تویوتاچشم اندازهیوندای

نبرد شرقی: هیوندای النترا دربرابر تویوتا کرولا

این بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور ما طرفداران فراوانی دارد می‌رود .

هیوندای النترا 2013
هیوندای النترا ۲۰۱۳

طراحی

با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آن‌ها می‌شوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال ۲۰۱۱ این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده می‌شود بهره می‌جوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.

تویوتا کرولا 2013
تویوتا کرولا ۲۰۱۳
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آن‌ها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدل‌های گران قیمت‌تر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست می‌دهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد . همچنین لازم به ذکر است که النترا در دو مدل ۵ درب و کوپه نیز توسط هیوندای عرضه می‌شود. تویوتا نیز در مدلهای ۲۰۱۴ خود مخصوصا مدلهای غیر آمریکایی، طراحی خارجی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبل را ارائه کرده است.

پیشرانه

هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور ۱.۸ لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور ۱.۸ لیتری قرار داده است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرم‌تر از هیوندا النترا عمل می‌کند که برای مسافرت‌های خارج شهر مناسب‌تر به نظر می‌رسد .

ایمنی

هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که ۳ ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به ۵ ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها ۴ ستاره در مقابل النترا شده است .

امکانات

تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار می‌دهد کم به نظر می‌رسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلی‌ها ارائه می‌دهد .

طراحی

  • خودرو
  • شرح
  • امتیاز
  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی می‌توان آثار طراحی کمری را دید.
  • ۵

کارایی

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف می‌باشد.
  • ۷
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمی‌کند.
  • ۶

کیفیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • صدای کمی به داخل کابین نفوذ می‌کند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
  • ۸

امنیت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
  • ۸

امکانات

  • Hyundai Elantra 2013
  • در مقابل پولی که می‌پردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ۹
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه می‌شود.
  • ۸

آلایندگی و مصرف سوخت

  • Hyundai Elantra 2013
  • النترا با مصرف ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
  • ۸
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا سدانی کم مصرف محسوب می‌شود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
  • ۸

میانگین

  • Hyundai Elantra 2013
  • هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادی‌تر از کرولا به شمار می‌رود.
  • ۸.۴
  • Toyota Corolla 2013
  • کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
  • ۷

جمع بندی

در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که می‌پردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ این‌ها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (۵ سال برای خودرو و ۱۰ سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا ۳ و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …

  • مشخصات
  • تویوتا کرولا ۲۰۱۳
  • هیوندای النترا ۲۰۱۳
  • موتور
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • ۱.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت (اسب بخار)
  • ۱۳۲ @ ۶۰۰۰ rpm
  • ۱۴۸ @ ۶۵۰۰ rpm
  • گشتاور (نیوتن متر)
  • ۱۷۵ @ ۴۴۰۰ rpm
  • ۱۷۸ @ ۴۷۰۰ rpm
  • مصرف سوخت در شهر
  • ۸.۷ لیتر
  • ۸.۴ لیتر
  • مصرف سوخت در بزرگراه
  • ۶.۹ لیتر
  • ۶.۲ لیتر
  • مصرف سوخت میامگین
  • ۷.۷ لیتر
  • ۷ لیتر
  • گنجایش باک بنزین
  • ۵۰ لیتر
  • ۴۸ لیتر
  • ظرفیت صندوق بار
  • ۴۴۸ لیتر
  • ۴۱۹ لیتر
  • گیربکس
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • ۴ سرعته اتوماتیک
  • وزن (کیلوگرم)
  • ۱۲۷۰
  • ۱۲۴۶
  • چرخها
  • ۱۵ اینچی فولادی
  • ۱۶ اینچی فولادی
  • شتاب صفر تا صد کیلومتر
  • ۱۱ ثانیه
  • ۱۰.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
  • ۱۹۵
  • ۲۰۲
  • قیمت پایه
  • $۱۶,۲۳۰
  • $۱۶,۶۹۵
  • قیمت در ایران
  • ۱۲۲ میلیون
  • ۱۰۸ میلیون

توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    یکی بیاد جواب من واده .مزدا3 59000 درهم سوناتا 69000 درهم اپتیما 70000 درهم ام جی6 71500 درهم همگی2013 اینا یعنی چه.

    1. ASADI

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      کرولا لایک
      النترا دیسلایک

      1. reza

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سلام به همه
        کرولا 2015 با حجم موتور 2000 آیا این حجم واقعی است؟
        و در ضمن کرولا موجود در بازار از عمان و امارات وارد می شن
        این دو نوع با هم چه فرقی دارند آیا واقعا اختلافی دارند یا بازار گزمی دوستان فروشنده است؟
        ممنون میشم جواب سئوال را بدهید.

  2. ساتی

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام.نظرهاتون خیلی جالب و مفید بودن.من خودم از طرفدارای پرو پا قرص تویوتا هستم چون قبلا هم داشتیم و مسافرتهای طولانی هم باهاش رفتیم ولی این مال سالها پیشه که کره جنولی هنوز به این حد واندازه امروزیش نرسید بودوووالبته سلیقه ها مختلفه ولی من با قصد خرید یاریس 2014 رفتم ولی….الانترا خریدم..!اتومبیل چشمگیروشیکیه.

  3. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    مدل 2014 اینو قورت میده

    1. روزبه

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حقیقت امروز 19 تیر 93 برای بازدید و در نهایت خرید این دو خودرو (برای یکی از دوستان) به نمایندگی های مربوطه مراجعه کردیم. کرولا 2014 طراحی بدنه جذاب تری نسبت به سال های گذشته پیدا کرده، خصوصاً در قسمت جلوی ماشین و چراغ ها، فضای داخلی هم مثل همیشه نسبت به ابعاد ماشین بسیار خوب و حتی ردیف عقب من با 185 سانتیمتر کاملاً راحت بودم. این راحتی البته در النترا و در ردیف عقب به هیچ وجه وجود ندارد. از نظر سطح آپشن و طراحی داخل النترا کاملاً برنده بحساب می آید. لذا کماکان انتخاب بین این دو چندان راحت نیست:
      برند و دوام بالا و استهلاک پایین تویوتا یا آپشن و طراحی جذاب هیوندای
      البته به نظر رو کاغذ النترا کمی سریع تر هم هست و نرمی بیشتر تعلیق را در تویوتا خواهید داشت

  4. Ali

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز من خودم تعمیرکار ماشینم و به همتون پیشنهاد خرید هیوندا رو میدم. چون اگه همتون تویوتا بخرین نون ما تعمیرکارا کی برسونه ؟؟؟؟
    ضمنا برای بعضی از دوستان که تاکسی تاکسی میکنن باید عرض کنم در ممالک پیشرفته سعی میشه که یکی از بهترین ماشینها رو بکنن تاکسی به جهت احترام و راحتی و رضایت مسافر و مهمان برعکس ایران. مثلا در آلمان ۹۰ درصد تاکسی ها از کمپای بنزه و این برای بنز یه افتخاره.
    هیوندا تازه داره جون میگیره ولی فعلا مشتریهاشو مثله سامسونگ کرده … آزمایشگاهی و برای اینکه بتونه تعدادی از مشتری های تویوتا رو مجاب کنه ازش خرید کنن حداکثر تلاشو روی ظاهر داره انجام میده. من مطمینم اکثر دوستانی که اینجا به نفع هیوندا نظر میدن هیچ وقت تویوتا سوار نشدن تا تفاوت رو حس کنن. بیصدایی و نرمی تویوتا رو واقعا نمیشه با هیچ چیز عوض کرد. شما با یکم دقت متوجه قدرت و کیفیت تویوتا میشی. هنوزم 2f تمیز خواهان داره. همه خودروهای سازمان ملل که به کشورهایی مثل سوریه و … میفرسته تویوتاست. همه وانتهایی که تو جنگهای بهار عربی مثل تونس و لیبی بوده همه تویوتاست. تو عراق و …. یدونه از شاسی های هیوندا رو نمیبینی بنظرت دلیلش چیه ؟ جون قابل اطمینان فعلا نیستن و یه جورای عمر مفیدشون نسبت به تویوتا کمه. اینو همه فهمیدن و میدونن.
    موفق باشید

    1. احمد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      به قول دوستمون اونایی که از هیوندای تعریف میکنن مطمنن تویوتا سوار نبودن.چون تویوتا سوار همیشه تویوتا سوار باقی میمونه.

  5. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرکس میخوادبین این دوتایکی روانتخاب کنه بایدبگم که النترابه اندازه ی صدتامثل کرولاهست

  6. reza

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه تویوتا دیگه تویوتای سابق نیست نه اون کیفیت را داره نه اپشنهای روز را. پس نتیجه میگیرم با توجه به خدمات و گارانتی معتبر وقیمت پایینتر واپشنهای بیشتر شک نکنید هیوندای بهتره البته به این شرط که شرکتی بخرید نه وارداتی

    1. ali

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقا رضا اینو دارم به عنوان یه برادر تویوتا سوار بت میگم بابام پرادو داره و عموم وراکروز شاید آپشنای داخلی وراکروز نسبت به این مدل پرادو بیشتر باشه ولی حاضرم باهات شرط هم ببندم که هم توی جاده هم توی شهر وهم افرود وراکروز به گرد وخاک پشت سر پرادو نمیرسه از هر نظر که شما فکرشو بکنی استهلاک نرمی بیصدا بودن کابین با کیفیت بودن قطعات و …. تویوتا از جوجه هایی که تازه سر از تخم درآوردند به خصوص هیوندا و کیا سرتره (در ضمن تویوتا در سال 2013 بزرگ ترین خودرو ساز جهان شناخته شده پس حتما یه چیزی داره ک ملت دنبال کیا و هیوندای و آت و اشغال دیگه نرفتند)
      موفق باشی….و ایشالا یه روزی تویوتا سوار بشی بدونی من چی دارم میگم
      09355757162

  7. احمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    پدال جان مقایستون خیلی بد بود .شما کیفیت که مهمترین اصل در یک خودرو میباشد را ول کردید و چسبیدی به اپشنهای بی کیفیت هیوندای.پس کرولا مقام پر فروشترین خودروی دنیا رو چطور کسب کرده.شاید شما بهتر بدانید

  8. shahin corolla

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوستان سلام من corolla فول سری آخر ژاپنی(نیمه اول 2010 )،Gli دارم ،که از نظرکیفیت منتاژ قطعات با نمونه های تایوانیش که از نیمه دوم 2010 با سپر عقب جدید وارد بازار شد، خیلی سر تر هست و کاملا با بالا زدن کاپوت کاملا مشهود هست.مختصر و مفید بسیار نرم،رانندگی آرام و لذت بخش و بدون استرس برای سرنشین،کم استهلاک و کم مصرف(5.5-6) در 100کیلومتر ومستهکم وخوش استیل بعد از گذشت 4 سال ،بدون صدای اضافه و افت قیافه،و در پایان با اصالت ،دوستی میگفت اکثر افرادی که تویوتا سوارند در صورت فروش تویوتاشون دنبال خرید بنز هستند یا تریجیهااگه بخوان کفش بخرندcater pilar یاMerrell،یاclarks میخرند که دوام وراحتی داشته باشه نه nike یا adidas چینی که یه فصل بپوشند از قیافه بیوفته در واقع انتخاب به سلیقه وروحیات اشخاص ارتباط داره و بنظر من اگر کسی فقط یک سال یه ماشین رو بخواد سوار شه بهتر بره هیوندایی یا کیا بخره که سال بعد با تعویض مدل بره دنبال یه اتاق و مدل دیگه و یه آپشن دیگه ووقتشو واسه تویوتا صرف نکنه.

  9. reza

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظر من هیوندای بهتره

  10. یاسر

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای، هیوندای سالهای قبل نیست. روز به روز پیشرفت میکنه. شرکت های هیوندای و کیا در سال اخیر جزء با کیفیت ترین خودروسازان جهان شدند. پس باید امروزی رای بدهیم. به نظر من هیوندای بهتر می باشد.

  11. SKY

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام به همه دوستان چه به قول خودشون تویوتا سوارا و چه دوستداران النترا: دوستان! من واقعا به تویوتا ایمان دارم ولی شما فکر نمی کنین داره پول برندشو می خوره. مثل لب تاب های sony با این که هشتم شده تو 10 لب تاپ برتر جهان اما بازهم گران تر از lenovo لب تاب دوم جهان است. یا مثل مک بوک ایر درسته خوبه ولی آخه انقدر اختلاف قیمت با بقیه!!!!!
    من پسرعمه ام جنیسیس کوپه داره. پسرخالم هم تویوتا پرادو داره و هر دو راضی اند.پس هر دو قابل احترام اند ولی روی کاغذ النترا سرتره!!!!!
    آخه بعد تعصب به عنوان یک بی طرف برید و آپشن ها و حتی اطلاعات فنی دو ماشینو نه از این جا بلکه از سایت شرکتاشون یعنی آسان مووتور و ایرتویا چک کنید و بعد تصمیم بگیرید؟؟؟؟ هر چند من باور دارم از لحاظ کیفیت با اختلاف تویوتا سرتره!!!!!!!!!!!!

  12. امیر

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هیچکدوم رو ندارم اما سوار شدم مخصوصا تویوتا،اما رقابت در دنیای امروز هر روز شدت بیشتری پیدا میکنه که یکی از اصول مهم رقابت نواوری و جسارت است.
    متاسفانه در ایران یک فرهنگ خیلی بد وجود دارد که با هرنوع نواوری و مخصوصا برندهای جدید مخالفت میشه حتی مثلا تو لوازم خانگی،کی فکر میکرد سامسونگ و ال جی جای خیلی از برندهای معروف رو بگیره اما زمان ثابت کرد هم اپشن های خوبی داشتن هم کیفیت،پس دنیا دنیای رقابت اپشن هاست نه پول برند

  13. حمید میثاقی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان استحضار دارند که در آمریکا فروش خودرو بدون ESC ممنوع شده است.
    سایت NCAP نیز اعلام کرده هر خودرویی که ESC نداشته باشد، یک ستاره از پنج ستاره ایمنی آن کسر خواهد شد.
    آیا با این توضیحات شما ماشین ایمنی مثل النترا را انتخاب می کنید یا ماشین بدون ESC کرولا که در بازار ایران فروش میره؟
    من ترجیه می دهم به خاطر ایمنی خوانواده ام سوار النترا بشم علی رغم اینکه میدونم از خیلی جهات کرولا سرتره

  14. فریبرز

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همین چهارتا آپشن هم باید درست کار کنن
    کیفیت و ایمنی بهترین چیزهای یک ماشینه از نظر کیفیت با اختلاف تویوتا بهتره ولی از ایمنی النترا یه کم بهتره
    انتخاب با خودتون

  15. آراد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز نمیدونم کرولا بخرم یا هیوندا النترا

  16. reza

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    النترا زیباتر است ولی کیفیت کرولا ………

  17. nasiri

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من حدود بیست پنج ساله تو تبریز تعمیرکار ماشینهای امریکایی م
    و باورود خودروهای جدید مشغول به تعمیرات انها شدم الان دقیقاپنجاه وشش سالمه و دوست ندارم بازنشسته شم چون به کارم واقعا عشق دارم
    از من اگر میشنوید ماشینی بخرید که دست امریکا توش باشه من خودم بدلیل ازاد بودن منطقه یک شورولت شاسی بلند سوار میشم که با تمام تجربیات سواری که از اکثرماشینهای دنیا گرفتم بهترین و امنترین و راحتترین ماشینیه که واقعا عشق بستم بهش
    تویوتا هم ساخت امریکا بوده و اساس ساختار موتورش باز هم امریکایی مانده
    و
    هیونداکیا هم موتوهای جنرال رو استفاده میکنن که واقعا بی دردسرترین موتور دنیان
    کیا در کم خرجی و شتاب حرف اول ایران هست و هیوندا در لوکسی و راحتی و تویوتا نیز همینطور
    پس میتوان گفت پیشرفت تویوتا در ایران به کندی انجام میشه و کره ایها هرروز مدل جدید به بازار عرضه میکنند پس کسی که تلاش بیشتری انجام بده استحقاق بهترینهاست

  18. sina

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت همه ی ماشین بازها.من تقریبا همه ی مدل های هیوندا و تویوتا رو سوار شدم. از لحاظ تعلیق تویوتا یکم از هیوندا بهتره ولی از لحاظ سرعت و شتاب ایمنی آپشن طراحی بدنه هیوندا تویوتا رو میکنه تو اگزوزش! پس ما فاکتورهای بیشتری رو برای خرید هیوندا داریم. ما توی ایران اطلاعات دقیقی از شرکت های خودروسازی خارجی نداریم ولی اینو بگم هیوندا با ژاپن و اوروپا که بزرگ ترین صنعت و تکنولوژی خودروسازی رو دارن شریکه. تویوتا هم عالیه ولی هیوندا رو بیشتر می پسندم.

  19. Ali

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با این که ما خودمون ماشین کره ای از 2008 دهرسم و خیلی راضییم و هیچ مشکلی نداره.ولی برای من اصالت ماشین خیلی مهمه.اپشن ها دو روز میگذره عادی میشه..ولی تویوتا همیشه میمونه…

  20. حسین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من از لهاظ مدل یا قیافه بگم هیوندا بهتره اما ازاحاظ مقاومت تویوتا بهتره من 405 سوار هستم به امیده ان روز که همه ماشین بازها ماشین خارجی سوار شن

  21. امین

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بچه ها امروز می بینم تفاوت این دو ماشین بیست میلیون تومان هستش خوب اگر من بخوام تویوتا با بیست تومان بیشتر بخرم اصلا میرم یک مدل بالاتر از هیوندا میخرم پس کرولایی که شک وجود داره از ماشین 20 میلیون پایین تر که بخری یا نه کلا رد دیه در ضمن نمایندگی تویوتا در ایران بارها ثابت کرده احترام به مشتری یعنی کشک دقیقا یک ماه من و برای خرید یک یاریس هاچبک 2015 سرکار گذاشته در همین تاریخ امروزم اصلا از لیست خرید فوریش حذف کرده تاززه در قراردادشم میگه هر رنگی بهتون دادم باید بخرین نه عزیزم من میرم هیوندا میخرم تو هم برو بابات و تهدید کن با اون قیمتهات که نشد من ببینم سه روز بگذره یک میلیون بکشی روی محصولت حتی و.قتی دلار پایینهخول آدم بره از کسایی که احترام به مشتری و حتی توی ظاهر نمیزارن بره ماشین بخره ببین پشت سرما چه بی احترامیهایی که نمی کنند و از ماشین نو چه چیزهایی باز نمی کنند و کهنه نمیزارند سابقه داره که میگم

  22. Archi khan

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    با توجه به سابقه بسیار درخشانی که تویوتا لااقل در ایران داشته ،
    برای ما ایرانیا سخته ازش بگذریم

  23. سعيد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    بنده در کشور عربی کار میکنم اینقدر که از برند تویوتا و برند ماشین های امریکایی استفاده میکنن از برند های دیکه استفاده نمی کنن
    خدا وکیلی بعضی از ایرانی ها […] 120 میلیون میدن ماشین جینی و کره ای
    بعد جالب اینجاست میان ازش تعریف هم میکنن

  24. عليرضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا از نظر آپشن و لوکس بردن خیلی خسیسه تا همین دو سال پیش لندکروز هاش هم با صندلی دستی تولید میشد خیلی ها میگن به خودروهای کره ای اعتماد نمیشه ولی کره جنوبی خیلی پیشرفت کرده من خودم آزرا ۲۰۰۹ دارم به علت دوری محل کارم نزدیک به ۲۹۰ هزار کیلومتر باهاش راه رفتم به غیر از لوازم مصرفی هیچ هزینه ای برام نداشته

  25. فرزاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو تو مرور زمان خودشو نشون میده. اونی که طرفدار هیونداست کجاست ببینه هیوندا توسان دوستم برقش قاطی داره و 10 بار تو جاده نگهش داشته!
    یه قیچی هم ماشین حساب میشه که از 3 قطعه تشکیل شده. خودرو از بیشتر از 400000 قطعه تشکیل شده. اگه قیچی هم میخواید بخرید جنس خوبشو بخرید ماشین که جای خودشو داره

    1. هومن

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این که دلیل نمیشه دوست عزیز . من خودم توسان 2008 دارم 120000 تا کار کرده تا حالا به جز بنزین و روغن و لنت هزینه دیگری برام نداشته خیلی بی آزاره و اصلا هم افت نداشته . پسر عموی من پرادو 2010 داره سر 60000 تا گیربکسش مشکل اساسی پیدا کرد ولی این دلیل نمیشه که توسان بهتر از پرادو هست چون قطعا اینطوری نیست و پرادو بسیار بهتر است . شما یک نمونه از مشکلات یک خودرو را نمی تونی به تمام تولیدات یک کارخانه تعمیم بدی.

  26. Armin

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من خودم الانترا دارم خیلی ارش راضیم نسبت ب قیمتش…. اما مقایسه شما کاملا اشتباه شما باید الانترا رو با کرولا ۲۰۱۴ مقایسه کنید …. تا چند میاه اینده أنشالله کرولا ۲۰۱۵ میگیرم ب نظر من ک الانترا دارم سواری الانترا خوبه اما فکر نکمم براحتیش و کیفیتش ب پای کرولا ۲۰۱۵ برسه . ممنون

  27. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    الان 18 ماه هست که النترا دارم، تویوتا به درد پیرمردا بیشتر میخوره که فقط میخوان سوار بشن و گاز بدن! چیزی جز خرجونی ماشین ( که دیگه تویوتا هم مثل قبل نیست و هیوندا هم کم نمیاره! ) براشون اهمیت نداره!! یه عده هم کلاً تعصب دارن، یعنی اگه همه از تویوتا بد بگن اینا چون سوار میشن خوب میگن! جذابیت، طراحی عالی، موتور 150 اسب، امکانات خوب و چشمگیر، ایمنی بالا و … النترا، حرفی برای تویوتای خسته کننده نمیگذاره، بخصوص با طراحی عقب که آدم یاد کارتن سوباسا با اون قیافه ها میافته!!
    در کل نظر شخصی هست، اگر کرولا نصف قیمت النترا هم بود، باز هم النترا می خریدم!

  28. وحید 55

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با درود فراوان از زحمات همه دوستان و نظراتشان
    بنده دقیقا امشب رسیده بودم به این نتیجه که النترای 2014 با قیمت حدود 98 تومانی و کارکرد 45 هزارتا بخرم یا تویوتا 2013 کرولا جی ال آی
    به هر حال از نظرات همه دوستان فیض بردم ولی اگه بشه النترای 2014 را با قیمت کمتر از 90 میلیون کاملا تمیزش گیر بیاد مطمئنا نتیجه النترا می باشد ولی اگه نشه میتونم بگم که تویوتا یک مدل پایینتر یعنی 2013 این حدودش گیر میاد و این یکی ارجحیت داره به نظر من
    بنده ماشین حال حاظرم سوناتا 2008 است دنده ای میخوام بفروشم از سوناتا خیلی راضی هستم هر جور دوست داشتم بهم سواری داده و هر وقت خواستم من رو از موانع رد کرده و هیچ جایی کم نیاورده خب البته با موتور 2300 سی سی بی صدا و سواری مسلطش با سرعت 190 تا که اصلا ترسی به دلت راه نمیدی با 10 تا ایربگی که داره !! ولی النترا فقط ای بی اس داره و بعضی هاش 2 ایربگ نمیدونم این مشکل در تویوتا هم هست که ایربگ کم داره
    بهر حال ببینم خدا چیمیخواد
    بازم ممنون از همه دوستان عزیزم

  29. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یکی گمراه شدم بخدا الان چند روزه دنبال تویوتا میگردم بخرم اولش میخواستن النترا بخرم ولی منصرف شدم .تویوتا هم گیرم نمیاد حالا میخوام النترا بخرم خواهشن راهنمایی درست کنید.ممنون.

  30. سحر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر نیست بجای دعوای همیشگی بین ماشین چینی و کره ای و ژاپنی هر کس از چیزی که خریده لذت ببره ؟
    مردم علایق و سلایق مختلفی دارن. اگه قرار بود همه یه ماشین رو سوار بشن که پس چرا این همه کارخونه خودرو سازی بود.

    1. رضا

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم اینجا داریم راجع به کیفیت و طراحی و ارزنده بودن ماشین نسبت به قیمتش بحث میکنیم مگه راجع به رژ لب داریم صحبت میکنیم که سلیقه ای باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا