تویوتا کمری یکی از خودرو های محبوب و پرفروش شرکت تویوتا میباشد که از سال ۱۹۸۲ در خط تولید این شرکت قرار گرفته است و شهرت آن در بین مردم به خاطر کیفیت فوق العاده و نرمی و جان سخت بودن این خودروست. ولی بعد از گذشت چندین سال رقبایی برای شکست این ماشین دندان تیز کردند که یکی از آنها خودروی سوناتا از شرکت کره ای هیوندای میباشد که این شرکت در سال ۲۰۱۱ با طراحی دوباره این خودرو جانی دوباره به روح این تازه وارد دمید.
طراحی
تویوتا کمری برای سال ۲۰۱۲ یک طراحی مجدد را تجربه کرده است که طرح آن بسیار نزدیک به مدل پیشین خود است که شاید شما در نگاه اول متوجه تغییرات نشود ولی سوناتا برای سال ۲۰۱۱ طراحی کاملاً متفاوتی را تجربه کرده است که شامل منحنیهای ترکیبی است که درجه اول هیچ و جه اشتراکی در این مدل و مدل قبلی دیده نمیشود.
اما در داخل کابین کمری طراحی ساده تری دارد ولی در عین حال بسیار کاربردی است که شامل داشبورد چند لایه و پانل کنترل است که با دقت خاصی چیده شده است که کار با آنها آسان و دلپذیر است اما در سوناتا هیاهوی بیرون کابین به داخل هم را یافته است که شامل خطوط چشم گیری میباشد که در میان آنها صفحه لمسی خود نمایی میکند و در کل از کیفیت مونتاژ خوبی برخوردار است.
پیشرانه
سوناتا جدید با یک موتور ۲.۴ لیتر عرضه میشود که حجم کمتری نسبت به کمری ۲.۵ لیتری دارد ولی قدرت سوناتا ۱۹۸ اسب بخار میباشد که در مقابل کمری ۲۰ اسب بخار بیشتر دارد که این برگ برنده برای این هیونداست. همچنین گیربکس شش سرعته خودکار در سوناتا به صورت استاندارد وجود دارد ولی در کمری آپشن محسوب میشود. همچنین این دو خودرو با پیشرانه های V6 و هیبریدی عرضه میشوند ولی فقط مدلهای ۴ سیلندر به کشور ما وارد شدهاند.
ایمنی
اما در ایمنی با بازنگری که در دسامبر ۲۰۱۲ بر روی این دو مدل صورت گرفت هر دو خودرو نمرات کمتری به نسبت آزمایش گذشته خود گرفتند که به علت وجود آزمایش جدید تست تصادف از جلو در بزرگراهست که توسط موسسه (IIHS) صورت گرفت.
طراحی
- خودرو
- شرح
- امتیاز
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا طراحی جوان پسندانه ای دارد و همین طور جذاب که در این مرحله امتیاز بیشتری را کسب میکند.
- ۸
- Toyota Camry 2013
- کمری تا حد بسیار زیادی طراحی محافظه کارانه ای دارد و همه جا تقریباً با یک سبک طراحی شده است.
- ۶
کارایی
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا پیشرانه قوی و مقرون به صرفه بهرمند است ولی آرزوی ماشین بازها را بر آورده نمیکند.
- ۸
- Toyota Camry 2013
- کمری لذت خاصی را در رانندگی به راننده القا نمیکند ولی در کل تا به اندازه ای پاسخگوی مشتری است.
- ۷
کیفیت
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا دارای صندلیهای راحت و فضای ذخیره سازی خوبی برخوردار است ولی کیفیت مواد به کار رفته در آن کمتر از کمری است.
- ۸
- Toyota Camry 2013
- کمری در کیفیت در این میان حرفی برای گفتن دارد و این خودرو آرام در عین حال بزرگ است.
- ۹
امنیت
- Hyundai Sonata 2013
- در این مورد سوناتا دارای امتیاز بالاتری در آزمون های تصادف از کمری است.
- ۱۰
- Toyota Camry 2013
- در کلاس خود دارای ایربگ های بیشتری است و همچنین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است.
- ۸
امکانات
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا حتی در مدل پایه امکانات بیشتری از کمری دارد.
- ۹
- Toyota Camry 2013
- در مدلهای SE و GLX کمری امکانات فراوانی وجود دارد ولی در مدل پایه به نسب پولی که پرداخت میکنید امکانات کمتری را در اختیار خواهید داشت.
- ۸
آلایندگی و مصرف سوخت
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا هم مانند کمری یک مدل هیبریدی دارد ولی در کل در این بخش هر دو خودرو تقریباً به یک اندازه آلایندگی تولید میکردند.
- ۹
- Toyota Camry 2013
- کمری با موتور های مختلف V6 و هیبریدی و ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر عرضه میشود که موتور های هیبریدی و بنزینی ۴ سیلندر مقرون به صرفه تر هستند.
- ۹
میانگین
- Hyundai Sonata 2013
- سوناتا با ترکیبی از طراحی و جذابیت با مصرف سوخت پایین، ارزش پولی را که میپردازید دارد.
- ۸.۶
- Toyota Camry 2013
- کمری از طراحی جذابی برخوردار نیست ولی هنوز هم طرفداران مخصوص خود را دارد.
- ۷.۶
اما در طی آزمایشی که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) صورت گرفت سوناتا در مجموع ۵ ستاره را بدست آورد ولی در تصادف از جلو توانست تنها ۴ ستاره را دریافت کند. همچنین کمری هم موفق به کسب ۵ ستاره شد ولی در تصادف از بغل توانست ۴ ستاره دریافت کند که در این مرحله سوناتا هر ۵ ستاره را کسب.
- مشخصات
- تویوتا کمری ۲۰۱۳
- هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
- موتور
- بنزینی I4, 2.5L
- بنزینی I4, 2.4L
- قدرت (اسب بخار)
- ۱۸۱ @ ۶۰۰۰ rpm
- ۱۹۸ @ ۶۳۰۰ rpm
- گشتاور (نیوتن متر)
- ۲۳۵ @ ۴۱۰۰ rpm
- ۲۵۰ @ ۴۲۵۰ rpm
- مصرف سوخت در شهر
- ۹.۴ لیتر
- ۹.۸ لیتر
- مصرف سوخت در بزرگراه
- ۶.۷ لیتر
- ۶.۷ لیتر
- گنجایش باک بنزین
- ۷۰ لیتر
- ۷۰ لیتر
- ظرفیت صندوق بار
- ۴۳۶ لیتر
- ۴۶۴ لیتر
- گیربکس
- ۶ سرعته اتوماتیک
- ۶ سرعته شیفت ترونیک
- چرخها
- ۱۶ اینچی فولادی
- ۱۶ اینچی آلومینیومی
- شتاب صفر تا صد کیلومتر
- ۸.۵ ثانیه
- ۷.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت
- ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت
- ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت
- خط ترمز ۰-۶۰
- ۴۰.۲ متر
- ۳۶.۸۸ متر
- قیمت پایه
- $۲۱,۹۵۵
- $۱۹,۷۹۵
- قیمت در ایران
- ۱۴۹ میلیون
- ۱۴۵ میلیون
توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.
امین
۲ شهریور ۱۳۹۲به نظر من طراحی تویوتا در عین سادگی ، خیلی پخته تره
ولی ببینید هیوندای به کجا رسیده که با تویوتا مقایسه میشه و حتی پیروز هم میشه! … ایول به غیرتشون
VAHID JINPACHI
۲ شهریور ۱۳۹۲اقای slr722 اگه تویوتا کمری افتابه بود پس چرا بین هوندا اکورد و نیسان التیما و سوناتا تویوتا کمری شد اول ها چرا چون افتابه بوده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
چی داری می گی دلت خوشه ها.
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲کی گفته شده اول؟؟؟
M3 E92
۲ شهریور ۱۳۹۲هر دوی این ماشین ها ارزش سوار شدن و تست کردن توسط خود خریدارو داره.. حتی برای مدت کم
مسیج شما هم کشکتو بساب کاریت نباشه.
fleetwood
۲ شهریور ۱۳۹۲مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس تویوتا را به هیوندای ترجیح میدن چون آب و هوای بسیار شرجی دارند و برای اونا مهمه که دوام خودروهای تویوتا بیشتر از هیوندا است همچنین تنوع شاسی بلندهای تویوتا برای خانواده های پرجمعیت عرب ، بیشتره .
اما مردم کشور ما به ظاهر ماشین بیشتر اهمیت میدن نسبت به دوام و پایین بودن استهلاک ماشین ،واسه همین چون ظاهر سوناتا عامه پسند تر از تویوتا هستش بنابراین فروش کمری های جدید کمتر از سوناتا است.
مهیار
۳ شهریور ۱۳۹۲آقای نویسنده(نیما داوری) رینگ 16 اینچی مال مدل GL هستش در حالی که شما قیمت مدل GLX رو نوشتید مدل GLX رینگ آلومینیومی 17 اینچی داره و مدل GLX شیفت ترونیک هستش و قیمت پایه کمری هم 22.235$ هستش گشتاورشم 235 هست و موتورش هم 181 اسب بخار تولید میکنه حجم باکش هم 70 لیتره و مصرف شهریش هم8/9 و در بزرگراه هم6 میسوزونه در ضمن شتاب جفتشونم اشتباهه سنتنیال با موتور8 سیلندر 6.5 و آریون با متور 6 سیلندر 7.4 و کادنزا 7.2 و گرنجور8 نیواپتیما 9.5 و پانامرا مدل6 سیلندرهم6.3 ثانیه است اونوقت چجوری این دو تا رو اینقدر نوشتی؟ یه سر به سایت تویوتا بزنhttp://www.toyota.com/camry/#!/Welcome
مهیار
۳ شهریور ۱۳۹۲سردبیر محترم لطفا اشتباهاتی رو که ذکر کردم اصلاح کنید اگه منابع دیگه ای هم میخواهید بهتون معرفی کنم تا مطمئن بشید اینم یه سند دیگه سایت ایرتویا نماینده ی تویوتاhttp://www.irtoya.com/Default.aspx?tabid=61&agentType=View&PropertyID=18
jaguar
۲ شهریور ۱۳۹۲هرچند انتخاب خیلی خیلی سختیه
ولی خود من کمری رو انتخاب میکنم
هرگز از طراحی نسل جدید سوناتا خوشم نیومد
یه طراحی عوام فریب و شلوغ که فقط میخواد با استفاده بیش از حد کروم و زوایا و خط های تیز و شکسته آدمو جذب کنه
و بعد از چند سال طراحیش تکراری خواهد شد.ضمنا این یه ماشین سدانه با طراحی کوپه! که به نظرم نه اصالت داره نه زیبایی
کمری هم که مثل همه محصولات تویوتا تو زمینه طراحی کارش میلنگه
اما هرچی که هست یه مقدار اصالت داره
و طراحیشم متناسب تره و اگه چراغای عقبشو نبینیم(که یه چیز عجیب غریبیه برا خودش) با ارفاق نمره قبولی میگیره.
و من وقتی ای ماشینو از نزدیک دیدم برخلاف عکس هاش از نمای جلو ماشین خوشم اومد ولی عقبش و مخصوصا چراغاش این سوالو برای من به وجود آورد: که طراحای تویوتا چه فکری با خودشون کردن که همچین طرحی دادن؟
درکل در مورد سدان ها طراحی شاید اولویت سوم یا چهارم باشه
بعد از راحتی و کیفیت و مصرف سوخت و جاداری و….
و تو این موارد به نظرم تویوتا بهتر از هیونداست
هرچند همه چیز بر میگره به سلیقه خریدار
VAHID JINPACHI
۲ شهریور ۱۳۹۲چون فیلتره نمی تونم نشون بدم ولی از نظر امار فروش تویوتا کمری اول شده.
اگر کمی مطالعه کنی بد نیست اقای slr 722
suv
۲ شهریور ۱۳۹۲تویوتا کمری بهتره.
پرهام
۲ شهریور ۱۳۹۲این مقایسه اشکال داره. سوناتا وارداتی ایران موتور 175 اسبی داره نه 198 اسبی
پرهام
۲ شهریور ۱۳۹۲نفهمیدم چرا به من منفی دادید!!!
شتاب که اشتباهه، اسب بخار هم اشتباهه برید مطالعات خودتون رو زیاد کنید بعد مقاله بنویسید که یه عده اینطوری نیان منفی بدن از خوشی..
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲داداش گلم پرهام جان…
خیلی از سوناتا الان تو ایران 198 اسبی هستن…
مدل های 2013 و 2014 …
مهیار
۲ شهریور ۱۳۹۲پرهام راست میگی حتی تو خود سایت آسان موتور (تنها نماینده ی رسمی هیوندای در ایران) هم قدرت سوناتا رو 176 اسب بخار نوشته میتونید نگاه کنید http://www.assanmotor.com/common/pdf/brochure/Sonata-YF.pdf
HASSANBMW
۲ شهریور ۱۳۹۲آقای داوری دستتون درد نکنه مقایسه خیلی خوبی بود!!!
اما نتیجه از همون اول مشخص بود،هیوندا تو طراحی وساخت این ماشین چیزی کم نذاشته!!!
عليرضا a
۲ شهریور ۱۳۹۲کمری +
سوناتا –
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲امین . سام عشق تویوتا کجان…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسده
۳ شهریور ۱۳۹۲مهیار جون آبروی پدال را بردی
سام*
۳ شهریور ۱۳۹۲slr عزیز من همین جا هستم.خیلی وقتا مطالب رو میخونم و نظری نمیدم.اگرم چند جا در طرفداری تویوتا نوشتم چون واقعا فکر میکنم این کمپانی توی این سالیان خیلی حساب شده و مشتری مدار عمل کرده و برای همین من قبولش دارم وگرنه تعصبی در کار نیست.این مقاله بنظر من یک مقدار جزیی ایراد داره مخصوصا جایی که میاد شتاب این پیشرانه های جمع جور کمری و سوناتا رو 6.2 اعلام میکنه.در کل حرف طرفدارهای تویوتا اینه که اگر شما تویوتا بخرین برای 10 سال حداقل صاحب یه ماشین خوب هستین ولی هیوندای …..بذارین یه مثالی بزنم.اگه یادتون باشه زمانی که پژو 405 gl وارد ایران میشد بعدش هیوندای اکسل وارد ایران شد.الان هنوز اون 405 دارن کار میکنن ولی شما یکدونه هیوندای اکسل به عنوان نمونه تو خیابون میبینی.این در حالی هست که تویوتا کارینا که ورودش به ایران به قبل انقلاب برمیگرده هنوز تک و توک تمیزش دیده میشه.پس واقعا تعصبی در کار نیست و هدف اینه که اگه کسی خواست اتومبیل بخره واقعا با اطلاعات درست وارد این بازار بی در و پیکر بشه و انتخاب درستی داشته باشه.
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲وای چه حالی کردم نمره تویوتا افتابه لگن کمتر از سوناتا شد…
تویوتا جون در اینده این تفاوت بیشتر میشه عزیزم… شک نکن…
مهیار
۳ شهریور ۱۳۹۲مرسده عزیز من فقط می خوام که مطالب اصلاح بشه ولی تا حالا که این کار رو نکردن چرا فقط عکس تصادف کمری رو که له شده کذاشتن دقیقا همین تست روی سوناتا هم انجام شده(البته کمری یه مقدار بیشتر داغون شد) ولی اون عکس رو نذاشتن من طرفداری هیچ کدوم رو نمیکنم ولی حس میکنم مطلب تا حدودی جانب دارانه هستش میتونید فیلم تصادف رو ببینید کمریhttp://www.aparat.com/v/6FGlw واینم سوناتاhttp://www.aparat.com/v/ZxoQe
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲کمری تا سال 2012 فقط 2 تا ایربگ برای ماشینش گذاشته بود…
واقعا خجالت اوره…
به خدا بدون هیچ دلیل طرفدار تویوتا هستین…
امین
۲ شهریور ۱۳۹۲ما الکی طرفداری بهترین و پرفروش ترین خودرو ساز جهان نمیکنیم. دقت کردین، پرفروش ترین!
مردم از خیلی وقت پیش تویوتا میخریدن پس چندتا خودروساز کره ای نمیتونه جلوی اونار بگیر.
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲یه جوری حرف میزنی انگار هیوندای ماشین کمیه…
انگار کلا سالی 100 تا دونه میفروشه…
ادم خیلی خوبه منصف باشه…
مهیار
۲ شهریور ۱۳۹۲sir722 تو ایران فقط مدل های دو ایربگش وارد میشد وگرنه در کشور های دیگر انواع مختلف آن وجود داشت
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲داداش گلم مهیار جان فکر نکنم…
تا مدل 2012 تمام مدل ها 2 ایربگ بودن…
اگه جایی نوشته ی عکسی مطلیب داری حتما بگو…
چون شاید اشتباه کنم…
مرسی…
امین
۲ شهریور ۱۳۹۲من که نگای سوناتا میکنم یه جون لاغر میبینم که موهای فشن میخواد خود نمایی کنه ولی کمری اینجوری نیست یعنی تو پر تره.
طراحی کمری یه طراحی جا افتاده هست
.
.
چرا توی بخش امنیت میگه کمره تونسته 5 ستاره رو بگیره ولی بهش 8 داده؟ هممه میدونیم که کیفیت، امنیت و راحتی کمری بهتر از سوناتاست.
.
.
من کمری رو ترجیح میدم.
مرسده
۳ شهریور ۱۳۹۲ما که اول آمریکا را خواهانیم بعدشم بنز (…) ، ما نسبت به این مقایسه خنثی هستیم اما:
ژاپنی ها استفاده از حجم های اغراق آمیز کارشونه حتی ماشینای 4 سیلندر ، بنابراین تپل بودن هیکل کمری دلیل بر برتری نیست ، کمری سال 2006 با مدل گرند یه اشتباه کرد و سال 2007 با مدل جدید اصلاحش کرد ، حالا دوباره همون اشتباه سال 2006 را تکرار کرده یعنی اگه یه آدم بی طرف و بدون تعصب تویوتا کمری جدید را ببینه مطمئنا به زور قبول میکنه که این ماشین خشکله ، و صرفا به خاطر اینکه تویوتا است همه قبولش دارند نه به خاطر طراحیش، اونایی که تویوتا تویوتا می کنند : خدا وکیلی اگه آرم جیلی یا لیفان روی جلو پنجره این ماشین بود، بازم اینقدر طرفداریشو میکردید ؟؟؟؟؟؟
BARDIA
۸ شهریور ۱۳۹۲داداش اینایی که تویوتا تویوتا ماست کنن فردا هیوندا بخرن واسه بنز شاخ شونه میکشن!
alireza
۲ شهریور ۱۳۹۲واقعا شتاب این دو ماشین 6.5 ثانیه ست ؟!
باورش یه مقدار سخته که به اندازه پورشه کاین شتاب داشته باشن !!!
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۲معمولاً اس یو وی ها قدرت کمتری نسبت به حجم موتورشون دارن، از طرف دیگه مقایسه شتاب و سرعت اون ها با سدان ها کار درستی نیست چون اگه اینجوری باشه پرادوی نسل سوم با موتور 2700 رو باید با پراید مقایسه کرد تو شتاب و سرعت!
alireza
۲ شهریور ۱۳۹۲اصلا بحث مقایسه نیست ، فقط یه مثال بود ، شما بگو پورشه کیمن به جای کاین !
بحث اینه که شتاب این ماشین ها اشتباه آورده شده اینجا ;)
alireza
۲ شهریور ۱۳۹۲از طرف دیگه بهت پیشنهاد می کنم چند تا مسابقه مطرح درگ رو نگاه کنی ، میبینی که شاسی بلند ها هم کنار سدان ها مسابقه میدن مثل پورشه کاین ، ب ام و X6 و … !
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲یه کله گنده اردیبهشت 92 50 تا سوناتا و 15 تا کمری 2013 از امارات وارد کرد…
کتر از یک ماه تموم تموم سوناتا ها فروش رفت…
اما هنوز کمری ها رو دستش موندن…
این از این…
امین
۲ شهریور ۱۳۹۲شما اگر بخواین امار فروش ایرانو مقایسه کنین که باید بگم سخت در اشتباهین.
بهترین کشور واسه مقایسه امارات هست، چه باور کنین چه نکنین میزان فروش خودروهای کره ای توی کشور های حاشیه خلیج نصف تویوتا هم نمیشه.
.
.
ببخشید ولی من نمیخوام بحث کنم و همین جا توی این صفحه فقط نظر میدم.
slr722
۲ شهریور ۱۳۹۲امین عجب ادمی هستی ها…
باشه قبول امار بازار ایران اصلا پشم… خوبه
دوستدارم بری ببینی تو دبی چقدر فروش سوناتا بیشتر از کمریه…
حتی یه چیز جالب تر برات میگم…
قیمت کمری و سوناتا تو بازار دبی یکیه…
میدونی چرا چون کمری فروشش مثل سوناتا نیست…
خودت به روز کن…
در ضمن جواب حرف های دیشبت دادم…برو نگاه کن…
پرهام
۲ شهریور ۱۳۹۲شتاب مدل توربو سوناتا 6.5 ثانیه هستش …نه مدل معمولی عحب
محسن.د
۲ شهریور ۱۳۹۲جای یکی از محصولات کیا تو این مقایسه کمه،مثلا اپتیما.
aminkarimi
۲ شهریور ۱۳۹۲هر چی میخاین از کمری بد بگین…..ولی تا زمانی که رانندگی با هر دوشون رو تجربه نکرده باشین نمیفهمین که کمری بهتره.ارامشی که در کابین کمری هست اصلا در سوناتا نیست,ما که کمریمون تو جاده با 140 تا سرعت و کولر روشن 6 لیتر مصرف میکنه اونم با بنزین ایران بعدشم شما اومدین مدل توربوی سوناتا رو با مدل پایه ی کمری مقایسه کردین که مثلا بگین سوناتا بهتره؟!در هیچ جای دنیا این دو رو با هم مقایسه نمی کنند.اون دوستی که میگه کمری دو ایربگ داره واقعا نمیدونه که کمری در اروپا و امریکا با 8اربگ و کروز کنترل 2 حالته و کلی سنسور عرضه میشه یا میخواد…
دوستان اصلا تا حالا اروپا و امریکا رفتین که ببینین معیا ر مردم اونجا برای ماشین خریدن چیه؟
اونا که مثله ما نیستن که فقط با ماشیناشون جلوی دختر مردمو بگیرن و فقط هی دور بزنند و هر چی ماشین خفن تر باشه بهتره!
همون جور که قبلا هم گفتم هر سگمنتی از باید مشخصات خاص خودشو داشته باشه و بقیه موارد در اولویت بعدین…مردم امریکا ماشینشون رو برای رفتن به سر کار,بردن بچه هاشون به مدرسه و…..چیزای دیگه انجام میدن ما هم ان هارو انجام میدیم ولی خیلی از کار های مارو اونا نمیکنند.اصلا تعریف اونها از ماشین با ما فرق میکنه.تویوتا هم برای این موفقه چون موارد لازم واصلی برای اون سگمنتو به نحوه احسن ارایه میده…در امریکا داشته پدال شیفتر و باند موزیک خفن و قیافه ی عجیب قزیب ملاک نیستن برای یک خودروی d-segmentواین کاره هیوندای فقط ارزش برند رو پایین میاره چون حد و مرزی برای کلاس های ماشینش قایل نیست و خیلی از چیزایی که در سوناتا میزاره رو تویه سنتینیال هم میزاره و هیچ خودرو سازه بزرگی این کارو نمیکنه…شاید در ایران سوناتا با کلاس تر باشه چون با طرز اسنفاده از ماشین هامون با بقیه ی جاهای دنیا فرق میکنه عزیزان…
محمدرضا
۴ شهریور ۱۳۹۲چه حرفیه ارزش برند پایین میاد . Bmw روی 320 لاکچری بین خطو 5دروبین گذاشته که چند سلای روی740 نصب میکنه حالا ارزشش bmwپایین اومده نکنه شما مانیتور لمسیو آپشن بالا حساب میکنی(درکل من تویو تارو بیشتر دوست دارم و)
شهروز
۲ شهریور ۱۳۹۲درسته روی کاغذ واقعا سوناتا خیلی بهتره ولی یادمون نره که هیچ کس تو هیچ جای دنیا جرأت نداره سوناتارو تاکسی کنه.
این یعنی کمری و محصولات تویوتا خیلی با کیفیت تر و اصطحلاک ترند…
خودتون میدونید که اصطحلاک ماشینای هیوندا چه داستانی داره…
پرهام
۲ شهریور ۱۳۹۲اشتباه می کنی برادر من چین سنگاپور و حتی عربستان و دبی و ترکیه و هندوستان برخی کشورهای آسیای میانه از جمله کشورهایی هستن که هیوندای رو تاکسی کردن.
ضمنا استهلاک صحبحه
مسعود۲۸
۲۹ فروردین ۱۳۹۳البته من چندماه پیش عراق بودم همه تاکسیاشون اکسنتو النترا و سوناتابود :D
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۲آفرین به هیوندای که با این سابقه ی کمش تونست خودش رو به تویوتا برسونه…
ولی هنوز کمی مونده که بتونه با لکسوز رقابت کنه…
حسن
۲ شهریور ۱۳۹۲اون تست تصادف رو دقت کنید. از نوع edge هست که خیلی هوشمندانه طراحی شده. ماشینهای داخلی تو تست های معمولی له می شن چه برسه به این تست که تویوتاش دچار خمیدگی ستون ها شده. واقعا باید احسنت گفت به ماشینهایی که بتونن مقاومت کنن. 4 مورد دیدم برتری به شکل زیر بوده:
بنز
اپتیما
سوناتا
کمری
حسن
۲ شهریور ۱۳۹۲اون تست تصادف رو دقت کنید. از نوع edge هست که خیلی هوشمندانه طراحی شده. ماشینهای داخلی تو تست های معمولی له می شن چه برسه به این تست که تویوتاش دچار خمیدگی ستون ها شده. واقعا باید احسنت گفت به ماشینهایی که بتونن مقاومت کنن. 4 مورد دیدم برتری به شکل زیر بوده:
بنز C کلاس
کیا اپتیما
هیوندای سوناتا
تیوتا کمری
نوید
۲ شهریور ۱۳۹۲فقط هیوندا سونتا واقعا ماشینه از هر نظر. به نظر من با اپتیما باید مقایسش کرد نه با تاکسی امریکا
داوود
۲ شهریور ۱۳۹۲سوناتا رو با کمری؟ :)))))
آخه مسخره تر از این هم میشه؟!!
درسته تو یک کلاس و یک قیمت هستند، اما کیفیت و پدرمادر دار بودن تویوتا کجا، هیوندای کجا!!!
زمان همه چیز رو مشخص میکنه.
پشت مانیتور نشستید و دارید از اینجا مقایسه میکنید، ببینید مقالات مجله های معتبر، سایت های خارجی و از همه مهمتر مصرف کنندگان چی میگن
رهام
۲ شهریور ۱۳۹۲تویوتا کجا هیوندا کجا
مجید
۲ شهریور ۱۳۹۲هر دوتاشون خوب هستند اما انصافا کیفیت لوازم و کیفیت رانندگی تویوتا چیز دیگه ای هست .
خوب زیبایی هیوندایی هم جای خودش رو داره .
یه پسل باهوش
۲ شهریور ۱۳۹۲البته من این دفعه با این گل پسر موافقم
الان یکی مث من خیلی دلش می خواد بدونه الان رانا بهتره یا 206 یا توجوی و 315
(بهتره به معنی خیر الموجودین )
اگه یه گزارش برا این داخلیه ها باشه چی میشه
Aref
۲ شهریور ۱۳۹۲تویوتا کمری از هیوندای آزرا هم بهتره چه برسه به سوناتا !
فردید
۲ شهریور ۱۳۹۲هر قدر دورانِ بعد از مسیح برای غرب یان مصیبت بار بود، تفکر امثال جنابعالی هم در هیات حاکمه برای ایران یان مضر و فلاکت بار است…. خاک بر اون سرت
هم وطن
۲ شهریور ۱۳۹۲این مطلب از یه سایت خارجی میباشد و اسب بخار سوناتا اشتباه میباشد
Reza
۳ شهریور ۱۳۹۲Slr جان اینقد بال بال نزن… رضایت دراز مدت مشتری و استهلاک کم چیزی که هیوتدای عمرا به تویوتا برسه… هیچ وقت جنیسس (لوکس هیوندای) به هم کلاس لکسوس (لوکس تویوتا)اش نمی رسه..
تویوتا عشقه…چرا ؟ چون:
1- لندکروزش اونقد ابهت داره که اکثر بازرس هاس سازمان ملل ( UN) ازش استفاده می کنن
2- پرادوش اونقد توان داره که در بد ترین شرایط آب و هوایی (کویر کشور های عربی) ازش برا رالی استفاده می کنن
3- کمری و کرولاش اونقد مقرون بصرفه و کم استهلاک هستن که توی کیش خودمون و دبی و تایلند و استرالیا و …به عنوان تاکسی ازش استفاده می کنن
4- هایلوکس و وانت های دیگش اونقد قوی هستن ماشین اول و آخر قاچاقچی های گنده هست و برا کشیدن شاتل ناسا به کار میره
5- یاریس اش کم مصرف ترین و ایده آل ترین ماشین تو شهر شناخته می شه
6- کلا اونقد مزیت داره که چند سال پر فروشترین ماشین امریکا و کانادا و استرالیا و کل دنیاست
7- اونقد فنی و با تجربه هم هست که “لکسوس” رو هم داره….
حالا هی بعضی ها که تو کف عروسک های کره ای اند قصه بگن…
رامتین
۳ شهریور ۱۳۹۲بیشک بهترین اتومبیل در این طبقه (با قدرت 175 تا 200 اسب) اپتیماست. اپتیما تونست در رقابت بین سوناتا، کمری و نیسان تینا پیروز بشه که غلبه کردن بر تینا برام بسیار جالب بود. مزدا3 که پیشکش، چرا که مزدا رقیبش اپتیما نیست بلکه سراتوی 156 اسبی هست. امیدوارم بتونم در سال آینده و با کاهش قیمتها که حتما روبرو خواهیم بود یجوری خریداری کنم…
BARDIA
۸ شهریور ۱۳۹۲در ازماىشى که در آمریکا انجام شد کادنزا اول شورولت ایمپالا دوم کرایسلر 300c سوم تویوتا چهارم و تاروس آخر شد منبع هم مجله ماشین
toyota
۳ شهریور ۱۳۹۲تویوتا پر فروش ترین و سبز ترین خودرو ساز جهان و به خاطر هندلینگ فوق العاده و سخت جانی شه و کسایی که میگن تاکسی به اصطحلاک کم و سگ جونیشه چون اگه هیوندا رو بکن تاکسی مثل تویوتا نمیتونه دوام بیاره