هیوندای بهتازگی جزئیات قیمتگذاری ۲ مدل از خانواده الکتریکی آیونیک را منتشر کرده است؛ مدل معمولی هیبرید و EV. برای داشتن یک آیونیک هیبرید مدل ۲۰۱۷ حداقل باید به اندازه ۲۳۰۳۵ دلار خرج کنید. آیونیک هیبرید با این قیمت نسبت به شروع قیمت تویوتا پریوس، به اندازه ۲۵۳۵ دلار ارزانتر تمام میشود.
امّا انتخاب تریم SEL موجب میشود که قیمت این مدل هیبریدی به ۲۴ هزار و ۷۸۵ دلار افزایش یابد و این در حالی است که قیمت بالاترین سطح آیونیک هیبرید، یعنی لیمیتد به اندازه ۲۸۳۳۵ دلار است. تمام نسخههای آیونیک هیبرید مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری I-4 و یک موتور الکتریکی هستند که در مجموع، ۱۳۹ اسببخار در اختیار قرار میگیرد. بهعلاوه، برای انتقال قدرت از یک گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته استفاده میشود. ورودی بدونکلید هندزفری، دکمه فشاری استارت، چرخهای آلیاژی ۱۵ اینچی، نوربالای اتوماتیک، صندلیهای عقب جمعشونده با نسبت ۶۰/۴۰، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی و سازگار با سیستمعاملهای اپل کارپلی و اندروید اتو، یک دوربین نمای عقب و سیستم کنترل هوای با نواحی دوگانه، از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو هستند. همچنین یک سیستم اطلاعات و سرگرمی Blue Link با سیستم ناوبری و نمایشگر ۸ اینچی به صورت آپشن ارائه میشوند. در مقایسه با مصرف ۴.۰۶ و ۴.۴۴ لیتری پریوس اکو و ۴.۳۶ و ۴.۷ لیتری مدل استاندارد تویوتا پریوس در هر ۱۰۰ کیلومتر، آیونیک بلو هیبرید ۲۰۱۷ در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۴.۱۳ لیتر و در جاده ۳.۹۹ لیتر مصرف میکند.
قیمت آیونیک الکتریک از ۳۰ هزار و ۳۳۵ دلار آغاز میشود که ۱۲۱۰ دلار کمتر از مدل ۲۰۱۷ نیسان لیف است، امّا در عین حال، به اندازه ۵۲۰ دلار گرانتر از فولکسواگن e-Golf است. امّا برای رفتن به سطح بالاتر لیمیتد، نیاز به مبلغی معادل ۳۳۳۳۵ دلار خواهید داشت. یک موتور الکتریکی ۸۸ کیلوواتی با قدرت ۱۱۸ اسببخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتنمتر، پیشرانه آیونیک الکتریک را تشکیل میدهد. همچنین یک پک باتری لیتیومی ۲۸ کیلوواتساعتی دامنه مسافتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را تأمین میکند.
مدلهای آیونیک هیبرید و EV رفتهرفته در نمایندگیهای هیوندای ظاهر میشوند، امّا برای ملاقات با نسخه پلاگین آن احتمالاً باید تا تابستان آینده منتظر ماند. جزئیات قیمت این مدل نیز احتمالاً در روزهای نزدیک به ورودش به بازار منتشر خواهد شد.
Ace
۳۰ بهمن ۱۳۹۵من اگه جای مردم امریکا بودم وقتی پریوس هست سراغ هیچ ماشین دیگه ای نمیرفتم.
ممکنه مصرف اعلامی این ماشین از پریوس کمتر باشه اما کره ای ثابت کردن هنوز در بحث مصرف سوخت و آلایندگی لنگ میزنن.
سامان اذری
۳۰ بهمن ۱۳۹۵دقیقا مجید جان
ضمنا تجربه تویوتا تو ساخت خودرو هیبریدی خیلی خیلی بالاتر از هیوندای هستش 2 هزار دلار هم پولی نیست که بخاطرش ریسک کنی
به قول خودت هم هرکی پریوس داشته به شدت راضی هستش
سامان اذری
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ماشین خوبیه ولی زیر سایه سنگین پریوس قرار داره مخصوصا پریوس پرایم هم که خیلی زیبا تر شده و مردم دنیا خیلی بهش اعتماد دارند
<<<<<
۳۰ بهمن ۱۳۹۵لطف کنید تعدادی مقاله خارجی در اثبات حرفتون به اشتراک بذارید ممنون
سامان اذری
۳۰ بهمن ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/تویوتا/فروش-تویوتا-هیبریدی/
یکی از بهترین دوستام که مثل برادر بودیم باهم الان تو واشنگتن هست خودشم مثل من ماشین بازه هر خبری تو حوصه خودرویی تو امریکا رو بهم خبرش رو میده
من نمیگم هیوندای بده ولی تو تکنولوژی هایبریدی حرف اول رو تویوتا میزنه
نمونشم 10 میلیون عدد فروش ماشین هایبریدی توسط تویوتا هست اینم لینکش که چند روز پیش تو پدال پستش رو گذاشته بودند
ایمان
۳۰ بهمن ۱۳۹۵مشکل پریوس ظاهر بی نهایت زشتش هست!! حتی مدل پرایم.
بنظرم اگر کسی اینو به پریوس ترجیح بده چیزی از دست نداده.
Madjid
۳۰ بهمن ۱۳۹۵پریوس خودش خیلی زشته. بینهایت زشته
اما پرایم خداییش خیلی خوشگله.
sunmartin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا آیونیک بهتر از پریوس هست چ در طراحی و چ در مباحث فنی
شهاب
۷ فروردین ۱۳۹۶پریوس با اغراق در طراحی بدنه و نمایش خطوط بیش از حد در بدنه خودرو و همچنین طراحی های فضایی چراغ ها و عدم تناسب ارتفاع در انتهای خودرو و جلوی خودرو پیچش های زیاد در بخش جلویی بدنه طراحی چشم نوازی را به اجرا نگذاشته .در داخل خودرو چیزی که بیش از همه غافلگیر کننده بود محل قرار گیری دسته دنده بود که یادآور دستگیره درب اتاق برایم بود.نظرات افراد در زمان برخورد با خودرو این بود که طراحی آن سبکی فضایی به خود گرفته است و آن وقار و سنگینی که در طراحی های هیوندای و مرسدس و بی ام دبلیو و… وجود دارد در پریوس وجود ندارد.
اما شاید همه اینها در زیر کیفیت خوب محصولات تویوتا گم نشوند.اگر از کیفیت صرفنظر کنیم طراحی پریوس چندان چشم نواز نبوده و طراحی ایونیک در هیوندای وقار بیشتری دارد.هر چند هیوندای رقیب سرسختی برای تویوتا در کیفیت محصولات نیز هست و این از آمارهای خرابی کاملا مشهود است.