گزارش شده است که هیوندای درصدد صدور فراخوان برای بیش از ۵۰ هزار دستگاه از مدلهای کُنا الکتریکی/هیبریدی و نکسو هیدروژنی در کره جنوبی به دلیل معیوب بودن سیستم ترمز الکترونیکی است. به گزارش رویترز، به گفتهٔ وزارت حملونقل کره جنوبی، سیستم ترمز این خودروها ممکن است به دلیل نقص نرمافزاری بهدرستی کار نکند. البته هنوز هیچ خبری در مورد اینکه آیا این مشکل منجر به تصادف شده یا نه وجود ندارد.
با این گزارش، این سؤال مطرح میشود که آیا این فراخوان بازارهای دیگر را هم شامل خواهد شد یا نه زیرا بیش از سهچهارم از کل فروش کُنا الکتریکی و هیبریدی به خارج از بازار خانگی اختصاص دارد و این کراساوور پاک یکی از پرفروشترین خودروهای الکتریکی در اروپا محسوب میشود. فراخوان هیوندای در کره جنوبی تقریباً ۴۰ هزار دستگاه کُنا الکتریکی و هیبریدی تولید شده از می ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ و همینطور بیش از ۱۰ هزار دستگاه نکسو تولید ژانویهٔ ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۲۰ را شامل میشود.
همچنین وزارت حملونقل کره گفته است که کیا هم به خاطر همین مشکل، برای نزدیک به ۲ هزار دستگاه سول EV فراخوان خواهد داد. در همین حال، پس از آتشسوزی بیش از دوازده دستگاه کُنا EV در کُره، کانادا و اروپا طی دو سال، هیوندای بهتازگی برای حداقل ۷۴ هزار دستگاه از این کراساوور الکتریکی در سراسر جهان فراخوان داده است.
Ho3in
۲۰ آذر ۱۳۹۹اخه برقی چیش خوبه ??که مردم اینقدر عاشقشن
تا دوازده سیلندر زنده نکنیم آرومنمیگگیریم?
#ستاد مقابله با برقی شدن خودرو ها ??
کیان
۲۰ آذر ۱۳۹۹برقی و ولش کن
من سلام و صبح بخیر میگم به اشکان ، Reza ، مهدی و …
صبحتون بخیر و هیچی بهتون نمیگم
پدال چه مقاله جذابی برای اول صبح گذاشتی
یادتونه گفتم فراخاون اتش سوزی کنا، تازه اینجا تعداد محدودی اشاره کرده !!!
مهدی
۲۰ آذر ۱۳۹۹حالا تویوتا فراخوان بزنه یا هیوندا به ما چی میرسه یا از ما چی کم میشه حداییش این یوزر نوید، کیا ،سامورایی یا هر چی چیز دیگه ای که هستی خسته نمیشی بعضی وقتا نیم صفحه تایپ میکنی که چی بشه میخوایی جنبش مبارزه با کره رابندازی مرد حسابی یا خانوم حسابی یا هر چی که هستی بهتره به فکر ایندت باشی. اگر محصلی درسته بخون اگر دانشجو هستی برو دنبال کار و تخصص تا اینکه فلان ماشین از فلان برند در فلان جای جهان گفته فراخوان
بشینی یک گوشه با گوشیت شروع کنی رویا بافی و با شخصیت مجازیت ژست کارشناسی بگری برو پی کار باش مگو چیست کار
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۹کیان یا من و بقیه نظرمون را میدیم
چرا به شما بر میخوره ناراحت میشی و واکنش نشون میدی !
هم شما مهدی و هم Ahmedreza2002
Ahmedreza2002
۲۰ آذر ۱۳۹۹کیان جان حس نمیکنی بیش از این که تویوتا فن باشی از کره ای ها بدت میاد؟
به نظرم ی ماشین باز واقعی هیچ وقت تعصب نداره
کیان
۲۰ آذر ۱۳۹۹من ازکره ایها تنفری ندارم
بیشتر مشکل با رفتار غیر منطقی طرفدارای داخلی اونهاست، کسایی ک از صحبتهاشون براحتی میشه فهمید بعضا گواهینامه هم ندارن.
کسایی ک در مورد تولیدات هیوندای و کیا فقط چندتا عکس و تبلیغ دیدن و بس.
کسایی ک تمام اطلاعاتشون یا شنیده هاشون هست یا توهماتشون.
من خودم میدونم خودروی کره ای مزیتهایی زیادی داره داخل کشور، اولیش اینکه بین همه خارجیها پول نقد هست، سانتافه، اپتیما رو هوا میبرن.
استهلاکشون قابل قبول هست اگر درست استفاده بشه بخاطر کثرت فراوانیشون و …
اما کسی ک میاد میگه الانترا شتابش خداست، یا مثلا گیربکس سراتو فوق العاده سریع دنده عوض میکنی، یعنی تا حالا بنظرت چی سوار شده و چی دیده ؟
یا کسی ک جنسیس سوار شده دیگه فکر میکنه آخرت پریمیوم و لوکس هست و چی باید گفت ؟
این رفتارهاست ک ادم هم خندش میگیره هم ناراحت.
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۰ آذر ۱۳۹۹منو جا انداختی
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۰ آذر ۱۳۹۹کیان جان چرا دیدگاه هات 5 تا شده با یک اکانت دیگه اومدی؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۳۹۹مشکل نیست !
عادی شده !
اگر هروز خبری از هیوندای نباشه که روزمون شب نمیشه ??? !
بیچاره اونهایی که در ایران کرهای دارند و باید یا استرس خراب شدن داشته باشند یا کلاً دنبال تهیه قطعات برای تعمیر ماشیناشون و البته خوش به سعادت مکانیکها که به سبب کرهایها چه ثروتی به هم میزنند .
برای همینه مثل قارچ تو هر شهر و محله قطعات فروشی هیوندای کیا در اومده ، جوری که تعدادشون از قطعات فروشیه پراید پژو هم بیشتر شده .
جالب اینجاست که از هر قطعه هزار جور مدل و کیفیت وجود داده و همه هم میگویند جنس من اورجینال و جینیون هست? ، همشونم دروغ میگن به جز اونهایی که قدیمیه این شغل هستند !
محمد
۲۰ آذر ۱۳۹۹دقیقا همین مثالی که زدی واسه تویوتا هم صادقه تو همه جا لوازمش ریخته از ساخت سومالی بگیر تا اصل ژاپنیش فکر کنم از ماشین کره ای تو کودکی خاطره بد داری و گرنه این همه خودکشی کردن زیر هر پست که بگی کره ای اشغاله هیچ منطق دیگه ای نمیتونه داشته باشه
قاسم
۲۰ آذر ۱۳۹۹مزدا و نیسان هم بخاطر سیستم ترمز فراخوان دادن
Hadi
۲۰ آذر ۱۳۹۹دوباره دیگه چرا؟
این حجم از فراخوان پشت سر هم سابقه نداره…
ولی بازم دمشون گررم حواسشون به مشتریاشون هست
اینجا ماشین میخری میبری خونه میبینی دنده عقب نداره میبری نمایندگی هم میگیرن با چوب میزننت!
Joker
۲۰ آذر ۱۳۹۹جون به جون الکتریکی ها کنی بدرد نخورن،نه لذت نه ایمنی نه کیفیت نه اطمینان و هزار تا نه دیگه رو… با هم یکجا دارن،رنج سنی طرفدارانشون هم معمولا بین ۵ تا ۱۲ سال متغیره،الکتریکی ها یه خوبی دارن اینه که طرفدارانشون نیازی نیست واسه گفتن مشخصات ماشین مورد علاقشون به خودشون زحمت بدن همین که بگن اِندتا راه میره کفایت میکنه? حالا طرفدارای بیچاره درون سوز باید حجم موتور،آرایش سیلندر،تعدادسیلندر،تعدادسوپاپ،تنفس طبیعی،تنفس مصنوعی،مشخصات توربو شارژ،سوپرشارژ،قدرت و گشتاور در دور موتور فلان و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه رو از حفظ باشن،آیا این یک مزیت بر برتر بودن الکتریکی ها نیست؟؟؟ آیا هنوز به فرازمینی بودن ایلان ماسک ایمان نمی آورید؟؟؟
زیزیگولو
۲۰ آذر ۱۳۹۹اول از همه باید بگم من از اون کسایی که میان اینجا و در مورد برند مورد علاقه شون باهم جرو بحثو دعوا میکنن و هر کدوم سعی داره برند مورد علاقش رو برتر جلوه بده و برند مورد علاقه طرف مقابلشو بکوبونه خندَم میگیره …… سطح بین المللی صنعت خودرو هرچند وقت یه بار فراخوانی واسه یک یا چند مدل ماشین از یه خودروساز اعلام میشه که حجم قابل توجهی از این فراخوانای عمومی مربوط به ایمنی راننده و سرنشینا هستش و این در حالیه که تو ایران تقریباً هیچ فراخوانی اعلام نمیشه!!! تو فراخوانا عیبای ایمنیو فنی ماشینا رفع میشه که این از اعمال هزینه بیشتر به صاحبای این ماشینا و کمپانیای خودروسازی کم میکنه و از طرفی جایگاه اون برند رو بین مردم حفظ میکنه،
تو بیست سال گذشته ماشینای خارجی متنوعی وارد بازار ایران شده و متاسفانه هممون بارها دیدیمو شنیدیم که تو سطح بین المللی واسه بعضی از این ماشینا فراخوان اعلام شده ولی تو ایران این فراخوانا پیگیریو اعمال نشده!!!!!! واقعاً جای سؤال داره که چرا تو ایران فراخوان عمومی اعلام نمیشه!!!!! یه چیز دیگه اینکه آیا اعلام فراخوانای عمومی نگاه منفی جامعه رو به اون برندی که فراخوان داده رو داره؟؟؟اتفاقاً این بحث فراخوان واسه حفظ اعتماد مردم به اون برند خیلی مهم هستش و موقعی که یه کمپانی قبل از اینکه اتفاق خاصی پیش بیاد فراخوان عمومی اعلام میکنه عاملی میشه تا اعتماد به برند بینمردم حفظ بشه و ارتقا پیدا کنه، متاسفانه تو کشور ما سایپا و ایرانخودرو حتماً پیش خودشون فکر کردن چون ماشینای تولیدیشون تو گذشته امتحان خودشونو پس دادهاند و الآن بعد از سالها تولید تو مواقع اشکال احتیاج به فراخوان نداره ولی نباید فراموش کنیم که تو مواقعی که مشکلی هم پیش میاد معمولاً خودروسازای ایرانی واسه اعلام فراخوان تعلل زیادی میکنن!!! به نظر من دلیل این همه تعلل خودروسازای ایرانی واسه اعلام فراخوان نبودن سازمانای مردمی نهاد و سوءاستفاده و منافع یه عده موقع اعلام فراخوان هستش
کیان
۲۰ آذر ۱۳۹۹من فقط موندم بعضیا چرا ژستهای روشنفکریشون زیر پستهای ماشینهای کره ای گل میکنه ؟
همینهایی ک به وقتش تا میتونن بقیه برندهارو میکوبونن حالا میان با عقاید روشنفکر نمایی ماست مالی میکنن !!!
بیخیال
زیزیگولو
۲۰ آذر ۱۳۹۹اتفاقاً هر برندی چه بی ام و چه پورشه و چه شورلت و چه تویوتا و چه ………… هر برند دیگه ای موقعی که فراخوان بده نشونه اعتبار اون برند هستش که واسه ایمنی مشتریاش اهمیت قائل میشه که این خیلی ارزشمنده، چیزی که در سایپا و ایرانخودرو دیده نمیشه در ضمن منظور من هیچ برند خاصی نبود و من بطور کلی گفتم و الآنم دلیل اینکه شما داری منو متهم میکنی رو اصلاً نمیفهمم!!؟؟
کیان
۲۰ آذر ۱۳۹۹دوست عزیز شما سایپا و ایرانخودرو با هیچ کجای دنیا قیاس نکن.
و نظر شخصیم این هست هیچ برندی هم محض رضای خدا و دلسوزی نمیاد فراخوان بده و …
همشون بخاطر بازار رقابتی، قوانین سختگیرانه و … اینکار هارو انجام میدن وگرنه از گردونه رقابت حذف میشن به هر علتی
همین داخل کشور هم اگر فضا کمی باز بشه و حصار امنیت به اصطلاح خودروسازهای داخلی از بین بره ببین چه جور مجبور خواهند شد کیفیت و خدمات پس از فروش و بالا ببرن، نه بخاطر مردم بلکه بخاطر جیب خودشون
زیزیگولو
۲۰ آذر ۱۳۹۹رقابت که همیشه باید باشه چون باعث پیشرفت میشه، از نظر من این کشورا بخاطر رفاه و آسایش مردمشون این قوانین سفت و سخت رو وضع کردن و کمپانیای خودرو سازیم بخاطر وجدان و احترام به انسانیت از این قوانین تبعیت میکنن که اگر غیر از این بود این کشورا الآن تو این جایگاهی که هستن نبودن
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۹هر دم از این باغ بری می رسد.
اگر آتیش نگیریم آروم نمی گیگیریم.
اینا به کنار اینا چرا اینقدر زشتن!! والا چینی ها هن بهتر طراحی می کنن
آرش وان
۲۰ آذر ۱۳۹۹حالا کمی درک میکنم ، چرا رنو ZOE که ظاهر کم جذابتری نسبت به برقی های دیگر دارد ، از سال ۲۰۱۳ تاکنون پرفروش ترین خودروی تمام الکتریکی در اروپاست!
سامورایی از قله فوجی
۲۰ آذر ۱۳۹۹من اصلا کاری ندارم چی شده ولی خودتون یه نگاه به لایک و دیس لایک ها بکنید ….