سرانجام هیوندای نسخهٔ اسپرت سدان الانترا N که مدتها وعدهٔ آنرا داده بود را رسماً معرفی کرده و همانطور که انتظار میرفت، در بسیاری از قطعات با هاچبک داغ i30 N اشتراک دارد. مهمترین ویژگی الانترا N پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن است که کاملاً آشنا به نظر میرسد زیرا با دیگر محصولات پرفورمنس هیوندای یعنی i30 N و ولوستر N مشترک است.
توربین این موتور اما در الانترا N پنج میلیمتر بزرگتر شده و به همین دلیل حالا ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، در این سدان اسپرت حالتی بنام N Grin Shift هم وجود دارد که با فعال کردن آن، قدرت پیشرانه بهطور موقت به ۲۹۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند. به لطف این ویژگی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه که نیرو را به چرخهای جلو انتقال میدهد، الانترا N ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اما علاوه بر گیربکس اتوماتیک مذکور، برای الانترا N یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود. برای اینکه نیروی موتور بهخوبی به زمین منتقل شود، هیوندای این سدان اسپرت را به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و همینطور لانچ کنترل مجهز کرده است. یکی دیگر از ویژگیهای ابتکاری این خودرو هم اکسل جلوی الهام گرفته از WRC است که شافت انتقال نیرو، توپی چرخها و بلبرینگها را بهصورت یکپارچه در هم ادغام کرده و کاهش وزن ۱.۷ کیلوگرمی و بهبود چسبندگی را به دنبال داشته است.
الانترا N به سیستم تعلیقی با تنظیم الکترونیکی و بازوهای بوش دوگانه در عقب مجهز شده که موجب بهبود سواری و هندلینگ شده و درعینحال سروصدا و لرزش را هم به حداقل میرساند. برای متوقف کردن این خودرو هم دیسکهای ترمز ۱۴.۱ اینچی با لنتهای مقاوم اختصاصی هیوندای در نظر گرفته شده که قبلاً دوام فوقالعادهٔ خود را اثبات کردهاند.
یکی از ویژگیهایی که برای اولین بار در الانترا N معرفی شده است، سیستم N Sound Equalizer است که میتواند صداهایی مثل صدای خودروهای مسابقهای TCR را در داخل کابین پخش کند. این سیستم برای تولید صداهای مختلفی قابل تنظیم است. علاوه بر این، سیستم اگزوز متغیر خودرو هم بروز شده تا در حالت درجا صدا را کاهش داده و درعینحال مثل دیگر مدلهای N، هنگام بالا رفتن دور موتور صدای جذابی تولید کند.
در داخل الانترا N سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده تا بتواند اطلاعات مهمی مثل دمای روغن و بوست توربو را نشان دهد. علاوه بر این، در اینجا یک تایمر مخصوص پیست هم وجود دارد و در برخی بازارها اپلیکشن N هم ارائه میشود که اطلاعات مهم را روی گوشی هوشمند راننده به نمایش درمیآورد. کابین الانترا N همچنین به صندلیهای جدیدی مجهز شده و صندلیهای اسپرتتر هم برای آن قابل سفارش است که ۱۰ میلیمتر پایینتر هستند.
الانترا N در بیرون استایل تهاجمیتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد که سپرهای اختصاصی، ورودیهای هوای بزرگتر، اسپلیتر جدید، رکابهای منحصربهفرد، دیفیوزر عقب، بال عقب، مه شکن الهام گرفته از فرمول یک و رینگهای اختصاصی از ویژگیهای آن است. علاوه بر این، مثل دیگر مدلهای N، برای این خودرو هم رنگ بیرونی ویژهٔ آبی پرفورمنس ارائه میشود. هیوندای فعلاً حرفی در مورد قیمت یا زمان عرضهٔ الانترا N نزده اما انتظار میرود ابتدا در کره جنوبی عرضه شده و سپس تا پایان امسال در دیگر بازارها هم عرضه شود.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۴۰۰عرش به لرزه در آمد 😂 !
شوآفی دیگر و دیگر هیچ !
بعد چندبار گاز خوردن ، لَش میشه !
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۴۰۰همیشه کامنت اول کره ای 🤣
اگر کامنت اول نشد اولیو ریپلای میکنه🤣
RezaRs
۲۴ تیر ۱۴۰۰من صب کامنت اولو دادم مال نوید اول شد چه رازی نمی دونم
محمدرضا
۲۴ تیر ۱۴۰۰کامنت اول رو روی تمام محصولات کره ای میده ولی چون تمام نظراتش با تعصبه.اول توسط ناظر سایت بررسی میشه بعد ثبت میشه.بیشتر مواقع هم ثبت نمیشه .چون دیگه قابل انتشار نیست.
ماکان
۲۴ تیر ۱۴۰۰البته من از روی تعصب نظر نمی دهم و با اینکه می دانم که شاید بهتر باشد که این ماشین را با دیگر خودروهای خارجی مقایسه کرد تا ایرانی ، اما در هر صورت بگویم که آقای نوید مطمئن باشید که خودروهای کره ای از لحاظ میزان دوام و کیفیت تا ابد مثل قبل نمی مانند و از یک طرف هم جای شُکرش باقی است که اقلاً حالا هرچقدر هم که در مقایسه با خیلی از برند های خارجی کشور های دیگر خوب نباشند و یا اینکه از لحاظ کیفیت و دوام با آنها یکی نباشد ، اما مطمئناً در مقایسه با آن خودروهایی که به خودروهای ایرانی معروف هستند ، خیلی بهتر است .
Audi e_tron gt
۲۴ تیر ۱۴۰۰نه آقا نوید کره ای ها آنقدر هم بد نیستند 😁
درسته گزینه های بهتری هم شاید باشد اما دیگر اینطوری هم نیست که بگوییم ماشین های بدی هستند
خود من با آلمانی ها بیشتر از بقیه حال می کنم
Irani
۲۴ تیر ۱۴۰۰آقا نوید 98
فکر کنم شما هم از روی عکس ها متوجه شدید که چند بار گاز بخوره لش میشه!
آخه چرا انقدر تعصب بازی درمیارید؟
زحمت کشیدند خودروی زیبا طراحی کردند و هر ساله در حال پیشرفت هستند. چرا حسودی میکنی؟
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰خدایی آقا موید ظاهر قشنگی داره و شتابشم در مقابل رقبا یعنی جتا gli و سیویک si واقعا خوبه و درست نیست دربارش انقد تحقیر آمیز صحبت کنید
amirmohammad
۲۴ تیر ۱۴۰۰باز هم نوید و باز هم حرص خوردن های پایان ناپذیر :)))
قشنگ معلومه هنوز سر قضیه انتحابش بعنوان بهترین ماشین سال ناراحتی و نتونستی باهاش کنار بیای :))))
Iman99
۲۶ تیر ۱۴۰۰الان دیگه کره ای ها بهتر از ژاپنی ها شدن تو هر زمینه ای که بگی کره ای ها بهتر بودن به پای آلمانی و یا امریکایی ها نمیرسن ولی قطعا الان تو آسیایی ها اول شدن.
RezaRs
۲۴ تیر ۱۴۰۰چه عالیه
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰نه خودش نه نسخه N هیچکدوم طراحی دلنشینی ندارن
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۴۰۰طراحی باید ماندگار باشه و به دل بشینه و ماندگاری همیشه در سادگی نَهُفته شده !
طراحی سوناتا NFها همیشه ماندگاره .
طراحی آزرا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ برای همیشه ماندگار شده.
اما جدیدها فقط ظروف یکبار مصرف هستند که با چند وقت استفاده از چشم میوفتند و خسته کننده میشوند و منتطر ورود نسل جدید !
چیزی که در محصولات کیا کمتر شاهدش هستیم و محصولات کیا بسیار بهتر از هیوندای طراحی میشوند !
خوشنام
۲۴ تیر ۱۴۰۰اتفاقا چه طراحی جذاب و گیرایی داره
مثل الماس تراش خورده میمونه
شماها از نزدیک ندیدید، باور کنید اگه موفق به دیدنش بشید میخکوبتون میکنه.
کافر مقدس
۲۴ تیر ۱۴۰۰لعنتی ها چه امواج و خط و خطوطی ایجاد میکنن
به زودی تک تک این خط و خطوط در محصولات چری و لیفان
میلاد
۲۴ تیر ۱۴۰۰خیلی عالیه.
با دیدن عکس اول یاد سیان افتادم.
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۰عجب چیز خفنی درست کردن خدایی
من عاشق سبد محصولات N هیوندای هستم
امیرحسین
۲۴ تیر ۱۴۰۰بد به نظر نمیاد
اما خیلی شرقیه
به ذائقه من ک بیشتر تو انتخابم خودرو های اروپایی و آمریکایی رو با شرقی ها مقایسه میکنم خوش نیست
حس میکنم در طراحی این خودرو بیشتر از محیط و نوع علاقه مردم خودشون الهام گرفتن شاید برای خیلی زیبا به نظر بیاد
خب فنی با اون تعداد اسب بخار پیشرفت چشمگیری داشته ک عالیه
محمد مختاری آذر
۲۴ تیر ۱۴۰۰واقعا عجب زیبا هستش اون خط های خشن قدرت 280 اسب بخار واقعا یک سدان درجه یک و رقیب اصلی هوندا سیویک به نظر من خیلی بهتر از هوندا سیویک هستش اصلا من چی بگم!!!!!
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۴۰۰رقیبش میشه سیویک تایپ آر
کع بنظرم تایپ آر به مراتب بهتره. هوندا رو بیشتر از هیوندای دوست دارم و فکر میکنم در میان مدت و بلند مدت، کارایی و جون سختی خودشو بیشتر نشون میده هوندا
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰تایپ آر رقیبش نیست si رقیبشه چون اون هاچبکه و فکر کنم یا i30 یا ولوستر رقیبشن
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۴۰۰رقیب مستقیمش سیویک تایپ R هست، سیویک Si با موتور 1.5 لیتری 205 اسبی رو با این الانترای 2 لیتری 280 اسبی مقایسه میکنی؟!!
از لحاظ هاچبک یا سدان بودن هم ایرادی وارد نیست چون سیویک هاچبک خصوصاً تو نسل جدید خیلی کشیدهتر از یه هاچبک معمولیه و بیشتر به سدان لیفتبک شباهت داره
رقیب دیگه الانترا N هم سوبارو WRX هست با 270 اسب
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰پس اگه اینطور باشه راستش من اینو بهتر از سوبارو میدونم ، بین اینو سیویکم هنوز سیویک درست و حسابی نیومده پس باید صبر کنیم و ببینیم
امیر
۲۴ تیر ۱۴۰۰ظاهر زیبایی داره ، کابین زیبایی داره ، با این همه دم و دستگاهی که روش گذاشتن نباید
پرفورمنس بدی داشته باشه.
حیدر حسن پور
۲۴ تیر ۱۴۰۰طراحی عقبش رو خیلی دوست دارم اما از طراحی جلو و بقل ماشین زیاد خوشم نمیاد
کابینشم که خوبه و قشنگه
درکل خوبه
Philipp
۲۴ تیر ۱۴۰۰از رقیب مستقیمش سیویک چند درجه بهتره
KASTECH
۲۴ تیر ۱۴۰۰آرایشی غلیظ و دیگر هیچ
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰اگر قراره این لعنتیو با سیویک si و جتا gli مقایسه کنیم ، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ طراحی بهتره ، من اینو انتخاب میکنم و تازه تقریبا ۵۵ اسب از جتا و ۷۵ اسب از سیوویک قویتره ظاهرشم توی این تیپ خیلی قشنگتر شده ، ایمنیشم با توجه به امتیازات IIHS خیلی خوبه و مجلات معتبر هم که تستش کردن نسخه عادی رو راضی بودن
رامتین
۲۴ تیر ۱۴۰۰با اینکه خودم النترا دارم، ولی طراحی بیرونیش خوشم نیومد. دلیلی بر این تعداد خطوط تیز نیست. البته کابین حرف نداره و موتور هم که عالی.
حسن
۲۵ تیر ۱۴۰۰باوجود بدگویهای بعضی ازدوستان ماشین خوشتراش وزیبایی هست قدرت خوبی هم داره
MjM
۲۵ تیر ۱۴۰۰از نظر ظاهر نمره منفی 5!
باطنشم هرچی میخواد باشه!