اولین روز از نمایشگاه خودروی نیویورک را اخبار مهم فراوانی همراه بود و یکی از مهمترین آنها نیز رونمایی از کانسپت کاملاً جدید جنسیس Essentia میباشد.
این خودرو که برای نشان دادن جهتگیری کرهایها در آینده میباشد یک GT دو درب شیک با بدنهای فیبر کربنی و قوای محرکه الکتریکی است.
خودروی مفهومی مورد بحث نسبت به محصولات کنونی این خودروساز تفاوتهای بسیار زیادی دارد اما از برخی شاخصههایی استفاده میکند که نهایتاً در مدلهای آینده جنسیس بکار خواهند رفت. در نمای جلوی این کانسپت شاهد جلوپنجره تکامل یافتهای هستیم که گوشهدار تر از جلوپنجره بکار رفته در مدلهایی همچون g70 و G80 است.
از دیگر برجستگیهای کانسپت Essentia میتوان چراغهایی را نام برد که اساساً در کانسپت GV80 معرفی شده بودند. جنسیس میگوید این کانسپت نشانهای از برند بوده بنابراین مشاهده برخی ویژگیهای Essentia در محصولات آینده این شرکت مایه تعجب نخواهد بود.
خب به خود این کانسپت بازگردیم. کاپوت این خودرو نشانهای از سیستم تعلیق خاص را دارد. این خودرو همچنین دارای شیشه جلوی خمیده، نمای عقب عضلانی و ورودیهای هوای کاربردی پشت چرخهای جلو میباشد.
دیگر ویژگی منحصربهفرد جنسیس Essentia دربهای پروانهای است. این دربها از تکنولوژی تشخیص چهره و کنترلهای اثرانگشتی برای تشخیص راننده استفاده کرده و بهطور خودکار درب را باز یا بسته میکنند.
این طراحی منحصربهفرد در کابین نیز مشهود است زیرا رانندگان فضایی مینیمالیستی با فرمان سفارشی، پوشش چرم لوکس و تریم فیبر کربن چشمنوازی را خواهند دید که ظاهری سهبعدی دارد. دیگر ویژگیهای خاص این بخش عبارتاند از عناصر آلومینیومی پولیش خورده و سطوح پرینت شده سهبعدی که ظاهر بسیار ویژهای را ایجاد کردهاند.
جنسیس اشاره زیادی به مشخصات فنی کانسپت Essentia نکرده اما تأیید شده دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی و چند پیشرانه الکتریکی است. این خودروساز همچنین گفته شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کانسپت جدیدش حدود ۳ ثانیه میباشد. همچنین با توجه به پشت آمپرهای این خودرو میتوان گفت محدوده حرکتی آن حدود ۳۷۳ کیلومتر و سقف سرعتش نیز حداقل ۲۶۸ کیلومتر در ساعت میباشد.
Rezalp
۱۰ فروردین ۱۳۹۷فقط یه کانسپت هستش
همین و بس
محمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۷اما کانسپتها نشاندهنده جهتگیری زبان طراحی آینده کمپانیها هست البته
Rezalp
۱۰ فروردین ۱۳۹۷نه اتفاقا
کره ای ها دارن محصولات رقیبای اروپایی و آمریکایی رو کپی میکنه که اینو تو هر مدلشون میشه دید اما به صورت با کیفیت.
مثل کپی سامسونگ از ایفون
این محصولم فقط برای اینه که اسمش فراموش نشه
امیرمحمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۷کپی سامسونگ از ایفون؟?رفیق یه چی بگو بگنجه قشنگ معلومه کی داره کپی میکنه
me84
۱۰ فروردین ۱۳۹۷.
اگه کپی کردن میتونه راه موفقیت رو هموار کنه، چرا که نه؟
البته که منظورم کپی از نوع چینی نیست که عینا کپی میکنن و هیچ ایده ای ندارن. منظورم الگوبرداریه و کره ای ها هم دارن همین کارو میکنن.
عطا
۱۰ فروردین ۱۳۹۷داداش به هر حال کپی کنه نکنه و چه بخوای چه نه خوای بسیار موفق هست و سود میکنه بهتره ما فکری به صنعت خودروسازی خودمون بکنیم !
حامد
۱۰ فروردین ۱۳۹۷اگه این منطق شماست پس منم میگم اولین گوشیه لمسی دنیا هم الجی ساخت
و اپل نباید کپی میکرد??(اینجور حرفا منطق شماست)
اگه اشتباه نکنم شما همون شخصی هستی که زیر پست حراج فورد gt حرفی زدی که باعث شد دوستان آمریکایی باز ناراحت بشن
نمیدونم چند سالته ولی خیلی تازه کار بنظر میایی که میخوای یه نظر بدی
amin
۱۰ فروردین ۱۳۹۷بله سامسونگ سالها پیش طرح آیفون رو برای گوشی های لمسیش کپی کرد و با شکایت اپل در دادگاه به دلیل کپی برداری محکوم به پرداخت غرامت شد و کل غرامت رو به اپل پرداخت کرد
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۷الان یه سری پراید سوار میان میگن این خودرو خوب نیست و کره ای لگن هست ماشین فقط ژاپن و آلمان خخخخ
نیما
۱۰ فروردین ۱۳۹۷یاد رضوانی افتادم
Amir.z
۱۰ فروردین ۱۳۹۷نمای سه رخ عقبش منو شدید یاد وایپر فقید میندازه نمیدونم چرا شاید به خاطر چراغ های عقب و باله روی صندوقش و فرم کلی عقبش باشه
اما درکل طراحی قشنگی داره
فقط از جلوپنجره ش خوشم نیومد ولی بقیه چیزاش زیباس
me84
۱۰ فروردین ۱۳۹۷.
پیشرفت، پیشرفت، پیشرفت. این چیزیه که تمام دنیا دارن در مورد کیا و هیوندای میگن.
اما پشت پرده این پیشرفت اینه:
“””خود باوری””” ، تلاش، جسارت، پشتکار، کسب تجربه، کم نیاوردن، ادامه دادن، …..
نتیجه هم مشخصه
M3csl
۱۰ فروردین ۱۳۹۷طراحیش شبیه طراحی های ایتال دیزاینه
ستار
۱۰ فروردین ۱۳۹۷فک نکنم جالب نباشه از ته دنیا از طراحی هیوندا ایراد بگیرم
ولی عکس چهارم نمیشه گفت از کانسپت میباخ کابریولت ۶ الهام نگرفته
مقایسه کنین خیلی تو این زاویه شبیه
پرهام
۱۱ فروردین ۱۳۹۷چه اسم زیبایی داره ! داخلش شبیه ماشینای کلاسیکه