در طول یک سال آینده سوپرمینی های زیادی به بازار خواهند آمد و اولین آنها سیتروئن C3 جدید است. این خودرو چندین و چند سال در سایهی حریفان خود بوده اما سیتروئن تلاش دارد با ارائهی مدل جدید خود نقشی پررنگتر داشته باشد.
این برند از همان فرمولی که باعث موفقیت C4 شد استفاده کرده بنابراین در این کلاس فشرده C3 قطعاً ویژگیهای خاص خود را دارد.
این خودرو باید یکی از مدلهای محبوب یعنی فولکسواگن پولو را شکست دهد. پولو به خاطر آسایش، کاربرد برجسته، پیشرانههای نرم و استایل هوشمند جایزهی خودروی جدید اتواکسپرس را به خانه برده است. این خودرو یک پکیج کامل است و درحالیکه سیتروئن روشی متفاوت برای اول شدن را در پیش گرفته، فولکس همان جذابیت و کیفیت همیشگی را ارائه میکند.
اما از رقیب دیگر نباید غافل شد. هیوندای i20 تجهیزات زیادی را ارائه کرده و پیشرانهی ۱ لیتری توربوی جدید آن که در تست حاضر بود تکنولوژی کافی برای برابری با رقبا را دارد. کدام خودرو بهتر از دو حریف دیگر است؟ با ما باشید تا نتیجهی این مقایسه را بدانید.
شاخبهشاخ
سیتروئن C3
مدل | سیتروئن C3 Flair PureTech 110 |
قیمت | ۱۵۹۹۵ پوند |
پیشرانه | ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو ۱۰۸ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت | ۹.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر |
مالیات جادهای سالانه | ۲۰ پوند |
نظرات آزمایشکنندهها: اگرچه طراحی این خودرو توجهات را به خود جلب میکند اما کیفیت کابین خودرو هنوز در بین بهترینها قرار نمیگیرد. هرچند طراحی عجیب اما کاربردی خودرو در بخش بیرونی متمایز است. این خودرو راحت و جادار است.
هیوندای i20
مدل | هیوندای i20 Premium 1.0 T-GDi 120 |
قیمت | ۱۵۵۲۵ پوند |
پیشرانه | ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو ۱۱۸ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت | ۱۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر |
مالیات جادهای سالانه | ۲۰ پوند |
نظرات آزمایشکنندهها: خودروی حاضر در تست از رنگ قهوهای متالیک ۵۵۰ پوندی بهره برده و کابین آن تنها با رنگ خاکستری تیره ارائه میشود.
فولکسواگن پولو
مدل | فولکسواگن پولو beats 1.2 TSI 90 |
قیمت | ۱۵۷۹۵ پوند |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو ۸۹ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت | ۱۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر |
مالیات جادهای سالانه | ۲۰ پوند |
نظرات آزمایشکنندهها: کابین سفید پولو به همراه جزئیات قرمزرنگ باب میل همه افراد نیست اما سیستم صوتی خودرو با آمپلی ۳۰۰ واتی جلب توجه میکند.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: فولکسواگن پولو
پولو هنوز هم سوپرمینی مورد علاقهی ماست چراکه بهترین ترکیب پرفورمنس، کاربردی بودن، قیمت و راندمان را ارائه میکند. این خودرو در بحث سواری و هندلینگ نیز یک سر و گردن بالاتر از سیتروئن C3 قرار میگیرد. فضای بار این خودرو کمتر است اما هنوز هم فضای کافی برای اکثر شرایط را دارد. بزرگترین مزیت پولو این است که بهای خرید ارزانی داشته و کیفیت آن نیز بالاتر است.
رتبهی دوم: سیتروئن C3
آلایندگی کم سیتروئن به این معناست که خریداران تجاری بهای معقولی برای این خودرو میپردازند اما خریداران شخصی باید با استهلاک و تنزل بهای آن کنار بیایند. این خودرو بهترین سواری را ندارد. سواری خودرو غیرپایدار است. هرچند حس خاص طراحی، کابین جادار و کاربردی بودن برجسته از شاخصههای بارزی هستند که سیتروئن را به رقیبی قابل در این کلاس بدل میکنند.
رتبهی سوم: هیوندای i20
این خودرو قدرتمند و کاربردی است اما سریعتر یا تطبیقپذیرتر از رقبا نیست. I20 آلایندگی بیشتری نسبت به رقبا داشته و بنابراین برای اکثر رانندهها خودروی گرانتری خواهد بود زیرا باید مالیات بیشتری بپردازند. همین امر نگاهها را به سوی دیگر رقبا میکشاند.
خودرویی که ارزش منتظر ماندن را دارد…
نیسان میکرا Acenta IG-T 90
موعد عرضه: اوایل سال ۲۰۱۷
قیمت: 14995 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر ۰.۹ لیتری ۸۹ اسب بخاری
همانند C3، میکرای جدید نیز بزرگتر، جادارتر و نرمتر از نسل قبلی خود است. این خودرو از همه تکنولوژیهای هوشمندی سود میبرد که در رقبای آن میبینیم.
منبع: autoexpress
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵به نظر من فولکس واگن پولو از همشون بهتره.
به نظر من این ماشین وارد ایران میشه.
اما در مورد قیمتش…
تویوتا CHR با 20/000 پوند قیمت فکر کنم حدود 180 میلیون داره پیش فروش میشه.
قیمت فولکس واگن پولو 15/000 پوندی اگر با همین روال پیش بره ، با یک حساب کتاب ساده به 135 میلیون تومن خواهد رسید.
كوروش
۲۹ بهمن ۱۳۹۵قراره تولید بشه پولو راستش ماموت هم بسیار خوش نامه حتی اگه به اروپا سفر کنید کفی های این شرکت رو می بینید و اکثر خریداران کامیون اسکانیا هم ازش بخاطر قیمت خوب و خدمات پس از فروش مناسب راضی هستند
احتمالش خیلی کمه بخصوص در خودرو سازی ولی امیدوارم با قیمت مناسب عرضه بشه فولکس مثل هر خودرویی نیست
یاسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵البته هنوز پیش فروشش شروع نشده چون من خودمم برای CHR نام نویسی کردم و گفتن قیمتشم بین 170 تا 190 میخوره هنوز معلوم نیست دقیق برای برج دو سال بعد تماس میگیرن اما یه نکته ای که هست CHR وارداتیه و تعرفه های تخیلی بهش میخوره ولی فوکلس واگن قراره ماشیناش رو به همکاری گروه صنعتی ماموت تولید کنه تو ایران با احتساب تعرفه CKD تو ایران اگه پولو تو برنامشون باشه زیر 110 قیمت میخوره البته اگه قیمت دلار بالاتر نره
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵یاسین عزیز
حرف های شما کاملا درسته.
ولی من برای هیچ ماشین آلمانی با توجه به علاقه ای که مردم ما به این ماشین ها دارند قیمت های مناسبی رو پیش بینی نمیکنم.
باید دید چی میشه.
به نظر من 80 درصد قیمت ماشین در ایران به وارد کننده یا مونتاژ کننده بستگی داره.
امیدوارم قیمت پولو زیر 110 تومن باشه. من که خیلی خوشحال میشم.
عاشق فولکس واگن و تویوتا هم هستم.
اما راستش سابقه ی خوبی از این بازار در ذهنم ندارم.
Parvaz
۲۹ بهمن ۱۳۹۵به کجا رسیدیم که آرزو داریم کوچکترین سگمنت ماشین های خودروسازهای بزرگ دنیا رو زیر 110 میلیون بخریم !!! چرا اخه ?
Amirhossein
۲۹ بهمن ۱۳۹۵فولکس پولو بهترین ماشین در کلاس خودشه. البته سیتروئن رو هم دوست دارم.
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۵من چهره نیسان رو بیشتر دوست دارم ولی انتخابم بین این چنتا سیتروئن هست چهرش تو خیابون بیشتر جلب توجه میکنه
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵.
و جلب توجه برای ما ایرانی جماعت یعنی همه چیز.
احسان
۲۹ بهمن ۱۳۹۵اینا ۶۰تومن بیشتر نمی ارزن ،ولی بیاد ایران حدود ۱۰۰ فی میخورن
فرشاد سجادیان
۳۰ بهمن ۱۳۹۵نیسان میکرا از نظر ظاهری، رسما رقباش رو بازنشسته کرد.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۳۰ بهمن ۱۳۹۵هیچ وقت سادگی و زیبایی فولکس پولو با پیچیدگی میکرا قابل قیاس نیست.
هر سلیقه ای یک کدوم رو میپسنده.
amin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵قابل توجه دوستانی که مدام تکرار میکنند کره ای ها در تمامی سگمنتها برتر از فرانسوی ها هستند!
اجاره خودرو پارت سیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۵هر سه تا ماشین خوبه
ولی اگه امکان داشته باشه ما تو ایران سوار بشیم
و مهمتر اینه که وقتی میاد ایران قیمتش حتما بالای 70 میلون تومان هست و این امکان که همه سوار شن خیلی کمه