هیوندای

معرفی فیس‌لیفت هیوندای کُنا همراه با نسخهٔ اسپرت N Line

هیوندای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور ساب‌کامپکت کُنا را همراه با نسخهٔ اسپرت N Line معرفی کرده است. هرچند شکل کلی کُنا فیس‌لیفت مشابه نسخهٔ قبلی است اما تغییرات زیادی در آن ایجاد شده که بخش عمدهٔ آن‌ها در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است. در این قسمت طراحان هیوندای دی‌لایت‌ها را بازطراحی کرده و سپر جدیدی را برای خودرو شکل داده‌اند درحالی‌که جلوپنجره و چراغ‌های اصلی کُنا هم از نو طراحی شده است.

حجم تغییرات در قسمت عقب خودرو اما کمتر بوده و صرفاً گرافیک داخلی چراغ‌های بالایی و همین‌طور شکل چراغ‌های پایینی تغییر کرده است. همچنین تغییراتی هم در سپر عقب به چشم می‌خورد و برای همهٔ تیپ‌های خودرو نیز رینگ‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی ارائه شده است. نسخهٔ اسپرت N Line هم با مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد از نسخه‌های معمولی متمایز شده است که این ویژگی‌ها شامل دماغهٔ سفارشی با سپر اختصاصی، سه شیار هوای ظریف بالای جلوپنجره، بالهٔ آئرودینامیکی در گوشه‌های سپر به همراه رکاب‌های متمایز، رینگ‌های ۱۸ اینچی و سپر عقب ویژه با دیفیوزر و باله‌های N می‌شود.

برای کُنا مدل ۲۰۲۱ پیشرانه‌های جدیدی هم ارائه شده است که در صدر این مجموعه نسخهٔ بهبودیافتهٔ پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ T-GDI با ۱۹۸ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. این موتور که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده است، با انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری دیزلی کُنا نیز که ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد، به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز شده است. این پیشرانه با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی هوشمند جدید هیوندای ارائه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.

پیشرانهٔ پایهٔ کُنا مدل ۲۰۲۱ همچنان همان واحد ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت است که حالا برای آن تکنولوژی هیبریدی خفیف با گیربکس شش سرعتهٔ دستی هوشمند قابل سفارش است؛ اما خریدارانی که از تکنولوژی هیبریدی خفیف صرف‌نظر کنند می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک سفارشی را انتخاب کنند؛ و سرانجام برای این کراس‌اوور ساب‌کامپکت یک نسخهٔ هیبریدی جدید با قوای محرکه‌ای متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی GDI به همراه یک موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخاری هم ارائه شده که مجموعاً ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل که از پکیج باطری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی برخوردار است، با گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه و انتقال قدرت محرک جلو ارائه می‌شود.

هیوندای به‌منظور بهبود راحتی کُنا بدون تأثیر منفی بر ویژگی‌های اسپرت خودرو، بهبودها و اصلاحاتی در سیستم تعلیق انجام داده است که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها اصلاح میله‌های تثبیت‌کننده برای بهتر شدن راحتی سواری است. علاوه بر این، تغییراتی هم در سیستم فرمان صورت گرفته است.

تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های کُنا مدل ۲۰۲۱ نیز بهبودهایی در داخل است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی به‌صورت سفارشی است. سایر به‌روزرسانی‌های داخلی هم شامل نورپردازی داخلی و مجموعه‌ای از آپشن‌های رنگ و متریال جدید مثل چرم بژ دورنگ می‌شود. ازجملهٔ سیستم‌های ایمنی کُنا نیز می‌توان به دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار جلوگیری از برخورد عقب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، هشدار خروج از خط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار محدودیت سرعت، هشدار خروج ایمن، هشدار صندلی عقب و دستیار جلوگیری از برخورد جلو اشاره کرد. فیس‌لیفت هیوندای کُنا مدل ۲۰۲۱ اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    هیوندایی چرا طراحیاش اینجوری شده
    این چه چراغیه

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. Dayan5775

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اتفاقًا ماشین موفق و خیلی خوش فروشی بوده برای هیوندا و با افزایش فروش همراه بوده،طراحی ها طبق سلیقه اون ها هست ظاهرا
      تو بررسی کار اند درایور هم بعنوان سومین ماشین برتر کلاس خودش شناخته شد

      موافقم 9
      مخالفم 16
    2. مزدا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      هیوندا نسل جدید رو معرفی نکرده زارتی فیس لیفتشو میده بیرون.
      به نظرم هیوندایی بیشتر تمرکز کنه یه چهره جذاب و جلو پنچره مخصوصی طراحی کنه . مثلا بی ام و و آِیودی و پورشه و… جلو پنچره مخصوص به خودم دارند که اگه لوگشون هم نباشه میفهمی محصول کدوم کمپانی هست.
      ولی هیوندایی تو هر محصول تو هر نسل یه جلو پنچره میده بیرون

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. مهدی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    یکی از طراحی ها موفق هیوندا که بازار خوبی پیدا کرده

    موافقم 10
    مخالفم 12
  3. Behzad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اگه یکی از عقب بزنه بهت باید 6 دست چراغ بخری

    موافقم 20
    مخالفم 6
  4. ♤Angus_812♤

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اون تیکه جلو زیر کاپوتش رو از آئودی کپی کرده
    آئودی کواترو با اون برش سه تیکه معروفش
    به نظرم این کارش بی دلیل نبوده

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. پارسا عشق ماشین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    این دیگه چیه هیوندای وقتی که از ایران رفت طراحی هاش کره ای پسند شده ولی خودمون واقعا خوش سلیقه ایم کره ای ها اشقال پسندن خدا یا اول که دیدم فکر کردم یه اشقال دیگر از خودرو ساز های چینیه!

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      واقعا دنا پلاس رو از این سوسک بیشتر دوست دارم

  6. ارشیاsvj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ای
    بدک نیست!!!

  7. بی ریا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نه میشه گفت طراحیش قشنگه و نه میشه گفت زشته ولی در کل طراحی روبه جلوییه

    موافقم 2
    مخالفم 7
  8. Hadi

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    خدا وکیلی این دیگه چیه؟
    به بچه ۶ ساله بگی ماشین بکش خوشگل تر از این میشه…
    کجان اون سوناتا و آزراهای موضون و هماهنگ؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. میثم

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    چراغهای دو تکه ایده جالبی نیست
    هیوندای هم این ایده بد رو به بدترین شکل ممکن داره پیش میبره
    بد * بد = ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. AMH-mc20

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      میشه ultra bad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا