هیوندای

نسخهٔ فست‌بک هیوندای i30 معرفی شد

هیوندای جدیدترین عضو خانوادهٔ مدل i30 خود را معرفی کرده است. این خودروی جدید که i30 فست‌بک نام دارد، دارای سقفی شیب‌دار، یک اسپویلر در عقب و طراحی متفاوت ستون C است. i30 فست‌بک به دو مدل هاچ‌بک و استیشن i30 خواهد پیوست و به گفتهٔ هیوندای به خاطر استایل اسپرت و بدنهٔ کشیده، در بازار موفق خواهد بود. همچنین هیوندای این خودرو را اولین کوپهٔ پنج‌در کامپکت بازار می‌داند. به‌منظور ارائهٔ خودرویی که عریض‌تر به نظر برسد، هیوندای در i30 فست‌بک ارتفاع جلوپنجرهٔ آبشاری آن‌را کاهش داده و ورودی‌های هوای افقی‌ای را هم به سپر جلو اضافه کرده است. در همین حال، چراغ‌های روشنایی در روز تمام LED و چراغ‌های جلو با قاب تاریک هم تکمیل‌کنندهٔ نمای جلویی i30 فست‌بک هستند.

ارتفاع سقف این خودرو نیز ۲۵ میلی‌متر نسبت به i30 هاچ‌بک کاهش پیدا کرده، آئرودینامیک آن بهبود یافته و تصویری کوپه مانند در آن ایجاد شده است. در عقب i30 فست‌بک شاهد اسپویلری هستیم که در درب صندوق بار ادغام شده و با چراغ‌های عقب نیز مرتبط است. در همین حال، ستون C و شیشهٔ عقب نیز طراحی زیبایی دارند که احساس دینامیکی قوی را به خودرو بخشیده‌اند. در بخش رنگ‌ها نیز خریداران می‌توانند از بین دوازده رنگ مختلف بیرونی و سه رنگ گوناگون داخلی، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. برای ایجاد نمایی اسپرت، ارتفاع کلی i30 فست‌بک نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک ۳۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است درحالی‌که هیوندای همچنین برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی چابک و اسپرت، سختی تعلیق خودرو را هم ۱۵ درصد افزایش داده است. به‌طورکلی، i30 فست‌بک ۱.۴۲ متر ارتفاع و ۴.۴۵ متر طول دارد که ۱۱.۵ سانتیمتر کشیده‌تر از نسخهٔ هاچ‌بک است.

مجموعهٔ پیشرانه‌های I30 فست‌بک شامل دو موتور بنزینی توربوشارژ می‌شود که اخیراً برای i30 ارائه شده است. این موتورها عبارت‌اند از یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۱.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت. برای انتقال نیروی موتور ۱.۴ لیتری یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب است درحالی‌که برای موتور ۱ لیتری تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. لیست پیشرانه‌های هیوندای i30 فست‌بک با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربودیزل تکمیل می‌شود که در دو سطح قدرت ۱۱۰ اسب بخار یا ۱۳۵ اسب بخار ارائه می‌گردد. برای انتقال نیروی هردوی این نسخه‌ها، همان دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب هستند.

هیوندای برای عضو جدید خانوادهٔ i30 خود تجهیزات ایمنی فعالی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار توجه راننده، نوربالای خودکار و دستیار کمک به حفظ حرکت میان خطوط را به‌صورت استاندارد ارائه کرده است. در این خودرو همچنین یک سیستم تشخیص عابر پیاده هم تعبیه شده که از رادار جلو استفاده کرده و از برخورد با عابر پیاده جلوگیری می‌کند. سایر تجهیزات ایمنی i30 فست‌بک نیز عبارت‌اند از کروز کنترل هوشمند پیشرفته، هشدار ترافیک عقب و سیستم اطلاعات محدودیت سرعت که می‌تواند محدودیت سرعت جاده‌ها را نشان دهد.


در بخش تکنولوژی‌های ارتباطی نیز i30 فست‌بک به یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل مجهز شده درحالی‌که همچنین اشتراک هفت‌ساله‌ای را هم برای خدمات لایو هیوندای ارائه می‌دهد که شامل مواردی چون اطلاعات بروز آب‌وهوا، ترافیک، دوربین‌های کنترل سرعت و… می‌شود. علاوه بر این، این ماشین به سیستم شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند نیز مجهز است. هیوندای اعلام کرده است که i30 فست‌بک از ابتدای سال آینده در سراسر اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نمای عقب 20 درصد کپی از C Class Coupe

    1. آریا

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      موافقم و اینکه مثل c class coupe از عقب زشته

      1. امین

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (384 ديدگاه)

        به نظر می رسه دوستانی که ماشین ها را تنها از روی تصاویرشون مقایسه میکنند همانهایی هستند که ماشین ندیده را ثبت نام میکنند

    2. فرشاد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با کدوم سیستم اندازه‌گیری پیشرفته به رقم ۲۰ درصد رسیدی داداشم؟!

    3. محمد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نمونه های طراحی زیادی از فست بک ها چشمگیر در نمیان
      اما بعضی ها مثل همین مدل هیوندا جذابن که حداقل طراحی های تکراری الانترا و سوناتا رو به یاد نمیاره و خاص تره
      کاش تو ایرانم بیاد

  2. aston martin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    حالا i30 خوب شد
    قبل از این فیس لیفت از آی 30 ها بشدت بدم میومد

  3. amin sharifi

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تو ایران بجز ام جی ۶ دیگه فست بک ارزون یا خوش قیمتی نداریم
    با قیمت متعارف بدن بازارو میترکونه

  4. PaRHaM

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ماشین بدی ب نظر نمیاد
    طراحیش هم نمیگم عالی
    ولی بد هم نیس
    عادیه!(نظر شخصی؛ ممکنه یه تفریح عاشقش بشه ؛ یکی هم متنفر باشه ازش)

    ولی فست بک‌ جدی ی چیزای دیگه ای تو ذهن آدم میاره!
    حالا ی سوال
    این ماشین ممکنه بیاد ایران؟
    اگه بیاد قیمتش حدودا چند میشه؟
    نسبت ب اکسنت وضعش چطوره؟
    هم رده ریو جدیداس؟ هیکلش هم همونه؟

    1. فرشاد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ابعادش از ریو و اکسنت بزرگتره، اگر بیاد فکر میکنم دور و بر ۱۳۰ قیمتش باشه.

  5. Armin

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    داشبوردش منو یاد داشبورد مزدا 3 مدل 2017 انداخت.
    انحنای پره های فرمونش هم مثل محصولات کیا شده.
    در مجموع میشه گفت جذابه طراحی داخلیش.

  6. مسعود

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیب به لحاظ طراحی شبیه خودرو پیتونه (خودرو طراحی شده دانشجویان دانشگاه شریف )

  7. تورج

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    یه مدتیه، طرح داشبورد ماشینها منو یاد “آریا”های دهه 50، 60 میندازه. با این تفاوت که اون موقع LCD و نمایشگر دیجیتال و اینا نبود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا