هیوندای که میداند در بخش کراساوورها سود زیادی وجود دارد، پس از معرفی کراساوور جدید بایون برای بازار اروپا، حالا یک کراساوور سه ردیفهٔ جدید بنام آلکازار را هم برای بازار هند معرفی کرده است. این خودرو بر اساس کراساوور پنجنفرهٔ کرتا ساخته شده اما فاصلهٔ محوری آن افزایش یافته تا بتواند صندلیهای ردیف سوم را در خود جای دهد؛ بنابراین فاصلهٔ محوری آلکازار حالا به ۲,۷۶۰ میلیمتر رسیده که ۱۵۰ میلیمتر از کرتا بیشتر است درحالیکه اوورهنگ عقب آنهم کمی کشیدهتر شده است.
هرچند درها، کاپوت و گلگیرهای جلوی آلکازار همگی از کرتا گرفته شدهاند اما هیوندای جلوپنجرهٔ آنرا با الگوی منحصربهفردی تغییر داده است. لچکی عقب نیز جدید بوده و چراغهای عقب درشتتر نیز نشان میدهند که این کراساووری بزرگتر از کرتا است. صفحات محافظ آلومینیومی در جلو و عقب نیز بر شاسیبلند بودن خودرو تأکید میکنند.
مهمترین تغییر آلکازار اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که سه ردیف صندلی وجود دارد و در نسخههای ششنفره و هفتنفره قابل انتخاب است. در نسخهٔ ششنفره، صندلیهای ردیف دوم از نوع خلبانی هستند اما در نسخهٔ هفتنفره در ردیف دوم یک صندلی نیمکتی نصب میشود. در هردو نسخه با لمس یک دکمه صندلیهای ردیف دوم تا میشوند تا دسترسی به ردیف سوم امکانپذیر شود. در مورد تجهیزات هم همهٔ چیزهایی که از یک کراساوور اقتصادی انتظار میرود مثل نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سانروف پانورامیک، شارژر بیسیم، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، صفحه آمپر دیجیتالی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود. برای افزایش فضای صندوق بار نیز امکان خواباندن صندلیهای ردیف سوم وجود خواهد داشت.
زیر کاپوت آلکازار یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد و میتواند خودرو را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور هم قابل انتخاب است. برای انتقال نیروی هردو موتور هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. هیوندای آلکازار که از ماه آینده در هند عرضه خواهد شد، باید در دومین کشور پرجمعیت دنیا با خودروهایی مثل تاتا سفری، امجی هگتور و ماهیندرا XUV500 به رقابت بپردازد.
RezaRs
۲۰ فروردین ۱۴۰۰اکه برا بازار هتد نبود که واضح بود اوت پوتش کمه اما خب اسب بخار هند که ماشالا هر یکیش ۱۰ تاست ? با همین میرن نوربرگ زیر ۷ میزنن برادرای بالیوود
RezaRs
۲۰ فروردین ۱۴۰۰چقدر دیسلایک ??
Audi s8
۲۰ فروردین ۱۴۰۰احساس می کنم طراحی اش خوب نیست
Sinaya
۲۰ فروردین ۱۴۰۰داداش وقتی ماشینای خود هندی هارو(اکثریتشون) ببینی این در مقابلشون رولز رویس کولینانه
RezaRs
۲۰ فروردین ۱۴۰۰هند اختلاف تبقاتی توش خیلی زیاده از سگ ریچ دارند تا بی خانمان
سلمان
۲۰ فروردین ۱۴۰۰در شرایط رقابتی و اون هم با تولیدات انبوه در سطح جهانی فقط تولید کننده هایی مثل هیوندایی میتونن موفق باشن چون محصولاتشون باکیفیت ترین هست و خدمات پس از فروش بهتری ارائه میکنن و در واقع کیفیت بالا و مطلوب در شرکت هیوندای به یکی از ملاحظات اصلی قبل از تولید تبدیل شده و این مسئله منجر به بهره وری بهتر از منابع موجود و جذب مردم دنیا به سمت محصولات با کیفیت و عالی هیوندای شده و شاهدیم که روز به روز به تعداد هواداران هیوندای اضافه میشه و رقبای دیگه دارن از میدان به در میشن اما تولید کننده های خودروهای ژاپنی هر چقدر هم تلاش کنن باز هم نمیتونن مثل کره ای ها کالای مرغوب و با کیفیت تولید کنن و مطمئنا پروپاگاندا و تبلیغات دروغین ژاپنیها در مورد کیفیت نمیتونه به معنای خوش ساخت و قوی بودن ماشینهای ژاپنی باشه برای این که این اواخر انبوهی از اطلاعات بدست آمده از شکایت مشتریها از ژاپنیها و همینطور افتضاحات و فراخوانهای میلیونی ژاپنیها این تصور اشتباه رو که ژاپنیها با تبلیغات دروغین و پروپاگاندا در مورد کیفیت و مدرن بودن در ذهن مردم به وجود آوردن از بین برده و مردم دیگه گول نمیخورن و بیدار و آگاه شدن و دیگه گول حقه ها و فریب های ژاپنیها رو نمیخورن و از طرف دیگه هم با بی توجهی تولید کننده های ژاپنی به جمع آوری کردن خودروهایی که فقدان استاندارد های لازم در بخش ایمنی و کیفیت ساخت هستن باعث شدن که مردم ناآگاهی که گول تبلیغات و پروپاگاندای ژاپنیها رو خوردن با مین های زمینی خنثی نشده و خطرناک و پنهان مواجه باشن که هر لحظه و هر ثانیه خطرات جدی تهدیدشون میکنه و در حال حاضر هم افتضاحات و فراخوانهای میلیونی ژاپنیها که اگر جمع زده بشن به میلیارد نزدیک میشن گواه حرفهای من هست
Ramin
۲۰ فروردین ۱۴۰۰وقتی پدال در موردش مطلب گذاشت نوشته بود طولش 4.4 متر هست.
طول 4.4 متر هم هم اندازه x33 اسپرت هست.
فقط سوالم اینه چه طوری 7 نفرس ؟؟؟ ?
البته برای هند هست. قیمتش خیلی ارزون خواهد بود. شاید زیر 10 هزار دلار. چون کلا هندی ها هرچی ببرن اون جا خودشون منتاژ میکنن ارزون میشه…
موتور 2 لیتریش قدرت کمی تولید میکنه. احتمالا تنفس طبیعی هست.
ولی مجموعا برای بازار هند خوبه.
ارشیا
۲۰ فروردین ۱۴۰۰شعار هیوندا در طراحی ماشیناش
هر روز گند تر از دیروز
Dayan5775
۲۰ فروردین ۱۴۰۰بازارهای هدف که فعلا راضی هستن از طراحی ها!
موقعی که اصغر و عبود که قرار نیست این ماشین های جدید رو تو ایران ببینن میگفتن توسان زشته،همون موقع توسان تو آمریکا رکورد فروش جدیدی رو زد! ألبته تو دنده پنج و کیش کار همه راضی بودن
Amirreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰خودتو حرص نده ، میدونی چرا ؟ من کره ای فن نیستم ولی برام جالبه که تعداد هیوندای ها و کیا ها تو کشور ۵ برابر تویوتاهاس ، در صورتی که هر ماشین هیوندای و کیا یه رقیب ژاپنی تو ایران دارن ، به نظرت اگه انقد که دوستان میگن هیوندای بد بود ، انقد تو دنیا فروش داشت ؟ حاضرم قسم بخورم نصف همینایی که یه چیز حفظ کردن که کره ای بده و ژاپنی خوبه ، خودشون کره ای دارن ، ولی برای اینکه همرنگ جماعت شن دارن هی کره ای هارو میکوبن اصلا هم برام مهم نیست که دارن کره ای هارو میکوبن و هیچ تعصبی رو کره ای ها ندارم ولی از درک کردن حقیقت هم طفره نمیرم ، ولی من همیشه یه سوال از خودم میپرسم ، اینکه این دوستانی که داخل این سایت و سایتای دیگه رگباری دارن هیوندای رو میکوبن و هی از هیوندای بد میگن بر فرض اینکه هیوندای ندارن ، پس میشه نتیجه گرفت که کل سوناتا ها و تالیسمانا و اپتیما ها و سانتافه و توسان و کولئوس و …….. مال منن ، چون همشون میگن هیوندای بده ، رنو بی اصالته ، کیا گاریه و ……….. و همشونم اینارو میکوبن
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰“””در مورد تجهیزات هم همهٔ چیزهایی که از یک کراساوور اقتصادی انتظار میرود مثل نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سانروف پانورامیک، شارژر بیسیم، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، صفحه آمپر دیجیتالی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود”””
انتظاراتشون از ماشینای اقتصادی رو ببینید
تازه این درمورد یه کشور در حال توسعه است
بخوره تو سر مسئولین
ایشالاه موقه نمازهای الکیتون وقتی دولا میشین خدا بزنه به کمرتون دیگه نتونید پاشید
Amirreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۰طراحیش عامه پسند نیست یعنی یکی ممکنه عاشقش باشه و یکی ازش متنفر باشه ولی من از طراحیش خوشم میاد مخصوصا جلو پنجره
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰کرتا یا همون ix25 خیلی کوچک هست و از توسان نسل 2015 هم کوچکتر هست.بنظرتون بدنه بزرگتری رو روی این پلت فرم سوار کردند مشکلی به وجود نمیاد؟بعدش در کل پکیج خوبی رو ارائه داده حالا باید ببینیم کیفیتش در چه حدیه.بنظرم ای کاش به جای تولید محصولات متعدد روی پیشرانه ها و گیربکسشون کار کنند و توسعه بدند چون بنظرم به اندازه کافی سبد محصولاتشون متنوع هست و تولید محصولات زیاد باعث ناشناخته بودنشون میشه ولی وقتی یک محصول رو در جاهای زیاد میفرستی مطرح تر میشه