هیوندای

اکوئوس (سنتنیال)، حمله مناسب هیوندای به قلمرو لوکس‌ها

پس از انتشار ویدئویی از بررسی رولزرویس فانتوم ۲۰۰۴ در اینترنت ما هم جست‌وجوی سریعی در دنیای مجازی برای پیدا کردن نمونه‌های کارکرده این سدان فوق لوکس داشتیم اما متأسفانه هر چه بیشتر گشتیم نتوانستیم مدل‌هایی با بهای مناسب پیدا کنیم.
جست‌وجو در eBay نشان داد که ارزان‌ترین نسخه‌های فانتوم بهای حدود ۹۰ هزار دلاری دارند که در حقیقت خیلی ارزان نیستند. همچنین وقتی مالک یک رولزرویس باشید خواه ناخواه هزینه‌های جانبی خودرو افزایش خواهد یافت. اگرچه که دوست داریم هر روز پشت فرمان یک فانتوم قرار بگیریم اما خرید از خودرو از عهده بسیاری خارج است؛ اما آیا می‌توان به گزینه دیگر هم‌ فکر کرد؟

خرج کردن ۹۰ هزار دلار برای یک خودرو چندان واقع‌بینانه نیست بنابراین یک فکر به ذهن ما رسید. چه خودروی لوکسی را می‌توان خرید که هم ارزان باشد و هم از مالکیت آن لذت برد؟ درحالی‌که مدل‌های قدیمی‌تر مرسدس بنز، ب ام و یا جگوار گزینه‌های واضحی هستند اما این خودروها در صورت انتخابی اشتباه نه قابل‌اعتماد هستند و نه ارزان‌قیمت.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
با در نظر گرفتن این موضوعات، جست‌وجوی ما به یک گزینه واضح‌تر رسید: هیوندای اکوئوس (سنتنیال). درحالی‌که این سدان لوکس کره‌ای شاید از نظر طرفداران سرسخت صنعت خودرو چندان جالب نباشد اما نمونه‌های تقریباً دست‌نخورده و کم کارکرد را می‌توان با بهای فوق‌العاده‌ای خرید.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
نمونه‌های صفرکیلومتر اکوئوس در آن زمان حدود ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از نمونه‌های آلمانی، ژاپنی و بریتانیایی بودند. با وجود چنین تفاوت قیمتی، اکوئوس یک معامله باورنکردنی است؛ اما هم‌اکنون این خودرو در بازار دست‌دوم‌ها حتی شرایط بهتری دارد.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
می‌دانیم که هرگز نمی‌توان هیوندای اکوئوس را با مرسدس S کلاس مقایسه کرد. هیوندای، جنسیس و کیا هنوز در حال کار بر روی محصولات خود هستند و اکوئوس از نظر طراحی و کیفیت به پای S کلاس نمی‌رسد؛ اما قیمت آن فوق‌العاده است.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
ما این نسخه حاضر در تصاویر را تنها با قیمت ۲۰۷۰۰ دلار پیدا کردیم. این سدان کارکرد حدود ۷۶ هزار کیلومتری داشته و نسخه Signature اکوئوس است. این نسخه دارای سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های گرم و سرد شونده و پوشش چرم روی هر چیزی است. البته هر چیز دیگری را که فکر بکنید روی این خودرو وجود دارد.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
تریم Signature نسخه پایه اکوئوس است. تریم Ultimate این خودرو واقعاً یک سدان لوکس بوده و این نسخه هم کارکرد ۲۷ هزار کیلومتری داشته و با بهای زیر ۳۰ هزار دلار فروخته می‌شود. درحالی‌که نسخه Signature دارای هرگونه تجهیزاتی است اما مدل Ultimate یک پله بالاتر قرار می‌گیرد. چیزهایی همچون دو مانیتور پشتی، درب‌هایی با بسته شدن خودکار، صندلی‌های عقب خنک شونده، دوربین دید جلو و هدآپ دیسپلی در این نسخه دیده می‌شوند.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
هر دو نسخه اکوئوس از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۴۲۹ اسب بخار بهره می‌برند. اکثر خودروسازان این روزها از پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر استفاده می‌کنند و پیشرانه‌های ۸ سیلندر جای خود را به نمونه‌های ۶ سیلندر توربو داده‌اند اما سدان لوکس هیوندای هنوز هم یک لیموزین ۸ سیلندر است.

هیوندای اکوئوس (سنتنیال)
نه اکوئوس یک رولزرویس نیست. البته مرسدس S کلاس و ب ام و سری ۷ هم نیست؛ اما یک سدان لوکس ارزان‌قیمت بوده که برای رانندگی روزمره فوق‌العاده است؛ و اگر دنبال نمونه‌های کارکرد بالا باشید حتی با بهای کمتر از ۱۵ هزار دلار نیز می‌توانید پشت فرمان این خودرو قرار بگیرید.

فکر نمی‌کنیم که بهای این خودرو دیگر بیش از این‌ها پایین بیاید بنابراین اگر به دنبال اشرافیت بیشتر در زندگی خود بوده و نمی‌توانید خودرویی آلمانی یا بریتانیایی بخرید، اکوئوس یک گزینه عالی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    درحالی‌که مدل‌های قدیمی‌تر مرسدس بنز
    ب ام و یا جگوار گـزینه‌های واضـحی هستنـد
    اما ایـن خودروهـا در صـورت انتخابـی اشتباه
    نه قابـل‌اعتمـاد هستنـد و نـه ارزان‌قـیمت !!

    اینجایی که من هستـم با ۱۸ هزار یورو مـیشه
    یک دستـگاه S500 مدل ۲۰۰۹ با کارکـرد صـد
    هزار کیلومتری خرید که از نظر من هزار مرتبه
    انتخاب بهتری هستش نسبـت
    به هیوندای سنتینتال کره ای !

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      اینکه میفرماییدکامران جان ۱۰۰% درست
      ولی اونجایی که شما هستید یعنی اروپا و اروپا یعنی مالیات و هزاران دَنگوفنگ قانونی بسیار بسیار بیشتر نسبت به آمریکا که باعث میشه ماشینای ریزه میزه بیشتر جولان بدن تا اینها مگر آلمان که خودروهای ملیشون بنز و…..
      ولی شما اینو در نظر بگیرید در آمریکا چه غولهایی که میشه خرید با کارکرد پائین.
      واقعا قیمتش برای ما ایرانیا که این همه آشغال داخلی و چینی(( بِکسی بَر نخور آخه مگه غیر اینه)) سواریم معرکس و ببینید چیزی که برای ما حکم سرمایه و زندگی داره برای اونها حکم اسباب بازی و تفریح داره
      آخه چرا چرا چرا اینقدر ما مثلا متمدن ها خاک برسریم که فقط کارمون شده تعجب از اون مثلا بی تمدن ها
      اونا ۴۰۰ سال و ما ۲۵۰۰ سال
      حسرت یه ماشین ساده دست دومشم به دلمون مونده چه برسه به این اَشرافیا
      هِی ی ی ی خدای بزرگ???

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Ali

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فقط بیست هزار تا?
    اونوقت من یه ماه دنبال ۲۰۶ مدل۸۹بی رنگم اوناهم باقیمت فضای میدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      اون 20 هزار تا رو هم.میتونی تو امریکا اقساطی پرداخت کنی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. moein

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    اوج جسور بودن کره ای ها رو تو اون زمان،میشه به وضوح توی اکوئوس دید
    و البته که برای شروع تو کلاسی که بنز و بی اوم و . . . پرچمدارن؛کاملا شروع خوب و قوی ای داشتن ??

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. net

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    طراحی هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر نده ،نمیخواد خودرو لوکس بسازی

  5. milad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    امان از دست دشمن که با قیمتای مناسبش سعی در تضعیف روحیه ما داره !!!! ????

  6. me84

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به نظر من لکسوس دست دو همه این مشخصات رو داره و البته خیلی با کیفیت تر و مطمئنتره .قیمتشونم زیاد فرقی با هم ندارن ولی شاید آپشنهاش به این کاملی نباشه.

    1. Saeed Boroomand

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (545 ديدگاه)

      لکسس نرخ افت قیمتش خیلی کمتره.

  7. ali a

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    همین چند شب پیش تو خیابون پشت سرم یه ماشین پهن با نور چراغ گرد اومد پشت سرم تو آینه دیدمش گفتم حتما یه ماشین اسپرت کوپه اس. وقتی ازم ثبقت گرفت دیدم هیوندایی سنتنیال هست . تو شب چراغای با ابهتی داره…

  8. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    20هزار دلار یعنی حقوق 4 ماه یه مهندس کامپیوتر تو آمریکا
    حالا یه مهندس کامپیوتر بخواد یه سنتنیال 300 میلیونی بخره تو ایران باید چند سال حقوقشو پس انداز کنه؟
    آفرین
    100 ماه

  9. M3csl

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خریدار چنین ماشینایی با این همه امکانات رفاهی و تجهیزات لوکس قطعا آدمای نسبتا ثروتمندی هستن و کسیکه اینقدر ثروت داره سه تا ده هزار دلار بیشتر میده ولی همون بنز،ب ام و،جگوار یا لکسس رو میخره نه این ماشینو،،،
    چون به قول انگلیسیها انقدر پولدار نیس ک بره جنس ارزون بخره،،
    اگه واقعا اونقدر پولدار بود که می‌رفت یک ماشین لاکچری صفر می‌خرید دیگه،،،،
    پس خرید این ماشین توجیهی نداره.

    1. MEHRAN

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ۳ تا ۱۰ هزار دلار پول کمی نیست که به سادگی به مبلغ اضافه کنن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. Genius

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    البته فکر نکنم به گردپای خودروی سوپرلوکس وطنی یعنی دنا+توربو بعنوان آخر و عاقبت خودروسازی کره زمین و کهکشانها برسه آخه میدونید ما خوبیم و سرعت رشد علمیمون از میانگین جهانی بمراتب بالاتره!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا