چندین سال قبل مقایسه ی بین هوندا آکورد و هیوندای سوناتا، واقعاً خندهآور بود اما اکنون کمپانی کره ای هیوندای با تولید هفتمین نسل سوناتا سعی کرده تا به رقیبان بفهماند برای رسیدن به آنها فاصله زیادی ندارد.
هیوندای سوناتا نسل هفتم نسبت به نسل قبل یک تغییر چهره اساسی را تجربه کرده و الآن چهره بهمراتب پختهتری نسبت به نسل قبلی دارد. هیوندای سعی کرده با تولید این خودرو، نقاط ضعف مدل قبلی را به نقطه قوت تبدیل بکند. برای اینکه بدانیم هیوندای در این عمل موفق بوده یا خیر، یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس سدان میان اندازه یعنی هوندا آکورد را به رقابت با هیوندای سوناتا فرا خواندیم.شباهت و تفاوتها
به نظر میرسد هر دو خودروساز برای کسب موفقیت از یک فرمول استفاده کردهاند به طوری که هر دو مدل از موتورهای ۲.۴ لیتری چهار سیلندر استفاده میکنند که قدرت مشابه ۱۸۵ اسب بخار را برای این دو خودرو به ارمغان میآورد. هر دو خودرو از تایرهای با سایز مشابه ۲۱۵/55R17 بهره میگیرند. در مبحث وزن هم، دو خودرو اختلاف بسیار کمی دارند.
اما بحث گیربکس جداست. جایی که هیوندای در مدل سوناتا از جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده کرده، هوندا ترجیح داده تا از یک گیربکس CVT برای انتقال قدرت به دیفرانسیل بهره بگیرد. ممکن است طرفداران سوناتا به هوندا به دلیل استفاده از جعبه دنده CVT خرده بگیرند ولی بهتر است به آنها متذکر شویم که جعبهدنده استفاده شده در هوندا آکورد بهترین گیربکس از این نوع است که در بازار وجود دارد. این جعبه دنده کاملاً بینقص است و هیچ گاه قدرت موتور را به هدر نمیدهد. در استفاده روزانه و معمولی و کمک به کاهش مصرف سوخت حتی برتریهای آن آشکارتر هم میشود. گیربکس سوناتا هم بهمانند آکورد در انجام وظایف بسیار بیعیب و نقص عمل میکند و مکانیزم سواری را با اختلال مواجه نمیکند.رانندگی
سواری با هوندا آکورد بسیار ساده است. این ماشین رفتاری کاملاً قابل پیشبینی و قابل کنترل دارد و برای مانور دادن با این ماشین نیاز به صرف انرژی زیادی ندارید. کیفیت سواری هیوندای سوناتا و رفتار سیستم تعلیق این خودرو هم نسبت به نسل قبلی بسیار پیشرفت داشته اما هنوز هم برای رانندگی روزمره زیادی خشن است. به نظر میرسد راحتی سواری در هیوندای سوناتا قربانی رانندگی پایدارتر در این خودرو شده است در حالی که در این سگمنت راحتی بسیار مهمتر است.
امکانات و فضای داخل کابین
هوندا آکورد در مدل پایه لیست بلندبالایی از امکانات را دارد. سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای، ورودیهای ipod / usb ، دوربین دید عقب، تنظیم برقی صندلیها در ده حالت و وضعیت، سیستم کمکی حرکت در سربالاییها (HSA)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry) ، کروز کنترل، سانروف و …
در مبحث راحتی داخل کابین، آکورد از سوناتا یک قربانی میسازد. صندلیهای جلوی آکورد نسبت به سوناتا بسیار راحتترند. در آکورد فضای سر بیشتری نسبت به سوناتا وجود دارند. کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین آکورد نسبت به سوناتا در رده ای بالاتر قرار دارند به طوری که تست کنندههای ما از پلاستیکی بودن مواد جلوی زانوان راننده در سوناتا ناراضی بودند. ورود و خروج به داخل کابین اما امری است که در سوناتا نسبت به آکورد راحتتر انجام میگیرد. فضای جلوی پا برای سرنشینان عقب سوناتا هم نسبت به نسل قبلی بالغ بر ۲.۵ سانتی متر بزرگتر شده است. اما هنوز هم فضای سر کمتری نسبت به آکورد دارد. در مورد راحتی داخل کابین هم آکورد فضای بسیار بهتری برای سرنشینان در ردیف عقب فراهم کرده است. وجود دو مانیتور در کنسول مرکزی آکورد به مالک امکان این را میدهد که هم زمان از سیستم صوتی و ناویگیشن بهره بگیرد. درست است که آکورد در طراحی داخلی نسبت به سوناتا کمی کسلکننده تر است اما در عوض برای تمام سرنشینان محیطی دوستانه و کاملاً راحت را به ارمغان میآورد. بهمانند طراحی بیرونی، در داخل کابین هم کمپانی هیوندای برای مدل سوناتا سیاست محافظهکاری پیشه کرده است. در مورد طراحی داخلی سوناتا میتوان این لغات را استفاده کرد: مدرن و زیبا، تمامی کنترلها هم راحت قابل استفادهاند. امکانات استاندارد سوناتا با تریم ECO شامل این موارد میشود:دوربین دید عقب، تنظیم برقی صندلیهای جلو در هشت وضعیت، کروز کنترل ، آینههای بغل گرم شونده، صندلیهای عقب با قابلیت خواباندن، بلوتوث، ورودیهای USB / Ipod و …
مصرف سوخت
سوناتا با موتور ۲.۴ لیتری طبق اعلام کارخانه و به صورت تئوری، در شهر ۹.۵ لیتر و در بزرگراه ۶.۷ لیتر سوخت مصرف میکند. هوندا آکورد هم روی کاغذ در شهر ۸.۷ لیتر و در بزرگراه هم ۶.۶ لیتر برای طی ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد.
در طول تستهای ما و در عمل، عددهای متفاوتی به دست آمد اما باز هم این هوندا آکورد بود که از خجالت سوناتا در آمد و با مصرف سوخت در حالت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر در مقابل ۷.۹ لیتر سوناتا پیروز شد.قیمت
قیمت مدل پایه سوناتا ۲۱,۹۶۰ دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم میشود. قیمت پایه آکورد هم ۲۲,۷۴۵ دلار است. بالاترین مدل هوندا آکورد یعنی تیپ EX-L دقیقاً ۳۰,۸۳۵ دلار قیمت دارد که از بالاترین مدل رقیب یعنی تیپ لیمیتد سوناتا با قیمت ۳۲,۳۸۵ دلار، ارزانتر است.
نظر نهایی
صفتهای گرانتر، پر مصرفتر و سواری خشنتر، سوناتا را در رده ای پائین تر نسبت به آکورد قرار میدهند ولی در نهایت خرید یکی از این دو مدل انتخابی شخصی است. درست است که سوناتا نسبت به چندین سال گذشته فاصلهاش را با رقبا بسیار کم کرده است اما هنوز هم جای کار دارد. در نهایت اگر برای پولی که بابت خرید یک خودرو میپردازید ارزش قائل هستید و نتیجه این تست برایتان معیاری برای انتخاب است باید بدانید که از نظر ما هوندا آکورد اتومبیل برتر این مقایسه است.
خودرو | هوندا آکورد | هیوندای سوناتا | برنده |
انجین | ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری | ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری | |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار | |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتون متر | ۲۴۱ نیوتون متر | آکورد |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر در شهر ۶ لیتر در بزرگراه | ۹.۵ لیتر در شهر ۶ لیتر در بزرگراه | آکورد |
مصرف ترکیبی در تست | ۷.۵ لیتر | ۷.۹ لیتر | آکورد |
جای پای جلو | ۱۰۰.۶ سانتیمتر | ۱۱۳ سانتیمتر | سوناتا |
جای پای عقب | ۹۶ سانتیمتر | ۸۹ سانتیمتر | آکورد |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۵۱۷ کیلوگرم | |
قیمت پایه | ۲۲.۷۴۵ | ۲۱.۹۶۰ | سوناتا |
قیمت مدل تست (دلار) | ۳۰.۸۳۵ | ۳۲.۳۸۵ | آکورد |
ASADI
۲۴ آبان ۱۳۹۳آکورد اصلا قابل مقایسه با سوناتا نیست
آکورد یه سر و گردن بالاتره
فورد
۲۴ آبان ۱۳۹۳خودرو سازهای ژاپنی یک دهه از ماشین های کره ای جلو ترن کره تو بحث فنی و طراحی یک کپی بردار بیشتر نیست
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳دقیقا فورد عزیز ولی کپی برداری نمیشه گفت چون که اکورد قدرت و گشتاورش یکذره بالاتر هست…
که این هم مهندسی ژاپن رو نشون میده
رضا.2272
۲۴ آبان ۱۳۹۳طراحی سوناتا خیلی خیلی اروپایی تر شده نسبت به نسل قبلش
مخصوصا داشبورد
معقولانه و منطقی شده
اما به هر حال هنوز فاصله داره با تویوتا و هوندای ژاپنی
MAFIA
۲۴ آبان ۱۳۹۳هر دوتاشونم از یه گماشن.من آوالون رو به این 2 تا ترجیح میدم
احمد
۲۴ آبان ۱۳۹۳ربطی نداره . اوالون تو یک کلاس دیگست اصلا
یه پسر
۲۵ آبان ۱۳۹۳برای اولین باره که یک ژاپنی از هم کلاس کره ای خودش خوش قیافه تره
فقط ای کاش دکمه استارتشو قرمز نمی ذاشتن
در ضمن دوستان اگه طرفدار ژاپن هم هستین طرفدار منصف باشین
ماشین های کره ای شاید کیفیت ژاپنی ها یا آمریکایی ها رو نداشته باشه
اما متاسفانه بعضی ها چون عذر می خوام اطلاعات کافی ندارن
می خوان یه کامنت لایک خور بذارن می نویسن خوب نیس چون کره ایه :)
اصلا توجه به مقبولیت و فروش این ماشین ها تو بازار جهانی ندارن
امیر علما
۲۷ آبان ۱۳۹۳مافیا عزیز
دایره معلومات افزایش بده تا نظراتت به واقعیت نزدیکتر باشه
رسول
۲۵ آبان ۱۳۹۳من تجربه سواری خودم رو میگم کاری به مطالب روی کاغذ ندارم آکورد حتی از گرنجور و جنسیس هم برتره من همشونو استفاده کردم میفهمی استفاده
فقط سوار نشدم که یه دور بزنم اگه قدرت الکی موتور و آپشنهای الکی که هیچ استفاده ای نداره براتون مهم نیست واقعا آکورد یه چیز دیگه است وقتی مجبور بشی با یه ماشین 18 ساعت رانندگی کنی وقتی که میخواهی بخابی تازه میفهمی ماشین یعنی چی.کیفیت سواری آکورد مشابه لکسوس و بی ام دبیلیو هم رده خودش است (تاکید می کنم هم رده نه بالاتر)
e36
۲۴ آبان ۱۳۹۳honda
"Amir"
۲۴ آبان ۱۳۹۳مطمئنا آکورد،از همه لحاظ (کیفیت،بازدهی موتور،مصرف،راحتی و…)از سوناتا بهتره
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳من بودم اکورد رو بر میداشتم چون من تو ماشین بزرگ راحت ترم
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳اکورد نسبت به کمری اسپرت تره یذره و حال رسمی بودن کمتری داره
برای سن ما اکورد بهتره!
ارامش کیلو چن بابا…..
علیرضا 21
۲۴ آبان ۱۳۹۳هنوزم این مقایسه خنده داره…
"Amir"
۲۴ آبان ۱۳۹۳و خواهد بود
ASADI
۲۴ آبان ۱۳۹۳هوندا آکورد تمام فول 190 میلیون تومان
هیوندای سوناتا 2015 سوپر فول ( تمام فول ) 170 میلیون تومان.
البته شاید یه 3 ، 4 میلیونی تفاوت قیمت وجود داشته باشه با این چیزایی که من نوشتم.مثلا سوناتا 165 هم شاید گیر بیاد
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳هوندا چون از ژاپن ترخیص میشه هزینه گمرکیش و اوردنش زیاد تر میشه
رسول
۲۵ آبان ۱۳۹۳عزیز دل هوندا از ژاپن نمیاد از آمریکا میاد
درسته برندش ژاپنی هستش ولی همه آکوردهای داخل ایران ساخت آمریکا هستند که از کشورهای عربی همسایه مثل دوبی وارد ایران میشن
مک میسل
۲۵ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز هوندا نیمه فولش از ژاپن میاد به دبی و از دبی میاد ایران.
اکورد تو ژاپن مونتاژ میشه انوقت چطوری از امریکا میاد؟
احمد
۲۴ آبان ۱۳۹۳اصلا این مقایسه نمیخواد
اکورد از هر نظر سر تره
اتفاقا دیروز تو شیراز سوناتا 2015 دیدم جلوش خوب بود ولی طراحی پشتش و به خصوص چراغ هاش خیلی ضایع بود
اصلا جذابیت هیوندای به طراحی خاص و فضایش بود
من طراحی قبلیو بیشتر میپسندم
یک خبرم پدال گذاشت که فروشش خیلی افت کرده
شرکت بی تجربه همینه نمیدونه با خودش چند چنده
http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%A7%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/
ایمان
۲۴ آبان ۱۳۹۳آکورد تو این کلاس واقعا یکی از بهترین هاست.
هیوندای با تمام پیشرفت های خوبی که داشته متاسفانه باز هم نتونست سوناتای جدید رو به سطح اول رقابت تو این سگمنت برسونه و آمار فروش نا امید کنندش تو بازار امریکا هم این رو تایید میکنه.
hamed
۲۴ آبان ۱۳۹۳فعلا که هیوندای بازار ایران رو قبضه کرده حرفی هم باسه گفتن نزاشته همچنین کشورهای دیگه.
http://www.car.ir/news/Economic/hyundai-most-import-iran
hamed
۲۴ آبان ۱۳۹۳و هوندا هیچ طرفداری تو ایران نداره.
عباس
۲۴ آبان ۱۳۹۳جلل خالق پس من ایرانی نیستم لابد!
tadano
۲۴ آبان ۱۳۹۳این دیگه از اون حرفا بود!!!
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳اتفاقا الان هوندا زیاد تر طرفدار داره
منتها تو ایران جا نیفتاده
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳هیوندای این مدل سوناتارو خراب کرد
جذابیتی که مدل قبل داشت این نداره.
اکورد به علاوه برتری در کابین،و طراحی،استهلاک کمتر و طول عمر بیشتری داره،در ضمن ماشین ژاپنیه
ولی خب باید قبول کنیم سوناتا خوب خودشو به کمری و اکورد رسونده
"Amir"
۲۴ آبان ۱۳۹۳اتفاقا هوندا الان یکی از برندای پرطرفداره و جایگاه خوبی داره تو ایران ب دست میاره
حامد
۲۵ آبان ۱۳۹۳آره هوندا طرفدار نداره چون اصلا ما ایرانبا هوندا ندیدیم که طرفدارش بایم یا نه بدبختانه
عباس
۲۴ آبان ۱۳۹۳سوناتا ماشین فوق العاده ایه ولی خب نمیشه از برتری آکورد چشمپوشی کرد. درضمن این مشخصات روی کاغذ هستن همه میدونن دووام و کارایی ژاپنی ها یه چیز دیگست و این چیزی نیست که روی کاغذ بیان بشه، البته طبیعیه قدمت خودروسازی در ژاپن بیشتر از کره ست!
مک میسل
۲۴ آبان ۱۳۹۳دقیقا……ولی خب عباس جان باید قبول کنیم کره هم پیشرفت زیادی کرده
"Amir"
۲۴ آبان ۱۳۹۳سرعت پیشرفت کره واقعا بالاست،اما ژاپن ی چیز دیگس
tadano
۲۴ آبان ۱۳۹۳کیفیت ژاپن رو با کره نمیشه مقایسه کرد من یه کامیونت ایسوزو دارم هر بلایی که فکرشو بکنی سرش آوردم , اضافه بار , زمین کشاورزی , کار در جا ( چون جرثقیله ) و … تا حالا فقط یه صفحه عوض کردم ولی یکی از همکارا هیوندا کروز داشت ماشین از وسط خم شده بود یعنی دیگه پکیده بود بعد از 4 الی 5 سال که فروختش . تازه مونتاژ ایران هم هست.
MAFIA
۲۴ آبان ۱۳۹۳tadano اسمی رو که انتخاب کردی رو جرثقیل و تاورهایی که تو مسکن و شهرسازی استفاده میکنن دیدم
tadano
۲۴ آبان ۱۳۹۳تادانو یکی از بهترین برندهای تولید جرثقیل در ژاپنه ولی تا حالا من تاور ازش ندیدم فقط همه دوستان دعا کنن چین تو نخ جرثقیل نیاد که صنف ما همینجوری شهید زیاد میده .
Reza
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوستان هیوندای فقط باده،بدنه ی محکمی نداره،عکس یه سانتافه سفید رو دیدم که پشت خودرو کامل رفته بود،تعجب کرده بودم!
اژدهای بی سر
۲۴ آبان ۱۳۹۳پس تست تصادف هیوندای جنسیس 2015 از 1/4 جلو در امریکا رو ندیدی ؟ دیدی؟
Reza
۲۵ آبان ۱۳۹۳چرا دوست عزیز اتفاقا ازبین مدل های هیوندای، جنسیس رو خیلی قبول دارم،اما سانتافه ای که دیدم توعکس،عقب ماشین کامل رفته بود،درب های عقب هم تا بیشتر از نصف جم شده بودند از شدت تصادف.
درپاسخ به نظر بقیه ی دوستان، این مقاله سرفا یک مقایسه بین دوخودروی هم کلاس بوده و اثری از افراط هم در آن دیده نمیشود.
اما مقایسه ی کاملی نیست،خیلی،از پارامترهای مهم رو نداره
مک میسل
۲۵ آبان ۱۳۹۳رضا جان این عکس دناست؟
REZA . JUST TOYOTA
۲۴ آبان ۱۳۹۳از نظر کیفیت سوناتا قابل مقایسه با اکورد نیست
ولی در کل از سوناتا بیشتر خوشم میاد
Mostafa JR
۲۴ آبان ۱۳۹۳معلومه که آکورد بهتره.
اژدهای بی سر
۲۴ آبان ۱۳۹۳عجیب ترین مقایسه ای که در پدال خوندم بود مطلب کاملا یک طرفه با دخالت مستقیم سلیقه نویسنده به طرفداری محض از اکورد:
مصرف 0.4 لیتر بالاتر سوناتا از گیربکس اتوماتیک ؛ فضای کابین بهتر؛زیبایی بالاتر؛و یک ایراد مسخره دیگه هم پلاستیکی بودن جلوی زانو که مسخره ترین ایرادیه که دیدم!! مگه جلو زانوی اکورد تشک با روکش چرم قرار داده؟ واقعا که ! بگو طرفدار اکوردم خلاص کن دیگه
فرید458
۲۴ آبان ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز همین اول کار از شما یک عذر خواهی قلبی میکنم اگر مطلب جالب و دلخواه شما نبود . اصلا هم قصد توجیه ندارم که مقاله اشکالی نداشت ولی دوست عزیز خدا شاهده بنده هیچ دخالتی در بزرگنمایی هوندا آکورد نداشتم همه چیزی که اینجا منتشر شده دقیقا ترجمه ای از اصل مطلب در سایت منبع هست . حتی کیفیت بد جلو زانوی هیوندای سوناتا. در پایان اگر راهنمایی در رابطه با بهتر شدن مقاله دارید خیلی خوشحال میشم به من بگید . حتی خودم بعد از انتشار مطلب و خوندن برای شاید دهمین بار فهمیدم که در ابتدا اتومبیل مورد تست را در ابتدا نسل ششم نوشتم و بعدا نسل هفتم . در پایان دوست عزیز من رو به خاطر قصور در دقت ببخشید ☺
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳با تشکر از فرید عزیز
بسیار عالی بود
انتخاب من آکرود هستش
از هر نظر یک سرو گردن بالاتره تا سوناتا
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۳به نظرم مقایسه ی کمری 2015 با اکورد2015 و مزدا6 2015 تو این سگمنت از همه جذاب تر میشه!
hrf
۲۴ آبان ۱۳۹۳تو مجله ماشین یکبار این مقایسه رو انجام داده بود. مزدا اول اکورد دوم کمری سوم
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۳اره ولی کمری 2015 کجا کمری نسل قبل کجا؟!!!!
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۳هیوندای فعلا باید تاتی تاتی بکنه بعد راه بیفته .
دکتر داریوش
۲۴ آبان ۱۳۹۳کاشکی تو این مقاله حداقل تو ماشینای ژاپنی سوزوکی چیزی مقایسه میشد!!اخه هوندا!!!!!
ادمای فهمیده و ماشین شناس میرن اکورد میخرن
پوری پوریا!
۲۴ آبان ۱۳۹۳با این که مشخصات موتور ها شبیه به هم هست ولی هوندا آکورد تو طراحی,امکانات
راحتی و… از سونوتا سره.
علی
۲۴ آبان ۱۳۹۳این مقایسه عادلانه نیست!
باید آزرا رو با آکورد مقایسه میکردید نه سوناتا رو با آکورد.
اونجا تفاوت ها مشخص میشد
walid
۲۴ آبان ۱۳۹۳my love Honda Accord
ساسان
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوستان لطفا از اظهارنظر متعصبانه بدون تجربه شخصی و بر اساس تفکرات عوام دهن بین خودداری کنید .
تجربه شخصی من به این صورت هست :
اواخر سال 92 یه آکورد 2014 فول ترین EXB قهوه ای کریستال ( بهترین رنگ ) خریداری کردم ، خوب اینم بگم که قبلش رنو لتیتیود 2012 داشتم .
تو نگاه اول این طراحی ماشین بود که نظرم جلب کرده بود و دوسش داشتم ولی وقتی وارد ماشین شدم یه جوری همه چیز قدیمی به نظر رسید . زیاد برام قابل قبول نبود . شروع کردم به ور رفتن به موس که اونم دیدم به جز چندتا تنظیم پیش پا افتاد کاری ازش نمیاد و کیفیت ال سی دی خوبه نکته ضد حال اینکه این ماشین گریبکس تیپترونیک نداره :(((( شب شد چراغارو روشن کردم دیدم زنون نداره :(( شک کردم گفتم کردن تو پاچم به جای فول ،دیدم نه آقا همینه وشما سنسور نور و بارون ، حافظه صندلی ، زنون،سنسور فاصله جلو ،شیشه شور چراغ ،در باک برقی،چراغ همراه تا خانه ،آیینه تا شو با ریموت ،گرم کن صندلی و خیلی ریزکاری ها دیگه که تو ذهنم نیست الان ندارید که به وفور تو سوناتا و اپتیما پیداشون میکنید و کلا ماشین هوشمندی نیست ،مثلا یه بار چراغ کوچیکای ماشین فرامش کرده بودم تا صبح روشن مونده بود چیزی که حتی تو ال 90 و 206 به صورت اتوماتیک برق قطع میشه ،کروز ماشین ابتدایی هست و تنظیم قبلی با ترمز پاک میشه(تو لتیتیود میموند تا شما سرعت جدید ست کنید) و نکته ویران کننده وقتی درب موتور باز میشه یه لحظه حس میکنید تو دهه نود هستید و هیچ گونه تلاشی تو پوشوندن لبه های جوش داده شده و زیبا سازی نشده،ونکته دیگه با اینکه رینگها 17 هست ضربات در قسمت عقب خیلی احساس میشه ،خلاصه اینجوری بگم که تا جایی دلم و زد که 2 ماه پیش با بدبختی فروختمش و این اولین و آخرین ماشین ژاپنی من خواهد بود!!!!!
امیر علما
۲۷ آبان ۱۳۹۳ممنون واسه صداقتت
دیگه حرفی توش نیست شما عملا استفاده کردی که این مهمه
سهیل
۲۴ آبان ۱۳۹۳سوناتا 2015 حقیقتا یک عقبگرد بزرگ محسوب میشه
نسل قبل ازنظر طراحی بیرونی و طراحی کابین و زیبایی و ظرافت یک سروگردن بالاتر از نسل جدیده
به نظر هیوندای از مسیر خودش منحرف شده و تازه محصولاتشو گران تر هم کرده
بزک نمیر بهار میاد
کومبزه و خیار میاد
احسان(احسان سابق)
۲۴ آبان ۱۳۹۳اکورد در طولانی مدت ازمایشش رو پس داده و موفق شده ارزش خودش رو حفظ کنه.هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب و دردسر کم واقعا که حق داره بعد از کمری پرفروشترین سدان خانوادگی امریکا باشه
علیرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۳چیزی که برام جالبه اینه که با وجود ارزون تر بودن آکورد توی این بررسی، توی کشور ما خیلی گرونتر از سوناتا هستش و حتی از آزرا هم گرونتره. کسی دلیلش رو میدونه؟
محمدMOHAMMAD
۲۵ آبان ۱۳۹۳این چه مقایسه ای هست هیچ کدام از نکات اساسی یک مقایسه عادلانه در آن وجود ندارد مثلا اصلا خبری از شتاب صفر تا صد نیست که برای خودرو اتوماتیک بسیار مهم است و اینکه حداکثر سرعت نیز در این مقایسه وجود ندارد هیچ خبری هم از مقدار کیلومتر و مدت گارانتی وجود ندارد به حجم فضای صندوق عقب هم هیچ اشاره ای نشده است این مقایسه از اول هم برای برنده کرده اکورد ترتیب داده شده است در ضمن از این مقایسه ها در مجلات مختلف به وفور یافت میشود ولی فقط تعداد بسیار اندکی سنجیده و علمی است و در آخر اینکه نتیجه گیری نهایی را خواننده متن انجام میدهد نه نویسنده (این مقایسه بین تصاویر دو خودرو است نه مقایسه بین مشخصات فنی واقعی )
پرهام
۲۵ آبان ۱۳۹۳کاملا درسته
مترجمین محترم باید در انتخاب مقالات دقت بیشتری داشته باشند
hero
۲۵ آبان ۱۳۹۳مقایسه سطل آشغال کره ای با یه شمشیر سامورایی!!!؟؟
اصل این مقاله اشتباهه!
MjM
۲۵ آبان ۱۳۹۳در اینکه هموندا سرتره شکی نیست ولی همیشه پیشرفت کره ای ها قابل ستایشه
parseh net30
۲۵ آبان ۱۳۹۳هوندا نانازتره
علیرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۳نبه نظرم قیافه نسل جدید سوناتا بهتر شده… قیافه نسل قبل اولش خیلی جالب بود و به چشم می امد اما زود تکراری شد و در ضمن زیادی اغراق شده و پف کرده بود.
نسل جدید قیافه با کلاس تری داره و به نظرم اروپایی پسندتر شده.
اما در مورد کابین هیوندایی دیزاین قبلی منحصفربفردتر بود اما دیزاین جدید شبیه باقی ماشینها و بخصوص محصولا کیا (از همین کمپانی) است.
یکی از مزایای هوندا اما کابینش است و تا داخلش نشینی نمیفهمی. کاملا حس کیفیت بالا را القا میکنه و میشه با کمی تخفیف گفت شبیه لکسوس است. اما دیزاین بیرونی هوندا زیادی محافظه کارانه و معمولیه.. هیچ وقت سر هیچکی برای دیدنش بر نمیگرده..هیچ هیجانی در قیافه اش نیست و از این نظر همچنان سوناتا حرف بیشتری داره
محمد
۲۵ آبان ۱۳۹۳دوستان من خودم قبلا از هوندا سیویک 94 و اکورد خوشم میومد و سوارشون شدم
منتها این هونداهای جدید فرق محسوسی با ماشین های برندای دیگه ندارند من تست کردم ،منظورم هیوندای ، و کره ها کلا
طراحیش هم خیلی به کره ها نزدیکه ، چراق عقباش مثل جنسیسه و الگو طراحیش و استیلش کلا تکراری هستش.
هونداهای 94 اینا استایل و شخصیت خاصی داشتند و لی اینا ….
amir
۳۰ آذر ۱۳۹۳با سلام شب خوش من به تمام نظرهایی که درمورد هونداوسوناتا نوشته شده احترام میزارم ولی اونهاییکه واقعا ماشین سوارند میفهمند هوندا چیه ، چون همیشه جزء بهترین خودروهای دنیاست وفعلا توامریکا پرفروشترین خودرو چون هیچ ماشینی جز هوندا زیر پای امریکایها بدسوار دوام نمیاره باتشکر یلدای خوبی داشته باشید