ویژگیهای جنسیس GV80 بهتدریج در حال افشا شدن هستند و حالا جدیدترین گزارش از کرهٔ جنوبی مشخصات دقیق این کراساوور لوکس هیوندای را لو داده است. به گفتهٔ این گزارش، GV80 در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور در بازار داخلی کرهٔ جنوبی عرضه خواهد شد. این موتور که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود، کراساوور جنسیس را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
یک ماه بعد اما جنسیس دو موتور بنزینی را برای GV80 ارائه خواهد کرد. موتور بنزینی اول یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد. کراساوور جنسیس با این موتور برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۶.۹ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما خریدارانی که خواهان عملکرد بالاتری هستند میتوانند سراغ موتور بنزینی دوم بروند که از نوع ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ است. این موتور ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را به ۵.۷ ثانیه کاهش میدهد.
گفته شده است کراساوور میان سایز جنسیس ۴,۹۴۵ میلیمتر طول، ۱,۹۷۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۱۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۵۵ میلیمتر است. برای مقایسه، طول، عرض و ارتفاع بامو X5 به ترتیب برابر با ۴,۹۳۵ میلیمتر، ۲,۰۰۴ میلیمتر و ۱,۷۵۳ میلیمتر است. در این گزارش همچنین عنوان شده است که در این کراساوور کرهای از قطعات آلومینیومی زیادی استفاده شده است.
احتمالاً این قطعات سبکوزن شامل کاپوت، درها و درب صندوق بار میشود که کاهش وزنی در حدود ۴۰ کیلوگرم را به همراه خواهند داشت. قیمت جنسیس GV80 در کرهٔ جنوبی از ۵۸.۵ میلیون وون معادل ۴۹ هزار دلار آغاز شده و در نسخهٔ دیزلی فول آپشن به ۸۲.۵ میلیون وون معادل ۶۹ هزار دلار میرسد. انتظار میرود این خودرو اواخر امسال رسماً رونمایی شود.
MOHAMMAD.DEMON
۲۲ آذر ۱۳۹۸نظر شخصی
نمای جلو خوبه
از بغل هم خوبه
نمای عقب زیادی پهنه
مشخصاتش بد نیست
کابینش به جای اسپورت بودن باید کلاسیک تر میبود
قیمتش منطقی هست
هر چند میتونستن بهتر هم باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۸اگر با این طراحی ارائه بشه ، باید منتظر استقبال کم و ضرر روی این خودرو باشه .
بیشتر یاد چینیها میوفتم تا کره ایها .
جنسیس بخاطر سالها تولید شاسی بلند ، باید قویتر عمل کنه .
amin
۲۲ آذر ۱۳۹۸طراحی اصلا خوب نیست
خصوصا نمای عقب
gonzal
۲۲ آذر ۱۳۹۸آقا این کی به تولید میرسه، خودم اولین خریدارشم!
مهدی
۲۲ آذر ۱۳۹۸افرین عجب طعنه ای انداختی به دوستان کارشناس البته که توهم داشتن یا تیکه انداختن به این چیزا خودش عالمی داره
مهدی
۲۲ آذر ۱۳۹۸دوستانی میبینم که با دیدن عکس یک برند امریکایی رگ غیرتشون بالا میزنه و با امدن تصویر یک برند کره ای واعسفا سرداده از بدبختی کره ای ها و اینده تاریک هیوندا دادشان به هوا میرد یا دوستی که با دیدن عکس باواریایی چنان دم از کیفیت داخل خودرو میزند که ادم لحظه ای شک میکنه که اینجا ایران است یا نمایشگاه خودرو دیتروید و جوری از کیفیت ان لب به سخن میارن که هوش از سر ادم می پره حال افسانه بافی های ژاپنی به کنار . دوستان بهتره به جای سیر در عالم خیال و فضای مجازی و کل کل های دبیرستانی یکم به دنیای واقعی برگردیم جای که پراید رسید به بالای پنجاه میلیون و ما به جای داشتن یک خودروی حتی جهان سومی باید تو صف گاز عمرمون هدر بدیم امیدوارم پدال پاک نکنه وسلام
علیرضا
۲۲ آذر ۱۳۹۸نمای جلو خیلی خوب و هماهنگه با سابقه جنسیس.اما عقب خودرو تنبله و از نمای جلو حسابی عقب افتاده.داخل خودرو سطح متوسط به بالاس.ولی چرا اینقدر موتورهای معمولی روی جنسیس سوار شده.انتظار یه موتور ۴۰۰ اسبی با شتاب ۴ یا ۵ ثانیه ای داشتم