگم پایینه. روی دست اندازها که میری تمام در و پنجره و سقف و.. سر و صدای زیادی میده و حس بدی به راننده میده و که تمامیه این ها نشان از فاصله زیادیه که کره ای ها با مبحث دوام دارن. مصرف سوختش طی مسیر بین 8/4 تا 8/2 بود. کلا اگه شتاب خوبی نداشت باید بگم نمره ضعیف رو بهش میدادم ولی الان با کمی ارفاق میگم معمولی
اميرمحمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵والا ما تویوتا کرولا ۲۰۱۱داشتیم تا۳سال بسیار خوب و موتورش هم قدرت کافی رو میرسوند. اما بعد از ۴سال موتور افت محسوسی داشت و شتابگیری قبلی روهم نداشت ادوات داخلی هم خوب مونده بودن البته به جز داشبورد که قسمت سمت راننده کمی رنگ رفتگی داشت…درکل به نظره من کره ای ها تو کیفیت به ماشین های ژاپنی رسیدن چون عمومم سوناتا۲۰۱۰ داشت و راضی بود و خودمم وقتی دیدمش انصافا عین روزه اولش بود
وحیدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ایراداتی که نویسنده محترم از این سانتافه گرفته با این مدل و کارکرد کاملا طبیعی هست. و در آخر تست هم ایشون به حق از کیفیت بلندمدت سانتافه تمجید کردن. راستش من خودم فکر نمی کردم این ماشین در بلند مدت هم خوب باشه. بنده خودم هایلوکس 2010 دارم که به جان سخت مشهور هست!!!! و ایراداتی مثل زرد شدن کاسه چراغ های جلو، ساییدگی فرمان و رنگ پریدگی دستگیره در داره که با توجه به سال ساخت و کارکرد 112هزار کیلومتری کاملا طبیعی هست! واقعا برام عجیبه که بعضی دوستان توقع دارن سانتافه بعد از این همه کارکرد همین ایرادات جزئی هم نداشته باشه!!!!
حسين
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود.
دوستانی که میگن سرعت پیشرفت کره ای ها زیاده و دوستانی که مخالفت میکنن
ببینید سرعت پیشرفت کره ای ها واقعا زیاده اما این وسط یه نکته مهم هست. رسیدن از نمره 0 به نمره 8، یه ذره تلاش میخواد. اما رسیدن از 19.5 به 20 خییییییلی تلاش میخواد. هرچی محصولت بهتر باشه، بهتر کردنش سخت تره.
این وسط یه سری کمپانی ها هم هستن که به نمره 20 کفایت نمیکنن و 20 رو خودشون تعریف میکنن. جلو بردن مرز خیلی سخته. بنابراین فکر نکنید که تو 10 سال اینقدر اومدن، پس 10 سال دیگه از بنز هم جلو میزنن. بنز اونقدر قدرت داره که مرز رو پیش میبره اما آیا هیوندای روزی که به بنز برسه، همونقدر قدرتمنده یا باید صبر کنه بنز مرز رو پیش ببره و هیوندای هم پشت سرش حرکت کنه؟
بنز رو به عنوان مثال گفتما. خواهشا به تعصب و این چیزا ربطش ندین. بجاش بذارین تویوتا، بذارین ب ام و، بذارین فراری، بذارین جنرال موتورز و …
در نهایت بدون هیچ گونه غرض ورزی امیدوارم هیوندای در مسیر پیشرفت موفق باشه و طرفداراشو خوشحال کنه
یاسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵والله بنده هم برا کره ای ها آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.حالا فرق هم نمیکنه هیوندای یا کیا یا اسسانگ یانگ یا هر کدومه دیگه!هرچه باشه دولت فقید کره جنوبی این پیشرفتش رو مدیون وام های ایران بوده و تونسته برخلاف همسایه شمالیش اعتماد همگان رو جلب کنه و در حال حاضرم تنها کشوری هست که شما رو به عنوان شهروند خودش قبول کرده.بگذریم آره موافقم بخوای 19/50 را بکنیش 19/75 به تلاش زیادی نیازه.کره خودرو سازیش رو نمیگم بیسته!ولی 18که هست!اینم خودش تلاش زیادی می خواد!به نظر من هم این سانتافه در حقش بی رحمی زیاد شده وگرنه باید سرحال تر به نظر برسه!
سامان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان من خودم سانتافه ۲۰۱۰ -۳۵۰۰ سی سی دارم ماشین خیلی خوبیه البته به شرطی که به قیمت خریده باشی من اون سال ۶۰ میلیون خریدم تا الانم راضی بودم داخل اتومبیل سالمه و رنگ دسته دنده و و صندلی راننده تغییری نداشته البته من همیشه واکس مخصوص میزنم اما رنگ فرمان رفتگی داره و جای انگشتهام روش افتاده و همینطور رنگ روی دکمه های صدای فرمان رفتگی داره تا حالا مشکل فنی نداشتم تنها چیزی که تو این سالها عوض کردم لنت ها و روغن و لوازم مصرفی بوده اما تا الان چندین بار سنسور TPMSرو عوض کردم که اون موقع گارانتی بود و رایگان تعویض شده و اتومبیل دیگه من هم مزدا ۳ هست و تفاوت کیفیت ژاپن و کره رو خوب میشناسم ژاپن فوق العادست اما من از کره هم بسیار راضیم اما ترجیم میدم SUV ژاپنی سوار بشم این را هم مدنظر داشته باشید که موتور سانتافه ۲۷۶ اسب بخار قدرت ایجاد میکنه و از نظر قدرت عالیه مصرف در شهر و در ترافیک ۱۴/۵ بزرگراه بین شهری ۱۰/۵ البته اتومبیل بستگی به نگهداری داخل و خارجش تفاوت داره اگر سوالی در مورد این دو خودرو داشتید در خدمتم با تشکر از مقاله بسیار خوب و آزمایش دقیق و سایت پدال.
Archi KHAN
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵… معتقدیم که کرهای ها نیز درسهای خود را به خوبی یاد گرفتهاند و راهی بسیار کوتاه تا رسیدن به قله دارند.
البته شاهین جان به نظر من کیفیت یک نقطه نیست که بشه به قله اش رسید !
کیفیت مثل حرکت در فضاست هیچگاه پایان نداره …
ارادتمندم
faraz
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان انتخاب بین سانتافه و بی ام و x3 کدام عاقلانه تره؟ من خودم x3 مدل 2008 رو دوست دارم همه از هزینه بالای نگهداری صحبت میکنند ولی کسی دقیقا نمیکه چقدر لطفا دوستان مطلع راهنمایی کنند
کیانوش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵جدای کل کل کره و ژاپن …
من ترجیح میدم تو این رنج ژاپنی سوار شم تا کره ای … دلیلم هم اینه که همه ی ماشینا تو شرایط نگه داری مناسب خوب میمونن مهم اینه تحت فشار کدوم بیشتر دووم بیاره کاری هم به برند ندارم ولی هر چیزی پشتش بخوره ساخت ژاپن اصن شما بگو خودکار… یه اعتماد خاصی به آدم میده
فقط انگلستان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این حرفا چیه ما چه داریم ما چه داریم واز خودتون براش بد می گیدمن سمند مدل87 دارم تاحالا که هیچ شکستگی و تغییر بدی در مواد ساخت کابینش پیدا نشده یعنی هیچ اثاری از این چیزا نیست حالا این سانتافه که مدل پایینش شش برابر سمند من قیمتشه چه طور ممکنه این طور داغون بشه به نظر میاد این سانتافه از لحظه خرید تا الان روشن بوده و همیشه در حال تخته گاز بوده و یک تومن هم خرجش نشده که به این روز افتاده
sunmartin
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیخوام جانبدارانه صحبت کنم اما هیوندای کیا کیفیت قابل قبولی دارند من یه خودروی 9 سال کارکرده داشتم هیچکدوم ازین ایرادات واسش پیش نیومد کطا ریو مدل 85 الان هم دست ابوی هست من واقعا به کیفیت کیا هیوندای اعتماد دارم
(*مهرداد*)
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خوش به حال هیوندای که اینهمه سینه زن تو ایران داره!
داريوش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵چرا نداشته باشه مهرداد؟؟؟؟
هیوندایی یعنی کیفیت قابل قبول، امکانات زیاد، ایمنی بالا، طراحی زیبا، قطعات به نسبت ارزان و در دست رس، بازار دست دوم مناسب و……
منتها یه سری آدم متعصب مثل شما دوست ندارید واقعیت ها را ببینید!!!
امیرحسین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان به این نکته توجه ندارن که تو مقاله گفته شده که سانتافه مذکور مالک وسواسی داشته ولی با اینحال افت کیفیت مشهود بوده.من به عنوان یه آدم سختگیر تو نگهداری ماشین میگم که این حجم از رنگ و رفتگی با وجود مالک حساس دلیل بی کیفیتی هست
دوستان اینقدر بحث کانسومر ریپورتر یا jd power رو نکشن وسط.نتایج بررسی ها نیاز به تحلیل داره و هیچکدوم از نتایج بررسی های سایت های مذکور دلیل بر دوام بلند مدت نیست.باز نتایج موتور ترند قابل اعتماد تر هستن.
وحیدرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵امیرحسین
کلا جنابعالی به نتیجه گیری نهایی نویسنده هم توجه می کردی بد نبودا!!!!!!!!!!
نتایج کانسومرریپورتز و… برای استفاده همگان منتشر می شه و غیر از خودروسازان برای مردم عادی هم راهنمای خرید بحساب میاد. پس خواهشا تز رو هوا نده!
چیزی که نیاز به تحلیل داره نظرات متعصبانه شماست! تا معلوم بشه ریشه این همه نظرات مغرضانه و غیر واقعی چیست؟!!!!!!!!