شیوع بیماری کرونا بسیاری از نمایشگاههای خودروی دنیا را لغو کرده اما نمایشگاه گوانگژو در حال برگزاری است و هیوندای از این رویداد برای معرفی نسل جدید سدان میسترا استفاده کرده است. میسترا که بهطور خاص برای بازار چین طراحی شده، یک سدان میان سایز است که بین الانترا و سوناتا قرار میگیرد. نسل جدید این ماشین طراحی زیبا و شیکی دارد که چراغهای دوقسمتی جلو در کنار جلوپنجرهٔ عریض کرومی، تریم کرومی در بخشهای پایینی بدنه و چراغهای متصلبههم عقب از ویژگیهای آن است.
نسل جدید میسترا ۴,۷۸۰ میلیمتر طول، ۱,۸۱۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۷۰ میلیمتر است. این یعنی میسترا کمی کوچکتر از سوناتا است اما هیوندای ادعا میکند که در کلاس خود از جادارترین کابین برخوردار است. در داخل خودرو همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم تعبیه شده که نمای بسیار مدرنی به کابین میسترا بخشیدهاند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی این سدان کرهای هم میتوان به سانروف پانوراما و مجموعهٔ چشمگیری از سیستمهای کمکراننده اشاره کرده که دستیار جلوگیری از برخورد، دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، هشدار عبور و مرور عقب و سیستم دید اطراف تنها چند نمونه از آنها هستند.
میسترا با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف در بازار چین عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۸ لیتری با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه خریداران میتوانند یک موتور قویتر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور را هم سفارش دهند. انتقال نیروی موتور اول توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد درحالیکه در موتور توربو این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد.
اما علاوه بر موتورهای بنزینی، یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم برای میسترا ارائه خواهد شد که به یک موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور به همراه پکیج باطری ۵۶.۵ کیلووات ساعتی مجهز است. بُرد این نسخه به ۵۲۰ کیلومتر میرسد و میتوان از ۳۰ تا ۸۰ درصد از باطریهای آنرا ظرف ۴۰ دقیقه شارژ کرد. البته شارژ کامل باطریها با شارژرهای کُند تا ۹.۵ ساعت طول میکشد. نسل جدید هیوندای میسترا سال آینده در بازار چین عرضه خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹فکر کنم چین و کره معاوضه طراحی دارند !!!
چینیها شبیهه کرهایها و فراتر رفتهاند و کرهایها جای پای چینیها را گرفتهاند .
خطوط طراحی در لَچَکیهای ستون شیشه عقب فاجعست برای هیوندای با این همه سال سابقه ود در کل طراحیش یهجوریه که سخت میشه باهاش کنار اومد ، اون هم از اسپورتیج چینی که چند وقت پیش رونمایی کردن ، یا چینیها بدسلیقه شدند یا کرهایها دیوانه !!!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ آذر ۱۳۹۹آشغال!!!!پشتش بیریختتتتت???جلوش بیریختتتتتتت????
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹موتور بیریخت تر!!?????????
مهدی
۴ آذر ۱۳۹۹موووووتووورش چجوری دیدی ???
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹این دیگه چیه؟؟
حالم به هم خورد ازش…
از سوناتا هم زشت تره…
کدوم حال به هم زن تره؟
میسترا:لایک
سوناتا:دیسلایک
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹هادی جان
یه گزینه سوم هم میگذاشتی : هردو ?!!!
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹راست میگی ?
گزینه سوم: هر دو کامنت…
Aria
۳ آذر ۱۳۹۹زید شیش ماه کپی چینیش با یک چهارم قیمت میاد هیوندای باید جمع کنه بره?????
زیزیگولو
۳ آذر ۱۳۹۹هم شبیه النترا هستش و هم شبیه سوناتا
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹ینی باید طراح هیوندا رو اخراج کنن.
??Amin_sto??
۳ آذر ۱۳۹۹نمیدونم دلیلش چی هست که خودروسازها برای بازار چین ماشین های متفاوت تری تولید میکنند
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹چون چین بازار بزرگی برای خودش هست که سود سرشاری هم برای خودروسازها داره با جمعیت بالای یک میلیارد نفر با جامعهای بسیار ثروتمند !!!
اینکه طراحی متفاوت میزنند به این دلیل هست که سلیقه مردمشون این را میپسنده ، مثل خودروهایی که برای هند طراحی میشه ، اروپا طراحی میشه ، استرالیا و آمریکا طراحی میشه یا برزیل و…
هر بازار و فرهنگی تمایل به سلیقه خودش را داره .
به کامیونهای پاکستانی نگاه کن ، به اروپاییها نگاه کن و همینطور آمریکاییها ، همه بر میگرده به فرهنگ مردم و سلیقه و موقعیت جغرافیایی و سطح درآمدی که در کسبوکارشون دارند .
زیزیگولو
۴ آذر ۱۳۹۹کامیونای هندی خیلی مسخره هستن، دراشون مثل در اتوبوس قدیمیاست ((اتوبوسای قدیمی بنز 302 که بین شهرها تردد داشتن))
یوسف
۳ آذر ۱۳۹۹لقب فرزند هزار پدر شایسته این ماشینه.
از هر طرف شبیه یه ماشین دیگه ست
میثم
۳ آذر ۱۳۹۹نمای جلوی نسخه برقیش افتضاح در افتضاح در افتضاح
😖😖😖😖
ولی طراحی داخلیش😍😍😍
Abbas.Lambo
۳ آذر ۱۳۹۹تو ماشینای هیوندای،طراحی رو دست سوناتا yf نیومد و نمیاد،با این که دقیقا واسه ده سال پیشه بازم فوق العادس،دقیقا چیشد که از اون طراحی رسید به اینا!!!
spk
۴ آذر ۱۳۹۹این دیگه چه سمّی بود؟ هیوندای رسماً داره آشغال میسازه. اون از طراحی عجق وجق الانترا که هیچ جوره نمیشه هضمش کرد، اون از سوناتا و اینم از سمّ جدید این کمپانی!
ح ع
۱۶ آذر ۱۳۹۹ستون C این خودرو از تمام محصولات دیگه هیوندایی هست..هیوندایی بهتره این طراحی ستون Cکه مانند محصولات ب ام و هستش رو تو باقی سدانهاش استفاده کنه