هیوندای برای مدل ۲۰۱۵ سدان و استیشن i40 خود، فیسلیفت نسبتاً مفصلی را تدارک دیده که شامل طراحی نونوار شده و ویژگیهای فنی جدید است. از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۴ نزدیک ۱۰۰ هزار مدل i40 تنها در اروپا به فروش رسیدهاند.
در نگاه نخست، سپر و جلوپنجره باهم ادغام شدهاند. طراحی جلوپنجره بزرگ و چراغها، ترکیبی کاملاً متفاوت با سوناتا ایجاد کردهاند و بیشتر نمایی از جنسیس جدید را تداعی میکنند. با این وجود نمیتوان منکر شباهتهای بسیار زیاد جلوپنجره ششضلعی این مدل با انواع فورد و آئودی شد. مه شکنهای LED جلو نیز با چراغها ترکیب شدهاند. چراغهای عقب نیز از گرافیک جدیدی برخوردارند. چرخهای آلیاژی با طراحی جدید در اندازههای ۱۶ تا ۱۸ اینچی نیز برای مدلهای مختلف هیوندای i40 انتخاب شدهاند. در زیر پوسته هم موتور چهار سیلندر توربو دیزل ارتقا یافته ۱.۷ CRDi بهعنوان پرفروشترین مدل این خودرو قابل انتخاب است که با وجود بهینهسازی، نیرو و گشتاور بیشتری تولید میکند. قوای تولیدی این موتور به ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۴۰ نیوتن متر میرسد. حداکثر گشتاور این موتور اینک در دور موتور ۱۷۵۰ حاصل میگردد. موتور بنزینی ۲.۰ GDI هم در کمال تعجب با کاهش قدرت به جای ۱۷۸ اسب بخار، ۱۶۵ اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور این موتور هم از ۲۱۳ به ۲۰۴ نیوتن متر کاهش یافته است که هیوندای هدف از چنین کاری را بهبود بهرهوری مخصوصاً در کاربرهای روزمره شهری عنوان کرده است. پیشرانههای دیگر ازجمله موتور ۱.۶ لیتری بنزینی که در مدل پایه قرار دارد و با گیربکس شش سرعته دستی جفت میشود، همچنان سر جای خود قرار دارند.اما بهینهسازی اصلی در انتقال نیرو رخ داده که به جای گیربکس شش سرعته خودکار قبلی، از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT و امکان شیفت دستی استفاده شده است. البته برای اروپا همچنان گیربکس شش سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود. سیستم شروع-توقف نیز به صورت استاندارد برای کاهش مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای روی این خودرو فعال است.
گیربکس DCT از سرعت عمل خوبی در تعویض دنده برخوردار است و راحتتر و بدون وقفه نیروی کشش لازم را منتقل مینماید. امکان تعویض از روی فرمان نیز لذتبخش میباشد. در عین حال سیستم کنترل کشش ATCC عملکردی چابک در پیچهای جادهها به ارمغان میآورد. سیستمهای مدرنی نظیر سیستم کنترل میرایی الکترونیکی سیستم تعلیق که اجازه تنظیم حالتهای مختلف برای تعلیق عقب و همچنین تنظیمات فرمان و دریچه گاز و تعویض دندهها، سیستم پیشرفته کنترل کشش که به صورت الکترونیکی رفتار دیفرانسیل با لغزش محدود را تقلید میکند، سیستم چراغهای خودکار جلو و سیستم تشخیص تابلوهای سرعت جاده در i40 به خدمت گرفته شدهاند. سیستم ناوبری خودرو نیز بهروزرسانی شده و قابلیت رادیوی دیجیتال را نیز بدان افزودهاند. درون کابین هم یک سیستم صوتی با نمایشگر ۴.۳ اینچی برای نمایش اطلاعات رادیوی دیجیتال یا نمای تصویری دوربین عقب به کار گرفته شده است. اگر سیستم ناوبری را سفارش دهید، این صفحه با نمایشگری ۷ اینچی و لمسی تعویض میشود. درب صندوق عقب با قابلیت لیفت گیت بهصورت الکتریکی و بدون نیاز به لمس دستها، باز میشود. هیوندای i40 با وجود شباهتهای زیربنایی با سوناتا، تفاوتهای ظاهری و تکنیکی بیشتری با آن پیدا کرده است. با این وجود هنوز باید این خودرو را یک خودروی ویژه برای سلایق اروپایی دانست. [jwplayer mediaid=”۱۰۲۲۸۲″] [دانلود ویدئو]
AliZeus
۲۰ بهمن ۱۳۹۳کره ای ها از لحاظ طراحی، آپشن ها و قیمت از ژاپنی ها پیش هستن…
مونده از لحاط کیفیت و اعتبار به ژاپنی ها برسن..که بنظرم توی ده سال میسر خواهد شد.
Mostafa&S
۲۰ بهمن ۱۳۹۳درود
کدوم ماشین کره ای طراحی مزدا و لکسوس و اینفینیتی رو داره…
AliZeus
۲۰ بهمن ۱۳۹۳گمونم اطلاع دارین که لکسوس، اینفینتی و آکورا ژاپنی های لوکس هستند و هیوندا و کیا تو رده لوکس نیستند بجز یکی دوتا از محصولاشون..بیشتر منظورم تویوتا و هوندا بود
Mostafa&S
۲۰ بهمن ۱۳۹۳درسته داداش
ارادت
shahryar
۲۰ بهمن ۱۳۹۳شما میگی ژاپنی (ها) یعنی تمام ماشینای ژاپنی،چه لوکس چه غیر لوکس،،،نه داداش حالا حالاها کره ای جماعت کار دارن تا از هر نظر به ژاپنی برسن،بماند طراحی شاهکار اینفینیتی با لکسوس، شما ی نگا به طراحی های جدید نیسان با مزدا بندازی،بد نیس
آرمان
۱ شهریور ۱۳۹۵من i40 دارم استیشن و دیزل آپشن هاش کامله و بین مزدا و هیوندا و هوندا و خیلى ماشین هاى دیگر این را انتخاب کردم مزدا که اصلا آپشن نداشت البته همه را براى امتحانخرید تست چند ساعته کردیم و راضى نبودم .
E 36
۲۰ بهمن ۱۳۹۳پیشرفت کره ای ها خیلی عجیب شده دیگه ، کم کم دارن به جایی میرسن که واسه بقیه کمپانیهای خودروساز بزرگ الگو بشن !
amin
۲۰ بهمن ۱۳۹۳عزیزم نسبت آپشن به قیمت آره جلو هستن…اما در مجموع تکنولوژی و آپشن نسبت به لکسس یا آکورا یا اینفینیتی حرفی برای گفتن ندارن :/ طراحی هم یک بحث سلیقه ای و شخصی به نظر من یک طراحی با وقار خیلی بهتر از طراحی فشن و جلف !!!
هر موقع کیفیت ماشین های ژاپنی رو پیدا کردن بعد میشه در مورد قیمتش هم صحبت کرد…ارزون تر ولی بی کیفیت تر و خیلی پر خرج تر هستن از نظر استهلاک اینا هم که دیگه واضح همه چی :) با این دید شما ماشین های چینی از همه بهتر هم قیمتش ارزونتر هم آپشن هاش خیلی بیشتر مثلا Mg350 نصف I40 قیمتش صفحه مانیتور لمسی داره :)
MPS
۲۰ بهمن ۱۳۹۳شما دوتا کمپانی کره ای رو داری با چنتا کمپانی ژاپنی مقایسه میکنی؟!بعدش شما قیمت ها رو دوباره یه نگاه بنداز..بعدش مهندس این پیشبینی متخصصانه شما رو خود کره ای ها نکردن!..پیروز باشید.
احمدرضا ب ام و
۲۰ بهمن ۱۳۹۳دداش توی آپشن ژاپنی ها بهترن الان جنسیس با لکسسgs مقایسه میشه و از اون میخوره حالا این هیچ
ماشین من لکسوس es هست و دوستم جنسیس 2015 داره خردو فول هستن ولی باز آپشن های کامپیونر ماشین من بیشتر از اونه
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۳توی منطقه آزاد هستیم باشخصی صحبت میکردم که یه جنسیس 2015 سدان ویک بنز s500 برای برادرش آورده بود میگفت امکاناتش وآپشن هاش ازs500(البته بگم گفت هم راننده در بنز نوع دیگر وبهتری از هندلینگ رو تجربه میکنه هم سرنشین حس بهتر وراحت تری روتجربه میکنه که همون داستان اصالته حالااینو گفتم گیر ندین گلفت هیونای از بنز بهتره )بیشتره منظورم آپشن هایی مثل ماساژور نیست اونو پارس elx مدل 86 داره منظورم سیستم های پیشرفته تعلیق وکمک رانندس مثلا حتی اگر خط هتی جاده باچشم ما قابل رویت نباشه اون تشخیص میده کجان یا اگر نداشتته باشه بازممشخص میکنه نمیخوام با کشورای دیگه کره رو مقایسه کنم ولی خودروهای خیلی پیشرفته ای داره که قابل مقایسه با لوکس های ژاپنی هست قیمت جنسیس فول تو دبی به ریال هم 135 میلون تومنه
4MATIC
۲۰ بهمن ۱۳۹۳جلو داشبوردش یک کم شبیه ix55شده
4MATIC
۲۰ بهمن ۱۳۹۳تنوع گیر بکس هاش واقعا خوب نیست حتی تو مدل2لیتری هم قدرتش کمه165 اسب بخار
محمدرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۳دلیل منفی دادنتون نمیدونم چیه ولی حتی مدل 2400cc سونات هم جون نداره اگر پشت سونا تا یا اپتیما بشینید مشخصه
ولی مدل توربو سوناتا یا اپتیما که فقط تو منتطق آزاد موجوده مشکلی نداره
حجت
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ده سال بعد کره میره جای ژاپن چین میاد جای کره باز میگن چین از کره از لحاظ آپشن و طراحی جلو رفته ولی این جلو رفتن کره ظاهری هست چون خودروهای کره ای از لحاظ هند لینک و ترمز و لذت راننده گی 10 سال موندن تا به اروپا یی ها برسن .و اونها هم بیکار نیستن بابا جون یک النترای 2015 با یک مگان انقراض یافته در فرانسه از لحاظ ترکیب مهندسی هندلینک با نرمی وراحتی و ترمز و حس لذت راننده گی 10 سال عقبه ولی از لحاظ اپشن و طراحی جلوست این واقعیته.
سام سامی
۲۰ بهمن ۱۳۹۳چیزی که برای همیشه تو محصولات هیوندایی و کیا جای سوال بوده تنوع بیش از حد محصولاتشون هست که خود این مورد باعث میشه محصولاتشون اونطوری که باید پرستیز لازم رو پیدا نکنن!!
مثلا هیوندایی تو مدل های سدان بیش از حد تنوع داره:
هیوندایی اکسنت، هیوندایی الانترا، هیوندایی آی40!! ، هیوندایی سونوتا، هیوندایی آزرا یا گرنجور، هیوندایی جنسیس، هیوندایی سنتنیال!!! یعنی به نوعی خارج از سی سگمت( c segment) سدان خانوادگی جمع و جوور، دی سگمنت ( d segment) سدان خانوادگی بزرگ، ای سگمنت (e segment) سدان بزرگ لوکس، و اف سگمن (f segment) سدان مجلل!!! چند تا ماشین دارند که واقعا معلوم نیست در کدوم رده قرار می گیره!!
اگه سونوتادر رده D class و جنسیس در رده E clas , سنتنسال در رده f class و البته الانترا در رده c class قرار میگیرند، الان تکلیف آزرا و i40 چیه!! این در حایله که خودرو سازان بزرگ دنیا ( که البته هیوندایی و کیا الان خودشون جزو بزرگان هستند) تعریف مشخص تری از کلاس های ماشین دارند. درود بر عاشقان خودرو
Ahmad..F12
۲۰ بهمن ۱۳۹۳درود سام عزیز
لزوماً همیشه نمیشه یک خودرو رو در سگمنت های A,B,C,D,…. قرار داد.
به عنوان مثال اکسنت و الانترا و امثالهم معروف به کامپکت سدان هستند.
اکسنت در سنگمنت B و C Compact قرار داره.
النترا در سگمنت C compact قرار داره.
i40 که فرمودی چیه، سگمنت D هستش.
i45 یا همون سوناتا، معروف میشه به مید-سایز سدان.
از اینجا به بعد به فول سایز لاکچری معروف میشن….
آزرا در سگمنت E قرار داره و به فول سایز سدان لاکچری معروفه.
جنسیس هم در سگمنت E قرار داره و به فول سایز لاکچری معروف هستش.
سنتنیال در سگمنت F قرار داره و به فول سایز لاکچری یا پریمیوم معروفه و به نوعی پادشاه خودروهای سواری هیوندای میشه، مانند تویوتا کراون، یا کیا K900.
ارادت ;)
سام سامی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳درود احمد جان، فرمایشات شما درسته، من هم میدونم که مثلا i40 سگمنت D هستش، منظورم این بود که تنوع محصولاتشوم بیش از حد هستش، همین تازگی ها یه خبر دیگه خونده بودم که کیا داره یه محصول میده که بین سراتو و اپتیما قرار میگیره، که به نظر خودم واقعا بی معنی هستش!
به هر حال ممنون از توضیحاتتون
Ahmad..F12
۲۱ بهمن ۱۳۹۳قربونت سام جان
والا چی بگم
حالا نمیشه گفت چون اتاقشون کلاس خاصی رو پیروی نمیکنه اون خودرو بی معنی هستش
بالاخره تفاوت و متفاوت بودن همینطوری آغاز میشه دیگه
sunmartin
۲۰ بهمن ۱۳۹۳خیلی زیاد جالب نشده طراحیش طراحی کیا موتورز خیلی بهتره
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۳40 سال پیش کره ای ها اومدن کارخانه ایران خودرو گفتن یعنی میشه 1روز ما مثل شما خودرو تولید کنیم؟! حالا اونا کجا و ما کجا!!! دهه فجر مبارک
محمدرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۳درود بر همه دوستان..
به نظر من بیشتر شبیه یه فیس لیفت از سوناتاست تا یه مدل جدید …
amin
۲۰ بهمن ۱۳۹۳طراحی داخلیش شبیه سوناتا 2014 دقیقا…جلو پنجرش هم که احساس میکنی جلو پنجره IX35 یا همون توسان گذاشتن روش :/
farzad
۲۰ بهمن ۱۳۹۳جلو پنجره کپ ائودی!!!!!!
Ahmad..F12
۲۰ بهمن ۱۳۹۳من i40 رو بین تمام مدل های هیوندای واقعاً دوس دارم
واقعاً زیباست، خصوص و مخصوص داخل کابین.
فقط منم موندم چرا به جای افزایش قدرت کاهش قدرت تولیدی داشته!!!!!!!!!!
معمولاً اینطور نیست
بنده خدا
۲۰ بهمن ۱۳۹۳سلام.یکی از دوستان گفتن کره ای ها تا10 سال دیگه به ژاپن میرسه.تا ده سال دیگه ژاپن عقب گرد نداره…داره؟؟؟الان صحبت اژدهای زرده….تا 10 سال دیگه مدینه فاضله خودرو سازی ما میشه….راستی یه خبر ام وی ام110جدید با کیفیت بهتر و قیافه زیباتر تا قبل عید وارد بازار میشه…راستی به نظر بنده خودرو استیشن از سدان بهتره…ولی تو کشور ما این بر عکسه…همه یاد پیکان استیشن می افتن….دلیلش نسبت تعادل وزن به کل ماشینه….این تو خارج که فروش استیشن از سدان بیشتره عینیت میابه….
Ahmad..F12
۲۰ بهمن ۱۳۹۳بنده خدا جان، حرف دوستمون همچین دور از واقعیت هم نیست، اشتباه هم نگفه
شما سرعت پیشروی رو نگاه کن….
نگاه نکن الان ژاپن کجاست
منظور دوستمون این بود، سرعت پیشرفت کره و حتی چین، سرسام آوره
در عرض از 40 سال ببین پا به پای 100 ساله ها داره میتازه
بحث سرعت پیشرفته.
احسان(احسان سابق)
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ظاهرش با جلوپنجره بزرگ خیلی بهتر شده.اما این مدل جلوپنجره خیلی شبیه ماشین های ائودی هست.همین عکس رو با ائودی A4 مقایسه کنید انگار که جلو پنجره ائودی رو دراوردن گذاشتن واسه این ماشین.چراغ های LED پایین سپر هم ظاهر قدرتمندی بهش داده.واقعا کره ای ها زحمت کشیدن تا به اینجا رسیدن.مثل ما دنبال تنبلی و دلالی نبودن
پیکان جوانان
۲۰ بهمن ۱۳۹۳آئودی در لباس هیوندای
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ بهمن ۱۳۹۳درود .
تنها محصولی که از هیوندای است و خوشم میاد ، همین i40 هست . اونم به خاطر
استیشن بودنشه .
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۰ بهمن ۱۳۹۳میلاد جان عاشق استیشن هستی ها!!! ;)
یادمه گفته بودی شورولت کپریس استیشن رو خیلی دوست داری!
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۰ بهمن ۱۳۹۳طراحی خودرو های هیوندای و کیا داره کم کم رنگ و بوی اروپایی میگیره و هر روز بیشتر شبیه اروپایی ها میشه.پیشرفتشون با سرعت سرسام آوری صورت میگیره و واقعاً قابل تحسین.حتی شرکت های صد ساله و یا قدیمی تر هم این قدر سرعت پیشرفتشون زیاد نبوده.برند مورد علاقه ی خودم شورولت رو مثال میزنم؛هرجا جنرال موتورز ضرر کرد در طی این سال ها شورولت و دیگر زیرمجموعه های این کمپانی هم ضرر کردن الان بیشتر سرمایه ی جنرال موتورز صرف کادیلاک میشه و این در حالی است که برندی مثل شورولت اکثر مدل هاش مثل کامارو و کوروت و ایمپالا و تاهو و سابربن بیشتر تحت حمایت جنرال هستند و خود شورولت به تنهایی غولیه برای خودش اما چون جنرال موتورز سرمایش محدوده روی مدلهایی مثل شورولت اسپارک و سونیک و ترکس هزینه ی زیادی صرف نمیکنه و همین مسئله باعث میشه که این مدل ها از رقبای هم کلاس خودشون در کره عقب بمونن گرچه اگر تلاش بیشتری برای این خودرو ها توسط جنرال موتورز صورت میگرفت از خیلی از همین کره ای ها سرتر بودن و خیلی برند های دیگه.
الان من به عنوان یک طرفدار جنرال موتورز عرض میکنم مدل هایی مثل اسپارک و سونیک برای شورولت نسبتاً ضعیف عمل کردن و کارایی شون چندان رضایت بخش نیست و جدا از این ها به نظرم ارزش داره جنرال سرمایه ی بیشتری رو بر روی کوروت و کامارو صرف کنه حتی اگه این قضیه با گرون شدنشون همراه باشه.با خودم فکر میکنم الان اگر کامارو با قیمت کمی بیشتر عرضه میشد الان چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ امکانات کابین بهتر از خیلی از اروپایی ها عمل میکرد.
شرمنده حرفام به سمت جنرال موتورز کشیده شد.
REZA
۲۰ بهمن ۱۳۹۳کره ای ها بازار اروپا رو می خوان مخصوصا انگلیس
ژاپنی ها هم بازار امریکا رو می خوان مخصوصا ایالات متحده
ولی هیوندای در امریکا و کانادا هم طرفدار داره
Ghost
۲۰ بهمن ۱۳۹۳آره رضا , مخصوصا سوناتا خیلی پرطرفداره اونجا !
REZA
۲۰ بهمن ۱۳۹۳قشنگ تر شده ولی جلوپنجرشو از روی ایودی برداشته
طراحی های هیوندای همینطور داره بهتر میشه
REZA
۲۰ بهمن ۱۳۹۳به نظر من مدل واگنش خوشکل تره
Arash66
۲۰ بهمن ۱۳۹۳دیگه قشنگ جلو پنجره رو کرده امضا آئودی !
edris
۲۰ بهمن ۱۳۹۳من مونودم چرا یک خودرو سازی را با یک خودرو ساز دیگه ای مقایسه مکنند تنها خودرو سازی نه توی هر کاری تلاش پشتکار و صداقت باشه پیشرفت میکن هیچ کس منکر این نیست که هیوندا پیشرفت نکرده پیشرفت به مدت زمانی نیست به برنامه و هدف برای رقابت در بازار جهانی و سرمایه گذاری هستش و در این زمینه برند های ژاپنی جلوترنند مثال بارز تویوتاست شما ببینید در هر زمینه کاری و رفاهی ودر پلیس ارتش جنگل داری تحقیقاتی رسانه ای خودروهایش تویوتاست پس اینجا نتیجه میگیریم این خودروساز موفقی هستش
رامتین
۲۰ بهمن ۱۳۹۳alizeus و دوستان واقعا چرا فکر میکنید اتومبیلهای کره ای مثلا 10 سال دیگه از نظر کیفی به درجه1 دنیا میرسه؟؟
کره از نظر علمی در سطح پایینی هست. دانشگاههای برتر دنیا همه در آمریکا هستند و بعدش در اروپا از جمله آلمان در مهندسی مکانیک. دانشگاه توکیو ژاپن هم برترین دانشگاه آسیا با اختلاف نسبت به بقیه است.
بنابراین علیرغم اینکه فناوری به کار رفته در اتومبیل چیز پیچیده نیست (به نسبت هواپیما، شاتل و …) بنابراین در بهترین حالت، رشد تکنولوژی در کره بتونه با ژاپن برابر بشه ولی این gap و شکاف کیفی در نتیجه همیشه وجود خواهد داشت.
بنابراین محصولات آلمانی و ژاپنی (و اروپایی) همیشه برترین از دید کیفی خواهند بود.
genius
۲۰ بهمن ۱۳۹۳این هیوندای I40 یه جورایی ورژن اروپاییزه شده سوناتاست و الحق و الانصافم خیلی خوب از آب دراومده فقط یه اشکالی پیش میاد که شباهتش با نسل جدید سوناتا یعنی مدل 2015 یه ذره زیاده البته تو مدل سدان ولی SWاش جالب شده.
دوستان عزیز فکر میکنم یه بخش عمده ای از گارد گرفتن برخی از ما جلوی محصولات کره ای بیشتر بر میگرده بنوعی حس حسادت به اونها,چرا,چون اونها با ما استارت کار رو زدن و امروز سری تو سرا دارن ولی ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم!!والا مهندسین اونها تو مطرح ترین انستیتوهای اروپا و آمریکا آموزش می بینن و حتی مراکز تحقیقات اونها در اروپا و آمریکا واقع شده و مسلما از علم روز بهره مند اند.قرار نیست کره ایها یک شبه ره صد ساله کمپانیهای معظم جهان اتوموبیل رو طی کنن اما در سید رقابتی خودشون بلاشک حرفهایی زیادی برای گفتن دارن.این یک حقیقته غیرقابل انکاره.
ali
۲۱ بهمن ۱۳۹۳جلو پنجره اش رو که شدیدا از آئودی هست اسکی رفتن… سوناتا رو به نسخه سدانش ترجیه میدم
سعید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به نظر من تو محصولات جدید هیوندای،سانتافه قشنگتر از همشونه
arash
۲۲ بهمن ۱۳۹۳کره ای ها مثل مووبایلشون میمونن مثل سامسونگ ال جی اما هیچیی اپل نمیشه خوشکلن اما به پای زاپنی ها نمیرسن
حسام
۱۱ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان.
من نمیدونم این دوستانی که خیلی به ماشینای ژاپنی ارادت دارن ماشینای جدیدشونو سوار شدن. من خودم تحت تاثیر همین حرفا که کیفیت ماشینای ژاپنی بالاست قرار گرفتم و کرولا 2015 خریدم. این ماشین مونتاژ تایلند یا تایوان(دقیقشو یادم نیست) هست و باید بگم ظرف چند روز از خریدش پشیمون میشین. ما نمونه وارداتیشو خریدیم. عموما کیفیت مواد به کار رفته و به خصوص داخل کابین پایین هست. اکثر آپشن هایی که رو این ماشین میبینید آپش های دستی و بی کیفیت هست که اینا رو تو امارات رو ماشین های کم آپشن اضافه میکنن تا سود بیشتری کنند. حتی با وجود این آپشن های دستی هنوز هم با آپشن های ماشین های کره ای فاصله زیادی داره.نمونه ش اینکه دو ایربگه ست… صندلی ها دستی و بدون گرمکن یا سردکن هستند.
صدای موتور تو کابین به نسبت زیاده. هندلینگ اونطوری که از ماشینی به این ابعاد انتظار دارین نیست. بسیار خشک هست و کوچکترین ناهمواری های جاده را نشان میده. به دلیل طراحی بد سپرش جلوی ماشین راحت به ناهمواری های بلند میگیره.
اما نکات مثبتش:
موتور و آیرو دینامیک و گیربکش هست که این ترکیب باعث شده ماشین خیلی راحت شتاب بگیره و در جاده های کفی خیلی راحت سرعتش میره بالا. من تا 180 امتحان کردم ماشین خیلی راحت سرعت گرفت.
ولی وقتی شما اینقدر پول میدید در همه زمینه ها حداقل کیفیتی انتظار دارین که کرولا این رو برآورده نمیکه. در مورد راو4 هم همینو شنیدم. ولی نمیدونم در مورد کمری چطوری عمل کردن.
با تشکر
پیام
۲۶ اسفند ۱۳۹۴سلام
من یدونه i40 مدل sw دارم خیلی ماشینه خوبیه
اما بخاطر فضای کم پارکینگ می خوام بفروشمش
هر کی خواست تماس بگیره
TSHDN
۲ بهمن ۱۳۹۵فامیلمون یکیشو داره مدل قبل از فیس لیفت
در کل ماشین خوبیه تقریبا میشه گفت بی صدا و راحت با هندلینگ خوب