هیوندای ولوستر یکی از متفاوتترین ساختههای هیوندای بود که در نسل اول خود به کشورمان نیز وارد شد و مورد توجه برخی جوانان نیز قرار گرفت. چند ماه پیش شاهد رونمایی از نسل جدید این خودرو بودیم و حالا هیوندای جزئیات مربوط به قیمت و مشخصات این خودرو را اعلام کرده است.
ولوستر جدید همچنان طراحی عجیب سه درب خود را حفظ کرده اما قول داده که سواری هیجانانگیزتری نسبت به نسل قبل داشته باشد.
طراحی هیوندای ولوستر جدید حاصل همکاری طراحان این شرکت در کره جنوبی و کالیفرنیا بوده و هدف آنها جذب خریداران جوانی است که به ظاهر احساسبرانگیز و دینامیک سواری درگیر کننده اهمیت بیشتری میدهند.
انتظار میرود اولین نسخههای آمریکایی ولوستر جدید سهماهه دوم سال جاری وارد بازار شوند. قیمت نسخههای پایه ۲ لیتری دستی این خودرو از ۱۹۳۸۵ دلار آغاز میشود درحالیکه مدل توربوی دستی قیمت پایه ۲۳۷۸۵ دلاری دارد. شایان ذکر است این قیمت شامل ۸۸۵ دلار هزینه تحویل نیز می باشد.
مدلهای پایه ولوستر جدید از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار استفاده میکنند. مشتریان میتوانند از بین یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.
اما مدلهای قویتر توربو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو که خروجی ۲۰۱ اسبی دارند سود میبرند. این مدلها بهصورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکنند اما بهصورت سفارشی میتوان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه با پدال شیفترهای پشت فرمان را نیز خریداری کرد.
سریعترین نسخه ولوستر تا زمانی که مدل N عرضه نشده همچنین دارای فنرها و دامپرهای مخصوص و یک جفت میله پایدار کننده بزرگتر در جلو و عقب به منظور بهبود کنترلهای بدنه است. ولوستر توربوی جدید همچنین از نسبت فرمان سریعتر و بازنگری شده سود میبرد.
تمامی مدلهای ولوستر دارای کنترل هدایت گشتاور هستند که با کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل قوای محرکه همکاری میکند. این سیستم از حسگرهای سرعت چرخ با الگوریتمهای ویژه کنترل پایداری سود میبرد تا نیروی ترمز دقیق را در زمان رانندگی سریع به چرخهای داخلی پیچ اعمال کند. این امر باعث میشود قدرت به چرخ خارجی هدایت شود و اسپین چرخ کاهش یابد که حاصل آن افزایش چسبندگی و سرعت خودرو در زمان خروج از پیچ خواهد بود.
تمامی مدلهای این خودرو بهصورت استاندارد دارای سطح وسیع تجهیزات ایمنی همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و… هستند.
Mohammad
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷من دو سال ولستر داشتم عالیه این ماشین . ولی این مدل جدید کابینش خوبه جلوش هم خوبه ولی عقبش یکم
درکش نمیکنم نمای پشتی رو
عرفان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷Chr زیباتره
maxima
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷فکر کنم تا چندین سال آینده کیا و هیوندای مثل سامسونگ و الجی تموم دنیا رو پر کنند
مزدک
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر من واسه یه ماشین ریسری مثل این این جلو پنجره و این نمای جلو خیلی ماشینو ابله کرده در حالیکه باید وحشی خشن و تهاجمی باشه
مزدک
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر من این نمای جلو و این جلو پنجره خیلی ماشینو ابله کررده در حالیکه ریسری مثل این باید نمای جلوی خشن و تهاجمی داشته باشه.
این چه اصراریه که برای برند سازی همه ماشینهای یک کمپانی در همه کلاس ها باید جلو پنجرشون یک شکل باشه
بابا جلو پنجره و نمای جلویی این ریسر یه سدان خانوادگی مثل النتزا متفاوت باشه