آفتاب عمر نسل چهارم هیوندای اکسنت کمکم در حال غروب است و بهزودی نسل نوین آن حضور گرم و انبوهی را در اقصی نقاط عالم تجربه خواهد نمود؛ اما این به معنای بازنشستگی قطعی این مدل از جریان تولید نیست، بلکه برعکس، هستند مناطقی که سری چهارم اکسنت طلوع دگربارهای را در آنها تجربه خواهد نمود. یکی از این مناطق هم سولههای وسیع شرکت کرمان موتور است، شرکتی که این روزها نقش مهمی را در تنوعدهی به بازار کشورمان ایفاء میکند.
سری چهارم اکسنت بهعنوان یک خودروی ساب کامپکت، برای نخستین بار در ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار کره معرفی شد. طی این سالها نسخهها و فیسلیفتهای متفاوتی از آن در کشورهای دیگری ازجمله چین، هند، روسیه، تایوان، موزامبیک و نیجریه به تولید رسیدند. این سری از اکسنت حتی در بازار آمریکا هم تا اندازهای موفق بود، بهگونهای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیش از ۷۳ هزار دستگاه از آن به فروش رفت؛ آنهم در کشوری که خودروهای کوچک چندان مورد توجه و اقبال نیستند. در روسیه هم سالهاست که هیوندای اکسنت نسل چهارم ردههای بالای جداول فروش را به خود اختصاص داده است.
در بازارهای مختلف، این خودرو با نامهای متفاوتی به فروش میرسد. ازجمله اکسنت به لو در ترکیه، هیوندای i25 اکسنت در کلمبیا، فلوسید ورنا در هند، سولاریس در روسیه و…
نکات مثبت هیوندای اکسنت را میتوان در مواردی چون طراحی جذاب و عامهپسند، مصرف کم، فضای مناسب کابین، استهلاک پایین و ایمنی نسبتاً مناسب آن جمعبندی نمود و نکات منفی آن را هم میتوان در مواردی همچون شتاب نسبتاً کم، کاربرد گسترده پلاستیک سخت یا خشک در داشبورد و همچنین نبود محفظههای ذخیره کالا برای سرنشینان پشتی آن، ذکر نمود؛ و البته در کشورمان، قیمت گران ۹۸ میلیونی را هم باید به این پارامترهای منفی اضافه نمود.
سری جدید و یا نسل پنجم اکسنت در سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازارهای جهانی میگردد.
مشخصات فنی هیوندای اکسنت مونتاژ ایران
- حجم موتور: ۱۵۹۱ سیسی
- توان: ۱۲۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
- شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ الی ۱۱.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت ترکیبی: ۶ الی ۶.۴ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
- فنربندی جلو: مکفرسون استرات
- فنربندی عقب: محور پیچشی CTBA
- ترمز جلو و عقب: دیسکی
- نوع فرمان: برقی MPDS
- استاندارد آلایندگی: یورو ۶
- جعبهدنده: اتوماتیک ۴ سرعته
ابعاد
- طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۷۰/۱۷۰۰/۱۴۵۷ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۵۷۰ میلیمتر
- گنجایش صندوقعقب: ۴۶۵ لیتر
- حجم مخزن سوخت: ۴۳ لیتر
- وزن خالص: ۱۰۷۰ کیلوگرم
- اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۰ R 16
ایمنی
- ۴ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
- ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
- سیستم کنترل پایداری (ESC)
- سیستم مدیریت پایداری (VSM)
- سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)
- کمربندهای ایمنی سهنقطهای
- سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
- و…
تجهیزات رفاهی
- سانروف برقی
- سیستم ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
- دوربین دید عقب
- تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
- روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو
- صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ
- رهیاب ماهوارهای + بلوتوث
- سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3،CD با درگاههای USB و AUX
- شش عدد بلندگو
- سنسور حسگر باران
- چراغهای جلو مجهز به مه شکن با شعاع دید گسترده
- کامپیوتر سفری
- و…
قیمت
- در ایران: ۹۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶ایران؛ سرزمین مونتاژ خودروهای تاریخ گذشته با قیمت نهایی فروش حداقل دو برابری نسبت به نسخه روز دنیا
تیاگو
۱ شهریور ۱۳۹۶از ماست که برماست
DEADPOOL
۱ شهریور ۱۳۹۶تاوقتی مردم سمند میبینن میگن اوفففففف چقد شبیه بی ام و هست هیچی درست نمیشه??
به شخصه خودم بارها شاهدش بودم حتی دوتا از رفیقام به این بیماری دچار شدن??
aston martin
۲ شهریور ۱۳۹۶شبیهشه خب
اتفاقا باید بگی زبان طراحی بی ام و چقدر قویه که حتی وقتی ازش تقلید هم میکنن باز هم میشه سریع شناساییش کرد که مال برند منحصر به فردی چون بی ام وس
البته این حرفم به معنی حمایت از انحصارگران پَست داخی نیست
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۲ شهریور ۱۳۹۶سلام رفققا سمند شبیه بی ام و نیست کل هیکل سمندو از روی فوردموستانگ بولیت 2001 کپی کردن
تو بدال یه سرچ بزن 10موستانگ برتر تاریخ
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۶سمند از نظر ظاهری کپی فولکس پاسات ۱۹۹۷ هست و شباهتش با خودروهای دیگه تصادفی و بخاطر ظاهر ساده خودرو مخصوصاْ تو نمای کناری هست
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶سمند هر چی هست، نسبت به بقیه خودروهای داخلی چهره بهتر و داشبورد با کیفیتتری داره.
*
۱ شهریور ۱۳۹۶کیا سراتو اپشنال و هیوندای اکسنت
هر دوتاشون خوب هستن
و قابل اعتماد
البته بنظرم سراتو با حجم بیشتر و امکانات بیشتر و قدرت بیشتر فضای سرنشینان بیشتر شاید یکم بهتر باشه
و اکسنت هم چون 2017 هست نسبت به سراتو بروز تره
پژو 301 هم سوژه خندس هیچکدوم از امکانات این ماشینها رو نداره ولی هم قیمته باهاشون
مرسی ایرانخودرو
مرسی که هستی
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۶درسته اسمش ۲۰۱۷ هست ولی از ۲۰۱۰ تغییری نکرده و نسل جدیدش که ۷ ماه پیش معرفی شد نیست! کیا سراتوی مونتاژی هم ۲۰۰۸ معرفی شده و خیلی قدیمی تر از اکسنت مونتاژی نیست
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶عجب بدبختی گیر کردیم با این تولیدات داخل!!!
احمد
۲ شهریور ۱۳۹۶ای ایران ای سرای امید
اگر چه دلها پر خون است شکوه شادی افزون است
احمدرضا
۱ شهریور ۱۳۹۶قیمتگذاری زیاد خوبی نشده و جا داشت که چند میلیونی ارزانتر ارایه بشه ولی با این وجود به نظرم به کیا سراتو آپشنال ارجحیت داره. طراحی به روزتری داره، و آپشنهای ایمنی کاملتری داره. تبعاً اگه کسی دنبال امنیت باشه اکسنت رو ترجیح میده و اگر اولویتش قدرت موتور ، گیربکس بهتر و جاداری بیشتر اتاق باشه شاید دنبال سراتو آپشنال بره.
علی
۱ شهریور ۱۳۹۶خدا رحم کنه.
نویدی
۱ شهریور ۱۳۹۶با ارفاق،شصت تومن می ارزه.
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶این مدل باید۴۵ تومن فروخته بشه !
از چیپ ترین ماشینای دنیاست!
Aston
۱ شهریور ۱۳۹۶تو فیلم MAD MAX آدمهایی بودن که بهشون میگفتن کیسه خون یه شلنگ به رگشون وصل بود که از خونشون استفاده میکردن وقتی این اخبار رو می خونم و فکر میکنم که همین ماشین وارداتیش قیمت 80 میلیونی داشت دوسال پیش صدها بار تو همین اشرفی اصفهانی بیلبورد خودش و قیمتش رو دیدم
نه قیمت دلار بالاتر از حدود خودش رفته تازه داخلی سازی هم که شده باید ارزون تر باشه مدل هم که قدیمی شده
دقیقا ما همون کیسه خونیم
شاهدم باشششششششششششش جاویدان
اسپری نقره ای هم بزنید به صورتمون موقعه خرید این خودرو
کلنل
۲ شهریور ۱۳۹۶با تموم وجود میفهمم چی میگی،کیسه خونیم و بسسسس
amir
۱ شهریور ۱۳۹۶98000000 تومان!!!!!!!
فقط مال پژو 301 خار داشت.آقایون مخالف پژو بیایید راجع به قیمت 98 تومنی اکسنت- قیمت 100 تومانی کیا سراتو و 215 تومانی تویوتا c-hr توضیح بدید.چرا 301 نود و پنج میلیون گرونه ولی اکسنت نه!تازه 301 وارداتیه اکسنت مونتاژ.
احمدرضا
۱ شهریور ۱۳۹۶الان نگاه کردم توی دبی قیمت مدلهای پایه این دو خودرو تقریباً یکیه. در واقع قیمت بالای 90 میلیون برای نسخه وارداتی 301 خیلی دور از انتظار و غیرمنطقی نیست ولی اینکه قیمت این خودرو ابتدا در حدود 60 میلیون اعلام شد باعث شد انتظارات بسیار بالا بره.
شایان
۲ شهریور ۱۳۹۶قبول دارم قیمتش ناعادلانست اما قیمت 301 مسخرست دیگه شما داری برا یه 206 پیشرفته تر 95 تومن میدی
peyman
۱ شهریور ۱۳۹۶قیمت جهانی هیوندا اکسنت فوقش ۱۶هزاردالار هست که میشه ۵۰میلیون !!اقا پس این ۴۷ میلیون تومان تو جیب های *** میره؟؟هدف از مونتاژ اگه کاهش قیمت تمام شده نیست پس به چه دردی میخوره این مونتاژ ؟اونم تو این مونتاژ بشه که ….
Dan
۲ شهریور ۱۳۹۶هدف از مونتاژ گذاشتن کلاه گشادتر سر ماست، با کم و زیاد کردن آپشنا و استفاده ۲۰ تا ۳۰٪ قطعات غیر اصل درجه دو و سه هزینه نهایى رو کمتر میکنن از اونطرف قیمت فروش ماشین تفاوت چندانى با وارداتیش نداره.
بابا ما اینقدر بدبختیم که تعرفه گمرک منطقه آزادمون از تعرفه عادى کشوراى همسایه بیشتره، حالا قیمت عجیب و غریب ارز و متوسط درآمد پایینمون جاى خود
Pooriya_German&Japan
۱ شهریور ۱۳۹۶آسان موتور بدبخت با این همه سخت گیری که روی خودروهای وارداتی میشه مدل فول این ماشین به صورت وارداتی میداد ۱۰۰ تومن چرا با این همه حمایتی که از به اصطلاح خودروساز میشه به این قیمت عرضه می کنن نه می خوان مثل آسان موتور تعرفه واردات ۴۰ درصدی بده نه میخواد ۴ خودرو فرسوده اسقاط کنه نه کلی هزینه دیگه تا اونجا که اطلاع دارم واسه قطعات کامل خودرو مونتاژی تعرفه نهایت ۲۰ درصدی میگیرن پس چه توجیحی داره ساختنش تو ایران همون وارداتی میومد که بهتر بود!!!!!!!
رضا پ
۱ شهریور ۱۳۹۶تولید و فروش مدل ۲۰۱۸ش همزمان تو هند شروع شده تازه مونتاژ کارهای ما نسل قبلیشو دارن تولید میکنن !!!? اونم با آب و تاب
واقعا جای تاسفه
خودروسازها همیشه باعث سرافکندگی این ملتن
یعنی ما لیاقتمون از هندیها کمتره ؟
http://indianautosblog.com/2017/08/2017-hyundai-verna-bookings-279324
کورش
۱ شهریور ۱۳۹۶مدل جدیدتر رو بیارند و گرانتر هم بدن خیلی بهتر از این خفت و خواریه که مدل قدیمی و از دور خارج را مونتاژ کنند.
MEHRAN
۱ شهریور ۱۳۹۶از اونجایی که کیا و هیوندایی پا به پای هم پیش میرن، داخلی ها نخواستن سراتوی مونتاژ تنها بمونه.
اونایی هم که اینارو میخرن حتما بودجه شون همین قده و مجبورن بخرن.
شایان
۲ شهریور ۱۳۹۶دقیقا مثل پژو که هنوز مدل 1987 رو داره تولید میکنه
شندی
۲ شهریور ۱۳۹۶با اینکه این خودرو، خودروی خوبی هست و بهتر از ۳۰۱ هست ولی با این قیمت ارزش خرید نداره. چون سه ماه دیگه میخوان این خودرو رو بدن بیرون که با تاخیر ۵-۴ ماه میشه که تا اون موقع فیس جدید اومده و این خودرو تاریخ گذشته میشه و مشتریش کم میشه..
کلنل
۲ شهریور ۱۳۹۶گویا اکسنت هم باید به سرانجام سراتو مونتاژ سایپا دچار بشه و برند هیوندای بعد از کیا سراتو سایپایی تو ذهن خیلی ها سیاه بشه و شاهد خودرو های قدیمی تر باشیم تا تیپ و مدل های جوون پسند تر
رحیم
۲۶ شهریور ۱۳۹۶سلام علیکم.حقیقت امر اینه که این خودروسازی ها و حتی این نمایندگی های به اصطلاح مجاز که مجاز نیستن (مثل ایرتویا) ما رو محاصره کردن و قاطبه مردم گزینه های خوبی پیش رو ندارن…
الان من 100 تومن دارم میخوام یه ماشین بگیرم واقعا گزینه خوبی برای خرید ندارم.
به خدا شکایت میبریم از این وضعیت…