هیوندای در ماه سپتامبر امسال نسل جدید کراساوور محبوب خود یعنی توسان را معرفی و حالا مشخصات آن برای بازار ایالاتمتحده را اعلام کرده است که شامل اطلاعاتی در مورد پیشرانهها، مصرف سوخت و ابعاد میشود. با این اطلاعات جدید حالا میتوانیم توسان مدل ۲۰۲۲ را با رقبای اصلی خود در سگمنت کراساوورهای کامپکت شامل شورلت اکوئناکس، فورد اسکیپ، هوندا CR-V، کیا اسپرتیج، نیسان روگ و تویوتا رافور مقایسه کنیم. توسان جدید قصد دارد با طراحی متمایز، پیشرانههای هیبریدی و سیستمهای ایمنی فراوان، خود را در این بخش بشدت رقابتی و البته محبوب بیشازپیش مطرح کند.
پیشرانهٔ پایه
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | مصرف سوخت | |
هیوندای توسان | ۲.۵ لیتری I4 | ۱۸۷ اسب بخار | ۲۴۰ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸.۴ لیتر ترکیبی |
شورلت اکوئناکس | ۱.۵ لیتری I4 توربو | ۱۷۰ اسب بخار | ۲۷۵ نیوتن متر | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸.۴ لیتر ترکیبی |
فورد اسکیپ | ۱.۵ لیتری I3 توربو | ۱۸۱ اسب بخار | ۲۵۷ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
هوندا CR-V | ۱.۵ لیتری I4 توربو | ۱۹۰ اسب بخار | ۲۴۲ نیوتن متر | CVT | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
کیا اسپرتیج | ۲.۴ لیتری I4 | ۱۸۱ اسب بخار | ۲۳۷ نیوتن متر | ۶ سرعته اتوماتیک | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
نیسان روگ | ۲.۵ لیتری I4 | ۱۸۱ اسب بخار | ۲۴۵ نیوتن متر | CVT | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
تویوتا رافور | ۲.۵ لیتری I4 | ۲۰۳ اسب بخار | ۲۵۰ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
پیشرانهٔ سفارشی
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | مصرف سوخت | |
هیوندای توسان | ۱.۶ لیتری هیبریدی | ۲۲۷ اسب بخار | ۲۴۰ نیوتن متر | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶.۴ لیتر ترکیبی |
شورلت اکوئناکس | ۲.۰ لیتری توربو | ۲۵۲ اسب بخار | ۳۵۲ نیوتن متر | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
فورد اسکیپ | ۲.۵ لیتری هیبریدی | ۱۶۵ اسب بخار | ۲۱۰ نیوتن متر | CVT | ۵.۸ لیتر ترکیبی |
فورد اسکیپ | ۲.۰ لیتری توربو | ۲۵۰ اسب بخار | ۳۸۰ نیوتن متر | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
هوندا CR-V | ۲.۰ لیتری هیبریدی | ۲۱۲ اسب بخار | ۱۷۵ نیوتن متر | CVT | ۶.۲ لیتر ترکیبی |
کیا اسپرتیج | ۲.۰ لیتری توربو | ۲۴۰ اسب بخار | ۳۵۲ نیوتن متر | ۶ سرعته اتوماتیک | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
نیسان روگ | ندارد | – | – | – | – |
تویوتا رافور | ۲.۵ لیتری هیبریدی | ۲۱۹ اسب بخار | ۲۲۰ نیوتن متر | CVT | ۵.۹ لیتر ترکیبی |
پیشرانهٔ پایهٔ توسان یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، هیوندای نسخههای هیبریدی و پلاگینهیبریدی را هم برای این خودرو ارائه کرده است که هردو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو مجهز هستند. توسان هیبریدی ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما هنوز مشخصات نسخهٔ پلاگینهیبریدی اعلام نشده است. در این کلاس، فورد، تویوتا و هوندا هم نسخههای هیبریدی را برای کراساوورهای خود ارائه میکنند اما نیسان روگ که همراه با توسان جدیدترین کراساوور این سگمنت است فقط با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود و حتی پیشرانهٔ سفارشی توربو هم ندارد.
فضای داخلی
فضای سر (میلیمتر) | فضای پا (میلیمتر) | حجم صندوق بار | نمایشگر | |
هیوندای توسان | ۱۰۱۸/۱۰۰۳ جلو/عقب | ۱۰۵۱/۱۰۴۹ جلو/عقب | ۱۰۹۵ تا ۲۰۹۰ لیتر | ۸ اینچی/۱۰.۳ اینچی |
شورلت اکوئناکس | ۱۰۱۶/۹۷۸ جلو/عقب | ۱۰۳۹/۱۰۱۳ جلو/عقب | ۸۴۶ تا ۱۸۰۹ لیتر | ۷ اینچی/۸ اینچی |
فورد اسکیپ | ۱۰۱۶/۹۹۸ جلو/عقب | ۱۰۷۷/۹۸۸ جلو/عقب | ۹۴۸ تا ۱۸۵۲ لیتر | ۴.۲ اینچی/۸ اینچی |
هوندا CR-V | ۱۰۱۸/۹۹۵ جلو/عقب | ۱۰۴۹/۱۰۲۶ جلو/عقب | ۱۱۱۰ تا ۲۲۳۱ لیتر | ۵ اینچی/۷ اینچی |
کیا اسپرتیج | ۱۰۰۵/۹۹۵ جلو/عقب | ۱۰۵۴/۹۷۰ جلو/عقب | ۸۷۸ تا ۱۷۵۳ لیتر | ۷ اینچی/۸ اینچی |
نیسان روگ | ۱۰۴۴/۹۹۵ جلو/عقب | ۱۱۰۰/۹۳۴ جلو/عقب | ۱۱۱۳ تا ۲۱۰۰ لیتر | ۷ اینچی/۹ اینچی |
تویوتا رافور | ۹۵۷/۱۰۰۳ جلو/عقب | ۱۰۴۱/۹۶۰ جلو/عقب | ۱۰۶۲ تا ۱۹۷۶ لیتر | ۷ اینچی/۸ اینچی |
توسان جدید در داخل از لحاظ فضای سر و پا و همینطور حجم صندوق بار کاملاً به رقبای خود نزدیک و حتی از اکثر آنها برتر است. علاوه بر این، نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کراساوور هیوندای که در تیپهای بالایی ارائه میشود از نمایشگر همهٔ رقبا بزرگتر است و اندازهٔ نمایشگر پایهٔ توسان برابر با نمایشگرهای سفارشی رقبا است. توسان جدید همچنین بهصورت استاندارد به اپل کارپلی، اندروید اتو و صفحه آمپر دیجیتالی هم مجهز است.
آمار فروش در نیمهٔ نخست امسال
کراساوور | فروش |
تویوتا رافور | ۱۸۳,۳۶۰ دستگاه |
هوندا CR-V | ۱۳۸,۸۹۸ دستگاه |
شورلت اکوئناکس | ۱۲۴,۲۵۱ دستگاه |
نیسان روگ | ۱۰۶,۹۶۷ دستگاه |
فورد اسکیپ | ۸۴,۷۹۶ دستگاه |
هیوندای توسان | ۵۷,۹۴۱ دستگاه |
کیا اسپرتیج | ۳۹,۶۱۸ دستگاه |
سگمنت کراساوورهای کامپکت بازار ایالاتمتحده با مدلهای فورد، شورلت، نیسان، هوندا و تویوتا بسیار داغ است و همگی در حال تلاش برای تبدیل شدن به پرفروشترین کراساوورهای این بخش در سال ۲۰۲۰ هستند. حال توسان جدید میتواند به هیوندای کمک کند تا به این برندها بپیوندد اما به نظر شما آیا این کراساوور کامپکت کرهای میتواند پرفروشترینهای این کلاس یعنی رافور، CR-V و اکوئناکس را به چالش بکشد و یا حتی جای آنها را در صدر جدول فروش بگیرد؟
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹به جز اسپورتیج ، با هیچ کدامشون قابل رقابت نیست .
هر کاریش هم بکنند ، باز یه ماشین کرهای با خواص کرهایست که مورد استفادشون ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال هست و نه بیشتر که تو خرجِ .
مهرداد كمال
۲۱ آبان ۱۳۹۹موافقم ????
مزدا
۲۱ آبان ۱۳۹۹طراحیش یه جوری خاصه هرکسی نمیتونه پسند کنه . من که نسل قبلیشو دوست داشتم ولی با این نسل حال نمیکنم.
به نظرم نیسان روگ خیلی جذابه
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آبان ۱۳۹۹همه رقبای ژاپنی و آمریکایی طراحی پخته تر و با اصالت تر دارن
کیفیت و قدرت و دوام و استهلاک که دیگه هیچ
REZA
۲۲ آبان ۱۳۹۹خداییش شورلت چقدر شیک و قشنگه واقعآ دیدنش لذت داره اخه تا کی باید محروم باشیم بسه دیگه بخدا خسته شدیم
pooriya.bmw.germany
۲۱ آبان ۱۳۹۹خداییش توسان جدید از این رقبا سرتره مخصوصا فضای داخلی از سگمنت خودش بالاتره
MAHDI
۲۱ آبان ۱۳۹۹بعد ب ام و i3 و ب ام و ix3 سومین الکتریکی BMW هم الان معرفی شد یعنی i next
مهدی موتورز
۲۱ آبان ۱۳۹۹بد نیست
ارشیاsvj
۲۱ آبان ۱۳۹۹بدون شک فورد اسکیپ.
بعدش نیسان روگ.
افشار
۲۱ آبان ۱۳۹۹الان یک عده دانشمند میان میگن : اه چقدر زشته !!! ، وای این دیگه چطور طراحی هست !!! ، جلوش به عقبش نمیخوره !!!! ، این بدرد سطل آشغال میخوره !!!! و کلی از اینطور حرفهای چرت و الکی !!!! آقایون میشه بفرمایین در حال حاضر چه مدل ماشینی سوار میشین ؟؟؟
جمشید
۲۱ آبان ۱۳۹۹هر کس از این حرفها میزنه یا اصلا ماشین نداره یا آخرش و نهایتش پراید سوار یا 405 سواره
میثم
۲۱ آبان ۱۳۹۹من یکی از همون هایی هستم که از بد روزگار پراید سوارم
مدل 86 با 719 هزار کارکرد که جرات ندارم باهاش 100 تا برم.
ولی باور کن این طراحی جدید هیوندای تو کت من پراید سوار هم نمیره
هرچی کیا روز بروز داره خوشگلتر میشه این داره پسرفت میکنه
میثم
۲۱ آبان ۱۳۹۹بنظر من طراحی داخلی نیسان از همه خوشگلتره
طراحی خارجی راو4 رو خیلی دوست دارم
سواری هوندا رو هم خیلی تعریف میکنن این مجلات خارجی میگن هم نرم و هم اسپرته
انتخاب من در کل راو4 پرایم
جمشید
۲۱ آبان ۱۳۹۹به خدا ، به پیغمبر داری رو باد و هوا یه چیزی میپرونی و میگی پراید سوار بودن آر نیست چون مسوولان نابغه کشور اوضاع مملکت رو به این وضع در آوردن و همچین شرایطی رو به مردم تحمیل کردن من خودم ژاپنی سوارم ولی خداییش توسان 2021 هم خیلی شیک و نازه و این حقیقت محض هست پس انقدر حرف بیهوده نزنین
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹جمشید آقا
اتفاقاً اونهایی که تجربه داشتن چنین خودروهایی دارند ، بهتر میتونن نظرشون را اعلام کنند و نه پژو پراید سوارهایی که از بد روزگار این خودروها را شاخ میبینند !
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹آقای افشار
جواب اون کامنت شما را اینجا میدهم که وقتی میگم کرهای ژاپنی آمریکایی ، یعنی همین تفاوت در تعداد فروشها که نشونه موفیت شرکت محسوب میشه و نه چیز دیگر ، اما در رنج قیمت پایه یکسان ، چیزی که در کشور ما وجود نداره و برای همین کرهایها بیشتر فروش کردند و اگر نه که اگر قیمتها جهانی بود و واقعی ، از هر ۱۰ نفر خریدار خودروی کرهای در ایران نزول میکرد به یک نفر خریدار و اون یک نفر هم پشیمان میشد از خریدش تا وقتی این همه خودرویِ خوب ژاپنی آمریکایی هست .
تازه با کمی ارفاق ، میشه تیگوان آلمانی را هم رقیبشون دانست !
افشار
۲۱ آبان ۱۳۹۹آقا نوید
به نظر شما و بقیه احترام میزارم ولی نظرات خودم رو هم رُک و مستقیم میگم و شما دارید میگید “هر ۱۰ نفر خریدار خودروی کرهای در ایران نزول میکرد به یک نفر خریدار و اون یک نفر هم پشیمان میشد از خریدش تا وقتی این همه خودرویِ خوب ژاپنی آمریکایی هست” ، مگر شما آمار دقیق دارید که اینطوری میگین ؟؟؟ الان مگر ماشین آمریکایی داخل ایران داریم ؟؟؟ هر کسی یک سلیقه ای داره و یک برند رو میپسنده و به نظر من در حال حاضر کره ایها و ژاپنیها از نظر کیفیت بالا و استهلاک پایین در یک حد و حدود هستن وگرنه مردم که گوش دراز نیستن میرن هیوندای میخرن اتفاقا مردم خیلی خوب میفهمند
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹آقای افشار
دارم میگم (( اگر )) !
مگه ما بازار رقابتی داریم که شما اگرِ خودم را به خودم بر میگردانید !
مشکل همینجاست که ایرانیها روزی از بنز کمتر سوار نمیشدند و حتی تاکسی بود و نه مثل امروز که هر لگن چینی که حتی برای خود چین هم ناشناخته هست ، وارد میکنند و مردم خودرو نشناس و عشق زَلَمزیمبو با اِلتماس هم میخرند چون هم مجبورند و هم بیرَگ که لیاقتشون همین وضع هست که میبینید طرف میگه چون بنز bmw تویوتا نتونسته استاندارد کشور را پاس کنه پس از گمرک خارج نمیشه ، تازه جلوی دادستان اهواز چنین میگه ، یعنی یا خیلی ….. تشریف داره یا مردم ایران را ….فرض کرده ! .
بخدا قسم با چشم دیدم که زمانی پیکاپ گریت وال تازه اومده بود با پلاکهای زرد انتظامی حدود ۱۰ سال پیش ، برخیها حتی به اسم تویوتا هایلوکس جدید خرید فروش میکردند و طرف حتی از کارت و سند ماشین هم پِی به قضیه نمیبرد و حرف فروشنده را مِلاک قرار میداد .
بله ، اگر بازار ما تشنه نبود و مردم ما خودرو را وسیلهای عادی و روزمره میدیدند ، مطمئناً به کرهای که هیچی ، حتی به برخی از ژاپنیها هم نگاه نمیکردند .
نسل به نسل مردم ایران از نظر وَقار فقط تحلیل رفتیم و جالب اینجاست خیلیها این را توهم میبینند ولی نمیفهمند وقتی در ثروتمندترین نقطه جهان زندگی میکنی و دستت از همه چیز کوتاه میشه ، یعنی بدبختترینِ آدمها هستی که کوزهگری اما از کوزه شکسته آب میخوری .
بچه مشهد
۲۱ آبان ۱۳۹۹از کارشناسان عکس بیشتر ازین توقعی نیست پس بزار بحال خودشون باشن و دلشون خوش باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹بچه مشهد
از شما به عنوان کارشناس سرشناش این حوضه معذرت خواهی میکنم .
البته خوب شد که پدال تمام کامنتهای من را با تاخیر ذخیره میکنه و اگر نه تا صبح بحث کارشناسانه داشتیم ?? .
مچکرم پدال بابت دموکراسی خوبی که دارید !
Amir Machine
۲۱ آبان ۱۳۹۹هر کی هر ماشینی داره به خودش مربوطه
اینکه ما از داشتن ماشینهای روز محرومیم یا خودروسازهامون گاری تولید میکنن دلیل نمیشه که حق نداشته باشم در مورد ماشینهای روز دنیا نظر بدیم
اگه اینطور باشه که پس کلا باید بخش نظرات سایت رو ببندن چون تو ایران خیلیا دستشون حتی به پراید هم نمیرسه
لطفاً از این تفکر مسخره دست بردارید، تا یکی میاد در مورد یه ماشینی نظر مخالف میده (خصوصاً چینی و کرهای) سریع یه عده میان میگن برو ببین کشور خودت چی تولید میکنه یا خودت چه ماشینی سواری
افشار
۲۱ آبان ۱۳۹۹من خودم ماشین ایرانی دارم ولی هیچ وقت نمی آیم چرت و پرت بنویسم و معلوم هست که یک عده با قصد و غرض چنین حرفهایی میزنن وگرنه از روی عکس این همه برداشت الکی نمیکردن در حالی آرزوی سوار شدن این ماشین را دارن
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹امیر ماشین
جالب هست برام که چرا به کامنت منطقی شما دیس دادند .
اما از طرفی هم تعجب نمیکنم که چرا دیس دادند ، چون وضع کشور ما نشون میده (( خبر از سِرِ درونِ این مردم )) که هرچی دوروتر و نیرنگمندتر باشی بهتر میپسندند که مثلاً اگر بیایی بَهبَه چَهچَه دروغین داشته باشین ، تائیدت میکنند و غیر از این یعنی دشمن قسم خوردهاِشانی !
OUTIS
۲۲ آبان ۱۳۹۹آره دقیقا راست میگی.ما ایرانیا مردمی شدیم که به یه آدم یک رنگ میگیم احمق.اگه زمونه باهامون راه نیومده خودمونم بد کردیم با هم
OUTIS
۲۲ آبان ۱۳۹۹آره دقیقا راست میگی.ما ایرانیا مردمی شدیم که به یه آدم یک رنگ میگیم احمق.هر کسی عین خودمون نباشه میشه آدم بده.اگه زمونه باهامون راه نیومده خودمونم بد کردیم با هم
مهدی
۲۱ آبان ۱۳۹۹پراید ۹۰ سوار میشن
Amin-mc20
۲۱ آبان ۱۳۹۹خوب صلیقه ایه من الان به جز شورولت از همشون بدم میاد واقعا از نظر من همشون زشتن زششتتت!!!!
تورج
۲۱ آبان ۱۳۹۹بله حتما دوست من!!
من ی دونه اونتادور SVJ بنفش دارم که الان تو پارکینگ و البته ی دونه فورد GT البالویی هم سفارش دادم که تو راه !!
سوال بعدی!!
تازه طراح های هیوندای،انگار که با چشم بند کار می کنن !!
Amin-mc20
۲۱ آبان ۱۳۹۹اوووووهه ما هم سوار کن
ارشیاsvj
۲۱ آبان ۱۳۹۹بار اخرت باشه با SVJ شوخی میکنی!!???????
alireza
۲۱ آبان ۱۳۹۹برادر من . چون یکی از یه ماشین خوشش نیاد اصلا ربطی به ماشینی که سوار میشه نداره . در ضمن من حدود 1 سال پیش توسانم رو فروختم.
SF90 STRADALE
۲۱ آبان ۱۳۹۹تویوتا RAV4 پرایم بهترین انتخابه ??
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۱ آبان ۱۳۹۹هوندا cr v
صد درصد cr v
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹من راو۴ را دوست دارم و تجربه مالکیتش را داشتم ، اما اگر نیسان ایکستریل از گیربکس تیپترونیک استفاده میکرد ، مطمئناً اول ایکستریل انتخابم بود و سپس راو۴ ، اما راو۴ واقعاً خودروی چابکیه که تازه در نمونه پلاگین هیبرید قدرتش به بالای ۳۰۰ اسب میرسه که در این کلاس بینظیر و دست نیافتنیه با شتاب حدود ۵ ثانیه .
ابته این کلاس خودروئی مخصوص خانوادههاست و سفرهای برون شهری .
Abtin
۲۱ آبان ۱۳۹۹بابای من قبلنا توسان داشت و الان هم وراکروز داریم.به نظرم عالی بود هم خونواده راضی بودن هم بابام از هر دو ماشین.خدایی دیگه آخر کیفیت شدن این کره ای ها.من توسان رو به همه ترجیح میدم چون از نظر کیفیت و طراحی به نظرم خیلی حتی نسبت به مدل ۲۰۱۷ پیشرفت کرده.البته فورد اسکیپ هم بد نیست.
امیر محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۹همه به جز توسان فکر کنم طراحای ایران خودرو رفتن هیوندای?
behnam1012
۲۱ آبان ۱۳۹۹فقط راوفور ??
فرشاد
۲۱ آبان ۱۳۹۹این عجیب ترین مقایسه ایه دیدم
همه رقیبا ازش بهترن
سر مطلب رقیای دی اس ۹ هم شرایط مشابهی بود
Ali
۲۲ آبان ۱۳۹۹حیف که روگ و سی ار وی CVT هستن.. خداکنه راوفور CVT نشه دیگه