خبر داشتیم که نسخهٔ اسپرت هاچبک سابکامپکت هیوندای در راه است و حالا این ماشین یعنی هیوندای i20 N مدل ۲۰۲۱ رسماً معرفی شده است. این خودرو که از مدل مسابقهای i20 کوپه WRC الهام گرفته است، در خانوادهٔ محصولات N هیوندای پایینتر از مدل i30 N قرار میگیرد و رقیب مستقیمی برای فورد فییستا ST و فولکسواگن پولو GTI خواهد بود. زیر کاپوت i20 N یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی همراه است.
ازآنجاییکه i20 N تنها ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد، به لطف این موتور ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به گفتهٔ هیوندای، موتور این هاچبک داغ حداکثر گشتاور خود را بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ rpm و حداکثر قدرت را بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ rpm ارائه میکند که این بازهٔ گسترده موجب میشود i20 N در سرعتهای متوسط و بالا شتاب چشمگیری داشته باشد.
این موتور در دیگر محصولات هیوندای هم مورداستفاده قرار میگیرد اما برای i20 N به یک توربوشارژر و اینترکولر سفارشی مجهز شده است. هیوندای همچنین این موتور را به تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها هم مجهز کرده است. همانطور که انتظار میرود، نیروی موتور به چرخهای جلو منتقل میشود و خریداران میتوانند برای کنترل بهتر انتقال نیرو، یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی را سفارش دهند. در این ماشین لانچ کنترل هم بهصورت استاندارد ارائه میشود.
مثل i30 N، این هاچبک سابکامپکت اسپرت هم از حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، اکو، اسپرت، N و N کاستوم برخوردار است. در حالت N کاستوم راننده میتواند ویژگیهایی مثل پاسخ و صدای پیشرانه، فرمان و ESP را مطابق با سلیقۀ خود تنظیم کند. همچنین برای اطمینان از اینکه i20 N در پیچها رانندگی لذتبخشی داشته باشد، هیوندای شاسی آنرا در دوازده نقطهٔ مختلف تقویت کرده است. علاوه بر این، سیستم تعلیق با اتصالات و کمکفنرهای جدید ارتقاء پیدا کرده و ترمزها هم بزرگتر شدهاند.
همهٔ تیپهای i20 N به سیستم کمکرانندهٔ پیشرفتهٔ SmartSense هیوندای مجهز هستند که شامل هشدار برخورد جلو، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار عبور و مرور عقب و سیستم دید عقب با راهنمای پارک میشود. این هاچبک داغ کرهای همچنین به سیستم دادههای پرفورمنس رانندگی هم مجهز شده که برای بهبود مهارتهای راننده، اطلاعات رانندگی را ذخیره میکند.
ازجملهٔ ویژگیهای بیرونی i20 N نیز میتوان به تریم قرمزرنگ، دماغهٔ تهاجمی، رینگهای ۱۸ اینچی اختصاصی با رنگ خاکستری مات و اسپویلر عقب اشاره کرد. برای بدنهٔ این خودرو هم شش رنگ مختلف شامل آبی پرفورمنس، آبی تیره، سفید قطبی، نقرهای براق، برنجی و مشکی فانتوم ارائه میشود و سقف مشکیرنگ هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. هیوندای i20 N از بهار ۲۰۲۱ در سراسر اروپا عرضه خواهد شد.
زیزیگولو
۱ آبان ۱۳۹۹طراحیش جالب نیستش، من که خوشم نیومد
AMIR-REZA
۱ آبان ۱۳۹۹جلوش قابل تحمله داخلشم خوبه اما عقبشو تر زدن
زیزیگولو
۱ آبان ۱۳۹۹نسلای قبلیش بهتر بود
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹هیوندا کلا گند زد
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۳۹۹اصلاً کلمه N رو که میبینم ، گلبولهای قرمز و سفید خونم به صورت سامورایی آدرنالین ترشح میکنند ?
ممد ژانگولر
۱ آبان ۱۳۹۹باهات تو طراحی عقب موافقم
ولی کلمه N داره رو دست همه ماشینهای آسیایی میزنه
خون خیلیها از حسادت نسبت به هیوندایی داره بجوش میاد
الخصوص سامورایی
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۳۹۹اصلاً این N کاری کرده که سامورائیها تو افق دور مَحو شدن ?? !
چیزی نمانده کلمه N بر AMG هم پیشی بگیره !
AMG_73///
۱ آبان ۱۳۹۹داداش AMG گفتی من اومدم
شوخیت جالب بود ولی با این سه حرف شوخی نکن ??
A M G
من رو این سه حرف حساسم??
blackburn
۱ آبان ۱۳۹۹منتظر قهرمان رالی یعنی هیوندا هستیم قصه نخور داش ممد افتخارات و جوایز مهمن ستاره ها برای تیم فوتبال مهمن نه هوادارای اینترنتی
ممد ژانگولر
۱ آبان ۱۳۹۹ی دونه ایی داداش بلک بورن
گل گفتی
جملتو باید طلا گرفت
???
یاد داستان خرگوشو و لاک پشت میوفتم
خرگوشه فقط ادعا و غرور لاکپشته پشت کار و دقت
اخر خرگوشه موندو دمش با گوشای درازش ?
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۳۹۹میزان فروش و پول گرفتنها مهماند و نه کارتهای صدآفرین به همراه جوایز .
این صنعت خودروسازیست و نه مهدکودک بچهها !
NAVID۰۰۹۸
۱ آبان ۱۳۹۹همین که N را با لاکپشت مطابقت دادی ، کافیه ? .
blackburn
۱ آبان ۱۳۹۹https://www.fia.com/rallies قهرمانی هیوندا برید ببینید
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹حقیقتا انقدر پدال چند روزه مطالب خفن گذاشته دیگه حوصلم نمیگیره اینارو ببینم
Sina
۱ آبان ۱۳۹۹برعکس هیوندای که خودش زیاد الان عملکرد خوبی نداره بخش N هیوندای واقعا مدل خوبی ساخته مثل i30 N و ولوستر و این یکی
AMG_73///
۱ آبان ۱۳۹۹من یکی خیلی دوستش دارم
به دلم نشسته
(Saeed(peugeot
۱ آبان ۱۳۹۹۲۰۰ اسب این ماشین کنار ۲۰۰ اسب تویوتا مثل الاغ کنار اسب میمونه ….
blackburn
۱ آبان ۱۳۹۹بپا رالی رو نبازی هیوندا داره تیغ میندازه جادهارو راستی تویوتا چندمه؟
AMG_73///
۱ آبان ۱۳۹۹راستی از پژو چخبر
هنوز نمکدون و دوچرخه تولید میکنه؟
یا هنوز همون 1.6 لیتری رو داره؟
رامتین
۱ آبان ۱۳۹۹طراحی عقبش جالب نیست. کیا پروسید بمراتب زیباتره.
Aryan kia
۱ آبان ۱۳۹۹به نظر شما امسال طراحی کیا بهتر بود یاهیوندا؟
کیا لایک
هیوندا دیسلایک
سعید تویوتا
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی خوبی داره بنظرمن؛ولی نمای پشتشو اصلا دوس ندارم انگار خسته س!