تویوتاچشم اندازکیاهیوندای

مقایسهٔ سدان‌های مطرح بازار: کرولا، سراتو و النترا

دو کره ای حاضر در این مقایسه، برای از میدان به در کردن تویوتا کرولایی که بهترین سدان کامپکت در بازار است، دست به کار شده‌اند. حالا با ورود یازدهمین نسل کرولا، پادشاه سابق دستکش‌های خود را به دست کرده و دوباره وارد رینگ شده است. این یک نبرد سخت بوده و کرولا باید در توصیف واژه‌هایی مانند مشخصات فنی و قیمت با رقبا مبارزه نماید.

تویوتا کرولا 1.6 پرستیژ در برابر کیا سراتو 1.6 EX و هیوندای الانترا 1.6 پریمیوم
تویوتا کرولا ۱.۶ پرستیژ در برابر کیا سراتو ۱.۶ EX و هیوندای الانترا ۱.۶ پریمیوم
باید خاطر نشان ساخت که الانترا، خودروی زیبا و ظریف هیوندای است که دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی قابل خرید در سگمنت سدان های کامپکت شده است و در طرف دیگر کیا سراتوی جدید قرار دارد که همانند برادر خود یعنی ریو ۴ در، عناصری از لوکس بودن و استایل زیبا را پیشنهاد می‌دهد، عناصری که سلف آن هیچگاه نداشت.
2014 hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
2014 Toyota Corolla Sedan ZR
۲۰۱۴ Toyota Corolla
2014 Kia Cerato
۲۰۱۴ Kia Cerato
بنابراین، ما نمونه‌هایی از این خودروها را با موتور ۱.۶ لیتری و برچسب قیمت زیر ۲۵۰ ۰۰۰ R تهیه نموده‌ایم تا ببینیم که کدام خودروساز می‌تواند ادعای فروش بهترین خودروی بالانس شده در این سگمنت را داشته باشد.

نمای خارجی
در اصل، مسالهٔ زیبا شناختی نمی‌تواند به صورت قاطع بیان شود و این در مورد خودروهای خانوادگی نمود بیشتری دارد. مردم قاعدتاً به سوی خودروهایی با طراحی خنثی و عادی جذب نمی‌شوند و ما نیز به عنوان خریدار خودرو، نسبت به انتخاب خودروهایی که پرچم سفید را بالا می‌آورند بی میل هستیم. خوشبختانه، هر سه خودروی حاضر در اینجا، نمای ظاهری خوبی دارند.

در حالی که ترکیب استایل کهنه و تعداد زیاد رندرهای گیج کنندهٔ کرولا، نوید محصول جذابی را نمی‌داد اما خودروی جدید قطعاً نمای جذاب و دلپذیری دارد.
شکاف جلوپنجرهٔ کرومی همراه با هواکش‌هایی که به طرف چراغ‌های جلو کشیده شده‌اند و خطوط مرتب به کار رفته در کاپوت و جناحین خودرو و همچنین طراحی موج دار چراغ‌های عقب با خط سقف منحنی تکمیل می‌شود و ترکیب رضایت بخشی از خطوط منحنی و صاف را به نمایش می‌گذارد. همهٔ این موارد کرولا را دینامیک و مجلل نشان می‌دهد.
استایل انحنایی الانترا در بررسی چند سال پیش این خودرو گیرا و مناسب بود. در مقایسهٔ پهلو به پهلو با کرولا و سراتو، الانترا کمی قدیمی و سال خورده به نظر می‌آید. البته برای این سال فیس لیفتی وجود دارد که شامل دی لایت های تیغه ای به عنوان مشخصهٔ امروزهٔ هیوندای و تیره تر شدن چراغ‌های ترمز در عقب است. اما مهم‌ترین نقص الانترا، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی آن است که آنرا در مقایسه با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی دو رقیب دیگر کمی ارزان تر نشان می‌دهد.
اما در مقابل این LED های در روز روشن سراتو است که چشم‌ها را می‌رباید. سراتو اسپرت تر به نظر می‌آید، جوان پسند تر است و با احتیاط بین طراحی انحنا دار وپیچیدهٔ هیوندای و طراحی چهار گوش تویوتا گام بر می‌دارد.
نمای داخلی
نکتهٔ قابل توجه این است که فاصلهٔ بین محور جلو و عقب در هر سه خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. اگر چه که استفادهٔ واقعی از فضا در این سه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که کره ای‌ها هنوز در حال کار بر روی فضای پای عقب در خودروهای خود هستند، فضای صندوق عقب و فضای کاربردی الانترا به طور قابل توجهی جادار تر از سراتو است. هیوندای همچنین به طرز محسوسی جایگاه رانندگی اسپرت تری دارد.
تویوتا دارای کابینی بسیار جادار است و همچنین صندلی راننده ای دارد که محدودهٔ خوبی برای تنظیم ارتفاع دارد و باعث می‌شود که سریعاً موقعیت رانندگی خود را بیابید. در این موارد تویوتا از رقبا پیش می‌افتد. فضای پای عقب نیز خوب است و فضایی حداقل برابر با ۶۵ میلی متر بیشتر از رقبا را فراهم می‌کند که این مورد به خاطر ترکیب خوب صندلی‌هایی که نازک تر از نسل قبل هستند و قابلیت حرکت ۷۰ میلی متری دارند به وجود آمده است.
علاوه بر این، گنجایش صندوق کرولا با الانترا برابر است و زمانی که صندلی‌های عقب جابجا شوند بیشتر نیز می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که کرولا از دستگیرهٔ بستن صندوق عقب محروم است.
در رابطه با کابین تیز کرولا، برخی از آزمایش کننده‌ها احساسی دوگانه داشتند. کابین با قطعات صخره مانند و با طراحی ردیفی که یادآور لکسس است با استفاده از سطوح نرم به حد کمال می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند.
اما در نهایت، “Finish” کلی کابین آنرا در ردهٔ پایین تری قرار می‌دهد. تودوزی درها در خودروی استفاده شده در تست (و دیگر کرولاهایی که آزمایش کردیم)، نقش ضعیفی در نگهداری پانل‌ها داشتند، مخصوصاً آن‌هایی که کلیدهای بالابرها را احاطه می‌کردند.
جزئیات کوچک مثل کفپوش نازک و شل در صندوق عقب نیز کمک می‌کند تا احساس کنیم که کیفیت مشاهده شده در کرولا نمی‌تواند با کره‌ای ها رقابت کند.
اکثر آزمایش کننده‌ها داشبورد الانترا را بیش از حد شلوغ یافتند و کنترل‌های تهویهٔ کوچک آنرا رنج آور توصیف کردند. اما کیفیت مشاهده شده آشکارا بهتر از کرولا است و این خودرو احساس گران تر بودن بیشتری دارد. تنها جنبه‌هایی که از این جلال و شکوه می‌کاست، مواد استفاده شده از جنس “اورِتان” برای غربیلک فرمان و دسته دنده بود. دو خودروی دیگر یعنی کرولا و سراتو در این موارد از چرم سود جسته بودند.
در مورد کابین سراتو، حتی عیب و نقص کمتری وجود دارد که احساس بهتری از کابین الانترا را به شما انتقال می‌دهد. جزئیات، مانند تریم فیبر کربن در هماهنگی با کلیدهای تنظیمات سیستم صوتی ارگونومیک بوده و ترکیبی منطقی را به وجود می‌آورند. همهٔ این موارد به اضافهٔ کنترل‌های فرعی خوانا و روشن، کابین سراتو را بهترین مکانی می‌سازند که شما می‌خواهید در آن باشید. اگر چه فضای پای عقب کیا کاملاً با کرولا یکی نیست اما خیلی هم تنگ نیست و فضای عقب نیز دارای مجموعهٔ دریچه‌های هوای مخصوص خود است.
رانندگی و دینامیک
تویوتا سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است تا رانندگی با کرولا بیشتر از قبل لذت بخش باشد. مرکز ثقل پایین تر به همراه کمک فنرهای تجدید نظر شده باعث شده‌اند تا کرولا حرکت تیز و دقیقی در جاده‌های پرپیچ و خم داشته باشد و همهی این موارد به کنترل بهتر حرکات بدنه در سر پیچ‌ها کمک می‌کند. حتی با وجود رینگ‌های ۱۶ اینچی، سواری این خودرو نرم و انعطاف پذیر است اما باید گفت که با شکوه ترین نوع سواری در بین این سه خودرو نیست.
Toyota Corolla EU-Version 2014
Toyota Corolla EU-Version 2014
تشویق اصلی برای الانترا است که اکثر عیوب جاده را خنثی و بی اثر می‌کند. این آرامش و خونسردی زمانی تکمیل می‌شود که بدانیم کابین الانترا بهتر از دو خودروی دیگر در برابر صدای موتور و جاده عایق شده است.
2014 Hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
اگر چه سواری سراتو تقریباً در حال تعادل با کرولا است، اما سیستم فرمان آن باعث عقب ماندن سراتو می‌شود. تجربه‌های تست تست بیانگر عدم دقت فرمان آن بود که باعث ایجاد حسی شبیه عدم آگاهی از چرخ‌های جلو می‌گشت. فرمان الانترا در سرعت‌های پایین تر کمی سنگین تر احساس می‌شد.
در توافق کامل با هندلینگ کرولا، سیستم فرمان برقی آن اگر چه کمی سبک و مصنوعی حس می‌شد اما در عمل دقیق تر از کره ای‌ها بود.
Kia Cerato EX
Kia Cerato EX
عملکرد و کارایی
با توجه به وزن مشابه سه خودرو و نیروی محرکهٔ تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، تفاوت‌هایی بین عملکرد آن‌ها وجود دارد. موتور ۱.۶ لیتری کرولا بهترین خروجی خود را در دورهای بالا ارائه می‌دهد، جایی که متاسفانه صدای آن بی ارزش و مزخرف می‌شود. خوشبختانه، دور موتور در سرعت‌های بزرگراهی به حد کافی پایین می‌آید. در رانندگی شهری، احتیاج است که گیربکس تعییر وضعیت داده شود تا موتور سر حال نگاه داشته شود. گیربکس شش دندهٔ آن، بر خلاف گیربکس کره ای‌ها که تا حدی دنده‌های لاستیک مانند دارد، جذاب و دقیق است.
بر روی کاغذ، دنده‌های کوتاه تر کرولا باید اثری زیان آور بر روی مصرف سوخت داشته باشد اما در طی تست مصرف ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به دست آمد که بسیار قابل احترام است. هر چند، ماهیت موتور کرولا احتمالاً برخی از این مزیت‌ها را بی اثر می‌کند و دیده شد که در پشت سر همتایان خود قرار گرفت.
سیستم ترمز کمکی جامع کرولا، استواری خود را در توقف‌های چند باره در طی تست نشان داد. مجموعهٔ ترمز ABS-EBD سراتو خیلی در طی توفق ها ضعیف نبود اما تیم ما نوعی از وقفه و یا تردید را در سیستم ترمز در یکی از تست‌ها تجربه کردند. ترمزهای کرولا به طرز محسوسی، آرامش خاطر بیشتری از کیا ایجاد می‌کنند اما باید اشاره کرد که ترمزهای کیا بهتر از هیوندای است.
ارزش در برابر پول پرداختی
در مواجه با این بخش، شما به سختی می‌توانید خودروهای هم قیمت با ساخته‌های کره ای را پیدا کنید که تا این حد امکانات داشته باشند اما متغیرها بین این دو خودرو غیر عادی است! برای مثال، در حالی که سراتو سیستم تهویهٔ تک ناحیه ای و سیستم روشنایی خودکار چراغ‌ها را دارد، الانترا با تهویهٔ دو منطقه ای و برف پاکن های خودکار تلافی می‌کند!
اما سراتو با سطح گسترده تری از ویژگی‌های ایمنی (ایربگ های جلویی، کناری و پرده ای در برابر آیتم‌های جلویی دو تایی الانترا) و کروز کنترل و رینگ‌های آلیاژی جلو می‌افتد.
گیج کننده ترین بخش در مورد الانترا، این است که فاقد بلوتوث و RDS است. با توجه به اینکه تویوتا دارای این ویژگی‌ها می‌باشد (همچنین دارای نمایشگر TFT است که کره ای‌ها فاقد آن هستند. کیا بلوتوث دارد اما فاقد RDS است.) جای تعجب است که چرا هیوندای از بکار بردن این امکانات که باعث آسایش و ایمنی بیشتر می‌شود اجتناب کرده است.
خلاصهٔ آزمایش
صحبت دربارهٔ تعیین برندهٔ نهایی بسیار دشوار است زیرا هر سه خودرو در اصل، همان شرایط مورد نیاز برای این کلاس را با روش‌های مخصوص به خودشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین در این مورد اولویت‌های خریدار و نوع تصمیم گیری وی نقش اساسی در انتخاب خودروی برتر خواهد داشت.
اگر راحتی و ظرافت اولویت‌های اصلی شما هستند و مواردی مانند از دست رفتن ویژگی‌های مطلوب و ایمنی خودرو چندان شما را نگران نمی‌کند، الانترا انتخاب خوبی است. اگر ایمنی و تا اندازه ای لذت رانندگی و اعتبار سازنده برای شما مهم هستند، تویوتا کرولا را انتخاب نمایید.
اگر خواهان بهترین استفاده از پول خود و همچنین چهرهٔ اسپرت تر هستید، سراتو شما را مجذوب خود خواهد کرد.
در این سگمنت خودرویی، مقررات خاص مربوطه وجود دارد اما در نهایت قیمت نهایی تعیین کننده خواهد بود. نظرات تیم آزمایش زمانی که لیست جدید قیمت‌ها رونمایی شد به صورت گسترده ای تغییر کرد. به عنوان یک خودروی تمام و کمال، کمی مخالفت با الانترا وجود دارد. مشکل الانترا مربوط به قیمت بالای آن است در حالی که فاقد برخی ویژگی‌ها همچون رینگ آلیاژی و برخی امکانات داخلی است و همچنین کمبود نسبی ویژگی‌های ایمنی و احساس رانندگی یکنواخت در آن مشاهده می‌شود.
تجربهٔ رانندگی کرولا و جاداری کابین آن به همراه ویژگی‌های ایمنی، کمی آن را از کره‌های جلو می‌اندازد اما قیمت مدل پریمیوم آن با “Finish” نسبتاً پایین و تجهیزات استاندارد نسبتاً کمش همخوانی ندارد. اعتبار و خوش نامی کرولا و سازمان فروش گستردهٔ تویوتا به هر تازه واردی این شانس را می‌دهد تا با تقلید و رقابت با آن به موفقیت برسد. اما در این سگمنت جایی که رقبا جهش‌های بزرگی را انجام می‌دهند، تویوتا کمی آرام تر با تازه واردها برخورد کرده است!
گفتن این نکته ساده است که قیمت سراتو به عنوان یک مسالهٔ تعیین کننده می‌باشد اما راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که در قلمرو سدان های ۱.۶ لیتری، سراتو اکثر رقبا را مغلوب می‌کند.
مهم‌ترین نکتهٔ قابل ذکر در رابطه با کیا مربوط به تغییر رویهٔ کره ای‌ها در ساخت محصولات است. هیچ یک از دو خودروی الانترا و سراتو، خودروهایی عادی با تجهیزات زیاد نیستند که قیمت فوق العاده پایینی هم داشته باشند. کیا در رابطه با دینامیک رانندگی، اندکی در برابر کرولا کم می‌آورد اما در رابطه با واژه ای مثل راحتی، شانه به شانهٔ کرولا حرکت می‌کند و در توصیف واژه‌هایی مانند قیمت و احساس یک محصول با ارزش از کرولا جلو می زند.
هنوز پرچم تویوتا در رابطه با گسترهٔ وسیع محصولات و اعتبار و خوش نامی در اهتزاز است اما در رابطه با این بخش ویژه از خرید “این کیا است که احساس بیشتری را بر می‌انگیزد.”

انتخاب شما کدام است؟
با توجه به مزایا و معیب هر کدام از این سدانهای مطرح بازار، و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خرید در ایران، شما کدام یک از این خودروها را بیشتر می پسندید؟
[polldaddy poll=8215619]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸۱ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    فقط سراتو ماشین مرد و پر زوریه و پر سرعت تو جاده کرولا و النترا تو آینه تشریف دارن با سوناتا و گرنجور هم کورس گذاشتم کم نیاوردم چه برسه به النترای سوسول که سه سوته سوکسش میکنم البته کیفیت کرولا رو قبول دارم

    1. مهدی

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      هر سه مدل تو ایران با موتور 2000 موجوده.برو یه سری با کرولا و النترا کل کل کن ببین نتیجه چیه.شک ندارم هردوتاشون تو سربالایی و پیچ ها میخورنت چون گیربکسشون بهتر از سراتو هست.ما نمیگیم سراتو بده و بقیه خوبن.اما دیگه مثل شما نظر نمیدیم که انگار بقیه ژیانن و شما جت.در ضمن تو راحتی هیچ کدوم به تویوتا نمیرسه.خیلی تحقیق کردیم تا تویوتا خریدیم.

    2. سینا

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اصلا میفهمی چی میگی !؟؟؟
      من سراتو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۵ دارم .
      ماشین بدی نیست ولی نسبت به کرولا و در برخی مواقع حتی از الانترا خشک تره . شتابش خوبه ولی اینطوری که شما میگی نیست . بعد اومدی میگی با گرنجور ۳۰۰۰ و سوناتای ۲۴۰۰ برابری میکنه !!!؟؟؟ توی شتابگیری با کرولا تقریبا هم شونه میره و لی از الانترا کمی تیز تر هستش .
      لطفا با نظرات احساسی مردم رو گمراه نکنید .
      دوستان اگر خودروی خودتان رو به چشم سرمایه نگاه میکنید کرولا انتخاب بهتری هستش ، اگر هم خودرویی میخواهید که افت کیفی تجهیزات و تزیینات داخلی کمتری داره باز هم کرولا را انتخاب کنید .
      ولی اگر جزو تنوع طلبان هستید و هر سال یا هر ۲ سال خودروی جدید خریداری می کنید و آپشن های بیشتری میخواهید هر دو کره ایی شما را راضی نگاه می دارند .
      من و شریک کاریم هر دو در یک تاریخ خودروهایمان را خریداری کردیم . من ۱۲۵ میلیون تومان کیا سراتو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۵ خریدم و شریکم با ۱۲۸ میلیون کرولای جی ال آی خرید .
      حالا با کارکرد ۲۵ هزار کیلومتری من و ۳۲ هزار کیلومتری دوست تویوتا سوارمون افت نسبی خودرو ی من به مراتب واضح تر هستش در حالی که کرولا همچنان مثل یک خودروی صفر هستش . و در همین راستا خودروی من رو ۱۰۸ میلیون می خرند و کرولای شریکم رو ۱۲۵ میلیون .

  2. احسان

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان، من یه سراتو 2015 فول خریدم…آیا باید نگران باشم یا نه؟؟ بین سراتو و کرولا خیلی فکر کردم به سراتو رسیدم هم از لحاظ آپشن هم زیبایی از لحاظ سواری هم یکی هستند فقط اصالت تویوتا یکم منو اذیت میکرد واسه خرید و در شک بودم، النترا هم که کلن قابل قیاس نیست!!

  3. سهیل

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض ادب خدمت دوستان عزیز.

    بعنوان تجربه شخصی میگم ، کرولا 2015 رو دو ماه پیش که تحویلش گرفتم بخاطر اینکه سپرش پایین بود و ارتفاع خودرو کم هست، فلاپ زیر سپر موقع پیاده شدن از تریلی خرد شد و مدتی درگیر بودم تا تونستم خودرو رو بفروشم ، الان یه النترا نیوفیس گرفتم چون هم امکاناتش بیشتره ، هم راحتر مشتری داره.
    اما بازم میگم کیفیت کرولا بهتره ولی خوب قیمتش هم خیلی بیشتره. الان اول دی ماه حدود پانزده میلیون تومان وارداتی فولش تفاوت قیمت داره.

  4. سهیل

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارتفاع کرولا پایین تره ، موقع پیاده کردن از تریلی احتیاط کنید ، براحتی فلاپ سپر عقب خرد میشه.

  5. ali

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان چینی در تولید حودروهای تویوتا در کارخانه چین زحمات زیادی را متحمل میشوند تا بنوانند پاسخگوی توقع به جای شما از این خودرو به زعم شما اصیل باشند.شاید این توهم اصالت به طراحان خودرو تویوتا نیز سرایت کرده و سبب ساز بی انگیزگی انان در طراحی خودروهای نسل امروز باشد. بدون اینکه قصد مقایسه این حودرو هارو داشته باشم توجه شمارو به مقایسه دیزاین داخلی خودرو راو 4 و سانتافه و کرولا و النترا جلب میکنیم.

  6. ali

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من هم سراتو داشتم هم النترا ولی اگه رانندگی براتون مهمه تویوتا بخرید سراتو از ادوات داخلی کم کیفیتی ساخته شده و خیلی زود به صدا در میاد و اگر شما کسی هستید که مسافرت زیادی میروید کرولا انتخاب شماست

  7. امین

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    توجه داشته باشید که تویوتا ژاپنی نیست،بنابراین اصالتی رو که به ش اشاره میکنین فقط یه اسمه نه بیشتر،الان کره با دوتا برند هیوندای و کیا که کارخونه هر دوتاش هم یکیه،پنجمین کشور صادر کننده خودرو تودنیاس،حتی تو کشورهای آمریکایی , o, خود آمریکا هم فروش بالایی داره.دوستان و اطرافیان من هم تویوتا دارن هم النترا و سراتو،من موقع خرید همشون و تست کردم کیا سراتو از همه بهتر بود،این کهیفیتش پایینه رو اصلا قبول ندارم چون اگه بالاتر نباشه ،مثل بقیه است حداقل در مقایسه با النترا،از تویوتای اندونوزیایی و چینی هم خیلی بهتره،ضمنا خودم خط تولیدش تو چین رو هم بازدید کردم تو یکی از سفرام به چین،خود جینیا mg را از کرولا و کمری بالاتر و بهتر می دونن

    1. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (236 ديدگاه)

      آره تویوتا ژاپنی نیست پس احتمالا از کره ماه اومده ??

  8. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    امین جان
    جسارتا شما نسبتی با مسیح ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. حمید

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تصمیم گرفتم برای ماشین هزینه زیادی نکنم به همین دلیل مگان را انتخاب کردم ولی با اپشن های جدید فاصله داره رفتم سراغ اکسنت اون هم می گن مالی نیست رفتم سراغ النترا ولی اختلاف قیمت آنچنانی با توسان نداره با خودم می گم چرا توسان نخرم ولی از آخر به این نتیجه رسیدم که اصلا ماشین نخرم وکلا قید خرید را بزنم

  10. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (289 ديدگاه)

    خداییش سراتو جدیدا خیییییییییییییییییییییییلی خوشگله البته من از جلوش خوشم نمیاد اما چراغ های عقبش فوق العاده زیباس از النترا هم کلا خوشم نمیاد…کرولا هم خدارو شکر خوشگل شده اما داخل خوب نیس داخل سراتو هم چنگی به دل نمیزنه اما داخل النترا قشنگه.:)

  11. ستاره دان

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    النترا یا کرولا:
    بنده قبلا چندین سال بود که تویوتا سوار میشدم، یه مقدار با کمبود آپشن هاش مشکل داشتم و پولم هم به لکسوس نمیرسید
    با ورود هیوندا النترا به بازار، مجذوب زیبایی و امکانات فوق العادش (نسبت به قیمت) شدم، کمری مدل ۲۰۰۷ رو فروختم و یدونه النترا گرفتم
    یکسال تمام النترا مدل ۲۰۱۳ داشتم و باهاش حدود ۳۷۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم
    بعدش یه کرولای مدل ۲۰۱۴ گرفتم که الان یکسال هست که دارم باهاش رانندگی میکنم و تا الان ۳۳۰۰۰ تا روندمش

    اما نتیجه مقایسه این دو تا خودرو که مورد مناقشه در بسیاری از سایت هاست:
    [میخوام تجربه عینی بذارم در خدمتتون]
    ۱- گول خوشگلی و امکانات النترا رو نخورید، بعد از یه مدت متوجه میشین که ماشین کره ای زوارش کم کم شروع میکنه به در رفتن
    ۲- کرولا ماشینی بی آزار که ساخته شده که بهت آخ نگه
    ۳- یه تویوتا سوار، همیشه تویوتا سوار میمونه!!
    ۴- باید تویوتا سوار شده باشی تا بفهمی چی میگم
    ۵- النترا در مقابل کرولا اسباب بازی هست، توصیه میکنم فراموشش کنید
    ۶- دیگه نزدیک ماشینای کره ای نمیرم
    ۷- تویوتا یعنی ماشینی که مرگ نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (236 ديدگاه)

      حرف حق جواب نداره

  12. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما عربای خوزستان یه ضرب المثل داریم که میگه: کلشی ماعدی بس تویوتا… یعنی ادم هیچی نداشته باشه فقط یه تویوتا داشته باشه بسشه.

  13. زمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک النترا 2014 بهمن 93 گرفتم خیلی راضی هستم زاتیا و ماکسیما و مزدا3 قدیمی داشتم اما این خوبه البته بین سرعت 120 تا 160 کیلومتر فقط زانتیا ولی با مصرف بنزین نجومی تو اون سرعت محسوسه
    از نظر نرمی و صدای مزاحم موتور تو کابین الترا عالیه
    رینگش هم 17 اینچیه خوشگله
    توش عالی جاداره
    فرمونش دقیق
    فقط با سیستم ebs اش سر پیچ مشکل دارم

    1. علی

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام
      واقعا بعد زانتیا ماشین گرفتن سخته
      به نظر من بعد زانتیا یا ماکسیما
      تو کره ای ها. جنسیس سدان 2013. سانتافه 2015. کادنزا 2013
      تو ژاپنی ها. کرولا2015. راو4 2015. میتسوبیشی asx 2015.
      تو آلمانی ها. X1 18 2015
      تو فرانسوی ها. لتیتود 2013. سافران 2015.
      النترا بد نیس ولی مثل ژاپنی ها عمری کار نمیکنه

    2. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (236 ديدگاه)

      آقا زمان زانتی تو سرعت بالای ۱۲۰ اونقد صدا میده که بعدش پشت هر چی بشینی راضی هستی چه برسه النترا
      کلا شما بعد ایرانیا ماشین خارجی خوب سوار شید حس میکنید رفتید فضا

  14. پژمان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در مورد سراتو۲۰۱۵ میخواستم ببینم نظرتون چیه؟ با تشکر

  15. mustang

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من فقط سراتو 2015 خوبه

  16. mohammad reza

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام احترام ب دوستان عزیز
    از نظره من النترا ماشینه بسیار خوبی هسش و ما تا حالا هیچ مشکلی از این ماشین ندیدیم حتی تو جاده با سرعته 180 تا رفتیم ولی انگار ک ن انگار داری با سرعت میری رانندگی تو این ماشین یک حسه بسیار خوبی رو ب شما میده

  17. نیما 84

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Small-Cars/
    فک نکنم دیگه جای بحثی بمونه. رتبه نهم برای سراتو (فورته). کرولا و النترا مشترکاً بیستم.

  18. علی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ماشین با قیمت 70 تا 90 میلیون چی پیشنهاد می کنید ممنون

  19. amin

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من چیزی نمیگم فقط شما با این دلایل تصمیم بگیرین کرولا به پشتوانه مارکش تو ردیف اینا واستاده وگرنه مگه الان چه زمانیه گیربکس 4 سرعته داشته باشی در مقابل گیربکس 6 سرعته سراتو نمونه کامل کرولا جی ال آی 2 ایربگ داره در مقابل 6 ایربگ سراتو و کلی آپشن دیگه

  20. احسان

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از چراغ روز جلو و چراغ ترمز عقب و کلا فیس سراتو خوشم میاد.
    قبول دارم تو دست انداز ها سراتو صدا داره ولی النترا هم صدا داره اما ت یوتا بهتره ولی سراتو النترا اسپرت تره.
    اگر جون ی سراتو یا النترا بخر اگر آدم سن بالا تری هستی تیوتا بخر.
    ولی تو اسپرتی و راحتی نسبی و دیزاین داخل کابین سراتو حرف اول می زنه .
    به نظر من پولتو جم کن اوبتیما بخر و گر نه فقط سراتو

  21. امیر

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کیفیت خود خودرو یک حرفه و کیفی نمایندگی های آن هم یک حرف دیگه. متاسفانه هیوندا نمایندگی جالبی در ایران نداره. من یک النترا ثبت نام کردم که باید سه ماهه به من می دادنش ولی الان بعد از هفت ماه هنوز انو تحویل ندادن. تازه الان هم که می خوام پولمو پس بگیرم می گن سه ماه طول می کشه تا پولت رو پس بدیم. این درحالی هست که شما محصولات کیا و تویوتا رو با تاخیر قابل قبولی می تونید ظرف یک ماه تهیه کنید. توصیه من به شما اینه که اگر می خواید وقت و پولتون رو حرم کنید برید و محصولات هیوندا رو از نمایندگی های داغونش تهیه کنید.

  22. نام شما (ضروری):کامران

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام حضورهموطنان عزیزم.ای کاش سایر ماشینهای سدان گروه c هم بررسی میشدندمثل:رنوفلوئنس،MGولنسر.شکی نیست که دردنیاماشینهای امریکائی و المانی -اروپایی(،فرانسه، ایتالیا)وسپس اسیایی(ژاپن،کره وچین)به ترتیب بهترین کیفیت رادارند.مهمترین موضوع همانطورکه درمقاله اشاره شدارزش دربرابرپول پرداختی است :ماشینی که هم کیفیت داشته باشه وهم امکانات وزیبایی .سراتو والنتراامکانات دارن ولی اصلا کیفیت ندارن وپس از صدهزارکیلومتربایدتعویض بشن باکلی ضرر.کرولاهم امکانات بدیهی اولیه ماشینهای لوکس راندارد وباتوجه به امکاناتش واقعا گران هست اگر شااااااید100میلیون بود می ارزید.اگربه MG وفلوئنس نگاه کنید میبینید هردو امکانات بسیار کاملی دارن وباتوجه به قیمت کاملا مقرون به صرفه وقطعا کیفیت خوبی هم دارند.هردو این ماااشینها هم درسال گذشته دربررسی انجام شده جزو بهترین خودروهابوده اندکه خریداران ازآنهاابراز رضایت داشته اند.من خودم پس از بررسی همه اینها فلوئنس رابه خاطر اینکه اروپایی هست انتخاب کردم :کابین بسیارباکیفیت وجادار ،برنداصیل واروپایی،شتاب وقدرت عالی ،گیربکس CVT وبسیارنرم وبیصدا ودریک کلام همه چیز تمام.امیدوارم هرچه میخرید به خوشی استفاده کنید وهیچوقت پشیمون نشید

  23. پدرام

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به شخصه عاشق قیافه سراتو و کیفیت ساخت تویوتا هستم
    هر چن چشمی هم به سفران 2000 دارم ک بنظرم ماهه همه چیزش
    خیلی ها از کیفیت بد سراتو و النترا میگن
    اما من از چن نفری ک خودم میدونم ماشینو داشتن پرسیدم گفتن کاصلا خرج و مشکلی نداره الل خصوص سراتو داخلشم نشستم بی سرو صدات
    کرولا هم جذابه
    البته به نظرم سلیقه تأثیر گذاره اما من گشتاور و قدرتش خیلی برام مهمه ک واقعا سراتو گل کاشته خیلی خیلی سره از این لحاظ

  24. میثم

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من کرولا ۲۰۰۵ دارم با ۲۵۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد که اول تا حالا دست خودم بوده به غیر از فیلتر و روغن و یه صافی بنزین هنوز ماشین دست نخورده
    تویوتا مرگ نداره

  25. S. Naser

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این مقایسه ها فقط برای به فروش رسوندن محصولات کره ایه وگرنه خود وارد کنندگان خودروهای کره ای میدونند که محصولات کره شاید ظاهر و آپشن زیاد داشته باشند ولی اصلا قابل مقایسه با کیفیت محصولات تویوتا نیستند. اگر دنبال کیفیت و دوام و رانندگی نرم و راحت هستید فقط به محصولات تویوتا فکر کنید. یا حق

  26. حسن

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام تویوتا از نظر فنی حرف نداره ولی اپشن واتاق از النتراوسراتو عقب تره من اگه متونستم موتور گریبکس تویوتا را با سراتو عوض میکردم اونوقت میشد ماشین ولی بعد این حرفا سراتو من 2009سراتو را دارم خیلی راحت وکم خرجه کلا ماشینای جنرال موتورز عالیه نمونش ماتیزو دووسیلو

  27. پ ي م ا ن

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینهای کره ای به زور اپشنه که بازار دارن وگرنه کسی نمیخرید تویوتا به رغم کیفیتشه که بازار داره

  28. رضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان از نظر من هم سراتو و هم النترا از لحاظ کیفیت و زیبایی و آپشن از خودرو تویوتا کرولا برتر هستند.

  29. محمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ب نظر من هیوندا فقط خوشگلش میکنن و از لحاظ کیفیت خیلی پایینن..ولی تویوتا ب قول گفتنی خر کارن…بین این دوتا یعنی هم خوشگلی هم دوام بالا همون خر کار خودمون کیا بهتره.
    باتشکر

  30. anahita

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین النترا خیلی خوشکل تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا