نسل جدید هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ به تازگی عرضه شده و عزم هیوندای برای موفقیت در این کلاس جالب توجه است زیرا کلاس خودروهای ساب کامپکت از رونق زیادی برخوردار نیست و همه بهسوی کراس اوورها چهار چرخ محرک کوچ میکنند.
اما برای افرادی که نیازمند خودرویی کوچک و ارزانقیمت هستند، هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ گزینه قابلتأملی بوده و ما ۹ نکته مهم درباره پنجمین نسل از آن را خدمت شما عزیزان ذکر میکنیم.
- قیمت
البته که اولین نکته درباره هر خودرویی قیمت آن است. هنوز قیمت رسمی هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ اعلام نشده اما برچسب قیمت آن خیلی با بهای نسل فعلی تفاوت نخواهد داشت. بهای پایه این خودرو حدود ۱۵ هزار دلار بوده و به ۱۷ هزار دلار در مدلهای فول میرسد. اکسنت ۲۰۱۸ پیش از پایان سال جاری در نمایندگی هیوندای آمریکا قابلخرید خواهد بود.
- فرم بدنه
پنجمین نسل هیوندای اکسنت تنها بهصورت سدان چهار درب ساب کامپکت عرضه خواهد شد اما در کانادا نسخه هاچبک آن نیز در دسترس است. البته این موضوع توجیهپذیر است زیرا هاچبک ها در کانادا محبوبتر از آمریکا هستند.
- طراحی جدید
نسل قبلی اکسنت ظاهر از مد افتادهای داشت و طبیعی بود که هیوندای باید فکر به حال طراحی این خودرو میکرد. اکسنت جدید هماکنون شبیه الانترای کوچک بوده و طراحی آن خصوصاً در جلو گرانتر از آن چیزی که هست نشان میدهد. تریم های فول تر این خودرو حتی دارای چراغهای LED، تریم کروم و رینگهای ۱۷ اینچی میباشند.
- ابعاد جدید
بازطراحی صورت گرفته باعث شده است اکسنت جدید بزرگتر از قبل باشد. این خودرو کمی پهنتر و طویلتر از قبل بوده و این امر باعث ایجاد فضای بیشتر در کابین برای سرنشینان شود. صندوقعقب اکسنت گنجایش ۳۸۷ لیتری داشته که با نسل قبلی برابر است.
- تکنولوژی بیشتر
بزرگترین بهبود این بخش به نصب استاندارد دوربین عقب مربوط میشود اما ترمز اضطراری خودکار و سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز در تریم های گرانتر وجود دارند که برای خودرویی در این کلاس کاملاً احساسبرانگیز است. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس بوده و مدلهای پایه از صفحه لمسی ۵ اینچی استفاده میکنند. مدلهای کانادایی حتی با فرمان گرم شونده و صندلیهای اسپورت دو رنگ عرضه میشوند.
- کابین برجسته
در داخل کابین سورپرایزهای زیادی وجود ندارد اما طراحی آن با نیازهای کاربران همخوانی بهتری داشته و اگرچه از نظر کیفیت شاخص نیست اما ارزانقیمت هم نشان نمیدهد. پلاستیکهای سخت زیادی در کابین اکسنت بکار رفته اما این بخشها به خوبی با یکدیگر چفت شده و ظاهر آنها نیز خوب است.
- تنها یک پیشرانه
اکسنت جدید تنها با یک پیشرانه عرضه شده که البته توجیهپذیر است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قدرت ۱۳۰ اسبی داشته و این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. این مشخصات برای چنین خودرویی واقعاً قابلاحترام بوده و روی کاغذ با هوندا فیت برابری کرده و از تویوتا یاریس پیشی میگیرد. تنها شورولت سونیک است که قدرت بیشتری نسبت به اکسنت ۲۰۱۸ دارد.
- دینامیک رانندگی
درباره دینامیک رانندگی خودروهایی چون اکسنت نمیتوان حرف زیادی گفت. تنها چیزی که باید بدانید این است که نیازهای شما را ارائه کرده و بدون زحمت شما را از مبدأ به مقصد میرساند. بله حمل افراد و رسیدن به سرعتهای بالا یک معجزه نیست اما بدون استرس زیاد کار خود را انجام میدهد. در مقایسه با نسل قبلی اکسنت، نسل جدید دینامیک رانندگی تیزتری از نظر فرمان و سیستم تعلیق داشته و احساس سستی ندارد. همچنین حالت اسپورت نیز وجود دارد اما نباید انتظار دگرگون شدن خودرو را داشته باشید.
- مصرف سوخت
احتمالاً مصرف سوخت برای خریدارانی در این کلاس اهمیت بیشتری نسبت به دینامیک رانندگی داشته و مصرف سوخت ترکیبی اکسنت جدید در هر صد کیلومتر ۷.۳ لیتر اعلام شده است. این رکورد نشان دهنده بهبود ۷ درصدی نسبت به نسل قبلی است.
علیرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶واقعا عالیه هم طراحی بیرونی و هم داخلیش
ولی حیف اگه ایران بیاد حتما برچسب قیمتی 130تا140 میخوره که ایشالا با تعرفه های جدید به 200تومنم میرسه
درصورتی که باید همقیمت تندر 90 باشه
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۶اگه این هم قیمت تندر ۹۰ باشه،تندر نود باید هم قیمت چه ماشینی باشه؟
علیرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶پراید!
حسین
۳۰ آبان ۱۳۹۶نه عزیز، ازنصف این مقدار هم کمتره
MAHDI . VENOM-DEMON
۱ آذر ۱۳۹۶علیرضا درست میگه
قیمتش تو دبی اندازه پرایده تو منطقه ازاد قشم حدود ۲۳ درمیاد یکم بیشتر از پراید
Hosein
۳۰ آبان ۱۳۹۶ال نود 15 هزارتاس؟!
رامتین
۳۰ آبان ۱۳۹۶با توجه به قیمت 96 تومنی اکسنت مونتاژ کرمان موتور که از قیمت 16500دلار نشات میگیره، نسخه نسبتا فول اکسنت 2018 حداکثر 17500دلار خواهد بود و درصورت مونتاژ قیمت زیر 120میلیون خواهد داشت. پیش بینی بنده 115 است. 200 چیه برادر!!
علیرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶اگه تعرفه 150 درصد تصویب بشه 200تومنم میشه
رامتین
۳۰ آبان ۱۳۹۶این قراره مونتاژ بشه نه وارد بشه. بنابراین زیاد تاثیری نداره. ضمنا تعرفه ها وضع میشه که خودروهای وارداتی شرکتهای متفرقه گرون در بیاد، نه خودروهای شرکتهای ایرانی که رفیق صمیمی دولت و وزارت هستند. بنابراین ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور همیشه در حال سود کردن خواهند بود. مثل اینکه شما یه مسکن برای فروش گذاشتید 200تومن. بعد کسی پیدا نمیشه حتی زنگ بزنه برای پرس و جو. حال شما میری قیمتشو میزاری 300 تومن که خریدارپیدا بشه!!!
دلشادی
۳۰ آبان ۱۳۹۶این ماشین که توی منطقه آزاد چابهار اومده. حدود 60 تومن قیمت خورده
رضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶میشه دقیقا قیمت النترا، سوناتا، سانتافه و چند خودروی معروف را در چابهار بگی؟
فربد
۱ آذر ۱۳۹۶سانتافه 2400 فول بین 70 تا 75 تو چابهار قیمت خورده
Mohamad
۳۰ آبان ۱۳۹۶ایشالا به ایران هم بیاد.
حمیدرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶هیوندای هم شده مثل آلمانی ها یه طراحی خوب میکنن صدتا ماشین با همون طراحی میزنن
نسبت به سایر ماشین های هم رده تو امریکا خوش چهرست فقط هوندا یکم سرتره درسته که قدرت موتور شورلت رو نداره ولی مصرف سوختش کمتره در کل یه ماشین اقتصادی هست که توان رقابت بالایی با محصولات سایر کمپانی ها داره
محمدرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶یعنیاااااا خیلی خوشگله از نظر طراحی
من اینو از الانترا جدیدا بیشتر پسند میکنم
فقط قیمتش توایران گرون میشه حیف
و امکاناتی که گفتین رو تقریبا توی نسخه موجود توایران نسل فعلیش داره