این بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور ما طرفداران فراوانی دارد میرود .
طراحی
با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آنها میشوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال ۲۰۱۱ این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده میشود بهره میجوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آنها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدلهای گران قیمتتر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست میدهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد .پیشرانه
هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور ۱.۸ لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی عرضه میشود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور ۱.۸ لیتری قرار داده است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرمتر از هیوندا النترا عمل میکند که برای مسافرتهای خارج شهر مناسبتر به نظر میرسد .
ایمنی
هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که ۳ ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به ۵ ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها ۴ ستاره در مقابل النترا شده است .
امکانات
تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار میدهد کم به نظر میرسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلیها ارائه میدهد .
طراحی
- خودرو
- شرح
- امتیاز
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی میتوان آثار طراحی کمری را دید.
- ۵
کارایی
- Hyundai Elantra 2013
- النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف میباشد.
- ۷
- Toyota Corolla 2013
- کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمیکند.
- ۶
کیفیت
- Hyundai Elantra 2013
- فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
- ۸
- Toyota Corolla 2013
- صدای کمی به داخل کابین نفوذ میکند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
- ۸
امنیت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
- ۸
امکانات
- Hyundai Elantra 2013
- در مقابل پولی که میپردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه میشود.
- ۸
آلایندگی و مصرف سوخت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا با مصرف ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
- ۸
- Toyota Corolla 2013
- کرولا سدانی کم مصرف محسوب میشود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
- ۸
میانگین
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادیتر از کرولا به شمار میرود.
- ۸.۴
- Toyota Corolla 2013
- کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
- ۷
جمع بندی
در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که میپردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ اینها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (۵ سال برای خودرو و ۱۰ سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا ۳ و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …
- مشخصات
- تویوتا کرولا ۲۰۱۳
- هیوندای النترا ۲۰۱۳
- موتور
- ۱.۸ لیتری بنزینی
- ۱.۸ لیتری بنزینی
- قدرت (اسب بخار)
- ۱۳۲ @ ۶۰۰۰ rpm
- ۱۴۸ @ ۶۵۰۰ rpm
- گشتاور (نیوتن متر)
- ۱۷۵ @ ۴۴۰۰ rpm
- ۱۷۸ @ ۴۷۰۰ rpm
- مصرف سوخت در شهر
- ۸.۷ لیتر
- ۸.۴ لیتر
- مصرف سوخت در بزرگراه
- ۶.۹ لیتر
- ۶.۲ لیتر
- مصرف سوخت میامگین
- ۷.۷ لیتر
- ۷ لیتر
- گنجایش باک بنزین
- ۵۰ لیتر
- ۴۸ لیتر
- ظرفیت صندوق بار
- ۴۴۸ لیتر
- ۴۱۹ لیتر
- گیربکس
- ۴ سرعته اتوماتیک
- ۴ سرعته اتوماتیک
- وزن (کیلوگرم)
- ۱۲۷۰
- ۱۲۴۶
- چرخها
- ۱۵ اینچی فولادی
- ۱۶ اینچی فولادی
- شتاب صفر تا صد کیلومتر
- ۱۱ ثانیه
- ۱۰.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
- ۱۹۵
- ۲۰۲
- قیمت پایه
- $۱۶,۲۳۰
- $۱۶,۶۹۵
- قیمت در ایران
- ۱۲۲ میلیون
- ۱۰۸ میلیون
توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.
Cobain
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ممنون مقایسه ی کاملی بود
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲چه باحال قیمت جهانی تویوتا کمتر از النتراس بعد تو ایران از النترا گرون تره ؟!!!
بیخود نیس می گن ایران سرزمین عجایبه
والا
M3 E92
۱۳ شهریور ۱۳۹۲دوباره بین علما اختلاف افتاد!!! :دی
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲یعنی اگه خود خدا هم بیاد بگه هیوندای از تویوتا بهتره بازم یه عده هستن که میگن نه اصلا خدا هم اشتباه میکنه…
ادم خوبه انصاف داشته باشه…
تویوتا دیگه تویوتا قدیم 10 سال پیش نیست…
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲والا اینکه لندکروز ماشین مقاومیه
.
خوب اقتضای ساختشه
برو با هامر مقایسه اش کن با رنجرور مقایسه اش کن
نه وراکروز
متاسفانه طرف تو ایران یه یاریس خریده به کیا اپتیما 2013 هم محل نمی ده
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲بازهم از این مقایسه ها بابا اعصاب ادم خورد میشه وقتی چند نفر میان غیر نطقی نظر میدن !!!
.
.
شما این مسائل ( خدا هم اگه بگه ) رو وارد این ماجرا نکنین !
.
.
به قول یه نفر توی پدال یکی دیگه کیفه ماشینشو میبره اونوقت عواشو ما میکنیم !
.
.
منطقی نظر بدم :
طراحی هیوندای خیلی بهتره , امکانات بهتره و اپشنای زیادی داره
در مقابل کسی که میخواد ماشی نعمری داشته باشه حداقل 10 سال ماشینشو نگه داره تویوتا خیلی بهتره چون مقاوم تره , کیفیت ساخت قطعاتش بهتره و طراحی خسته کننده ای نداره
.
.
از نویسنده های محترم سایت پدال میخوام مقایسه های بهتری مثل : مقایسه تویوتا با نیسان , کیا با هیوندای و از همه مهمتر لندکروز با پاترول رو بذارید .
ممنون
.
.
تویوتا :)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۴ شهریور ۱۳۹۲درود.انصاق ایته که نسل جدید هر دو ماشین با هم مقایسه بشن.نه یکی نسل قدیم و یکی نسل جدید.
ژاپن از کره خیلی جلوتر است.
هیوندای هنوز نمیدون برند لوکس خودشه با چه ارمی و چه اسمی بده بیرون!!!!
هنوز کار داره.
ایران و المان.
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲الان سام و امین که هردوشون داداش گلم هستن میان میگن…
نه اصلا…
دروغه…
امکان نداره…
پارتی بازی شده…
و…
و…
و…
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲این مقایسه مثل این میمونه که بی ام و سری 7 سال 2013 رو ( که 2009 طراحی شده ) با بنز اس کلاس 2013 ( که سال 2013 طراحی شده ) مقایسه کنین .
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲باهوش خان این طراحی هایی که میبینین شاید 5 6 سال پیش طراحی شده و اونو مخفی نگه میدارن تا زمان خودش برسه ! اون موقع فقط جندتا طراحی جزئی ( که مد روز شده یا تکنولوژی پیشرفت کرده ) روی ماشین بکار میبرن !
بعدشم الان سال 2013 هست . همه کارخونه های جهان سال تولید ماشیناشونو یک سال بعد میزنن .
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۲ای بابا ببین این ملت واسه چی به هم دیگه گیر میدن !
مدرک :
https://www.google.com/search?q=mercedes+benz+s+class+2013&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lw0oUpqFIoKshQfWlIC4Bg&ved=0CCUQsAQ&biw=1280&bih=923&sout=0
مهیار
۱۳ شهریور ۱۳۹۲آقای نویسنده(نیما داوری) دفعه قبل که کمری و سوناتا رو مقایسه کردی گفتم چیز ها یی رو اشتباه نوشته بودی ولی تو درستش نکردی این بار هم شتاب جفتشونو اشتباه نوشتی کرولا صفر تا صد رو تو 10.4 ثانیه میره النترا رو هم اشتباه نوشتی حالا من بگم تو بازم درستش نکن خب
مارال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲داش اصغر برام سوال شده که چند سالته ؟؟؟ یه جا میگی دلال ماشین هستی ، آدم فکر میکنه باید 30 یا 35 سال سن داشته باشی ، یه جا هم مثل بچه ها نظر میدی، من فکر میکنم شما نهایتا 16 یا 17 ساله باشی ،لطفا حرمت بچه ها و سایت پدال را نگه دار
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲کسی که پا نداره معلومه هیچ وقت کفشش خراب نمیشه…
کرولا هیچی ندار .خوب معلومه ترسی از خراب شدن نداره…
مثل اینکه بگی هیچ وقت تا حالا سرد کن صندلی پراید خراب نشده…
mds
۱۴ شهریور ۱۳۹۲سهیل اسمتو باید قاب گرفت زد به دیوار (:
سعید
۱۴ شهریور ۱۳۹۲این هیوندای چی داره جز 4 تا آپشن بی مصرف که خیلی بهترشو تویوتا توی برندای دیگش داره
معلومه که ماشین به ایمنی و موتور و کمی استهلاکشه که کره ای ها عمرا به ژاپنی ها نمی رسن
فقط تویوتا
km
۱۳ شهریور ۱۳۹۲https://www.google.com/search?gs_rn=26&gs_ri=psy-ab&pq=toyota+corolla&cp=16&gs_id=ld&xhr=t&q=toyota+corolla+2014&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51495398,d.d2k&biw=1366&bih=589&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=_eomUp3UC5CXhQfB24CACA به نظرم کرولا بهتره تازه با فیسلیفت ۲۰۱۴ بهترم شده
مهیار
۱۳ شهریور ۱۳۹۲km عزیز مدل 2014 فیس لیفت نیست نسل جدید کرولاست
km
۱۳ شهریور ۱۳۹۲حق با شماست کلا قیافیه ماشین عوض شده در کل فکر نمی کنم کسی باشه که بخواد تویوتا رو با ماشینهای کره ای مقایسه کنه که طراحی اکثرشون دزدیه
رهام
۱۳ شهریور ۱۳۹۲االنترا بد نیست ولی کرولا واقعا خوبه ولی یک سوال به نظر شما چرا با اینکه هر دو موتور 1800 سی سی هستند ولی النترا قدرت بیشتری داره یا تویوتا تکنولوژی پایین تری داره یا هیوندا دروغ مینویسه ؟
saeid
۱۳ شهریور ۱۳۹۲تو رو خدا این هیوندای و کیای سوسول رو با تویوتا مقایسه نکنید
مگه فقط به آمار روی کاغذه
ماشین های چینی هم تو اعداد و ارقام کم ندارن
خودرو رو باید در استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها سنجید
تویوتا ( و لکسوس) تو این زمینه تکه و با بهترین های اروپا مقایسه می شه
هیوندا و کیا خیلی در برابر تویوتا ضعف دارن (یه سر به تعمیر گاهها بزنید)
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲دوست من قصد جسارت ندارم
ولی ادم باید ببینه از کلاس خودرویی که خریداری می کنه چی می خواد
الان سدان کوچیک ما موتور 1800 سی سی که استفاده شهری و نهایتا بین شهری داره
به قول شما
استفاده های طولانی و شرایط سخت و کمی استهلاک و حفظ پارامترها
دیگه چه صیغه یه ؟
والا اگه زبونم لال من پولخریدشون رو داشتم یه ماشین اپشنال رو به ماشین خر کار نمی فروختم
قبول ندارین مسیح بزنین ببخشید دیسلایک بزنین
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲سلام
دوست عزیز مطمئنم این حرف رو میگی چون هنوز نمی دونید داشتن ماشین کم استهلاک و کم خرج که همیشه برات کار بکنه چه نعمت بزرگیه!
طراحی جدید و چندتا آپشن اضافی رو میشه یه شبه به ماشین اضافه کرد ولی هیچ ماشینی یک شبه بادوامترین خودرو جهان نمیشه!!!
در ضمن چندین ساله تویوتا بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داره
اینهارو من نمیگم از چند نفر با تجربه بپرس……….
به هر حال امیدوارم موفق باشی………
مرتضی
۱۳ شهریور ۱۳۹۲به آمار روی کاغذ نیست؟؟؟ خود شما ماشین های ژاپنی رو فقط بخاطر لیست اپشن که داره با بهترین های اروپا مقایسه میکنین در حالی که باید پشت یه بی ام و یا مرسدس نشست باهاش زندگی کرد تا فهمید چیه حالا که کره ای ها ازتون زدن جلو میگین به آمار رو کاغذ نیست؟؟؟؟
HASSANBMW
۱۳ شهریور ۱۳۹۲فکر تا چند سال آینده شاهد مقایسه هیوندا با BMW & BENZ باشیم تو همین سایت!!!
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲دقیقا حسن جان…
سهند
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ماشینهای کره ای از بس زود از چشم می افتن سریع شکل جدید میدن بیرون (از به ظاهره که جیلی چینی قشنگتره)
اصالت چیز دیگه هست که باید از پورشه و بنز و تویوتا یاد گرفت
در ضمن کرولا یعنی قابلیت تاکسی شدن توی گرمای کیش و دبی با 900- 800 هزار کیلومتر کارکرد.. بدون آخ گفتن
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲پدال پس چرا با کرولای جدید مقایسه نکردی …
النترا که 20 یا 15 اسب بخار قوی تر بود ولی 0-100 کرولا فقط سه دهم ضعیف تره …
ولی اگه جدید کرولا بود کرولا برنده می شد و همین الان هم می گم که کرولا قدیمی رو بیشتر از النترا دوست دارم.
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲وحید بازم باختی…
امشبم منتظر یه باخت دیگه توسط سامسونگ باش…
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲وحید جان راستی ساعت 7 برای سونی و ساعت 9 شب برای سامسونگ سایت جی اس ام پوشش خبری داده…
گفتم که اگه نمیدونستی بری از اونجا ببینی…
مرسی…
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲لازم نکرده به من یاد بدی خودم خبر دارم. ساعت هایی که گفتی خیلی دقیق نیست
سامسونگ ساعت ۲۱:۳۰ و سونی ساعت ۱۸:۴۵…
منتظر باخت سامسونگ باش اقای slr722…
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲نوع صحبتت خیلی قشنگه…
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲راستی یادم رفت اینو بگم
{زنده باد ژاپن.}
nima
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ماشین فقط آلمان . گوشی فقط سامسونگ . تو امروز شاهد دو باخت ژاپنی ها بودیم . خخخخخخخخخ :)
VAHID JINPACHI
۱۵ شهریور ۱۳۹۲دیدیم!!!!!!هرهرهرهر
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۲همونطور که میبینید قیمت جهانی کرولا از النترا پایین تره ولی تو ایران بیشتر درست همونطور که فکر میکردم… تویوتا این ماشین رو ارزون تر درست کرده و واقعا ماشین شهری مناسبیه و اصلا یکنواخت نیست ولی النترا هم بد نیست ولی هرچی باشه کره ایه و نمیتونه جلوی کرولا وایسه
یاشار
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من نمیدونم نویسنده از طرف کی میگه هیوندا جوون پسند تره.متاسفانه بعضی از نویسنده ها نظر خودشونو بعنوان نظر اکثریت میخوان غالب کنن.
تویوتا مقرون بصرفه ترین ماشین دنیاس
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲شمایی که می گی تویوتا جوون پسند تره
عزیز دل برادر برو فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشین
ینی فقط عکس دستگیره های این دو تا ماشینو با هم مقایسه کن
یا حداقل یه کلاس طراحی برو
ببخشیدا داداشی ولی ؟!!
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲شما که می گین هیوندای بهتره
یکم فکر کنید
کیفیت تویوتا رو با هیوندای مقایسه کنید
یا حداقل تویوتا 100 سال تجربه داره ولی هیوندای…
ببخشیدا ولی داری … میگی.
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اقای مهندس
دوست عزیز
اگه به سابقه ی کار بود که می گی تویوتا 100 سال سابقه داره
ایرانخودرو هم 50 سال سابقه داره
تویوتا یک خودروی ارزان با حداکثر کیفیته
بر منکرش هم لعنت
اما این حرف توی ایران جواب نمی ده
نیاز بازار ایران و نیاز ایرانی از این خودرو ها متفاوت با جهانه
شمایی که سه نقطه می ذاری برا من
وقتی تویوتا یه ماشینی رو تولید می کنه مث همین کرولا
به امید این می سازش که تو کشورای دیگه به عنوان تاکسی ازش استفاده بشه
اما تو ایران وقتی می خرنش توهمات الکی که نمونه اش رو خودت داری به کله هاشون می زنه
تویوتا تاکسیه
بازم می گم تویوتا تاکسیه
برو دو تا عکس نه از ترکیه نه از امارات بلکه از عراق ببین تو گوگول تا متوجه حرف من بشی
یه چیزی می گم دهنمو می بندم خفه می شم
تو بازار دسته دوم ها
اینو با تجربه می گم
دوو اسپرو 1992خوش بخر تره و قیمت بالاتری داره (به عنوان یک کره ای )
از کرونای مدل 1992 میلادی که ادم یاد بدبختی هاش می ندازه (تویوتا )
اتومبیلی که از همین الان طراحی زشت و کهنه ای داره فرقی نداره بیس سال اینده هم کار بکنه یا نه
سینا
۱۳ شهریور ۱۳۹۲جالبترین قسمت، دو سطر آخر جدول بود.
قیمت پایه
$16,230
$16,695
قیمت در ایران
122 میلیون
108 میلیون
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من تاکسی سوناتا هم دیدم پس این قدر تویوتا تاکسی {تویوتا تاکسی} برای من نکن …
هیوندای سوناتا هم تاکسی هست این چیز عجبیه …
این تویوتا کرولای قدیمی رو برو با نسل جدیدش مقایسه کن ببین چه قدر فرقه …
الکی نیست که پرفروش ترین خودروی تاریخ شده …
چی داشته…؟
چی داشته این قدر فروش کرده …
چرا النترا از نظر امار فروش به پای کرولا نمی رسه …
ها….
چرا…
مگه شما نگفتی که قیافه ی زشتی و کهنه ای داره …
پس چرا همه این قیافه ی کهنه و زشت رو دوست دارن …
برو ..
برو..
برو این قدر از روی احساسات نظر نده…
خواهشا.
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اقا دعوا نکنین , بخدا دعوا کردن هیچ سودی نداره ! اصلا به ما چه ! مگه ما صاحب کارخونه تویوتا یا هیوندای هستیم ؟
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اونی که احساسی می نویسه من نیسم داداشی
من همون اول گفتم تویوتا ماشین ارزان و باکیفیتیه
این خودش دلیل می شه که تیراژ و فروشش به مراتب از بقیه بالاتر باشه
اینکه تیراژ یه خودرو بالاس چیز خوبی نیس
همین پراید …
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲سلام
همین تاکسی بودن نشون میده تویوتا چقدر کارش درسته که هیچ راننده تاکسی باتجربه ای جرات نمیکنه سراغ ماشین ها کره ای مثل آلنترا بره
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲آره سینا جان بازار نفرین شده ایران همش به سود ماشینهای کره اییه!
خود پدال هم قبلا به این موضوع اشاره کرده بود
تو ایران در حق برندهای معتبری مثل تویوتا بنز و…. بی انصافی میشه
اسکالید
۱۴ شهریور ۱۳۹۲دلیلش اینه که دستیابی به ماشین کره ای آسونتر از ماشین آۀمانی و ژاپنی است ، کیا اپتیما 2013 با اون طراحی خشکلش 122 ملیونه ، خب این از لحاظ قیمت بهتر از کمری 140 تومنی است
alireza
۱۳ شهریور ۱۳۹۲طراحی های هیوندای منو یاد دختران نازیبایی میندازه که با آرایش غلیظ و افراطی میخوان خودشون رو زیبا جلوه بدن…
اما تویوتاها مثل دخترای روستایی اصیل و زیبایی هستن که زیباییشون در سادگی و اصالتشون حفظ شده.
اصغر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲تحلیلت تو حلفم
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲پدااااااااال نظر من کجا رفت پس…من که حرف بدی نزدم…
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲هیوندای هم ماشین گرونی نیست تقریبا با تویوتا هم قیمت هستند …
ولی چرا این خیلی فروش کرده…
جوابم رو ندادی …
اگه این جوری باشه هیوندای اصلا نباید تولید کنه….
اصلا نباید تولید کنه .چون تولید کار خوبی نیست !!!!!!..
ارزون و با کیفیت ….
شما که می گفتی تویوتا کهنه و بی طراحی و بی کیفیت هست …حالا می گی …
خداوکیلی این قدر از روی احساسات نظر ندهید…
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من به این اطمینانی که به کیفیت تویوتا دارین احترام میذارم
اما اگه یه زمانی بر فرض محال از این پراید سواری نجات پیدا کردم 120 میلیون پول دستم اومد
بجای اینکه یه تویوتا بگیرم که تا 10 سال دیگه اونم به خیال شما اخ نگه
12 میلیون می ذارم تو جیبم یه هینودا می خرم چهار پن سال کیف امکانات قیافه اش رو می برم
حالا فعلا بریم یه فکری واسه اقساط پراید برداریم وقت زیاد
شرمنده که سرتون رو در اوردم
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲با توجه به این که من عاشق امکانت و آپشن هستم
پس هیوندای رو انتخاب خواهم کرد
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲120 میلیون پول خیلی زیادی هست و هر کسی که پراید داشته باشه هیچ وقت 120 میلیون نداره.
اگه کسی 15 میلیون پول داشته باشه سریع پراید شو می فروشه و از شرش خلاص می شه.
این قدر از روی احساسات مسخره ی خودت نظر نده …
و بگذار ما بریم کنفرانس نگاه کنیم ….
اخه پراید کجا تویوتا کجا چه ربطی داره دکی جون ….
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حرف های بی ربط میزنی ؟؟؟
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ای کاش دقتتم اقا وحید مث ژاپنی ها بالا بود
من گفتم :
اگه بر فرض محال 120 میلیون پول داشتم
بر فرض محال معنیش ینی چی ؟؟
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲پژو ما 4 تا پنجره هاش بالا و پایینش اتوماته
ولی تو هیوندای فقط پنحره راننده اونم فقط پایین اتوماته !!!!!!!!!! تعجب کردم
VAHID JINPACHI
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اگه ژاپنی ها رو هم مثل شما از فرض و محال استفاده می کردند الان مثل ایران یا اقغانستان بودند…
همش می گید { اگه. محال و فرض}
دمه ژاپن گرم …
ای کاش دقت شما رو هم مثل کره ای ها بود….
چه ربطی داره….
تویوتا و پراید …
شما داری تویوتا رو با پراید مقایسه می کنی؟؟؟!!!
شما دیگه …
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲چرا اینقدر با کلمات بازی می کنی ؟؟.
پست تحلیل شخصیت من نیس که
مقایسه تویوتا با هینوداس
من حرفمو همون اول زدم
اقا سلیقه ی شخصی منه
من یه ماشین اپشنال رو با یه ماشین خر کار عوض نمی کنم
همین
شجاع
۱۳ شهریور ۱۳۹۲واقعا که هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
VAHID JINPACHI
۱۴ شهریور ۱۳۹۲من هم هیچ وقت گول ظاهر رو نمی خورم و از تویوتا کرولا بیشتر از النترا خوشم می اد..
ولی شما گول ظاهر النترا رو خوردین؟؟؟؟….
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۴ شهریور ۱۳۹۲درود.
وحید جیپانچی بدجور باهات موافقم.
ولی مقایسه این دو نسل با هم کار اشتباهی بود.باید تویوتا هم نسل اخر می بود.
ولی درسته که طراحیه هیوندا دارای جذابیت بیشتری است ولی باید در دراز مدت دید.در مورد جلو داشبورد هم همینطور.
البته این را هم باید در نظر داشت اگر هیوندای طراحیه انقلابی ایجاد نمیکرد شاید همین تویوتا کرولا با تغییرات کمتری در طراحی و تکنولوژی روانه ی بازار میشد.
ولی کلا یکسری مردم دنبال قیافه هستند.جینگول بنگول.در مورد دختر ها هم همینه.
ولی کمتر کسی دنبال کیفیت و کمیت و اصالت میره.من خودم به شخصه کرولا را انتخاب میکنم با تمام عیب هاش.
ایران و المان.
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۲وحید جان منم باهات موافقم .
.
.
ماشینی که تا 10 سال خرج زیادی رو دستت نمیزاره ماشینه ! ولی من از طراحی النرتا خیلی خوشم میاد.
البته برای مقایسه باید رفت و از نزدیگ بهشون نگاه کرد
BmB
۱۳ شهریور ۱۳۹۲تویوتا هیچ وقت زیبایی رو فدای کیفیت نکرده
محسن.د
۱۳ شهریور ۱۳۹۲النترا خیلی خوبه مخصوصا طراحی داخلیش واقعا از کرولا سرتره ولی باز من کرولا رو بیشتر دوست دارم.کاش میشد یکی بخریم :-) یادش بخیر اونموقع که دلار1000تومن بود،قیمت جهانی کرولا میشد16میلیون تومن!
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲راس می گی محسن جان
اخرش ما ایرانی ها از بس حسرت گذشته رو داریم ماشین زمان می سازیم
ببین من کی این حرفو زدم
به قول یکی از بچه ها تا می تونین پسته پراید دلار بخرین
yashar
۱۳ شهریور ۱۳۹۲داداش چقد حرف میزنی آقای طراح.با هوش.زرنگ.منتقد
walid
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من چابهاری هستم ماشینای اینجا بالای 70 درصدش نسل جدید هیوندای هستن در مقایسه النترا و کرولا باید بگم که به ازای هر کرولا نزدیکه 20 النترا وجود داره شایدم بیشتر
amir.t.
۱۳ شهریور ۱۳۹۲خلاصه بگم هیوندا سر تره .امممممممممممممممماااااااااااااااااااااااااااا عمر موتور تویوتا بیشتره
nima
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اقایونی که بدون هیچ دلیلی هیوندا النترا را خودرویی خوب تصور نمی کنند برن تو این لینک از سایت پدال که هیوندا کاندیدای خودروی برتر سواری امریکای شمالی شده : :)
http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-2012-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/
فقط سری۳
۱۳ شهریور ۱۳۹۲به نظرمن تویوتا ماشیناش دیگه داره کاملا تکراری میشه و این که ۱عمره داره این ماشینارو تولید میکنه وهمه میخره تموم شده ۱روزی توی ایران برای کمری سرو دست میشکوندن ولی وقتی مزدا۳جدید امد از اون تب وتاب افتاد مشخصه که تویوتا فقط به فکراقتصادی کردن ماشین هستش همینو بس. نظرمن النترا هست . شما نگاه کنیین همین هیوندا اوانته(النترا) که داخل منتاژ شده چه کیفیتی داره
محسن.د
۱۳ شهریور ۱۳۹۲آقا یعنی چی!!!اینی که عکسشو گذاشتین از سال2009همین شکلیه.باید با کرولای2014مقایسه میکردین،جدیدش خیلی قشنگتر از اینه.
فقط سری۳
۱۴ شهریور ۱۳۹۲عزیزم درمورد کورولای ۲۰۱۴هم باید بگم که درسته امکانات بیشتری داره ولی قیمتش به النترا نمیخوره خیلی بیشتره پس نمیشه با این ماشین مقایسه بشه شرایط قیمت ماشین هم درنظر میگیرن .دوم باید بگم که تویوتای جدید هم باموتور۱/۸لیتری قدرت ۱۳۸اسب بخاروگشتاور۱۷۰نیوتن متر داره بازم کمتر ازالنترا هست .
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲سلام
دوست عزیز کرولای 2014 قیمتش 16700 دلاره و آلنترا 16695 دلار!!!
چطوری میگی قیمتش به آلنترا نمی خوره؟
فقط 5 دلار گرونتره!!!
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۲مقایسه ی ماشین های هیوندای و تویوتا درست مثل این میمونه که بهت بگن یه زن خوشگل دماغ عمل کرده بی خوانواده میخوای یا یه زن معمولی نسبتا خوشگل که زن زندگیه و از یه خوانواده اصیله…. خودت باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟؟ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله چون از اون به بعد خرج میزاره رو دستت و زود میشکنه ولی ماشین ژاپنی راحت 12 سال کار میکنه و آخ نمیگه
mds
۱۴ شهریور ۱۳۹۲این حرفا رو به بچه پنج ساله هم بزنی نیشخند میزنه
ماشین کره ای عمر مفیدش 2 ساله… هههه
یکی از دوستام ازرا 2009 داره و میگه تا الان غیر از روغن لنت فیلترو اینجورلوازم چیزه دیگه ای واسه ماشین عوض نکرده و هنوز با اینکه 4 سال از عمر ماشین میگذره مثل روز اول که خریدش سالمو عالیه
ماشینهای کره ای علاوه بر قدرت و زیبایی به مراتب از ماشینای ژاپنی با کیفیتر هم هستن
رهام
۱۴ شهریور ۱۳۹۲عجله نکن کارکردش به 100000 تا برسه اونوقت به جای لنت روغن چیزای دیگه هم میخواد
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۲دوستانی که از روی ظاهر خودرو نظر میدن بگم که درست که یک خودر باید ظاهر زیبای داشته باشه ولی تا زمانی که ازخودرویی سواریی نگرفتید بهتر در موردش نظر ندید شاید نظرتون عوض شه
حامد
۱۳ شهریور ۱۳۹۲باز هم تویوتا شکست خورد. قابل پیش بینی بود
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲سلام
حامد جان کدوم شکست؟ فروش40000000 در دنیا شکسته؟
پر فروشترین خودرو تاریخ شدن شکسته؟
بادوامترین خودروی جهان شدن شکسته؟
بهترین خدمات پس از فروش رو در دنیا داشتن چی؟ اون هم شکسته؟
به چندتاآپشن بیشتر که نمیشه گفت پیروزی! پسر خوب…..
aria
۱۳ شهریور ۱۳۹۲شما کره ای و چینی سوارا چه می دونین کیفیت چیه…
تویوتا یعنی لکسوس یادتون باشه… تویوتا اصالت داره وگر نه را به را شکل عوض کردن براش کاری نداره
چون کره ای ها زود از چشم می افتن هی شکل جدید می دن
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۲کی گفته شکست چرا …….. میگی . این رو باید با مدل 2014 مقایسه کنی پدال که اینجور آدما سوء استفاده نکنن …. هیوندای همیشه مثل لیوان یه بار مصرف بوده
mds
۱۳ شهریور ۱۳۹۲هیوندای همیشه آخرش دهنه تویوتا رو سرویس میکنه
خیلی خفنه جنسیس icon_smile
http://www.8pic.ir/images/22947463199878131351.jpg
http://www.8pic.ir/images/46908107370866516203.jpg
http://www.8pic.ir/images/95818061872134370187.jpg
http://www.8pic.ir/images/74174857399869080916.jpg
سامسونگ هم دهنه سونی. اپل. اچ تی سی..
درضمن هیوندای همین الانشم با بنز و بی ام و مقایسه میشه نمونش هیوندای سنتنیال2014. و هیوندای جنسیس سدان 2013 تو یوتیوب هم ویدئوهاش هست
سعید
۱۴ شهریور ۱۳۹۲اصلا توی دنیا هیوندای رو مقابل تویوتا به حساب نمی آرن.. باور کنید
همین شکل عوض کردن های هیوندای یعنی بی اصالتی
شما سانتافه و سوناتا و … اتاق قدیم و نمی تونین تحمل کنید… (فقط بعد از 3 سال ) این بلایی که خودش سر خودش می آره.. استهلاک هیوندای و کیا که در برابر تویوتا خیلی زیاده…
ولی کمری و پرادو و لند کروز 7- 8 ساله که همینطوری اند و گرنه شکل عوض کردن برا تویوتا که لکسوس هم مل اونه کاری نداره کما اینکه مدل هایی میزنه که تو ایران نیست مثل رافور 2013 و کرولا 2014 که فوق العاده قشنگتر هم هستن
طوفان
۹ دی ۱۳۹۲بابا اصالت چیه مگه میخوای بری زن بگیری ؟! برتری یک ماشین نسبت به ماشین دیگه به قدرت موتور، آپشنها کیفیت ساخت و طراحای هست حالا شما هی بیا بگو اصالت اگر به اصالت باشه اصالت پیکان از همه بیشتره 40 ساله ظاهرش همینه اتفاقا کم خرجم هست .
اريا
۱۴ شهریور ۱۳۹۲الانترا خوشگل تره
mds
۱۴ شهریور ۱۳۹۲هیوندای=زیبایی.قدرت.سرعت.ایمنی.کیفیت.اپشن زیاد.ضمانت فوق العاده ی 10 ساله قیمت مناسب
Adel
۱۴ شهریور ۱۳۹۲فقط جهت اطلاع دوستان بگم که النترا به عنوان اولین ماشین در امریکای شمالی انتخاب شده است.و اگر اشتباه نکنم در سال 2011 یا 2012 به عنوان چهارمین دیزاین برتر ماشین انتخاب شد.
من خودم مدل 2012 اش رو توی کیش دارم و با توجه به شرایط اب و هوایی اونجا هیچ مشکلی تا حالا نداشته بطوری که حتی توی جزیره شایعه شده بودش که سازمان می خواد کمک کم به جای تاکسی های تویوتا ،النترا جدید رو جایگزن کنه.
البته من پشت فرمون کرولا ننشستم ولی فرمون النترا کمی از فرمون کمری سفت تر هست. در مورد شتابش هم باید بگم که وقتی کولر رو روی درجه تقریبا بالا می زاریم افت شتاب قابل مقایسه ای پیدا میکنه. مصرف سوختش هم با توجه به کولر گرفتن مداوم و بدون جنگولک بازی و گاز دادن های بی مورد یهویی چیزی بین 8 تا 8.5 هست.
باید بگم النترا ماشینی هست که توش بسیار راحت هستید و قطعا اگر این ماشین رو از نزدیک ببینید نظرتون در موردش مساعد خواهد شد. امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.