هیوندای

معرفی رسمی نسل جدید هیوندای توسان، زلزله در طراحی!

هیوندای سرانجام رسماً نسل کاملاً جدید کراس‌اوور توسان را رونمایی کرده و همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، تقریباً هیچ اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد. این کراس‌اوور کامپکت که هم‌اکنون به نسل چهارم خود وارد شده، جدیدترین خودرویی است که مطابق زبان طراحی هیوندای موسوم به «احساس اسپرتی» شکل گرفته است. به همین دلیل در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ کاملاً جدید با چراغ‌های مخفی به چشم می‌خورد که این چراغ‌ها هنگام خاموش بودن در جلوپنجره استتار می‌شوند.

طراحی تیز و زاویه‌دار به طرفین خودرو هم کشیده شده و در این قسمت مثل نسل جدید الانترا اشکال لوزی و مثلثی نامنظم در همه‌جا به چشم می‌خورند. گلگیرهای برآمده با دهانه‌های زاویه‌دار و روکش‌های پلاستیکی، سقف مشکی‌رنگ و تریم کرومی بالای پنجره‌های نیز از دیگر ویژگی‌های طراحی پروفیل جانبی نسل جدید توسان هستند. طراحی بخش عقبی خودرو نیز با چراغ‌های تیغه‌ای دوتایی، برف‌پاک‌کن مخفی زیر اسپویلر، لوگوی شیشه‌ای هیوندای و سپر و دیفیوزر تهاجمی، کاملاً با نسل قبلی متفاوت.

به‌طورکلی، طراحی توسان جدید چندان جذاب و چشم‌نواز نیست اما متمایز بودن آن‌را نمی‌توان انکار کرد. هیوندای در این نسل قصد ایجاد هویتی متمایز را در سگمنتی بسیار شلوغ داشته و به این هدف رسیده است زیرا هیچ‌کس این توسان را با خودروی دیگری اشتباه نمی‌گیرد. علاوه بر این، توسان جدید از دیگر کراس‌اوورهای هیوندای نیز متمایز به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور کامپکت جدید در ایالات‌متحده با هفت رنگ بیرونی مختلف شامل سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، خاکستری آمازون، قرمز و آبی عرضه خواهد شد.

تغییرات اساسی توسان مدل ۲۰۲۲ در داخل آن‌هم ادامه یافته است و شاهد طرح کاملاً جدیدی هستیم که به گفتهٔ هیوندای مثل آبشار از کنسول مرکزی پایین می‌آید. در اینجا یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده و دکمه‌ها و کنترلرهای سنتی سیستم تهویه مطبوع و بخاری هم حذف شده است.

البته این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود و تیپ‌های پایینی به یک نمایشگر هشت اینچی مجهز هستند اما این تیپ‌ها هم از قابلیت سازگاری با اندروید اتو و اپل کارپلی و همین‌طور اتصال دو دستگاه بلوتوث به‌طور هم‌زمان برخوردار هستند. همچنین برای توسان جدید اپلیکیشنی هم طراحی شده که از NFC برای باز و قفل کردن درها استفاده می‌کند و امکان روشن کردن خودرو و سیستم تهویه را از فاصلهٔ ۳۰ متری فراهم می‌کند.

هیوندای برای توسان جدید یک سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف و قابلیت تنظیم در ۱۰ سطح روشنایی مختلف را طراحی کرده که در جیب‌های روی درها، بخش پایینی کنسول مرکزی و اطراف پد شارژ بی‌سیم کار شده است. صندلی‌های عقب توسان نیز از قابلیت خواباندن برخوردارند که در این صورت فضای باری به حجم ۱۰۹۵ لیتر را فراهم می‌کنند.

توسان جدید به‌صورت استاندارد در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تنها گیربکس برای این موتور هم یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک خواهد بود؛ اما علاوه بر این، هیوندای نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی را هم برای نسل جدید کراس‌اوور خود در نظر گرفته که هردو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز خواهند بود. فعلاً مشخصات کامل این مدل‌ها مشخص نیست ولی گفته شده نسخهٔ هیبریدی توسان ۲۳۰ اسب بخار قدرت ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

به گفتهٔ هیوندای، فروش نسل جدید توسان از ماه سپتامبر با مدل ۲۰۲۱ در کره جنوبی آغاز می‌شود و سپس از نیمهٔ اول سال آینده با مدل ۲۰۲۲ راهی ایالات‌متحده و سایر بازارهای جهانی خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چه زلزله ای
    اصن خرابم کرد
    زلزلشون شبیه eqc شده ماشاالله
    ولی جالبه در کل

    موافقم 67
    مخالفم 19
    1. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اگر قیمتش ۲۴هزار دلار باشه میشه هم قیمت دنا اتومات یعنی ۶۰۰ میلیون تضاوت با شما

      موافقم 57
      مخالفم 2
    2. Hadi

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این دیگه چیه؟
      حتی از الانترا هم زشت تره…
      واقعاً باورم نمیشه چطوری اون مدل موزون و هماهنگ سال ۲۰۱۶ رو به این تبدیل کردن؟؟
      از بغل انگار چند تصادف سنگین داشته…
      هیوندا جان روی کیفیت کار کن ولی خواهشاً دیگه گند نزن به طراحی…
      قشنگ معلومه تو طراحی راه گم کردن اونم بدجور…
      از نظر تکنولوژی پیشرفت از طراحی پسرفت به تمام معنا
      رسماً گند زدن……

      موافقم 9
      مخالفم 10
  2. alireza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کی اینو با این طراحی میخره؟فاجعه است

    موافقم 57
    مخالفم 105
    1. عرفان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (480 ديدگاه)

      من میخرم
      البته اگه قیمتی رقابتی داشته باشه
      زیباست

  3. AMIR-REZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    کسایی که میگن از نظر طراحی این نسل :لایک
    کسایی که میگن نسلقبلی :دیس لایک

    موافقم 219
    مخالفم 94
    1. زیزیگولو

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      به نظر من خوب شده

      موافقم 97
      مخالفم 28
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      خیلی خیلی نسبت به سانتافه و سوناتا و آزرا ، بهتر طراحی شده .

      و میشه به این توسان گفت زیبا اما خاص‌پسند .

      این نسل توسان خیلی خوب با طراحی روز همراه شده و به نظرم فروش خیلی خوبی هم برای شرکت میکنه .
      نسبت به اسپرتیج هم عالی‌تر شده .

      از همه مهم‌تر ، طراحی داخلیشه که باید آفرین گفت به هیوندای ، بابت چنین طراحی شیک ساده و چشم‌نواز که به نظرم نقطه قوت این طراحی ، ماندگاری بالای اون و همه‌پسند بودن اونه .

      موافقم 56
      مخالفم 9
  4. nikzad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اخه این چه وضعشه چه طراحی سطح پایینی داره و کلی ایراد میشه ازش گرفت و تنها هدفشون از طراحی این ماشین همونطور که گفتن تمایز بوده و عقبش هم یه نمه به محصولات پژو میخوره.حداقل قدرت کم رو میشه توجیه کردن چون اقتصادی هست ولی طراحی کاملا نپخته برخلاف جنسیس داره ولی ممکنه افرادی این رو بپسندن برای متمایز بودن چون صلیقه هم دخیله در انتخاب خودرو.

    موافقم 33
    مخالفم 106
  5. Amir Machine

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    یادمه وقتی پدال رندرهای توسان از سایت روسی Kolesa رو منتشر کرد چندتا از دوستان گفتن چطور از روی این رندرها قضاوت میکنید، اینا اشتباهه چرته فلانه
    حالا دیدین چقدر رندرها به طراحی اصلی نزدیک بودن؟
    رندرهای Kolesa همیشه خیلی دقیق و نزدیک به واقعیت هستن

    موافقم 69
    مخالفم 7
  6. حسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    واااووو این حجم از اصالت بی سابقست? طراحیش کاملا با پرفورمنس شگفت انگیز و نفس گیرش مطابقت داره

    موافقم 51
    مخالفم 27
    1. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      حتما تویوتا اصالت داره هر نسل از کمری اومد تو ایران هیچ شباهتی به نسل قبلی نداشته
      اولین نسلش که شبیه یه ماهیه زشته نسل بعدیش آینده نگرانه شبیش سفینه بود نسل بعدش کلاسیکو مجلسی بود این آخریه هم که نیومد اسپرته?

      موافقم 27
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        آره
        برای همینه که کمری تو کلاس خودش بیرقیب و پرفروشه .

        موافقم 20
        مخالفم 14
      2. حسین

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        تویوتا بی اصالته? کمری زشت و به درد نخوره? خیلی باید یجوری باشی که این حرف رو راجع به پر فروش ترین سدان میدسایز دنیا بزنی.
        این حرفا نشون میده لیاقت مون همون دنا پلاس توربوی 600 میلیونی هست که چهارتا خط شکسته گیج و مبهم بندازن روی بدنش بعدم بندازن به مشتری

        موافقم 17
        مخالفم 9
  7. سورنا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    این هیوندا چرا داره این کارو میکنه ؟؟؟؟

    موافقم 33
    مخالفم 50
    1. بیژن

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چون جسارت دارن،چون وجدان دارن، چون تلاشگرند، چون….

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. Sina

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        چون جسارت همیشه خوب نیست، وقتی میبینی که چه بلایی سر پونتیاک آزتک اومد متوجه میشی که چرا جسارت خوب نیست ، جلوش شباهت زیادی به بنز EQ و عقبش به فورد موستانگ مک ای داره.
        شاید هیجان انگیز باشه طراحیش ولی هیچ نیازی به طراحی به این شکل نداره ،
        اون از آزرا و سانتافه این از توسان

        موافقم 13
        مخالفم 15
  8. ممد ژانگولر

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    واقعا زیباتر شده ???
    من که خیلی خوشم امد
    داخل ماشین قشنگ از رو طراحی بنز اسکی رفته الخصوص دیسپلی پشت آمپر روبروی راننده

    biglike ??

    موافقم 31
    مخالفم 34
    1. محمد

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      خود بنز از رو تسلا اسکی رفته

      موافقم 18
      مخالفم 18
      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        ??? داداش بد تیکه ایی به تسلا انداختی
        ی جورایی تسلارو نابود کردی فکر کنم

    2. blackburn

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      هیوندا آینده داره این مهمه

      موافقم 12
      مخالفم 6
  9. دیجی70

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هیوندا به اعتماد به نفس کاذب رسیده این شکل ماشین ها خیلی زود دمد میشن

    موافقم 27
    مخالفم 25
  10. sina7

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    جلوش شبیه بنز eqc نیس؟؟؟

    موافقم 44
    مخالفم 20
  11. فری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    جلوش شبیه سورن

    موافقم 17
    مخالفم 17
  12. مازیار

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چهار سال دیگه طوری از چشم بیوفته که کسی فکرش رو هم نکنه مثل نود درصد ماشینهای کره ای دیگه

    موافقم 26
    مخالفم 22
    1. حالا یکی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (165 ديدگاه)

      نگران نباشید دوست عزیز
      همین بیاد ایران تا بیست سال رو چششون میذارن

      موافقم 24
      مخالفم 1
  13. Moein

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    با اینکه خودم خیلی با طراحی این ماشین ارتباط نمی‌گیرم؛اما گمون کنم تو بحث فروش مدعی باشه

    موافقم 16
    مخالفم 8
  14. Belle

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی Rav 4 خیلی از طراحی این پخته تره
    Tucson : لایک
    Rav4 : دیس لایک

    موافقم 35
    مخالفم 21
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      البته باید در نظر گرفت که راو۴ مثل کمری و باقی تویوتاها ، پرچمدار کلاس خودشونن و اگر توجه کنید ، این سبک گلگیرهای چند ضلعی با تویوتا راو۴ استارت خورده .

      موافقم 17
      مخالفم 7
  15. AMG_S73///

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ازش خوشم میاد

    موافقم 14
    مخالفم 6
  16. Amir

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این زبان طراحی جدید هیوندای هم دیگه گندشو در آورده. اون از سانتافه اینم از این موجود عجیب الخلقه که میگن توسانه! در مقابل به نظرم طراحی های کیا خیلی منطقی تر و جذاب ترن

    موافقم 22
    مخالفم 22
  17. رامتین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    بنظرم طراحیش در جلو خوب و عضلانیه. بهتر از قبل. طراحی داخل هم خیلی شیک و هندسی. فقط طراحی عقب اصلا جالب نشده. اگرچراغهای عقب متفاوت و یا مثل نسل قبل بود، عالی میشد

    موافقم 8
    مخالفم 8
  18. ایمان

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    با اینکه خیلی شلوغ شده ولی جذابه . فقط طراحی های هیوندای دیگه هیچ مشخصه یکسانی ندارن . مثلا همین توسان اگه لوگوش روش نبود هیچکی نمیفهمید ساخت کدوم کمپانیه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  19. تی تاپ

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چراغ پشت دو7 میکرد بهتر بود تا به هم چسبونده

    موافقم 2
    مخالفم 4
  20. 70

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرمونش ارتقا فرمون پیکان 1355

    موافقم 9
    مخالفم 3
  21. مهدی موتورز

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اون چراغ دراز اضافیه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  22. رامین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بد نیست ولی انقدر تغییر شکل تو هر نسل اصلا خوب نیست. اگه اون لوگو هیوندارو از جلوپنجرش برداری هیچکس نمی فهمه واسه کدوم کمپانیه. کاش یه ذره از طراحی نسل قبل تو این نسل تزریق می شد. با این که ماشینای خوبی می زنه اما به نظرم هنوز نتونستن به یه اصالت تو طراحی یا امضای خاص این برند برسن. کیا هم همینطوره.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  23. (Saeed(peugeot

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    این چیه آخههههههه ….. نماز جانبی افتضاح ….یعنی چی آخه اینقد خطوط تیز ….

    جلوش هم اصلا خوب از آب درنیومده …. داخل هم که یه اسکی علی الخصوص مانیتورش از محصولات بنتلی هست

    موافقم 12
    مخالفم 16
  24. OMID

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    طراحیش زیاد جالب نیست به نظرم
    زیبا و متفاوت هست ولی حس خوبی رو منتقل نمیکنه
    جلوش انگار چشماش رفته تو دهنش و از عقب هم آدم رو یاد صورت عنکبوت میندازه با اون دو تا پای جلوییش
    شاید توصیفاتم عجیب به نظر بیاد ولی سعی کردم بگم چرا حس خوبی نمی‌ده
    البته کلا از این کلاس هم خوشم نمیاد …

    موافقم 14
    مخالفم 6
  25. net

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    چند سالی هست که هیوندای هم مثل طراحیهای جدید بنز خیلی بد طراحی میکنه.این طراحی توسان هم مثل بنز سری اس جدید ۲۰۲۰ خیلی بد هست.فقط طراحی هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ و هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ خیلی زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 11
  26. MjM

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    گندکاری های هیوندای تکمیل تر شد!

    موافقم 21
    مخالفم 14
  27. javad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کانسپته؟!!

    موافقم 4
    مخالفم 8
  28. Alireza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طراحیش شبیه ژاپنیا شده به نظر من تنها طراحی چراغای جلو و عقبش بده بقیش خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  29. حسن

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چشم ندارین ببینین بد گویی نکنید طراحی فضایی و بسیار زیباست نمیدونم زود ازچشم میوفته واصالات نداره و کیا بهتره وایناهمه بهانه گیری وگرنه خیلی باکلاسه

    موافقم 6
    مخالفم 10
  30. پویا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    من با طراحی بیرونش حال نکردم. طراحی داخلش هم بد نیست و به نظرم بهتر از بیرونه ولی کیفیت و متریال به گرفته شده واقعا به نظر خیلی بهتر از نسل قبلیش هست و به خصوص که سیاه یک پارچه هست و با فلز های طوسی خیلی زیبا شده.

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا