هیوندای دیروز نسل جدید النترا ۲۰۲۱ را معرفی کرد. این سدان کامپکت از طراحی کاملاً دگرگون شدهای برخوردار شده است. پس از معرفی سوناتای جدید با طراحی کاملاً جنجالبرانگیز، الانترای جدید نیز پر از جزئیات کوچکی است که ما را به سمت خود میکشد.
همین موضوع درباره کابین نیز صدق میکند جایی که طراحی جدیدی را شاهد هستیم. این خودرو بهصورت سفارشی از دو صفحهنمایش ۱۰.۳ اینچی سود میبرد که صفحهنمایش سمت چپی به عنوان پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه سمت راستی به عنوان اینترفیس اصلی انجاموظیفه میکنند. اگرچه استفاده از دو صفحهنمایش بزرگ جزو مهمترین خبرها درباره کابین الانترا ۲۰۲۱ هستند اما یک عنصر طراحی وجود دارد که توجه ما را به خود جلب کرده است.
درست در سمت چپ پشت آمپرها پانلی با ظاهر دایرهای شکل وجود دارد که در وسطش خطی افقی قرار دارد. در ابتدا فکر میکردیم که این یک دریچه هوای عجیب است اما دریچه هوای واقعی درست زیر آن قرار دارد. شاید هم با یک بلندگوی عجیب طرف هستیم؟ نه!
ما با تیم برنامهریزی تولید هیوندای تماس گرفتیم و آنها پاسخ کاملاً سرراستی دادند:
این تنها طراحیای ساده روی شیشه است… این بخش عملکرد خاصی نداشته و تنها به خاطر زیبایی در آنجا قرار گرفته است.
خب پس فهمیدیم. اگرچه چند دقیقهای تئوریهای متمایزی درباره این بخش کابین داشتیم اما پاسخ واقعی بسیار سادهتر از آن چیزی است که فکرش را میکردیم. هیوندای از نظر اضافه کردن عناصر طراحی گوناگون به کابین محصولات خود ابایی ندارد حتی اگر این چیزها ارزش واقعی هم نداشته باشند. حتی با وجود چنین ویژگی طراحی عجیبی هم کابین الانترا ظاهر بسیار خوبی داشته و شاید باعث شود دیگر رقبا هم به فکر ارتقای تکنولوژی کابین محصولات خود بیفتند.
MAHDI
۱ فروردین ۱۳۹۹هیوندای الانترا جدید طراحی خوبی نداره.و درکل همون سبک سوناتا هستش و حتی در سطحی پایین تر.
کیان
۱ فروردین ۱۳۹۹خواسته به محصولاتش چیزی ک نداشته و بده، امضای طراحی و یا اصالت طراحی، نمیداد بهتر بود.
من هم دیدم این صفحه شیشه ای، پیش خودم گفتم دمش گرم، حتما هیوندای هم اومده مثه لکسوس و آئودی اینه بغل دیجیتال گذاشته، اما امروز فهمیدیم ک زرشک !!!!!!!!!!!!!
ولی پیشنهاد جالبی هست، جای شیشه بی مصرف اینا ک همش صفحه گذاشتن، یه دوربین هم میذاشتن روی این، جای دوری نمیرفت، کلی هم نوآور حساب میشدن
نیما
۱ فروردین ۱۳۹۹فوضول سنج گذاشتن کنار دست راننده؟
خیلی مسخره است.
ممد ژانگولر
۱ فروردین ۱۳۹۹فقط آدمای باهوش خواهند فهمید اون چیچیست
با یک نگاه منو یاد آپدیت شدن اپل واچ انداخت
Zonda R
۱ فروردین ۱۳۹۹حس زیبایی شناسی سلیقه ای هست
ولی جسارت طراحی برلی کمپانیی که با ایران خودرو هم سن هست ستودنیه
meysam
۱ فروردین ۱۳۹۹طراحی مضخرف. چسبوندن چیزهای الکی مضخرف برای زیبایی.
اون دختره هم یجوری نشسته پشت فرمون انگار ته دلش راضی نیست ولی مسئول نمایندگی به زور داره متقاعدش میکنه برای خرید.
داره در گوشش میگه سیویک و مزدا3 و کرولا رو بیخیال. این کلی آپشن داره. قیمتش ارزونتره و فلانه….
احسان
۱ فروردین ۱۳۹۹“سال نو بر همه هم میهنان خجسته باد”
حداقل یه گلدون میذاشتن به سبک فولکس بیتل…
به نظر من استفاده بیش از حد از تکنولوژی صفحه نمایش و حذف افراطی کلید های فیزیکی طراحی های داخلی را از منطق و تناسب داره در میاره، یه نمونه همچنین چیزی هم در طراحی GLE و GLS هست که منتهی الیه سمت راست صفحه نمایش را یه طرح هندسی فیک و دکوری قرارداده اند تا با شکل طرف دیگه اش که یه دریچه هوا هست تقارن داشته باشه که به نظرم خیلی جالب نیست ، مخصوصا وقتی از مرسدس سر زده باشه
datsun
۱ فروردین ۱۳۹۹پشت آمپر پاترول های قدیم هم یه همچین چیزی هست فقط داخلش نوشته NISSAN دیگه هیچ کاربردی نداره
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۳۹۹حداقل یه طرح جالب میزد روی این شبکه شیشه ای با آرایش تغییرات در روز و شب ، هیوندای چیکار داره میکنه ، مثل اینکه واقعاً جدی جدی زده به جاده خاکی .
فقط یه روش میتونه از شکستش در فروش در برابر رقبا حفاظتش کنه و اون هم روش های مختلف فروش هست که هنگام فروش یه ماچ هم به خریدار بدهند ? .
توجه کردید سینه چاکان هیوندای دو روزی هست پیداشون نشده ، خودتون میدونید چه اشخاصی را میگم .
گفته شده خواسته اصالتش در طراحی را حفظ کنه که به این افتضاحی رسیده اما یکی نیست بگه تا بحال مگه اصالت هم داشته به جز بساز بندازی که پس از گذر از گارانتی تازه اول بدبختیایه صاحب کره ایهاست .
محمد
۱ فروردین ۱۳۹۹اتفاقا جسارتشون از ژاپنی جماعت بیشتره که ابایی از طرح های رادیکال و تکنولوژی تازه ندارن نه مثل تویوتا که بعد اینکه همه یه چیزی رو ساختن اینم برا عقب نیافتادن به کار ببره بعدشم تو دوس نداری نگاهش نکن چرا میای زیر هر پست رو مخ همه رژه میری که ایهالناس این چیه که ساختن و اخرش هم به خدا بودن ژاپنی ها با هزارتا دلیل بیخود میرسی
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۳۹۹محمد عزیز
جواب شما را بازار فروش خودرو آمریکا و دنیا داده و نیازی به توضیح من نیست .
Ferrari Fxx K Evo
۱ فروردین ۱۳۹۹چه کاریه خب ?????
Saman
۱ فروردین ۱۳۹۹زیاد خودتونو در گیر این جزئیات تزئینی و بی اهمیت نکنید این طرح شیشه ای از کیفیت و ایمنی بسیار خوب خودروهای کره ای چیزی کم نمیکند ودر ضمن این طرح شیشه ای و تزئینی هیوندا فاجعه بارتر از سر اگزوزهای فیک آئودی نیستش. نگاهی به محصولات جدید جنسیس بیاندازید تا به عمق پیشرفت شگفت آور خودرو سازی کره برسید. و النترا در این سگمنت خدائیش طراحی داخلی و خارجی پیشرو و جذابی داره.
مانی
۲ فروردین ۱۳۹۹تو کلاس خودش قشنگترین طراحی درونی رو داره
بیشترین آپشن و سیستمهای ایمنی رو داره که باز هم تو کلاس خودش تکه
طراحی بیرونش با سلیقه بعضیها جوره بعضیها نه(رادیکال و آینده نگرانه از نوع شلوغ)
قیمت مناسبی هم داره ولی جالبه پدالیها جوری میکوبنش که انگار سرشون کلاه گذاشته
محمد ملکی
۳ فروردین ۱۳۹۹کذه پیشرفت زیادی داشته. درسته طراحی بدنه هیوندای بیشتر اوقات واقعا مسخره و کپی کاریه. مثل همین النترا صفحه دبجبتالس مثل s500 و اون دستگیره کنار ردیف جلو سمت شاگرد از جگوارا تابپf برداشته شده و بعد از مدت کوتاهی از مد میفنه و من به شخصه طراحی خودروهای المانی دهه 90 رو به این هیوندای ترجیح میدم اما رقابت بسیار بسیار سخت با ژاپنی و المانی و فراسوی و دیگر کشورها غیر ممکنه. البته میگن هیوندای و کیا تحت نظر امریکاست ک محصولاتش اول اونجا تولید میشه. یه علتش هم اینه که اسم محصولاتسون مثل سانتافه سوناتا موهاووی اسم نقاتی توامریکاست
Mahdi
۳ فروردین ۱۳۹۹شاسکول یا شاسگول ؟