هیوندای استاریا ۲۰۲۱ بهصورت کامل معرفی شده و واقعاً هم شبیه هیچ خودروی دیگری نیست.
این خودرو که توسط هیوندای وسیله نقلیه هدفمند PBV نامگذاری شده طراحی بدنه آیندهنگرانهای دارد که شامل نمای جلوی خاص با دیلایت های LED و نوار نورانی کشیده شده در پهنای خودرو میباشد. طراحان هیوندای همچنین جلوپنجره کم ارتفاع و پهنی را برای استاریا در نظر گرفتهاند. چراغهای اصلی نیز در دو سمت این جلوپنجره جای گذاری شدهاند.
این طراحی منحصربهفرد به کنارهها نیز سرایت کرده و شیشهها به ارتفاعی پایینتر از حد معمول کشیده شدهاند. به همین منوال بخش عقب استاریا نیز دارای چراغهای عمودی بزرگ با طراحی مشابه آیونیک ۵ میباشد. خریداران میتوانند استاریا جدید را با رنگهای مشکی، سفید، خاکستری، آبی، نقرهای، زرد و قهوهای سفارش دهند.
این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۲۵۳/۱۹۹۷/۱۹۹۰ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۳۲۷۳ میلیمتر میباشد. هیوندای میگوید فضای بار این خودرو بسته به پیکربندی صندلیها متفاوت است. نسخههای ۲ و ۳ نفره که برای استفاده تجاری در نظر گرفته شدهاند حداکثر فضای بار حدود ۵ هزار لیتری دارند. ابعاد فضای بار نیز به گونهای است که میتواند سه پالت اروپایی را بهصورت همزمان حمل کند.
هیوندای محصول جدید خود را به دو صورت استاریا استاندارد و استاریا پریمیوم پرچمدار عرضه خواهد کرد. این خودرو پیکربندی ۲ تا ۱۱ نفره خواهد داشت. مدل پریمیوم دارای تجهیزاتی همچون عناصر کرومی تیره در بدنه از جمله در نشان هیوندای، جلوپنجره، کاسهچراغها، سپرهای جلو و عقب، آینههای جانبی، رینگها و دستگیره دربها میباشد.
کابین این خودرو نسبت به مینی ونهای قبلی هیوندای کاملاً ارتقا یافته است. از جمله ویژگیهای کلیدی کابین میتوان به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تعویض دنده دکمهای و نمایشگر مرکزی بزرگ.
استاریا پریمیوم در حالت ۷ نفره از صندلیهای ریلکس کننده مرغوب در ردیف دوم سود برده و این صندلیها را میتوان بهصورت برقی خواباند. این صندلیها همچنین دارای حالت ریلکس کننده هستند که با فشار یک دکمه میتواند بهصورت خودکار بخوابد. مدلهای ۹ نفره نیز از صندلیهای ردیف دومی سود میبرند که میتواند ۱۸۰ درجه چرخیده و روبروی صندلیهای ردیف سوم قرار گیرد.
تمامی نسخههای پریمیوم دارای نورپردازی داخلی ۶۴ رنگی و طرح مشکی، مشکی و بژ یا مشکی و آبی هستند. این مدلها را میتوان با کابین خاکستری و قهوهای و خاکستری دو رنگ نیز سفارش داد.
کرهایها میگویند در آینده نسخههای بیشتری از استاریا از جمله لیموزین، آمبولانس و مدل کمپینگ را تولید خواهند کرد. همچنین قرار است نسخههای دوستدار محیطزیست این خودرو نیز تولید شوند.
دو پیشرانه برای استاریا در نظر گرفته شده که اولی از نوع ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی با قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۱ نیوتون متر است. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک همراه میشود. پیشرانه دوم از نوع ۳.۵ لیتری اسمارت استریم است که قدرت ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۳۱ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه فقط با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
فروش هیوندای استاریا جدید از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در آسیا و استرالیا شروع خواهد شد. مدل ۱۱ نفره استاریا فقط در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. در حال حاضر برنامهای برای عرضه این خودرو در آمریکای شمالی وجود ندارد.
[دانلود ویدئو]
میثم
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اینکه مشابهش نیست جذابش کرده خوشم اومد
ولی فکر کنم طراحیشو خیلی زود بازنگری کنن و تغییراتی توش انجام بدن
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اتفاقاً بد نشده به نظر من
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا عالی و کاربردی هستش???
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰باید دید چه طوره.راستش من یک تجربه سواری از ون h1 هیوندای داشتم اصلا خوشم نیومد.انشالله این نرم تر باشه و کیفیتش درخور باشه و موتورش صدا به کابین انتقال نده و … . کسی از پیشرانهش خبر نداره؟
Dayan5775
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا H1 خیلی ون خوبیه و سواری و امکاناته نسبت به ون های موجود تو ایران خیلی خوبه
اون هایسه که خیلی خشک و سفته و کولر خیلی ضعیفی هم داره
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰شما چه قدر نشستید؟من همه ون هارو نشستم که تو ایران هستند رو تجربه دارم و صاحب دو تا ون هستیم.من از رودیوس نشستم تا هایس و ویتو و ترانسپورتر.توی یک مقاله تجربه سواری همهشون رو هم نوشتم می خواید میتونید مطالعه کنید. اصلا به درد تشریفات نمیخوره حالا اینکه هیوندای فن هستید جای خودش رو داره ولی هایس غیرقابل مقایسه هست و اینکه گفتید کولرش ضعیفه و خیلی خشک و سفته نشون میده اصلا از 10 کیلومتری هیچ کدومشون رفت و امد نکردید.
محمد رستمی نژاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ماهان یه کامنتی برات نوشتم تو پست
که عکس برانکو رو داره
پست بالایی ببین
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بله ولی وکیلم و مباشرم میاند من به دلیل چهلم مادربزرگم نیومدم.محمد جان ممنون از لطفت و کم سعادتی ازماست. ولی هر وقت دارم میام رسیدن اهواز خودم شخصا میام شوش حتما و اومدم بهت میگم.کامنت باعث ناراحتی بچه ها شده و حقم دارند و من خیلی شرمندشون هستم.و همچنین شرمنده شما هستم بدقول شدم و از این همه لطفی که نثار من می کنید واقعا خرسند و دلگرم هستم و مطمئنا شایسته این همه لطف رو ندارم.ولی ازین به بعد یکم دوست دارم بیشتر رعایت کنیم.من زیاد برای ترخیص محموله هام میام چه واردات و چه صدرات حتما همو میبینیم هر وقت سعادت شد پام رسید خبرتون می کنم.
Dayan5775
۲۶ فروردین ۱۴۰۰حالا تو ژاپنی فن فکر کن من از ده کیلومتری هیچکدوم رد نشدم و تو از هر کدوم پنج تا داری تو خونتون و هر روز تست میکنی
من تجربمو گفتم
کوشا
۲۶ فروردین ۱۴۰۰به نظرم h1 هم به لحاظ تکنولوژی و مدرن بودن و هم به لحاظ بازار در ایران دست بالا رو داره ولی هایس با اینکه یه ذره قدیمی شده ولی به لحاظ قابلیت اطمینان خودروی خیلی خوبیه. در مورد کولر هم به نظرم تجدید نظر کنین.. من تجربه ی سواری h1 رو نداشتم ولی کولر هایس به نظرم بی رقیبه. مخصوصا تو شهرای جنوبی و مرطوب.
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰مینی ون های اینطوری برا سفر محشرند لکسس lm هم خیلی خوبه
یوسف
۲۵ فروردین ۱۴۰۰به نظر جالبه خصوصا طرح داخلش
اما طراحی جلو زیاد مأنوس نیست حداقل واسه ایرانی ها….
ADAK
۲۶ فروردین ۱۴۰۰چه خوبه واسه مسافرت با خانواده …
به به
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰طراحیش چیزی نیست که همه ازش خوششون بیاد ولی به نظر من اینکه طراحیش واقعا تکه خیلی جذابه و یه تنوعی هست ، من که ازش خوشم میاد
محمد مختاری آذر
۲۶ فروردین ۱۴۰۰خوروی بدی نیست برای کاربرد خودش