کیاهیوندای

فراخوان بزرگ هیوندای-کیا به خاطر نقص پیشرانه

هیوندای به خاطر نگرانی‌ها درباره‌ی نقص مدل‌های معینی از سوناتا و سانتافه اسپورت، تعداد ۵۷۲ هزار دستگاه از خودروهای یاد شده را فراخوان خواهد کرد. کیا نیز به همین دلیل حدود ۶۱۸۱۶۰ دستگاه از محصولات خود را فراخوان می‌کند.

2014-hyundai-santa-fe-sport-front-three-quarter-road2
اما مشکل چیست؟ پیشرانه‌ی برخی مدل‌های معین کیا و هیوندای می‌تواند به علت اشکالاتی که در زمان فرایند ساخت رخ می‌دهد از حرکت باز ایستد. شاید خرده فلزات به‌صورت کامل از گذرگاه‌های روغن میل‌لنگ پیشرانه حذف نشوند. این خرده‌ها می‌توانند جریان روغن را محدودتر کرده و باعث افزایش دما و تشکیل جرم‌های نابهنگام شوند. همچنین کیا طی اسنادی که به اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها فرستاده، گفته که فرایند براده‌برداری یاتاقان‌ها شاید باعث تولید سطوح زبر ناخواسته شود.

2013 Kia Sorento
طبق اسناد منتشر شده توسط کیا، اگر یاتاقان میله‌ای ارتباطی پوشیده شود، پیشرانه صدای کوبش دوره‌ای را تولید خواهد کرد. احتمال روشن شدن لامپ هشدار پیشرانه یا هشدار فشار روغن در پشت آمپر وجود دارد.

کیا اسپورتیج
راننده‌ها می‌توانند خودروی خود را به نمایندگی‌های کیا و هیوندای ببرند تا تعمیرات رایگان صورت بگیرد. در نمایندگی‌های این دو کمپانی تکنسین‌ها پیشرانه را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعات جدیدی را جایگزین خواهند کرد. انتظار می‌رود هیوندای از نوزدهم می و کیا از بیست و پنجم می فراخوان خود را آغاز کنند.

2014 Kia Optima SX
خودروهای تحت تأثیر این فراخوان عبارت‌اند از سوناتا و سانتافه اسپورت ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، اپتیما ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، سورنتو ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و اسپورتیج ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    کره ای های قلابی ساز.. کارخانه هایی که عنان خود را به جای مهندسان به طراحان بسپارند و فقط به فکر بزک دوزک باشند بالاخره تق شون در میاد..

    1. Shelby_1990

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من به شخصه ماشینای ژاپنی رو بیشتر میپسندم و بهشون اطمینان کامل دارم. اما به نظرم شما یکمی بی انصافی میکنی. کره ای ها پیشرفت خوبی تو خودرو سازی داشتن و این فراخوان نشون میده که به مشتری احترام میذارن. درسته هنوز به سطح کیفی ژاپنی ها نرسیدن. اگه بخوایم مقایسه بین ژاپن و کره داشته باشیم من به شخصه تجربه استفاده از کمری ۲۰۰۷ و سورنتو ۲۰۱۰ رو داشتم. کمری که نیاز به تعریف نداره. اما سورنتو هم عالی بود نسبت به قیمتی که داشت و هیچ وقت اذیت نکرد و کیفیت قابل قبولی هم داشت.
      یکمی واقع بینانه تر قضاوت کنیم. این قلابی ساز هایی که شما میگین رکورد های فروش خوبی تو کشور های پیشرفته داشتن. اینکه فراخوان میدن نشون میده که تقلب تو برنامشون نیست و به فکر اعتبار کسب کردن و اعتمادن. وگرنه ماست مالیش میکردن یه جور دیگه!!!

    2. Madjid

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      خودرسازان ژاپنی هم خیلی فراخوان میدن ، شاید فراخوان های 5 سال تویوتا به اندازه ی فراخوان های تمام عمر کیا هم باشه.
      اونجا که خودروسازان ژاپنی فراخوان میدن ، فراخوان دادن میشه نماد احترام به مشتری و یک چیز خوب !اینجا که کره ای های مظلوم فراخوان میدن میشن ( قلابی ساز)
      .
      شتر سواری که دولادولا نمیشه. این (یک بام و دوهوا) رو کنار بذارید.

    3. shahin

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من دوره کوتاهی تو تیم ملی تکواندو نوجوانان بودم سال ۸۶.اون زمان کره رفتم و بعدش با هزینه خودم ژاپن هم رفتم.تفاوت فرهنگ و نوع مردم این دو کشور زمین تا آسمونه.ژاپنی ها با ادب و سالم هستن ولی کره ایها به شدت موذی و آب زیر کاهن.کاری به ماشیناشون ندارما ولی از اون سال حالم از کره بهم خورد و عاشق ژاپن شدم

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        آره دقیقاً ما هم یه معلم فیزیک داشتیم سال سوم دبیرستان. چندبار ژاپن رفته بود. کلی از وقت کلاس رو به تعریف از ژاپنی ها میگذروند. یادمه از یاریس و لندکروز و لکسوس خیلی تعریف میکرد اون موقع که هیچی از ماشین و برندهاش سرم نمیشد. اینم که کره ای ها خیلیاشون جنس خرابند کاملاً درسته. نمونش رئیس جمهورشون همون خانمه و مدیرعامل سامسونگ که رشوه میداد به رئیس جمهور و حالا هم که قراره 20 سال زندانیش کنن.

        1. رامکال

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (594 ديدگاه)

          فکر میکنم که داری بی انصافی بزرگی در حق کره ایی ها میکنی.
          اولا ما سالها پیش یک مانیتور ال جی داشتیم که در طی یک اتفاق محکم خورد زمین ولی در کمال تعجب هیچیش نشد.
          خودم نزدیک 10 سال که mp3 player سامسونگ دارم به غیر از تعویض هدفون هاش هیچ مشکل دیگه ایی تا حالا نداشته بطوری که اگر پیش بیاد بازم از همین کارخونه جنس میخرم.
          در ضمن یک نگاه به جایگاه سامسونگ و ال جی بنداز و بعدا یک نیم نگاهی به وضعیت سونی بنداز.
          شاید این جمله برات تلخ باشه ولی اون زمان(زمان نوکیا سری n ) من دیدم که گوشی سونی اریکسون دوستم نابود شد رفت ولی هنوز که هنوزه من نوکیام (N73) رو دارم و ازش بعنوان دستگاه پخش آهنگ استفاده میکنم.
          در مورد حرف آخرت هم ارجاعت میدم به دست گل ژاپنی ها توی کره در زمان جنگ های جهانی.

    4. نوید جهرمی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      اگر ایرانی ها دید صفر یا صدی دیدن رو کنار بزارن و خوبی ها و بدی ها رو کنار هم ببینن حال و روزمون بهتر میشه.
      در کوبیدن و خراب کردن هرچیز و هر کس در انتقاد استادیم. وقت عمل هیچی. یکم واقع بینی شاید بد نباشه.

      1. mehran911

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        واقعا از کامنتت لذت بردم نوید عزیز

  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    همیشه به فکر قیافه ماشیناشون بودن
    هیچ وقت کیفیت لازم رو نداشتن

    1. GT

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (543 ديدگاه)

      این حرفو کسایی میگن که هیچوقت استفاده ای از ماشین های کره ای نداشتن.ماشینای کره ای استهلاک خیلی پایینی دارن شاید ازین نظر بعد از ژاپنیا باشن ولی بازم هیچ اذیتی نمی کنن.
      خلاصه هر وقت استفاده کردید نظر بدید من خودم هزار سال راضی نمیشم ماشین چینی سوار شم ولی دیدم به اون بدی که فک میکردمم نیستن حالا نه که خیلی خوب باشن ولی اونقدم داغون نبود که تو ذهنم بود ولی بازم بمیرمم سوار نمیشم.ولی فرق کره ایا با چینیا اینه که برندشون الان کاملا معتبر و شناخته شدس و هیچوقتم با بی کیفیتی شناخته نشدن میبینیم الان اینم حرفیه که ایرانیا پشت سر ماشینا در میارن چون یکی کره ای سوار میشه یکی نه.به قول مجید جون کره ای ها فراخوان بدن میشن قلابی ساز؟؟

      1. reza

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (224 ديدگاه)

        بی کیفیت در مقایسه با سایر برند هان.
        خدا وکیلی همه مون میدونیم اگه فروش دارن به خاطر طراحی نسبتا جذاب برای چند ماه اول و هزار جور اپشن که واقعا استفاده خاصی ندارن فقط دهن پ کن هستن و نداشتن کیفیت رو این جور جبران میکنن . هیچ وقت تو کل دنیا برای ماشین های کارکرده کره‌ای ارزش قائل نیستن در صورتی که برای ماشین های ژاپنی علل خصوص تویوتا حتی جنازشو هم میخرن. کره‌ای ها کیفیت شون ته ته تهش بتونن با ماشین های پر خرج فرانسوی مقایسه کنن

  3. امره Emrah

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    هر چی در مورد رشادت جومونگ و سوسانو شنیدید بریزید دور این کره ایا بر خلاف ژاپنیا آدمای حقه بازین ذاتاً.
    ماشیناشونم هم قیمت ژاپنیاست ولی بسیار سطح فنی پایین تری داره

    1. حامد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دقیقا .. باید کره و ژاپن رفته باشی تا تفاوت فرهنگ و ذات این دو ملت را بفهمی..

    2. نوید جهرمی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      اگه ب اینه ک بخوای همه رو رد کنی حقه باز تر از ایرانی تو دنیا داریم مگه؟
      این چ حرفیه آخه. همه جا خوب داره بد هم داره. همین ژاپنی های مودب هم یاکوزا دارن گور بابای مافیا. تاریخ دوری هم نیس. ببین توی حمله به کره و چین چه کار کردن!
      از رفقای شرکت نفتیمون همکار کره ای داشتن اینقدر تعریف کره ای ها کردن ک نگو.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. امره Emrah

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (162 ديدگاه)

        خخخ یاکوززززا؟؟؟!
        این کلمه اصن تو ژاپن وجود خارجی نداره بیشتر توهمات یه عده غیر ژاپنیه.
        خوب و بد تو همه جا هست؟؟
        اینو که همه میدونن.
        رفیقای شرکت نفت؟ من خودم بلا سرم اومده از دست سفارت کره تو تهران سر یه موضوعی.
        داداش از ژاپنی سالم تر تو معامله و تو همه چیز اصلا نداریم تو دنیا. اگه یه جنس ژاپنی اصل بخری و تا آخر عمرت واست به بهترین شکل کار کنه نظرت در مورد ژاپن عوض میشه
        یاکوززززا آخه!

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. HoSeIn

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (115 ديدگاه)

    یه افتضاح تمام عیار

  5. silver

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    این مشکل در کشور ما هم هست ،همیشه به این فکر میکردم که چرا نسل های قبلی سوناتا و سانتافه هنوز موتور پلپ هستند ولی اتاق جدیدا (مدل هایی که موتور teta دارن ) بعد ۲_۳ سال کار مداوم نیاز به تعمیر موتور دارند .
    در ضمن دوستان هیوندا برند بدی نیست نسبت به پولش در بین گزینه های صفر کیلومتر خوب کار میکنه و چهره و ایمنی قابل قبول ارایه میده.(منهای موتور تتا که فکر کنم یک سال آخر این مشکل رو ندارن گذر زمان مشخص میکنه)
    در تصادف هایی که در کشور ما اتفاق می افتد هم ایمنی مناسبی داشته .(ازرا ، سوناتا ،سانتافه)
    هنوز تاکسی های هیوندا اکسل رو یادمون نرفته که بعد ۱۵ _۲۰سال کار نیاز به تعمیر موتور داشتن.
    کم لطفی نکنید به هیوندا

    1. silver

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      البته اضافه کنم که اکثر سانتافه های مدل ۲۰۱۲ به بعد در ایران این مشکل رو دارند ،روی سوناتا یا ix35 خیلی کمتر اتفاق افتاده .

  6. یاسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این دو سال چه سنگین گذشت واسه خیلی شرکتها اون از فراخوانی لابمو و بنز اینم از کیا هیوندای که فاجعه ایه واس خودش یه جا خوندم که این فراخوان برای کیا و هیوندای هرکدوم جدا 220 میلیون دلار خسارت خواهد گذاشت خیلی سنگینه چنین خسارتی به یه کمپانی فروشنده خودروهای اقتصادی وارد بشه

  7. علي

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جالبه تمام خودروهای دنیا به مشکل برخوردند الا ماشینی که من انتخاب کردم ((( mvm 110 turbo S new face ))) . به خودم میبالم ???

    با تچکر از گروه مدیران خودرو ((( cherry))))

  8. ونوم اف ۵

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    این فراخوان برای خارجی ها احترام به مشتری و برای خودروسازهای ما چماق میباشد که در صورت اعتراض خریداران به بی کیفیتی محصولاتشون زود میگن که خارجی ها هم بی کیفیتن فقط یه مقدار زرق و برق دارن

  9. ارمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    جالب شد باس ببینیم نمایندگی های وطنی چه واکنشی نشون میدن درستش اینه که مجانی حلش کنن اما میدونم دیگه بری پیگن شایعه بوده توجه نکنید ماشین عین هلو سالمه ?

  10. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ماشین کره ای فقط به بزک کردن اهمیت میده که بیشتر بفروشه.بدون تعارف به لحاط کیفی فقط یک پله بالاتر از چینه

    1. ahmad

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      همون یک پله که داری میگی کلی ارتفاع داره!
      برند هایی مثل هیوندای پس از سالها به اعتبار و کیفیت متعادلی رسیدن
      نمیدونم با محصولات کره ای برخورد داشتین یا نه
      با اینکه فاصله زیادی نسبت به ژاپنی ها و بقیه بزرگان دارن
      ولی از نظر کیفیت جایگاه خاص خودشونو دارن و یک پله جداگانه محسوب میشن که کیفیت و عمر محصولاتشون با خودروسازی های تازه کار قابل مقایسه نیست.
      اگر از نظر کیفیت فنی در این رنج محصولات، تویوتا و فولکس واگن رو کنار بذاریم بدون شک سومین جایگاه مال هیوندای است

      1. Madjid

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        احمد دمت گرم.
        اون یک‌ پله که ایشون میگه ارتفاعش حداقل ۱۰۰ کیلومتره !!!

      2. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        نه بابا. سطح اطلاعاتو :) . داداش خجالت نکش. میدونم روت نشد بگی از تویوتا هم بهتره. برو خدارو شکر کن تو ایران و تو همچین سایتی این نظر رو میدی که اگه جای دیگه ای بود معلوم نبود چه جوری به کامنتت حمله میکردن. البته میتونه کاندید جوک سال بشه ها. فکرشو بکن. هیوندای بالاتر از هوندا و نیسان و مزدا و میتسوبیشی و سوبارو و … از نظر کیفیت. جداً که خیلی خنده داره :)

        1. ahmad

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          مهندس! عالم العلما!
          اینجا بحث بر سر اعتبار برند نیست
          هیچکدوم از کره ای ها تا 20 سال دیگه نمیتونن به برند های ژاپنی مثل نیسان و هوندا برسن
          من هم تایید میکنم و حتی خودم اعتبار برند و کیفیت یک به یک محصولات میتسوبیشی رو بالاتر از هیوندای میدونم.
          ولی اصل موضوع چیز دیگری است و برمیگرده به تحیلیل و ادراک سطحی شما از نظر من!
          شما مثل اینکه فراموش کردی رنج محصولات هیوندای و تویوتا اقتصادی است و به عنوان مثال قیمت جهانی سوناتا بسیار کمتر از هوندا آکورد قرار میگیره.
          شما وسعت و تنوع سبد محصولات و در نتیجه تنوع تیراژ صادراتی رو در نظر نمیگیری
          اینها کلاس بندی داره
          شاید اعتبار برند هوندا و یا مزدا بالاتر باشه ولی اصلا شرایط محصولاتشون قابل مقایسه نیست
          الان هیوندای بعد از تویوتا و فولکس واگن بیشترین سطح تنوع برند و صادرات محصول رو در مقیاس جهانی داره (محصولات نسبتاً ارزان قیمت و طیف کلاس های تولیدی متنوع)
          در نهایت اگر این تنوع و کلاس هارو در نظر بگیریم
          بعد از تویوتا
          و سپس فولکس واگن
          سومین جایگاه مال هیوندای است
          (که در این کلاسی که عرض کردم طبیعتا کیفیت تولیدش رو هم شامل میشه)

          امیدوارم متوجه شده باشی و منظورم رو رسونده باشم… (هرچند که بعید میدونم!)

  11. حسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بیاین واقع بین باشیم . ایرانی ها فقط دنباله رو هستن
    یکی گفته کره ای بده و بعد شدن 2 تا و الی اخر
    چند درصد از مردم ما خودرو کره ای سوار شدن و بعد میان نظر میدن
    به شخصه 80 درصد ماشین های کره ای رو سوار شدم از اوانته تا جنسیس
    در کنارش هم سوار ژاپنی و المانی هم شدم
    فرقشون توی جزیات هست و عمر قطعات که اونم تا 200 هزارتا مشخص نمیشه
    شرکت که الکی گارانتی نمیکنه
    بعدشم تمامی طراحی های هیوندای رو اروپایی ها و پیشرانه رو امریکایی ها انجام میدن و کره فقط سرمایه گذار بوده
    کسی نیست که از ماشین های هیوندای و کیا خوشش نیاد

    تغییر پذیر باشیم و واقع بین
    سامسونگ همونیه که اومد جایگاه سونی و موترلا و نوکیا گرفت و رقابت مستقیم با اپل داره

  12. هاشم

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مگه اطلس خودرو و اسان موتور نمیگن نمایندگی رسمی هستن؟؟؟؟؟
    ایا فراخوان میدن؟؟؟؟؟

  13. h112

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بدبخت هیوندای…
    تو کل جهان جز پرفروش های لیسته اونوقت تو ایران ببین چه جور پشت سرش بد و بیراه میگن….

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آخه. اشکم درومد. بمیرم برای هیوندای و کیا که اینقدر تو کشور ما مظلومن!!!

  14. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    پراید فکر نکنم مشکلاتش در این حد باشه !

    1. lancer evo

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      درود
      اتفاقا پراید از هر نظر ماشین مشکل داری باشه فنیش عالیه و مث پژو نیس ک اگ یادت رفت اب بریزی توش زرتی جوش بیاره واشر بزنه

  15. Sina

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    فراخوان تا فراخوان داریم
    این فراخوان یعنی ضعف اشکار کیفیتی و بی دقتی در ساخت که بنجل ساز بودن کره ای ها رو ثابت میکنه
    اینو نمیشه مثلا با فراوان تویوتا واسه ایربگ تاکاتا که ساخت تویوتا نیست مقایسه کرد که

  16. Mehrbod

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (318 ديدگاه)

    رسوایی دیگر و یکی پس از دیگری در صنعت کره ..
    این مورد شاید برای خودروسازی کره بیشتر از سنجش نخستین ، هزینه و تاوان داشته باشد..
    به هر حال این یک فراخوان معمولی و رایج نیست و خرابی پیشرانه در اندازه یاتاقان زدن ، موردی نیست که با تعویض و اصلاح یک روزه و مراجعه و بازدید ، قابل برطرف شدن و جلوگیری از هزینه های آتی باشد..
    هیچ کس دوست ندارد حتی در صورت اصلاح رایگان و خدمات خودرو جایگزین موقت ، در نهایت خودرویی با پیشرانه تعمیر شده تحویل بگیرد..!
    صنعتی که پشتوانه و اصالت لازم را نداشته باشد ، همیشه خوش شانس نیست و شایدطومارش در هم بپیچد..!!

  17. محسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    توی این یکی دو سال سه تا سانتافه نیو فیس و یدونه هم کادنزا دیدم که موتورش سوخته و کلا نابود شده موتورش

  18. pooriya

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اکثر خودرو ساز های معتبر جهان فراخوان میزنن از تویوتا و هوندا گرفته تا بنز و ب ام و هیشکی نگفت ژاپنیا و المانیا بده ولی این دو خودرو ساز سخت کوش که فراخوان دادن شدن حقه باز و کلاه بردار میتونستن هیچی نگن و بی صرو صدا قضیه فیصله بدن مگه مرض دارن ماشینی که ۴ . ۵ سال پیش فروختن بیان و تعمیر کنن متونن مثل خودرو ساز های ما ماشین که فروختن دیگه زیر بار مسئولیت بعدش نرن فراخوان دادن نشون دهنده بی کیفیت بودن محصول نیست نشان دهنده احترام به مشتری و یه جور عذر خواهی کردن هست و کمپانی های معتبر و مشتری مدار فراخوان میدن نه کمپانی که هدفش فروختن جنس خودش باشه و هدفش این باشه جیب مشتری خالی کنه لطفا هر چیزی که به فکر خودمون رسید به واقعیت نسبت ندیم

    1. بهزاد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2548 ديدگاه)

      دوست گرامی دست خودشون نیست اداره ی بزرگراه های آمریکا بعد از بررسی شکایت ها از سوی مشتریان موضوع را بررسی میکنه و در صورت لازم با اجبار قانون تولید کننده را ملزم به فراخوان و رفع عیب میکند.
      این دومین بار هست که این مشکل موجب فراخوان شده در سال 2015 هیوندای 470 هزار دستگاه را به همین دلیل فراخوان کرد.
      این فراخوان بیشتر از همه به زیان خود این دو شرکت هست و فرآیند پیچیده ای داره و مثل باقی فراخوان ها نیست که در چند دقیقه یک قطعه تعویض بشه.

  19. AK_007

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    چرا توی متن نگفتین کدوم موتور ها??
    موتور دو لیتری توربو ک کم هست ازش تو ایران و موتور ۲,۴ لیتری توربو دیزل هست ک اصلا تو ایران نیومده,
    و اکثر ماشینای کیا هیوندای که در خاورمیانه هستند با موتور 2,4 لیتری تنفس طبیعی تولید شدند ک مشکلی ندارن

  20. AK_007

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    بعد جالبه فراخوان برای تویوتا و بنز و لامبورگینی میشه احترام به مشتری
    برای کیا و هیوندای میشه بی کیفیت بودن ماشین,!!!

  21. mehran911

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    چه کامنتهایی چه نظراتی !!!!!!!
    نقص فنی امکان داره برای هر خودروسازی پیش بیاد
    .
    جالبه اصلا فکر نمی کردم خودروهای کره ای انقدر در پدال منفور باشن

    1. Madjid

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      والا کاربران پدال همیشه صفر و یکی بودن.

      یک زمان کاربران پدال کیفیت هیوندای رو در حد لکسوس و حتی بالاتر میدونستن و تا اوج آسمون بالا میبردنش. ( که البته غلط بود )
      باز الان اینطوری شدن…
      .

    2. Mehrbod

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (318 ديدگاه)

      دوست من نقص فنی با نقص ساختاری که حاصل از تراشکاری و مته کاری ضعیف و غیر اصولی یک خودروساز در طیف وسیع و میلیونی است و مایه سوختن پیشرانه ، حاصل از خشکی روغن روی قطعات می شود ، فرق می کند ..

  22. هاشم

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نظرات تعصب گونه ایرانی یا سینه چاک کره ای یا سینه چاک ژاپنی
    مثلا کمپانی تویوتا فراخوان نمیده؟؟؟؟
    ایا فراخوان تویوتا فقط و فقط به خاطره ایربگهای تا کا تا ست؟؟؟؟؟
    خوبه برید یه تحقیق کنید و ببینید که تویوتا و بسیاری از کمپانیهای مطرح خودروسازی دنیا به خاطر مشکلات فنی بسیار متفاوتی فراخوان میدن و این فراخوان نشانه مشتری مداری هستش نه اینکه چون کیفیت خودروهاشون پایینه فراخوان میدن.
    ایا کمپانی مرسدس بنز المان در خودروسازی ضعیفه؟؟؟؟؟
    در صورتی که میلیونها خودروی بنز در سراسر دنیا فراخوان داده شد به علت خطر اتش سوزی این خودروها.
    این فراخوان این بود که اگر با استارت زدن موتور روشن نشد فشار زیادی به استارت نیارید چون ممکن است باعث اتش سوزی موتور شود.
    این یکی از فراخوانهای بنز است.
    فراخوان تویوتا به خاطر مشکل میل فرمان و …..
    خلاصه کلام دست بردارید از نظرات متعصب گونه سنگ کمپانیهای دیگر خودروسازی را به سینه زدن همچین هم باعث افتخار نیست
    خودمون چی هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. محسن

    ۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام .بنده مهندس مکانیک هستم و تعمیرات خودروهای وارداتی انجام میدم .در صنعت خودرو حرف اول رو المان میزنه در نو اوری .ژاپن هم تمرکز داره ماشینی که میسازه خراب نشه و تعمیرگاه نبینه
    چین لعنتی به ما اشغال میده ارزون و فراوان .نمونه یه گیربکس تیگو یا اریزو یا ام وی ام که گیربکس سی وی تی هست بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون هزینه تعمیر داره دقت کنید تعمیر نه تعویض کل گیربکس ولی .گیربکس کامل سانتافه یا تویوتا آریون که قیمت میلیاردی داره زیر ۳۰ میلیون داره .کلام اخر تویوتا بخر و شماره مکانیک رو از گوشیت پاک کن 😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 2
  24. ماهان

    ۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی که اینجا تویوتا سوار میشن و گروهی که هیوندا و کیا در سال چند بار تعمیرگاه میرید.
    هرکی هیوندا و کیا سوار میشه یه بار داغ یاتاقان زدن رو چشیده
    تویوتا سوار هم داغ ندیده و مظلوم 😂😂
    در کل فراخوان یعنی احترام به حقوق مصرف کننده در خارج از ایران جایی که به حقوق شهروندی احترام میذارند .حالا به هر قیمتی .ژاپنی ها بر این باور هستند که میگن مشتری خدا هست همین رمز موفقیت هست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا