هیوندای

هیوندای سوناتا 2020: کره‌ای‌ها پوست می‌اندازند…

سدان میان‌سایز و محبوب هیوندای یعنی سوناتا بی‌شک یکی از کلیدی‌ترین محصولات این خودروساز بوده و از زمان نسل YF خود تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اما موضوع عجیب اینکه بازطراحی سوناتا در سال ۲۰۱۴ به عقیده بسیاری از کارشناسان یک پسرفت در طراحی بود و به همین خاطر هیوندای خیلی زود دست به کار شد و نمونه فیس لیفت سوناتا را معرفی نمود. این مدل بهتر از قبل بوده و برخی جلوه‌های بصری جالب‌توجه را به نمایش می‌گذارد.


خوشبختانه کره‌ای‌ها زبان طراحی خود را بهبود بخشیده و آن را در نمایشگاه خودروی ژنو و خودروی مفهومی Le Fil Rouge دیدیم.


هم‌اکنون اگر این کانسپت به هشتمین نسل از سوناتا ترجمه شود، حاصل کار چگونه خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا چیزهای زیادی درباره این خودرو بدانید.


DNA طراحی جدید هیوندای خوشبختانه در محصولات آینده این شرکت دیده خواهد شد. بدین ترتیب سوناتای جدید دارای بدنه‌ای با تأکید زیاد روی عناصر جوان‌پسند و اورهنگ های کوتاه خواهد بود.

رندری از سوناتای 2020
رندری از سوناتای ۲۰۲۰
استایل جدید این طرح مطالعاتی تکامل گیرایی از نسخه کنونی بوده و شاهد جلوپنجره فراری مانندی هستیم که به کناره‌ها امتداد یافته است. اگرچه خط کاراکتر جانبی کانسپت هیوندای عجیب بوده اما نسخه تولیدی از این نظر ظریف‌تر خواهد بود. دیگر جنبه کانسپت Sensuous که باید در فاز نهایی حل شود عدم هماهنگی کامل عناصر طراحی گوشه‌دار در کل بدنه است.
کابین هیوندای سوناتای ۲۰۱۸
با قدم گذاشتن به داخل سوناتا ۲۰۱۸ شاهد فضایی از مد افتاده و نه چندان خاص خواهید بود. خوشبختانه هیوندای قول داده این فضا را بهبود بخشید و استفاده از چوب طبیعی و متریال پریمیوم باعث خواهند شد سوناتای جدید چندین پله بالاتر از نسل فعلی قرار گیرد.


همانند محصولات کنونی مرسدس، صفحات نمایش بزرگ حرف اول را در کابین خواهند زد. انتظار می‌رود این صفحات نمایش در سوناتا داشبورد را تحت تسلط خود قرار داده و کاربران تجربه نوینی از دسترسی به سیستم‌های ارتباطی و اطلاعات سرگرمی داشته باشند.

اما بد نیست به زیر پوست سوناتای جدید هم نگاهی بیندازیم. انتظار می‌رود پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مدل کنونی که به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده در نسل جدید بهبود یابد. اگرچه پیشرانه کنونی قدرت ۲۴۵ اسبی دارد اما نسل بعدی به دلیل رقابت بهتر با حریفان خروجی بالاتری خواهد داشت.

افراد دوستدار محیط‌زیست و اقتصادی هم باید به دنبال نسخه پلاگین هیبرید و هیبرید ۲ لیتری ارتقا یافته باشند. هر دو نسخه قدرت ترکیبی ۲۱۰ اسبی داشته و استفاده از باتری حالت‌جامد جدید باعث بهبود محدوده حرکتی خواهد شد.

بی‌شک بزرگ‌ترین چالش هر سدان میان‌سایزی وجود رقبای سرسخت و بازاری خواهد بود که تحت تأثیر محبوبیت شاسی بلندها کوچک و کوچک‌تر می‌شود. مردم به گونه‌ای مجذوب این قدبلندها شده‌اند که فورد شاید نسل جدید فیوژن را عرضه نکند. خب هیوندای چرا و چگونه باید نسل جدید سوناتا را بسازد؟

سوناتای ۲۰۱۸
پاسخ سؤال در جذابیت خودرو است. سوناتا باید جذاب و در عین حال کاربردی باشد. اگرچه تویوتا کمری جدید، هوندا آکورد و مزدا ۶ خودروهای شیک و جذابی هستند اما تنها به همین بسنده کرده‌اند. هیوندای باید رادیکال فکر کند و بی‌شک کانسپت Le Fil Rouge نقطه آغاز خوبی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فولکس آرتئون !؟

    1. حامد

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ول کن تورخداااااا

    2. ایلیا

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      بابا بس کنید دیگه این حرفا رو.
      ادم میاد ی مطلبی بخونه هزار کامنته اول اینه که اینجاش کپی فلان ماشین اونجاش کپی فلان ماشین.
      بس کنید دیگه.
      هر ماشین مجبوره چهارتا چرخ و چهارتا چراغ و دوتا سپر و یسری قطعات فلزی داشته باشه ، بینهایت طرح متفاوت که نمیشه زد،

  2. مهرداد

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به نظر من برای رقابت با تویوتا و دیگر خودرو سازها بیشتر از این ها باید تلاش کنه
    ولی همین پیشرفت هم قابل تحسینه

    1. آرمان

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      دیگه الان کاری با تویوتا نداره! جی نود رو با اس کلاس و ال اس و سری هفت مقایسه میکنن! استینگر و جی هفتاد رو با سری چهار و سی کلاس و غیره مقایسه میکنن،جی هشتاد رو با سری پنج مقایسه و کرایسلر مقایسه میکنن

  3. John

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (215 ديدگاه)

    یادش بخیر، یه زمانی تکنسین هاشونو میفرستادن ایران خودمون چیزی یاد بگیرن

    1. Saeed Boroomand

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (545 ديدگاه)

      یعی میخواید بگید اون موقع ما متخصص بودیم و به بقیه آموزش میدادیم؟

  4. M3csl

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کاری ک هیوندایی باید انجام بده تا ب رقبای ژاپنیش برسه خیلی پیچیده نیس،،،اما نمی‌دونم چرا انجامش نمیده،،
    من اسم سیاست یا روال این سالهای هیوندایی رو خود زنی میزازم،،،
    یعنی هر سال یه محصول با طراحی زیبا و چشمگیر تولید کردن،طراحی کابینشو دلچسب و هم سطح طراحی خارجیش نتونستن پیش ببرن،،و برعکس هروقت کابین زیبا و فوق العاده ای زدن،،طراحی خارجی چندان محشری نزدن،،،
    اگه این دوتا رو کوپل کنن محبوبیت و فروششون بی شک بسیار بیشتر خواهد شد.
    همیشه بدنظر من یکی فدای دیگری شده.

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    اگه این سونوتا باشه که دست مریزاد داره هیوندای.
    سانتافه که منو پشیمون کرد با طراحیش.

  6. سامان اذری

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    امسال که شدیدا زیر سایه کمری مزدا 6 و اکورد قرار داره

    1. M

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      آکورد که طبق معمول بهترینه ! هندلینگ عالی سواری پالایش شده ، شتاب عالی (5.9 ثانیه هم زدن باهاش ) طراحی با الهام از nsx ، کابین فوق العاده زیبا ، قیمت عالی ، … اگه خوبی هاش رو بخوام بگم تا صبح باید بنویسم ، تمام سایت های معتبر هم تقریبا بهترین میدسایز حسابش میکنن ، آکورد و سیویک عشقن ، عشق …

  7. رامتین

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    من که منتظر ارائه فیس لیفت تالیسمان هستم. موتور آلپاین اگه بیاد روش، یعنی مهندسی ناب درش بهره گرفته شده. تو ایران مهم خدماته برای خرید. هوندا که خدمات نداره. هیوندا هم کمی پایینتر از اروپایی هاست.

    1. M

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      دادش اگه تو ایران مهم خدماته برای خرید برو پراید بخر که بقاله سره کوچه تون هم بتونه بهت خدمات بده ، آخه هوندا مگه ماشین چینیه که همش لنگه خدمات و قطعاتش باشی …

      1. رامتین

        ۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (3264 ديدگاه)

        شما 250 تومن داشته باشی میری پراید میخری؟
        برای کسی که این مقدار پول داره گزینه هاش کمری- تالیسمان- هوندا و… است. لگن پاره پراید چیه که میندازی وسط بحث؟ بین اینها معمولا بر مبنای خدمات تصمیم میشه گرفت.. در ضمن آکورد اگه بیاد ایران با اون شرکت داغون گلرنگ، حداقل 320 تومن در میاد. کمری2018 هم چون موتورش 2.5 لیتری هست و تعرفه بالاتر داره روی 340 در میاد.

  8. me84

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بنظر من دلیل اینکه هیوندا و کیا هنوز نتونستن مثل کمری و آکورد محبوب بشن به دوتا مورد مربوط میشه:
    اول اینکه کمری و آکورد سابقه خیلی بیشتری دارن و شناخته شده تر هستن
    دوم اینکه کمری و آکورد از همون اول محصولات بسیار باکیفیتی ارائه دادن
    هیوندای و کیا این دو مورد رو ندارن، یعنی سابقه کمری و آکورد رو ندارن و اولین مدلهاشون هم کیفیت خوبی نداشتن
    این دو مورد تصویر نسبتا بدی از ماشینای کره ای در مقایسه با ژاپنیها در ذهن مردم آمریکا ایجاد کرده که البته روز بروز داره بهبود پیدا میکنه.
    حداقل از نظر کیفیت که کره ایها تقریبا پا بپای ژاپنیها دارن میرن جلو.
    هیوندای کیا الان چهارمین یا پنجمین خودروساز بزرگ دنیاست. این عنوان الکی بدست نیومده.

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      جناب me84
      این دو مورد که فرمودین مهمه ولی موارد خیلی مهمتری هست مثل کیفیت سواری و هندلینگ یا طراحی ماندگارتر یا مصرف سوخت واقعی و حقیقیتر خودروهای ژاپنی و ……
      کیفیت بحث فنی بماند که ژاپنیا شماره یک دنیا هستن.
      یه مثال ساده ظاهری میزنم :
      چه خودرو صفر ، چه کارکرده ؛ شما طبق هر کلاس بشین داخل خودرو و یه نگاه بنداز به پوشش و اَدَوات و دست بکش ببین کدوم کیفیت بالاتری داره یا ساده تر بگم ، بویی که به مشام آدم میخوره از یه خودروی ژاپنی ، خاصِ خودروهای ژاپنه و کیفیت نابه اونو میرسونه که شما اینو در هیچ خودروی کره ای یا چینی حِس نمیکنید.
      سوناتا و اپتیما با کمری و آکورد
      الانترا و سراتو با کرولا و سیویک
      آزرا و کَدِنزا با آریون و ماکسیما
      و…..
      ولی جدای این مباحث کره چه در خودرو و چه در تکنولوژی و الکترونیک داره راهیرو میره که ژاپن ۲۰ سال پیش پشت سر گذاشت.
      یادتون میاد زمانی که پاناسونیک ، سونی ، auva و چندین برند دیگه که الان به ذهنم نمیاد چه غوغایی به پا کرده بودن
      حالا الجی و سامسونگ دارن دنیا رو میترکونن و رقیبی قدر شدن برای اپل و شرکهای دیگه

  9. Goli

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی وارد بازار میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا