بهزودی سبد محصولات برند جنسیس از تحت سلطهٔ مطلق سدانها خارج خواهد شد زیرا بخش لوکس هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ شش محصول جدید را به این سبد اضافه کند که یکی از آنها کراساوور کامپکتی بنام GV70 خواهد بود. این خودرو بعد از مدل بزرگتر GV80 به بازار خواهد آمد و با توجه به اینکه از لحاظ کلاسبندی در اصل نسخهٔ کراساوور از سدان G70 محسوب میشود، باید با خودروهایی مثل بامو X3 و مرسدس بنز GLC به رقابت بپردازد. خوشبختانه تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از GV70 منتشر شده که شکل کلی آنرا تا حدودی مشخص کردهاند؛ بنابراین در ادامه مروری خواهیم داشت بر هر آنچه که تاکنون از این کراساوور کامپکت کرهای میدانیم.
بیرون
GV70 استایل جسورانهای دارد که بیشتر در برابر بامو X4 قرار میگیرد تا کراساوورهای سنتی. جلوپنجرهٔ بزرگ، چراغهای LED دوقسمتی و خط برجستهٔ بنتلی مانند در مرکز کاپوت از ویژگیهای قابلتوجه نمای جلویی این کراساوور لوکس هستند. یکی از ویژگیهای اصلی نمای جانبی این ماشین نیز کروم کاریهایی است که از بالای ستون C به سمت پایین جریان یافته است و مشابه آنرا پیشازاین در هیوندای پالیسید دیده بودیم. یکی دیگر از عناصر طراحی قابلتوجه در پروفیل جانبی GV70 خط شانهٔ خمیدهای است که با شیبی به سمت پایین تا روی گلگیر عقب ادامه یافته و بر شخصیت اسپرت خودرو تأکید دارد؛ و نهایتاً در بخش عقبی هم به تقلید از نمای جلویی از چراغهای افقی دوقسمتی استفاده شده درحالیکه کمی پایینتر یک دیفیوزر بزرگ با سر اگزوزهای عمودی جلبتوجه میکند. همچنین درب صندوق بار هم شیب زیادی دارد که تا حدودی کیا پروسید را به یاد آورده و نمای کوپه مانندی را ایجاد کرده است.
داخل
هنوز تصویر واضحی از داخل GV80 منتشر نشده است اما انتظار میرود در اینجا شاهد صفحهنمایش تبلت مانند برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همینطور صفحه آمپر دیجیتالی باشیم. تودوزی چرمی باکیفیت، تریم مشکی پیانو، کنترلری به سبک iDrive بامو در کنسول مرکزی، نمایشگر سربالای هشت اینچی، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی پریمیوم Lexicon هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور کامپکت لوکس خواهند بود. در این ماشین همچنین مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده مثل سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کمک پارک، سیستم خروج ایمن و سیستم پارک از راه دور نیز ارائه خواهد شد.
زیر کاپوت
با توجه به اینکه GV70 بر اساس پلتفرم سدان G70 ساخته میشود، احتمالاً پیشرانههای آنهم از این سدان کامپکت گرفته خواهد شد. این یعنی موتور پایهٔ کراساوور کامپکت جنسیس یک واحد ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور خواهد بود اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو بروند که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید با ۳۰۳ اسب بخار هم به این لیست اضافه خواهد شد. در بازارهای خارج از ایالاتمتحده نیز احتمال ارائهٔ موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل و همینطور یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم وجود دارد. نیروی همهٔ این موتورها بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
رقبا، قیمت و زمان معرفی
جنسیس احتمالاً اولین کراساوور خود یعنی مدل میان سایز GV80 را تا پایان امسال رسماً معرفی خواهد کرد تا اوایل سال آینده راهی بازار شود. سپس حدود یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۱، مدل کوچکتر GV70 هم به نمایندگیهای فروش خواهد رسید. جنسیس GV70 در بازار در برابر تعداد زیادی از کراساوورهای بسیار خوب شامل بامو X3، آئودی Q5، ولوو XC60، پورشه ماکان، مرسدس بنز GLC، جگوار F-Pace، اینفینیتی QX50، لکسس NX، آکورا RDX، آلفارومئو استلویو و لینکلن کُرسیر قرار خواهد گرفت. از الآن صحبت در مورد قیمت GV70 خیلی زود است اما با توجه به اینکه قیمت پایهٔ سدان G70 از ۳۷,۴۵۰ دلار آغاز میشود، میتوان حدس زد که قیمت نسخهٔ چهار سیلندر پایهٔ GV70 از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز شود.
منبع: CarScoops
علیرضا
۵ دی ۱۳۹۸نمای جلوی خودرو واقعا لوکس بودن رو تداعی میکنه . منتها داخل خودرو باید ملاک باشه که تصویری ازش در دسترس نیست
Just bentley continental
۵ دی ۱۳۹۸خوشگله واقعا نمی دونم چرا بعضیا با قیافه این مشکل دارن.
البته از نمای جلو شبیه بنتلی شده
از نمای بقل هم یه مقداری شبیه به بنز gle هست.
ولی در کل قشنگه
FLANKER
۵ دی ۱۳۹۸چرا جنسیس رو جایگزین ایکاس کردن دیوانه ها
:::فرشاد:::
۵ دی ۱۳۹۸واقعا زیبا و شیکه؛ چراغها، ابعاد و طراحی جلو پنجره، خطوط بدنه و به خصوص فرم سراگزوزها،جذاب و خاص هستن، تنها بخشی که دلم میخواست مشکی بود، دیده نمیشد، ستون C هست.
Peiman56
۵ دی ۱۳۹۸بر خلاف مدل بزرگ تر یعنیgv80این یکی خیلی خوشگل و ۷وش تراشه.
mohammadnabi familghadakchi
۶ دی ۱۳۹۸من هنوز از نگاه کردن به جنسیس نسل قدیم لذت می برم. این که دیگه محشره.