هیوندای

مقایسه نسل جدید و قدیم هیوندای الانترا

نسل جدید هیوندای الانترا ۲۰۲۱ که در کشور کره با نام آوانته نیز شناخته می‌شود نسبت به نسل قبلی خود کاملاً دگرگون شده و این موضوع در مقایسه شانه‌به‌شانه‌ی دو خودرو کاملاً مشهود است.

یکی از کانال‌های یوتیوبی به نام Asian Petrolhead فرصت مقایسه نسل‌های ششم و هفتم الانترا را داشته است. شایان ذکر است دو خودرویی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد از نوع اجاره‌ای هستند و آوانته ۲۰۲۱ هنوز در دسترس مشتریان کره‌ای نیست. به همین خاطر است که هر دو خودرو از رنگ بدنه سفید و رینگ‌های ۱۵ اینچی برخوردار هستند.

واضح‌ترین تفاوت بین این دو سدان کامپکت طراحی آن‌هاست. جدیدترین نسل الانترا بسیار گیراتر و دینامیک‌تر از نسل قبلی بوده و دلیل آن نیز زبان طراحی اسپورت هیوندای می‌باشد. این موضوع حتی در مقایسه با نسخه فیس لیفت از الانترا نسل ششم هم دیده می‌شود چراکه همین خودرو نسبت به مدل پیش از فیس لیفت بهبودهای زیادی داشته است.

به نظر می‌رسد هیوندای تلاش‌های زیادی برای تولید الانترا ۲۰۲۱ داشته زیرا هم ظاهر و هم کابین آن نسبت به نسل پیشین یک پله بالاتر قرار می‌گیرد. این مدل رده میانی اما مجهز از پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه‌نمایش با همین ابعاد سود برده است و همین امر باعث شده داشبورد نسل قبلی الانترا ساده و نسبتاً قدیمی به نظر برسد.

نسل جدید الانترا از نظر ابعاد و فضاسازی نیز بهتر شده و سرنشینان صندلی عقب از فضای سر، زانو و پای بیشتری برخوردار شده‌اند. کارشناس تست کننده این خودروها مقایسه چندانی بین سواری هر دو خودرو انجام نداده اما گفته که میزان صدا و لرزش ورودی به کابین در مقایسه با نسل پیشین بسیار کمتر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (165 ديدگاه)

    ماشینای هیوندا هرچی میرن جلو زشت تر میشن(نظر شخصی). مثل سوناتا

    1. Zonda R

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      قابل مقایسه نیستن
      اول اینکه بنظرم درسته عجس گویاس ولی تا خودرویی رو از نزدیک نبینید نمیشه گفت بهش زیبا یا زشت…
      ظاهر جدید کابین جدید با طراحی و ارگونومی بسیار خوب بنظر میاد حتی متریال هم بهتر شده و فضای بیشتر کابین همه و همه قابل تحسین هست
      این خودرو الان بیاد ایران 1 میلیارد حداقل قیمتشه واگر تو خیابون ببینیدش قطعا به دلیل طراحیه متفاوتش سرهارو برمیگردونه
      یادش بخیر سوناتا yf که اومده بود قیمتش 60 تومن بود….

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      هیوندای خاک‌ عالم تو سرت
      اونایی که الانترا ۲۰۱۴ و ۱۵ دارند باید بلندتر بِگن خاک تو سرت هیوندای ، که از کجا داره به کجا میرسه با این طراحیاش .

      خدایی اگر همون الانترا ۲۰۱۵ را ارتقاء و بروزرسانی میکردند بهتر از این زشتهای بدترکیب بود .
      اون از سانتافه
      از سوناتا
      از آزرا
      و حالا الانترا
      جنسیس هم به تقلید و کپی کردن از آلمانها و ژاپنیها ادامه بده .

      خدا آخروعاقبتشو بخیر بگذرونه .

      لطفاً طرفداران کره‌ای بخصوص هیوندایی‌های بدترکیب به من اَنگ نچسبونند ، مِرسی اَه .
      اما جداً شرکت کیا را میپسندم ، بخصوص اُپتیما و سورنتو .

      اپتیما که در این نسل ترکونده از بس که خوب کار کرده و عجب طراحی مخصوصی داره ، همینطور متریالش هم خوب شده با اون روکش‌های پیانویی و آلومینیوم‌های بُرس خورده .

  2. ممد ژانگولر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    به نظرم بهتر شده ?

    1. ferrari_lvr

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      اره
      قبلیه یکم زیادی رادیکال بود

    2. Mohsen. G

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (179 ديدگاه)

      زنده باد به نظر من هم بهتر شده… در مورد طراحی جدید سوناتا هنوز دو به شک ام، ولی الانترای 2021 یه جهش تو طراحی نسبت به نسلهای قبلیشه… فیس جلوی محصولات هیوندای خشن تر، اسپورت تر و کمی مرموز تر شدن… من میپسندم

  3. iman

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    بهتر شده ولی با زبان طراحی جدید هیوندا حال نمیکنم . البته شاید از نزدیک ببینم نظرم عوض شه

  4. Farzad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    زبان طراحی هیواندی فاجعس واقعا ، بی ریخت ترین النترا هم به نظرم ۲۰۱۱ بود …
    نگاهی کنید بر رقبایش ?

  5. amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    هیوندای
    هر روز زشت تر از دیروز…!!!

    1. محمد

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      از پژویی که پروفایلت گذاشتی سلیقت مشخصه

  6. sina

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    این از فیس لیفت نسل قبلی بهتر شده
    فیس لیف نسل ششم که فاجعه بود خدایی
    اما هنوز نسل پنجمش که بین 2010-2015 تولید میشد و تو ایران هم فراوون هست از همه شون قشنگتره

  7. SS

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (824 ديدگاه)

    نسل قبلی انقدر طراحی بد و ناپخته ای داشت که بهبود دادنش کار سختی نبود. اما جدا از اون طراحی نسل جدید به نظر خوب میاد. نمیدونم ابعاد هم افزایش داشتن یا نه اما به نظر بزرگتر میاد.

  8. Mohammad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خیلی خط انداختن روش
    زیبایی توی سادگیه

  9. رامتین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    از نسل قبلش که مشخصا بهتر شده ولی باز هم جالب نیست. بین محصولات هیوندا شاید بشه گفت همشون طراحی بیخودی پیدا کردند و فعلا همون i30 طراحی معقولی داره.

  10. حسن

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    این نسل ،نسبت به سری قبل بهتر شده ولی در کل هیوندای باید فکری به حال جلوپنجره اش بکنه.زیادی بزرگه

  11. بهراد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    رخ جلو فیس جدید ،رخ بغل فیس قدیم، رخ عقب هم ترکبیبی جدید و قدیم خوبه،
    اینطوری همخوانی بهتری داره و قابل هضم هم هست.
    یا رخ جلوی قدیم با رخ بغل جدید و رخ عقب ترکیبی نسل جدید و قدیم هم خوب میشه.،اون طرحای مثلثی بغل فیس جدید اصلا به جلو عقب ماشین نمیاد

  12. ماکان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام.بنده به سلیقه ی شخصی خودم اعتقاد دارم که خودروهای کره ای حالا چه هیوندای چه کیا و …. هر چقدر هم که نسبت به خیلی از خودروهای دیگر زشت تر و طراحی شان جذاب تر نباشد اما قطعاً نسبت به طراحی خودروهایی که معروف به خودروهای داخلی ایران هستند از لحاظ کلی طراحی شان بهتر است و هرسال بهتر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا