خودروسازان در حال آغاز تحویل خودروهای مدل سال ۲۰۲۲ خود هستند و خریداران نیز میخواهند همه محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین مدل را انتخاب کنند. پس از معرفی نسل جدید هیوندای توسان زمان به انتشار جزئیات قیمتگذاری آن رسیده است.
جدیدترین نسل این کراس اوور کرهای با ۱۵ تریم شامل نسخههای ساده و هیبریدی و البته مدلهای اسپورت در دسترس میباشد؛ اما صرفنظر از انتخاب شما، جدول زیر نشان دهنده قیمت و جزئیات توسان ۲۰۲۲ میباشد:
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
SE | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۴,۹۵۰ |
SEL | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۶,۵۰۰ |
SEL Conv | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۲۹,۱۰۰ |
SEL Premium | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۰,۸۰۰ |
Limited | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۴,۷۰۰ |
SE | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۶,۳۵۰ |
SEL | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۷,۹۰۰ |
SEL Conv | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۰,۵۰۰ |
SEL Premium | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۲,۲۰۰ |
Limited | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۶,۱۰۰ |
علاوه بر مدلهای درونسوز نسخههای هیبریدی توسان ۲۰۲۲ نیز در دسترس میباشد. دیگر ویژگی خاص این مدلها سیستم چهار چرخ محرک استاندارد HTRAC است که دارای حالتهای ویژه برای شرایط سخت است.
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
Blue HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۲۹,۰۵۰ |
SEL Convenience HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۱,۶۵۰ |
Limited HEV | turbocharged 1.6-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۷,۳۵۰ |
اما در بخش مقابل هم نسخه N Line توسان قرار دارد که با ویژگیهای اسپورتی همراه شده است. این مدل یک پله پایینتر از نسخههای پرچمدار N قرار گرفته و کابین و ظاهر گیراتری را نسبت به مدلهای استاندارد ارائه میکند. قطعاً این پکیج باعث نمیشود توسان به خودروی اسپورت تمامعیاری تبدیل شود اما به خاطر سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و ویژگیهای بصری همچون کیت بدنه جدید، دو خروجی اگزوز و رینگهای ۱۹ اینچی از سایر مدلها متمایز میشود.
مدل | پیشرانه | گیربکس | انتقال قدرت | قیمت (دلار) |
N Line | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | Front-Wheel-Drive | $۳۰,۶۰۰ |
N Line | ۲.۵-liter four-cylinder | Eight-Speed Automatic | All-Wheel-Drive | $۳۲,۰۰۰ |
هیوندای همچنین به بحث گارانتی و نگهداری توسان جدید نیز اشاره کرده است. در بخش نگهداری پوشش سهساله یا ۵۸ هزار کیلومتری (هر کدام زودتر فرا رسد) دورههای تعویض روغن و تغییر محل چرخ ها وجود دارد. گارانتی احساسبرانگیز هیوندای نیز برای قوای محرکه به ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر رسیده و کل خودرو نیز گارانتی ۵ ساله یا ۹۶ هزار کیلومتری دارد. این خودرو به مدت ۷ سال نیز در برابر خوردگی و زنگزدگی گارانتی شده است.
هیوندای توسان ۲۰۲۲ در بازاری بسیار رقابتی حضور دارد. اگرچه برخی از تریم ها از نظر قیمتگذاری بسیار عالی عمل نکردهاند اما واقعیت این است که توسان جدید پاسخگوی تمامی نیازهاست.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۳۹۹آی دوستانی که مدام محکومم میکردید که چرا انتقاد از کره و هیوندای میکنم ، کجا هستید !!!
به این میگن هیوندای خوب که از اولین مقالهای هم که پدال از توسان گذاشت تمجیدش کردم به خصوص طراحی داخلیش .
اما یه نکتهی ریز در مورد گارانتی قوای محرکه ، گفته ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر که یجوری بازی با افکار و جو دادن هست !
خب همون ۵ یا ۷ سال چه فرقی میکنه وقتی ۱۵۰ یا ۱۶۰ هزار کیلومتر بیشتر میرفتید ، گارانتی باطل میشد !
زمانی گارانتی را میشه بزرگ جلوهاَش داد که ۱۰ سال یا بدون محدودیت کیلومتر باشه یا بالای ۲۵۰ هزار کیلومتر !
مثل قضیهی همراه اول شده که یه زمانی ۱۰هزارتومن کم میکرد و حدود ۱۰۰۰ دقیقه مثلاً رایگان صحبت میکردید در حالی که واقعاً ارزشمند بود و هرچقدر هم که با موبایل صحبت میکردید باز هم ۱۰۰۰ دقیقه تموم نمیشد ، ولی تازگیها فهمیدم همراه اول اومده ریز خوشمزگی در آورده و دقیقهی مکالمه را رسانده به ۳۰۰۰ دقیقه و قیمت را به حدود ۴۰ هزار تومن ، خیلی حرفه که انگاری مثلاً منت سر ما گذاشته ، یه جورایی ریز سر میبرند که هم شرکت نفع میبره با گرانتر کردن و هم صاحب خط همراه اول ذوق میکنه میتونه ۳۰۰۰ دقیقه صحبت کنه در حالی که همون ۱۰۰۰ دقیقهاش هم که هروز از تلفن استفاده میکردیم تموم نمیشد ? !
در کل ، هیوندای در نسل جدید توسان گل کاشته و لیاقت تشویق داره ? .
T.C.B.K
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چه قدر گزینه های متفاوتی داره
ولی ارزونترینش از 24 هزار دلار شروع میشه تا 37 هزار دلار میره.
من هیچ وقت بخوام ماشین بخرم ماشین پایه نمیخرم. ماشین فول میخرم.
و قیمت فول 37 هزار دلار برای این توسان خوبه.
البته طراحیش هنوز برام جا نیوفتاده ، ولی به نظرم خودرو جذابیه.
RezaRs
۲۱ اسفند ۱۳۹۹و چینی
Mr,spencer
۸ دی ۱۴۰۰بنده خدا ۳۷هزاردلارمیشه تقریبا ۱تومن ک واسه این برندعالیه اما توایران نمیدونم چی میکشن روش ک درمیاد۳تومن ب بالا ک دیگه ارزش یوخدر التماس تفکررر
Dayan5775
۲۰ اسفند ۱۳۹۹یا حضرت گارانتی ????
عالیه کابین و بیرونش کلا
پدرام
۲۰ اسفند ۱۳۹۹عالیه
طراحی در حد خودرو های لوکس و گرون قیمت
گارانتی عالیییییییییییییییییییییی
این نشون دهنده اطمینان هیوندای به محصولات خودشه
محمد رستمی نژاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دوستان کسی اگه ماشین اروندی خاص داشته باشه
آشنایی دارم قصد خرید دارد
ولی خاص و تمیز باشه
اگه میدونید معرفی کنید
(کوپه یا آمریکایی)
قیمتش خیلی مهم نیست
مهم تمیز بودن و خاص بودنش هست
mahan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹من تو منطقه ازاد انزلی هستم.تجربه مالکیت فورد تاروس رو داشتم و به خاطر دوستان فورد ادج و ماستنگ و دوج چارجر و کامارو زیاد نشستم و نزدیک بود که کامارو بخرم منتها با بردن یک مکانیک خبره از تهران و دیدن چندتا کامارو و ماستنگ متاسفانه اکثرا ترکیده هستند و ترجیحا زیر 2015 نخرید!هر کدوم لذت خاص خودشونو دارند و اکثرا هم توقف تولید شدند با اون اتاقی که تو ایران هست ولی با تمام اینا من دوج چاجر و فورد تاروس رو برای یک رانندگی نرم و قدرتمند و با ارامش پیشنهاد میدم قشنگ بهت بگم فضای صندلی و اتاق تاروس حس لندکروز رو به ادم میده!اما کامارو و موستانگ بدرد جوونتر ها میخوره و من پیشنهاد میکنم کسی که می خواد بخره به عنوان ماشین چندم ببینتش!توی خاص بودن هم بد نیست لینکلن mkz رو ببینی خودم یکی مشکیش هست بد رو کوکش هستم صاحبش قصد فروشش رو نداره ولی نمی تونید تصور کنید تو شب چه قدر خاص و دلربا هست
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹داداش روغن و لوازم مصرفی تاروس از چه برندایی استفاده میکردی و از کجا سفارش میدادی ؟ من یه اس ای 2013 زیر پامه هر ماشین جدیدی میخوام بخرم به دلم نمیاد یا بهتر از این دوبرابر گرونتره دوچ چارجر هم اشنایان دارن لذت سواریش بیشر از تاروسه برای دف عقب بودن ولی با اینکه هردو خیلی خوب نگه داری کردیم و چارجر اون بنده خدا جوون تر هم هست ولی کیفیت فورد ملموس تره
mahan
۲۲ اسفند ۱۳۹۹سلام داداش تاروس منم اس ای ال 2015 بود واقعا کیفیت خیلی خوبی و ابهت خوبی داشت.دوج یکم خشک تره و اسپورت تره منم سواری نرم تاروس رو خیلی دوست دارم.
روغن موتور فورد موتورکرافت 5w-30
لنت جلو جنیون پارتس
روغن گیربکس اتومات Motorcraft Mercon LV 1QT
فیلترهوا فوردموتورکرافت FA-1884
فیلتر روغن موتورکرافت
محمدجان این لیست رو من تو دفترچه ای که جا مونده بود پیدا کردم خیلی هم راضی بودم و توسط یکی از بهترین تعویض روغنی های شهر انجام دادم که اشنا هست باز سوالی داشتی درخدمتم داداش اگر هم بلد نبودم از دوستمون میپرستم بهت میگم.واقعا حیفه فروختنش واقعا سدانی هست که اندازه ی کراس اور توسان و اسپورتیج هست ارتفاعش و واقعا اگه می خوای عوض کنی تو کره ای ها دنبالش نگرد تنها ماشین نسبی ارزونی که بعدش میتونه حالتو خوب کنه بنز e350 2013 هست
Ali
۲۰ اسفند ۱۳۹۹یکی از بهترین گزینه های بازار
قیمت عالی کیفیت و کم خرجی و امکانات و طراحی فوق العاده نسبت به قیمت
توسان بنظرم بهترین محصول هیوندای هست
ماکان
۲۰ اسفند ۱۳۹۹سلام . انشاالله که هیوندای برای مدل پالیسید از لحاظ پیشرانه ، یک نسخه ای با مجموع قدرت حد اقل 600 اسب بخار بسازد و تولید انبوه کند .
Benz309 1974
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چه خبره فوقش ۳۳۰ اسب بسشه.
Fr_7
۲۰ اسفند ۱۳۹۹چراغ های پشتش خیلی ضایعه اصلا خوب نیست
نسل قبلش طراحی منسجم تری داره ☹️
Benz309 1974
۲۰ اسفند ۱۳۹۹از همیشه بهتر شده
abdi_porsche fan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوب شده قیمت مناسبیم داره طراحیشم جذابه
آریا منش
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خودرو بخوام بخرم فقط تویوتا هریر
ارسلان
۲۱ اسفند ۱۳۹۹خطوط لادایی نمای بغلش خیلی روی مخ هست بهتر بود نمیداشتش چون اولا بهش نمیاد دوما ادمو یاده لادا میندازه سپر عقب ش هم توی عکس یکی مونده به اخر افتضاح هس بهتره با سپر عقب توی عکس کوچیک باشه تا اونیکی سپر توری
37 هزار دلار بی زبون برای این ؟؟؟؟ تویوتا راوفور با پکیج TRD off-road هم قیمتش 37 هزار تاس !! این کجا و ان کجا ؟؟ رافور TRD 2021 هم طراحی بهتری داره هم شتاب 7.8 ثانیه ای داره هم قابلیت افرود داره هم قابلیت دوام و اطمینان بیشتری داره
مزدا CX-5 هم هست که اونم باز سرتره همه جوره هم طراحی داخلی و خارجی بهتر مخصوصا شتاب 6.2 ثانیه ای ش
هر سه ماشین در یه رده قیمتی هستن هم توسان هم راوفور هم مزدا سی ایکس 5
Mohamad Reza
۲۱ اسفند ۱۳۹۹کابینش واقعا عالیه از هیوندای بعید بود.