روزی که جنسیس کوپه با محدوده قیمتی ۶۰ ﺗﺎ ۷۰ میلیون پس از هیوندای کوپه وارد کشور شد توانست بدلیل طراحی بروز و پویا، پیشرانه قلدر و البتـه قیمـت رقابتـی بسیار خوب بسیاری از خودروهای اسپورت المانی را دچار مشکل کند، حتی تا مدتها جنسیس کوپه حربه ای شده بود برای تحقیر فنی مرسـدس بــنز SL500 ﺑـﺎ ﺑﺮﭼﺴـﺐ قیمتی ۴۰۰ میلیون و بی ام و های ۳۳۰ البته تنها در بخش شتاب گیری!
ولی با پیدا شدن سـرو کلـه باکسـتر بعنوان یـک روباز تمامـا اسـپورت داسـتان تغییر کــرد. ﻣـﺎ هـم تصــمیم گــرفتیم هــر دوی ایــن خودروهــای اســپورت ۶ ســیلندر را بــه میــدان مبــازره بکشــیم. البتــه رنــج قیمــتی باکســتر – در زمــان تســت – حــدود ۱۲۰ میلیــون تومــان و دو برابر جنسیس بود، به علاوه اینکه موتور جنسیس ۳.۸ ولی پورشه روی همین موتور ۶ سیلندر از مکانیزم تخت (و نـه خورجیــنی) ﺑـﺎ ﮔﻨﺠــﺎﯾﺶ ۲۸۹۳ ﺳـﯽ ﺳـﯽ ﯾﻌﻨﯽ حدود ۹۰۰ ﺳﯽ سی کمتر از جنسیس کوپه سود برده بود.
اما این دو خودرو اسپورت بدلیل ۳ فاکتور مشترک به میدان رزم فرا خوانده شدند که شامل شتاب اولیـه ۵.۴ و ۵.۶، پیشرانه ۶ سیلندر و البته تعریف ۵.۴ ﺗﺎ ۵.۶ کیلوگرم از وزن برای یک اسب بخار. البته برای این تست باید قاعـدتا پورشـه باکسـتر S بـا موتـور ۳.۵ لیـتری ۳۱۰ اسبی استفاده می شد اما بدلیل موجود نبودن در زمان تست و اینکه در آن محدود زمانی تمامی باکسترهای وارداتی از نوع ۳ لیتری بودند به انچه داشـته قناعـت کـرده و لباس رزم برتن و راهی میدان نبردشدیم!
تست اولیه قاعدتا روی خط استارت و در مسیر مستقیمی ۱ کیلومتری بود که قاعدتا به بیش از ۴۰۰ متر آن نیاز نداشتیم. با کستر با موتــور ۳ لیـتری تخـت با مرکـز ثقل بسـیار پایین تـری از زمیـن ناگهان کنده شد و علی رغم پیشرانه ۲۵۵ اسبی دماغه اش به میزان ۲ متر از جنسیس ۳۰۶ اسبی جلـو افتــاد. ایـن مسـئله البتـه با توجــه بـا وزن ۱۳۸۰ کیلوگرمـی باکستر و تعریف ۱ اسب بخار به ۵.۴ کیلوگـرم وزن در مقابــل جنسـیس ۱۶۱۰ کیلوگرمـی کــه بــا موتـور قلـدرتر جــور مابه التفــاوت ۳۰۰ کیلوگرمـی اضــافه وزنـش بـه نسـبت باکستر را کشیده بود شاید دور از انتظارنبود.البته نسبت تعریف وزنی به قدرت موتور جنسیس تنها ۲ دهم کمتر بود که مهندسین هیوندای به عدد ۵.۲ کیلوگرم برای هر اسب بخار رسـیده بودند.
دیری نپاییـد و دور از انتطارهم نبود که جنسیس در کمتر از نیم ثانیه این فاصله را جبران نمود و دقیقا در ۳۵۰ متر اولیه هر دو خودرو دماغه به دماغه با هم حرکت کردنــد و هــردو روی ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسیدند و این اتفاق دقیقا درحالی رخ داد که روی کاتالوگ شتاب اولیه جنسیس کوپه ۵.۴ ثانیـه و باکسـتر تنهـا ۲ دهـم ثانیــه بیشـتر ﯾﻌﻨﯽ ۵.۶ بود. پس در شتاب اولیه پورشه با توجه به ایرودینامیک قوی تر، وزن و مرکز ثقل پایین تر و البته جعبه دنده PDK که فوق العاده سـریع و بــی خطـا تعویض مـی شد جور اسب بخار کمتر را کشیده بود.
اما داستان پس از گذر از ۳۰۰ متر کاملا تغییر کرد و موتور خوش گشتاور جنسیس کوپه با خروجی ۳۵۷ نیوتن متر درحال بـه رخ کشـیدن توان خود به موتور ۲۹۰ نیوتن متری باکستربود! البتـه پورشــه هـم بــرای رسـیدن بـه گشــتاور و اسـب بخار مـاکزیممش درحـالی دور موتورهــای بـاﻻتری روی ۶۴۰۰ و ۶۰۰۰ دور تعریف کرده بود که برای جنسیس ۶۳۰۰ دور برای اسب بخار و ۴۷۰۰ دور برای ماکزیمم گشتاور تعریف شده بود ولی برای کـل کل جـدی دو رقیـب کــه رقیـب المانـی موتور ضعیف تری داشت تنها این فاکتورها کافی نبود و درگذر از ۳۰۰ متر بــود کــه ناگهـان جنسـیس از باکستر فاصــله گرفـت و با رســیدن بـه ۴۵۰ و ۵۰۰ مــتراین فاصــله را بیشتر و جلو افتادن کوپه کره ای از رقیب المانی مشهودتر شد. ﺗﺎ اینجا در شتاب گیری اولیه هردو خودر نمره مساوی دریافت کردند، اما درشتاب گیری ثانویه جنسیس بـا یک نمره مثبت جلو افتاده بود که جعبه دنده محشر باکستر بازی را به تساوی کشاند.
نتیجه بخش اول: جنسیس ۱ – ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ۱
بخش دوم پس ازشتاب گیری تست فرمان پذیری و هندلینگ خودروها بــود، بـه همیـن دلیـل سـرعت خودروهـا به حـدود ۱۲۰ کیلومتر کـاهش و تعــویض ناگهـانی خطــوط آغاز شد. با افزایش سرعت تا ۱۴۰ کیلومتر هردو خودرو تو دست و با تسلط کامل اقدام به تغییر لاین می کردند اما پس از ۱۴۰ کیلومتر جنسیس دیگر خودروی با هندلینگـی نبود و درعقب خودرو حالت های ناپایــداری دیـده مـی شد و ایــن اتفـاق درحـالی رخ می داد کــه همچنــان باکسـتر بـه زمیـن چسـبیده بود. حـتی فرمـان باکسـتر دقیـقتر و هوشیارتر بود و ضربات انتقالی حاصل از حرکت در آن اصلا نمادی نداشت. در صورتیکه فرمان جنسیس با توجه بـه تایرهــا و رینگ های بزرگـتر هم سـفت تـر و هـم اینکـه ﺑﺮﺧﯽ ضربات ریز و درشت را به دستان راننده انتقال می داد.
نتیجه بخش دوم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ ۲ – جنسیس ۱
در بخش سوم نوبت به چسبندگی خودرو روی زمین و البته راحتی سواری رسید که با وارد شدن به پیچی با زاویه ۶۰درجه پورشه باکستر هر آنچه در توان داشت نشان داد و ﺑﺎ ﻣﺎﮐﺰﯾﻤﻢ ۰.۹۵ جی فشار جانبی رکورد خوبی به جای گذاشت و درحالی به هیچ وجه از زمین جدا نمی شد که جنسیس روی ۰.۹۰ جی کنـترل عقــب خـودرو از دست رفت و بسرعت دچار آشفتگی شد و حتی رینگ های بزرگتر هیچ کمکی بــه ایـن کوپــه نوپــای کــره ای نکـرد.
از طرفــی بدلیل ارتفـاع بسـیار پــایین تـر باکســتر تا زمیـن، هندلینگ و چسبندگی این خودرو در کنار سیستم مدیریت تعلیق و پایداری پورشه که بی نظیر عمل می کنـد مثـل الماسـی مـی درخشـید و حـتی علـی رغـم اسـپورت تر بودن سیستم تعلیق باکستر اما کوبش های آن بیش از جنسیس نبوده و سواری به مراتب دلنشین تر و راحت تری از جنسیس داشت.
نتیجه بخش سوم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ ۳ – جنسیس۱
دربخش چهارم به فاکتور ترمزگیری رسیدیم که با کاهش ناگهانی سرعت از ۱۱۰ به صفر باکستر با ترمزهای قدرتمند خود که مجز به دیسکهای ۳۱۸ میلی مـتری بــود بدون هیچگونه کشیدگی فرمان به جناحین پس از ۳۵ﻣﺘﺮ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺷﺪ که همین رکورد برای جنسیس که ترمزهای قوی هم نداشت روی ۳۸ متر اتفاق افتاد.
نتیجه بخش چهارم: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ ۴ – جنسیس۱
دربخش پنجم تست، به دو فاکتور پرداختیم که نخست جذابیت صدای پیشرانه و اگزوز یک خـودروی اسـپورت و دوم فضــای داخلـی کـابین بود که صـدای موتـور و منیـع اگزوز باکستر بی بدیل و مثل غرش مردانه بود و به مراتب جذاب تر از جنسیس بود و یک نمره مثبت به باکستر می افزود ولی در عوض فضای داخلی جنســیس بیشتر بود و مثل باکستر احساس خفگی به راننده دست نمی داد و یک امتیاز گرفته شد باکستر را جبران می کرد.
نتیجه ﺑﺨﺶ ﭘﻨﺠﻢ: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ ۵ – جنسیس ۲
دراین قسمت نوبت به بررسی کیفیت ساخت اتاق و استفاده از مواد روز دنیا رسید که بدون شک پورشه باکستر بدلیل کابینی شیک و با کیفیت استثنایی جای هیـچ حرف زدنی برای جنسیس که اگرچه کابین مدرنی داشت اما بدلیل استفاده از کیفیت ساخت پایین و پرکردن کابین با انواع پلاستیک نگذاشت. حـتی ارگونومـی پورشــه درکنار صندلی های اسپورت بی نظیر آن دراین کلاس با کمتر خودرویی قابل مقایسه بود.
نتیجه بخش ﺷﺸﻢ: ﺑﺎﮐﺴﺘﺮ۶ – جنسیس ۲
درکل پس از در نظرگرفتن مصرف سوخت هر دو خوردو در ۱۰۰ کیلومتر شهری که برای باکستر ۱۳.۶ و برای جنسیس ۱۳.۸ لیتر بوده و همچنین هزینه نگهـداری هردو خـودرو کـه البته با توجه با گارانتی های هر دو تا مدتی برای برخی موارد رایگان است اما کلا هزینه نگهداری یک خودروی المانی با تکنولوژی پیچیـده و بـدلیل اســتفاده از مــواد بــا کیفیت بسیار باﻻتر بیشتر بوده ولی درعین حال کلاس و پرسیتیژ و کیفیت و راحتی سواری در کلاس پورشه با هیوندای هیچگاه قابل مقایسـه نبـوده و نخواهـد بـود و دقیقا شما درمقابل پرداخت مبلغی دو برابر قیمت جنسیس سوار بر خودروی دو نفره ای خواهید شد که دقیقا مصداق این است که هر مقـدار پول بدهیـد همـان انــدازه امکانـات و سواری دریافت خواهید کرد.
با تمامی احترام به توانمندی های جنسیس کوپه که در این رنج قیمتی بواقع نه تنها در ایران بلکه در دنیا خودروی کم رقیبـی درحال حاضرست اما برنده این طوفان زرد با برتری مثبت ۴ امتیاز پورشه باکستر است که بدلیل عرضه پکیجی ویژه و استثنایی مرکب از توانایی های چشم گیر خود دقیقـا بایـد به یاد داشت که هیچگاه نمی توان کیفیت و طعم یک چلوکباب را با همبرگرساده مقایسه کرد!
………………………………………………………………………………………….
# متن فوق چکیدهای است از مقاله «طوفان زردها» ؛ به نویسندگی «مسیح فرزانه» و فوتوگرافی «علیرضا بهپور» ؛ چاپ شده در سیصد و پنجاه و سومین شماره مجله ماشین. متن کامل این مقاله را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.
# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعفهایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.
enzo
۱۹ بهمن ۱۳۹۱مرسی
hesan
۱۹ بهمن ۱۳۹۱مقایسه جالبی نبود
المان یچی دیگس باو
JINPACHI
۱۹ بهمن ۱۳۹۱دمه همه تون گرم.
ابی
۱۹ بهمن ۱۳۹۱مومن چی رو داری با چی مقایسه میکنی
هیوندای اصلا در شان پورشه نیست که بیاد باش مسابقه بده
مثل مقایسه علی کریمی هستش با رونالدو
علی کریمی خوبه ولی نه در حد کریس
danyial 7
۱۹ بهمن ۱۳۹۱آقایون عزیز وقتی یک کمپانی عرضه داشته باشه ماشین خوب اسپرت تولید کنه چرا نباید حمایتش کنیم – من قبول دارم کمپانی پورشه یک آلمانی درجه یک هست ولی این دلیل نمیشه که نباید با کمپانی کره ای مقایسه کنیم – هیوندا عرضه داره میتونه ماشین اسپرت تولید میکنه دمش گرم – مثل ایران خودرو هنوز تو کف سمند نمونده- با پول کمتر ماشین بهتری میتونی بخری این یک امتیاز برای هیوندا محسوب میشه که از رقیب های خودش جلو بزنه – اینی که شما میگین یعنی تعصب
کامران
۱۸ خرداد ۱۳۹۲احسنت به شما.کاش این افراد پورشه داشتند وبعدش تعصب.متاسفانه بدتر از من حتی از 100متری هم پورشه رو ندیدند(شاید همه بدونند که پورشه یک کلاس است,یک اسطوره است ,تنها ماشینیه بدلیل قابلیتهای فنی فوقعالعاده طی 50سال کمترین تغییر ظاهری را داشته).کاش ما هم یه ماشین میساختیم که در برابر پورشه باکستر 5/. امتیاز میگرفت.
danyial 7
۱۹ بهمن ۱۳۹۱داداش اینجا رو با برنامه نود اشتباه گرفتی
نانا
۲۱ بهمن ۱۳۹۱قربون دهنتن
محسن
۲۱ بهمن ۱۳۹۱شما میگی پورشه قشنگه قیمتش هم قشنگه ها میدونستی؟
Kurosh
۱۹ بهمن ۱۳۹۱خیلی جالب بود؛ ممنون از گذارش شما..
nba
۱۹ بهمن ۱۳۹۱پورشه مثل همیشه آبروداری کرد.
reza
۱۹ بهمن ۱۳۹۱جنسیس کوپه = قیمت مناسب .قدرت .زیبایی . ایمنی
از کامارو. موستانگ و 370z هم بهتره هم تو هندلینگ هم تو شتاب میخاید باور کنید یا نه چون من هم کامارو سوار شدم هم جنسیس جنسیس سبکتر تیزتر و کنترل بهتری نسبت به کامارو داره حالا کاری به باکستر ندارم
خلاصه بهترین تو 25$ تا 30$ هزار دلاره
عماد
۳۰ بهمن ۱۳۹۱داداش کامارو تو درگ شاید شتاب برتریش کم باشه ولی در کل دهن باز میکنه جنسیس رو میخوره
من خودم پشت هم جنسیس و هم کامارو تو منطقه آزاد انزلی نشستم
شما احتمالاً کامارو دهه 70 میلادی رو نشستی
نوید
۱۹ بهمن ۱۳۹۱چه فایده 2تاش خاطره شد با این وع قیمتا
پارسال با 150 باکستر امسال با 170جنسیس کوپه!
سینا
۱۹ بهمن ۱۳۹۱حال و روز پدال هم مثل خودروهای کشور شده جای این که پیشرفت کنه پسرفت می کنه.
اینو من چند ماه پیش خونده بودم از همین مجله ماشین،خب من اگه بخوام برای خوندن مطالب قدیمی به سایت سر بزنم پس دیگه سر نمی زنم.
ولی در کل چه فایده ، از این به بعد باید رقابت پراید با پژو رو بزارید چون این ماشینا هم الان لوکس محسوب میشن و دیدنشون افتخاری میشه برای هر ایرانی.
گروه خبری پدال
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ممنون سینا
حق باشماست ولی . . . . !
ولی اگه همون چندماه پیش که شما تو مجله خوندین ماهم بلافاصله چاپش میکردیم که هممون رو به جرم تشویش اذهان عمومی و […] میرفتیم […] و […] میشدیم !!!
جدا از این موضوع درکل ما هشت مقاله از جی فاکتور تویه پدال داریم؛ یعنی هشت مقاله رو تو شش سال منتشر کردیم! کجای این پسرفته؟؟؟!
تامكت
۲۰ بهمن ۱۳۹۱من مجله ماشین نمیخونم ممنون میشم بازم ازین مقاله ها با ذکر منبع تو سایت بزارید
biganeh
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پورشه باکستر فو ق العاده است و جنسیس هم نسبت به قیمت و قدرت موتورش نمیتونه حریفی برا باکستر باشه
حتی بوگاتی رو هم بیارین جلوی پورشه 918 کم میاره بگذریم از سوپر اسپورت های دیگه ی پورشه
ahmad
۲۳ بهمن ۱۳۹۱در اینکه پورشه ۹۱۸ ماشین بسیار خوبیه هیچ شکی نیست ولی اینکه بگی از بوگاتی بهتره یعنی بساط خنده چند نفرو فراهم کردی.بعدشم قدرتمند ترین پورشه کاران جی تی هست بعدش ۹۱۸
moein
۲۰ بهمن ۱۳۹۱اقابه نظر من باید پورش رو از هر نظر با بنزslkمقایسهکنند یا با لکسوس کوپه و جنسیس رو بارنو لاگونا کوپه مقایسه کنند تمام
3.6 v6 24v
۱۱ اسفند ۱۳۹۱البته جنسیس از بسیاری از جهات قابل مقایسه با کامارو هست …
در کل باید بین اسپورت های ارزون قیمت قرار بگیره
M@$oOD
۲۰ بهمن ۱۳۹۱دیگه این ماشینارو مقایسه نکنید…
باید پراید131 رو با 132 ،111 رو با هاچبک،141 رو با صبا،151 رو با وانت و … مقایسه کرد. هرچند اینا هم به آرزوها پیوست
کامران
۱۸ خرداد ۱۳۹۲اصلا متوجه نمیشم این مخالفت با این مقایسه برای چیست.تمام نکات آموزشیش رو رها کردید هی این جمله رو تکرار میکنید.پس این همه درگ در خارج کشور بین خودروها با قدرتهای مختلف مثلا بوگاتی با ام5 و یا بوگاتی با پورشه و یا در ایران خودمون حتی جنسیس با مزدا3 و حتی پراید نباید انجام بگیره.اتفاقا این تیفست جالبیش در اینه که باکستر ضعیفتر از جنسیس است ولی نتیجه برعکس شد.
peiman09
۲۱ بهمن ۱۳۹۱بچه ها خوش باشن با هرچی می خوان مقایسه کنن
کیهان
۲۱ بهمن ۱۳۹۱آقا خیلی ممنون. خوبه حداقل این اسما به گوشمون بخوره یه جا صحبت شد، مثل… نگا نکنیم!
آقا یه مقایسه هم واسه پراید و آردی بذارید. ممنون!!
M
۲۱ بهمن ۱۳۹۱من هنوزم باورم نمیشه، یعنی واقعاً باکستر رو با جنسیس مقایسه کردین؟! :|
پیمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۱راستی یادتون نره که سمند سورن رو با سمند ال ایکس یا ال90 e2 رو با ال 90 طرح جدید مقایسه کنید . شاید عوض کردن شکل چراغا و بالا بردن فضایی قیمتهاشون تاثیری تو کیفیت و قدرت و ایمنی خودرو داشته باشه . همه جای دنیا تو فکر پیشرفت کردن در ساخت خودرو هستن ما امروز تازه یه چیزی هم ازش کم میکنیم . کیا و هیوندا کجان ایران خودرو و سایپا کجا . حالا شرکتهای قول آلمانی و اروپایی پیش کش ……..
کامران
۲۱ بهمن ۱۳۹۱خیلی مقایسه بدی بود ، بی احترامی بود به پورش ، شما رو پیکان هم موتور ببندی شاید بااهش فراری یا پورش را بگیری ولی هر گردی گردو نیست ، هندلیتک امنیت و تکنولوژی پورش کجا ، هیوندایی کوپه برای غشری هستش که توانایی خرید کوپه ندارند و می خواهند هر جور و به هرقفیمتی شده کوپه یوار شوند.
سیاوش
۱۸ خرداد ۱۳۹۲هدف از این مقایسه هم نشون دادن همین اختلاف تکنولوژی بوده.دوما این جنسیس کوپه است هیوندای کوپه 2700 سی سی حجم موتورشه.سوما قشر نه غشر .چهارما قیمت نه قفیمت و باهاش نه بااهش و سوار نه یوار و در اخر هندلینگ نه هندلینک.البته همه ما ازاین اشتباهها میکنیم فقط خواستم بگم ما دقتمون در این حده.ما کجا و ریزه کاریهای پورشه کجا و حتی جنسیس .ضمنا دوست عزیز شکر خدا شما و دیگر دوستان که ماشینهای خوب با پلاک 1متری ایران رو دارید .خساست به خرج ندید مقایسه بین مدلهای مختلف پورشه و فراری و لامبورگینی و مک لارن و اگر توهین نباشد کوروت و گودزیلا چون یه کم ارزونتر از بقیه هستند را بگذارید ما هم دعا گو هستیم.
امین
۲۱ بهمن ۱۳۹۱مقایسه خوبی بود.البته از قبل معلوم بود که برنده این نبرد پورشه هست. به هر حال این مقایسه نشون داد که با برابر بودن قدرت موتور تقریبا مساوی(نسبت قدرت به وزن) اما بورشه بخاطر طراحی مهندسی تر و فنی تر و با کیفیت تر برنده مسابقه شد. واین برتری ها تاییدی بر قیمت دو برابرش نسبت به جنسیس هست. اینو هم فراموش نکنید که جنسیس یه اسپورت تازه متولد شده هست و هنوز به تکامل نرسیده مطمعن باشین در اینده شاهد اسپورتهای فنی و قدرتمندی از هیوندای خواهیم بود که رقیبی برای پورشه ای با قدمت نیم قرن خواهد بود. متاسفانه دوستان عزیزم به جای بحثای فنی مرتبا تاکید میکنن که چرا این دوتا ماشینو با هم مقایسه کردین. اینو باید در نظر داشت که اینجاامریکا نیست هر نوع خوردرویی در اختیارشون باشه که بخوان با هم مقایسه کنن.
3200 v6 24v
۲۱ بهمن ۱۳۹۱بهتر بود جنسیس رو با یه خودرو هم رده خودش (از نظر قیمت) مقایسه میکردین …
وگرنه از قبل نتیجه قابل پیش بینی بود …
یه نکته ای هم در باره ی این پورشه هست که خیلی زور داره پول 2 برابر بدی اما نتونی از جنسیس جلو بزنی …
بهتره یه فکری بحالش بکنن
سام*
۲۱ بهمن ۱۳۹۱مرسی جالب بود.
فرهاد
۲۲ بهمن ۱۳۹۱ممنون از شما متن عالی بود
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۱مقایسه خوبی بود اما واقعا نسبت ب امکاناتی ک میده قیمتش عالی هست.{جنسیس}
hamed
۲۳ بهمن ۱۳۹۱اخه ادم عاقل این دوتا چه شباهتی داشتن که باهم مقایسه کردی!
سیاوش
۱۸ خرداد ۱۳۹۲حالا شما ببخشید.! گذشت از بزرگان است.!!!!!!!!!!
کیوان
۲۴ بهمن ۱۳۹۱خوب بود/ولی از اوت برنده معلوم بود
احسان 16v
۲۴ بهمن ۱۳۹۱خیلی خوب بود ولی در هر حالت هم ما نمیتونیم هیچکدومو نه بخریم نه سوار شیم
سینا
۲۵ بهمن ۱۳۹۱احتمالا شما قیمت این دوتا ماشین رو در نظر نگرفتین
سیدعلی ذوالفقاری
۲۸ بهمن ۱۳۹۱من یارانه ام رو جمع می کنم و به حمد خدا امسال نشه سال آینده پورشه سوار میشم و در خیابان و بیابان جولان میدم.
فرزان
۳۰ بهمن ۱۳۹۱من خودم پول هر جفتشون رو داشتم اما!… جنسیس کوپه رو انتخاب کردم و الان ازش بسیار راضی هستم هیچوقت پولمو پای باکستر حروم نمیکنم 1کم شبیه قورباقه میمونه توجه کردین؟!
سواریشون تقریبا 1رنج هست اما با تفاوت قیمتی زیاد
با باکستر هم از سرعت 50تا انداختم میتونم بگم تقریبا راحت گرفته و رضایت بخش بوده این قول رو من به شما میدم
فقط بخاطره قدرت زیاد جنسیس در سرعت های بالای180 سرخوردکی چرخهای عقب رو حس میکنی اما مشکلی نداره فقط بخاطره قدرتی بودن موتور چرخهای عقب حالت تیکاف میگیره و به دور زدن هم کمک میکنه اما حواستون باشه کار 1دفه میشه چون حتی این لحظه هم دلت نمیاد پاتو از رو گاز برداری من که بر نداشتم حال میده
آرش
۲ اسفند ۱۳۹۱این مقاله رو چند ماه پیش تو مجله ماشین خونده بودم که تازه اینجا به چشمم خورد لازمه بگم که جنسیس هیچ وقت نمی تونه بنز 500اس ال رو تحقیر کنه شتاب 0-100 جنسیس البته نمی دونم با چه گیربکسی 5.9 ثانیه است و اگر هم 5.4 باشه فقط تا5 ثانیه میتونه در برابر بنز اس ال دوام بیاره ، نکته دیگه اینکه ساعت 100هزارتومانی هم زمان رو نشان میده و ساعت رولکس هم زمان رو نشان می ده اینو بدونین که ساعت رولکس هیچ وقت تحقیر یه ساعت 100 هزار تومانی نمی شه. به هر حال ممنون از گزارشتون
shahin
۴ اسفند ۱۳۹۱بعضی ها هنوز تو کف اسم های قشنگ آلمانی میخوان توانایی های ماشین های دیگه رو نادیده بگیرن
آقا باکستر خوبه شکی هم توش نیست
اما وقتی جنسیس میتونه با نصف قیمت باهاش رقابت کنه دمش گرم. دلیل نمیشه چون اسمش پورشه هست بقیه بد باشن. دم هیوندای گرم که ماشینی میزنه که باکستر رو میگیره. اونایی که میگن جنسیس بده سوار نشن!!
محمد باقر
۴ اسفند ۱۳۹۱عجب حرفی میزنین.تو ایران که نمیشه از120 بیشتر رفت چرا خودتون اذیت میکنید.توی ایران برتری با پراید پس دمش گرم
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۱سلام
پدال جان ممنونم جالب بود