جنسیس بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار G90 خود را معرفی کرده که طی چند ماه آینده در بازار ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد اما این برند لوکس کرهای حالا در زادگاهش نسخهٔ کشیده یا لیموزین G90 را هم معرفی کرده که البته این مدل فقط مخصوص بازار داخلی کره است و در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد. نسخهٔ لیموزین این خودرو در نمای جلو و عقب هیچ تفاوتی با نسخهٔ معمولی خود ندارد اما طول G90 به میزان ۲۹ سانتیمتر افزایش یافته که این موضوع در بخش جانبی آن دیده میشود.
بنابراین حالا طول کلی G90 به ۵.۹۴ متر رسیده درحالیکه فاصلهٔ محوری آن نیز با ۲۹ سانتیمتر افزایش به ۳.۴۵ متر رسیده است. این افزایش طول در بیرون خودرو در ورقی فلزی میان درها و همینطور درهای عقب کشیدهتر قابلمشاهده است. در همین حال، ارتفاع خودرو نیز افزایشی جزئی داشته و به ۱.۵۰ متر رسیده است. G90 لیموزین اما برای ثروتمندان ساخته شده و تمامی طول اضافهٔ آن به سرنشینان عقب اختصاص یافته یعنی جایی که در آن صندلیهای باشکوه بزرگ VIP با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته، دو مانیتور تلویزیون، پوشش سقف آلکانترا و کنسولی که صندلیها را از هم جدا کرده دیده میشود.
همانطور که گفته شد، G90 لیموزین در بیرون غیر از طول بیشتر و ورق فلزی بین درها، تفاوت چندانی با نسخهٔ معمولی خود ندارد و حتی رینگهای ۱۹ اینچی آن نیز با نسخهٔ معمولی یکسان است اما بااینحال تغییراتی جزئی مثل بخشی کرومی در بالای جلوپنجره و همینطور تریم کرومی در آینههای جانبی آن دیده میشود تا هویت لوکس خود را بیشازپیش به بیننده القاء کند.
زیر کاپوت این لیموزین کرهای نیز همچنان همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 قرار دارد که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، به هر چهارچرخ منتقل میشود. این لیموزین لوکس بهصورت استاندارد به تعلیق تطبیقی هم مجهز شده است.
برای نسخهٔ معمولی G90 غیر از این پیشرانهٔ ۵ لیتری، موتورهای کوچکتر ۳.۸ لیتری V6 و ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو هم ارائه میشود اما این موتورها به زیر کاپوت نسخهٔ لیموزین راه پیدا نمیکنند. قیمت پایهٔ G90 لیموزین در کرهٔ جنوبی از ۱۵۵.۱ میلیون وون معادل ۱۳۸ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه نسخهٔ معمولی G90 با پیشرانهٔ ۵ لیتری حدود ۱۰۵ هزار دلار قیمت دارد. این یعنی نسخهٔ لیموزین حدود ۳۳ هزار دلار گرانتر از نسخهٔ معمولی خود است.
AMANTE
۷ اسفند ۱۳۹۷دوست داشتنی و جذاب، و فوق العاده لوکس و تجملاتی ( حداقل در عکس ها ).
انتخاب من بین G90 جدید جنسیس و میباخ مرسدس بنز، در حال حاظر G90 جنسیس هست حداقل تا زمانی که مرسدس کلاس S جدید و بعدش میباخ جدیدو معرفی کنه. ( البته اگه معرفی کنه. )
( نظر شخصی )
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۷AMANTE
این حرفو به کسی نگی یه وقتیا ، بِهِت شَک میکنن .
اصلاً کامنت بوداری نبود (( اَلَکی مثلاً ))
ا.سد.مرتضی
۷ اسفند ۱۳۹۷ماشین لوکس این طوری خوبه منظورم اینه اون جای بین دو در فضای خوبی رو ایجاد میکنه دیگه نیازی نداره به یه لیموزین بزرگ و از کم بود احتمالی جای هم دیگه صاحبش شکایت نداره
Amir213r
۷ اسفند ۱۳۹۷خدایی رئیس هیوندا خودش 135هزار دلار میده این ؟؟؟؟!!!!!!
علیرضا(lexus)
۷ اسفند ۱۳۹۷ایوووول به هیوندای
زمانی که کیا ریو(نسلی که تو سایپا مونتاژ میشد) تولید میکرد,ایرانخودرو سمند میزد که از ریو یه سرو گردن بالاتر بود.
ولی الان کره به کجا رسید و …
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۷البته کیا ریو انصافا خودروی کف مصرف با استهلاک پایین که شخصا مدل ۸۶ داشتم بپد که هنوز هم مدل های سالمش قیمت بالایی داره در حالیکه سمند پر از اشکال فنی ریز و درشت با موتور ۴۰ سال پیش و اتاق فیس لیف ۴۰۵ و اساسا نمیشه این دو مقایشه کرد البته توجه داشته باشید ریو در واقع مدل ۲۰۰۴ بود که در ایران تولید میشد
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷135 هزار دلار!!!!؟؟؟؟
اونم برای یه هیوندا؟؟!!!!
بابا الکی نبوده که فروشش از 2017 تا 2018 نصف شده تو امریکا
تو پست مقدار فروش ماشینهای ژاپنی و کره ای در2018 امار اومده بود که فروش 20 هزارتایی جنسیس در سال 2017 به 10 هزار دستگاه در 2018 رسیده یعنی کاملا نصف شده فروشش
خوب اصلی ترین دلیلش قیمتهاش دیگه
با 138 هزار دلار میشه از برندهای معتبر یه ماشین لوکس گرفت و اول و اخرش هم نمیگن 135 هزار تا دادی به هیوندا بزک شد
عرفان
۷ اسفند ۱۳۹۷واقعا به عقل کسی که با 138 هزار دلار اینو میخره باید شک کرد0000000000
وحید
۷ اسفند ۱۳۹۷لکسوس یا تویوتا سنچوری تا حالا چنین کاری نکردن تا تبدیل به لیموزین بشن، بعد این برند تازه به دوران رسیده، نیومده رفته برا خودش لیموزین هم ساخته ؟؟؟ :|||||||
با مایباخ میخوای رقابت کنی ؟؟؟ :|||||||
راستش تا قبل از این کار، میخواستم بگم یجورایی بدشانسی برای برند جنسیس رخ داده بود که ازش استقبال نمیکردن… ولی الان فهمیدم که واقعا هیچی حالیشون نیست!
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷نکته مهم اونکه ساخت لیموزین کاره هر شرکتی نیست که بیاد درست کنه
لکسوس یه شرکت موفق تو زمینه ماشینهای لوکسه و با اونکه محصولاتش خوب هم میفروشه نمیاد لیموزین درست کنه
کادیلاک که 117 سالش هست و متخصص ساخت لیموزین فقط لیموزین هاش رو ((طبق سفارشات قبلی)) اونم در ((تعداد محدود)) میسازه با قیمتهای بالا
میباخ که بیش از 100 سال قدمت داره هم که از بدو تاسیسش همیشه نمونه های لیموزین در سبد محصولاتش بود و قیمتهای بالای داشته
حالا جنسیس با چه چیزی میخواد بره به جنگ شرکتهای که بیش از 90 سال تجربه ساخت لیموزین دارن؟؟؟
برندش خیلی خاصه؟؟؟؟
قیمتهاش رقابتی هست؟؟؟؟
چیزه خاصی ارایه میده؟؟؟؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۷وحید جان .
اینکه مدریت هیوندایی راه صد ساله را میخوا یک شبه بره و واقعاً هنوز نفهمیده مَقوله بَرَند سازی و برند شناسی یعنی چی یه مبحثه ، اینکه طرفداران خودرو شناس نَما ، با آب و تاب از این برند حمایت میکنند که حتی اون را بهتر از برندهای روز دنیا میدانند یک مَبحث دیگه هست .
این خودرو خوبه ، خیلی هم خوبه ، ولی نه تا وقتی برندهای اصیل ، و پرقدرت ژاپنی ، آلمانی ، آمریکایی ، پادشاهی میکنند .
بسیاری از کاربران به نظرات من خورده شدید میگرفتند که چرا در مورد خودروسازی کره چنین صحبتهایی میکنم ، کاربری به نام آرمان هم که دیگه تو تَخَیُلات سِیر میکرد . ولی واقعاً این را نفهمیدند و نمیفهمند که دنیای خودرو برای من و شما حُکم تفریح داره، در صورتی که برای شرکتهای تولید کننده بیزینس و سیاست هست و هرچی فروش بالاتر باشه ، موفقیت بیشتر هست و اینکه هیوندای خیلی سریع به معرفی محصولات مجلل خودش پرداخت و مدلهای متنوع ، فقط باعث شد که کلاس کاری این مدل از خودروها رو بیاره پائین و بی ارزش نشون بده .
پرچمدار این کلاس خودرویی بنز هست که ، از نسل اول تا حالا ، بهترین بوده و در تعقیب اون bmw سری ۷ و آئودی A8 و سپس محصولات ژاپنی و آمریکایی که پله به پله خودشون را مطرح کردند و با تَک محصول وارد دنیای لوکس و اَشرافیت شدند .
شایان
۷ اسفند ۱۳۹۷آخرش خیلی خوشگل ژاپنیو چسبوندی به آمریکا و آلمان
اون ژاپنیم تهش آسیایی بیشتر نیست
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۷شایان عزیز
جالب شد
(( آخرش خیلی خوشگل ژاپنیرو چسبوندی به آمریکا و آلمان ))
شما هرچی را بگی ، من همون رو میچسبونم به ژاپن …..هند یا رومانی را بچسبونم خوشحال میشی .
یعنی یه چیزی گفتی که من رو تو شوک فرو برد .
نمیدونم چی جواب بدم بهت ، فقط میوتنم بگم حاجی خیلی باحالی
Achtung
۷ اسفند ۱۳۹۷مشکل خودروسازان چین ژاپن و کره اینه که مردم از این برندها انتظار ارزونی دارند به همین خاطره که کل به اصطلاح لوکس سازان ژاپن روی هم نصف آئودی هم فروش ندارند
Amir Machine
۷ اسفند ۱۳۹۷نسخۀ ویژه لینکلن کانتیننتال Coach Door که یه ماشین تولید محدود و نسخۀ ویژهس، با اون سطح تجمل و اعتبار و سابقۀ نامش، 110 هزار دلار قیمت داره، حالا جنسیس با 30 سانت طول بیشتر 130 هزار تا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷امیر جان خوب شد گفتی
لینکلن کانتیننتال Coach Door که به مناسبت 80 سالگی کانتیننتال ((به تعداد محدود 80 دستگاه)) تولید شد و در مدت کمی هم تمام 80 نمونه ای که ساخته شده فروش رفتن اونم با اون طراحی زیبا و اصالت
ولی این جنسیس لیموزین چی؟
نکته همینه که برند جنسیس رو بازار قبول نمیکنه و فروشش خیلی کمه
قیمتهاش در حد شرکتهای معتبره ولی برندش تازه کاره و نمیتونه با اون شرکتها رقابت کنه
iman
۷ اسفند ۱۳۹۷داداچ اشتب میزنی…
مایباخ برای کل دنیا دست نیافتنیه. بعد این جوجه دوزاری حریف مایباخ میخواد باشه>>>خخخخ
مسعود
۷ اسفند ۱۳۹۷نویسنده محترم تیتر رو به علاقه شخصی خودش زده رقیب میباخ !!!!! آیا خود شرکت هیوندایی گفته سیاستش رقابت با میباخ هست ؟؟ که صد البته این رو نگفته و تیتر خود نویسنده هست ….
دوستان التماس تفکر
امیر دهقان
۷ اسفند ۱۳۹۷این تیتر ترجمۀ تیتر سایت منبعِ نوشته، یعنی Motor1 هست
مسعود
۸ اسفند ۱۳۹۷آقای دهقان جسارت به شما نیست منظور نویسنده سایت موتور وان رو میگم . در کل بعید میدونم هیوندای عنوان کرده باشه سیاستش واسه تولید این لیموزینی که قراره فقط تو کره بفروش برسه رقابت با میباخ باشه…
اعتمادیان
۷ اسفند ۱۳۹۷درسته که با لیموزینهای مایباخ و کادیلاک قابل مقایسه نیست ولی اینکه برای کشور خودش لیموزین زده و قطعا در اون کشور خریدار شخصی و دولتی خواهد داشت حرکت هوشمندانه ای از سوی هیوندای محسوب میشه ، مدیران این شرکت میدونند دارند چیکار میکنند و با برنامه جلو میروند ، اگر ابتدا به ساکن برای آمریکا یا اروپا تولید میکرد زیر سایه مایباخ و کادیلاک برای همیشه منزوی میشد ولی الان یواش یواش در خارج از حیطه این بزرگان اسمش سر زبونها میاد
مسعود
۷ اسفند ۱۳۹۷نکته خیلی مهمی که دوستان منتقد به ساخت لیموزین جنسیس نمیبینن اینه که این لیموزین قراره فقط تو کره بفروش برسه !! خب بنظرم مشتری این لیموزین میتونه نهاد های دولتی باشن و اشخاص متمولی که عرق استفاده از برند خودروی ملی کشوروشون رو داشته باشن ! در هر صورت با وجود صدها کارشناس و مشاور اقتصادی و مالی و قطعاً شرکت هیوندایی آینده و بازار رو از من و شما بهترمیشناسن که اومدن میلیون ها دلار برا طراحی و ساخت همچین لیموزینی هزینه کردن ! در کل من سیاستشون تایید میکنم ضمن اینکه این تولیدشون یکجور برند سازی و نشان دهنده توانمندی خودشون هست …
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷جناب مسعود
متن رو انگاری خوب نخوندید این لیموزین تو امریکا هم میخواد عرضه بشه
پاراگراف اول رو با دقت بخونبد
((جنسیس بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار G90 خود را معرفی کرده که طی چند ماه آینده در بازار ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد))
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز شمادقت نکردی. این نسخه لیموزین فقط برای بازار خودشه.منظور از اون جمله که نوشتی اینه که نسخه معمولی g90قراره در بازار آمریکاعرضه بشه نه این لیموزین
حسن
۷ اسفند ۱۳۹۷اگه دقت کنی تیتر زده این لیموزین پاسخ کره ای ها به میباخ هست
پس میخوان تو بازهای دیگه هم عرضه کنن ولی در قدم اول فقط در کره عرضه میشه
هیچ شرکتی نمیاد فقط برای بازار داخلی خودش لیموزین تولید کنه
هیوندا با این کار اول میخواد واکنش به لیموزین جدیدش رو در بازار داخلی ببینه و بعد به کشورهای دیگه هم عرضه کنه
Big Masood My Nigga
۷ اسفند ۱۳۹۷135 هزار !!!
وات دِ هل
Elmiraj
۷ اسفند ۱۳۹۷۱۳۵ هزار دلار واسه لیموزینی که چراغهای جلوش کپی ولوو هست و عقبش هم کپی لینکلن کانتیننتال…….!!!!!!!!
.
جنسیس و رقابت با مایباخ…….❕
.
باز خوبه به همین مایباخ بسنده کردن و به آمریکا نفرستادنش تا با ابر لیموزین ۱.۵ میلیون دلاری کادیلاک Beast 2 رقابت کنه….?
shirko
۷ اسفند ۱۳۹۷ماشین بسیار لوکسیه ، ولی فک نکنم بتونه با مدل پایه اس کلاس شاخ به شاخ بشه جه برسه به میباخ !!!!
ADAK
۷ اسفند ۱۳۹۷لیموزین جنسیس G90، پاسخ کرهایها به مایباخ !!!
دادا یواش
گاماس گاماس …
Jdm
۷ اسفند ۱۳۹۷برای رقابت با میباخ!!!
باوا مگه فیلم سوپره
بهنام
۷ اسفند ۱۳۹۷اونموقع که برای اولین بار جنسیس سدان رو معرفی کردن هم سعی کردن با همچین تیترهایی خودش رو رقیب ب ام و به حساب بیاره تا با تکرار اون در بین بزرگان جای بگیره ولی بعد از ورود به بازار و بررسی های تخصصی معلوم شد که این خودرو در واقع رقیب لکسوس ای اس دیفرانسیل جلو و یا کرایسلر سیصد هست و دست آخر مدیران هیوندایی اعلام کردن که این خودرو رقیب چرمن هست. الآنم همونه
علی
۸ اسفند ۱۳۹۷یعنی متعصب تر از جماعت ایرانی نداریم …
Sajjad
۸ اسفند ۱۳۹۷روشی که کره ای ها پیش گرفتن واسه معروف شدن روش تتلو هست
یعنی با حرفهای الکی و تبلیغ های الکی میخوان جلب نظر کنن!
مثلاً چنتا از نشریه ها جنسیس رو خودروی سال و حتی بهتر از موستانگ معرفی کردن در صورتی که فروشش توی ۲۰۱۸ نصف شد ولی فروش موستانگ همچنان برقراره!
جالب تر اینه که بوسه زنان بر سنگفرش های سئول و خریداران سراتو قسطی سایپا (ترمز دیسکی) با قیمت گزافی که رفته تو پاچشون از این صنعت کپی گرا بی ارزش دفاع میکنن!
حالا نگاه کن این چند روز که آمار فروش مسخره کره ای ها منتشر شده اثری ازشون نیست، چهار روز دیگه دوباره بر میگردن و جوایز طراحی کره رو به رخ میکشن ?
Sina
۹ اسفند ۱۳۹۷به گزارش خبرگزاریها ارزش سهام مایباخ بعد از این ادعا با کله به سمت زمین سقوط کرد!????
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۷کدوم عدد برای طول ماشین درسته؟ 5.94 یا 5،48؟
در سایتهای مختلف این دو عدد درج شده…. شما هم از هر دو به نوعی استفاده کردین….
نسخه اصلی 5.24 هست و شما میگین 29 سانت به طولش اضافه شده…..
چطور شده 5.94؟