سرانجام پس از سالها انتظار، هیوندای رسماً پردهها را از چهرهٔ پیکاپ سانتا کروز کنار زده است. این پیکاپ با ساختاری یکپارچه، از پیکاپهای سنتی جعبهای شکل کاملاً فاصله داشته و در آن از طراحی جوانپسندی بر اساس کراساوورهای هیوندای استفاده شده است. ارتباط سانتا کروز با کراساوورهای هیوندای کاملاً واضح است زیرا این پیکاپ کاملاً شبیه به یک توسان است که یک قسمت بار به پشت آن اضافه شده است.
البته این بدان معنا نیست که توسان و سانتا کروز کاملاً باهم یکسان هستند زیرا هرچند نمای جلویی آنها مشابه به نظر میرسد اما باهم متفاوت بوده و فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۵ میلیمتری سانتا کروز ۲۴۹ میلیمتر از توسان جدید بیشتر است. علاوه بر این، طول کلی ۴,۹۷۰ میلیمتری این پیکاپ نیز ۳۱۵ میلیمتر از برادر کراساوور بیشتر است. هیوندای ادعا میکند که سانتا کروز از استایلی جسورانه و درعینحال حرفهای، پیشرانههای قدرتمند و کارآمد، قسمت بار انعطافپذیر، تکنولوژیهای اتصالی پیشرفته و پلتفرم چهارچرخ محرک کاملاً مانور پذیر برخوردار است. به گفتهٔ این شرکت کرهای، سانتا کروز بهترین ویژگیهای پیکاپها و کراساوورها را باهم ترکیب کرده است.
قسمت بار سانتا کروز با ۱,۳۲۳ میلیمتر طول، فقط ۱۷۸ میلیمتر از نیسان فرونتیر، ۲۰۳ میلیمتر از تویوتا تاکوما و ۲۸۰ میلیمتر از هوندا ریجلاین کوتاهتر است. بااینحال به گفتهٔ هیوندای، هرچند این پیکاپ از همهٔ رقبای میان سایز خود کوتاهتر است اما برای رانندگیهای شهری و از آن مهمتر، پارک کردن، قدرت مانور بیشتری دارد. علاوه بر این، قسمت بار سانتا کروز به یک کاور قفل شونده هم مجهز است تا وسایل مالک از سرقت در امان باشند.
سانتا کروز با دو پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مختلف به بازار عرضه میشود که اولی تنفس طبیعی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور بوده و دومی به لطف برخورداری از توربوشارژر، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشرانهٔ تنفس طبیعی به یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که به گفتهٔ هیوندای، این گیربکس بهطور خاص برای وظایف باربری سانتا کروز طراحی شده است. در همین حال، برای موتور توربو هم یک گیربکس دوکلاچه با پدالهای تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان در نظر گرفته شده است.
هرچند سانتا کروز بر اساس پلتفرم محرک جلو ساخته شده اما برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این سیستم میتواند گشتاور بیشتری را به چرخهای عقب بفرستد تا احساس اسپرت محرک عقب را ایجاد کند. هیوندای همچنین به فکر توانایی بکسل این پیکاپ هم بوده و به همین دلیل نسخهٔ تنفس طبیعی آن میتواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم و نسخهٔ توربوشارژ چهارچرخ محرک تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را بکسل کند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، سانتا کروز در اصل پیوندی بین کراساوور و پیکاپ محسوب میشود و به همین دلیل، قسمت جلویی آن کاملاً مشابه توسان است. در عقب خودرو نیز چراغهای منحصربهفردی طراحی شده که تا روی درب قسمت بار کشیده شده و نمای متفاوت و تازهای را نسبت به پیکاپهای سنتی ایجاد کردهاند. رینگهای ۱۸ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی سفارشی نیز به جذابیت ظاهری این پیکاپ کرهای کمک کردهاند.
سرنشینان در داخل سانتا کروز کاملاً فراموش خواهند کرد که این یک پیکاپ است زیرا غیر از دستهدندهٔ سنتی، طراحی کابین آن تقریباً مشابه توسان است. در اینجا یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد و یک صفحه آمپر ۱۰ اینچی و همینطور سیستم صوتی Bose هم برای آن قابل سفارش است. علاوه بر این، وجود روکش چرمی صندلیها، کفپوشهای مخملی و محفظهٔ اشیاء زیر صندلیهای عقب نیز بدین معنا است که سانتا کروز مثل کراساوورها راحت و کاربردی خواهد بود.
در بخش تکنولوژیهای ایمنی هم این پیکاپ بهصورت استاندارد به سیستم جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار توجه راننده مجهز شده درحالیکه هشدار نقاط کور، دوربین نقطهٔ کور، دستیار خروج ایمن، دستیار رانندگی در بزرگراه، سیستم دید اطراف و هشدار عبور و مرور عقب همگی برای آن قابل سفارش خواهند بود. هیوندای تولید سانتا کروز را از ماه ژوئن در آلاباما در کنار کراساوورهای خود آغاز خواهد کرد. از تابستان آینده نیز پذیرش رزروهای خرید برای این پیکاپ در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
Angus_812
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یکی بره به هیوندای بگه حتی شوخیشم قشنگ نیست
کلن ابهت کلاس پیکاپ ها رفت زیر سوال
بنظرم اصلا طراحیش برای پیکاپ خوب نیست
اینم میشه مثله کیا استینگر
موقع فروش میفهمن که پیکاپ یا سدان اسپرت تخصص خاص داره و کار هر کسی نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۰????
?♂️?♂️?♂️?♂️
پول زیاد ، آدم رو دیوونه میکنه !
فقط موندم دلیل انتخاب خریدار این خودرو چی میتونه باشه ؟!
یک هیوندای شکست خوردهی دیگر به پیش !
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۰حداقل این هیدندای احمق نکرد شبیه کانسپتش بزنه !!!!
اومده توسان را بریده شده لنگه دمپایی شبیهه پراید ?♂️ !
وای وای وای !
کانسپتی که روزگاری میخواست پیکاپ تولیدی بشه اگر میشد به جرئت میگم چند صد برابر بهتر از این لِنگه دمپایی بود !
هیوندای زده تو کار سیرک !
قبلاً گفتم باز هم میگم ، یک به یک شرکتهتی کرهای چون اصالت ندارند ، یواش یواش از بازار هدفشون دور میشوند و سپس اعلام ورشکستگی و خداحافظی ، اون از LG و سانگیانگ و اون هم از رئیس جمهور اختلاسگرش و آیندهی نامعلوم هیوندای و سامسونگ !
چین کار این شرکتها را یک سره میکند ، باشید و ببینید .
Hadi
۲۷ فروردین ۱۴۰۰اونجوری هم ک نوید میگه ماشین بدی نی…
مشخصات خوبی داره کابینش هم خوبه قدرتش هم کافیه…
ولی نمیدونم تو کشوری که فورد سری F,شوی سیلوادور و دوج رم، فورد رنجر و هزاران پیکاپ بهتر هستن….هستن چرا ی نفر باید بره اینو بخره؟؟؟
حداقل اگه بزرگتر بود و بدنه عضلانی تری داشت ی چیزی ولی این شبیه توسان وانته…
البته همه چیزو امار فروش ب زودی معلوم میکنه…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ فروردین ۱۴۰۰نوید بیخیال،یه مدت این دعواها خوابید سایت یه مقدار آروم گرفت الان باز شروع کردی؟الحق که خودت باعث و بانی تمام این دعواها هستی…
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دوستان
منطقی میپرسم و منطقی جواب دهید ؟!
شما به عنوان خریدار این همه پیکاپ کارآمد آمریکایی ژاپنی را وِل میکنید و این را میخرید ؟!
هدفتان از خرید این جوجه پلاستیکی چی میتونه باشه ؟!
اصلاً پیکاپ یعنی چی ؟!
میشه معنی بفرمائید ؟!
در مورد جنسیس هم آمدم دونه دونه رُقبایش را نام بردم و گفتم چه کسی باید این همه رقیب نامدار را بیخیال بشه و جنسیس بخره ، اما دیدیم که خیلیها ناراحت شدند ولی سپس خبرش آمد و مقالهاَش بود و حتی آمار فروش اِمسال ، که کمترین فروش را داشته که حتی به پیشبینی خود کرهایها هم نرسیده و در انبارهد دارند خاک میخورند ؟!
به جای حاشیه پراکنی ، و تحریف کردن ، خوشگل جواب دهید تا مُجاب شویم !
Amirreza
۲۷ فروردین ۱۴۰۰آقا نوید ما تاحالا توی این کلاس پیکاپی نداشتیم ، منظورم پیکاپ های خیلی کوچیکه یا نداشتیم یا تعدادشون خیلی کمه پس به نظر من این ماشین اگه کمی هم شانس داشته باشه میتونه فروش خوبی داشته باشه
REVO
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چرا باید توی این کلاسی ک میفرمایید پیکاپی داشته باشیم؟
احتمالا از تولید کلاس ۴۰۵ ونت و تندر ونت و پراید ونت هم خوشنودین
Amirreza
۲۷ فروردین ۱۴۰۰نه آقای روو ولی به نظرم شاید همه دوست نداشته باشن پیکاپشون مثل سیلورادو اندازه یه تانک باشه و دوست دارن یه پیکاپ کوچیک برای کار های روز مره داشته باشن که هم مصرفش کم باشه هم بتونن مثلا یه چنتا جابجایی توی شهری باهاش انجام بدن مثلا بخواد یه جعبه ی نسبتا بزگ مثل یخچال یا یه دوچرخه و ….. رو از نقطه a به نقطه b برسونه و توی ماشینی هم باشه که سواریش با یه کراس اور زیاد فرقی نداشته باشه
محمد مختاری آذر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰بله نوید جان این وانت خیلی زیبا هستش و بهتر از ژاپنی
ولی از اروپایی و آمریکایی بهتر نیست چون قدرت کمی داره
Audi s8
۲۷ فروردین ۱۴۰۰منم احساس می کنم طراحیش خوب نیست ولی رو توسان قشنگ شده ولی پیکاپ بهتر از این هم هست
S
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ولی بنظرم جواب میگیره کسی که برای مصرف شهری پیکاپ نرم بخواد براش خوبه من ازش خوشم اومد
ولی برای آفرود اینجا تا لندکروز سری ۷۰ پیکاپ و هایلوکس داریم کی میره اینو میخره بعد توی آب و هوای بشدت گرم ما هم جواب نمیده
?A.H MOTORS?
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ایرانخودرو به هیوندای هم نفوذ کرد!????♂️(فور فان)
مزدا
۲۷ فروردین ۱۴۰۰این خط و اینم نشون! این خودرو تو بازار موفقیت چندانی نخواهد داشت
قسمت باری ماشین رو اندازه جعبه گوچه طراحی کردن بعد اسمشو پیکاپ گذاشتن!
بزرگواران کسی که پیکاپ میخره نیاز داره ظرفیت بارش بزرگ باشه حداقل دوچرخه و موتوری توش بزاره یا کشاورز باشه وسایل کشاورزی بزاره
s.h
۲۷ فروردین ۱۴۰۰این دقیقا همون طور ابهت پیکاپ رو برد زیر سوال که ارز اندام چندتا چا*******ل ابهت لاتی رو برد زیر سوال !!!!!!! دقیقا همونه
MjM
۲۷ فروردین ۱۴۰۰من ک میگم هیچ شانسی نداره! اونم با این چهره!
REVO
۲۷ فروردین ۱۴۰۰همچون سرنوشت پیکاپ بنز!
Sajjad
۲۷ فروردین ۱۴۰۰احتمال اینکه فروش بسیار کمی داشته باشه هست
مگر اینکه یه بازاریابی قوی و تبلیغات گسترده این نوع خودرو رو خیلی خاص و کاربردی نشون بده که البته بازم کاربردی نیست
فقط قسمت بالای سقف اون عقب رو برداشتن
صندلیا هم نمیشه خوابوند و یه فضای بسیار کوچیک سرباز گیر خریدار میاد
Farzad
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یاد سایپا و ایرانخودرو افتادم که سدان هارو وانت میکردن ، اینا هم برای اینکه نرن از جایی پلتفرم بخرن اومدن و یک کراس اوور را به پیکاپ تبدیل کردن ! به نظرم خیلی بد از آب در اومده .
چجوری میخواد با غول های پیکاپ سازی آمریکایی و ژاپنی رقابت کنه دیگه خود مسئولان هیوندای باید به فکر باشن تا به سرنوشت good bye دچار نشه .
مدیرعامل
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چه چیزی رو با چه چیزی مقایسه کردی !!! انصاف هم خوب چیزیه !!
دکتر
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بر خلاف نظرات دوستان من فک میکنم فروش خوبی رو تو شهرهای شلوغ خواهد داشت
BenzSLR
۲۷ فروردین ۱۴۰۰به عنوان اولین پیکاپ هیوندای بد نیست . اگه بازار باز بود تو ایران به موفقیت میرسید من حاضرم ازینا ببینم ولی همش نیسان و پیکان و آریسان و …. که ۴ تن بار زدن رو نبینم.
کیان
۲۷ فروردین ۱۴۰۰قطعا محصول مشترک هیوندای با ایرانخودرو هستش، هیوندای میخواسته پیکاپ بسازه، ایرانخودرو از تجربه عظیم خودش در تبدیل هر خودرویی به وانت به هیوندای کمک کرده و این محصول ارائه شده است.
دنده پشت فرمان و … برای پیکاپ و حمل بار ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مدیرعامل
۲۷ فروردین ۱۴۰۰????خواهشاً حرفایی بزنین که با واقعیت جور در بیاد
حسین
۲۷ فروردین ۱۴۰۰کاملا جوان پسند و روح نواز و در کلاس خودش و بازار هدفش از نقطه نظر فنی هم عالیه
دوسش داشتم
یه پیکاپ شهری برای جوانان که گاهی هم پیکنیک و بیابان گردی غیرماجراجویانه و تفریحی دارن
..Hossein
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بنظر بازار هدفش هم همینه که شما گفتی
و اینکه بالاخره برای شروع هر کاری باید از جایی شروع کرد
REVO
۲۷ فروردین ۱۴۰۰جوانانی ک پیکنیک و بیابان گردی بخوان بکنن؟
فوقش بدرد همسر پیرمرد خشکبار فروش جهان سومی بخوره.
بی تعصب هیچ آیتمی واسه منه عشق پیکاپ نداره ک باعث بشم انواع پیکاپ امرکن و ژاپنیو در انواع سایزبندی در یک بازار جهانی ول کنم واینو بخرم.
حسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مطمعنی بدون تعصب نظر دادی؟
کسی منکر پیکاپ های آمریکایی تو ژاپنی نیست
ولی من خودم ترجیه میدم اگه قراره تو شهر پیکاپ سوار بشم . سوار این بشم تا یه f150 ولی اگه مزرعه داشتم و کاروان داشتم و عشق آفرود بودم قطعا f150را انتخاب میکردم
در صورتی که این دوتا اصلا هدفشون و کلاسشون و سگمنتشون فرق داره داداش
MOHAMMAD.n.r
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شاید در بازار اروپا موفق بشه ولی در امریکا شانس زیادی نداره.
ae86
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خوشگله منتظر نسخه های تیونینگ شده این ماشین هستیم تشکر بی پایان از آقای امیر دهقان
R@m!n
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شمام یاد پراید و وانت پراید افتادین ؟؟؟
مهدی
۲۷ فروردین ۱۴۰۰موتور سه چرخ کویر و تلاش هم بیشتر از این بار میزنن
کوشا
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یه ذره راستش ناامید شدم. تو خیالاتم فکر می کردم هیوندای بعد این همه سال مانور تبلیغاتی یه ماشین با توانایی های دیفندر می سازه! ولی خب ماشین واقعا عادی و کاملا معمولیه.. یه کراس اور که خواستن مثل یه پیکاپ بسازنش و هیچ خلاقیتی به نظرم بهش تزریق نشده! نمای عقب اصلا خوب نیست و داخلش اون ابهت و زمختی یه پیکاپ رو نداره. این طور که معلومه فضای بارش هم چندان تعریفی نیست. اگه بخوایم کاربردش رو در نظر بگیریم نیسان آبی هم کاربردی تر و هم به صرفه تر هست! درست نیست قبل از رونمایی رسمی یه ماشینو بخوایم قضاوت کنیم ولی به عنوان کسی که همیشه هیوندای رو تحسین می کرده واقعا تو ذوقم خورد! در مورد فروش و بعد از اون چیزی که از فروش عجیب BMW سری ۳ و سری ۴ با اون ظاهر رادیکال دیدم اصلا هیچ پیشبینی نمیتونم بکنم!
Angus_812
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شماهم تعصب بزار کنار و منطقی ببین این کجاش به پیکاپ میخوره
پیکاپ برای کار و شرایط سخته این بیشتر برای دور دور تو اندرزگو بکار میاد تا کار
بیشتر یاد اسباب بازی میفته ادم
تاکوما یا رنجر یا کلورادو که سطح پایین ترین پیکاپ ها هست رو با این مقایسه کن
حالا توندرا و F150 و سیلورادو جای خود دارند
SF90 STRADALE
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چه شوخیه قشنگی کرد هیوندای
این حتی ادای پیکاپ ها رو هم نمیتونه در بیاره
Sina
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یه پیکاپ کوچیک شهریه واسه مشاغلی مثل برق کارا لوله کش ها در کل اونایی که توی سطح شهر کارهای خدماتی دارن مخصوصا واسه کشورهای اروپایی یا ژاپن و…
که توی این رده تقریبا هوندا ریجلاین رو داریم که اونو بیشتر میپسندم
البته قیمتشم توی فروشش خیلی تعیین کنندست
از اون ماشینهاست که یا واقعا میفروشه با با کلع میخوره زمین
هیوندا بازار خیلی خیلی درستی رو انتخاب کرده ولی ماشین خوبی طراحی نکرده چونکه ما پیکاپ جمع و جور کوچیک به اون صورت نداریم کوچیکه پیکاپ ها تویوتا هایلوکسو رنجرو.. و بعد از اونا همه گنده تر میشن
فورد ماوریک هم اونقدرا جمع جور نیست
بازار واقعا به یه پیکاپ جمع جور شهری مثل این منتهی با طراحی خیلی بهتر نیاز داره
حشمت۰۲۱
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دوستان قبل این که بیان گیر بدن و این رو با وانت های قولاخ سایز مقابسه کنن
منطق در پیش بگیرن و این رو با رقبای تقریبا یکسان اش مقایسه کنن
این یه پیکاپ یونی بادیه
رقباش
fiat toro / ram 1000
ford maverick
در برابر رقباش بنظر ماشین خوبیه و با قیمت خوب میتونه موفق باشه
Behnam
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دوستان خواهشا حرف از لنگه دمپایی و محصولات ایران نزنید. خب داره پلتفرمشو حفظ می کنه؛ طبیعیه شبیه توسان باشه. اینم در نظر بگیرید پیکاپ اولشه؛ به مراتب پخته تر خواهد شد.
یوسف
۲۷ فروردین ۱۴۰۰همون طور که تو متن گفته شده و دوستان هم اشاره کردن، اومدن یه تکه از سقف یک کراس اوور رو برداشتن و وانت درست کردن!
با این ریخت و قیافه روزگار سختی در آمریکای شمالی خواهد داشت.
REZA
۲۷ فروردین ۱۴۰۰هیوندا این پیکاپ رو واسه رقابت با پیکاپهای امریکایی نزده دنبال یه رده جدید از مشتریهای پیکاپه که فقط طرح پیکاپ میخوان مثل قشر جوان و بانوان که دنبال مد و یه چیز متفاوت هستن خداییش اگر توی ایران بیاد فکر میکنید توی روز اول پیش فروش تموم نمیشه یه نگاه به پیش فروش چینیها بندازین حتمآ بازاریابیشو کردن که روش سرمایه گذاری کردن قطعآ بدنبال فروشی مثل سوناتا یا سانتافه یا توسان واسه این مدل نیستن ولی مشتری خودش و فروش خوبی خواهد داشت به سقف هدفشون خواهند رسید اگر هم نرسه با ترفند تخفیف و گارانتی خودشو میرسونه
باتشکر از دوستان
Sina10
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ولی من که از قیافش خوشم اومد
ولی خب چرا نری پیکاپ های خیلی بهتری که هستن رو نخری بیای هیوندای توسان پیکاپ شده بخری؟؟؟
به نظرم بتنها نکته مثبتش قیافشه و دیگه هیچ نکته مثبتی نداره
محمد مختاری آذر
۲۷ فروردین ۱۴۰۰طراحی خیلی خوبی داره
Twin H Power
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دوستان مطمئنا حواستون هست که این سانتاکروز رقیب هوندا ریجلاینه !
MOS
۲۷ فروردین ۱۴۰۰رقیب ریجلاین نیست!
خیلی کوچیک تره
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰تو زمینه پیکاپ کسی حریف آمریکا و ژاپن نمیشه،خیلی سخته که هیوندای بتونه رقابت کنه با اونا
یوسف
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فرزند هزار پدر
Nima RST
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چطوری هنوز قیمتش معلوم نشده همتون درمورد فروشش نظر میدین؟
مگه با چیزی غیر پولم میشه خریدش ?
REVO
۲۷ فروردین ۱۴۰۰با ۱۴۰۰ گرم عقل!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ فروردین ۱۴۰۰طرفدار هیوندای نیستم اما دوستان بزرگوار که بقول خودشون متخصص ماشین هستن چجوری میان یه پیکاپ کوچیک رو با f150 مقایسه میکنن؟؟!این ماشین با ارفاق شاید رقیب رنجر بشه،یا اون هوندا ریجلاین،البته من یکی از قیافه اش خوشم نیومد اما اولین تلاش هیوندای برای ساخت پیکاپ قابل تحسینه،همین ایران خودرو کلی کانسپت معرفی کرد آخرشم هیچکدوم معرفی نشدن، خیلی از شرکت ها هستن که با همین ریسک ها به جایی میرسن،از اینا که بگذریم،این ماشین هنوز نه توی نمایندگی برای فروش گذاشته شده نه اینکه قیمتش معلومه،هر موقع تو بازار اومد بعد دوستان متخصص بیان نظر بدن…
البته من یکی فکر میکنم موفقیت آمیز نباشه چون قیافه زمخت و ناهماهنگی داره…
mm.y@rlou
۲۷ فروردین ۱۴۰۰مثلا پیک آپ، پیک آپ یعنی f150
charger
۲۷ فروردین ۱۴۰۰مثل اینکه هیوندای بعد از طراح بی ام و ، طراح سایپا رو هم استخدام کرده.
یوسف
۲۷ فروردین ۱۴۰۰مرسدس بنز با اون عظمت و100 سال تجربه خودرو سازی تازه با کمک نیسان نتونست توی بازار پیکاپ خودی نشون بده و پروژه شکست خورد….. حالا این جوجه اردک زشت اومده این وسط چی میگه….. پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی یه لقمش میکنن…
حسین دهمرد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰واقعا واقعا یک عده حتی کلاس های خودرویی رو هم از همدیگه تشخیص نمیدن.
آخه این ابعادش به فورد میخوره؟ قدرتش به فورد میخوره؟ قیمتشم که هنوز مشخص نشده. چیو دارین با چی مقایسه میکنین.
اتفاقا این از زرنگی هیوندای بوده که تو کلاس کوچیکتر وانت ساخته چون قطعا تو کلاس پیکاپ فول سایز هیچ شانسی نداره. حتی تویوتا هم تو کلاس پیکاپ فول سایز نمیتونه زیاد مانور بده.
تشخیص واقعیت بازار به دور از توهم خیلی چیز خوبیه.
فرضا اگر پیکاپ فول سایز میزد باز همه میگفتن تا فورد هست چرا هیوندای.
من نمیپسندم ولی یک کمپانی چینی هم همینکارو کرده بود لابد هیوندای اونو رصد کرده دیده بازار کشش همچین محصولی رو داره.
رضا
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خوشحالم که حداقل شما یه کامنت درست و منطقى گذاشتین بین این همه نظر