هیوندای

معرفی هیوندای i30 N فست‌بک، هماوردی برای سیویک تایپ R

هیوندای پیش از آغاز نمایشگاه پاریس، اولین اطلاعات و تصاویر رسمی از مدل عملکردی جدید i30 N فست‌بک را منتشر کرده است. این خودرو پس از i30 N و ولوستر N، سومین محصول بخش N هیوندای محسوب می‌شود اما در اصل همان ویژگی‌های i30 N هاچ‌بک به مدل فست‌بک هم تزریق شده است. این یعنی در سینهٔ i30 N فست‌بک هم همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که در حالت استاندارد ۲۵۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ عملکردی سفارشی ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این موتور در هر دو نسخه اما ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد ولی سیستمی در پیشرانه تعبیه شده که می‌تواند به‌طور موقت گشتاور را به حداکثر ۳۷۸ نیوتن متر افزایش دهد. این سیستم هنگام رسیدن به حداکثر گشتاور به‌طور خودکار فعال می‌شود. i30 N فست‌بک همانند مدل هاچ‌بک، در نسخهٔ استاندارد برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد به ۶.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که مدل مجهز به پکیج عملکردی این کار را ظرف ۶.۱ ثانیه انجام می‌دهد.

نسخهٔ استاندارد i30 N فست‌بک به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر ۱۵۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ عملکردی به ۷.۱ لیتر و ۱۶۳ گرم افزایش پیدا می‌کند. همانند i30 N هاچ‌بک، نسخهٔ فست‌بک هم به سیستم کنترل N Grin مجهز شده که امکان انتخاب از میان پنج حالت رانندگی مختلف را برای راننده فراهم می‌کند. بدین ترتیب با استفاده از دکمه‌های اختصاصی روی غربیلک فرمان، راننده می‌تواند بین حالت‌های رانندگی اکو، معمولی، اسپرت، N و N سفارشی یکی را انتخاب کند.

i30 N فست‌بک در ظاهر به‌جز قسمت عقب (که البته بدیهی است)، بسیار شبیه به i30 N هاچ‌بک به نظر می‌رسد؛ بنابراین در این ماشین همان عناصر و ویژگی‌های برجسته شامل جلوپنجره و سپر جلوی N، رکاب‌های مشکی‌رنگ و خطوط قرمزرنگ در سپرهای جلو و عقب دیده می‌شود؛ اما همان‌طور که گفته شد، نمای عقبی i30 N فست‌بک منحصربه‌فرد است و در آن دو سر اگزوز کرومی، یک دیفیوزر و اسپویلر مشکی براق یکپارچه درون درب صندوق بار به چشم می‌خورد.

داخل i30 N فست‌بک اما دقیقاً با برادر هاچ‌بکش یکسان است و بنابراین نمای کاملاً آشنایی دارد که در آن ویژگی‌هایی چون غربیلک فرمان N، تریم قرمز دور دریچه‌های تهویه و دوخت قرمز در غربیلک فرمان، گردگیر دسته‌دنده و صندلی‌ها جلب‌توجه می‌کنند؛ اما i30 N فست‌بک ویژگی‌های کاربردی یکسانی با i30 فست‌بک استاندارد دارد. این یعنی ظرفیت صندوق بار این فست‌بک اسپرت به‌صورت استاندارد ۴۵۰ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

در i30 N فست‌بک برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر هشت اینچی در نظر گرفته شده که از کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. هیوندای برای این ماشین همچنین پکیج ایمنی SmartSense را هم ارائه کرده که شامل تکنولوژی‌های ایمنی فعال و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ استانداردی چون سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار توجه راننده، حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار می‌شود. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم هوشمند هشدار محدودیت سرعت هم وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد، هیوندای i30 N فست‌بک رسماً در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هست احتمالا هزینه قطعات و تمیر نگهداری کمتری هم نسبت به هوندا داشته باشه. با توجه به وضعیت اقتصاد خیلی از کشورها مقرون به صرفه هستش

    1. کیان

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      داداش جک جالبی بود از لحاظ هزینه کمتر نسبت به ماشین ژاپنی !!!
      از کجا میارین این حرفارو ؟
      هرچند اینجا عشق بزک کرده کره ای زیاده ولی جلوش تو نگاه اول انگار مازراتی
      عجیب هم نیسن، در بحران بی هویتی بالاخره باید از یه جا کپی بزنه
      طراح چراغ و مجموع جلو پنجره رو از مازراتی خوب اسکی رفته

      1. یاشار اسدی

        ۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        مسخره ترین کامنت تاریخ پدال

  2. Buray

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هوندا یه شخصیت مستقل داره
    حداعقل سالی یه بار لباس عوض نمیکنه

  3. علی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    از نمای بغل توازن طراحی رو به هم زده
    هاچ یک بهتره!!
    ولی رو هم رفته عمرا به سیویک برسه

  4. Saeed

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    واقعا زیباست طراحیش و مدرن چه داخل چه بیرون.جدای کیفیت صرفا به لحاظ طراحی تو کلاس خودش به نظرم‌جزو بهتریناس.

  5. حسن

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تو خواب رقىب سیویک تایپ R بشه

  6. Mohammad

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    هوندا شخصیت خاصی داره
    این ماشین که سالی یه بار لباس عوض میکنه ??

    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      چون بنجل هاى ساخت کره اگه هر سال تغىىر ظاهرى نشن فروششون نصف مىشه
      سال 2017 و از اول 2018 تا الان فروشه بنجل هاى کره کم تر شده و پارسال هم پدال مطلب کاهش فروششون رو گذاشت
      البته خبر به همىنجا ختم نشد
      اىن کاهش فروش شامل ماشىن کوکى هىوندا که جنسىس کوپه باشه هم بود که سال 2016 تولىدش تموم شد
      جالب بود جنسىس کوپه مىخواست رقىب موستانگ شه حالا بىش از 2 ساله تولىدش متوقف شده ولى موستانگ فروشش 2 برابر تو سطح جهانى شده

      1. Mohammad

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        کیا k 900 شبیه بنز اس کلاس شده
        هیوندا سانتافه که بعضی ها میگفتن بلیزر جدید از اون کپی کرده
        خود سانتافه اون طراحی چراغ های جلو که باریک ودراز هست رو از جیپ دزدیده
        این ماشینم باز از نمای عقب شبیه بنز شده
        همون اعتبای که در کشور های خاورمیانه داشت رو هم دارن از دست میدن
        جنسیس هم با قیمت هایی که برای سال ۲۰۱۹ داده شکست بزرگی میخوره
        دست ترامپ هم درد نکنه بزرگترین بازار دنیارو به روی خیلی ها بست منتظرم ببینم به اصطلاح لوکس ساز ها میخوان کجا بفروشن

        1. (Ali (Chevy nova

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          بنجل هاى ساخت کره تو دنىا فقط 2 دلىل دارن که فروش مىرن(( اىران شاملش نىست))
          1. قىمت ارزون و شراىط خوب فروش براى جذب مشترى
          2. دگرگونى سالانه طراحى هر ساله چون طراحى هاى بنجل هاى کره جورىه که فقط برا 1 سال تازه هست و بعد 1 سال طراحىش کسل کننده مىشه مثال بارزش هم محصول شکست خورده اى مثل هىوندا کوپه هست که جنسىس جاىگزىنش شد
          هىوندا کوپه رو الان که 10 ساله از رده خارج شده مىبىنى هىچ حسى به بىننده نمىده چون طراحىش افتضاحه
          ولى مثلا محصولى مثل موستانگ 2005 هنوزم طراحىش زىباست و همىنه که پرفروشش کرده
          کلا ماشىنهاى کره اصالت ندارن و همىشه طبق مد و جو زمانه عمل مىکنن

      2. amin

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        علی آقا به خدا حتی آوردن نام جنسیس مقابل نام اسطوره ای موستانگ اشتباهه به خدا.
        همونجور که آوردن نام سراتو و النترا کنار نام بزرگ میتسو لنسر اشتباهه

  7. me84

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با احترام، من با نظر دوستانی که این ماشینو یا کلا کره ای ها رو رد میکنن مخالفم. شما اول ببینید بخش N هیوندای چند وقته راه افتاده، بعد ازش ایراد بگیرین. تو همین مدت کوتاه به جایی رسیده که متخصصان این صنعت در اون چیزایی دیدن که میان با سیویک مقایسه میکنن. از نظر کیفیت هم که کیا تویوتا و لکسوس رو رد کرده. بنظر شما اینا شاخصه های یه برند خوب نیست؟ زمان میبره که تصویر قدیمی برندهای کره ای از ذهنها پاک بشه و بنظرم دلیل افت فروششون هم همین چیزا باشه. تو دوره ای که تویوتا کمری خیلی عالی میفروشه و البته هنوز داره فکر میکنه که اندروید اتو نصب کنه یا نه، ماشینای کره ای همه جور امکاناتی دارن. البته دلیل تویوتا برای این کار قابل ستایشه ولی کره ای ها واقعا دارن از خیلی برندها رد میشن و ما داریم انکار میکنیم و میگیم خوب نیستن.
    من بشخصه سیویک رو به این ترجیچ میدم اما دلیلی نمیبینم بگم “”عمرا به سیویک نمیرسه”” یا “”بنجل ساز کره ای “” و …..

    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      دادا دلىل من براى لقب بنجل اونکه ARMAN که طرفدار ماشىنهاى کره اى هست و به اسم المانى باز تو تمام پستهاى ماشىنهاى امرىکاى مىاد و شروع به فکاهى گفتن مىکنه و منم با کلمه(( بنجل)) حرفش رو به خودش برمىگردونم
      جالبه ARMAN مىاد از ماشىنهاى المانى دفاع مىکنه و با بد گوىى به امرىکاىىها همه رو مىخواد باهم دشمن کنه
      من تمام کامنتهاى ARMAN رو تو پروفاىلش خوندم کاملا عاشق کره هست ولى داره به فکر خودش زرنگ بازى درمىاره و اداى طرفدار ماشىن المانى رو درمىاره

      1. Arman

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        تا سال دیگه هی بگو بنجل :))) به من چه اخه همینکه تو همون امریکا لگن های امریکا زیر امار کره ای ها بودن و بیشترین درصد رضایت رو کره ای کسب کرد خودش کافیه و بنجل رو اثبات میکنه :)))

  8. Mohammad

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    دقیقا ماشین ساخت کیا یا هیوندا مال ۱۰ سال پیش رو میبینی هیچ ارتباطی بین محصول فعلیش نیست
    اما برعکس موستانگ دهه هفتاد میلادی انگار پدربزرگ موستانگ فعلی هست مثل انتقال ژن میمونه
    با راهی که کره ای ها در پیش گرفتن همیشه همینی که هستن میمونن حتی ممکن چینی ها ازشون جلو بزنن

    1. Arman

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      فعلا که تو امریکا از خود لگن های امریکایی جلو زدن :)))) امریکا هم با جیلی رقابت کنه :)))

    2. amin

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      شک نکن چینیها ازشون جلو میزنن چون چینیها هم دقیقا همون الگوی کره ای ها رو در پیش گرفتند ولی تفاوت در این است که چین دومین اقتصاد دنیاست و پول و سرمایه ای که میتونه صرف این صنعت بکنه به مراتب بالاتر از کره است و به نظرم به زودی شاهد جهش خودروسازی چین خواهیم بود

      1. Arman

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        همونطور که کره از امریکا جلو زد و بیشترین درصد رضایت مندی و امریکا رو کسب کرد :)))
        Amin داداچ خودتو اذیت نکن حقیقت تلخه :)) راه نویگیتور و ali cheavy رو بری اینجا فقط منزوی میشی و بقیه بهت دیس میدن و مخندن چون الان سال ۲۰۱۸ هست و همه کره رو قبول دارن ستایش میکنن حتی موتور ترند که خودش مال امریکا هست و ماشین سالش رو استینگر انتخاب کرد پارسال :)))

        1. Amir Machine

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          والا طبق سایت خود موتورترند و همینطور ویکیپدیا، سال گذشته آلفارومئو جولیا خودروی سال موتور ترند شد حالا کیا استینگر از کجا در اومده من نمیدونم!!
          اصلاً در طول تاریخ انتخاب خودروی سال موتورترند در هیچ بخشی تا حالا یه ماشین کره‌ای انتخاب نشده!!!
          خودروهای سال موتورترند از سال 2010 تا به حال:
          2010 فورد فیوژن
          2011 شورلت ولت
          2012 فولکس‌واگن پاسات
          2013 تسلا مدل S
          2014 کادیلاک CTS
          2015 فولکس‌واگن گلف
          2016 شورلت کامارو
          2017 شورلت بولت
          2018 آلفارومئو جولیا
          در 9 سال 6 ماشین آمریکایی بعنوان خودروی سال موتورترند انتخاب شده

          اینم منبع:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Motor_Trend_Car_of_the_Year

        2. Arman

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          گربه هنوز دستش به گوشت نرسیده :)))
          https://www.autoguide.com/auto-news/2018/01/kia-stinger-road-trip-celebrating-our-2018-car-of-the-year-with-a-grand-tour-adventure.html

          https://www.motortrend.com/news/kia-stinger-gt-2018-best-drivers-car-contender/

          https://www.motortrend.com/news/kia-stinger-2018-car-of-the-year-finalist/
          https://globenewswire.com/news-release/2018/02/08/1336616/0/en/MotorWeek-s-2018-Best-of-the-Year-Revealed-Kia-Stinger.html

          سه نشریه کاملا معتبر :))) راست میگن بیشترین درصد رضایت مندی رو تو امریکا یه کره ای کسب کرد؟ :)))
          راست میگن کوروت امسال چهارم شد با اون همن ادعا تو درگ؟ :))))
          راست میگن امسال تو بهترین ماشین های سال امریکا ۴ نماینده ولی کره ۹ نماینده داشت ؟ :)))
          ضربه سنگین دیگه از طرف من :))

        3. Amir Machine

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          حالت خوبه عمو؟!
          نوشتی موتورترند پارسال استینگر رو بعنوان خودروی سال انتخاب کرده
          یه لینک به من بده که این ادعا توش باشه!!
          این لینک‌هایی که گذاشتی اولی و آخری که اصلاً مال موتورترند نیست
          لینک دوم مال رقابت بهترین خودروی راننده‌س که استینگر جزء نامزدها بوده کجا زده بهترین خودرو؟
          لینک سوم هم مال رقابت انتخاب خودروی سال 2018 هست که بازهم استینگر فقط فینالیست بوده و آلفارومئو جولیا بعنوان خودروی سال انتخاب شد.
          نیازی به این همه شلوغ‌بازی و پروپاگاندا نیست، فقط یک لینک برای اثبات ادعات بیار، فقط همین

        4. amin

          ۷ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          شما اول اجازه بده تعداد کامنتهاتون به 200 برسه حداقل بعد دیگران رو راهنمایی بفرمایید!!!!!
          در ضمن اولا که کسی به لایک و دیسلایک کوچکترین اهمیتی نمیدهد و ثانیا این ماجرای دیسلایک دادن ها هم خیلی وقته برای همه روشن شده

        5. amin

          ۷ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          شما میگی موتورترند کیا ستینگر رو انتخاب کرده بعد منبع از autoguide میزاری؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!بلاخره کدوم؟؟؟؟؟

  9. حامد قدسی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    سلام و درود به همه خوانندگان
    راستش تصمیم نداشتم دیگه تو بخش نظرات مشارکت کنم و می اومدم مطالب رو می خونم می رفتم چون عین شبکه های اجتماعی بخش نظرات که یه زمانی کلی مطلب توش برای یاد گرفتن بود چندش آور شده از حجم حرفهای بی معنی و توهین ها و تحقیرهای عجیب و بی سر و ته.
    اما خواستم یه جمله بگم فقط بیاین این جنگ و دعواهای بیهوده رو تموم کنیم و اگر کسی اطلاعاتی داره به اشتراک بزاره که بقیه استفاده کنن اگه هم نداره بیاد نتیجه لذت بردنش از مطالب رو بیان کنه. واقعا اینطوری همه از این چند دقیقه ای که برای سرگرمی تو این سایت می ذارن بیشتر لذت می برن و بیشتر استفاده می کنن.

    همگی موفق و سلامت باشید.

    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      جناب حامد
      من به شخصه اگه بحثى نباشه خودم پىش قدم هستم نسبت به حرف شما ولى بقىه هم همىنطور هستن؟؟؟؟؟؟

  10. Arman

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عالیه هم طراحی هم فنیش

  11. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا ماشین جذابیه.هم طراحی داخلش وهم طراحی بیرونش

  12. saMer

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کپی از بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا