هیوندای، فیسلیفت جدید سانتافه را در کره جنوبی به نمایش گذاشت. این خودرو بیشتر تغییراتی در بخش ظاهری داشته است.
جلوپنجره مشبک جسورانه این فیسلیفت باعث شده که سپر جلوی تهاجمیتر سانتافه بیشتر به چشم بیاید. جلوپنجره نسل قبلی سانتافه از پنج میله کروم تشکیل میشد حالا این پنج میله به سه میله ضخیم کاهش پیداکرده است. چراغهای جلوی جدید و چراغهای عقب LED، چراغهای مه شکن جدید و رینگهای خاکستری ۱۰ پره بخشهای جدید این خودرو هستند. هیوندای در کنار بهبودهای ظاهری، شاسی این خودرو را تقویت کرده است. با توجه به اینکه شاسی جدید با استفاده از فولاد مقاومی دوباره طراحیشده انتظار داریم که این خودرو نتایج تست تصادف بهتری را ثبت کند. سانتافه جدید ویژگیهای امنیت جدیدی نظیر چراغهای متصل و پویا، مانیتور ۳۶۰ درجه ای اطراف، ترمز خودکار اضطراری، رانندگی خودکار و ایمن در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند و پیشرفته، تشخیص نقاط کور و… به مشخصات خود اضافه کرده است. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم صوتی پریمیوم JBL اشاره کرد. سانتافه ای که برای کره در نظر گرفتهشده با دو موتور دیزل و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه میشود. مدل پایه این خودرو حجمی ۲ لیتری خواهد داشت که ۱۸۳ اسب بخار نیرو و ۴۰۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور دیگر این خودرو هم ۲.۲ لیتر حجم دارد که ۱۹۹ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اما هیوندای موتورهای دیگری را برای بازار امریکا در نظر گرفته است، دو موتور دیزل شش سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر و ۳.۳ لیتر و یک مدل هیبریدی. به نظر میرسد که این فیس لیفت جدید، پیش از آغاز سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود.۷۸ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
mds
۲۰ خرداد ۱۳۹۴بابا دمت گرم کره
چرا اخه ملتها با تو اینقدر لجن هیوندای، نکنه چون در یک قدمی تویوتا هستی و داری جایگاهشو به چنگ میاری اینقدر ازت بد میگن و دیس میدن و…
David
۲۰ خرداد ۱۳۹۴کره ؟!؟! تویوتا ؟!؟! :D چقد خوش خیالی شما !
امیرحسین (Lion26)
۲۰ خرداد ۱۳۹۴خودروهای کره ای قابل مقایسه با خودرو های ژاپنی نیستند،چه از نظر کیفیت قطعات داخلی و چه خارجی، چون خودرو های کره ای فقط قیافه دارن.
تویوتا هم که دیگه نگو از نظر کیفیت خیلی بالاتر از خودرو های کره ای هستش.
کره ای ها از اون ماشینای خشکشون معلومه در چه جایگاهی قرار دارند.(نسبت به اروپا،ژاپن و آمریکا)
Just France.
ali
۲۰ خرداد ۱۳۹۴دقیقا ، چند وقتی هست دنبال تغییر ماشین هستم چند تا ماشین کره ای رو هم تست میکنم، کلا داستان دارن، حس خوبی نداری، اون النترا با محور یک تکه عقبش واقعا قیمتش شاهکاره
فرقی بین کره ای ها و چینی نیست، پول مفت به این خودروهای کره ای ندید
5 تا 10 سال پیش به کسی میگفتی کره ای بخر انگار بهش توهین کرده بودی الان وضع ما این شده
هیچ کدوم تکنولوژی های خاص استفاده نکردند، هیچ کدوم تو اختراعات وجوایز و… در زمینه تکنولوژی ندارند، هیج کدوم هم اصالت و روح طراحی ندارند و هر سال دارند قیافه هاشونو به ماشین های کشورهای اروپایی و امریکا نزدیک می کنند، ببنین متوجه می شین (همین جلو پنجره آیودی بدخت رو هر کی یه جور داره تقلید میکنه یا چراغ ها و…)
از همه مهمتر نو بازده وشتاب، هم شتاب و هم بازده ماشین هایی با موتور 2400 که اکثر کره ای ها هستند مثل سمند ایران فرقونه و هیج فرقی نداره شاید سمند هم اومد تو سربالایی از کنار شما رد شد
پس برای این 4 چرخه های بزک شده کره ای پول ندید اگه پول شاسی بلند ولو رو ندارید (الان یه… نیاد بگه ولو رو چون جیلی خریده سهامشو میشه چینی!!!) پس بین کره ای و چینی اونی که ارزونترو انتخاب کنید
میدواریم با توافق قیمت های فضایی این کره ای ها بیاد سر جاش و 2-3 برابر به مردم نندازن
afish
۲۱ خرداد ۱۳۹۴با عرض ادب و احترام تا جایی که بنده یادم میاد سال 86 87 سوناتای مشکی آرزوی هر جوونه ایرانی بود
علی
۱۳ مرداد ۱۳۹۴سلام برادر.
آقا تو اینکه ماشینای اروپایی بهتر از کره ایها هستند شکی نیست(البته خوب گرونترن) ولی راستشو بخوای من 5 سال آزرا داشتم و با اینکه واقعا میتونستم یه ماشین خیلی بهتر داشته باشم ولی تا 1 سال پیش نگهش داشتم که اسرار دوستان و خانواده ام عوضش کردم ولی راستشو بخوای این ایراداتی که شما گفتی رو من تو این 5 سال از این ماشین ندیدم.
مرسی
آرمان
۲۰ خرداد ۱۳۹۴چرا بیخودی جو میدی برادر من؟؟؟؟ اصلا هیوندای در حد و اندازه های تویوتا نیست که بخواد جایگاهش رو بدست بیاره. شما مثل اینکه فراموش کردی که غول هایی مثل GM و VW دارن با تویوتا رقابت میکنن، هیوندای که یک دهم اونا هم نیست….. شما بهتره یه سر بری نظرات خریدار های این دو کمپانی رو (مثلا خریدارهای آمریکایی) رو بخونی تا تفاوت واقعی جایگاه تویوتا و هیوندای رو متوجه بشی… تازه از اعتبار بینظیر لکسوس هم که دیگه بگذریم!!!!! من نمیدونم تا کی ما ایرانی ها میخواهیم عقلمون به چشممون باشه؟؟؟؟؟!!!!!
یک ایتالیایی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴بار ها گفته ام باز هم میگویم تو رنج قیمت زیر 25000 دلار فقط 3 تا گزینه موجوده:مزدا6، مزداسی ایکس 5، و نیسان ایکس تریل.لزومی نداره کره ای بخرید
Hooman
۲۰ خرداد ۱۳۹۴من اینو یک و نیم ماه پیش تو خیابون دیدم تو تهران
چراغای عقبش عیناً همین بود
ER911
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داداش از نظر امکانات و قیافه آره ولی از نظر کیفیت محاله که هیوندای بتونه با تویوتا رقابت کنه
Mohammad Taha
۲۰ خرداد ۱۳۹۴راستش من معمولا اهل نظر نوشتن نیستم اما در پاسخ به نظر شما باید عرض کنم که همین چندروز اخیر لیست برترین و با ارزش ترین برندهای خودروسازی منتشر شد که هیچ کدوم ازخودروسازای کره ای جز 10 تا هم نبودن
من خودم از خودروسازای کره ای نه بدم میاد نه مشکلی باهاشون دارم و حتی قبول دارم که پیش رفت زیادی داشتن و دارن و با برنامه کار می کنن اما اولا این که راه خیلی زیاد و سختی دارن تا رسیدن به سایر رقبا و ثانیا این که در مقابل بعضی خودرو ها مثل مرسدس بنز و bmw مطمئنا ترجیح داده نمیشن
یه مطلبی بود در رابطه با این که چرا با این فروش بالا در سطح جهان خودروسازای کره ای جزء این برترین ها نبودن حالا جدا از بحث قدمت و سابقه و … اونم این که فروش زیاد صرفا ملاک و نشون دهنده ی کیفیت و رضایت نیست و رضایت مصرف کننده و احساس خوشایندش از مصرف خیلی مهمه که بازم بگم نه این که کره ای ها بد باشن اما خیلی جای کار دارن
مطابق صحبتی هم که جناب عالی مطرح کردید به شخصه نمی تونم درک کنم -با فرض نزدیک شدن هیوندای به تویوتا حتی- چرا ملت ها باید به این دلیل لج داشته باشن؟!مگه همه سهام دار یا مالک تویوتا یا حالا خودروسازای دیگه هستن و یا نفعی می برن؟!فکر نمی کنم این جور باشه
هرچند رقابت و در نتیجه بهتر شدنه که باعث نفع و بهره ی مصرف کننده میشه
ببخشید طولانی بود
ممنون
shahab
۲۲ شهریور ۱۳۹۴خلایق هرچه لایق
هیوندا و کیا پول میگیرن ک ماشین بزک شده با عملکرد روی کاغذ و امکانات بجه گانه بدن اما تویوتا و کمپانی های اروپایی و امریکایی و ژاپنی پول میگیرن ک امنیت و راحتی و طول عمر بالا بدن
درکل هرکس حق انتخاب داره
Car Designer
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام بر همه
آقا وجدانا من که اصلا شغلم ربطی به خودرو نداره الانم به دلیل مشغله طراهی هم نمیکنم ولی وجدانا تو این 70 میلیون یه تیم جهادی نمیتونه جمع شه خودرو سازی کشور جمعش کنه…
آخه وجدانا با این همه علم و منایع ساختن همچین ماشینی واقا دور از دسترس نیس آ…
خدا وکیلی هر دانشجو برا مملکت علویش روزی 3 ساعت از(وایبر-خواب-واتساپ-بیکار بازی و…) بگذره میتونه خودش شرکت و… غیره بزنه دلیلش هم اینه که الانم چه به لحاظ شغلی و بازار و… زمینش کاملا فراهم
دقیقا مثل GLXکه کالا هاش تعریفی ندارن ولی جیب خودش پر شد هم داره واقا کمک میکنه…
از ما گفتن بود
رسول
۲۰ خرداد ۱۳۹۴مهندس جان چند تا غلط املائی داری – طراحی -منابع – واقعا – علوی اش
و پیرو در خواست جناب عالی چشم حتما طراحی می کنیم البته مشکل اساسی مدیریت هست که کلا نداریم
نوید جهرمی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داداش مشکل اینه ک نمیخوان
ما نه طراح کم داریم نه مهندس. خداوکیلی خیلیا هستن حاضرن رایگان بیان کمک کنن وضع خودرو یه سروسامونی بگیره اما کسی نیس ک قدر بدونه.
بخوای کمک هم کنی برات مشکل درست میکنن به جا حمایت.
تا وقتی که بازار انحصاریه وضع همینه.
یه زمان مدیر ایرانخودرو گفته بود وقتی پیکان رو بدون چرخ ازمون میخرن چه لزومی داره که بخوایم تغییرش بدیم.
سجاد
۲۰ خرداد ۱۳۹۴کیا این همه لایک دادن به این بابا؟ تو مملکته علویمون همه ی زمینه ها برای این کارا فراهمه؟؟؟؟ کدوم مملکت منظورتونه شما؟
ahmad
۲۰ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز زمینه وجود داره و خیلی هستن که توی زمینه خودرو علم و هوش بسیار بالایی دارن ولی خودروسازای داخلی حاظر نیستن از سود مفت و مجاانیشون بگذرن و وقت بزارن روی طراحی خودروی مدرن!
من خودم شاهدم که یه دانشجو صنعت خودرو یه خودرو شاسی بلند ساخته بود که خیلی خوب بود ولی خودروسازا حاظر نشدن بودن بهش کمک کنن تا به تولید انبوه برسونه.
یا همین خودروی” ارس” (توسط نیرو های مسلح ساخته شد) و قرار بود به صورت معمولی و طراحی اسپرت (آفرود) به عنوان جایگزین ” هامر “در بازار تولید بشه ولی خودروساز های داخلی حاظر به این کار نشدن!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTOKY261nbBJ6S3Ss8ZBeO8FSKBxdxvwrR29-HH67_xr97yO__K
بنتلی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴خیلی بهتر شده،سپر قبلیش خیلی نامتناسب بود،فک میکنم چراغاش هم تغییر کردن،البته شاید اشتباه میکنم،از نظرتجهیزات وشاسی هم خیلی عالی شده،هیچ عیبی نمیشه گرفت
دوست عزیز mds زیاد جوگیر نشو،فک نکنم هیوندا پشت تویوتا باشه تا بتونه چنگش بگیرهD-:
هژبر
۲۰ خرداد ۱۳۹۴Vase ma irania sakhte didan mashinaye kore
pishrafteshon sakhtar
علي رضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۴تغییرات کمی انجام شده ولی همین تغییرات هم باعث بهبود طراحی شده و زیباتر شده.
alirezasi21
۲۰ خرداد ۱۳۹۴انصافا از ظاهرش نمی تونم ایراد بگیرم مخصوصا حالا که پخته تر شده،
نمی خوام وارد بحث کیفیت هم بشم چون مشخصه
ولی سواری این ماشین اصلا تعریفی نداره حتی با لاستیک نرم مثل یوکوهوما بازم می کوبه! ردیف سومش واقعا افتضاحه که می شد انتظارشم داشت ولی باز ردیف جلو خیلی سر تر از دو ردیف دیگس!
واقعا مدل های وارد شده به ایران از لحاظ فنی چنگی به دل نمی زنن! موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ واسه این جثه بنظرم حماقته!
موتور اصلا جواب نمی ده تو حالت به اصطلاح تخته انگار سوار یه ماشینی هستی که نهایت ۱۰۰ میلیون قیمتشه:/ برای همین اصلا برای جوونا و اونایی که می خوان تو جاده حدالامکان یه سبقت درست حسابی بگیرن توصیه نمی شه :|
برای همین تو این رنج قیمت بنظرم راو۴ با وجود ضعف طراحی (خصوصا داخلی)و یه سگمنت پایین تر خیلی بهتره و ویژگی های ارزشمند دیگه ای رو در اختیار مشتری می ذاره…
احمدرضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ما هر وقت به یکی میگیم این هیوندای جدیده فردا تو پدال میگه شکلش عوض شد
Mamas
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داغونم کردی با این حرفت :) هههه هههه
سامان از تبریز
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ولی خداییش اون سانتافه هایی که شرکت به مردم میده با اون سانتافه ای که تو خارج سوار میشن قد الاغ با هواپیما فرق داره
دو سال پیش یه مدل 3.3 لیتری 7 نفره فول اپشن رو از منطقه ازاد ارس به قیمت 35 هزار دلار خریدیم 12 تا ایربگ داشت ترمز برمبو تمام صندلی ها چرم همراه با گرمکن و سردکن
موتور 3.3 لیتریشم کشش خوبی داشت
ولی اون سانتافه هایی که تو ایران تحویل مردم میدن از کم اپشن ترین هم انگار همه چیشو دزدیدن
The Best Or Nothing
۲۰ خرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
به نظر من هم هیوندای پیشرفت چشمگیری داشته تو این وقت کم ولی خیلی مونده تا از بزرگترها جلو بزنه
درسته که ماشین هاش سواری خشکی دارن (وجدانا زانتیای خودمون خیلی راحت تر از بعضی ماشین های جدید هیوندای است)
ولی مهندسیشون در طراحی و ساخت موتور خیلی خیلی پیشرفت کرده
شما ببینید از 2 لیتر 183 اسب بخار و از 2.2 لیتری 199 اسب بخار بدون توربو بیرون کشیده
این خودش کار خیلی بزرگیه
احمد باقری
۲۰ خرداد ۱۳۹۴به هر حال، هیوندای هم داره پیشرفت می کنه، ولی همه میدونند که در ماشینهای هیوندای تمرکز اصلی روی ظاهر و امکانات هست و در ماشینهای تویوتا روی استحکام و قدرت هست، البته مسلما هر دو خودروساز روی همه بخشها کار می کنند ولی تمرکز اصلی روی اینهاست.
luis
۲۰ خرداد ۱۳۹۴زیباست. Mdsجان من همیشه در جواب اون هایی که تویوتا رو بی قدمت میدونستن میگفتم و میگم اگه اگه برای مثال ماشین ها رو با ادم ها مقایسته کنیم وقتی که بگیم بر مثال به صورت تقریبی یک ادم 100 ساله پیره(مثلا بی ام دبلیو یا شورلت یا..) میتونیم بگیم که به 80 ساله (تویوتا) از اونها جوان تره ولی نمیتونیم بگیم که این فرد 80 ساله جوانه و پیر نیست و جویای نامه و…. ولی در این مقایستع هیوندا یک انسان 47 ساله میشه که مسلما در مقابل ژاپنی ها (اگه اشتباه نکنم نیسان و مزدا از تویوتا قدیمی تر هستن) این مرد 47 ساله جوونه
و در کل هم این 47 ساله هنوز به نیم قرن سابقه نرسیده ولی قبول دارم که اینده قابل پیش بینی نیست و امکان داره هر اتفاقی در زمینه خودرو بیوفته.
محمد
۲۰ خرداد ۱۳۹۴هیوندایی کیلوچنده دربرابر تویوتا ومزدا ولکسوس .سوبارو.نیسان .بنز.بی ام و.و…
هیوندایی هم شده متل چین فقط ظاهرو امکانات داره همین دیگه هیچی نداره…البته نسبت ماشینای وطنی عالی هست ولی تودنیا هنوخیلی عقبه
کلا هیوندایی طراحیش مشکل داره…متلا چندسال پیش هیوندایی سوناتا 2010اومده بود همه میگفتن واااای محشره .سه سال بعدش این دیگه چیه.الان اصلا کسی توجه به هیوندایی سوناتانمیکنه انگار نه انگارکه وجود داره…دقیقا همین تو ازرا وسانتافه و…وجود داره
طراحی های بسیار اغراق امیز که فقط اولش ادمو سروحال میکنه بعدش خیلی زود ازچشم میفته
دقیقا خود شرکت هیوندایی توی طراحی سونوتا2015شکستش رو قبول کرد چون مدل2013و2014اینقدر طراحی شگفت انگیز بود وامکانات داشت که رو مدل 1015جایی براتغییر نزاشته بود بلکه ظاهر مدل 2013خیلی خیلی بهتره تا2015
SINA-GERMANY-PORSCHE
۷ شهریور ۱۳۹۴با سلام…
محمد جان مگه BMW و سوبارو و لکسوس هم قیمت هیونداست که باهاش مقایسه میکنی؟
کره تازه راه و روش خودرو سازی رو یاد گرفته و این قابل تحسینه همچنین استفاده از طراحانی مثل پیتر شرایر مشخص میکنه که دارن سعی و تلاششونو میکنن تا به سطح بالاتری نسبت به الانشون برسن چه از نظر ظاهر و چه کیفیت با ده سال قبلشون مقایسه کنید(قابل توجه گاری سازان ایرانی!!!)…اما طبعا راه زیادی تا رسیدن به امثال تویوتا و لکسوس و بنز و…دارن…خواهشا اینقدر متعصبانه برخورد نکنید…
به امید ورشکستگی فرغون سازان وطنی…
کامبیز
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام قصد خرید سوناتا 2014 رو دارم. در منطقه ازاد زندگی می کنم. زیاد اطلاع از اپشن ها رو ندارم. یه مورد نیمه فول پیدا کردم خواستم قبل از خرید بدونم اپشن های نیمه فول چی هستش؟ لطفا اهل فن راهنمایی کنن. تشکر
مسعود
۲۰ خرداد ۱۳۹۴کامبیز جان
اگه تونستی یه سری به سایت هیوندای بزن تا بدونی آپشن ینی چی
وقتی یه ماشینو میخوای سفارش بدی(که برای ما معمولا عربا سفارش میدن) یه لیست میذارن جلو روت و تو آپشنایی که دوست داشتی رو انتخاب میکنی
حالا ماشینی که فول آپشنه ، همه ی امکاناتو انتخاب کرده
ماشینی هم که نیمه فوله ، بنا به سلیقه ی شما (یا اون عربی که سفارش داده) ، آپشن هاش انتخاب شده.
سوالی بود در خدمتم
سعید
۲۰ خرداد ۱۳۹۴(( جلوپنجره نسل قبلی سانتافه از پنج میله کروم تشکیل میشد ))
من که هرچی تو عکساش گشتم یا سه تا بود یا چهار تا !!!
سانتافه 2013 :
http://www.netcarshow.com/hyundai/2013-santa_fe/800×600/wallpaper_06.htm
سانتافه اسپورت 2013:
http://www.netcarshow.com/hyundai/2013-santa_fe_sport/800×600/wallpaper_03.htm
تغییرات مختصر و مفید بوده:
http://www.netcarshow.com/hyundai/2013-santa_fe_sport/800×600/wallpaper_01.htm
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/hyundai-santa-fe-2016-09.jpg
مسعود
۲۰ خرداد ۱۳۹۴وقتی دارید در مورد پیشرفت کره صحبت میکنید ، سامسونگ رو به یاد بیارید که الان اپل هم جلوشو نمیگیره
سرعت پیشرفت خودرو سازی هم که میبینید
درسته که به مرور زمان این پیشرفت کمتر میشه
ولی هر چقد هم که کم بشه به سرعت پیشرفت خیلی کمی نمیرسه
روزی رو میبینم که مثل سامسونگ ، هیوندای هم حریف میطلبه…
کامبیز
۲۰ خرداد ۱۳۹۴مسعود جان این چیزی که گفتی رو من میدونم. من سوالم اینه که معمولا نیمه آپشن شامل چه امکاناتی میشه؟
مسعود
۲۰ خرداد ۱۳۹۴دیگه نیمه فول بستگی به انتخاب های شما (یا عرب خریدار) داره
میتونه هر چیزی داشته باشه که شما انتخاب کردید
حامد
۲۰ خرداد ۱۳۹۴هیوندای بسه!!! رو احساسات موج سواری نکن بابا جان…
Kian
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سانتافه ماشین خوشگلیه
امکاناتشم خوبه
قدرتشم قابل قبوله
فقط عیب طراحیش تو مه شکن جلو بود که توازن نداشت اونم که حل شد
در ضمن من فقط موندم که سانتافه هیچوقت جلوپنجره ۵ تایی نداشته
اسپرتش که سه تایی کلفت بود مثله این
گرند هم چهارتایی نازک
در پایان هم باید در جواب دوستانی که میگن کره ای آشغال و لکسوس و ب ام و خوبه باید بگم شکی نیستش که هیوندای در مقابل لکسوس تویوتا و ب ام و و… تازه کاره اما نسبت به قیمتش خیلی بهتره
ببینین بدون تعصب میگم که سانتافه دوام راو فور رو نداره
اما باز هم بدون تعصب میگم قیافه راو فور مزخرفه
از داشبوردش گرفته تا صفحه کیلومترشمارش و فرمونش و طراحی پشتش و دنده اشو ترمز دستیشو ….
تازه حداقل ۲۰ ملیون گرونتره
ارزونترین لکسوس که CT200 هست ۳۰ ملیون از سانتافه گرونتره
ارزونترین ب ام و ۱۵۰ ملیون گرونتره تازه با امکانات خیلی پایینتر
ارزونترین بنز که E200 سال الان موجوده قیمتش ۲۰۰ ملیون حداقل گرونتره
تازه اگه بخوای یک ماشین هم کلاس سانتافه از لکسوز و بنز و… بیاری که دیگه هیچی
پس قبل حرف زدن یکم فکر کنین
بعله اگه الان تو خیابون ما یک نمایندگی GM بود یک Ford بود یک ب ام و یک بنز هیوندای کیا لکسوس آئودی و…. بعد بیاین بگین سانتافه بده به این دلایل
نه وقتی که نصف ماشینای دنیا تو کلاس های معمولی شهری رو مردم ما نمیشناسن اصن
ما چون مجبوریم که یک بنز ۱۵۰ ملیونیو بخریم ۴۰۰ ملیون پس مجبوریم کره ای بجاش بخریم
Lord Cezar
۱۲ مرداد ۱۳۹۴قربون ادم چیز فهم .
ali
۲۰ خرداد ۱۳۹۴فرقی بین کره ای ها و چینی نیست، پول مفت به این خودروهای کره ای ندید
5 تا 10 سال پیش به کسی میگفتی کره ای بخر انگار بهش توهین کرده بودی الان وضع ما این شده
هیچ کدوم تکنولوژی های خاص استفاده نکردند، هیچ کدوم تو اختراعات وجوایز و… در زمینه تکنولوژی ندارند، هیج کدوم هم اصالت و روح طراحی ندارند و هر سال دارند قیافه هاشونو به ماشین های کشورهای اروپایی و امریکا نزدیک می کنند، ببنین متوجه می شین (همین جلو پنجره آیودی بدخت رو هر کی یه جور داره تقلید میکنه یا چراغ ها و…)
از همه مهمتر نو بازده وشتاب، هم شتاب و هم بازده ماشین هایی با موتور 2400 که اکثر کره ای ها هستند مثل سمند ایران فرقونه و هیج فرقی نداره شاید سمند هم اومد تو سربالایی از کنار شما رد شد
پس برای این 4 چرخه های بزک شده کره ای پول ندید اگه پول شاسی بلند ولو رو ندارید (الان یه… نیاد بگه ولو رو چون جیلی خریده سهامشو میشه چینی!!!) پس بین کره ای و چینی اونی که ارزونترو انتخاب کنید
میدواریم با توافق قیمت های فضایی این کره ای ها بیاد سر جاش و 2-3 برابر به مردم نندازن
Ilyar
۲۱ خرداد ۱۳۹۴اگه اینطور باشه ، منم ماشین ایرانی رو به دلیل قیمت پایین ترش به ماشین چینی ترجیح میدم.
Kian
۲۱ خرداد ۱۳۹۴کلا بنظرمن در دنیا یک برند اصالت طراحی داره و اونم ب ام و است
همین مرسدس بنز
نسل قبلی E کلس رو که تولید کرد کلا ماشینو عرض کرد
باز داشتیم به نسل جدیدش عادت میکردیم که ۲۰۱۴ نسل جدید داد ولی با تغییرات کمتر
من بنز رو به عنوان یکی از برترینها در همه چی قبول دارم ولی ببینین بعد از تولید SLS کلا همه ماشیناشو جلو پنجره هاشو عوض کرد
الان شما سی کلس دو نسل قبلو بذار کنار مدل ۲۰۱۵
از جلو که اصلن نمیشه تشخیص داد اینا یک ماشینن
ولی سری ۵ دو نسل قبلو بذار کنار مدل سال. همه تشخیص میدن یک ماشینه
اینقد بحث اصالت نکنین
الان RX دو نسل قبل که تو ایرانم دیدیم چه شباهتی تو ظاهرش نبست به مدل 2015 داره؟!؟
ولی باز هم میگم که کره اصلا در حد رقابت با اروپا نیست
میتونه برای افرادی که ماشینشونو هر ۵ سال عوض میکنن خیلی خوب باشه
امير على
۱ مرداد ۱۳۹۴مث ما
واسه ادمایی که تا پن سال با ماشین سروکار دارن خیلی خوبه برو تا پنج سال باهاش حال کن و عشق کن
حالا هى برو تویوتا بگیر و بگو ماشین عمریه،مگه میخواى چقد با ماشین کار کنى که عمر داشته باشه و فقط کولر و ضبط و صدا داشته باشه
برو هیوندا بگیر حااااال کن (برا ادمایی که تا پن سال کار میکنن))
ولى معروف میگه هیوندا داریم تا هیوندا
و گارانتى هیوندا شده۱۲۰۰۰۰تا کارکرده که واقعا سرویس هاش خوبه
pejman
۱۲ تیر ۱۳۹۴خیلی خنده داره یکی از دوستامون میگه هیوندا داره به تویوتا نزدیک میشه قبل عید یک سانتافه 2014 گرفتم واقعا افتضاح بود خیلی خشک بود فولترین اپشنم بود ولی الان همون پولو دادم پرادو 2008 خریدم واقعا میفهمم ماشین چیه
امير على
۲۳ تیر ۱۳۹۴من اصلا تعصب نسبت به این چیزا ندارم این متن فقط مقایسه ست
فأمیل نزدیک نزدیکمون رفت راو خرید و ما هم اون روزا سوزوکى ویتارا داشتیم واقعا راو بهتره و مسلما بهتر از سوزوکى بود :از لحاظ شتابگیرى ، نرم بودنش ، سر بالا یی رو راحت میرفت
ولى بعدش با یه عالمه تحقیق و تحفس سانتافه گرففتیم و الان که داریم مقایسه میکنیم واقعا نرم تر از راو هس درسته که ماشین شاسی بلند به قدر شاسی کوتاه نرم نیست و باید مقدار نرمى و راحتى ماشین رو با رده ى خودش مثل شاسی بلند با شاسی بلند و مطمئنا کسی که از ماشین شاسی کوتاه میخواد شاسی بلند بخره بنظرش ماشین خشک تر بنظر میرسه ،
بگذریم ،ما سانتافه ۲۰۱۵ داشتیم و اونا راو ،:
مقدار اپشن:سانتافه اون همه چیز داره ولى راو فقط سیستم صوتى و مانیتور و کولر داشت
مقدار راحتى صندلى:تو صندلى عقب راو که نشستم کمرم داشت سوراخ میشد ولى موقعى که تو سانتافه نشستم واقعا خیلى راحت تر بود
کمک فنر ها:تو محله ى ما که به اصطلاح صعب العبور میگیم که پر از چاله و چوله هست ، راو خداییش بیشتر تکون میخورد تا سانتافه
حالت فرمون:راو فرمونش اصن حالت نداره ولى مال سانتافه به سه مدل راحت،معمولى،سخت تبدیل میشه که مدل سخت ش مثل فرمون سوزوکى مون میشه
طراحى ظاهر :سلیقه
طراحى داخلى : راو که ساده تر بود
کولر عقب و صندلى ردیف سوم: راو که هیچ کدوم شون رو نداشت ولى مسلما ردیف سومش نباید به راحتى و اندازه ى ردیف هاى باشه ولى همون ردیف سومش هم کولر داشت و هم جاى لیوان ؛ مگه میخواى چقد با ردیف سومش کار کنى ؟
شتاب: من خودم سوار خیلى از ماشین ها شدم یکى از ماشین هایی که سوار شده بودم تویوتا Avalon بود که صفر تا صدش 6 ثانیه بود واقعا وحشتناک بود و منو قدرى به صندلى میچسبوند که نمی تونستم حرکت کنم یعنى میخوام بگم شتاب ماشین به مقدار چسبندگى فرد به صندلى خیلى مربوطه و باید تجربش کنى و شتاب اسپورتج خداییش بیشتر از سانتافه س شتابش تقریبا مثل سوناتا ۲۰۱۵ و حتى قوى تر ه ولى عیب اسپورتج این بود که سقفش کوتاه بود و صندلى عقبش مثل راو سفت و بد بود ولى غیر از این اسپورتج در رده ى کراس اوور ها شتابش حرف نداره و هنوز که هنوزه چشممون به اسپورتج ه ولى اینو میخواستم بگم که شتاب راو با سانتافه اونقد فرقى نداره و مقدارى که منو به صندلى چسبوند یکى بود و کمى سانتافه قوى تر بود
ولى اینو باید گفت که ماشین شاسی بلند برا شتاب و این چیزا نیس و کسی شاسی بلند میخره که اتاقش بزرگتر باشه و افرود باشه و یکى از دلیل هایی که سانتافه خریدیم این بود که چون محله ى ما صعب العبور بود و عجیب غریب بود کف سوناتا yf به زمین گیر میکرد و داغون میشد و همچنین ازرا جدیدا ، اونا هم بد جور کف شون به زمین گیر میکرد و میگفت قققژژژ تق تق تق
ولى میتونین با این رنج قیمت. یه جنسیس سی تا کار کرده بگیرید که هم تنظیم ارتفاع داره که کف ش به زمین گیر نکنه
ولى میخوام إثبات کنم که بازده ماشیناى ژاپنى بیشتره ولى نه هر ژاپنى
سوزوکى کیزاشی ،ژاپن،شتاب:۷/۸،امکانات کم ولى نرررم، مصرف:کم ،،حجم موتور ۲۵۰۰،،
هیوندا سوناتا۲۰۱۵،کره،شتاب۹،امکانات زیاد و نرررم، مصرف :معمولى،،حجم موتور۲۵۰۰،،
ولى یه نکته اى درمورد کیا باید گفته شه اینه که اکثر ماشیناش جلوبندى ش ضعیفه مث سراتو که بعد مدتى صداى سمند میده که صداى حال بهم زنى داره و اسپورتج هم که اگر از. کنارتون با قدرت رد بشه صداش نسبت به ماشیناى دیگه بدتره و صداى خِر خِر میکنه شاید من به نظرم میرسه ولى شما هم وقتى از کنارتون رد دقت کنید
و یه نکته ى دیگه در مورد سانتافه که هیچ ماشینى به قدر سانتافه سانروف ش بزرگ نیست و این که سقفش شیشه اى باشه یعنى ماشین ، ماشین مقاومى هستش که با داشتن سقف شیشه اى که تقریبا کلّ سقف ماشینو احاطه کرده ماشین به هم نریزه
و یه نکته ى جالب در مورد سانتافه اینه که راننده میتونه ماشین رو با دست خودش تنظیم کنه یعنى هر وقت در ها رو باز کرد ده تا چشمک ماشین بزنه یا سه تا یا نزنه و اینکه راننده پیاده میشه چراغ هاش تا چه مدتى روشن باشه یا نباشه و خیییلى چیزاى دیگه که میتونه راننده تنظیم کنه و تقریبا میشه گفت که ماشین به دست راننده تنظیم میشه .
ولى باز هم انتخاب با شماست
سانتافه:۱۸۰میلیون
راو: ۲۲۰ میلیون
اسپورتج: از ۱۴۴ تا ۱۶۰ میلیون
ببخشید وقتتون رو گرفتم ولى ارزششو داشت????
اميرعلى
۱ مرداد ۱۳۹۴ولى نظر بنده با توجه به این مطلب جنسیس سی تا کار کرده یا سانتافه بهتره
درسته که هیوندا به قدر تویوتا عمر نمیده ولى ادم ماشین بخره که باهاش حال کنه نه اینکه صندلى هاش سخت باشه و یک رادیو و کولر داشته باشه ، وقتى هیوندا خریدى برو باهاش تا پنج سال حال کن
دانیال
۲ مرداد ۱۳۹۴دوستان توجه بفرمایید …. یه روز شهردار سئول گفت امیدوارن بتونن به ایران برسن.. … حالا اونا با محصولاتی که هر سال آپدیت میشه جهان رو به تحسین خودشون وا داشتن و جایزه های متعددی برنده میشن اما ما خودروی 30-40 سال پیش اونارو چراغشو عوض میکنیم هر چی که خرج تولیدش کردیم در 100 ضرب میکنیم میدیم به هم وطنمون بی هیچ شرم و حیایی و هر سال هم کیفیت رو کاهش میدیم و هر هفته قیمت رو افزایش…. انسانیت هم کمی خوبه ..کاشکی مدیران شرکت های خودرو سازی فکر جون مردم میکردن با یه برخورد کوچیک خدایی نکرده یا ایربگ جوری باز میشه که صورتشون خورد میشه یا فلج یا امرشون رو میدن به مدیرهای عزیز..
شاسی
۲۰ مرداد ۱۳۹۴من اصلن به کسانی که این خودرو را با خودرو های ژاپنی مقایسه میکنن توجهی نمیکنم. چون واقعیت دنیای امروز یعنی تکنولوژی رقابتی… هر چی باشه طراحی و امکانات سانتافه در سطح اول یا دوم جهانه… من فقط این ماشینو با فورد اج مقایسه میکنم اونم به راحتی نمیتونم بگم کدومو بیشتر میپسندم… تویوتا راو ۴ همون اول بخاطر طراحی و مونتاژ ضعیفش رد میکنم. نیسان خوبه ولی به دلم نمیشیه. تو ایران با این تحریما و تبصره های وارداتی والا بخدا هیوندای خوب قیمتی داره، یعنی با زیر دویست میلیون به راحتی امکانات یه ماشین یک میلیاردی رو در اختیار داری. البته بجز موتور و شتاب که اونا هیچوقت تو اولویت های من برای خرید نبوده چون رانندگی اهسته و مقرراتی رو خیلی بیشتر میپسندم.
خدا خیرتون بده ژاپنی باز ها کمتر چرت بگید آدم ناامید میشه از همه تون
Zlatan.Alireza
۱۷ شهریور ۱۳۹۴سلام.
بیاید بدون تعصب نظر بدیم که یه کمکی به بقیه کرده باشیم
کلنجار نرید الکی .. خب این یه حقیقت هست که سانتافه از نظر ظاهر خوشکل تر از راو4 هستش ، اما در باطن این قضیه کاملا برعکس میشه (هر چند ظاهر سلیقه ای هست )
شرکت های کره ای نظیر هیوندای و کیا پیشرفت قابل قبولی داشتند اما به هیچ عنوان به پای برند با اصالت و با کیفیتی مثل TOYOTA نمیرسند و نخواهند رسید . شرکت تویوتا واسه بابام نیست ولی این واقعیت هست باید قبول کنیم.
به قول معروف ما ایرانی ها عقلمون به چشممون هست و ظاهر بین هستیم …
با تشکر
رضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۴سلام شم میگین تویوتا خوبه من میگم هیوندا ولی من با دلیل میگم که همه شماها قانع بشین برین تویوتا 2007 روببینین چقدر لش شده برین هیوندا 2007 روببینین مثل رخش کف خیابون راه میره خدایش برین دوتاشونو کنارهم بزارین قضاوت کنین الکی وبیخودی قضاوت نکنین عزیزان بخدا من هردوی این خودروهارو دارم
رضا
۳ مهر ۱۳۹۴گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه اقا چرا نمیتونین قبول کنید که درحال حاضر هیوندا کیفیتش وابشنهاش خدایش از شرکت ژاپنیها واروپاییها کم نمیاره و خدایش بهتر هم میزنه بخدا من دوستم با سانتافه با سرعت 200 خورده به گاردهای کنار جاده ماشین لول شده ولی بخدا یک خط بصورتشون نیفتاده ولی اقای علی دایی با پرادو تصادف کرد ببینید چی شد قضاوت با خودتون اروپاییهاخودروشونو با همین امکانات سه برابر قیمت هیوندا میدن حا که یک هوو پیدا شده نمیتونن ببیننش
Farshad
۱۰ مهر ۱۳۹۴سلام ببخشید یه سوال داشتم
میخواستم بدونم سانتافه 2016 کی پلاک میشه چون هنوز راهنمایی رانندگی اجازه پلاک کردن نمیده ممنون میشم بگین؟
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۴با عرض سلام خواستم نظرم بگم شاید بعضی خوشون نیاد هممون میدونیم که آمریکا غول تکنولوژی جهان است و خودرو های عالی زیادی داره کلی تو اینترنت اگه یه سرچی کنید متوجه میشید که الان آمریکایی دارن رو میارن به ماشین های شاسی بلند یاsuv متوسط و اگه ببینید توی خرید ماشین های شاسی بلند توی آمریکا اولین رتبه سانتافه نیو فیس دومین رتیه کیا سورنتو و سومین رتبه تویوتا روا4 تیپ فول حالا خودتون می تونید تحقیق کنید ولی به نظر من هیوندا بهتر از تویوتا نباشه کمتر نیست بله درسته تویوتا ماشیناش عمر زیادی دارن ولی فکر کنم عمر 10 تا 15 ساله واسه یه ماشین خوبه .
من که طرف دار سانتافه فیس لیفتم از من میشنوید سانتافه بهتر از روا4 هستش چون تست کردم جفتشو حالا این نظر من بود خود دانید .
یاعلی