هیوندای سرانجام رسماً نسل کاملاً جدید کراساوور توسان را رونمایی کرده و همانطور که پیشازاین مشخص شده بود، تقریباً هیچ اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد. این کراساوور کامپکت که هماکنون به نسل چهارم خود وارد شده، جدیدترین خودرویی است که مطابق زبان طراحی هیوندای موسوم به «احساس اسپرتی» شکل گرفته است. به همین دلیل در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ کاملاً جدید با چراغهای مخفی به چشم میخورد که این چراغها هنگام خاموش بودن در جلوپنجره استتار میشوند.
طراحی تیز و زاویهدار به طرفین خودرو هم کشیده شده و در این قسمت مثل نسل جدید الانترا اشکال لوزی و مثلثی نامنظم در همهجا به چشم میخورند. گلگیرهای برآمده با دهانههای زاویهدار و روکشهای پلاستیکی، سقف مشکیرنگ و تریم کرومی بالای پنجرههای نیز از دیگر ویژگیهای طراحی پروفیل جانبی نسل جدید توسان هستند. طراحی بخش عقبی خودرو نیز با چراغهای تیغهای دوتایی، برفپاککن مخفی زیر اسپویلر، لوگوی شیشهای هیوندای و سپر و دیفیوزر تهاجمی، کاملاً با نسل قبلی متفاوت.
بهطورکلی، طراحی توسان جدید چندان جذاب و چشمنواز نیست اما متمایز بودن آنرا نمیتوان انکار کرد. هیوندای در این نسل قصد ایجاد هویتی متمایز را در سگمنتی بسیار شلوغ داشته و به این هدف رسیده است زیرا هیچکس این توسان را با خودروی دیگری اشتباه نمیگیرد. علاوه بر این، توسان جدید از دیگر کراساوورهای هیوندای نیز متمایز به نظر میرسد. این کراساوور کامپکت جدید در ایالاتمتحده با هفت رنگ بیرونی مختلف شامل سفید، مشکی، نقرهای، خاکستری، خاکستری آمازون، قرمز و آبی عرضه خواهد شد.
تغییرات اساسی توسان مدل ۲۰۲۲ در داخل آنهم ادامه یافته است و شاهد طرح کاملاً جدیدی هستیم که به گفتهٔ هیوندای مثل آبشار از کنسول مرکزی پایین میآید. در اینجا یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همینطور یک صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده و دکمهها و کنترلرهای سنتی سیستم تهویه مطبوع و بخاری هم حذف شده است.
البته این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی فقط در تیپهای بالایی ارائه میشود و تیپهای پایینی به یک نمایشگر هشت اینچی مجهز هستند اما این تیپها هم از قابلیت سازگاری با اندروید اتو و اپل کارپلی و همینطور اتصال دو دستگاه بلوتوث بهطور همزمان برخوردار هستند. همچنین برای توسان جدید اپلیکیشنی هم طراحی شده که از NFC برای باز و قفل کردن درها استفاده میکند و امکان روشن کردن خودرو و سیستم تهویه را از فاصلهٔ ۳۰ متری فراهم میکند.
هیوندای برای توسان جدید یک سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف و قابلیت تنظیم در ۱۰ سطح روشنایی مختلف را طراحی کرده که در جیبهای روی درها، بخش پایینی کنسول مرکزی و اطراف پد شارژ بیسیم کار شده است. صندلیهای عقب توسان نیز از قابلیت خواباندن برخوردارند که در این صورت فضای باری به حجم ۱۰۹۵ لیتر را فراهم میکنند.
توسان جدید بهصورت استاندارد در ایالاتمتحده با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه میشود که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تنها گیربکس برای این موتور هم یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک خواهد بود؛ اما علاوه بر این، هیوندای نسخههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی را هم برای نسل جدید کراساوور خود در نظر گرفته که هردو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز خواهند بود. فعلاً مشخصات کامل این مدلها مشخص نیست ولی گفته شده نسخهٔ هیبریدی توسان ۲۳۰ اسب بخار قدرت ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.
به گفتهٔ هیوندای، فروش نسل جدید توسان از ماه سپتامبر با مدل ۲۰۲۱ در کره جنوبی آغاز میشود و سپس از نیمهٔ اول سال آینده با مدل ۲۰۲۲ راهی ایالاتمتحده و سایر بازارهای جهانی خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
Sajjad
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چه زلزله ای
اصن خرابم کرد
زلزلشون شبیه eqc شده ماشاالله
ولی جالبه در کل
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹اگر قیمتش ۲۴هزار دلار باشه میشه هم قیمت دنا اتومات یعنی ۶۰۰ میلیون تضاوت با شما
Hadi
۲۶ شهریور ۱۳۹۹این دیگه چیه؟
حتی از الانترا هم زشت تره…
واقعاً باورم نمیشه چطوری اون مدل موزون و هماهنگ سال ۲۰۱۶ رو به این تبدیل کردن؟؟
از بغل انگار چند تصادف سنگین داشته…
هیوندا جان روی کیفیت کار کن ولی خواهشاً دیگه گند نزن به طراحی…
قشنگ معلومه تو طراحی راه گم کردن اونم بدجور…
از نظر تکنولوژی پیشرفت از طراحی پسرفت به تمام معنا
رسماً گند زدن……
alireza
۲۵ شهریور ۱۳۹۹کی اینو با این طراحی میخره؟فاجعه است
عرفان
۲۶ شهریور ۱۳۹۹من میخرم
البته اگه قیمتی رقابتی داشته باشه
زیباست
AMIR-REZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۹کسایی که میگن از نظر طراحی این نسل :لایک
کسایی که میگن نسلقبلی :دیس لایک
زیزیگولو
۲۵ شهریور ۱۳۹۹به نظر من خوب شده
NAVID۰۰۹۸
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خیلی خیلی نسبت به سانتافه و سوناتا و آزرا ، بهتر طراحی شده .
و میشه به این توسان گفت زیبا اما خاصپسند .
این نسل توسان خیلی خوب با طراحی روز همراه شده و به نظرم فروش خیلی خوبی هم برای شرکت میکنه .
نسبت به اسپرتیج هم عالیتر شده .
از همه مهمتر ، طراحی داخلیشه که باید آفرین گفت به هیوندای ، بابت چنین طراحی شیک ساده و چشمنواز که به نظرم نقطه قوت این طراحی ، ماندگاری بالای اون و همهپسند بودن اونه .
nikzad
۲۵ شهریور ۱۳۹۹اخه این چه وضعشه چه طراحی سطح پایینی داره و کلی ایراد میشه ازش گرفت و تنها هدفشون از طراحی این ماشین همونطور که گفتن تمایز بوده و عقبش هم یه نمه به محصولات پژو میخوره.حداقل قدرت کم رو میشه توجیه کردن چون اقتصادی هست ولی طراحی کاملا نپخته برخلاف جنسیس داره ولی ممکنه افرادی این رو بپسندن برای متمایز بودن چون صلیقه هم دخیله در انتخاب خودرو.
Amir Machine
۲۵ شهریور ۱۳۹۹یادمه وقتی پدال رندرهای توسان از سایت روسی Kolesa رو منتشر کرد چندتا از دوستان گفتن چطور از روی این رندرها قضاوت میکنید، اینا اشتباهه چرته فلانه
حالا دیدین چقدر رندرها به طراحی اصلی نزدیک بودن؟
رندرهای Kolesa همیشه خیلی دقیق و نزدیک به واقعیت هستن
حسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹واااووو این حجم از اصالت بی سابقست? طراحیش کاملا با پرفورمنس شگفت انگیز و نفس گیرش مطابقت داره
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹حتما تویوتا اصالت داره هر نسل از کمری اومد تو ایران هیچ شباهتی به نسل قبلی نداشته
اولین نسلش که شبیه یه ماهیه زشته نسل بعدیش آینده نگرانه شبیش سفینه بود نسل بعدش کلاسیکو مجلسی بود این آخریه هم که نیومد اسپرته?
NAVID۰۰۹۸
۲۵ شهریور ۱۳۹۹آره
برای همینه که کمری تو کلاس خودش بیرقیب و پرفروشه .
حسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹تویوتا بی اصالته? کمری زشت و به درد نخوره? خیلی باید یجوری باشی که این حرف رو راجع به پر فروش ترین سدان میدسایز دنیا بزنی.
این حرفا نشون میده لیاقت مون همون دنا پلاس توربوی 600 میلیونی هست که چهارتا خط شکسته گیج و مبهم بندازن روی بدنش بعدم بندازن به مشتری
سورنا
۲۵ شهریور ۱۳۹۹این هیوندا چرا داره این کارو میکنه ؟؟؟؟
بیژن
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چون جسارت دارن،چون وجدان دارن، چون تلاشگرند، چون….
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چون جسارت همیشه خوب نیست، وقتی میبینی که چه بلایی سر پونتیاک آزتک اومد متوجه میشی که چرا جسارت خوب نیست ، جلوش شباهت زیادی به بنز EQ و عقبش به فورد موستانگ مک ای داره.
شاید هیجان انگیز باشه طراحیش ولی هیچ نیازی به طراحی به این شکل نداره ،
اون از آزرا و سانتافه این از توسان
ممد ژانگولر
۲۵ شهریور ۱۳۹۹واقعا زیباتر شده ???
من که خیلی خوشم امد
داخل ماشین قشنگ از رو طراحی بنز اسکی رفته الخصوص دیسپلی پشت آمپر روبروی راننده
biglike ??
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خود بنز از رو تسلا اسکی رفته
ممد ژانگولر
۲۵ شهریور ۱۳۹۹??? داداش بد تیکه ایی به تسلا انداختی
ی جورایی تسلارو نابود کردی فکر کنم
blackburn
۲۵ شهریور ۱۳۹۹هیوندا آینده داره این مهمه
دیجی70
۲۵ شهریور ۱۳۹۹هیوندا به اعتماد به نفس کاذب رسیده این شکل ماشین ها خیلی زود دمد میشن
sina7
۲۵ شهریور ۱۳۹۹جلوش شبیه بنز eqc نیس؟؟؟
فری
۲۵ شهریور ۱۳۹۹جلوش شبیه سورن
مازیار
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چهار سال دیگه طوری از چشم بیوفته که کسی فکرش رو هم نکنه مثل نود درصد ماشینهای کره ای دیگه
حالا یکی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹نگران نباشید دوست عزیز
همین بیاد ایران تا بیست سال رو چششون میذارن
Moein
۲۵ شهریور ۱۳۹۹با اینکه خودم خیلی با طراحی این ماشین ارتباط نمیگیرم؛اما گمون کنم تو بحث فروش مدعی باشه
Belle
۲۵ شهریور ۱۳۹۹طراحی Rav 4 خیلی از طراحی این پخته تره
Tucson : لایک
Rav4 : دیس لایک
NAVID۰۰۹۸
۲۵ شهریور ۱۳۹۹البته باید در نظر گرفت که راو۴ مثل کمری و باقی تویوتاها ، پرچمدار کلاس خودشونن و اگر توجه کنید ، این سبک گلگیرهای چند ضلعی با تویوتا راو۴ استارت خورده .
AMG_S73///
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ازش خوشم میاد
Amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۹این زبان طراحی جدید هیوندای هم دیگه گندشو در آورده. اون از سانتافه اینم از این موجود عجیب الخلقه که میگن توسانه! در مقابل به نظرم طراحی های کیا خیلی منطقی تر و جذاب ترن
رامتین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بنظرم طراحیش در جلو خوب و عضلانیه. بهتر از قبل. طراحی داخل هم خیلی شیک و هندسی. فقط طراحی عقب اصلا جالب نشده. اگرچراغهای عقب متفاوت و یا مثل نسل قبل بود، عالی میشد
ایمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۹با اینکه خیلی شلوغ شده ولی جذابه . فقط طراحی های هیوندای دیگه هیچ مشخصه یکسانی ندارن . مثلا همین توسان اگه لوگوش روش نبود هیچکی نمیفهمید ساخت کدوم کمپانیه
تی تاپ
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چراغ پشت دو7 میکرد بهتر بود تا به هم چسبونده
70
۲۵ شهریور ۱۳۹۹فرمونش ارتقا فرمون پیکان 1355
مهدی موتورز
۲۵ شهریور ۱۳۹۹اون چراغ دراز اضافیه
رامین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بد نیست ولی انقدر تغییر شکل تو هر نسل اصلا خوب نیست. اگه اون لوگو هیوندارو از جلوپنجرش برداری هیچکس نمی فهمه واسه کدوم کمپانیه. کاش یه ذره از طراحی نسل قبل تو این نسل تزریق می شد. با این که ماشینای خوبی می زنه اما به نظرم هنوز نتونستن به یه اصالت تو طراحی یا امضای خاص این برند برسن. کیا هم همینطوره.
(Saeed(peugeot
۲۵ شهریور ۱۳۹۹این چیه آخههههههه ….. نماز جانبی افتضاح ….یعنی چی آخه اینقد خطوط تیز ….
جلوش هم اصلا خوب از آب درنیومده …. داخل هم که یه اسکی علی الخصوص مانیتورش از محصولات بنتلی هست
OMID
۲۵ شهریور ۱۳۹۹طراحیش زیاد جالب نیست به نظرم
زیبا و متفاوت هست ولی حس خوبی رو منتقل نمیکنه
جلوش انگار چشماش رفته تو دهنش و از عقب هم آدم رو یاد صورت عنکبوت میندازه با اون دو تا پای جلوییش
شاید توصیفاتم عجیب به نظر بیاد ولی سعی کردم بگم چرا حس خوبی نمیده
البته کلا از این کلاس هم خوشم نمیاد …
net
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چند سالی هست که هیوندای هم مثل طراحیهای جدید بنز خیلی بد طراحی میکنه.این طراحی توسان هم مثل بنز سری اس جدید ۲۰۲۰ خیلی بد هست.فقط طراحی هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ و هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ خیلی زیباست
MjM
۲۵ شهریور ۱۳۹۹گندکاری های هیوندای تکمیل تر شد!
javad
۲۵ شهریور ۱۳۹۹کانسپته؟!!
Alireza
۲۵ شهریور ۱۳۹۹طراحیش شبیه ژاپنیا شده به نظر من تنها طراحی چراغای جلو و عقبش بده بقیش خوبه
حسن
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چشم ندارین ببینین بد گویی نکنید طراحی فضایی و بسیار زیباست نمیدونم زود ازچشم میوفته واصالات نداره و کیا بهتره وایناهمه بهانه گیری وگرنه خیلی باکلاسه
پویا
۲۵ شهریور ۱۳۹۹من با طراحی بیرونش حال نکردم. طراحی داخلش هم بد نیست و به نظرم بهتر از بیرونه ولی کیفیت و متریال به گرفته شده واقعا به نظر خیلی بهتر از نسل قبلیش هست و به خصوص که سیاه یک پارچه هست و با فلز های طوسی خیلی زیبا شده.