هیوندای پس از معرفی فیسلیفت کراساوور کُنا در بازارهای جهانی، حالا خانوادهٔ این کراساوور سابکامپکت را برای بازار ایالاتمتحده هم معرفی کرده است. کُنا مدل ۲۰۲۲ که قرار است بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش در آمریکا شود، از دماغهای کاملاً جدید با جلوپنجرهٔ عریضتر برخوردار شده که توسط چراغهای جدیدی احاطه شده است. این ماشین همچنین به دیلایتهای LED جدید و سپر جلوی آفرودیتر با محافظ تزئینی مجهز شده است. تغییرات ظاهری کُنا با چراغهای بروز شده و سپر عقب جدید، به بخش پشتی آنهم کشیده شده و رینگهای آلیاژی تازه نیز بهروزرسانیهای ظاهری خودرو را تکمیل کردهاند.
حجم تغییرات در داخل خودرو کمتر است اما بااینحال در اینجا هم کُنا به نمایشگر هشت اینچی بزرگتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز شده است. برای این کراساوور کرهای صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جدید و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری GPS هم قابل سفارش است. خریداران کُنا مدل ۲۰۲۲ همچنین از کنسول مرکزی بازطراحی شده، تریم آلومینیومی مصنوعی و نورپردازی در نگهدارندههای لیوان هم برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، مهندسین هیوندای تلاش کردهاند تا با استفاده از شیشهٔ جلوی آکوستیک و عایقهای بیشتر، لرزش و صدای داخل کابین را به حداقل برسانند.
کُنا همچنان با همان سیستمهای کمکرانندهٔ قبلی به بازار عرضه میشود اما حالا برای مدل ۲۰۲۲ سیستم دستیار رانندگی بزرگراه هم به آنها اضافه شده است. این سیستم خودرو را در خط خود و در فاصلهای مشخص با خودروهای جلویی حفظ میکند و میتواند سرعت خودرو را متناسب با محدودیتهای بزرگراه تنظیم کند. هرچند فاصلهٔ محوری کُنا تغییر نکرده و همچنان ۲,۶۰۱ میلیمتر است اما طول آن ۵۱ میلیمتر بیشتر شده و از آن مهمتر، فضای پای سرنشینان عقب با ۱۵ میلیمتر افزایش به ۸۹۴ میلیمتر رسیده است.
کُنا مدل ۲۰۲۲ در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در ایالاتمتحده عرضه میشود که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط گیربکس هوشمند IVT هیوندای (این گیربکس هیوندای نسخهای از همان گیربکس CVT است که در آن تسمهٔ معمولی با زنجیر جایگزین شده است) صورت میگیرد و برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.
اضافه شدن نسخهٔ N Line به خانوادهٔ کُنا
یکی دیگر از تغییرات کُنا، اضافه شدن نسخهٔ اسپرت N Line به خانوادهٔ آن برای مدل ۲۰۲۲ است. این نسخه از دماغهای اسپرتتر با ورودیهای هوای بزرگتر و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد به همراه یک اسپویلر کوچک بجای صفحه محافظ روی سپر برخوردار است. دیگر ویژگیهای کُنا N Line هم شامل روکشهای جانبی همرنگ بدنه، رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی و نمای عقبی تهاجمیتر با دیفیوزر و دو سر اگزوز میشود. تغییرات داخلی این نسخه اما جزئی بوده و صرفاً شامل تودوزی مشکیرنگ با دوخت قرمز، پدالهای آلیاژی و نشان N روی صندلیها، غربیلک فرمان و شیفتر دنده میشود.
کُنا N Line به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال قدرت این موتور هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که وعدهٔ راندمانی فوقالعاده و همینطور تعویض دندههای سریع و بیوقفه را داده است.
کُنا الکتریکی با بُرد ۴۱۵ کیلومتر
کسانی که خواهان نسخهای سازگاربامحیطزیست هستند میتوانند کُنا الکتریکی مدل ۲۰۲۲ را انتخاب کنند. این نسخه در ظاهر از همان بهروزرسانیهای نسخههای بنزینی سود میبرد اما جلوپنجرهٔ تزئینی قبلی آن حالا حذف شده تا خودرو نمای سادهتری داشته باشد. کُنا الکتریکی به یک پکیج باطری ۶۴ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز است که یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور را تغذیه میکند. به لطف این باطریها، کراساوور الکتریکی هیوندای با هر بار شارژ میتواند تا ۴۱۵ کیلومتر را طی کند.
کُنا الکتریکی به سیستم شارژ سطح دو مجهز است که امکان شارژ با ظرفیت ۷.۲ کیلووات را فراهم میکند. این شارژر از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطریها را ظرف ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ میکند. البته خوشبختانه با استفاده از شارژرهای سریع DC میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۴۷ دقیقه شارژ کرد. هیوندای فعلاً قیمتگذاری خانوادهٔ کُنا مدل ۲۰۲۲ را اعلام نکرده است.
محمد رستمی نژاد
۳ اسفند ۱۳۹۹واقعا حال بهم زن هست
اینقدر بدم میاد از این تیپ خودرو ها معلوم نیست هاچپک هست کراس اوور هست چی هست
چه قدر هم زشت طراحی شده
هیوندا یه جا خوب میره یه جا گندش رو در میاره
افشار
۳ اسفند ۱۳۹۹خبر : “امروز کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نهایت واردات خودروهای کارکرده و دست دوم موجود در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را تصویب کرد” اما گفتن خودروهای آمریکایی نمیتونن وارد سرزمین اصلی بشن
Angus_812
۳ اسفند ۱۳۹۹بشین تا ازاد شه
کدوم حرف اینا عملی شد که این دومیش باشه
۱ درصدم فکر کن ازاد بشه
منطقه ازاد به چه درد منی میخوره که تهرانم حالا گیرم امد منطقه ازاد و ماهم تونستیم بریم و بیایم
با کدوم پول میخوایم بخریم
یه چیزی میگید ادمخندش میگیره
دلال بازی انقدر هست که به ما هیچی نمیرسه
افشار
۳ اسفند ۱۳۹۹خودرو صفر کیلومتر که وارد نمیکنن همون خودروهای شیش هفت سال کار کرده داخل کیش و قشم و چابهار و اونورها رو میزارن وارد شهرهای دیگه بشه و تعرفه گمرکی میگیرن
افشار
۳ اسفند ۱۳۹۹درست نخواندی که چی گفتم
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹یه زمانی همه مسخرهنویسان منتظر بودند این خودرو بیاد ایران و با نام این خودرو شروع به تیراندازی کنند !
ولی از بد روزگار ، خورد به ممنوعیت واردات و گرانیه دلار و… !
اما مقدمهچینیها شروع شده بود برای مسخرهبازی با نام این خودرو ??? !
ما ایرانیها هم که استاد کوه ساختن از کاه هستیم !
یه زمانی با همین اسم تویوتا ( کمری ) چه طنزها میساختند ولی چون اینستا و تلگرامی نبود هنگام ورودش ، شانس آورد و از قضیه فرار کرد ، حالا هم که این هیوندای با این اسم بامُصَمایش شانس ورود به ایران را از دست داد و این هم فرار کرد ? !
کلاً در بحث طنز خودرویی ما ایرانیها شانس نداریم ? !
Car Lover IS BACK
۳ اسفند ۱۳۹۹مصمی؟؟؟
مجبوری مث روزمره حرف نزنی؟؟
مسمی اقاجون
اسم
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹بله چشم
آقا من اِملام صفره ، صفر !
الدِعای سواد هم نکردیم !
کشتین مارو !
من اگر میخواستم املاء خوبی داشته باشم که یا الان دکترا گرفته بودم یا تو بحثهای ادبی شرکت میکردم !
خود حداد عادل که رییس موسسهی نمیدونم چیچیه فرهنگستان لغات فارسی هست ، دیدین که چندی پیش تو نامه نوشتنش غلط املایی داشت ، حالا شما به من بیسواد گیر میدین !
هرجایی اشتباه املایی دیدین ، به بزرگی خودتون ببخشید و بیامُرزید !
البته هواستون هم باشه که پدال در قسمت تیتر مقاله نوشته (( کُنا )) یعنی یه موقع به اشتباه نخونید (( کو*** )) در صورتی که تلفظ درستش میشه همون (( کو*** )) ? !!!
Vsting max
۳ اسفند ۱۳۹۹اقا نوید موافقی یه گروه بزنیم
موافقت کنید همه یه گروه بزنیم تو تل یا واتسا پ خیلی عالی میشه
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹ممنون ، خیر دوست عزیز !
همینطوریش وقتمان در پدال به فراغت میگذرد !
همینطوریش همدیگر را تخریب تمسخر توهین تیکه پاره میکنیم و به هم نسبت میبندیم و قضاوت ناحق میکنیم !
کانال بزنیم که دیگه هیچی ، خدا به داد برسه ، جنگ سوم جهانی شروع میشه !
ما تازه آتشبس کرهایها را استارت زدهایم و البته پایبندیم !
اگر اشتباه نکنم ، قبلاً یه گروه تلگرامی راه انداخته بودند .
ممنون از لطف و نظر شما
امین
۳ اسفند ۱۳۹۹نوید اطلاعاتت زیاده میگم ۷۶۵ دیدم ۸.۹ زده یجایی ۹.۱ یه جایی ۹.۲ یه جایی ۹.۳(همه پیست درگ)و تا ۶۰ رو تو ۱.۸ ثانیه یا تو آسفالت ۹.۹ با لانچ و ۲.۸ ثانیه بوی دغل کاری نمیاد؟ فک نمیکنی دارن تیونی تقلبی میکنن؟ اینا چه اعدادی هستن آخع؟
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۳۹۹آقا امین
جان !
متوجه کامنت شما نشدم !
نامفهومه !
Hadi
۳ اسفند ۱۳۹۹وقتی کنا جدید رو میبینم حد نهایی زشت بود ناهماهنگ بودن یک کراس اوور کامپکت رو میبینم…
لطفاً به هر قیمتی متفاوت نباشید…
کاش ظاهرش هم به خوبی کابینش ارگونومیک بود…
Amir
۳ اسفند ۱۳۹۹طراحیش قشنگ نیست اصلا بخصوص گلگیر ها ولی فروشش خوبه
ツSAMURAIツ
۳ اسفند ۱۳۹۹انگار پول طراح رو ندادن…
حمید رضایی
۳ اسفند ۱۳۹۹بالاخره هیوندا به سپر کنا رنگ زد!
Ramin
۳ اسفند ۱۳۹۹زمان شارژ 10 تا 80 درصد 47 دقیقه
زمان شارژ 10 تا 100 درصد 9 ساعت
برد 415 کیلومتر
باتری 72 کیلووات
قیمت هنوز اعلام نشده…
.
.
با این مشخصات مسخره هنوز نصف E rouck هم نیستی عمو …..
البته من از کنا خوشم میاد. ولی نه برقی…
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۹کابین خوب
زیزیگولو
۳ اسفند ۱۳۹۹هیوندای کنا یه شاسی بلند جمعو جور و برادر شاسی بلندای هیوندای هستش که کنار توسان و سانتافه قرار میگیره و اسم جالبو با مسمایی هم داره و در اصل کنا اسم یکی از مناطق هاوایی هستش ….. میشه گفت این ماشین طراحی جدیدی نسبت به سایر مدلای کمپانی هیوندای داره و با فیس برآمده با چراغای جلوی باریکو کشیده کمی با محصولای قبلی این کمپانی متفاوته و اینم بگم که کنا من رو یاد جوک و کپچر و اوپل موکا میندازه
Vsting max
۳ اسفند ۱۳۹۹آقایان و برادران موافق هستید تو تلگرام یا واتساپ یه گروه تشکیل بدیم
ممنونم
عارف
۳ اسفند ۱۳۹۹پدال همین الان هم یه گروه به نام مخاطبان سایت پدال داره. اتفاقا بچه های باحال و با اطلاعاتی توشن. فقط چون خصوصی هست، باید یکی از اعضا شما رو دعوت کنه ببره توی گروه.
Vsting max
۳ اسفند ۱۳۹۹یه گروه از بچه های سایت واقعا عالی میشه خیلی خفن میشه همه اطلاعاتشون بالا همه گنگاشون بالا به نظرم خیلی خوب میشه
ایران
۳ اسفند ۱۳۹۹رامین هم ببرین به کارتون میاد
Vsting max
۳ اسفند ۱۳۹۹تو گروه بیاید همه یه گروه میزنیم از همه بچه های پدال
Benz309 1974
۳ اسفند ۱۳۹۹خدا کنه آتیش نگیره