هیوندای

مشخصات رسمی هیوندای i30 N افشا شد

برخی از مشخصات فنی کلیدی هاچبک داغ هیوندای i30 N پس از حضور در کره جنوبی به‌صورت آنلاین افشا شد.

hyundai-i30-n-specs
شاید مهم‌ترین فاکتور افشا شده این باشد که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی i30 N دارای دو خروجی متفاوت ۲۴۶ و ۲۷۱ اسب بخاری بوده و به گیربکس ۶ سرعته ی دستی متصل شده است. یک گیربکس ۸ سرعته ی دوکلاچه نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است.

hyundai-i30-n-specs-2
دیگر شاخصه‌ی مهم این خودرو استفاده از دامپرهای قابل تنظیم در هر چهار گوشه‌ی خودرو، سیستم کنترل پایداری دومرحله‌ای و حالت پیش بینی شده برای پیست و برخی از حالت‌های متفاوت رانندگی برای پیشرانه است. این خودرو همچنین به منظور حصول اطمینان از اینکه i30 N دیفرانسیل جلو در زمان عبور از پیچ حداکثر کشش را دارد به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده است.

hyundai-i30-n-specs-3
برخی از قطعات کابین i30 N نیز با مدل‌های دیگر i30 تفاوت خواهد داشت. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به غربیلک فرمان سه پره، صندلی‌های اصلاح شده، اهرم دنده‌ی جدید و نشان‌دهنده‌ی سفارشی اشاره کرد. سپرهای جلو و عقب اصلاح شده، طراحی متفاوت رینگ‌ها و دیفیوزر عقب گیرا از دیگر تفاوت‌های این خودرو هستند.

hyundai-i30-n-specs-5
انتظار می‌رود هیوندای i30 N در ماه دسامبر وارد خط تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    عقبش زشته!

  2. ace

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بسیار عالی. موتور 271 اسب بخار با گیربکس 8 سرعته ی 2 کلاچه عالی میشه. بیاد ایران فکر کنم حدود 150تومن قیمت بخوره. موتور توربویی که هیوندای بسازه معلوم نیست تونستن لگ‌ش رو حذف کنن یا نه.

  3. علیرضا میرزایی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    به قول سندی: هیوندای تو هنوز یه پله میخوای تا به سطح استاندارد برسی، باید زور خودتو بزنی…

    1. ace

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      به نظر من هیوندای نسبت به غول های مثل تویوتا و نیسان و … که مقایسه میکنی شاید عقب باشه.
      اما در مقیاس خودش هیوندای خیلی وقته که استاندارد ها رو پاس کرده.

      1. علیرضا میرزایی

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        البته که هیوندای رشد چشمگیر داشته اما به نظر من طراحی های ناپخته خیلللی زیاد داره ، مثل همین مدل ولی ولی ولی به جز جنسیس!

  4. sunmartin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    من طراحی هیوندای را دوست دارم بخصوص i30 جدید اما شدایر و البرت بیرمن درکیا موتورز بهتر کار میکنند و آنچه که در طراحی آلمانی پرفورمانس و حالت سیال میبنند به ظهور میرسانند کیا هیوندا بازیگران عصر جدید هستند با بی ام دبلیو آئودی و بنز فاصله بسیار دارند بلحاظ قدای حرکتی و سیستم انتقال قدرت و با نیسان مزدا و تویوتا و هوندا فاصله میلیمتری امیدوارم برند کیا هیوندا پله های صعود را با یرعت بیشتری طی کنند در مبحث انجین و گیرباکس زیرا که در طراحی به اوج رسیده و با اروپایی های مطرح قیاس میشوند بواسطه دستان هنرمندان طراحان آلمانی این دو شرکت

  5. شایان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    امان از این متعصبا….شد یبار از هیوندای پست بزارن توش ژاپن ژاپن نکنید…حال ادم بهم میخوره از این همه تعصب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا