هیوندای به تازگی قیمت نسل جدید سانتافه که به عنوان مدل ۲۰۱۳ شناخته می شود را اعلام نمود؛ بدون درنظر گرفتن مبلغ ۸۲۵ دلاری که به عنوان حداقل هزینه تحویل و حمل و نقل به بازارهای مختلف است، قیمت پایه ای این شاسی بلند کره ای از ۲۴,۴۵۰ دلار آغاز می شود. شما با چنین مبلغی خودرویی در اختیار دارید که با پیشرانه چهارسیلندر ۲.۴ لیتری می تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت به چرخ های جلویی خود منتقل کند . . . .
با پرداخت مبلغی معادل ۱,۷۵۰ دلار می توان این خودرو را با سیستم همه چرخ های محرک (AWD) سفارش داد. همچنین میزان مصرف سوخت آن نیز ۱۰.۲ لیتر در شهر، ۷.۱ لیتر در جاده و در نهایت حدود ۹ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است. رینگ های ۱۷ اینچی، ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای به همراه ایربگ زانو برای راننده، سیستم کمکی آغاز حرکت (Hill-start Assist Control) و سیستم کنترل شتاب در سرازیری (Downhill Brake Control)، پاور ویندوز و سیستم پخشی با شش اسپیکر با قابلیت ارتباط بلوتوث و تهویه مطبوع اتوماتیک ازجمله مشخصات استاندارد این مدل خواهند بود.
اما اگر این مدل پایه ای از سانتافه جوابگوی انتظارات شما نیست باید به سراغ مدل اسپرت بروید که پیشرانه دو لیتری توربو داشته و قدرت و گشتاور آن به تریبت معادل ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۴ نیوتن متر است. مصرف سوخت سانتافه اسپرت ۱۰.۷ در شهر، ۷.۶ در جاده و ۹.۴ لیتر در سیکل ترکیبی است. قیمت مدل های پایه این خودرو نیز که بصورت دیفرانسیل جلو و با رینگ های ۱۹ اینچی، اگزوزهای کرومی و استارت دکمه ای عرضه می شوند ۲۷,۷۰۰ دلار است.
ناصر
۱۸ مرداد ۱۳۹۱ای خدا تا کی ما توی این کامنتا بگیم خوشگله،جذابه ، با وقاره ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا ما باید حسرت داشتن یه همچین خودرویی رو به گور ببریم؟
نمیگم نمیشه خریدش …..نه میشه ولی درصد خیلی پایینی از اقشار جامعه( مرفهین بی درد) میتونن سوار اینجور ماشینا بشن و بقیه جوونای ایرونی فقط باید حسرت بخورن وکلی سگ دو بزنن که شاید بعد از چند سال بتونن یه پراید از دم قسط بردارن
واقعا که کار ما فقط دیدن این تصاویر و حسرت خوردنه!!!
reza
۱۸ مرداد ۱۳۹۱ناصر جان زندگیتو مثبت ببین!
Morteza
۱۸ مرداد ۱۳۹۱ما که می تونیم عکساشو ببینیم خیلی ها نمی تونن. یا امکاناتشو ندارن یا رو تخت بیمارستان یا …..
بیاین همه با هم برای مریضا دعا کنیم،شکر گذار خدا باشیم که می تونیم راه بریم،حرف برنیک ،بشنویم ، نگاه کنیم………
mory
۱۸ مرداد ۱۳۹۱آقا مرتضی درست میگی سلامتی بهترین نعمت
اما نباید مباحث رو با هم قاتی کرد
این ظلم که در حق ما میشه
تو ایران …
آخه چی بگم
فرید
۱۸ مرداد ۱۳۹۱مرتضی جان مملکت که پیشرفت کنه هم برای اونی که رو تخت بیمارستان اوضاع بهتر میشه هم برا اونی که فقط عکس ماشین ها رو میبینه، چه بسا که خیلی از اونا که رو تخت بیمارستانن به دلیل همین بوده که فقط عکس ماشین ها و جاده های ایمن رو دیدن.
ایدین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱تاصر جان اگه همه طرز فکر شما رو داشتن هیچ کس به هیچ جایی نمرسید تو زندگیش .اون کسی که ماشین میخره براش تلاش کرده …
ali
۵ شهریور ۱۳۹۲واقعا که ایدین
سلمان
۱۸ مرداد ۱۳۹۱دیگه برای ما عادت شده با قیمت پایه 27000 دلار بعد از احتساب مالیات و عوارض و دلار 5000 و سایر ارگانها می تونید با 99000000 فقط نگاهش کنید
تازه این کره ای هستش آلمانیشو که دیگه نگاهم نمیشه کرد
Matin
۱۸ مرداد ۱۳۹۱اگه دست یک مشت شکم پرست مفت خوره دزد از این ماشین کوتاه بشه میشه حداکثر با 32 یا34 میلیون این ماشینو بره خودت کنی !
مصطفی
۲۷ مهر ۱۳۹۱جنابعالی خیلی پرتی این قضیه ی دلار یه راهی هست که شرکتهای واردکننده برای شیره مالیدن به سر شماها استفاده میکنن یعنی شما خیال میکنی خودرو با دلار وارد میشه؟؟!!!
برای روشن شدن شما و دیگران خودرو با درهم امارات وارد میشه به دلار فروخته میشه حالا به نظرت چرا یه همچنین چیزی انجام میگیره؟
دلیلش اینه که نوسانات دلار زیاده همین.
مرتضی
۱۸ مرداد ۱۳۹۱واقعا عالیه
اگه تو کشوری غیر از ایران بودم میتونستم این ماشینو تو کمتر از یک سال بخرم ولی تو ایران باید ده سال کار کنم و هیچی نخورم تا بتونم بخرمش
دیگه نمیدونم به مسئولامون چی بگم چون دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
خدا بزرگه
احسان
۳ دی ۱۳۹۱اگه بعد 10 سال یکباره دلار دوبل نشه
saeed kh
۱۸ مرداد ۱۳۹۱بد نیست!
nima
۱۸ مرداد ۱۳۹۱ای خدا ما باید حسرت ماشینای کره ای رو هم بخوریم افسوس
سیاوش
۱۸ مرداد ۱۳۹۱تا کی قیمتهای خارج از ایران و با داخل ایران مقایسه کنیم و حرص بخوریم چرا مارو دارن تو ایران سرکیسه می کنن فقط به جرمه ایرانی بودن
محمدحسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱وضع اقتصادی خرابه…تو خود آلمان طرف با پورشه کاین و بی ام و سری 7 اومد باک بنزینشو پر کرد و 138 یورو قیمت بنزینش شد…چون پول نداشت فرار کرد…ببینید اونا دارن ماشینهای گرون سوار میشن ولی هزینه های زندگی اونجا خیلی بالاتره…ما ارزون تر از همه دنیا هستیم ولی چون حقومامون کمه کفاف زندگی رو نمیده…
ما باید یاد بگیریم مثل مردم دنیا بخصوص مردم ژاپن داخل شهر از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم…نه مثل اغده ای ها هر کدوم یه ماشین شیک برداریم بریم بیرون پوز دادن…اونم تک سرنشین…تو این ترافیک تهران کجا میخوای بری…بوگاتی و پراید تو این ترافیک یکی هستند…
بهتره مسئولین فکری به حال ترافیک و آلودگی هوا کنن…که این هوا داره با گرد و خاکش ما رو میکشه…ماشین خارجی پیشکش…
پرهام
۱۸ مرداد ۱۳۹۱حالا یه نفر تو آلمان این کارو کرده همه آلمانی ها که اینطور نیستن.
وجود سیستم حمل و تقل عمومی با کیفیت هیچ ربطی به محروم شدن ملت از سوار شدن خودروها روز و با کیفیت رو نداره
فرید
۱۸ مرداد ۱۳۹۱تو خیلی شهرهای دنیا جند برابر تهران ماشین هست ولی با برنامه ریزی و خیابان های درست تونستن ترافیک رو کم کنند.
دیگه تو دنیای امروزی نمیشه بدون ماشین بود.
من خودم تنها باشم بخوام برم سرکار یا داخل شهر ماشین نمیبرم، ولی بخوای خرید کنی و بری مهمانی و… بدون ماشین خیلی سخته، یه بار تو تعطیلات عید ماشین نداشتم شب بعد از بازگشت از خونه اقوام با زن و بچه نردیک یک ساعت یا بیشتر علاف اتوبوس و تاکسی شدم،مسیر نیم ساعته رو 2-3 ساعت علاف شدم، آخرش هم سه چهار بار سوار و پیاده شدم و کلی کرایه دادم تا رسیدم.
تا اتوبوسها که پولی شدن هر وقت بخوان می پیچونن میرن، یه بار شب زمستون تو سرما یک ساعت ایستادم برا اتوبوس آخرم با دربست رفتم خونه.
فقط مترو کارش منظم تر است.
javad
۱۸ مرداد ۱۳۹۱دوستان عزیزم تمام حرفهای شما درست،به خدا منم دلم خیلی پره و خودم تا الان یه رمان از بدبختی خودمون در صنعت خودرو تو سایتهایی که عضوم نوشتم ولی میشه دیگه کمتر از این حرفها بنویسید،توی هر مطلب فقط از بدبختی و بی پولی و دزد بازار کشور میگیم و خبری از خود مطلب نیست!، در این سایت عالی بهتر نیست به بحث علمی تر راجع به هر مطلب صحبت کنیم تا هم یاد بدیم و هم یاد بگیریم
فرید
۱۸ مرداد ۱۳۹۱بحث علمی بدون تجربه فایده نداره، میشه مثل دانشگاه ها و مدارس فنی که فراق التحصیل هاش وقتی بیرون میان بلد نیستن یه پیچ رو باز کنن.
سیاوش
۱۸ مرداد ۱۳۹۱وقتی به هیچکدام از یاد گرفته ها عمل نمیشه و فقط سودجویی واسشون ملاک شده چرا یاد بدیمو یاد بگیریم شما فکر می کنید دانشجو های ما کم طرح های جدید به ایران خودرو دادن و رفته زیر دست یه مدیر […] که فقط حقوق سر ماهش واسش مهم و رد شده اصلا دیگه دوست نداریم کسی چیزی یاد بگیره کارمون شده عکس نگاه کردنو نظر دادن تو اروپا طرف تست می کنه نظر میده ما عکس می بینیم نظر میدیم می خوایم چیزی هم یاد بدیمو یاد بگیریم دوست عزیز اصلا با شما موافق نیستم
N.I.M.A
۱۸ مرداد ۱۳۹۱من واقعا از مسئولین تشکر میکنم که گمرک ماشین ازاد نیست و آن هم دلیل دارد:تولیدات داخلی غولهای اتومبیل سازی جهان از جمله سایپا و ایران خودرو با محصولات بسیار شکیل و جوان پسندشون آسیب نبینند.باتشکر.
مرتضی بازیاری
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ما هم که دیروز پیام گذاشتیم و عقده های دلمون رو خالی کردیم حالا که سر میزنیم میبینیم سایت پدال نظرمونو پاک کرده
لطفا نگید که شما هم عین بقیه دولت نمیذارید مردم حرف دلشون رو بزنند
سعید
۲۰ مرداد ۱۳۹۱بابا زیاد به این پدال گیر ندین میخاین فیلتر شه.. همینقدم که اوکی میده معلومه از اونا نیست!!
محمد رضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۱بهتر است دولت عدالت پرور در فکر ایجاد تعدادی اصطبل در هر شهری جهت تولید الاغ جهت حمل و نقل باشد.
ماهر
۱۹ مرداد ۱۳۹۱اقا ناصر چرا نباید داشته باشیم چون 150% گمرک میاد روش چون پول ایران دیگه ارزش نداره چون دولت میخواد ماشینای آدم کش خودشو به مردم بفروشه چون بدبختیم پارس چی داره که قیمتش21 میلیون تومنه بعد هیوندا آزرا که ته ماشینه فقط16000دلار!!!!!!!!!! افسوس افسوس افسوس!
jhiar
۱۹ مرداد ۱۳۹۱اقای محمد حسین در حالیکه درامد سرانه توی المان بالاتراز30000 یورو هست واین اقا خودروش بالای 100000یورو قیمت داره چطور 136 یورو نداشت تازه پول هم نداشت چرا فرارکرد جرمی نکرده نمیدونم مارو چی فرض کردی.راستی این خبرو ازکجات دراوردی غزیز
اوین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان به نظر من هر کس این جور ماشینی داره حتما براش زحمت کشیده و حقش.درضمن قدر این کشورمونو باید بدونیم و افتخار کنیم که ایرونی هستیم وتنها کسی که میتونه اختلاف فقیروپولدارو از بین ببره امام زمان.اللهم کل ولیک الفرج.برمحمدوال محمد صلوات.برسجده هرنماز مهدی صلوات.
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱آقای jHAIR اگه یکم واقع بین باشی و به اخبار نگاه کنی می فهمی که من از خودم درنیاوردم…
آره وضع آلمان از ما بهتره ولی این دلیل نمیشه که همه آلمانی ها می تونن از پس مخارج زندگی بربیان…
از خودت هم رقم نگو حقوق اونا 30000 یورو نیست…
من خودم سال گذشته رفتم آلمان برای دیدن داییم که تو یکی از شعبه های شرکت اینتل کار می کنه…حقوقش بود 7000 یورو…حقوق پرستار هم 5500 یورو…
چرا الکی از خودت رقم می نویسی…من تو رو خر فرض کردم یا تو همه ما رو…
موسسه های بین المللی هم از کاهش رتبه اقتصادی آلمان هلند و لوکزامبورگ که اقتصادهای پایدار منطقه یورو بودند ولی حالا نقدینگیشون کاهش یافته خبر میده…
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۱آقای ممد حسین عزیز . اگر همین دایی جنابعالی 7000 یورو حقوق میگیره و یک باک بنزین 138 یورو میشه با حقوقش میتونه حداقل 50 بار بنزین بزنه.حالا اگه توی ایران 600 هزار تومان حقوق بگیری و یک باک بنزین آزاد حدود 40 هزار تومان باشه 15 بار میتونی بنزین بزنی!!!!یه جور دیگه حساب میکنم: اگه اونجا 4 بار در ماه سوختگیری کنی حدود 8% حقوقت میره اما توی ایران حدود 27% حقوقتو باید بدی.اگه اشتباه میگم بگین
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱آقا پرهام یکی نبود چند تابود…بعدش هم قرا نیست که برای تهیه یه گزارش 100 نفر رو نشون بدن دو سه نفر رو نشون میدن بعد میگن وضع اینطوریه…من این خبر رو تو 20:30 دیدم
jhiar
۱۹ مرداد ۱۳۹۱عزیزم اولادرامد سرانه کلابا حقوق ماهنه فرق میکنه دوما این اقایی که ب او سری 7 سوار میشه جز قشر طبقه بالاس پس بازم میگم این پولا واسش چیزی نیست سوما گفتی منبعت کجا بود؟
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱تو خود آلمان هم 1/3 بچه های آلمانی زیر خط فقر هستند و والدینشون نمی تونن هزینه حتی یه وعده غذاشون رو تأمین کنند…موسسه بین المللی FAO هم ابراز نگرانی کرده چون تعداد سازمانهای خیریه که به فقیرها تو آلمان غذا میدند از 4 سازمان به بالای 2000 سازمان رسیده…
من نمیگم وضع ما خوبه…وضع مردم ما هم افتضاخه…
ولی همه چی ماشین نیست که شما به کشوری مثلا آلمان نگاه می کنید که بنز سوار میشن بعد فکر می کنید که همشون پولدارن…
ما یه فامیل تو آذربایجان داشتیم اومده بود تبریز اونم با بنز CLK بهتون بگم از ما که ماشینمون 20 میلیونیه بنزین خواست باورتون میشه…نمیشه؟؟؟
یه بار باکشو تو باکو پر کرده بود داده بود 420 هزار تومان…البته واحد پول اونا شیروانه…من به تومن تبدیلش کردم…
خودمون یه بار سال 1383 با ماشین شخصی رفتیم ترکیه…یه باک بنزینمون شد 220 هزار تومن…دیگه قلط کردیم با ماشین شخصی نرفتیم مسافرت خارج کشور…ایران هر چی باشه از اونجا ارزونه…
من جوجه کباب رو اینجا می خورم 7000 تومان ولی تو ترکیه خوردم 80 هزار تومن اونم به درازی و خوشمزگی کباب ایرانی نبود…2 هزار تومن هم ارزش نداشت…
فرید
۱۹ مرداد ۱۳۹۱تو آلمان دولت خرج بچه رو میده اگه پدر مادر نتونن از بچه نگه داری میشه!
این قیمت ها هم که به تومن تبدیل میکنی به دلیل ورشکستگی و ضعف پول ماست.
بی نام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲حالت خوبه؟؟
الان منظورت اینه که اینجا همه چی ارزونه اونجا گرون؟
شما پول ایران رو تبدیل کردی به ارز رفتی اون ور خرج کردی…یعنی نمیفهمی پول ایران بی ارزشه؟؟ها؟ یکم به مغزت فشار بیار حالیت میشه…اون پول چلوکبابی که تو دادی واسه اونا پولی نیست
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱درسته اینا ربطی به مجله پدال نداره…منم معذرت می خوام از آقای سردبیر…
بچه ها ما داریم هزینه استقلالمون رو میدیم…
هزینه روی پا ایستادن خودمون رو میدیم…
فکر کردید من دوست ندارم مردم ماشین های روز دنیا رو سوار بشن و این حسادتهای بچه گانه که مردم درگیرش هستند جمع بشه…
یه زنی با پراید میاد زن برادر همسرش با پژو پارس…همسرشو تحت فشار میزاره تا به زور قرض و قوله و قسط یه ماشین تو اون رنج قیمتی بخره تا پوز بده…
درد ما فعلا سیر کردن شکم مردممون هست و اشتغال آفرینی…حتی با حقوق 400 هزار تومن…درد ما ازدواج جوانهاست…که به علت نداشتن کار کار کار فقط کار نمی تونن ازدواج کنن و فساد داره بیشتر میشه…درد ما لامبورگینی سوار شدن شما نیست…پژو پارس هم همون کاری رو می کنه که لامبورگینی واستون می کنه…هر دو تاشون شما رو به مقصد میرسونن…با این تفاوت که با لامبورگینی می خواهید خودتون رو نشون بدید…و به اصطلاح روزانه ماشینتون دختر کش باشه…
ایجاد اشتغال مهمترین دغدغه مردمه…اشتغال حل بشه…ازدواج هم حل میشه…مسکن هم حل میشه…ماشین هم حل میشه…
فرید
۱۹ مرداد ۱۳۹۱منظورت از استقلال وابستگی شدید به واردات و استثمار شدن توسط چین و روسیه است؟
کسی لامبورگینی نخواست.
ما به همین ماشین های ایمن و معمولی و ارزان و بروز مثل تویوتا و نیسان و مزدا و هیوندا و کیا راضی هستیم.
منتها به قیمت واقعی.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۱اشتباه نکن دوست عزیز با اشتغال ماهی 400،000 تومان نه مشکل ازدواج حل میشه نه مسکن و نه ماشین. سرتو از تو برف در بیار دوست عزیز!!!ازدواج ها همه رفته بالای 30 سال اونم از مجبوری به خاطر آرزوی مادر پدرها .
سعید
۲۰ مرداد ۱۳۹۱محمد حسین چی میگی بابا تحیرم خارجی هیچی. بابا ما تحریم داخلیم..!!
بی نام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲شما یا سرت زیر برفه…یا از روی شکم سیری این حرفا رو میزنی
لامبورگینی؟؟؟ نه اینو نخواستیم ..من به شخصه به یه زانتیا راضی بودم…ولی از فلان قیمت یهو دوبرار شد….چرا باید همچین پولی بابت این ماشین بدم؟؟این افزایش قیمت فقط در عرض یه ماه بود..کجای دنیا همچین اتفاقی میفته…..الان یه پراید 16میلیون قیمت داره…مثلا حقوق یه کارمند متوسط 700هزار تومن باشه..تقریبا میشه با دوسال حقوق کارمند(کل حقوق) میشه یه پراید خرید…همچین چیزی هیچ جای دنیا نیست
لیزینگ خودرو رو در نظر بگیر..میری یه پراید بخری..5 میلیون پول پیش میدی بقیه قسطی….یعنی تا 6 سال ماهی 250 هزار تومن بدی..واقعا خنده داره
حسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ایول محمد رضا،مسولین حرف محمد رضا رو جدی بگیرند.مصرف بنزین پایین میادواز اون به بعد از علف به عنوان سوخت استفاده میشه!!! از کجا معلوم شاید مهندسین گاز سوزش هم کردند.
فرید
۱۹ مرداد ۱۳۹۱من یک دوست انگلیسی دارم.
تا همین چند سال پیش کارگر موقت بود امسال دائم شده، لباس کار کارگری می پوشه و در یک انبار ساده کار میکنه، دو سال پیش مسافرت رفته بود آفریقا اونجا که حیوانات رو از نزدیک می بینن و سال اخیر هم در اسپانیا یک ویلای لوکس با استخر کرایه کرده بود.
اصلن با حرف های شما جور در نمیاد.
محمود
۲۰ مرداد ۱۳۹۱ما مردم ایران همگی داریم چوب کارگرهای ایران خودرو و سایپا رو میخوریم
برای اینکه اونا بیکار نشن مسوولین نمیتونن خط تولید رو مکانیزه کنن چون درین صورت 70 درصد کارگرای خودرو سازها باید اخراج بشن
به این دلیله که ما باید ماشین رو 4 برابر قیمت واقعیش بخریم تا دولت حقوق اون کارگرهارو بده
از طرفی هم چون این شرکتها در کل دولتی هستند اینطوری سود هنگفتی به جیب دولت مره
به امید روزی که تمام ماشین سازی ها خصوصی بشن تا دولت ها حقیقتا بشن حامی مردم
محمدحسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۱آقا محمد شاید بنزین بیشتری بتونی نسبت به ایران بزنی ولی خرج خوراک و پوشاک و مسکن و گاز و برق . تلفن و آب و هزار تا مالیات دیگه حقوقتو خیلی کاهش میده تو اروپا…
فکر نکنین اروپا جای رویایی هست…هر کاری کنید ازتون مالیات می گیرن…
نه مثل ایران که کسبه مخصوصا طلافروش ها دو تا دفتر دارن یکیش رو به هیچ کسی نشون نمیدن یکیش رو هم به مامور مالیات نشون میدن که صحیح نیست…
بعد انتظار دارن مالیات هم ندن…واسشون پیست اتومبیل رانی و آسفالت صاف و مکانهای تفریحی بزنن…
دولت هم بلده حقوق کارمندها رو بتا به دستشون نرسیده مالیاتشو کسر کنه…
اگه کارگر ویلا گرفته تو اسپانیا که بعید میدونم…
پس 34 درصد بیکار اسپانیا چیه؟؟؟
دانشجوهای انگلیسی که هزینه دانشگاه 3 برابر شده و نمی تونن بدن چیه؟؟؟فکر کردین تو اروپا ماشینهای آنچنانی سوار میشن…
یه سر به ایتالیا بزنید با 1.5 میلیون می تونید برید…
می بینید که خیابونها پره از فیات و آلفا رومئو و وولکس و اسمارت و این جور ماشینهای کوچولو…
خیلی خوش شانسید اگه بتونید یه فراری ببینید…
این ماشینها واسه عربهای مفت خوره که روی نفت و گاز نشستن بعد خودشون عرضه ندارن ماشین بسازن لامبورگینی ایتالیا رو سوار میشن
hosein
۱۲ شهریور ۱۳۹۱اقا اینا هر جی بکن تو هم باید باور کنی؟ تو اروپا هر شخص که کمتر از 48 ساعت در هفته کار کنه بیکار حساب میکنن اما اما اینجا گدایی رو هم شغل میدونن با این حال نرخ بیکاری مون مس همه که تازه 34 درصد دروغه
میثم
۲۰ مرداد ۱۳۹۱جالبه هر نسل جدیدی که از یک خودرو وارد ایران میشه 10_20 میلیون با نسل قبلیش تفاوت داره! و صاحبان نسل قدیم هم چون میبینن نسل جدید گرونه، قیمت ماشینهای خودشونم میبرن بالا میکشن روش! فکر کنم همینطوری پیش بره در سال 2020 خرید واسه یه سانتافه 2020 باید میلیاردی پول بدیم.. یه سانتافه مدل 2012 هم قیمتشو میرسونن 400 میلیون!
آبادان
۲۰ مرداد ۱۳۹۱بیایین آبادان زندگی کنین عوضش ماشین خوب سوار شین
Kurosh
۲۱ مرداد ۱۳۹۱می گم یکمم عمل کنیم بد نباشه به خدا?!! بیاین بریم دم ایرانخودرو و سایپا تظاهرات کنیم و کلاً یه جوری موی دماغ شون بشیم؛ بازم بی تاثیر نیست!
سیاوش
۲۱ مرداد ۱۳۹۱همچین میگن ماشین خوب مال عربهاست انگار ما نفت و گاز نداریم
ما الان نفت و گاز داریم وضعمون اینه فکر کن مثل اروپا نفت و گازم نداشتیم دیگه چی میشد…
پس افرین به اروپا ییها که بدون نفت و گاز اینجوری زندگی می کنن.
عطا
۲۱ مرداد ۱۳۹۱تا کی باید عقب موندگی صنعت خودمونه ببینیم؟ من پارس دارم.وقتی دنده عوض می کنم اینگار داشبورد ماشین داره از جاش در میاد!!! فقط پول مردمو بخورین…
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۱میگم این موتور 2 لیتری که این داره اندازه یه 3/5 لیتری که قدرت داره؟
سجاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۱پیشنهاد میکنم همگی یک بار کتاب قلعه ی حیوانات،نوشته ی جورج اورول رو بخونید…