هیوندای

عرضه سدان هیوندای رِینا در بازار چین

چه تعداد از سدان های هیوندای در بازار چین عرضه می‌شوند؟ یازده عدد. چه تعداد از اینها توسط جوینت ونچر محلی بیجینگ – هیوندای تولید می‌شوند؟ نُه عدد. چه تعداد از آنها در کلاس سدان های کامپکت بوده و در بازه قیمت مهم و رقابتی ۷۰,۰۰۰ الی ۱۴۰,۰۰۰ یوآنی (۱۰,۳۰۰ الی ۲۰,۶۵۰ دلار) عرضه می‌شوند؟ هفت عدد.
شاید فکر کنید که این تعداد کافی است و هیوندای به عمر برخی از سدان های خود به نفع بسط و توسعه کراس‌اوورها خاتمه داده است؛ اما این فکر اشتباه است. درواقع، هیوندای یک سدان کامپکت را به خط تولید خود در چین اضافه نموده است. این سدان رینا (REINA) نام دارد و در جایگاهی پایین‌تر از مدل ورنا می‌ایستد.


نسخه جدید هیوندای ورنا (VERNA) در سال گذشته روانه بازار شد. بهای آن از ۷۲,۸۰۰ یوآن (۱۰,۸۰۰ دلار) آغاز و به ۱۰۵,۸۰۰ یوآن (۱۵,۶۰۰ دلار) ختم می‌گردد. پیشرانه‌های آن هم شامل یک نسخه ۱.۴ لیتری به توان ۱۰۰ اسب بخار و نسخه‌ای ۱.۶ لیتری به توان ۱۲۳ اسب بخار می‌گردد. طول/عرض/ارتفاع هیوندای ورنا معادل ۴۳۷۵/۱۷۰۰/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۵۷۰ میلی‌متر است.


اما خودروی جدید هیوندای رینا بر مبنای همان پلت فرم هیوندای ورنا تکوین و توسعه یافته است؛ و تنها با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری ۱۰۰ اسب بخاری عرضه می‌شود که این پیشرانه در ورنا هم در دسترس است. ارقام مربوط به سایز بدنه رینا هم خیلی شبیه به مدل ورنا است. طول/عرض/ارتفاع هیوندای رینا معادل ۴۳۰۰/۱۷۰۵/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۵۷۰ میلی‌متر است.


هیوندای رینا در رده قیمتی پایین‌تر از هیوندای ورنا فروخته خواهد شد. پیشرانه ۱.۶ لیتری در رینا عرضه نخواهد شد و طبق حدس ما رنج قیمت آن نیز بین ۶۰,۰۰۰ الی ۷۵,۰۰۰ یوآن (۸,۹۰۰ الی ۱۱,۰۰۰ دلار) خواهد بود. این خودرو ارزان‌ترین سدانی از هیوندای است تاکنون در بازار چین عرضه شده است.


بااین‌وجود، درک این مسئله برایمان سخت است که چرا هیوندای تصمیم به عرضه یک خودروی کاملاً جدید در این بازه قیمتی گرفته است. بازه قیمتی ۶۰ تا ۷۵ هزار یوآنی به سهولت می‌تواند با عرضه یک ورنا خیلی ارزان پوشش داده شود.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینم یک وقت بخوان بیارن وارد کننده خیلی محترم زیر 100 نمیفروشه

    1. peyman

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2091 ديدگاه)

      نه داداش یه ماه دیگه نسخه چینیش با قیمت زیر ۱۰۰ تومن میاد??

  2. Mohammad

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چراغ عقبش به نسبت جثه اش کوچیکه
    اما قیمتش عالیه که میشه تقریبا ٣٣ میلیون
    با این قیمت تو ایران فقط سمند و ٢٠۶ اونم تیپ ٢ دنده ای میدن
    یعنی پژو پارس و ٢٠۶ تیپ ۵ و تندر٩٠ و… از این گرانتره
    کاش چین بودیم

  3. حمیدرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به نظرم شبیه یه ای ده صندوقداره شبیه ایکس سنت هست که در هند عرضه میشه قیمتش خیلی مناسبه با اینکه تو این رنج قیمتی خود چینی ها خودروهای زیادی دارن ولی یقینا فروش این ماشین خیلی خوب خواهد بود

  4. Omid622

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یعنی به معنای واقعی کلمه بدبخت ترین مردمان جهان از نظر خریدن ماشیندبا اختلاف فاحشی به ما تعلق داره مورد داریم
    پرادو نسل سوم مدل ۲۰۰۸ اونم ۴ سیلندر با کار کرد ۱۲۰هزار قیمت خورده
    ۱۸۰ میلیون
    من دیگه خفقان میگیرم و بقیه صحبتو به دوستان پدالی واگذار میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا