تویوتاچشم اندازهیوندای

نبرد شرقی: هیوندای النترا دربرابر تویوتا کرولا

این بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور ما طرفداران فراوانی دارد می‌رود .

هیوندای النترا 2013
هیوندای النترا ۲۰۱۳

طراحی

با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آن‌ها می‌شوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال ۲۰۱۱ این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده می‌شود بهره می‌جوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.

تویوتا کرولا 2013
تویوتا کرولا ۲۰۱۳
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آن‌ها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدل‌های گران قیمت‌تر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست می‌دهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد . همچنین لازم به ذکر است که النترا در دو مدل ۵ درب و کوپه نیز توسط هیوندای عرضه می‌شود. تویوتا نیز در مدلهای ۲۰۱۴ خود مخصوصا مدلهای غیر آمریکایی، طراحی خارجی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبل را ارائه کرده است.

پیشرانه

هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور ۱.۸ لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور ۱.۸ لیتری قرار داده است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرم‌تر از هیوندا النترا عمل می‌کند که برای مسافرت‌های خارج شهر مناسب‌تر به نظر می‌رسد .

ایمنی

هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که ۳ ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به ۵ ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها ۴ ستاره در مقابل النترا شده است .

امکانات

تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار می‌دهد کم به نظر می‌رسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلی‌ها ارائه می‌دهد .

طراحی

  • خودرو
  • شرح
  • امتیاز
  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی می‌توان آثار طراحی کمری را دید.
  • ۵

کارایی

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف می‌باشد.
  • ۷
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمی‌کند.
  • ۶

کیفیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • صدای کمی به داخل کابین نفوذ می‌کند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
  • ۸

امنیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
  • ۸

امکانات

  • Hyundai Elantra 2013
  • در مقابل پولی که می‌پردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه می‌شود.
  • ۸

آلایندگی و مصرف سوخت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا با مصرف ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا سدانی کم مصرف محسوب می‌شود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
  • ۸

میانگین

  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادی‌تر از کرولا به شمار می‌رود.
  • ۸.۴
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
  • ۷

جمع بندی

در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که می‌پردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ این‌ها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (۵ سال برای خودرو و ۱۰ سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا ۳ و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …

  • مشخصات
  • تویوتا کرولا ۲۰۱۳
  • هیوندای النترا ۲۰۱۳
  • موتور
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت (اسب بخار)
  • ۱۳۲ @ ۶۰۰۰ rpm
  • ۱۴۸ @ ۶۵۰۰ rpm
  • گشتاور (نیوتن متر)
  • ۱۷۵ @ ۴۴۰۰ rpm
  • ۱۷۸ @ ۴۷۰۰ rpm
  • مصرف سوخت در شهر
  • ۸.۷ لیتر
  • ۸.۴ لیتر
  • مصرف سوخت در بزرگراه
  • ۶.۹ لیتر
  • ۶.۲ لیتر
  • مصرف سوخت میامگین
  • ۷.۷ لیتر
  • ۷ لیتر
  • گنجایش باک بنزین
  • ۵۰ لیتر
  • ۴۸ لیتر
  • ظرفیت صندوق بار
  • ۴۴۸ لیتر
  • ۴۱۹ لیتر
  • گیربکس
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • وزن (کیلوگرم)
  • ۱۲۷۰
  • ۱۲۴۶
  • چرخها
  • ۱۵ اینچی فولادی
  • ۱۶ اینچی فولادی
  • شتاب صفر تا صد کیلومتر
  • ۱۱ ثانیه
  • ۱۰.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
  • ۱۹۵
  • ۲۰۲
  • قیمت پایه
  • $۱۶,۲۳۰
  • $۱۶,۶۹۵
  • قیمت در ایران
  • ۱۲۲ میلیون
  • ۱۰۸ میلیون

توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Cobain

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ممنون مقایسه ی کاملی بود

    1. یه پسل باهوش

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      چه باحال قیمت جهانی تویوتا کمتر از النتراس بعد تو ایران از النترا گرون تره ؟!!!

      بیخود نیس می گن ایران سرزمین عجایبه

      والا

      1. M3 E92

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (321 ديدگاه)

        دوباره بین علما اختلاف افتاد!!! :دی

    2. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      یعنی اگه خود خدا هم بیاد بگه هیوندای از تویوتا بهتره بازم یه عده هستن که میگن نه اصلا خدا هم اشتباه میکنه…

      ادم خوبه انصاف داشته باشه…

      تویوتا دیگه تویوتا قدیم 10 سال پیش نیست…

      1. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        والا اینکه لندکروز ماشین مقاومیه
        .
        خوب اقتضای ساختشه

        برو با هامر مقایسه اش کن با رنجرور مقایسه اش کن

        نه وراکروز

        متاسفانه طرف تو ایران یه یاریس خریده به کیا اپتیما 2013 هم محل نمی ده

      2. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        بازهم از این مقایسه ها بابا اعصاب ادم خورد میشه وقتی چند نفر میان غیر نطقی نظر میدن !!!
        .
        .
        شما این مسائل ( خدا هم اگه بگه ) رو وارد این ماجرا نکنین !
        .
        .
        به قول یه نفر توی پدال یکی دیگه کیفه ماشینشو میبره اونوقت عواشو ما میکنیم !
        .
        .
        منطقی نظر بدم :
        طراحی هیوندای خیلی بهتره , امکانات بهتره و اپشنای زیادی داره
        در مقابل کسی که میخواد ماشی نعمری داشته باشه حداقل 10 سال ماشینشو نگه داره تویوتا خیلی بهتره چون مقاوم تره , کیفیت ساخت قطعاتش بهتره و طراحی خسته کننده ای نداره
        .
        .
        از نویسنده های محترم سایت پدال میخوام مقایسه های بهتری مثل : مقایسه تویوتا با نیسان , کیا با هیوندای و از همه مهمتر لندکروز با پاترول رو بذارید .
        ممنون
        .
        .
        تویوتا :)

      3. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود.انصاق ایته که نسل جدید هر دو ماشین با هم مقایسه بشن.نه یکی نسل قدیم و یکی نسل جدید.
        ژاپن از کره خیلی جلوتر است.
        هیوندای هنوز نمیدون برند لوکس خودشه با چه ارمی و چه اسمی بده بیرون!!!!
        هنوز کار داره.

        ایران و المان.

    3. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      الان سام و امین که هردوشون داداش گلم هستن میان میگن…

      نه اصلا…
      دروغه…
      امکان نداره…
      پارتی بازی شده…
      و…
      و…
      و…

      1. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        این مقایسه مثل این میمونه که بی ام و سری 7 سال 2013 رو ( که 2009 طراحی شده ) با بنز اس کلاس 2013 ( که سال 2013 طراحی شده ) مقایسه کنین .

      2. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        باهوش خان این طراحی هایی که میبینین شاید 5 6 سال پیش طراحی شده و اونو مخفی نگه میدارن تا زمان خودش برسه ! اون موقع فقط جندتا طراحی جزئی ( که مد روز شده یا تکنولوژی پیشرفت کرده ) روی ماشین بکار میبرن !
        بعدشم الان سال 2013 هست . همه کارخونه های جهان سال تولید ماشیناشونو یک سال بعد میزنن .

      3. امین

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)
    4. مهیار

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      آقای نویسنده(نیما داوری) دفعه قبل که کمری و سوناتا رو مقایسه کردی گفتم چیز ها یی رو اشتباه نوشته بودی ولی تو درستش نکردی این بار هم شتاب جفتشونو اشتباه نوشتی کرولا صفر تا صد رو تو 10.4 ثانیه میره النترا رو هم اشتباه نوشتی حالا من بگم تو بازم درستش نکن خب

      1. مارال

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        داش اصغر برام سوال شده که چند سالته ؟؟؟ یه جا میگی دلال ماشین هستی ، آدم فکر میکنه باید 30 یا 35 سال سن داشته باشی ، یه جا هم مثل بچه ها نظر میدی، من فکر میکنم شما نهایتا 16 یا 17 ساله باشی ،لطفا حرمت بچه ها و سایت پدال را نگه دار

    5. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      کسی که پا نداره معلومه هیچ وقت کفشش خراب نمیشه…

      کرولا هیچی ندار .خوب معلومه ترسی از خراب شدن نداره…

      مثل اینکه بگی هیچ وقت تا حالا سرد کن صندلی پراید خراب نشده…

      1. mds

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (64 ديدگاه)

        سهیل اسمتو باید قاب گرفت زد به دیوار (:

      2. سعید

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        این هیوندای چی داره جز 4 تا آپشن بی مصرف که خیلی بهترشو تویوتا توی برندای دیگش داره

        معلومه که ماشین به ایمنی و موتور و کمی استهلاکشه که کره ای ها عمرا به ژاپنی ها نمی رسن

        فقط تویوتا

    1. مهیار

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      km عزیز مدل 2014 فیس لیفت نیست نسل جدید کرولاست

      1. km

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        حق با شماست کلا قیافیه ماشین عوض شده در کل فکر نمی کنم کسی باشه که بخواد تویوتا رو با ماشینهای کره ای مقایسه کنه که طراحی اکثرشون دزدیه

  2. رهام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    االنترا بد نیست ولی کرولا واقعا خوبه ولی یک سوال به نظر شما چرا با اینکه هر دو موتور 1800 سی سی هستند ولی النترا قدرت بیشتری داره یا تویوتا تکنولوژی پایین تری داره یا هیوندا دروغ مینویسه ؟

  3. saeid

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    تو رو خدا این هیوندای و کیای سوسول رو با تویوتا مقایسه نکنید

    مگه فقط به آمار روی کاغذه

    ماشین های چینی هم تو اعداد و ارقام کم ندارن

    خودرو رو باید در استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها سنجید

    تویوتا ( و لکسوس) تو این زمینه تکه و با بهترین های اروپا مقایسه می شه

    هیوندا و کیا خیلی در برابر تویوتا ضعف دارن (یه سر به تعمیر گاهها بزنید)

    1. یه پسل باهوش

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      دوست من قصد جسارت ندارم

      ولی ادم باید ببینه از کلاس خودرویی که خریداری می کنه چی می خواد

      الان سدان کوچیک ما موتور 1800 سی سی که استفاده شهری و نهایتا بین شهری داره

      به قول شما

      استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها

      دیگه چه صیغه یه ؟

      والا اگه زبونم لال من پولخریدشون رو داشتم یه ماشین اپشنال رو به ماشین خر کار نمی فروختم

      قبول ندارین مسیح بزنین ببخشید دیسلایک بزنین

      1. جلال

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        دوست عزیز مطمئنم این حرف رو میگی چون هنوز نمی دونید داشتن ماشین کم استهلاک و کم خرج که همیشه برات کار بکنه چه نعمت بزرگیه!
        طراحی جدید و چندتا آپشن اضافی رو میشه یه شبه به ماشین اضافه کرد ولی هیچ ماشینی یک شبه بادوامترین خودرو جهان نمیشه!!!
        در ضمن چندین ساله تویوتا بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داره
        اینهارو من نمیگم از چند نفر با تجربه بپرس……….
        به هر حال امیدوارم موفق باشی………

    2. مرتضی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      به آمار روی کاغذ نیست؟؟؟ خود شما ماشین های ژاپنی رو فقط بخاطر لیست اپشن که داره با بهترین های اروپا مقایسه میکنین در حالی که باید پشت یه بی ام و یا مرسدس نشست باهاش زندگی کرد تا فهمید چیه حالا که کره ای ها ازتون زدن جلو میگین به آمار رو کاغذ نیست؟؟؟؟

  4. HASSANBMW

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فکر تا چند سال آینده شاهد مقایسه هیوندا با BMW & BENZ باشیم تو همین سایت!!!

    1. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      دقیقا حسن جان…

  5. سهند

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ماشینهای کره ای از بس زود از چشم می افتن سریع شکل جدید میدن بیرون (از به ظاهره که جیلی چینی قشنگتره)

    اصالت چیز دیگه هست که باید از پورشه و بنز و تویوتا یاد گرفت

    در ضمن کرولا یعنی قابلیت تاکسی شدن توی گرمای کیش و دبی با 900- 800 هزار کیلومتر کارکرد.. بدون آخ گفتن

  6. VAHID JINPACHI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    پدال پس چرا با کرولای جدید مقایسه نکردی …
    النترا که 20 یا 15 اسب بخار قوی تر بود ولی 0-100 کرولا فقط سه دهم ضعیف تره …
    ولی اگه جدید کرولا بود کرولا برنده می شد و همین الان هم می گم که کرولا قدیمی رو بیشتر از النترا دوست دارم.

    1. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      وحید بازم باختی…

      امشبم منتظر یه باخت دیگه توسط سامسونگ باش…

      1. slr722

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        وحید جان راستی ساعت 7 برای سونی و ساعت 9 شب برای سامسونگ سایت جی اس ام پوشش خبری داده…
        گفتم که اگه نمیدونستی بری از اونجا ببینی…
        مرسی…

      2. VAHID JINPACHI

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (847 ديدگاه)

        لازم نکرده به من یاد بدی خودم خبر دارم. ساعت هایی که گفتی خیلی دقیق نیست
        سامسونگ ساعت ۲۱:۳۰ و سونی ساعت ۱۸:۴۵…
        منتظر باخت سامسونگ باش اقای slr722…

      3. slr722

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نوع صحبتت خیلی قشنگه…

    2. VAHID JINPACHI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      راستی یادم رفت اینو بگم

      {زنده باد ژاپن.}

    3. nima

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (276 ديدگاه)

      ماشین فقط آلمان . گوشی فقط سامسونگ . تو امروز شاهد دو باخت ژاپنی ها بودیم . خخخخخخخخخ :)

      1. VAHID JINPACHI

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (847 ديدگاه)

        دیدیم!!!!!!هرهرهرهر

  7. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    همونطور که میبینید قیمت جهانی کرولا از النترا پایین تره ولی تو ایران بیشتر درست همونطور که فکر میکردم… تویوتا این ماشین رو ارزون تر درست کرده و واقعا ماشین شهری مناسبیه و اصلا یکنواخت نیست ولی النترا هم بد نیست ولی هرچی باشه کره ایه و نمیتونه جلوی کرولا وایسه

  8. یاشار

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من نمیدونم نویسنده از طرف کی میگه هیوندا جوون پسند تره.متاسفانه بعضی از نویسنده ها نظر خودشونو بعنوان نظر اکثریت میخوان غالب کنن.
    تویوتا مقرون بصرفه ترین ماشین دنیاس

    1. یه پسل باهوش

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      شمایی که می گی تویوتا جوون پسند تره

      عزیز دل برادر برو فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشین

      ینی فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشینو با هم مقایسه کن

      یا حداقل یه کلاس طراحی برو

      ببخشیدا داداشی ولی ؟!!

      1. VAHID JINPACHI

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (847 ديدگاه)

        شما که می گین هیوندای بهتره

        یکم فکر کنید

        کیفیت تویوتا رو با هیوندای مقایسه کنید

        یا حداقل تویوتا 100 سال تجربه داره ولی هیوندای…

        ببخشیدا ولی داری … میگی.

      2. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        اقای مهندس

        دوست عزیز

        اگه به سابقه ی کار بود که می گی تویوتا 100 سال سابقه داره

        ایرانخودرو هم 50 سال سابقه داره

        تویوتا یک خودروی ارزان با حداکثر کیفیته

        بر منکرش هم لعنت

        اما این حرف توی ایران جواب نمی ده

        نیاز بازار ایران و نیاز ایرانی از این خودرو ها متفاوت با جهانه

        شمایی که سه نقطه می ذاری برا من

        وقتی تویوتا یه ماشینی رو تولید می کنه مث همین کرولا

        به امید این می سازش که تو کشورای دیگه به عنوان تاکسی ازش استفاده بشه

        اما تو ایران وقتی می خرنش توهمات الکی که نمونه اش رو خودت داری به کله هاشون می زنه

        تویوتا تاکسیه

        بازم می گم تویوتا تاکسیه

        برو دو تا عکس نه از ترکیه نه از امارات بلکه از عراق ببین تو گوگول تا متوجه حرف من بشی

        یه چیزی می گم دهنمو می بندم خفه می شم

        تو بازار دسته دوم ها

        اینو با تجربه می گم

        دوو اسپرو 1992خوش بخر تره و قیمت بالاتری داره (به عنوان یک کره ای )

        از کرونای مدل 1992 میلادی که ادم یاد بدبختی هاش می ندازه (تویوتا )

        اتومبیلی که از همین الان طراحی زشت و کهنه ای داره فرقی نداره بیس سال اینده هم کار بکنه یا نه

  9. سینا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    جالبترین قسمت، دو سطر آخر جدول بود.

    قیمت پایه
    $16,230
    $16,695

    قیمت در ایران
    122 میلیون
    108 میلیون

    1. VAHID JINPACHI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      من تاکسی سوناتا هم دیدم پس این قدر تویوتا تاکسی {تویوتا تاکسی} برای من نکن …
      هیوندای سوناتا هم تاکسی هست این چیز عجبیه …
      این تویوتا کرولای قدیمی رو برو با نسل جدیدش مقایسه کن ببین چه قدر فرقه …
      الکی نیست که پرفروش ترین خودروی تاریخ شده …
      چی داشته…؟

      چی داشته این قدر فروش کرده …

      چرا النترا از نظر امار فروش به پای کرولا نمی رسه …

      ها….
      چرا…
      مگه شما نگفتی که قیافه ی زشتی و کهنه ای داره …
      پس چرا همه این قیافه ی کهنه و زشت رو دوست دارن …
      برو ..
      برو..
      برو این قدر از روی احساسات نظر نده…
      خواهشا.

      1. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        اقا دعوا نکنین , بخدا دعوا کردن هیچ سودی نداره ! اصلا به ما چه ! مگه ما صاحب کارخونه تویوتا یا هیوندای هستیم ؟

      2. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        اونی که احساسی می نویسه من نیسم داداشی

        من همون اول گفتم تویوتا ماشین ارزان و باکیفیتیه

        این خودش دلیل می شه که تیراژ و فروشش به مراتب از بقیه بالاتر باشه

        اینکه تیراژ یه خودرو بالاس چیز خوبی نیس

        همین پراید …

      3. جلال

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        همین تاکسی بودن نشون میده تویوتا چقدر کارش درسته که هیچ راننده تاکسی باتجربه ای جرات نمیکنه سراغ ماشین ها کره ای مثل آلنترا بره

    2. جلال

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      آره سینا جان بازار نفرین شده ایران همش به سود ماشینهای کره اییه!
      خود پدال هم قبلا به این موضوع اشاره کرده بود
      تو ایران در حق برندهای معتبری مثل تویوتا بنز و…. بی انصافی میشه

      1. اسکالید

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (274 ديدگاه)

        دلیلش اینه که دستیابی به ماشین کره ای آسونتر از ماشین آۀمانی و ژاپنی است ، کیا اپتیما 2013 با اون طراحی خشکلش 122 ملیونه ، خب این از لحاظ قیمت بهتر از کمری 140 تومنی است

  10. alireza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    طراحی های هیوندای منو یاد دختران نازیبایی میندازه که با آرایش غلیظ و افراطی میخوان خودشون رو زیبا جلوه بدن…
    اما تویوتاها مثل دخترای روستایی اصیل و زیبایی هستن که زیباییشون در سادگی و اصالتشون حفظ شده.

    1. اصغر

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      تحلیلت تو حلفم

    2. slr722

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      پدااااااااال نظر من کجا رفت پس…من که حرف بدی نزدم…

    3. VAHID JINPACHI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      هیوندای هم ماشین گرونی نیست تقریبا با تویوتا هم قیمت هستند …
      ولی چرا این خیلی فروش کرده…
      جوابم رو ندادی …
      اگه این جوری باشه هیوندای اصلا نباید تولید کنه….
      اصلا نباید تولید کنه .چون تولید کار خوبی نیست !!!!!!..
      ارزون و با کیفیت ….
      شما که می گفتی تویوتا کهنه و بی طراحی و بی کیفیت هست …حالا می گی …
      خداوکیلی این قدر از روی احساسات نظر ندهید…

      1. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        من به این اطمینانی که به کیفیت تویوتا دارین احترام میذارم

        اما اگه یه زمانی بر فرض محال از این پراید سواری نجات پیدا کردم 120 میلیون پول دستم اومد

        بجای اینکه یه تویوتا بگیرم که تا 10 سال دیگه اونم به خیال شما اخ نگه

        12 میلیون می ذارم تو جیبم یه هینودا می خرم چهار پن سال کیف امکانات قیافه اش رو می برم

        حالا فعلا بریم یه فکری واسه اقساط پراید برداریم وقت زیاد

        شرمنده که سرتون رو در اوردم

  11. امین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    با توجه به این که من عاشق امکانت و آپشن هستم
    پس هیوندای رو انتخاب خواهم کرد

    1. VAHID JINPACHI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      120 میلیون پول خیلی زیادی هست و هر کسی که پراید داشته باشه هیچ وقت 120 میلیون نداره.
      اگه کسی 15 میلیون پول داشته باشه سریع پراید شو می فروشه و از شرش خلاص می شه.
      این قدر از روی احساسات مسخره ی خودت نظر نده …
      و بگذار ما بریم کنفرانس نگاه کنیم ….
      اخه پراید کجا تویوتا کجا چه ربطی داره دکی جون ….

      1. امین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (821 ديدگاه)

        حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چرا حرف های بی ربط میزنی ؟؟؟

      2. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        ای کاش دقتتم اقا وحید مث ژاپنی ها بالا بود

        من گفتم :

        اگه بر فرض محال 120 میلیون پول داشتم

        بر فرض محال معنیش ینی چی ؟؟

  12. امین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    پژو ما 4 تا پنجره هاش بالا و پایینش اتوماته
    ولی تو هیوندای فقط پنحره راننده اونم فقط پایین اتوماته !!!!!!!!!! تعجب کردم

    1. VAHID JINPACHI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      اگه ژاپنی ها رو هم مثل شما از فرض و محال استفاده می کردند الان مثل ایران یا اقغانستان بودند…
      همش می گید { اگه. محال و فرض}
      دمه ژاپن گرم …
      ای کاش دقت شما رو هم مثل کره ای ها بود….

      چه ربطی داره….

      تویوتا و پراید …
      شما داری تویوتا رو با پراید مقایسه می کنی؟؟؟!!!
      شما دیگه …

      1. یه پسل باهوش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1134 ديدگاه)

        چرا اینقدر با کلمات بازی می کنی ؟؟.

        پست تحلیل شخصیت من نیس که

        مقایسه تویوتا با هینوداس

        من حرفمو همون اول زدم

        اقا سلیقه ی شخصی منه

        من یه ماشین اپشنال رو با یه ماشین خر کار عوض نمی کنم

        همین

  13. شجاع

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا که هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.

    1. VAHID JINPACHI

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (847 ديدگاه)

      من هم هیچ وقت گول ظاهر رو نمی خورم و از تویوتا کرولا بیشتر از النترا خوشم می اد..
      ولی شما گول ظاهر النترا رو خوردین؟؟؟؟….

      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود.
        وحید جیپانچی بدجور باهات موافقم.
        ولی مقایسه این دو نسل با هم کار اشتباهی بود.باید تویوتا هم نسل اخر می بود.
        ولی درسته که طراحیه هیوندا دارای جذابیت بیشتری است ولی باید در دراز مدت دید.در مورد جلو داشبورد هم همینطور.
        البته این را هم باید در نظر داشت اگر هیوندای طراحیه انقلابی ایجاد نمیکرد شاید همین تویوتا کرولا با تغییرات کمتری در طراحی و تکنولوژی روانه ی بازار میشد.
        ولی کلا یکسری مردم دنبال قیافه هستند.جینگول بنگول.در مورد دختر ها هم همینه.
        ولی کمتر کسی دنبال کیفیت و کمیت و اصالت میره.من خودم به شخصه کرولا را انتخاب میکنم با تمام عیب هاش.

        ایران و المان.

      2. امین

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (244 ديدگاه)

        وحید جان منم باهات موافقم .
        .
        .
        ماشینی که تا 10 سال خرج زیادی رو دستت نمیزاره ماشینه ! ولی من از طراحی النرتا خیلی خوشم میاد.
        البته برای مقایسه باید رفت و از نزدیگ بهشون نگاه کرد

  14. BmB

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    تویوتا هیچ وقت زیبایی رو فدای کیفیت نکرده

  15. محسن.د

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    النترا خیلی خوبه مخصوصا طراحی داخلیش واقعا از کرولا سرتره ولی باز من کرولا رو بیشتر دوست دارم.کاش میشد یکی بخریم :-) یادش بخیر اونموقع که دلار1000تومن بود،قیمت جهانی کرولا میشد16میلیون تومن!

    1. یه پسل باهوش

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      راس می گی محسن جان

      اخرش ما ایرانی ها از بس حسرت گذشته رو داریم ماشین زمان می سازیم

      ببین من کی این حرفو زدم

      به قول یکی از بچه ها تا می تونین پسته پراید دلار بخرین

      1. yashar

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (51 ديدگاه)

        داداش چقد حرف میزنی آقای طراح.با هوش.زرنگ.منتقد

  16. walid

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من چابهاری هستم ماشینای اینجا بالای 70 درصدش نسل جدید هیوندای هستن در مقایسه النترا و کرولا باید بگم که به ازای هر کرولا نزدیکه 20 النترا وجود داره شایدم بیشتر

  17. amir.t.

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خلاصه بگم هیوندا سر تره .امممممممممممممممماااااااااااااااااااااااااااا عمر موتور تویوتا بیشتره

  18. nima

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (276 ديدگاه)

    اقایونی که بدون هیچ دلیلی هیوندا النترا را خودرویی خوب تصور نمی کنند برن تو این لینک از سایت پدال که هیوندا کاندیدای خودروی برتر سواری امریکای شمالی شده : :)

    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-2012-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/

  19. فقط سری۳

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    به نظرمن تویوتا ماشیناش دیگه داره کاملا تکراری میشه و این که ۱عمره داره این ماشینارو تولید میکنه وهمه میخره تموم شده ۱روزی توی ایران برای کمری سرو دست میشکوندن ولی وقتی مزدا۳جدید امد از اون تب وتاب افتاد مشخصه که تویوتا فقط به فکراقتصادی کردن ماشین هستش همینو بس. نظرمن النترا هست . شما نگاه کنیین همین هیوندا اوانته(النترا) که داخل منتاژ شده چه کیفیتی داره

  20. محسن.د

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    آقا یعنی چی!!!اینی که عکسشو گذاشتین از سال2009همین شکلیه.باید با کرولای2014مقایسه میکردین،جدیدش خیلی قشنگتر از اینه.

    1. فقط سری۳

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (130 ديدگاه)

      عزیزم درمورد کورولای ۲۰۱۴هم باید بگم که درسته امکانات بیشتری داره ولی قیمتش به النترا نمیخوره خیلی بیشتره پس نمیشه با این ماشین مقایسه بشه شرایط قیمت ماشین هم درنظر میگیرن .دوم باید بگم که تویوتای جدید هم باموتور۱/۸لیتری قدرت ۱۳۸اسب بخاروگشتاور۱۷۰نیوتن متر داره بازم کمتر ازالنترا هست .

      1. جلال

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        دوست عزیز کرولای 2014 قیمتش 16700 دلاره و آلنترا 16695 دلار!!!
        چطوری میگی قیمتش به آلنترا نمی خوره؟
        فقط 5 دلار گرونتره!!!

  21. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    مقایسه ی ماشین های هیوندای و تویوتا درست مثل این میمونه که بهت بگن یه زن خوشگل دماغ عمل کرده بی خوانواده میخوای یا یه زن معمولی نسبتا خوشگل که زن زندگیه و از یه خوانواده اصیله…. خودت باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟؟ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله چون از اون به بعد خرج میزاره رو دستت و زود میشکنه ولی ماشین ژاپنی راحت 12 سال کار میکنه و آخ نمیگه

    1. mds

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      این حرفا رو به بچه پنج ساله هم بزنی نیشخند میزنه
      ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله… هههه

      یکی از دوستام ازرا 2009 داره و میگه تا الان غیر از روغن لنت فیلترو اینجورلوازم چیزه دیگه ای واسه ماشین عوض نکرده و هنوز با اینکه 4 سال از عمر ماشین میگذره مثل روز اول که خریدش سالمو عالیه
      ماشینهای کره ای علاوه بر قدرت و زیبایی به مراتب از ماشینای ژاپنی با کیفیتر هم هستن

      1. رهام

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (186 ديدگاه)

        عجله نکن کارکردش به 100000 تا برسه اونوقت به جای لنت روغن چیزای دیگه هم میخواد

  22. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

     دوستانی که از روی ظاهر خودرو نظر میدن بگم که درست که یک خودر باید ظاهر زیبای داشته باشه ولی تا زمانی که ازخودرویی سواریی نگرفتید بهتر در موردش نظر ندید شاید نظرتون عوض شه

  23. حامد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    باز هم تویوتا شکست خورد. قابل پیش بینی بود

    1. جلال

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      حامد جان کدوم شکست؟ فروش40000000 در دنیا شکسته؟
      پر فروشترین خودرو تاریخ شدن شکسته؟
      بادوامترین خودروی جهان شدن شکسته؟
      بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داشتن چی؟ اون هم شکسته؟
      به چندتاآپشن بیشتر که نمیشه گفت پیروزی! پسر خوب…..

  24. aria

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (498 ديدگاه)

    شما کره ای و چینی سوارا چه می دونین کیفیت چیه…

    تویوتا یعنی لکسوس یادتون باشه… تویوتا اصالت داره وگر نه را به را شکل عوض کردن براش کاری نداره

    چون کره ای ها زود از چشم می افتن هی شکل جدید می دن

  25. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    کی گفته شکست چرا …….. میگی . این رو باید با مدل 2014 مقایسه کنی پدال که اینجور آدما سوء استفاده نکنن …. هیوندای همیشه مثل لیوان یه بار مصرف بوده

  26. mds

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هیوندای همیشه آخرش دهنه تویوتا رو سرویس میکنه
    خیلی خفنه جنسیس icon_smile
    http://www.8pic.ir/images/22947463199878131351.jpg
    http://www.8pic.ir/images/46908107370866516203.jpg
    http://www.8pic.ir/images/95818061872134370187.jpg
    http://www.8pic.ir/images/74174857399869080916.jpg

    سامسونگ هم دهنه سونی. اپل. اچ تی سی..

    درضمن هیوندای همین الانشم با بنز و بی ام و مقایسه میشه نمونش هیوندای سنتنیال2014. و هیوندای جنسیس سدان 2013 تو یوتیوب هم ویدئوهاش هست

    1. سعید

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      اصلا توی دنیا هیوندای رو مقابل تویوتا به حساب نمی آرن.. باور کنید

      همین شکل عوض کردن های هیوندای یعنی بی اصالتی

      شما سانتافه و سوناتا و … اتاق قدیم و نمی تونین تحمل کنید… (فقط بعد از 3 سال ) این بلایی که خودش سر خودش می آره.. استهلاک هیوندای و کیا که در برابر تویوتا خیلی زیاده…

      ولی کمری و پرادو و لند کروز 7- 8 ساله که همینطوری اند و گرنه شکل عوض کردن برا تویوتا که لکسوس هم مل اونه کاری نداره کما اینکه مدل هایی میزنه که تو ایران نیست مثل رافور 2013 و کرولا 2014 که فوق العاده قشنگتر هم هستن

      1. طوفان

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        بابا اصالت چیه مگه میخوای بری زن بگیری ؟! برتری یک ماشین نسبت به ماشین دیگه به قدرت موتور، آپشنها کیفیت ساخت و طراحای هست حالا شما هی بیا بگو اصالت اگر به اصالت باشه اصالت پیکان از همه بیشتره 40 ساله ظاهرش همینه اتفاقا کم خرجم هست .

  27. اريا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    الانترا خوشگل تره

  28. mds

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هیوندای=زیبایی.قدرت.سرعت.ایمنی.کیفیت.اپشن زیاد.ضمانت فوق العاده ی 10 ساله قیمت مناسب

  29. Adel

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط جهت اطلاع دوستان بگم که النترا به عنوان اولین ماشین در امریکای شمالی انتخاب شده است.و اگر اشتباه نکنم در سال 2011 یا 2012 به عنوان چهارمین دیزاین برتر ماشین انتخاب شد.
    من خودم مدل 2012 اش رو توی کیش دارم و با توجه به شرایط اب و هوایی اونجا هیچ مشکلی تا حالا نداشته بطوری که حتی توی جزیره شایعه شده بودش که سازمان می خواد کمک کم به جای تاکسی های تویوتا ،النترا جدید رو جایگزن کنه.
    البته من پشت فرمون کرولا ننشستم ولی فرمون النترا کمی از فرمون کمری سفت تر هست. در مورد شتابش هم باید بگم که وقتی کولر رو روی درجه تقریبا بالا می زاریم افت شتاب قابل مقایسه ای پیدا میکنه. مصرف سوختش هم با توجه به کولر گرفتن مداوم و بدون جنگولک بازی و گاز دادن های بی مورد یهویی چیزی بین 8 تا 8.5 هست.

    باید بگم النترا ماشینی هست که توش بسیار راحت هستید و قطعا اگر این ماشین رو از نزدیک ببینید نظرتون در موردش مساعد خواهد شد. امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا