سدان لوکس G90 نمایانگر اوج لوکسگرایی ارائه شده توسط برند لوکس نوپای هیوندای یعنی جنسیس است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بهعنوان یک پرچمدار و پیشرو برای جنسیس معرفی شد و این برند لوکس بعداً از آن برای مدلسازی محصولات دیگر خود استفاده کرد. G90 برای سال ۲۰۲۰ مورد یک فیسلیفت و بهروزرسانی نسبتاً جامع قرار گرفته و با ویژگیهای جدیدی به بازار آمده اما مطابق این ویژگیهای جدید، قیمت آنهم نسبت به قبل افزایش یافته است.
G90 مدل ۲۰۲۰ در دو تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که تیپ ۳.3T پریمیوم با قیمت پایهٔ ۷۳,۱۹۵ دلار ارزانترین آنها است. این تیپ به پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی آشنای گروه کیا-هیوندای مجهز است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت داشته و زیر کاپوت کیا استینگر و جنسیس G70 هم قرار میگیرد. تیپ بعدی G90 اما که ۵.۰ اولتیمیت نام دارد و تیپ بالا رده محسوب میشود، از یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. کسانی که خواهان خرید این نسخه هستند باید حداقل ۷۶,۶۹۵ دلار پرداخت کنند.
در هر دو تیپ G90 نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به چرخهای عقب منتقل میشود اما جنسیس برای هردو تیپ سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم با قیمت ۲۵۰۰ دلار ارائه میکند؛ بنابراین قیمت تیپ ۵.۰ اولتیمیت در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک به ۷۹,۱۹۵ دلار میرسد؛ بنابراین G90 با این قیمتگذاری به قلمروی آلمانیها وارد شده است زیرا برای مقایسه، قیمت پایهٔ آئودی A8 با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ ۳۳۵ اسب بخاری از ۸۴,۷۹۵ دلار و قیمت بامو سری ۷ در نسخهٔ پایهٔ 740i از ۸۷,۴۴۵ دلار شروع میشود. در همین حال، کادیلاک CT6 با قیمت پایهٔ ۵۹,۹۹۰ دلار با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۳۵ اسب بخاری هم در بازار حضور دارد.
بااینحال هرچند شاید قیمت ۸۰ هزار دلاری برای یک سدان لوکس تازهوارد از برندی ناشناخته شوکه کننده باشد اما G90 ویژگیهای لوکس جدیای را ارائه میکند. بهعنوانمثال، این سدان پرچمدار کرهای برای مدل ۲۰۲۰ به صندلیهای جلویی با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت مجهز شده که میتوانند بر اساس قد و وزن سرنشینان تنظیم شود. صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت بهروزرسانی از طریق اینترنت هم یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه G90 جدید است. این نمایشگر میتواند به دو قسمت تقسیم شود تا اطلاعات و ویژگیهای بیشتری را ارائه کند؛ اما با همهٔ اینها، با توجه به تغییر ذائقهٔ خریداران به سمت شاسیبلندها، به نظر میرسد جنسیس G90 بیشتر از محصولی برای فروش، به یک سمبل برای برند لوکس هیوندای تبدیل شده باشد.
فورد
۲۳ دی ۱۳۹۸همه چیزش عالیه فقط کاش جلو پنجره شو اینجوری طراحی نمی کرد
امیرحسبن
۲۳ دی ۱۳۹۸شبیه ماشین های آمریکایی دهه 90 هست. پروفایلش مدرن نیست. کلاسیک ولی زیباست. البته من اگه باشم با این بودجه کادیلاک می خرم.
حسین وی
۲۳ دی ۱۳۹۸تبریک به طرفداران هیوندا به خاطر این محصول زیبا و دلنیشن ( برعکس سوناتا )
طراحی بیرون ساده ولی بسیار شیکی داره طراحی داخلیم همینطور و تا حدی مانند
طراحی های لکسس هست
در مجموع ایرادی در طراحی و قدرت ماشین نمیبینم ولی باید ببینیم آیا بازار پذیرای
این ماشین هست و اینکه به ماشین هایی مانند lexus ls و bmw 740 و audi a8 خریداران ترجیح میدن یا خیر
NAVID۰۰۹۸
۲۳ دی ۱۳۹۸باید به عقل اَشخاصی که آلمانیها و ژاپنیها رو نمیبیند و این خودرو را میخرند شَک کرد .
افرادی که پول خرید خودرو لوکس را میدهند ، در مرحله اول به برند توجه میکنند .
لکسوس با اون همه کب کبه دب دبه همیشه زیر سایه آلمانها حرکت میکنه ، جنسیس که دیگه جای خود داره .
هیوندای سودی که روی خودروهای اقتصادی به دست آورده را خرج جنسیس کرده و حالا باید دنبال ضرر جنسیس باشه با چنین قیمتهایی با برندی تازه تاسیس .
Joker
۲۳ دی ۱۳۹۸کامنتایی که میزاری فقط واسه خنده خوبن…?
M
۲۳ دی ۱۳۹۸ما تو سیاره ای به نام ایران نشستیم و از روی اوهام درباره برند های سیاره دیگه ای به نام کره زمین حرف میزنیم
Saeed
۲۳ دی ۱۳۹۸امیدوارم کمپانی ناکاربلد هیوندا و زیر شاخه لوکسش جنسیس هر چه سریعتر به خودشون بیان و از راهنماییها و آینده نگریهای این دوستمون که مدتهاست زیر پستهای مطالب این کمپانی زحمت میکشه و کامنت انتقادی مینویسه استفاده کنن تا خدای نکرده چندر قازی که بابت فروش محصولات هیوندا جمع کردن به فنا نره.واقعا نگرانی بلند مدت این بنده خدا بابت ضرر و ورشکستگی احتمالی ابن کمپانی و هشدارهاییکه میده ستودنیه .
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۸شاید
Abbas.Lambo
۲۵ دی ۱۳۹۸آقا نوید عزیز اتفاقا اون عقلی که مشکل داره عقل من و شماس،مطمئن باش اون کسایی که جنسیس رو میخرن آدمای تازه به دوران رسیده و کله خرابی نیستن،چون تازه به دوران رسیده ها برای خودنمایی و جلب توجه هم که شده مستقیم دست رو مرسدس و بی ام و میذارن(یکیشم خودم)،حتی آئودی و لکسس رو هم به زور انتخاب میکنن چه برسه به جنسیس،مطمئن باش اونی که کلی پول بابت این ماشین میده به اندازه ی موهای سرمون بنز و بی ام و سوار شده و الان خواسته یه چیز جدید سوار بشه،به نظر من نباید برای اینکه بقیه قبولت داشته باشن همیشه با همه تو یه جهت شنا کنی،گاهی باید خلاف جهت بقیه شنا کنی،شاید تو یه چیزی کشف کنی که بقیه نکرده باشن!!!(در ضمن کسی منظورمو از اینکه فقط تازه به دوران رسیده ها بنز و بی ام و رو انتخاب میکنن اشتباه نگیره)
ایمان
۲۳ دی ۱۳۹۸نسخه فول آپشن و رده بالاشو به تیپ پایه BMW سری ۷ ترجیح میدم !!!!
Malt hill
۲۳ دی ۱۳۹۸ابهت اش منو کشته
منو یاد کادیلاک های قدیمی میندازه.
جسارت هیوندا قابل ستایشه .همیشه می خواد سری تو سر ها بشه.
Saman
۲۳ دی ۱۳۹۸بسیار زیبا و اشرافی هستش کیفیت تولیدات رده بالای کره ای هم که تضمین شده هست دلیلی نداره که قیمتش پائین باشه کاملن بر محصولات پر دردسر و سرشار از استهلاک آلمانی ارجهیت داره و همطراز تولیدات لوکس امریکائی و ژاپنی هست احتمال موفقیتش کاملن بالاست.
کیان
۲۳ دی ۱۳۹۸از رولز رویس و بنلی هم سرتر هست و به اونها هم ارحجیت داره !!
کلا به همه چیز ارجحیت داره !!!
کلا اول کالای لوکس باید جنسیسیت داشته باشه و بعدش ارجحیت !!!
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۳۹۸نوید جان هیچ وقت دنیارو از یک سوراخ نبین سعی کن از چندتا سوراخ ببینی بخدا لذتش خیلی بیشتره?
net
۲۳ دی ۱۳۹۸جلوپنجره و رینگ و چراغ عقب متصل بد هست و چراغ متصل عقب برعکس پایین بد شده اگر خط وسط چراغ عقب بالا بود مثل چراغ عقب متصل گرنجور نسل پنجم و چراغ عقب متصل ایودی a8 بود بهتر بود
moein
۲۳ دی ۱۳۹۸وقتی طرف سازنده خودش رو باور داره و این قیمت رو روی ماشین گذاشته،پس از جانب خودش مطمئنه
و میخواد این اطمینان و باور رو به خریدارها و مردم القا کنه
جدای از بحث برند و اصالت و سابقه؛این چیزی که الان دارم میبینم،هیچ کمبودی شاید بین بقیه رقبا نداشته باشه
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۸عجب رخی داره دمش گرم
علی
۲۳ دی ۱۳۹۸چرا لوگوی استون مارتین رو کاپوتشه؟
Hamid.ss
۲۳ دی ۱۳۹۸اون لوگوی خودشه حاجی
علی
۲۳ دی ۱۳۹۸با هفتادتا بلکه هم بیشتر کسی بابت ماشین کره ای پول نمیده
ds با اون همه نواوری و طراحی عالی سواری نرم هم جرات نکرد همچین ماشینی با این قیمت تولید کنه
رستم
۲۳ دی ۱۳۹۸مگر اینکه فک فامیل کارمندا هیوندای اینو بخرن
samurai
۲۳ دی ۱۳۹۸تعداد فروش 16 دستگاه 2020
خریدار کره ایا ساکن امریکا :)) اونم مشکلداراشون
کسی مثلا لکسوس ls رو ول میکنه اینو میخره یا بنز و بی ام و هم همینطور
رستم
۲۳ دی ۱۳۹۸دی اس خیلی خوبه لامصب
Hadi jafari
۲۴ دی ۱۳۹۸تا کی میخایم با تعصب زندگی کنیم
کیفیت داشته باشه
فرقی بین کره ژاپن یا امریکا نیست
چه بسا یه مدل کره ای بسیار بهتر از یه مدل المانی و بالعکس
Sst
۲۴ دی ۱۳۹۸کمپانی کادیلاکو بردی زیر سوال با این حرف…