حرف N برگرفته از نام منطقه نامیانگ( محل موسسه تحقیقات و توسعه هیوندای) است که البته هیچگونه پیست مخصوص مسابقه و یا چیزی که یادآور پرفورمنس خودروها باشد، درون آن یافت نمیشود. بنابراین ما متوجه این نکته که چرا هیوندای حرف اول نام این منطقه را برای زیر برند پرفورمنس خود انتخاب کرده است، نشدهایم. البته امیدواریم چند وقت دیگر کسی در هیوندای ادعای آن را نداشته باشد که حرف N از ابتدای کلمه نوربرگرینگ به عاریت گرفته شده است!
هیوندای ولستر N با پیشرانه ۲۷۵ اسببخاری، دومین محصول برند N در شرکت هیوندای است و به عنوان اولین محصول این زیربرند، وارد ایالات متحده خواهد شد. به منظور تست این خودرو ما به کشور آلمان رفته و دو دور ۱۲.۹ مایلی را با این خودرو گذراندیم. همچنین یک ساعت دیگر نیز همراه با ولوستر N در جادههای اطراف پیست مشغول رانندگی شدیم.
در طی این مدت شاخصههایی نظیر پیشرانه سرزنده، سیستم فرمان دقیق، کنترل بدنه دلگرمکننده، ترمزهای قدرتمند، کم فرمانی بسیار اندک و نوعی حس که قبلا در هیچ یک از محصولات هیوندای تجربه نکرده بودیم، ما را به تعجب و هیجان وا داشت.
شاید بتوان بخش N هیوندای را با قسمت M در ب ام و مقایسه نمود؛ چرا که با وجود به خدمت گرفتن برخی افراد نظیر آلبرت بیرمن توسط هیوندای، که ۸ سال مدیر تحقیق توسعه برند ام در آن شرکت آلمانی بوده، این حرف چندان هم بی ربط به نظر نمیرسد.
اگرچه زیربرند N از هیچ تیم اختصاصی در بخش طراحی پیشرانه برخوردار نیست، اما با ایجاد تغییراتی نظیر: استفاده از پیستونهای بزرگتر به منظور پایین آوردن ضریب تراکم، یک توربوشارژر تویین اسکرول بزرگتر و ایجاد تغییراتی در سامانه اگزوز، قوای محرکه پیشرانه سدان هیوندای سوناتا به حجم ۲.۰ لیتر را تا ۲۵۰ اسب بخار و گشتاورحاصل را نیز تا ۳۵۲ نیوتن متر در نسخه پایه هیوندای ولستر، افزایش داده است. همچنین با سفارش یک پکیج پرفورمنس و نصب آن بر روی هیوندای ولوستر، قوای این خودرو تا ۲۷۵ اسب بخار افزایش خواهد یافت.
پکیج مذکور علاوه بر افزایش توان خروجی پیشرانه، یک دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود، ترمزهای بزرگتر، سامانه اگزوز فعال، تایرهای Pzero پیرلی ۱۹ اینچی ویژه را نیز به ولوستر N اضافه مینماید. تنظیمات تعلیق سیستم فرمان نیز به منظور تطابق با سخت افزار جدید مورد بازنگری قرار میگیرد. نسخه پایه ولوستر به تایرهای ۱۸ اینچی میشلین و یک دیفرانسیل باز برای انتقال نیرو به چرخ های جلو مجهز شده است. توانایی عبور این خودرو از پیچها بسیار مناسب بوده و کم فرمانی آن حتی کمتر از گلف GTI است.
نزدیکترین رقیب هیوندای ولوستر را میتوان هوندا سیویک تایپ R با ۳۰۶ اسب بخار قدرت دانست که از نظر قوای محرکه، نوع سواری و کیفیت رانندگی بسیار به ولوستر N نزدیک است. بر خلاف سایر پیشرانههای توربوشارژ هیوندای که در دورهای بالا به اصطلاح نفس کم می آورند، ولوستر در بالاترین دور (6750rpm) هم کاملا قوی و استوار به نظر میرسد.
به واسطه گشتاور مناسب خودرو که از دور 1450rpm در دسترس قرار میگیرد، وقفه توربو بسیار کم اهمیت جلوه می کند. متاسفانه تنها نکته منفی صدای نه چندان هیجان انگیز اگزوز است که نمیتواند طنینی درخور ولوستر N ایجاد نماید.
یک گیربکس شش سرعته دستی به همراه قابلیت rev-matching برای این خودرو در نظر گرفته شده و یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیز در حدود دو سال آینده قابل سفارش خواهد شد. وزن این خودرو احتمالا در حدود ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ کیلوگرم بوده و شتاب صفر تا ۹۶ آن نیز بایستی زیر ۵.۵ ثانیه باشد. حداکثر سرعت این خودرو به صورت رسمی معادل ۲۵۰ کیلومتربرساعت اعلام شده که ما در یک اتوبان سرعت آزاد همراه با شیب موافق، موفق به ثبت سرعت ۲۶۷ کیلومتربرساعت با این خودرو شدیم. نکته دیگر اینکه ولوستر در سرعتهای بالا بسیار ساکت، پایدار و بدون هیچگونه لرزش درب کاپوت و برف پاکن ظاهر میشود.
ترمزهای این خودرو به صورت دیسکی خنک شونده بوده که از کیا اپتیما وام گرفته شدهاند. دلیل استفاده نکردن از محصولات گران قیمتتر نظیر محصولات برمبو، کاهش هزینهها عنوان شده است. البته این ترمزها کار خود را به خوبی انجام میدهند و عملکرد آنها کاملا مناسب است.
بدنه و ساختار این خودرو نیز نسبت به ولوسترهای معمولی بسیار محکمتر بوده و از جوشکاری و اسکلتبندی استوارتری بهره میبرد. سامانه فرمان نیز به منظور ایجاد حسی بهتر در راننده و عملکرد دقیقتر، مورد بازنگری قرار گرفته است.
منبع: caranddriver
عرفان
۳ مرداد ۱۳۹۷شاید دیسلایک بخورم ولی نسل قبلشو 600درصد بیشتر دوست داشتم
کاملا موزون
زیبا
خاص
ولی نسل جدیدش به دلم ننشست
و این که نظر شخصیه و نظر هر کس محترمه
سعید(تهران)
۳ مرداد ۱۳۹۷قیمتی تقریبا در حدود گلف GTI، البته این از GTI پرفورمنس تره، نظر سنجی:
ولوستر N: لایک
گلف GTI: دیسلایک
ShoMpeT
۴ مرداد ۱۳۹۷درسته دوست عزیز، این از GTI پرفورمنس تره. بالاخره باید یک تفاوتی میون GTI که در سال ۲۰۱۲ تولید شده و ولوستر سال ۲۰۱۹ که قرار چند ماه دیگه به بازار بیاد باشه.??
محمد حسین
۳ مرداد ۱۳۹۷پدال خبر فوت مارکیونه رو نمیذارین ؟
آرمان
۴ مرداد ۱۳۹۷حرف نداره،هیوندای واقعا حرکت خفنی کرد که مدیر بخش M بی ام و رو اورد،اینم نتیجش،تازه اولشه این
احتمالا الان افرادی مثل کیان میان میگن بازم یه اشغال کره ای دیگه و کره جایی توی صنعت خودرو نداره و رقیبش چین هست خخخخ
محمدرضا مهرنیان
۱۵ فروردین ۱۴۰۰با عرض سلام و احترام فراوان و تبریک ویژه به مناسبت سال جدید به تمام عزیزان در پدال برای شما در این سال جدید بهترینها رو آرزومندم و از کائنات برای تمامی شما عزیزان سالی پر از موفقیت توأم با سلامتی آرزو میکنم .
خدمت شما عرض کنم این شد یک گذارش درست و عالی خوب همه چیز به تصویر کشیده شد و در مورد جزوئیات تا آنجا که زمان اجازه داده بود برایمان نوشتید و بیان نمودید دست همه شما درد نکنه بنده لذت بردم از این مقاله زیبا راستی چرا از سقف ولستر چیزی نگفتید همانطور که میدانید یکی از جذابیتهای ظاهری و مشهود ولستر اون سقف پانورامای اون بود که اما و اگر هم در این زمینه بسیار بود . چرا ولستر با سقف این پرفورمنس زیبایش کاری نکرده فکر کنم حتی سانروف معمولی هم نداشته باشه نه .!؟
راستش بنده یکی از طرفداران پر و پا قرص سقف پانورامای ولستر بودم و هستم هم ظاهر اونو خیلی زیبا تر میکنه و هم برای این فصل در شمال کشور این سقف یه عالم دیگه ای داره وقتی بارون روی این سقف میباره با آهنگی ملایم حال و هوای خاصی داخل کابین ماشین ایجاد میکنه واقعا ولستر این پرفورمنس را بدونه سقف پانورامای طراحی کرده یا خیر بسته به سفارش امکانش هست که یک پرفورمنس سقف پانورامای بتونیم بخریم .؟؟!!
ممنونم میشم اگر در این خصوص اطلاعاتی دارید بنده را در جریان امر قرار دهید در پایان با دیگر از شما عزیزان تشکر میکنم و آرزوی سلامتی دارم پاینده و بر قرار باشید خدا نگهدار