دو کره ای حاضر در این مقایسه، برای از میدان به در کردن تویوتا کرولایی که بهترین سدان کامپکت در بازار است، دست به کار شدهاند. حالا با ورود یازدهمین نسل کرولا، پادشاه سابق دستکشهای خود را به دست کرده و دوباره وارد رینگ شده است. این یک نبرد سخت بوده و کرولا باید در توصیف واژههایی مانند مشخصات فنی و قیمت با رقبا مبارزه نماید.
باید خاطر نشان ساخت که الانترا، خودروی زیبا و ظریف هیوندای است که دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی قابل خرید در سگمنت سدان های کامپکت شده است و در طرف دیگر کیا سراتوی جدید قرار دارد که همانند برادر خود یعنی ریو ۴ در، عناصری از لوکس بودن و استایل زیبا را پیشنهاد میدهد، عناصری که سلف آن هیچگاه نداشت. بنابراین، ما نمونههایی از این خودروها را با موتور ۱.۶ لیتری و برچسب قیمت زیر ۲۵۰ ۰۰۰ R تهیه نمودهایم تا ببینیم که کدام خودروساز میتواند ادعای فروش بهترین خودروی بالانس شده در این سگمنت را داشته باشد.نمای خارجی
در اصل، مسالهٔ زیبا شناختی نمیتواند به صورت قاطع بیان شود و این در مورد خودروهای خانوادگی نمود بیشتری دارد. مردم قاعدتاً به سوی خودروهایی با طراحی خنثی و عادی جذب نمیشوند و ما نیز به عنوان خریدار خودرو، نسبت به انتخاب خودروهایی که پرچم سفید را بالا میآورند بی میل هستیم. خوشبختانه، هر سه خودروی حاضر در اینجا، نمای ظاهری خوبی دارند.
شکاف جلوپنجرهٔ کرومی همراه با هواکشهایی که به طرف چراغهای جلو کشیده شدهاند و خطوط مرتب به کار رفته در کاپوت و جناحین خودرو و همچنین طراحی موج دار چراغهای عقب با خط سقف منحنی تکمیل میشود و ترکیب رضایت بخشی از خطوط منحنی و صاف را به نمایش میگذارد. همهٔ این موارد کرولا را دینامیک و مجلل نشان میدهد.
اما در مقابل این LED های در روز روشن سراتو است که چشمها را میرباید. سراتو اسپرت تر به نظر میآید، جوان پسند تر است و با احتیاط بین طراحی انحنا دار وپیچیدهٔ هیوندای و طراحی چهار گوش تویوتا گام بر میدارد.
نکتهٔ قابل توجه این است که فاصلهٔ بین محور جلو و عقب در هر سه خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. اگر چه که استفادهٔ واقعی از فضا در این سه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که کره ایها هنوز در حال کار بر روی فضای پای عقب در خودروهای خود هستند، فضای صندوق عقب و فضای کاربردی الانترا به طور قابل توجهی جادار تر از سراتو است. هیوندای همچنین به طرز محسوسی جایگاه رانندگی اسپرت تری دارد.
علاوه بر این، گنجایش صندوق کرولا با الانترا برابر است و زمانی که صندلیهای عقب جابجا شوند بیشتر نیز میشود. ذکر این نکته نیز لازم است که کرولا از دستگیرهٔ بستن صندوق عقب محروم است.
اما در نهایت، “Finish” کلی کابین آنرا در ردهٔ پایین تری قرار میدهد. تودوزی درها در خودروی استفاده شده در تست (و دیگر کرولاهایی که آزمایش کردیم)، نقش ضعیفی در نگهداری پانلها داشتند، مخصوصاً آنهایی که کلیدهای بالابرها را احاطه میکردند.
اکثر آزمایش کنندهها داشبورد الانترا را بیش از حد شلوغ یافتند و کنترلهای تهویهٔ کوچک آنرا رنج آور توصیف کردند. اما کیفیت مشاهده شده آشکارا بهتر از کرولا است و این خودرو احساس گران تر بودن بیشتری دارد. تنها جنبههایی که از این جلال و شکوه میکاست، مواد استفاده شده از جنس “اورِتان” برای غربیلک فرمان و دسته دنده بود. دو خودروی دیگر یعنی کرولا و سراتو در این موارد از چرم سود جسته بودند.
تویوتا سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است تا رانندگی با کرولا بیشتر از قبل لذت بخش باشد. مرکز ثقل پایین تر به همراه کمک فنرهای تجدید نظر شده باعث شدهاند تا کرولا حرکت تیز و دقیقی در جادههای پرپیچ و خم داشته باشد و همهی این موارد به کنترل بهتر حرکات بدنه در سر پیچها کمک میکند. حتی با وجود رینگهای ۱۶ اینچی، سواری این خودرو نرم و انعطاف پذیر است اما باید گفت که با شکوه ترین نوع سواری در بین این سه خودرو نیست. تشویق اصلی برای الانترا است که اکثر عیوب جاده را خنثی و بی اثر میکند. این آرامش و خونسردی زمانی تکمیل میشود که بدانیم کابین الانترا بهتر از دو خودروی دیگر در برابر صدای موتور و جاده عایق شده است. اگر چه سواری سراتو تقریباً در حال تعادل با کرولا است، اما سیستم فرمان آن باعث عقب ماندن سراتو میشود. تجربههای تست تست بیانگر عدم دقت فرمان آن بود که باعث ایجاد حسی شبیه عدم آگاهی از چرخهای جلو میگشت. فرمان الانترا در سرعتهای پایین تر کمی سنگین تر احساس میشد.
در توافق کامل با هندلینگ کرولا، سیستم فرمان برقی آن اگر چه کمی سبک و مصنوعی حس میشد اما در عمل دقیق تر از کره ایها بود. عملکرد و کارایی
با توجه به وزن مشابه سه خودرو و نیروی محرکهٔ تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، تفاوتهایی بین عملکرد آنها وجود دارد. موتور ۱.۶ لیتری کرولا بهترین خروجی خود را در دورهای بالا ارائه میدهد، جایی که متاسفانه صدای آن بی ارزش و مزخرف میشود. خوشبختانه، دور موتور در سرعتهای بزرگراهی به حد کافی پایین میآید. در رانندگی شهری، احتیاج است که گیربکس تعییر وضعیت داده شود تا موتور سر حال نگاه داشته شود. گیربکس شش دندهٔ آن، بر خلاف گیربکس کره ایها که تا حدی دندههای لاستیک مانند دارد، جذاب و دقیق است.
سیستم ترمز کمکی جامع کرولا، استواری خود را در توقفهای چند باره در طی تست نشان داد. مجموعهٔ ترمز ABS-EBD سراتو خیلی در طی توفق ها ضعیف نبود اما تیم ما نوعی از وقفه و یا تردید را در سیستم ترمز در یکی از تستها تجربه کردند. ترمزهای کرولا به طرز محسوسی، آرامش خاطر بیشتری از کیا ایجاد میکنند اما باید اشاره کرد که ترمزهای کیا بهتر از هیوندای است.
در مواجه با این بخش، شما به سختی میتوانید خودروهای هم قیمت با ساختههای کره ای را پیدا کنید که تا این حد امکانات داشته باشند اما متغیرها بین این دو خودرو غیر عادی است! برای مثال، در حالی که سراتو سیستم تهویهٔ تک ناحیه ای و سیستم روشنایی خودکار چراغها را دارد، الانترا با تهویهٔ دو منطقه ای و برف پاکن های خودکار تلافی میکند!
اما سراتو با سطح گسترده تری از ویژگیهای ایمنی (ایربگ های جلویی، کناری و پرده ای در برابر آیتمهای جلویی دو تایی الانترا) و کروز کنترل و رینگهای آلیاژی جلو میافتد.
گیج کننده ترین بخش در مورد الانترا، این است که فاقد بلوتوث و RDS است. با توجه به اینکه تویوتا دارای این ویژگیها میباشد (همچنین دارای نمایشگر TFT است که کره ایها فاقد آن هستند. کیا بلوتوث دارد اما فاقد RDS است.) جای تعجب است که چرا هیوندای از بکار بردن این امکانات که باعث آسایش و ایمنی بیشتر میشود اجتناب کرده است.
صحبت دربارهٔ تعیین برندهٔ نهایی بسیار دشوار است زیرا هر سه خودرو در اصل، همان شرایط مورد نیاز برای این کلاس را با روشهای مخصوص به خودشان به اشتراک میگذارند. بنابراین در این مورد اولویتهای خریدار و نوع تصمیم گیری وی نقش اساسی در انتخاب خودروی برتر خواهد داشت.
اگر راحتی و ظرافت اولویتهای اصلی شما هستند و مواردی مانند از دست رفتن ویژگیهای مطلوب و ایمنی خودرو چندان شما را نگران نمیکند، الانترا انتخاب خوبی است. اگر ایمنی و تا اندازه ای لذت رانندگی و اعتبار سازنده برای شما مهم هستند، تویوتا کرولا را انتخاب نمایید.
اگر خواهان بهترین استفاده از پول خود و همچنین چهرهٔ اسپرت تر هستید، سراتو شما را مجذوب خود خواهد کرد.
در این سگمنت خودرویی، مقررات خاص مربوطه وجود دارد اما در نهایت قیمت نهایی تعیین کننده خواهد بود. نظرات تیم آزمایش زمانی که لیست جدید قیمتها رونمایی شد به صورت گسترده ای تغییر کرد. به عنوان یک خودروی تمام و کمال، کمی مخالفت با الانترا وجود دارد. مشکل الانترا مربوط به قیمت بالای آن است در حالی که فاقد برخی ویژگیها همچون رینگ آلیاژی و برخی امکانات داخلی است و همچنین کمبود نسبی ویژگیهای ایمنی و احساس رانندگی یکنواخت در آن مشاهده میشود.
تجربهٔ رانندگی کرولا و جاداری کابین آن به همراه ویژگیهای ایمنی، کمی آن را از کرههای جلو میاندازد اما قیمت مدل پریمیوم آن با “Finish” نسبتاً پایین و تجهیزات استاندارد نسبتاً کمش همخوانی ندارد. اعتبار و خوش نامی کرولا و سازمان فروش گستردهٔ تویوتا به هر تازه واردی این شانس را میدهد تا با تقلید و رقابت با آن به موفقیت برسد. اما در این سگمنت جایی که رقبا جهشهای بزرگی را انجام میدهند، تویوتا کمی آرام تر با تازه واردها برخورد کرده است!
گفتن این نکته ساده است که قیمت سراتو به عنوان یک مسالهٔ تعیین کننده میباشد اما راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که در قلمرو سدان های ۱.۶ لیتری، سراتو اکثر رقبا را مغلوب میکند.
هنوز پرچم تویوتا در رابطه با گسترهٔ وسیع محصولات و اعتبار و خوش نامی در اهتزاز است اما در رابطه با این بخش ویژه از خرید “این کیا است که احساس بیشتری را بر میانگیزد.”
انتخاب شما کدام است؟
با توجه به مزایا و معیب هر کدام از این سدانهای مطرح بازار، و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خرید در ایران، شما کدام یک از این خودروها را بیشتر می پسندید؟
[polldaddy poll=8215619]
سعید
۱۳ آذر ۱۳۹۳فقط سراتو ماشین مرد و پر زوریه و پر سرعت تو جاده کرولا و النترا تو آینه تشریف دارن با سوناتا و گرنجور هم کورس گذاشتم کم نیاوردم چه برسه به النترای سوسول که سه سوته سوکسش میکنم البته کیفیت کرولا رو قبول دارم
مهدی
۵ خرداد ۱۳۹۴هر سه مدل تو ایران با موتور 2000 موجوده.برو یه سری با کرولا و النترا کل کل کن ببین نتیجه چیه.شک ندارم هردوتاشون تو سربالایی و پیچ ها میخورنت چون گیربکسشون بهتر از سراتو هست.ما نمیگیم سراتو بده و بقیه خوبن.اما دیگه مثل شما نظر نمیدیم که انگار بقیه ژیانن و شما جت.در ضمن تو راحتی هیچ کدوم به تویوتا نمیرسه.خیلی تحقیق کردیم تا تویوتا خریدیم.
سینا
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اصلا میفهمی چی میگی !؟؟؟
من سراتو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۵ دارم .
ماشین بدی نیست ولی نسبت به کرولا و در برخی مواقع حتی از الانترا خشک تره . شتابش خوبه ولی اینطوری که شما میگی نیست . بعد اومدی میگی با گرنجور ۳۰۰۰ و سوناتای ۲۴۰۰ برابری میکنه !!!؟؟؟ توی شتابگیری با کرولا تقریبا هم شونه میره و لی از الانترا کمی تیز تر هستش .
لطفا با نظرات احساسی مردم رو گمراه نکنید .
دوستان اگر خودروی خودتان رو به چشم سرمایه نگاه میکنید کرولا انتخاب بهتری هستش ، اگر هم خودرویی میخواهید که افت کیفی تجهیزات و تزیینات داخلی کمتری داره باز هم کرولا را انتخاب کنید .
ولی اگر جزو تنوع طلبان هستید و هر سال یا هر ۲ سال خودروی جدید خریداری می کنید و آپشن های بیشتری میخواهید هر دو کره ایی شما را راضی نگاه می دارند .
من و شریک کاریم هر دو در یک تاریخ خودروهایمان را خریداری کردیم . من ۱۲۵ میلیون تومان کیا سراتو ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۵ خریدم و شریکم با ۱۲۸ میلیون کرولای جی ال آی خرید .
حالا با کارکرد ۲۵ هزار کیلومتری من و ۳۲ هزار کیلومتری دوست تویوتا سوارمون افت نسبی خودرو ی من به مراتب واضح تر هستش در حالی که کرولا همچنان مثل یک خودروی صفر هستش . و در همین راستا خودروی من رو ۱۰۸ میلیون می خرند و کرولای شریکم رو ۱۲۵ میلیون .
احسان
۲۷ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان، من یه سراتو 2015 فول خریدم…آیا باید نگران باشم یا نه؟؟ بین سراتو و کرولا خیلی فکر کردم به سراتو رسیدم هم از لحاظ آپشن هم زیبایی از لحاظ سواری هم یکی هستند فقط اصالت تویوتا یکم منو اذیت میکرد واسه خرید و در شک بودم، النترا هم که کلن قابل قیاس نیست!!
سهیل
۳ دی ۱۳۹۳با عرض ادب خدمت دوستان عزیز.
بعنوان تجربه شخصی میگم ، کرولا 2015 رو دو ماه پیش که تحویلش گرفتم بخاطر اینکه سپرش پایین بود و ارتفاع خودرو کم هست، فلاپ زیر سپر موقع پیاده شدن از تریلی خرد شد و مدتی درگیر بودم تا تونستم خودرو رو بفروشم ، الان یه النترا نیوفیس گرفتم چون هم امکاناتش بیشتره ، هم راحتر مشتری داره.
اما بازم میگم کیفیت کرولا بهتره ولی خوب قیمتش هم خیلی بیشتره. الان اول دی ماه حدود پانزده میلیون تومان وارداتی فولش تفاوت قیمت داره.
سهیل
۳ دی ۱۳۹۳ارتفاع کرولا پایین تره ، موقع پیاده کردن از تریلی احتیاط کنید ، براحتی فلاپ سپر عقب خرد میشه.
ali
۵ دی ۱۳۹۳دوستان چینی در تولید حودروهای تویوتا در کارخانه چین زحمات زیادی را متحمل میشوند تا بنوانند پاسخگوی توقع به جای شما از این خودرو به زعم شما اصیل باشند.شاید این توهم اصالت به طراحان خودرو تویوتا نیز سرایت کرده و سبب ساز بی انگیزگی انان در طراحی خودروهای نسل امروز باشد. بدون اینکه قصد مقایسه این حودرو هارو داشته باشم توجه شمارو به مقایسه دیزاین داخلی خودرو راو 4 و سانتافه و کرولا و النترا جلب میکنیم.
ali
۹ دی ۱۳۹۳من هم سراتو داشتم هم النترا ولی اگه رانندگی براتون مهمه تویوتا بخرید سراتو از ادوات داخلی کم کیفیتی ساخته شده و خیلی زود به صدا در میاد و اگر شما کسی هستید که مسافرت زیادی میروید کرولا انتخاب شماست
امین
۱۲ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
توجه داشته باشید که تویوتا ژاپنی نیست،بنابراین اصالتی رو که به ش اشاره میکنین فقط یه اسمه نه بیشتر،الان کره با دوتا برند هیوندای و کیا که کارخونه هر دوتاش هم یکیه،پنجمین کشور صادر کننده خودرو تودنیاس،حتی تو کشورهای آمریکایی , o, خود آمریکا هم فروش بالایی داره.دوستان و اطرافیان من هم تویوتا دارن هم النترا و سراتو،من موقع خرید همشون و تست کردم کیا سراتو از همه بهتر بود،این کهیفیتش پایینه رو اصلا قبول ندارم چون اگه بالاتر نباشه ،مثل بقیه است حداقل در مقایسه با النترا،از تویوتای اندونوزیایی و چینی هم خیلی بهتره،ضمنا خودم خط تولیدش تو چین رو هم بازدید کردم تو یکی از سفرام به چین،خود جینیا mg را از کرولا و کمری بالاتر و بهتر می دونن
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹آره تویوتا ژاپنی نیست پس احتمالا از کره ماه اومده ??
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳امین جان
جسارتا شما نسبتی با مسیح ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
۱۹ دی ۱۳۹۳من تصمیم گرفتم برای ماشین هزینه زیادی نکنم به همین دلیل مگان را انتخاب کردم ولی با اپشن های جدید فاصله داره رفتم سراغ اکسنت اون هم می گن مالی نیست رفتم سراغ النترا ولی اختلاف قیمت آنچنانی با توسان نداره با خودم می گم چرا توسان نخرم ولی از آخر به این نتیجه رسیدم که اصلا ماشین نخرم وکلا قید خرید را بزنم
محمدرضا ♥BMW♥
۱۶ بهمن ۱۳۹۳خداییش سراتو جدیدا خیییییییییییییییییییییییلی خوشگله البته من از جلوش خوشم نمیاد اما چراغ های عقبش فوق العاده زیباس از النترا هم کلا خوشم نمیاد…کرولا هم خدارو شکر خوشگل شده اما داخل خوب نیس داخل سراتو هم چنگی به دل نمیزنه اما داخل النترا قشنگه.:)
ستاره دان
۲ فروردین ۱۳۹۴النترا یا کرولا:
بنده قبلا چندین سال بود که تویوتا سوار میشدم، یه مقدار با کمبود آپشن هاش مشکل داشتم و پولم هم به لکسوس نمیرسید
با ورود هیوندا النترا به بازار، مجذوب زیبایی و امکانات فوق العادش (نسبت به قیمت) شدم، کمری مدل ۲۰۰۷ رو فروختم و یدونه النترا گرفتم
یکسال تمام النترا مدل ۲۰۱۳ داشتم و باهاش حدود ۳۷۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم
بعدش یه کرولای مدل ۲۰۱۴ گرفتم که الان یکسال هست که دارم باهاش رانندگی میکنم و تا الان ۳۳۰۰۰ تا روندمش
اما نتیجه مقایسه این دو تا خودرو که مورد مناقشه در بسیاری از سایت هاست:
[میخوام تجربه عینی بذارم در خدمتتون]
۱- گول خوشگلی و امکانات النترا رو نخورید، بعد از یه مدت متوجه میشین که ماشین کره ای زوارش کم کم شروع میکنه به در رفتن
۲- کرولا ماشینی بی آزار که ساخته شده که بهت آخ نگه
۳- یه تویوتا سوار، همیشه تویوتا سوار میمونه!!
۴- باید تویوتا سوار شده باشی تا بفهمی چی میگم
۵- النترا در مقابل کرولا اسباب بازی هست، توصیه میکنم فراموشش کنید
۶- دیگه نزدیک ماشینای کره ای نمیرم
۷- تویوتا یعنی ماشینی که مرگ نداره
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹حرف حق جواب نداره
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ما عربای خوزستان یه ضرب المثل داریم که میگه: کلشی ماعدی بس تویوتا… یعنی ادم هیچی نداشته باشه فقط یه تویوتا داشته باشه بسشه.
زمان
۸ خرداد ۱۳۹۴من یک النترا 2014 بهمن 93 گرفتم خیلی راضی هستم زاتیا و ماکسیما و مزدا3 قدیمی داشتم اما این خوبه البته بین سرعت 120 تا 160 کیلومتر فقط زانتیا ولی با مصرف بنزین نجومی تو اون سرعت محسوسه
از نظر نرمی و صدای مزاحم موتور تو کابین الترا عالیه
رینگش هم 17 اینچیه خوشگله
توش عالی جاداره
فرمونش دقیق
فقط با سیستم ebs اش سر پیچ مشکل دارم
علی
۲ مرداد ۱۳۹۴سلام
واقعا بعد زانتیا ماشین گرفتن سخته
به نظر من بعد زانتیا یا ماکسیما
تو کره ای ها. جنسیس سدان 2013. سانتافه 2015. کادنزا 2013
تو ژاپنی ها. کرولا2015. راو4 2015. میتسوبیشی asx 2015.
تو آلمانی ها. X1 18 2015
تو فرانسوی ها. لتیتود 2013. سافران 2015.
النترا بد نیس ولی مثل ژاپنی ها عمری کار نمیکنه
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹آقا زمان زانتی تو سرعت بالای ۱۲۰ اونقد صدا میده که بعدش پشت هر چی بشینی راضی هستی چه برسه النترا
کلا شما بعد ایرانیا ماشین خارجی خوب سوار شید حس میکنید رفتید فضا
پژمان
۲۷ خرداد ۱۳۹۴سلام در مورد سراتو۲۰۱۵ میخواستم ببینم نظرتون چیه؟ با تشکر
mustang
۲۸ خرداد ۱۳۹۴از نظر من فقط سراتو 2015 خوبه
mohammad reza
۷ تیر ۱۳۹۴با سلام احترام ب دوستان عزیز
از نظره من النترا ماشینه بسیار خوبی هسش و ما تا حالا هیچ مشکلی از این ماشین ندیدیم حتی تو جاده با سرعته 180 تا رفتیم ولی انگار ک ن انگار داری با سرعت میری رانندگی تو این ماشین یک حسه بسیار خوبی رو ب شما میده
نیما 84
۹ تیر ۱۳۹۴http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Small-Cars/
فک نکنم دیگه جای بحثی بمونه. رتبه نهم برای سراتو (فورته). کرولا و النترا مشترکاً بیستم.
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۴دوستان ماشین با قیمت 70 تا 90 میلیون چی پیشنهاد می کنید ممنون
amin
۱۷ تیر ۱۳۹۴من چیزی نمیگم فقط شما با این دلایل تصمیم بگیرین کرولا به پشتوانه مارکش تو ردیف اینا واستاده وگرنه مگه الان چه زمانیه گیربکس 4 سرعته داشته باشی در مقابل گیربکس 6 سرعته سراتو نمونه کامل کرولا جی ال آی 2 ایربگ داره در مقابل 6 ایربگ سراتو و کلی آپشن دیگه
احسان
۵ شهریور ۱۳۹۴سلام
من از چراغ روز جلو و چراغ ترمز عقب و کلا فیس سراتو خوشم میاد.
قبول دارم تو دست انداز ها سراتو صدا داره ولی النترا هم صدا داره اما ت یوتا بهتره ولی سراتو النترا اسپرت تره.
اگر جون ی سراتو یا النترا بخر اگر آدم سن بالا تری هستی تیوتا بخر.
ولی تو اسپرتی و راحتی نسبی و دیزاین داخل کابین سراتو حرف اول می زنه .
به نظر من پولتو جم کن اوبتیما بخر و گر نه فقط سراتو
امیر
۴ مهر ۱۳۹۴کیفیت خود خودرو یک حرفه و کیفی نمایندگی های آن هم یک حرف دیگه. متاسفانه هیوندا نمایندگی جالبی در ایران نداره. من یک النترا ثبت نام کردم که باید سه ماهه به من می دادنش ولی الان بعد از هفت ماه هنوز انو تحویل ندادن. تازه الان هم که می خوام پولمو پس بگیرم می گن سه ماه طول می کشه تا پولت رو پس بدیم. این درحالی هست که شما محصولات کیا و تویوتا رو با تاخیر قابل قبولی می تونید ظرف یک ماه تهیه کنید. توصیه من به شما اینه که اگر می خواید وقت و پولتون رو حرم کنید برید و محصولات هیوندا رو از نمایندگی های داغونش تهیه کنید.
نام شما (ضروری):کامران
۸ مهر ۱۳۹۴باسلام حضورهموطنان عزیزم.ای کاش سایر ماشینهای سدان گروه c هم بررسی میشدندمثل:رنوفلوئنس،MGولنسر.شکی نیست که دردنیاماشینهای امریکائی و المانی -اروپایی(،فرانسه، ایتالیا)وسپس اسیایی(ژاپن،کره وچین)به ترتیب بهترین کیفیت رادارند.مهمترین موضوع همانطورکه درمقاله اشاره شدارزش دربرابرپول پرداختی است :ماشینی که هم کیفیت داشته باشه وهم امکانات وزیبایی .سراتو والنتراامکانات دارن ولی اصلا کیفیت ندارن وپس از صدهزارکیلومتربایدتعویض بشن باکلی ضرر.کرولاهم امکانات بدیهی اولیه ماشینهای لوکس راندارد وباتوجه به امکاناتش واقعا گران هست اگر شااااااید100میلیون بود می ارزید.اگربه MG وفلوئنس نگاه کنید میبینید هردو امکانات بسیار کاملی دارن وباتوجه به قیمت کاملا مقرون به صرفه وقطعا کیفیت خوبی هم دارند.هردو این ماااشینها هم درسال گذشته دربررسی انجام شده جزو بهترین خودروهابوده اندکه خریداران ازآنهاابراز رضایت داشته اند.من خودم پس از بررسی همه اینها فلوئنس رابه خاطر اینکه اروپایی هست انتخاب کردم :کابین بسیارباکیفیت وجادار ،برنداصیل واروپایی،شتاب وقدرت عالی ،گیربکس CVT وبسیارنرم وبیصدا ودریک کلام همه چیز تمام.امیدوارم هرچه میخرید به خوشی استفاده کنید وهیچوقت پشیمون نشید
پدرام
۱۳ مهر ۱۳۹۴من به شخصه عاشق قیافه سراتو و کیفیت ساخت تویوتا هستم
هر چن چشمی هم به سفران 2000 دارم ک بنظرم ماهه همه چیزش
خیلی ها از کیفیت بد سراتو و النترا میگن
اما من از چن نفری ک خودم میدونم ماشینو داشتن پرسیدم گفتن کاصلا خرج و مشکلی نداره الل خصوص سراتو داخلشم نشستم بی سرو صدات
کرولا هم جذابه
البته به نظرم سلیقه تأثیر گذاره اما من گشتاور و قدرتش خیلی برام مهمه ک واقعا سراتو گل کاشته خیلی خیلی سره از این لحاظ
میثم
۲۵ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان من کرولا ۲۰۰۵ دارم با ۲۵۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد که اول تا حالا دست خودم بوده به غیر از فیلتر و روغن و یه صافی بنزین هنوز ماشین دست نخورده
تویوتا مرگ نداره
S. Naser
۸ دی ۱۳۹۴این مقایسه ها فقط برای به فروش رسوندن محصولات کره ایه وگرنه خود وارد کنندگان خودروهای کره ای میدونند که محصولات کره شاید ظاهر و آپشن زیاد داشته باشند ولی اصلا قابل مقایسه با کیفیت محصولات تویوتا نیستند. اگر دنبال کیفیت و دوام و رانندگی نرم و راحت هستید فقط به محصولات تویوتا فکر کنید. یا حق
حسن
۲۴ دی ۱۳۹۴با سلام تویوتا از نظر فنی حرف نداره ولی اپشن واتاق از النتراوسراتو عقب تره من اگه متونستم موتور گریبکس تویوتا را با سراتو عوض میکردم اونوقت میشد ماشین ولی بعد این حرفا سراتو من 2009سراتو را دارم خیلی راحت وکم خرجه کلا ماشینای جنرال موتورز عالیه نمونش ماتیزو دووسیلو
پ ي م ا ن
۲۴ دی ۱۳۹۴ماشینهای کره ای به زور اپشنه که بازار دارن وگرنه کسی نمیخرید تویوتا به رغم کیفیتشه که بازار داره
رضا
۲۹ دی ۱۳۹۴با سلام خدمت همه دوستان از نظر من هم سراتو و هم النترا از لحاظ کیفیت و زیبایی و آپشن از خودرو تویوتا کرولا برتر هستند.
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۴ب نظر من هیوندا فقط خوشگلش میکنن و از لحاظ کیفیت خیلی پایینن..ولی تویوتا ب قول گفتنی خر کارن…بین این دوتا یعنی هم خوشگلی هم دوام بالا همون خر کار خودمون کیا بهتره.
باتشکر
anahita
۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین النترا خیلی خوشکل تر است