قبلاً نسخههای SE و لیمیتد و همین طور نسخه جدید «اسپورت» از مدل بازنگریشده هیوندای الانترا ۲۰۱۷ را دیدهایم و اکنون، هیوندای قهرمان مصرف سوخت خود را با عنوان «الانترا اکو» ارائه کرده است. اقتصادیترین نسخه الانترا، ممکن است ارزانترین مدل نباشد، ولی قیمت آن از بسیاری از نسخههای دیگر این هیوندای پایینتر است.
در حالی که مدلهای SE و لیمیتد از یک موتور ۲ لیتری چرخه اتکینسون چهار سیلندر با خروجی ۱۴۷ اسببخار و ۱۷۹ نیوتنمتر استفاده میکنند و در مدل اسپورت نیز یک موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر به کار رفته است، پیشرانه بنزینی اختصاصی در «اکو»، یک موتور ۱/۴ لیتری انژکتور مستقیم چهار سیلندر توربو است که میتواند قدرتی برابر ۱۲۸ اسببخار و گشتاوری معادل ۲۱۱/۵ نیوتنمتر فراهم کند. همانند مدل اسپورت، تنها گزینه انتقال قدرت در مدل اکو، یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته اتوماتیک است. برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از مصرف سوخت این ترکیب در هیوندای الانترا اکو معادل ۷/۳۵ و ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، بهترتیب در شهر و جاده است. در نتیجه این تنها نسخهای از الانترا است که میتواند با هر گالن سوخت، مسافتی معادل ۴۰ مایل طی کند. رتبه بعدی اقتصادیترین مدل الانترا متعلق به نسخه SE است که همراه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مصرف سوختی برابر ۸/۱۱ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. برچسب قیمت الانترا اکو برابر ۲۱ هزار و ۴۸۵ دلار است که آن را در بین مدلهای SE (با قیمت ۱۷۹۸۵ دلار با گیربکس دستی و ۱۸۹۸۵ دلار با گیربکس اتوماتیک) و لیمیتد (با شروع قیمت ۲۳۱۸۵ دلار) قرار میدهد. در کنار موتور توربوی ۱/۴ لیتری و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک، تجهیزات استاندارد اکو شامل مواردی چون گرمکن صندلیها، ورودی بدون کلید و استارت فشاری، چراغهای روشنایی روزانه LED، هشدار نقطه کور و سیستم تشخیص ترافیک پشتسر میشوند. در نتیجه، «اکو» از نظر امکانات در شرایط مشابه یک مدل SE همراه با پکیجهای «تجهیزات» و «تکنولوژی» است. این در حالی است که اگر از این آپشنها در الانترا SE استفاده کنیم، قیمت کلی خودرو به ۲۱۰۸۵ دلار میرسد؛ یعنی ۴۰۰ دلار کمتر از مدل اکو و یا شاید ۴۰۰ دلار هزینه برای صرفهجویی بیشتر در مصرف سوخت.
منبع: caranddriver
سامان اذری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مصرفش بازم زیاده
معمولا هم ماشینهای هیوندای بیشتر از اون چیزی که تو کاتالوگش مینویسه مصرف میکنه
تو این کلاس
هوندا سویک و مزدا 3 عالی اند
کرولا جدید سفارش اروپا هم خیلی محشر شده
پویان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته سامان هر سه این خودرو که گفتی خیلی از النترا بهترن.کرولا 2016 هم طراحیش واقعا قشنگه
بهنام طیبی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵من امار سواری النترا ندارم ولی کسانی داشتن میگن ماشین خشکیه
علیرضا سی بی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بهنام جان من شرکتی 2015 دارم
ببینین اول دارین با چی مقایسش میکنین!!
من سوار کرولا شدم و باید بگم که تعلیق الانترا یه مقداری خشکه ولی اصلا دلیل نمیشه که بگیم الانترا خشکه…اتفاقا خیلی هم خوبه نسبت به سراتو (2013 البته ،نیو فیس 2015 سوار نشدم)
کلا ماشین نرمه به هیچ وجه خشک نیست(یه جوری بعضی میگن انگار پاتروله)
ولی قطعات داخلش خیلی خشکه،من قبلانم گفته بودم وقتی در و میخوای ببندی خیلی صدای پلاستیکاش رو مخ میاد..ولی خب آدم صد و بیست میخواد پول بده رخ ماشینم مهمه دیگه،،این پول واقعا خیلی گندست برای یکی مثل من برای همین شاید موقع تصمیم گیری قیافش مهم تر از استهلاکش باشه،،تازه من اعتقاد دارم آدم از پراید هم درست استفاده کنه سال ها براش ماشینه
ببخشید طولانی شد مرسی که خوندین
کیان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا کاشکی همه مثه شما صادق بودن ، واقعا عالی میشد
ماشین کیفیت نا مطلوب نداره اصلا ولی خوب اونجوریم که بعضی دارن از هیوندای برج کیفیت میسازن نیست ، البته بگذریم که کارشناسان جدیدا برند اول آلمان و هیوندای اعلام کردن !!!
ایشون قیافه رو به کیفیت درجه 1 ترجیح داده ، یه دلیل منطقی برای خریدش ، داداش یکم از گیربکس و تعویض دنده ترمز و هزینه نگهداری و … مینوشتی واقعا ممنون میشدم .
ولی همین جور که گفتی 120 زیاده برای خیلیا ، من خودم میگم پول و بدم به جایی که استهلاکش پایین باشه ، البته هزینه های جاریش کمه یا حداقل زیاد نیس. اگرم خوب استفاده شه نیازی نیس آدم نگران ایراد فنی باشه، هرچی باشه حداقل از ایرانی و چینی که بهتره ، درست نگهداری مطمئنا بیشتر از اونا کار میکنه در شرایط بد
عليرضا سي بي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵خواهش میکنم کیان جان بزرگوارید
داداش ماشین چون بیست و سه هزار تا کار کرده تا حالا خرجی جز سرویس هنوز نداشته
اما یه چیز خراب شد که اونم دکمه اتومات بسته شدن سانروف بود
عليرضا سي بي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش کلا بدترین چیزش همین آسان موتوره
سانروف بردم درست کنن اصلا داستانش خیلی طولانیه فقط در همین حد که نمیتونستن درست کنن!!!در این حد نا کاربلدن
عليرضا سي بي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بعد راجب مصرف سوختش هم تو شهر حدود یازده و دوازده میسوزونه…
گیربکسش من میگم عالیه ولی شایدم نباشه(چون اولین ماشین اتوماتمه)
خلاصه غیر از خشکی در و سانروف مشکل دیگه واقعا بهش برنخوردم…دور موتور تو اتوبان زیر ۲۰۰۰
خیلی آروم و نرم میره
صداش موقع شتاب گیری خیلی خوبه…ایراد فنی توش ندیدم
لذت رانندگیشم خیلی عالیه
ولی خب اینا صرفا نظرمه
اینطور مواقع واقعا بستگی به سلیقه و اولویت خریدار بستگی داره بعدش فقط باید حالشو برد
داداش باز سوال دیگه ای هم داشتی در خدمتم
فرهاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵النترا 2014 دارم. 55 هزار تا کار کرده. تا حالا هیچ خرجی (جز مواد مصرفی بنزین، روغن، فیلتر…) رو دستم نگذاشته. البته شاید 55 هزار تا هنوز کم باشه ولی در کل راضیم ازش.
hossein
۱ خرداد ۱۳۹۵النترا نسبت به سراتو تویوتا کرولا و مزدا3 بهترین ماشین هست
بهنام طیبی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵علیرضا جان مرسی ازشما ولی من نگفتم النترا ماشین خوبی نیست.
بنتلی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵فک کنم مصرفش تازه متعادل شده!!!از طرفی قیمتش نسبت ب تجهیزاتش خوبه،ولی خوب سیویک ی چیز دیگس،طراحی کابینشم ک جز بهتریناس.ی مدته خبری از mdsو زیپو نیس.!
محمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵هیوندا وقتشه که روی کیفیت و مصرف کمتر کار کنه . البته هیوندا خوب فهمیده اکثر خریداران عقلشون به چشمشونه و به بزک اهمیت میدن به همین خاطر روی طراحی و آپشن بیشتر مانور میده . آمار مراجعه بالاتر خودروهای هیوندا به تعمیرگاه ها به نسبت رقباش تصدیق کننده این نقد است .
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جهت اطلاع شما دوست عزیز تو همین سایت پدال چند وقت پیش مطلبی گزاشته شد و هیوندای جایزه ی کم اصطحلاک ترین برند ۲۰۱۵رو گرفت و یکی از نشانه های این مورد هم کمترین مراجعه ی مشتری های هیوندای به تعمیرگاه بود بهتره اول اطلاعات خودمون رو قوی کنیم بعد نظر بدیم اینطوری بهتر نیست؟
American and japan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مستر اطلاعات…میشه منبع و لینک خبر رو بدی؟
اگر تو راست گفتی من اسممو میزار korea and korea .
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵تو سایت گوگل سرچ کن جایزه قابلیت اطمینان سال۲۰۱۵ یه مطلب از سایت پدال میاد که در اون هیوندای رو مطمیین ترین برند ۲۰۱۵ و با کمترین مراجعه ی مشتریان به تعمیرگاه معرفی کرده به محض این که اون مطلبو خوندی به قولت عمل کن و اسمتو تغییر بده
AREF
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵استاد “استهلاک” درسته و نه “اصطحلاک” …!!!
سه غلط در یک کلمه ..!!!
مگر این که شما همان “یوروانکمپ”!! باشی که من دیگه حرفی ندارم..
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اولا که این کلمه ای هستش که به هردو صورت نوشته میشه این موضوع رو میتونید با سرچ کلمه اصطحلاک در سایت گوگل متوجه بشید بعدشم حداقل میدونم که خودم برا گرفتن غلط املایی تو این سایت نیومدم پس اگر تو بحث ماشین چیزی بلدید اونو رو کنید نه این که سعی کنید با گرفتن یه غلط املایی تازه اونم از کلمه ای که به هردو صورت نوشته میشه خودتونو نشون بدید
AREF
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست من
استهلاک بر وزن استفعال از ریشه هلک یا هلاک کردن ، شدن و .. به معنی نابود شدن و از بین رفتن است.
سواد پایه هر چیزی ، خواندن و نوشتن است ..
شما با این گوگل خودتو کشتی.. تو گوگل هر غلطی هم بخواهی پیدا میشه چون مبنای آن نشر و جستجو ست و نه درستی و غلطی ..
AREF
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵در ضمن شما یه سر به نمایندگی های خدمات پس از فروش هایوندای بزن تا دستت بیاد “استهلاک” بعد از چند سال یعنی چه..!
یه نگاه به داخل خودروهای مدل های 2011 و 2012 هایوندای و کیا بنداز تا دستت بیاد که استهلاک واقعی یعنی چه..
یه سواری با سوناتا 2012 داشته باش تا واژه استهلاک همیشه با همین دیکته یادت بمونه..
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز اولا که من چندین جا املای این کلمه رو اینطوری دیدم و برای همین اشتباه کردم ولی ایراد گرفتن املایی شما در این سایت مثل این میمونه که یک معلم ریاضی در امتحانش غلط املایی بگیره دقیقا در همین حد تمسخر امیز و این نشونه دهنده ضعف شماست من برای شما منبع معتبر اوردم که ماشین های هیوندای از لحاظ کیفیتی ماشین های قدرتمندی هستند ولی شمایی که هیچ منبع و مدرکی نداری و از رو هوا میگی کره ای بی کیفیته به جای ایراد گرفتن از املای من یه منبع بیار که این موضوع رو ثابت کنه ما تو خونواده و دوستان خودمون هیوندای سوار های زیادی داریم و همه هم چه از لحاظ فنی چه کیفیتی از ماشین خودشون راضی هستند پس لطفا از رو هوا چیزی رو نگو
AREF
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اشتباه شما نشانه ضعف منه ؟؟
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵منظور من اینه که شما به جای این که به کامنت من که بحث کیفیت ماشین ها بود جواب بدی از من غلط املایی میگیری
ایمان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵محمدرضا جان
احتمالا منظور شما از(آمار مراجعه بالاتر خودروهای هیوندا به تعمیرگاه ها ) همان نتایج گزارشاتCarMD درسال 2015 هست که هیوندا در اون جا به عنوان بهترین برند انتخاب شده.خخخخخخخخخخخخخ
اگر آمار مستندی داری بگو تا ما هم با خبر بشیم و گرنه خواهشا رو هوا اظهار فضل نفرمایید.
پویان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ایمان هیوندا قابل مقایسه با تویوتا هوندا مزدا و حتی رنو نیست
ایمان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵پویان جان
شما ببخشید که CarMD و کانسومر ریپورتز و…واسه هیوندایی پارتی بازی می کنن!!!
هیچی از ماشین نمیدونن اینا!!!
اگر دیدم کارشناساشونو حتما میگم بیان خدمت شما تا یاد بگیرن چیو با چی مقایسه کنن!!!
sunmartin
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵آمار مراجعه به تعمیرگاه برای هیوندا ؟؟میشه بفرمایید این آمار از کجا دریافن کردی که در جراید و نشریات سخنی از اون به میان نیامده،؟
طراحی زیبایی داره در کنار کیفیت آمار های بین المللی مصداق این ارزیابی هستند
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵در هر صورت، داره پیشرفت می کنه.
Mehdi TuRbO
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی سلیقه ایه ولی من طراحی داخلی نسل قبلشو بیشتر دوس داشتم ینی هیوندا را به خاطره طراحی داخلی جوون پسند و اسپرتش دوست داشتم.کیلومتر شمارش دیگ خیلی سادست طراحی قبلی کیلومتر شمارشو دوست داشتم و اسپرت بودنشو.هیوندا سوناتا این نسلم به خاطره طراحی این شکلی کمتر میبینیم.نمیدونم تو کل امارشم نسبت به نسل قبل کاهش فروش داشته یا ن.به هر حال سلیقه ایه.
علي
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵منم موافقم رخ بیرونی مدل قبلی جنگنده تر و زیباتر و در عین حال عامه پستدتر بود
Mahmood
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بهترین مصرف سوخت رو بین خودروهای کلاس c فقط هوندا سیویک داره و بعد از اون مزدا 3 با موتور اسکای اکتیو این خودروی هیوندای باز هم مصرفش زیاده نسبت به این هایی که گفتم.
علیرضا سی بی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال این نظراتو لطفا درست کن…چهار بار بالا جواب آقا کیان و دادم ولی چاپ نمیشه
با تشکر از زحماتتون
moein
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بازم یه بی اصالته
همین
سجاد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵حرفهای امیر از عارف درست تر بود،عارف اطلاعاتش کمه و بی منطقه ،اصطهلاک تهران طهران از کلمه هاییه که دوجورش صحیحه و اینجا غلط املایی ملاک نیست،تو بحثت ماشین بود.من کیا بیشتر دوس دارم ولی النترا دارم عالیه از هرلحاظ،بعدم همه کیاها یا همه هیونداها مقل هم نیستم مثل پرایدای ایران و سمندهای ایران.من از ماشینم راضیم و اینقدر عشق کیا هستم که میخوام الانترامو بفروشم اسپورتچ بخرم ولی میترسم مثل النترا نباشه،روز اول حتی بلد نبودم در باک بنزینمو باز کنم الان فنیه بنز رو هم فول هستم،تو هر کاری رفتی و تجربه کسب کردی ماهر میشی،برید سوار شید بعد نظر بدید
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۵من خودم الان الانترا 2015 دارم حدود 35 هزار کیلومتر باش رانندگی کردم از لحاظ سواری خیلی خشک هست و قسمت هایی از سقف و داشبورد نیز به صدا افتاده یکبار هم تا الان مجبور شدم توپی پلوس را عوض کنم در کل جن ازش راضی نیستم کرولای دوستم خیلی از این بهتره
راد
۵ خرداد ۱۳۹۵من النترا دارم ولی نیم فول دوساله ،خیلی راضیم
دوست عزیز فقط کافی رینگ و لاستیک 17 اینچی را با 16 تعویض کنی تا گوشت لاستیک بیشتر شود تا حدود زیادی مشکل خشکی حل میشد من قبل از خرید این مسئله در نظر گرفتم ، نوع نیم فول فابریک رینگ 16 است