تویوتاچشم اندازهیوندای

نبرد شرقی: هیوندای النترا دربرابر تویوتا کرولا

این بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور ما طرفداران فراوانی دارد می‌رود .

هیوندای النترا 2013
هیوندای النترا ۲۰۱۳

طراحی

با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آن‌ها می‌شوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال ۲۰۱۱ این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده می‌شود بهره می‌جوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.

تویوتا کرولا 2013
تویوتا کرولا ۲۰۱۳
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آن‌ها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدل‌های گران قیمت‌تر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست می‌دهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد . همچنین لازم به ذکر است که النترا در دو مدل ۵ درب و کوپه نیز توسط هیوندای عرضه می‌شود. تویوتا نیز در مدلهای ۲۰۱۴ خود مخصوصا مدلهای غیر آمریکایی، طراحی خارجی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبل را ارائه کرده است.

پیشرانه

هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور ۱.۸ لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور ۱.۸ لیتری قرار داده است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرم‌تر از هیوندا النترا عمل می‌کند که برای مسافرت‌های خارج شهر مناسب‌تر به نظر می‌رسد .

ایمنی

هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که ۳ ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به ۵ ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها ۴ ستاره در مقابل النترا شده است .

امکانات

تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار می‌دهد کم به نظر می‌رسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلی‌ها ارائه می‌دهد .

طراحی

  • خودرو
  • شرح
  • امتیاز
  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی می‌توان آثار طراحی کمری را دید.
  • ۵

کارایی

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف می‌باشد.
  • ۷
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمی‌کند.
  • ۶

کیفیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • صدای کمی به داخل کابین نفوذ می‌کند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
  • ۸

امنیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
  • ۸

امکانات

  • Hyundai Elantra 2013
  • در مقابل پولی که می‌پردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه می‌شود.
  • ۸

آلایندگی و مصرف سوخت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا با مصرف ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا سدانی کم مصرف محسوب می‌شود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
  • ۸

میانگین

  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادی‌تر از کرولا به شمار می‌رود.
  • ۸.۴
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
  • ۷

جمع بندی

در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که می‌پردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ این‌ها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (۵ سال برای خودرو و ۱۰ سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا ۳ و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …

  • مشخصات
  • تویوتا کرولا ۲۰۱۳
  • هیوندای النترا ۲۰۱۳
  • موتور
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت (اسب بخار)
  • ۱۳۲ @ ۶۰۰۰ rpm
  • ۱۴۸ @ ۶۵۰۰ rpm
  • گشتاور (نیوتن متر)
  • ۱۷۵ @ ۴۴۰۰ rpm
  • ۱۷۸ @ ۴۷۰۰ rpm
  • مصرف سوخت در شهر
  • ۸.۷ لیتر
  • ۸.۴ لیتر
  • مصرف سوخت در بزرگراه
  • ۶.۹ لیتر
  • ۶.۲ لیتر
  • مصرف سوخت میامگین
  • ۷.۷ لیتر
  • ۷ لیتر
  • گنجایش باک بنزین
  • ۵۰ لیتر
  • ۴۸ لیتر
  • ظرفیت صندوق بار
  • ۴۴۸ لیتر
  • ۴۱۹ لیتر
  • گیربکس
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • وزن (کیلوگرم)
  • ۱۲۷۰
  • ۱۲۴۶
  • چرخها
  • ۱۵ اینچی فولادی
  • ۱۶ اینچی فولادی
  • شتاب صفر تا صد کیلومتر
  • ۱۱ ثانیه
  • ۱۰.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
  • ۱۹۵
  • ۲۰۲
  • قیمت پایه
  • $۱۶,۲۳۰
  • $۱۶,۶۹۵
  • قیمت در ایران
  • ۱۲۲ میلیون
  • ۱۰۸ میلیون

توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. پاکنوش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خدمت دوستای عزیزم سلام

    بعضی از رفقا که البته درست هم میگن به دوام بیشتر تویوتا اشاره کردن که درست

    هم هست

    ولی بدون هیچ تعصبی میگم پارامتر هایی مثل زیبایی .. مدرن بودن.. متفاوت بودن..

    آیرودینامیک بودن.. عواملی هستن که بی شک توی انتخاب هر چیزی بسیار تاثیر

    گذار هستن واین کاریه که هیوندای داره بشدت رعایت می کنه. باور کنید من نه

    تویوتا دارم نه هیوندای ولی انصافا” النترا زیبا تر..اسپرت تر.. طراحی بروز تری داره در

    مورد دوام هم عرض کنم دیگه کی این روزا ماشین یا هر وسیله دیگه ای رو 10 سال

    نگه میداره؟ ماشین رو حد اکثر بعد از 3 یال باید عوض کرد تا هیچوقت چشمتون به

    تعمیرگاه نیفته و با یه مدل و برند بالاتر عوض کرد. زندگی کوتاه تر از اونه که برنامه 10

    ساله واسش بریزی.. ……

    1. سعید

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      با نظرتون موافقم ولی با اینکه ماشین رو باید بعد از 3 سال بفروشیم نه – برای اینکه کمتر کسی توانایی این کار رو داره و تو کشوری مثل ایران تکلیف این همه خودروی بالای 3 سال کارکرد چی میشه ؟ اگه با النترا درست رفتار بشه موتور و گیربکسش حد اقل 10 سال باهاتون کاری نداره و تعویض تسمه تامینگ و کمک فنر و جلوبندی یا بلبرینگ چرخ و دیسک و صفحه یا لاستیک هم که بعد از 3 سال یه چیز خیلی معمولیه _ اگه تعویض لنت و روغن و واسکازین گیربکس و تیغه برف پاک کن و چراغ یا پنچری رو هم تعمیر بدونیم که از روزی که ماشین رو صفر میخریم باهاش درگیریم .

    2. آرش

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (28 ديدگاه)

      من دو ماه پیش قصد خرید النترای نو داشتم ولی به توصیه یکی از دوستام رفتم و یک کرولای کمی کارکرده گرفتم. واقعا از انتخابم راضی هستم.شاید النترا در سال اول و دوم مشکل فنی و سر و صدای اتاق پیدا نکنه ولی بعد از دو سال مدام باید تعمیرگاه باشی و خرجش کنی. در مقابل کرولا با کیفیتی ساخته شده که تا 300 هزار کیلومتر هم مثل روز اول می رونه و دردسری ایجاد نمی کنه. کلا محصولات کره ای برای استفاده کوتاه مدت ساخته میشه نه استفاده همیشگی اینو تو لوازم خانگی و محصولات دیگه کره ای هم میشه به خوبی دید ولی استاندارد کیفی ژاپن تا زمانی که خودتون خسته نشید پا به پاتون میاد.
      بی دلیل نبوده که کرولا پرفروشترین خودروی دنیا است.

  2. پاکنوش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    3 سال

  3. علیرضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    این مقاله کاملا غرض ورزانست نسل قدیم کرولا با نسل جدید الانترا والله این کرولا باید با اوانته مقایسه شه!!!!!!!!!! این مقایسه مسخرست و واقعا مغرضانست از پدال بعیده کرولا جدید اومده وارد بازارم شده باید با اون مقایسه می شد تا ثابت شه والا کیه که ندونه کره ایا به خاطر به صرفه بودنش نیست تو ایران که طرفدار داره چون بازار رقابتی نداره مافیای وارد کنندش قویتر از اونیه که به بقیه مارکا مجال بده والا اگه گذاشته بشه ماشینای امریکایی با قیمت خوب بیاد خدا به سرشاهد کره تو ایران هیچ حرفی واسه گفتن نداره همین تویوتا هم می تونه هیوندای شکست بده تو ایران اما با قیمت بالا و مدلای محدود وارد می شه اما کیا یا هیوندای کاملا مافیا قوی و بروز دارن پشتش سیاست کثیفی داره

    1. amin

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آوانته هم از کرولا بهتره

  4. نوید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    النترا ماشین دیگه هست ودر بازار جهانی رتبه اول هیوندا رو داره

  5. علیرضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کاش النترا رو با کیا سراتو مقایسه میکردین!

    1. sina

      ۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام اقا علیرضای گل. النترا از لحاظ سرعت و شتاب و ایمنی بهتره.

  6. کرمانشاه

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    کاش جفتشونو با مزدا 3 مقایسه میکردن

  7. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    جناب mds معلومه تا حالا تویوتا سوار نشدی … من پرادو 2008 دارم هر روز باهاش جاده تهران کرج رو میرم و میام و ماشین 200 هزار تا کار کرده ولی تا به امروز فقط برای سرویس 200 کهزار کیلومتر رفته تعمیرگاه و مثل روز اولش میمونه

  8. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    حالا دوستم یه جنسیس 2010 خریده و انقدر ناراضی بوده از ماشین که دیگه سوارش نمیشه از بس گذاشتتش تو تعمیرگاه

    1. امیر

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      آقا ما خودمون هم سوناتا yf داشتیم الانش هم که جنسیس داریم سوناتا رو قبول دارم که با کمری از نظر سواری و شتاب قابل مقایسه نیست ولی جنسیس از تمام سواری های تویوتا بهتره ماشین 35 هزار تا کار کرده 1 قرون هزینه سرویس ندادیم حتی پول صافی بنزین هم ندادم چون تا 60 هزار تا تا رایگان گارانتی ماشین هم 5 ساله بدون محدودیت که تا الان هیچ مشکلی نداشته مشکل کمک فنر هم تا الان مثل روز اول کار میکنه در کل هیوندا توی سواری از تویوتا سر تره

      1. حمید

        ۲۳ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        باسلام
        دوستی دارم که توی نمایندگی هیوندای کارمی کرد از خودش پرسیدم کیفیت قطعات هیوندای چطوره گفت که اگه با ماشین های کره ای دیگه مقایسه کنی خیلی بالاست ولی اگه با ماشین های ژاپنی مقایسه کنی اصلا قابل مقایسه نیست کیفیتی که ماشین های ژاپنی دارن مخصوصا تویوتا از بابت کیفیت بالا و از بابت قیمت ارزان تر هستند

      2. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        جنسیس از آوالون هم بهتره؟؟؟جنسیس از کراون هم بهتره؟؟؟

    2. هیوندای

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اقا محمد حرفتون واسم خنده دار بود….
      من یه دونه ix35دارم خیلی هم ازش راضیم،نزدیک دو سال که دارمش،تا حالا که خراب نشده..
      سواریه نرمی داره،خیلی دوسش دارم

      1. محمد ... ماشین فقط ژاپنی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        داداش من بزار بعد از 3 /4 سال دیگه اونوقت خودت حرفمو میفهمی

  9. مصطفی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هیوندای 10 سال ماشینه ….. تویوتا 30 سال

    1. سینا

      ۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پس برای 4 تا 5 سال رانندگی با یک ماشین فرقی نداره کدومو بگیریم :-)

    2. احمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      10 سااااااااااااااااااااااال. به نظر من 3 سال.تازه خیلییاشون قبل از 3 سل هم راهیه تعمیرگاها هم میشن

  10. yasin

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مگه نگفتید گیربکس النترا 6سرعته دستی یااتوماتیکه؟ پس چراتوی جدول آخر نوشتید النترا4سرعته اتوماتیک؟

  11. saeid

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    هیوندای در برابر تویوتا عددی نیست

    1. تویوتا به گرد هیوندای نمی رسه

      ۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی جالبه تویوتا کرولا را با هیوندای النترا مقایسه می کنید. مثل این است که یک پیکان(کرولا)را با یک بنز(النترا) مقایسه کنید. تویوتا فقط داری پول برندش را می دهید. ولی هیوندای آپشن داره در حد المپیک و ایمنی عالی و حتی برندش هم از تویوتا بهتر است.فکر کنم جواب همه ی تویوتایی ها را دادم. ودر آخر باید بگویم ههههههههههههیییییییییچچچچچچچچچچچچچچچ چیز به هیوندای نمیرسه(حتی پیکان(کرولا))

      1. احمد

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        من مطمن هستم شما تا حالا تویوتا سوار نشدید

  12. hero

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام میخواستم از نویسنده این مقاله بپرسم: چقدر پول میگیری که این مقالات دروغین رو مینویسی؟
    افکار عمومی رو با این مقالات جعلی تخریب نکن
    حاضرم هر کجایی که بگی باهات مناظره کنم. حتی توی پیست!
    منتظر جوابم

  13. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    امیر خان فقط 35 تا هه…ماشین من 200 هزار تا کار کرده فقط واسه سرویس 200 هزار تا رفته تعمیرگاه ولی جنسیس شما اگه باهاش روزی یه بار بری کرج و برگردی بعد دو ماه میزارتت تو تعمیرگاه

    1. امیر

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ما اصلا هیچی جنسیس 2009 که ماله یکی از رفیقامه که 126 هزار تا کار کرده بود آورده بود برای سرویس تا الان فقط پرده عقب ماشینش خراب شده بود که اینم جزو گارانتی بدون هزینه تعویض کرده بودن تازه هنوزم ماشینش گارتنی ایراد موتوری یا هر چی پیدا کنه تا آخر امسال بازم گارانتی

  14. deutschland

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر دو چندشند ولی این سرعت پیشرفت هیوندا عجیب نیست برتریش نسبت تویوتا بالاخره با آمریکاییها و آلمان ها دارند همکاری میکنند عجیب نیست برتری کامل کره ای ها نسبت به تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ……. در اینده نه چندان دور مثل شاخ و شونه ای که ژاپنی ها برای امریکا و المان دهه نود کشیدند هر چند موفقیت صد درصد نشد ولی …. حالا هم نوبت خودشونه توسط کره ای ها افت پیدا کنند.

  15. farhad2

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    دوستان اینها اصلا شرط نیست
    به نظر من ماشینهای وارداتی همشون خیلی بهتر از ماشینهای ساخت داخل از ارزونترینش بگیرید تا گرونترینش
    حرف من این که الان که دلار3برابر شده چرابازگمرکی100%
    آقان جان همین النترای 2014 قیمتش16.600 $ هست که با دلارقدیم بشه17میلیون تومان و با گمرک100%میشه34میلیون تومان که واقعا مفت درداین که چرا ما ایرانیها باید اکسریت سوار خودروهای بد کیفیت بشیم آیا لیاقت ما همین که بهترین ماشینمون پراید باشه من از این میسوزم وگرنه 100میلیون پول بدیم خوب سوار هرچی بشیم بهترین :((

  16. حمادی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    تویوتا در کشور های عربی تاکسیه وحتی در جزیره ی قشم هم تا کسی است

    1. علیرضا

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خوب این حرف چیو ثابت میکنه؟ بر بودن یا خوب بودن؟ پس لازم به ذکر هست که یاد آوری کنم در تمام کشورهای صنعتی و پیش رفته برای ناوگان خدماتی مثل ناکسیرانی از بهترین خودروها استفاده میشه. چون اولآ همیشه در حال کار و تردد هست و باید کمتر خراب بشه و توی جاده نمونه. دومآ رفاه برای شهروندان در درجه بالایی هست. عربها هم اگه از تویوتا واسه تاکسی استفاده کردن چون دیدن ماشین با داوام و راحتی هست. در آلمان از مرسدس بنز برای تاکسی استفاده میکنن. در آمریکا از شورلت . پس اینا بدن؟ ایرانو نبین که بدترین ماشینارو تاکسی میکنه. چون رفاه شهروندان و آرامش راننده مهم نیست.

  17. احمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یدونه دو ایر بگ خریدم واقعا فوق العاده است خدا کنه اسان موتور هم وارد کنه تو خیابون بیشتر شه

  18. محسن

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکل تویوتا اینه که اصلا توجه به زیبا بودن ماشین ( چه از نمای بیرون و همینطور نمای درون ) نمیکنه ، زیبایی ایتمی است که نمیشه به راحتی از ان چشم پوشی کرد .

  19. hosseinheidary1361@yahoo.com

    ۱۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مقاله دروغینه.همه اونایی که ماشین ژاپنی سوار شدن میدونن.واقعا کاش با مزدا یه مقایسه میشد

  20. رومیسا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    منکه عاشق شدم خیلی زیباتر از نیو مزدا گیربگس 6 سرعته اون هم که عالیه

    1. احمد

      ۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دو ماهه سوارم قدرت موتور نسبت به حجم ومصرفش عالیه گیریبگس معرکه است طراحی داخل و خارج کابین حرف نداره فضای داخل خیلی خوبه من دو ایربگ خریدم 95 که از مگان 87میلیونی خیلی سرتره ومزدا سوسکه

  21. سینا

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میشه یکی راهنمایی کنه بین سراتو 2014 و النترا 2014 کدومو بگیرم؟
    یه سوال دیگه هم دارم که برای این ماشینا وارداتی بودن و شرکتی فرق داره؟
    منظورم برای گارانتی و این حرفاست
    اولین باره که میخوام وارداتی بگیرم چون شرکت هنوز وارد نکرده و ماشین لازم دارم
    شک دارم که با بی ماشینی سر کنم تا شرکتی اش بیاد یا همین وارداتی را بخرم؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. مجید

      ۸ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (114 ديدگاه)

      وال من که یه بار کارم به تعمیر گاه رسید اونم گارانتی نبود . تعمیر کار میگفت پول مفت میدین به شرکتی همون وارداتی رو بخرین 5 سال چیزیش نمیشه.

    2. مرتضی خلج

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام واحترام.دوست عزیزمن مزدا سه داشتم سه سال سوار شدم و سراتو یکسال سوار شدم.الان سه ماهه که النترا ۲۰۱۴ دارم.بدون شک النترا بخر.اصلا تردید نکن برای خریدن النترا عجله کن چون داره همینطور گرونتر میشه.فوق العاده اس.من خیلی باهاش حال میکنم.اپشن فراوان,شتاب فراوان,مصرف کم,ایمنی بالا.وغیره.

  22. مجتبي

    ۱۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    این دو خودرو اصلا با هم قابل مقایسه نیست آقا
    این هیوندا با اون طراحی جسورانش رو کی جرات داره با تویوتا مقایسه کنه
    من به شک افتادم که آیا مدیران تویوتا همان مدیران ویران خودرو خودمون نیستند
    اصلا هیچ سلیقه و زوقی در طراحی خودروهاشون ندارن منکر این نیستیم که تویوتا از کیفیت بالایی برخوردار است ولی اصلا قیافه نداره این تیپ هیوندا واقعا محشره تقریبا شکل هوندای جدیدی است که وارد ایران شده

    1. علیرضا

      ۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      چرا حرف بی منطق میزنی؟ شما مگه همه مدلهای تویوتارو دیدی؟ مدلهایی که در امریکا هست را دیدی؟ هنوز که هنوزه طراحی کمری کم نظیره. کرولا 2011 طراحیشو ببین. یا پرادو 2013. حالا اگه اینجا میاد طراحی 2014 را با 2011 مقایسه میکنه دلیل نمیشه شما قضاوت اشتباه کنی. اینو بدونین طراحی تویوتا خاص هست. و نکات ظریف داره.و الگو از امریکا گرفته میشه. امریکا آلمان ژاپن جایگاه خودشونو همیشه دارن.

  23. کورش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با دورود
    دوستان سلام
    مدتی است که یکدستگاه النترا خریدم.وقتی این مقاله رو خوندم چون قبلا هم کرولا سوار بودم مقاله رو بدون غرض دیدم. مثلا یکی از نقاط ضعف انترا هندلینگ نامناسب خصوصا در عقب خودرو بعلت یک پارچه بودن اکسل عقب میباشد و رینگهای 17 و لاستیک فاق کوتاه هم در خشکی این ماشین تاثیر گذاشته.ولی از نظر طراحی ظاهر و سیستم محرکه و انتقال قدرت حرف ندارد. من با علاقه ای که به محصولات تویوتا دارم متاسفانه این جور برداشت میکنم در چند سال اخیر طرحهای جدید تویوتا بسیار پس رفت داشته. خودتون تویوتاهای 2007 ،2008 لند کروز، پرادو،کمری و … رو با مدلهای 2013 و 2014 مقایسه کنید… شاید این به سلیقه من مربوط باشه ولی …

  24. صابر

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فقط تویوتا اخ نمی گه… از دست اندازها راحت رد شو سرو صداش در نمی اد
    راحتی سواری کمری با 300هزار کارکرد با کدوم هیوندای قابل مقایسه هست

  25. arashk

    ۳۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم تویوتا کمری2008داشتم و حدود یک ساله که سوناتا6سیلندر دارم ولی طراحی و راحتی که کمری داره هیونداومزدا ندارند

  26. احمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا تو مقایسه ها قیمت خودرو رو لحاظ کنید کمری 140واین 105 تقریبا 30 درصد تفاوت قیمت این ماشین با مزدا و سراتو و کرولا باید مقایسه شه

  27. زیگما

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    وقتی ژاپن با آن ادعا جلوی کره کمممممم می آورد

  28. امير

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کرولا 5 ستاره ایمنی داره .کیفیت داشبورد و صندلی الانترا شبیه پلاستیک بازیافتیه .4ساله کرولا دارم عالیه یه ماه قبل الانترا خریدم وفروختمش اصلا کیفیت نداشت .همون داشبورد وصندلی وصدای بد کمک ها ولاستیک شبیه پرایده

  29. بابک

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندا برای کسانیه که تازه به دوران رسیده اند ولی تویوتا ماشین با ابهت ومدیریتیه و جزء بهترین مارکها بحساب میاد.قیمتش در مقایسه با هم قیمتای فعلیش مفته هیوندا سیخی چنده؟؟

  30. م-ح

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان گرانقدر
    با سلام
    خواهشمندم اول از همه اطلاعات خودتون رو کامل کنید. متاسفم که نمی تونم خودم رو معرفی کنم. سابقه ای که تویوتا در تولید خودرو داره اصلا با شرکت هیوندای قابل مقایسه نیست . شما امکانات رو می بینین ولی ما که فنی هستیم quality بالا . همه چیز امکانات نیست. یکم اطلاعاتتون رو عمیق تر کنید.من خودم یکی از مهندسای شرکت ….. هستم ولی با افتخار میگم کرولا دارم . اطلاعات فنیتون رو بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا